Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Burgemeester Rotterdam ziet nog steeds niets in Klassieker mét uitfans

Laatste update:
/

Als het aan Ahmed Aboutaleb ligt, blijft Feyenoord-Ajax voorlopig gewoon verstoken van uitsupporters. In 2009 besloten de toenmalige burgemeesters van Rotterdam en Amsterdam dat de Klassieker vijf jaar lang gespeeld zou worden zonder publiek van de tegenstander in het stadion. In 2014 liep die periode ten einde, maar gaven Aboutaleb en zijn ‘collega’ Eberhard van der Laan aan, de situatie graag zo te houden.

Donderdagmiddag sprak Aboutaleb volgens RTV Rijnmond in de commissie Veilig van de gemeenteraad in Rotterdam. Daarbij gaf hij aan ook nu, zo’n zes weken na de meest recente ontmoeting tussen Ajax en Feyenoord, geen heil te zien in een aanpassing van het beleid. De aartsrivalen zijn daar zelf debet aan, legde hij uit.

Feyenoord en Ajax hebben in de ogen van Aboutaleb hun supporters nog niet onder controle. Dat kwam weer naar voren gedurende de dubbele ontmoeting tussen Feyenoord en AS Roma in de Europa League, waarbij er rond de heenwedstrijd in Rome van alles misging. Ook in de return was het onrustig.

Wat vind jij?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Er valt ook weinig mee te winnen als je het mij vraagt. Het gaat goed.

5 maart 2015 om 17:41

Goede beslissing van aboutaleb, die fans hebben weer laten zien de afgelopen jaren dat ze zich niet normaal kunnen gedragen, dus dan houdt het op. Het beste lijkt mij gewoon geen uitfans meer in heek nederland, scheelt weer heek veel gedoe en geld.

5 maart 2015 om 18:26

Vendaron

Dat gaat gelukkig niet gebeuren

5 maart 2015 om 18:34

Moet elk stadion er als het Gelredome uit zien dan?

5 maart 2015 om 21:13

laten we het voetbal lekker helemaal afschaffen,dat is nog beter zeker in dit land.
nee de onschuldigen worden weer gepakt zoals gewoonlijk ipv de schuldigen op te pakken en berechten maar nee hier pakken we alleen de goede supporters aan

6 maart 2015 om 08:32

Nee de onschuldigen, als in de rest van Nederland, worden juist geholpen nu. Die zitten niet te wachten op rellen maar betalen er wel voor. Ik weet verder niet waar jij het over hebt ramon.

5 maart 2015 om 19:55

De rellen en vernielingen zijn alleen niet in het stadion en zelf denk dat de meeste mensen die in het stadion zitten niet dezelfde mensen zijn als de mensen die bijvoorbeeld Rome op zn kop hebben gezet.

Je praat nu over rellen tussen Feyenoord en Ajax maar wanneer was dit voor het laatst? Dat was nog voor dat deze regel überhaupt was ingevoerd. De regel was destijds ingevoerd vanwege spreekkoren.

Wie kan mij vertellen welke ongeregeldheden er zijn geweest tussen Feyenoord en Ajax sinds dat er geen uit supporters meer mee mogen?

5 maart 2015 om 22:28

Tussen Ajax en Feyenoord supporters misschien niet, maar beide partijen hebben ook de afgelopen jaren meermaals laten zien zich niet te kunnen gedragen. Waarom zou je dan risico willen nemen door deze 2 partijen bij elkaar te laten komen?

5 maart 2015 om 22:55

Zo loop je weg voor de problemen en waar stopt het dan? Stappen deze mensen over naar andere evenementen om los te kunnen gaan, moeten we die dan ook gaan verbieden?
Het merendeel van de supporters is onschuldig en deze worden zo wel over 1 kam geschoren met de kleinere groep randdebielen. Waarom niet gewoon die randdebielen aanpakken voor hun misdaden? En harde straffen opleggen.

6 maart 2015 om 08:29

Straffen lossen het ook niet op.
En die mensen gaan misschien niet bij andere evenementen los zoals jij zegt. En dan wel bij zo'n wedstrijd? Extra reden om ze weg te houden.
De onschuldigen die de dupe zijn, denk jij dat dat de andere supporters zijn die over een kam worden geschoren? Het zijn eerder de belastingbetalers, en de bewoners van de gebieden waar gereld wordt. Voetbalsupporters zijn niet zielig.

Het zou toch wel erg onverstandig zijn om weer uit-supporters toe te laten. Zie bekerfinale en wedstrijden tegen AS Roma.

5 maart 2015 om 17:42

Maar incidenten tussen Ajax en Feyenoord zijn er bijna niet meer, dat zal beloond mogen worden.

5 maart 2015 om 17:43

Niet lang geleden dat clubhuis nog van Ajax en vorig seizoen werd het veld in de kuip vernield door Ajax supporters.

5 maart 2015 om 17:48

Die incidenten zijn er niet meer omdat de supporters niet meer mee mogen naar uitwedstrijden. Gewoon een bewijs dat het een heel goede keuze is geweest om dit niet meer toe te staan! Niets belonen, generaties hebben beide groepen aangetoond dat het niet kan, niet ten koste van al dat belastinggeld wat wij normale burgers hiervoor op mogen hoesten.

5 maart 2015 om 17:56

En wij moeten dat probeersel maar betalen? Al die politiemensen en beveiligers? Alle mogelijke vernielingen? Omdat mensen een voetbalwedstrijd moeten kunnen zien? Ik hou ook van het spelletje en met uitsupporters is het natuurlijk mooier, helaas zijn er zoveel dingen gebeurt dat je dit volgens mij niet kan verkopen aan alle andere belastingbetalers.

5 maart 2015 om 17:58

@kishna43
Heb nog nergens t bewijs gezien dat het feyenoorders waren bij dat clubhuis. Jij wel?

5 maart 2015 om 18:18

@prithender,dus jij denkt dat bij zo wedstrijd zonder uit supporters geen politiemacht op de been is,dan heb je er weinig kaas van gegeten vriend

5 maart 2015 om 19:19

Geen is absoluut overdreven, dat heb je mij ook nergens horen zeggen. Wel een stuk minder, en als je dat ontkent ben ik niet degene die weinig kaas gegeten heeft...

5 maart 2015 om 20:06

zijn er echt niet veel minder omdat risco s buiten stadion stuk groter zijn

5 maart 2015 om 21:20

ik eet toch echt veel kaas maar er is niet een agent minder bij wedstrijden met en zonder supporters al is het maar omdat er ook regelmatig supportersgroepen komen om herrie te schoppen en die moeten natuurlijk wel de stad uitgezet worden

5 maart 2015 om 23:02

die prithender lult maar wat en is nog nooit in de buurt van kuip of arena geweest tijdens zo wedstrijd

5 maart 2015 om 18:07

slap excuus om wedstrijd van as roma er bij te halen
is hele andere situatie omdat supporters in roma vrij rond konden lopen
als stewards en politie hun werk doen en zorgen dat supporters goed gefouilleerd worden voordat ze trein in gaan kan er niks gebeuren 1nige wat er kan gebeuren in het vak zijn spreekkoren

dit is gewoon makkelijk excuus voor de heren burgermeesters

5 maart 2015 om 18:59

Slap excuus? Neehoor, supporters moeten zich gewoon normaal gedragen. Je zou met zijn alle op 1 plein moeten staan, gezellig een biertje drinken en een feest er van maken. Maar dit is niet mogelijk.

5 maart 2015 om 19:50

ja jze moeten zich ook gedragen ja maar de goeie hoeven hier niet onder te lijden club en politie weet precies wie het zijn dat soort gasten gewoon verbieden om mee te gaan zo simpel is het

Jammer dat die gasten uit R'dam het weer aan het verpesten zijn. Lang ging het erg goed en zijn er geen incidenten geweest, maar door dat gezeik tegen AS Roma zijn de burgemeester meteen weer als de dood voor die Feyenoorders. Laat ze zich daar maar eens goed gaan gedragen, want zo zijn wij er ook de dupe van dat we gevaar lopen als we naar R'dam willen voor een klassieker..

5 maart 2015 om 17:41

Bekerfinale misschien? Juist, daarom kwam het besluit te verlengen. Dit helpt natuurlijk niet mee wat Feyenoord deed, maar beide hebben schuld. Makkelijk over 1 kant proberen te scheren.

5 maart 2015 om 17:42

Beetje kort de bocht. Ajax supporters kunnen hun eigen ook regelmatig niet gedragen. Zie bekerfinale van vorig seizoen.

5 maart 2015 om 17:44

Inderdaad, tijdens de bekerfinale heeft iedereen zich voorbeeldig gedragen!

5 maart 2015 om 18:18

En ik maar denken dat ik het vuurwerk op het veld gedroomd heb

Zonde, eeuwig zonde. Zoals Ajax en Feyenoord supporters aangeven, een klassieker zonder fans is geen klassieker.

Begrijp dat ze beide denken dat het beter is als ze het zo houden, maar voor beide clubs en zeker de fans is het liever gisteren dan vandaag weer met uitfans.

Volgend seizoen gewoon proberen, klaar.

5 maart 2015 om 17:55

Zolang Ajax in de Kuip met een bekerfinale zich niet gedraagt en Feyenoord bij een uitwedstrijd de binnenstad verbouwt hebben deze fans niks te willen of te proberen.

5 maart 2015 om 19:01

Leuk dat er fans zijn die het aangeven, bij Vak410 hing er een spandoek over. Maar zet die gozers bij Feyenoorders en geheit dat er gevochten gaat worden.

Delen van beide supportersgroepen kunnen zich niet gedragen. Dat je een hekel aan de rivaa hebt oké, maar je kan toch wel normaal doen tegen je medemens?

5 maart 2015 om 19:51

Voetbalwet zoals in Engeland instellen en zolang 'supporters' alles maar vergoeilijken en tegelijkertijd elkaar de schuld geven ipv naar zichzelf te kijken vind ik dit een terechte keuze.

Natuurlijk ziet hij dat niet.
Er zijn zo veel spanningen dat zag je bij de brand.
Iedereen gaf gelijk feyenoord de schuld maar volgens mij waren het maar 2 jongens die echt niks met ajax of feyenoord hebben te maken.

Wat een domme 'fans' ook. Ze hadden het bijna 4-5 jaar vol gehouden en dan zijn ze weer zo stom om ´net´ voor het einde een paar domme acties uit te halen waardoor je weer van 0 kunt beginnen want je toont aan dat er niks is veranderd.

Als burgemeester wil je dit gewoon niet. Het is te duur en belastend voor een stad.

Wat zijn ze toch dom.

Abou is een wijs man.

Prima beslissing dit, fans van beide ploegen hebben de laatste jaren weer aangetoond dat ze zich nog steeds niet normaal kunnen gedragen.

En terecht, beide ploegen hebben helaas supporters (niet allemaal) die het afgelopen jaar hebben laten zien hier nog niet klaar voor zijn...

Niet zo gek deze conclusie als je ziet wat er in Rome is gebeurd, dezelfde gekken krijg je ook bij Klassieker. Betekent een hele hoop extra politiemensen die allemaal op onze rekening komen.

Bij Ajax lopen er trouwens net zulke gekken rond en zullen de wraakgevoelens na de brand in het supportershome ook niet klein zijn.

Het is triest dat een kleine groep het voor de rest moet verpesten maar dit seizoen in Europa heeft ook bewezen dat inderdaad Feyenoord nog geen enkele grip heeft op de eigen aanhang. Dan niet alleen tegen Roma maar vooral tegen Besiktas was het ook om je kapot te schamen hoe men zich gedroeg.

5 maart 2015 om 17:46

Eerlijk gezegd word ik een beetje moe van 'een kleine groep'. In Rome hebben we gezien dat een paar honderd man zich als idioten gedroegen en het groepje dat zich vorig seizoen bij de bekerfinale misdroeg bestond ook echt niet uit een man of 5...

En is er overigens al aangetoond dat het supportershome een klus vanuit Feyenoord supporters was?

5 maart 2015 om 17:47

Vooral de bekerfinale van vorig jaar speelt een rol in deze beslissing. Een grotere dan dat gedoe in Rome.

5 maart 2015 om 17:56

Nee beide incidenten spreken voor iedere club apart.

De bekerfinale toonde dat Ajax zijn harde kern niet in de hand heeft en Rome en Besiktas heeft juist aangetoond dat Feyenoord geen grip heeft op een bepaalde groep uit de harde kern.

Niet zo gek gezien het supportersklimaat in Nederland. Lachwekkend eigenlijk dat supporters in Duitsland zich wel weten te gedragen en uit en thuis publiek gewoon met elkaar omgaat, maar hier in Nederland mensen kortsluiting krijgen als ze een shirtje van de vijandige club zien. Onbegrijpelijk.

5 maart 2015 om 18:02

Geloof dat jij maar wat roept en echt weinig weet van Duitsland? Daar zijn dit seizoen al vele rellen geweest in t stadion en nog meer er buiten Google ff köln bijvoorbeeld. Het grote voordeel in Duitsland is alleen dat de media daar net als in Engeland er geen aandacht aan besteden,terwijl ze t hier vaak juist opblazen althans vooral bij Feyenoord. Want over wat er allemaal bij PSV ajax is gebeurd lees je niks van.

Maar vind t een prima besluit,geen kosten aan extra politie en meer omzet voor Feyenoord door geen lege vakken.

5 maart 2015 om 18:05

Was afgelopen weekend bij newcastle. Geen politie, geen hekken bij het uitvak. Wel 10x hogere boetes en strengere regels. Zo kan het dus ook!

Altijd makkelijk deze keuze. Flutoplossing man. De wedstrijden zijn veel minder geworden qua beleving. Niks aan meer om naar te kijken

5 maart 2015 om 18:21

Makkelijk praten zolang je zelf niet de taak hebt om een stad zo goed mogelijk te besturen(veiligheid en dergelijke). Ik snap dondersgoed dat Aboutaleb dit niet toelaat. Daar hebben supporters van Ajax en Feyenoord het helemaal naar gemaakt.

Het heeft weinig zin om uitsupporters toe te laten. Er is een garantie van 100 dat er dan weer incidenten zullen zijn. Het is net als twee aartsvijanden met elkaar in een cel zetten. Je weet zeker dat het niet goed zal aflopen.

In elk land kan dit gewoon, en daar zijn de hooligans vele malen gekker en met meer aantallen.
Hoe wil Nederland ooit een groot sport evenement organiseren, als ze zoiets simpels als dit niet eens kunnen regelen..

5 maart 2015 om 18:27

Er is werkelijk geen 1 landen waar dit echt kan want er zijn overal rellen alleen hier nemen we voorzorgsmaatregelen door de supporters thuis te laten das juist verstandig. En als je denkt dat er nergens anders rellen zijn,Italië zijn dode gevallen in Turkije veel gewonden,Roemenië,Spanje etc etc het komt overal voor en erger.

Goede zaak. Wie braaf is krijgt lekkers, wie stout is de roe.

5 maart 2015 om 21:30

nee wie braaf is word gestraft

5 maart 2015 om 22:27

@ ramonfcu

Precies, wat dat betreft is Nederland zo nu en dan echt een bananen republiek. Goed, dit is natuurlijk altijd kiezen voor de makkelijkste weg, daarom is het altijd een favoriet middel van politici zodat het lijkt dat ze stevig optreden.

5 maart 2015 om 23:00

Pas op met wat je zegt bananen worden als racisme gezien door bepaalde mensen

Om over zuid Amerika maar te zwijgen.......

5 maart 2015 om 18:57

Haal er anders een oorlogzone bij. Dan klinkt het nog dramatischer.

U ziet toch zelf wel dat beide clans niet in staat zijn om samen naar het voetbal te kijken?

Misschien moeten ze gewoon alleen eens vrouwen en kinderen toelaten. Van beide clubs.
Hebben ze in Turkije ook gedaan. Was naar 't schijnt leuk.

Jammer dit,maar wel te begrijpen. De beide 'supportersgroepen' hebben zich in Nederland en daarbuiten niet voorbeeldig gedragen. Erg jammer dat de goede weer onder de kwaden moeten lijden.

Terecht, beide supportersgroepen moeten eens aantonen wedstrijden te spelen zonder ongeregeldheden. Zolang dat niet kan is het jammer voor de supporters die het beste met de club voor hebben maarja..

6 maart 2015 om 08:59

Inderdaad, hoe graag ik ook weer uitsupporters zie bij deze wedstrijden... Het kan gewoon niet, dat heft de bekerfinale laten zien, Supportershome waarschijnlijk en nu Rome weer. Echt klote, maarja nogmaals ik snap de keuze wel.

6 maart 2015 om 10:38

Ben het 100% met je eens. Het grappige hiervan vind ik is dat je van beide supportersgroepen wel hoort dat ze zo graag uitsupporters bij de wedstrijd willen hebben. Maar zet ze beide op 1 vak en het gaat helemaal mis..

6 maart 2015 om 10:41

Ja precies. Daarbij moet gezegd worden dat degene die het altijd verzieken, je nergens hoort natuurlijk.

De Klassieker Betstaat al Tijden Niet Meer ... RIP

Ik denk ook wel dat ajax vrouwen en feyenoord vrouwen gewoon naast elkaar in het vak kunnen zitten. Betekent dat er bij mannen teveel haat zit naar elkaar toe. En we weten allemaal dat haat een slechte raadgever is.

Deze domme regel hebben ze in Turkije ook al... wat is een klassieker/ derby nou zonder uitsupporters ?

Logisch dat hij dit vindt. Beide harde kernen zijn tot volslagen krankzinnige dingen in staat. Is de laatste jaren meermaals bewezen. Lekker houden zo.

laten ze de 020 uit supporters helemaal verbieden,nergens meer in alleen thuis,dan zijn we van een hele hoop gezeik af,niemand buiten 020 mag ze immers,iedereen haat ze!

Feyenoord en Ajax hebben in de ogen van Aboutaleb hun supporters nog niet onder controle
Volkomen gelijk het is in mijn ogen de harde kern die dit aan richt vernielingen etc.
Wat de burgemeester wel kan promoten om die lege vakken met echte supporters te vullen
Echte supporters bedoel ik die er niks mee te maken hebben en toch de dupe zijn.

5 maart 2015 om 22:23

@ Wimklz

Ik vind het nergens op slaan dat clubs verantwoordelijk worden gehouden voor alles en iedereen. Wanneer mensen niet reizen via de officiële mogelijkheden vind ik niet dat je daar een club voor verantwoordelijk kunt houden. Zullen we "aboutaleb" dan ook maar de toegang tot Amsterdam ontzeggen omdat hij zijn inwoners niet onder controle heeft ? Of wanneer inwoners van zijn gemeente zich elders in het uitgaan leven misdragen, ik vind het maar een lachwekkende bedoening, Te meerook omdat die zogenaamde geld besparing op politie inzet een druppel op een gloeiende plaat is waarop gemeente kunnen bezuinigen.

Net gelezen op Nu.nl : Feijenoord weer terug naar categorie 1 Knvb na schadefactuur Rome van
8 miljoen euro.........
Niet te geloven , wat die hersenloze il barbari supporters weer verknald hebben , en dan komt deze maand ook nog de uefa met een boete voor de aangerichte schade in Rotterdam.
Hoe dom kan je zijn.........

Dit was te verwachten, ook al wordt er alleen maar verkeerd geademd houden ze deze ban aan. Sorry, maar ik vind het de grootst mogelijke onzin dat in Nederland altijd de goede maar moeten lijden onder de kwaden. Goed in dit land is het zogenaamde rechts gevoel van overheden wel vaker een lachertje, maar goed het is een onderwerp waarom makkelijk gescoord kan worden door politici. We kunnen maar beter stoppen om een Europees of Wereld Kampioenschap binnen te halen als we al niet eens een klassieker aandurven.

6 maart 2015 om 09:00

Ze durven het waarschijnlijk wel aan. Alleen zij weten, net zo als jij en ik, dat de kans heeeeel groot is dat het weer mis gaat. Dat wil men voorkomen.

8 maart 2015 om 20:34

@ Denzor91

Als je supporters toestaat om op eigen vervoer af te reizen weet je dat je om problemen vraagt. Alleen zowel in Amsterdam als in Rotterdam is het vrijwel onmogelijk voor supporters die met de combi reizen om een confrontatie te zoeken met supporters van de rivaliserende club. Wanneer iemand dan besluit om iets in een trein te slopen of iets te gooien in een stadion moet zo´n persoon makkelijk via de vele camera systemen te identificeren zijn.

Justitie en politie moeten maar eens wat beter hun werk gaan uitvoeren. Het feit dat er de laatste jaren steeds meer korpsen en gemeentes door een rechtbank op de vingers word getikt voor uitlokking, buitensporige en onnodig geweld en het te makkelijk (onrechtmatig) gebruik maken van "noord verordeningen" bij het voetbal is behoorlijk hoog. Helaas word dit zelden (groots) vermeld in de media. Het argument dat de politie inzet qua geld de klauwen uitloopt is ook een misvatting, de Volkskrant had na vijf jaren geen uit supporters uitgezocht hoeveel er bespaard was. Er was in al die jaren (maar) een miljoen bespaard, een bedrag wat een druppel is op de gloeiende plaat als het gaat om zaken waar (lokale) overheden op kunnen besparen.

We staan in heel Europa voor schut omdat we niet eens een klassieker of een beker wedstrijd kunnen organiseren omdat we van die rare halfslachtige maatregelen treffen. Iets wat we vaak genoeg hebben gehoord van politici, politie, clubs en spelers en iedereen die internationale connecties heeft zal dit ongetwijfeld vast ook wel zijn tegen gekomen.

Het heeft gewoon niets met democratie of met gerechtigheid te maken, zaken die zogenaamd zo hoog in het vaandel staan in Nederland. Buiten het voetbal zien we dit soort onzin ook, wat ook de reden is waarom de autoriteiten steeds meer de grenzen opzoeken en die dus ook overschrijden. Als voorbeeld noem ik de "sociale zekerheid", uitkeringen moeten als maar verlaagd worden zodat het minder aantrekkelijk word voor luiwammesen om een uitkering te krijgen. In theorie hartstikke mooi natuurlijk, maar tegelijkertijd worden dan ook de uitkeringen van mensen verlaagd die echt niet anders kunnen dan gebruik te maken van de sociale zekerheid. Wederom moet er weer een grote groep onschuldige mensen boeten voor de relatief kleine groep mensen die fout zitten.

De geschiedenis leert ons wanneer we zo blijven redeneren en dit toelaten dat overheden meer en meer ondemocratische/onrechtmatige maatregelen nemen. Iets wat perfect te zien is als het gaat om onze (digitale) privacy rechten, grond wettelijke beschermde (mensen) rechten en pogingen om het internet te reguleren/censureren, alles uiteraard om de overgrote meerderheid van onschuldige mensen te beschermen/te straffen omdat er een relatief kleine groep mensen bestaat die zich niet weten te gedragen. Of omdat dit zogenaamde het beste is voor het volk, zoals bijvoorbeeld het kabinet van Rutte die dreigt alles gewoon door te drukken ook al is er geen meerderheid te vinden door gebruik te maken van een wet die het mogelijk maakt om in bijzondere situaties het parlement en de senaat in te negeren.

We moeten niet naïef zijn, de klassieker zal altijd hommeles opleveren als er uitfans komen. Net zoals we kunnen zeggen dat het altijd hommeles zal zijn als feyenoord europees speelt. Wel kan het zijn dat het 1 keer zonder incidenten verloopt maar de andere keer zal het weer raak zijn.

Waarom gaan ze toch altijd voor de makkelijke keuze en lopen ze weg van het probleem? Waarom kijken ze nou niets eens in Engeland hoe ze het daar hebben aangepakt? Daar was tientallen jaren terug toch ook deze onzin met supporters groepen maar in Engeland hebben ze het aangepakt en zie je gewoon dat het nu wel kan. Als ze dat nu eens ook hier gaan proberen dan kan je het over een aantal jaar weer toestaan.

Misschien eerst bij wijze van proef de eerstvolgende ajax/feyenoord 100 supporters over en weer toestaan.
Als het goed verloopt,dit aantal geleidelijk verhogen onder strenge voorwaarden,voor tijdens en na de wedstrijd,zowel in als buiten het stadion.
Als het alsnog uit de hand loopt,direkt sancties opleggen zoals nu het geval is.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren