Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

België pleit voor gelijkspel tegen Zweden na terreuraanslag: ‘Beste oplossing’

Laatste update:

België is voornemens om van de ruststand bij de door een terreuraanslag overschaduwde wedstrijd tegen Zweden (1-1) ook de eindstand te maken. Technisch gezien kunnen De Rode Duivels een reglementaire overwinning eisen omdat de Zweden niet door wilden voetballen, maar de sportieve belangen zijn na de moord op twee Zweedse fans irrelevant voor de Belgen.

De CEO van de Belgische voetbalbond, Manu Leroy, was daar duidelijk over. "De beste oplossing", noemde hij die keuze. De UEFA is momenteel bezig met een onderzoek over de afwikkeling van de wedstrijd. Het is nog onbekend of de wedstrijd wordt hervat, een gelijkspel blijft staan of dat Zweden een reglementaire verliespartij moet aanvaarden.

"Daar zullen wij niet op aandringen", verwijst Leroy naar die laatste mogelijkheid. "We willen respect tonen voor wat er gebeurd is. Ik zal contact opnemen met de Zweedse en de Oostenrijkse federatie én met UEFA. Op een bepaald moment moeten moraal en ethiek de bovenhand nemen.”

België is al geplaatst voor het aankomende EK van 2024, maar een overwinning tegen Zweden was nog wel van belang voor het veroveren van de eerste plek in de poulefase. Daarmee zouden een aantal sterke opponenten ontlopen kunnen worden in Duitsland. Maar dat is "van ondergeschikt belang nu", verklaart de Belgische bond.

Dinsdagochtend reageerde de Zweedse voetbalbond al op de terroristische aanslag in Brussel. "Het Zweedse voetbal is in rouw”, berichtte de bond op sociale media. "Er zijn ons twee mensen ontvallen die in Brussel op de been waren om iets te doen wat vanzelfsprekend zou moeten zijn: het Zweedse nationale team steunen."

"Wij denken ook aan al uw supporters in Brussel", richt de bond zich tot de in het Koning Boudewijnstadion aanwezige fans. "We weten dat je bang en ongerust was. Toch bleef je kalm en volgde je de instructies op die over de luidsprekers klonken."

"Onze gedachten gaan uit naar de familieleden van de slachtoffers. We zullen degenen die het slachtoffer werden van deze roekeloze aanval nooit vergeten. Zorg voor elkaar", besluit de bond.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Prima gedachte en voorstel.
Het helpt dat er natuurlijk geen groot belang meer van afhangt, maar alsnog fijn dat ze snel duidelijkheid willen geven.

17 oktober 2023 om 17:16

Groepshoofd kunnen worden en daardoor in pot 1 komen vind wel belangrijk

17 oktober 2023 om 19:10

Wordt je niet pot 1 aan de hand van de coëfficiëntenlijst ipv de stand in de kwalificatie poule?

17 oktober 2023 om 19:34

Ja. Maar die overwinning tegen Zweden was nodig voor die coëfficiënten.

17 oktober 2023 om 21:11

Nee, je wordt dus wel pot 1 aan de hand van behaalde punten in de poule

Natuurlijk afwachten wat Zweden kiest. Ik kan me voorstellen dat je (zeker met fans) niet graag terugkeert naar die derdewereldstad. Qua punten is het voor Zweden natuurlijk nog wel belangrijk om 3e te worden, maar kan me voorstellen dat die nu wel andere dingen aan hun hoofd hebben. Man, ik heb die beelden helaas gezien maar ze raken lastig van mijn netvlies af.. wat een monster

17 oktober 2023 om 17:17

Ik ben blij dat linkje niet geklikt te hebben… lezen is voor mij al erg aangezien ik in plaatjes denk/lees

17 oktober 2023 om 17:24

Zal ik je ook zeker niet aanraden. Probleem is dat Twitter, ofwel X nu zo 'open' is dat je dingen vaak direct afgespeeld ziet. Enerzijds denk ik van, dit soort beelden zijn niet goed voor een mens. maar het is ook helaas de keiharde realiteit waar we niet van weg moeten kijken.. dit is een monster, zo koelbloedig iemand van het leven beroven.

17 oktober 2023 om 17:39

Derdewereldstad is ook weer zo onnodig provocatief en ongeïnformeerd.

17 oktober 2023 om 17:53

Brussel is lekker rauw, laten we het daar maar op houden.

17 oktober 2023 om 17:56

Mijn vrijwel identieke reactie is zojuist verwijderd, punt in mindering gekregen. Wauw wauw wauw.

17 oktober 2023 om 18:16

Een broeikas van extremisme, terroristen, grote gebieden waar zelfs de politie niet schijnt te komen, een centrum werkelijk vol met bedelaars, grote delen met slecht onderhoud. Ik vond Napels, Sao Paulo, Medellin en Manila (steden met een slechte reputatie) er niet minder 'fris' uit zien persoonlijk.

17 oktober 2023 om 18:22

Als je Napels er niet minder fris uit vond zien dan ben je in Brussel niet buiten de wijk rondom het noord-station geweest, kan bijna niet anders.

17 oktober 2023 om 18:49

Ik heb toevallig 5 maanden in Napoli gewoond en woon nu al meer dan 2 jaar in Brussel, dus denk ik wel in een goede positie ben om beide te vergelijken. Als je Brussel op hetzelfde niveau zet als Napoli qua hygiëne en veiligheid, dan heb je echt gewoon geen idee waar je het over hebt. Die "grote gebieden" waar de politie niet durft komen is ook gewoon onwaar. Er zijn straten waar de politie in grotere teams patrouilleert omdat het er onveiliger is, zoals aan Brussel Noord en Molenbeek, maar dat zijn geen hele gebieden zoals Scampia of sommige andere suburbs van Napoli.

17 oktober 2023 om 19:08

Het is wellicht wat overdreven maar als stad is het toch gewoon failliet als je geen grip hebt op extremisme en criminaliteit? Idem voor Parijs bijvoorbeeld.

17 oktober 2023 om 19:09

Ik als Belg zal nooit uit eigen wil naar Brussel gaan. Alleen als mijn zussen of moeder is naar Brussel willen gaan om te shoppen dan zal ik meegaan. Maar dan opereer ik meer als een soort bodyguard want no way dat ik ze daar alleen laat. Ik heb al veel rondgereisd en gewoond in verschillende steden, maar in Brussel als ik daar rondstap dan voel ik toch altijd een soort dreiging.

17 oktober 2023 om 19:11

Is wat zwaar, maar laten we eerlijk zijn. België heeft grote problemen in de grote steden. Antwerpen en Brussel zijn een broeinest voor extremisten.

17 oktober 2023 om 19:30

@Diego_Forlan

Veel te simplistisch…Broeikas van extremisme en terroristen is al fout, daar doe je de Brusselse jongeren tekort mee. Ooit gehoord van Molengeek? Een project in Molenbeek voor jongeren met een migratieachtergrond en liefde voor IT, de CEO van Google is zelf langs geweest en heeft geinvesteerd in dat project. Voor de rest zijn het allemaal problemen die elke grootstad heeft.

17 oktober 2023 om 23:06

In steden als Mexico Stad, New York en Havana heb ik me stukken veiliger gevoeld dan in Brussel inderdaad. Drama.

18 oktober 2023 om 07:48

@HV: hangt er ook vanaf in welk deel van de stad je bent. Ik ben al 8x naar NYC geweest en heb er me nog nooit onveilig gevoeld. Maar ik ga dan ook niet rondlopen in slechte/mindere buurten en al zeker niet s’avonds.

Als Belg ben ik uiteraard al honderden keren in Brussel geweest, en heb er me nog nooit onveilig gevoeld. Het hangt er allemaal vanaf waar je loopt. Elke grootstad heeft namelijk buurten waar je moet opletten. Brussel is daar geen uitzondering op.

En ik ben trouwens geen fan van Brussel maar enige nuance is wel op zijn plek.

18 oktober 2023 om 13:08

Dan ben je nog nooit in schaarbeek, Molenbeek, curegem, peterbos enz enz enz...te veel om op noemen, geweest. En al zeker niet bij duisternis

17 oktober 2023 om 17:43

Derdewereldstad gaat wat ver, maar het is wel een onnatuurlijk groot gemaakte stad met allerlei kleine losse delen (6 politiezones geloof ik). Maw, je kan je daar vrij anoniem bewegen. Geen mooie stad iig.

17 oktober 2023 om 17:44

Bepaalde stadsdelen zijn wel echt heel mooi hoor.

17 oktober 2023 om 18:07

Ik ga toch echt liever naar een Brugge of Gent (waarschijnlijk ook door de NLse taal), maar ik snap je punt. Het probleem is dat er wel degelijk foeilelijke delen zijn...

17 oktober 2023 om 18:23

Het heeft zeker een paar mooie delen. Het centrum is prachtig, maar tamelijk klein. Echter is het als stad in het algemeen wel bijzonder bagger gesteld.

Maar goed, filet americain komt wel van Brussel. En de Brusselse wafel is ook niet onaardig.

17 oktober 2023 om 18:46

Gent heeft dat ook gewoon bijvoorbeeld. Het is maar waar je komt.

17 oktober 2023 om 18:49

Kerel, er is geen wijk in Gent die je kunt vergelijken met die wijk rond dat station in Brussel

17 oktober 2023 om 18:52

De charme van Brussel ligt ook minder in het centrum vind ik maar meer in bepaalde stadsdelen, zoals Elsene of Etterbeek, waar het gewoon heel leuk is. Het centrum zelf is vooral toeristisch en gewoon oké.

Het centrum in Gent vind ik zelf dan wel 10x leuker dan dat van Brussel.

17 oktober 2023 om 18:55

Zeg ik dat? Ik zeg gewoon dat er in Gent ook lelijke “marginale” buurten zijn.

17 oktober 2023 om 19:01

@Eibert

Qua junkies mag je Nieuw-Gent anders ook wel vergelijken met Brussel Noord

17 oktober 2023 om 18:22

Ik woon best wel graag in die 'derdewereldstad' waar er gewoon zeer veel te doen is elke week op vlak van cultuur en voor veel verschillende zaken gewoon het centrum van de EU is. Brussel is onnoemelijk veel meer dan de verdrietige beelden die jij gezien hebt.

17 oktober 2023 om 19:01

Ik kan niet anders dan eens zijn met je Diego.... Een monster pur sang... Waar ik me nog meer zorgen om maak is 't liken van de medestanders... Dit waren er tientallen zij 't niet meer... Verder is dit echt een mooi voorstel van de Belgen en hoop ik Zweden echt wel terug te zien op 't eindtoernooi

Klinkt als een goede voorstel. Voor de uiteindelijk stand zal het niet veel uitmaken voor de Zweden en die hebben nu wel andere dingen om aan te denken. Verschrikkelijk dat zulke gekken het in hun hoofd halen om onschuldige mensen die een avondje wat leuk willen doen, zonder reden van het leven beroven.

Groepswinst zou sowieso wel gelukt zijn maar een 6 op 6 blijkt waarschijnlijk nodig om in pot 1 te zitten bij de loting. Onbelangrijk nu, voetbal is de belangrijkste bijzaak, geen hoofdzaak.

Dit siert de Kbvb.

Ondanks de terreur van gisteren en het negatieve advies van mijn werkgever toch gewoon naar werk gegaan vandaag. We gaan ons toch de les niet laten lezen door dit soort barbaren?

Echt verschrikkelijk zeg. Ik mag ook hopen dat het hierbij blijft en we nu niet weer een hele reeks terreur aanvallen krijgen van ISIS en co. Neem aan dat dit wraak was voor het verbranden van de Koran.

Jeetje, het laatste ek van belgie voorlopig en dan niet in pot 1 geplaatst kunnen worden Zit ook niet mee voor jullie

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren