Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Bayern kijkt uit naar titanenstrijd: 'Het worden twee voetbalfeesten'

Laatste update:

Bayern München en Real Madrid werden na de kwartfinales gezien als de favorieten voor de eindzege in de Champions League, maar een van deze ploegen zal de finale niet eens halen. De Duitsers en Spanjaarden werden tijdens de loting aan elkaar gekoppeld in de halve finale; de andere ontmoeting bij de laatste vier gaat tussen 'underdogs' Atlético Madrid en Chelsea.

/

Bij Bayern kijkt men uit naar de titanenstrijd met Real. "Dit is een ontmoeting waar de fans van Bayern en Real naar zullen uitkijken", zegt directeur Karl-Heinz Rummenigge. "We spelen tegen een van de beste ploegen ter wereld. Het worden twee zware, maar aantrekkelijke wedstrijden: dat durf ik nu al te voorspellen. Real heeft namelijk geen team dat zich wil ingraven. We hebben respect voor Real, maar we hebben de kans om iets historisch te bereiken, namelijk de Champions League verdedigen. We geloven erin dat dit gaat lukken."

Technisch directeur Matthias Sammer spreekt van een fantastische halve finale: "Twee teams met een prachtige geschiedenis staan tegenover elkaar", zegt hij. "Het worden twee voetbalfeesten: Bayern tegen Real, groter krijg je het niet in het Europese voetbal. We willen onze goede vorm doorzetten en de finale bereiken, dat moge duidelijk zijn."

Wie bereikt de finale?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik denk dat Bayern hard word gepakt op de counter. Ronaldo en Bale zullen bayern kapot maken...

11 april 2014 om 13:38

Ik hoop dat Ronaldo de eerste wedstrijd zal halen want het zou echt heeeel erg jammer zijn als hij er door zijn blessure niet bij zou zijn. Ik hoop dat Real revanche zal nemen maar Bayern is echt sterk.

11 april 2014 om 13:40

Het ligt er aan hoe madrid die dag voor de dag komt. Als de verdediging geen domme fouten maken. En als Bale een goeie dag heeft zie ik ze wel de eerste wedstrijd winnen. Hoop dat Cristiano ook op tijd fit is

Ik gok op thuis 2-1
Uit 1-1

En dan real door

11 april 2014 om 14:17

Ik denk dat Real nu heel veel aan een Ozil zou hebben. Hij is handig in de counters met zijn steekpassjes.

11 april 2014 om 14:34

Jullie hadden het hele jaar al ozil kunnen gebruiken, isco is na een goed begin afgezakt en jullie moeten nu met een flankspeler op het middenveld spelen, niet dat hij het slecht doet maar ik denk dat een echte aanvallende middenvelder van het klasse van ozil wel beter was geweest

11 april 2014 om 14:43

Ja klopt we hebben een ander middenveld nodig. Alonso komt in de grote wedstrijden te kort en Illaramendi is nog niet goed genoeg. Ik hoopte op Gundogan maar die gaat zelfs het Wk missen. Maar een middenveld met Gundogan, Modric en Di Maria is een killer middenveld.

11 april 2014 om 16:34

Tja Ozil heeft inderdaad 1 van de beste steekballen die man geeft zoveel assists. Maar Ozil is ook wisselvallig dat is zijn grootste probleem. Hij kan af en toe onzichtbaar zijn. Maar in mijn optiek de beste 10 van dit moment.

11 april 2014 om 15:07

Als Real echt álles maar dan ook alles geeft, en laat zien wat ze kunnen, zijn ze zó winnaar.

Nooit gedacht dat ik zou zeggen dat ik voor Bayern was maar nu stiekem toch wel.

Het zou eigenlijk de finale moeten zijn. Nja we kunnen nu iig 2x genieten ipv 1x.

Nu gaat de achterhoede van Bayern echt getest worden.

Poe, is het al 22 april? Ik kan echt niet wachten. Worden hopelijk twee fantastische wedstrijden, met Bayern als winnaar. Hopelijk

11 april 2014 om 13:42

Nee.. het is pas 11 april. Nog anderhalve week wachten

Groter ga je het niet krijgen? Barcelona en Man United zijn grotere clubs dan Bayern. Barcelona vs Real is de grootste wedstrijd op aarde.

11 april 2014 om 13:39

Welnee man, Barca is momenteel geen schim van de ploeg die het was. Man United hetzelfde verhaal. Het gaat er niet om hoeveel shirtjes je verkoopt, maar hoe goed je ploeg is momenteel. Bayern en Real zijn in mijn ogen momenteel de beste 2 ploegen...

11 april 2014 om 13:42

Het is wel de wedstrijd van het hoogste niveau, dit zijn wel de 2 beste clubs. Maar dat maakt het niet de grootste wedstrijd. Grootte is niet gebaseerd op vorm.

11 april 2014 om 13:59

Hoezo is Real beter dan Barca? Barca heeft nog steeds 2x gewonnen dit seizoen van ze en ze staan hoger in de competitie

11 april 2014 om 14:00

Bayern en Athletico zijn imo de beste op dit moment

11 april 2014 om 14:03

Barça is minder sterk dan voorgaande jaren, maar om te zeggen dat ze een schim van zichzelf zijn geworden gaat toch wat ver. Ze zijn nog volledig in de running voor de Liga als tweede (voor Real), staan in de finale van de Copa en zijn over City naar de kwartfinales van de CL geraakt. Daar wel gepakt op kwaliteit door Atletico, maar toch weer bij de beste 8 in Europa.

Bayern - Real wordt een kraker. Moeilijk te voorspellen. Ik geef een licht voordeel aan Real ...

11 april 2014 om 14:08

Barcelona en Man.U zijn heel groot in Azië en de gros van de Aziaten, waar voetbal niet heel lang populair is, gaan af op succes. Man.U en Barca zijn vanaf 2005 toonaangevende clubs geweest in de CL. Ik verwacht dat Bayern ook steeds meer fans gaat krijgen in Azië. Dus als je daarop afgaat zijn Barca en Man.U de grootste clubs ja. Qua historie zijn (landstitels, Europese prijzen en legendarische spelers) zijn Real, Liverpool, Milan, Juventus, Man.U, Barca, Inter, Bayern de grootste clubs ter wereld. Ook Ajax is een grote historische club, alleen zijn ze ver verwijderd van het niveau dat je ze niet meer kan scharen bij de grootste clubs. Deze clubs zullen mindere periodes kennen, maar altijd weer terugkomen, dat hebben ze al tientallen jaren gedaan en zo zal het voorlopig ook blijven.

12 april 2014 om 02:00

Wat dacht je van Benfica?

12 april 2014 om 09:05

Klopt ook heel wat laten zien in Europa en past ook zeker in dat rijtje. Alleen ik zie Benfica op dit niveau blijven, terwijl ik verwacht dat bijvoorbeeld Milan, Inter, Liverpool weer tot de hoogste niveau gaan behoren. Wordt nog lastig voor Juve Benfica daar niet van, maar de stap naar CL kwartfinale halve finale zie ik voorlopig niet gebeuren.

11 april 2014 om 13:42

misschien qua historie en fans maar op dit moment denk ik toch wel dat Bayern een stuk groter (sterker) is dan een Barca en vooral united.

11 april 2014 om 13:43

Groter en sterker zijn 2 verschillende dingen, Ajax is een grotere club dan Red Bull Salzburg bijvoorbeeld maar Red Bull Salzburg is sterker.

11 april 2014 om 13:57

Dan hebben mijn ouders tegen mij gelogen toen ze zeiden dat ik later groot en sterk zou worden XD ik dacht namelijk dat dat bij elkaar hoorde

11 april 2014 om 13:59

Je kan groot zijn maar dan ben je niet per se sterk. Zie een Crouch.

11 april 2014 om 14:06

Ik denk dat Crouch aardig sterke benen heeft.
Maar ik snap wat je bedoelt

11 april 2014 om 13:42

hahaha jij volgt het voetbal pas 10 jaar? Man Utd en Barcelona zijn dus echt niet groter, Barcelona is echt iets van het laatste decennia en Utd is Europees veel kleiner dan Bayern. De prijzenkast van Bayern gezien?

En kom nou niet met nationale competities want dat is geen vergelijk. Bij Europese topclubs moet je europese prestaties vergelijken, en daar komen zowel Barcelona als Man Utd op basis van o.a. historie te kort.

11 april 2014 om 13:45

Grootte is dus gebaseerd op prijzenkast als ik jou mag geloven? Geloof jij zelf dat Bayern groter is dan United? Sterker ben ik met je eens. Maar United heeft meer fans, grotere historie, meer omzet, grotere naam, grotere managers gehad,

Je baseert de grootte van een club toch echt niet op prijzenkast? In Europese competities. Dus Liverpool is volgens jouw redenering groter dan Barcelona en United bijvoorbeeld? Of beter nog Ajax is groter dan United?

11 april 2014 om 13:56

Ja gebaseerd op Europese prijzenkast. Meer fans is geen cirteria, want dan is Benfica het grootst. Verder moet je geen leugens verkondigen, want de omzet van Bayern is nog altijd hoger dan Man Utd. (bron: http://www.consultancy.nl/nieuws/7836/deloitte-aja... Grotere naam is ook niet waar.

En grotere managers is zo subjectief als wat, terwijl je het als een feit brengt. Bayern heeft ook managers als Beckenbaur, Hitzfeld en Lattek gehad. Met alle respect voor Ferguson, maar Beckenbauer is toch een grotere naam dan Ferguson en Busby.

Zoals gezegd, ik baseer het op de Europese prijzenkast en historie, en wat dat betreft is Liverpool inderdaad groter, ik snap niet waarom je je daar over verbaasd.

Juist volgens jouw logica is Ajax groter dan Liverpool en Bayern. Aangezien die nationaal meer prijzen gewonnen hebben, volgens jouw.

11 april 2014 om 13:57

Liverpool is zeker groter dan Man. Utd!! 5 Eci/ CL, 3 Uefa Cups, kan Man Utd. alleen maar van dromen

11 april 2014 om 13:59

United een grotere historie dan Bayern zegt ie..

Gast, laat je niet gehersenspoeld worden door het Britse voetbal. Bayern is een grotere club dan United. Punt.

11 april 2014 om 14:01

Dat is dat ene jaartje waarin Bayern alles won, over het algemeen heeft United meer omzet. Kom niet met dat fans verhaaltje want ik ben ook fan van United maar heb me nergens ingeschreven. Is duidelijk dat United het meeste aantal fans heeft daar gaan we niet over discussieren. Beckenbauer grotere naam dan Ferguson? Ben je serieus of heb je net een jointje of 15 gerookt? Dat slaat nergens op, Ferguson is een van de grootste namen in voetbal. En ik was nooit gekomen met nationale prijzen dat zet jij in mijn mond knul. Dat heb ik nergens gezegd.

11 april 2014 om 14:09

Haha. Ferguson is 1 van de grootste namen, maar Beckenbauer niet? Gast, als er toch een persoon onder ons schijnbaar verboden middelen rookt..

Hou gewoon op. Ja, United mag wereldwijd wel meer fans hebben, toegegeven. Voor de rest loopt Bayern op alle gebieden voor. Van talent in selectie, tot huidige successen en successen in het verleden. Bayern heeft daarnaast een eigen vermogen op de bank om UW tegen te zeggen, is financieel gezond en beschikt over een HYPERMODERN stadion waar ze volledig eigenaar van zijn.

Hou het hier bij gezien en stop aub. United is never en nooit groter dan Bayern. Daar verandert ook de, wellicht, meest succesvolle clubmanager in Ferguson niets aan.

11 april 2014 om 14:11

wat een drogreden ''dat ene jaartje'' Volgens mij leven we in het heden en zijn dat de keiharde cijfers van tegenwoordig, dat Man Utd in 1994 misschien meer omzet haalde is totaal niet relevant.

Knap dat jij verder weet hoeveel man uitd fans er niet ingeschreven staan, en daaruit afleid dat Man Utd toch de meeste fans heeft, nogmaals jij dat een belangrijk criteria vind, be my guest. Maar Zenit staat op nummer 5 wat betreft fans, en als ik het niet mis heb is Benfia het grootste qua fans, en verder komen er nog Braziliaanse teams.

Ja Beckenbauer is qua naam groter, daar hoef je niet zo een populaire oneliner voor te gebruiken. Beckenbauer is één van de beste voetballers die ooit geleefd heeft en heeft zowel als speler en als trainer alles gewonnen. Maar zoals gezegd, ik weet niet hoe oud je bent en hoelang je het voetbal volgt.

Dat van de nationale prijzen insinueerde jij.

11 april 2014 om 14:12

@gnst,

Je bent wel een enorme idioot als je denkt dat de grootte van een club enkel bepaald wordt door de (europese) prijzenkast...

Manchester United is het grootste sportmerk ter wereld (groter dan de Yankees, bijvoorbeeld) en daar kan Liverpool en zeker Bayern München niet aan tippen!
Kijk naar de legendarische geschiedenis van United met vele ups en downs: de crash in München, the class of '92, de reusachtige comeback tegen Bayern, George Best, recordkampioen in 's werelds grootste en best bekeken competitie...
Dan neem ik slechts een kleine greep...

De geschiedenis van Bayern verbleekt in elk opzicht bij die van United en dat maakt United ook een grotere club.
Laten we vooral niet vergeten dat United qua fanbase ook nog eens met grote afstand de grootste club ter wereld is.

Ajaxcunian heeft dus gewoon gelijk!

11 april 2014 om 14:17

Fans, Omzet, Naam, Waarde daarin loopt United voor, en Bayern is geen eigenaar van de Allianz Arena.

11 april 2014 om 14:20

@gereed44,

Haha, Allianz Arena is helemaal niet in het bezit van de club Bayern.
Heb je ooit gehoord van 1860 München? Die spelen daar ook gewoon.
De eigenaar is feitelijk Allianz Arena München Stadion Gmbh.

Dit in tegenstelling tot Old Trafford, het legendarische stadion dat helemaal van de club Manchester United is...

11 april 2014 om 14:21

Nee maar wel dat ze in veel jaren voor vorig jaar, dus laten we zeggen dat ze vanaf 2007 tot 2012 vaker een hogere omzet hebben gedraaid dan Bayern.

Jongen als we echt over dat van fans gaan discussieren dan zijn we met niks bezig. Of jij volgt alleen Bayern nieuws. Is het echt niet overduidelijk dat United de meeste fans/supporters heeft op aarde, jezus zelfs een scouser kan je dat nog vertellen.

Nee, als je de hele wereld rond zou gaan en als ze vragen ken je Ferguson/ ken je Beckenbauer? Denk je dan echt dat meer mensen Beckenbauer zouden kennen dan Ferguson? Beckenbauer was misschien wel de beste verdediger ooit, maar wat Ferguson heeft gedaan in de PL dat weet haast iedereen.

Ik insinueerde nergens dat van nationale prijzen, zeg eens waar ik dat heb gedaan. Dat heb jij in mijn mond gelegd maar heb er nieteens over gesproken, doe dat gewoon niet.

11 april 2014 om 14:21

Fr4vah

Dat is niet idioot, zijn de feiten. Die gebeurtenissen kan ik alleen maar om lachen, want dat kan je van elke club opsommen. Nee dat is lekker objectief. Volgens mij zijn europese prijzen en omzet nog altijd objectiever dan dat geleuter over ''the class of 92'' en de rest van de gebeurtenissen, zoals gezegd elke club kan daar zo een verhaal van maken, maar maakt dat je groter?

Man Utd en vooral Barcelona is iets van de laatste decennia. Dat Man Utd in het seizoen 1999/2000 de eerste Cl/europacup 1 won zegt toch genoeg. Terwijl Bayern door de hele voetbal historie grotere dingen heeft meegemaakt.

11 april 2014 om 14:22

Dankjewel, ik denk dat Gnst gewoon even niet objectief kan zijn, als je met alleen Europeze prijzenkast gaat beredeneren welke club groter is dan zit je echt bij het verkeerde eind. Bayern is zeker sterker dan United maar groter, come on son.

11 april 2014 om 14:24

Dit laat zien hoe weinig kennis jij hebt Gnst. De eerste European Cup was in 1967/1968, en ben je echt vergeten wanneer United die wedstrijd in de CL van Bayern won. Dat was een seizoen ervoor.

11 april 2014 om 14:26

hahah jointje? Beckenbauer is veeeel groter dan Fergusona. Heeft zelf ook veel bereikt als voetballer dus aub hou op zeg

11 april 2014 om 14:28

Ajaxcunian

Nogmaals, dat is verleden tijd. We leven in 2014 en daarin heeft Bayern een hogere omzet. Je kan hoog of laag springen.

Ik zeg nergens dat Man Utd minder fans heeft, ze hebben meer, maar ik hecht geen waarde aan het aantal supporters, want volgens die lijsten behoort Zenith ook tot de grootste.

Als je aan de huidige generatie pubers vraagt weet iedereen wie Feurguson is, omdat Beckenbauer allang gestopt is ja. ''maar wat Ferguson heeft gedaan in de PL dat weet haast iedereen''

Wat Beckenbauer gedaan heeft niet? misschien jij door je leeftijd niet. HIj is als speler en als trainer wereldkampioen geworden en zowel als speler net als trainer Europese prijzen gewonnen, dat is pas ongekend.

11 april 2014 om 14:29

@gnst,

En weer verkondig jij onzin!
United had de eerste Europacup al gewonnen voordat Bayern in de jaren '70 succesvol was... Overigens was het jaartal van de 2e Europacup/cl 1998/99, dat zou jij als Bayern-fan moeten weten
Het is niet heel moeilijk om eerst even goed onderzoek te doen alvorens je iets roept...

Niemand kan ontkennen dat de geschiedenis van United veel interessanter is dan die van Bayern. Het verklaart voor een groot deel (naast al de successen) ook het aantal fans. Mensen voelen zich verbonden met de identiteit en rijke historie van de club.
Kijk naar de verschillende media (films, verhalen) die over (de geschiedenis van) United te vinden zijn.

11 april 2014 om 14:33

Als voetballer wel maar als trainer bijvoorbeeld niet. Ferguson is 1 van de namen waaraan je denkt als het woord voetbal opkomt, vooral over de laatste 30 jaar. Ik denk dat een flink aantal meer mensen Ferguson kent dan Beckenbauer, Beckenbauer was een van de allergrootste voetballers en wellicht beste verdediger, maar doordat de PL zo geroemd is en zo bekend is, heeft Ferguson meer naam. 27 jaar gebleven bij 1 club, heeft Liverpool van haar troon afgestoten en was de figuur in de PL laatste jaren. Erg gehaat door velen, geliefd door velen. Dat maakt hem de grotere naam dan Beckenbauer heb ik het gevoel.

11 april 2014 om 14:36

Dus omdat dat verleden tijd is moeten we het verwaarlozen? Dat is vrij recente verleden tijd, en dat zegt gewoon iets over hoe de toestand van de club is. Cijfers uit jaren 90 enzo zeggen natuurlijk veel minder dan cijfers van 3 jaar terug. Of moeten we daar ook over discussieren. De grootte van een club loopt denk ik wel evenredig met het aantal fans toch, dat hoe groter de club is hoe meer fans het heeft hoeft geen ingewikkelde stelling te zijn. Zeg niet dat Beckenbauer weinig gedaan heeft, en Beckenbauer heeft Bayern 2 keer gecoachd, en Duitsland 1 keer, hij heeft niet 27 jaar bij een club gezeten als trainer en die club gebouwd, gecoachd en noem maar op. Maar ik denk alleen dat Ferguson een grotere naam heeft dan Beckenbauer.

11 april 2014 om 14:42

Fre4evah

Die in 67-68 ben ik inderdaad vergeten, en het was in 99 die van Utd indd, dat kan ik me helaas goed herinneren.

Ik kan het ontkennen, zoals gezegd, al deze gebeurtenissen kun je van elke voetbalclub op de wereld maken, dat maakt je niet groter. Net zoals, met alle respect, aantal films en media over man utd totale nonsens zijn. Het meeste is over het ongeluk, de gebeurtenis is in mijn ogen triest, maar niet voetbalgerelateerd.

11 april 2014 om 14:49

Ajaxcunian

Dat kan je inderdaad verwaarlozen. Het is alweer 2 jaar terug. En dat gat gaat alleen maar toenemen, omdat Bayern zich nu op Azie zal gaan richten, wat ze in het verleden dus niet deden en clubs als Man Utd wel.

Ooh dus nu moet je het evenredig zien? gelul natuurlijk de meeste fans zegt niet zoveel.

''hij heeft niet 27 jaar bij een club gezeten als trainer en die club gebouwd, gecoachd en noem maar op. Maar ik denk alleen dat Ferguson een grotere naam heeft dan Beckenbauer.''

Dus omdat Ferguson 27 jaar bij 1 club zat maakt dat hem groter dan één van de grootste voetballers ooit? onzin. Een voetballer zal altijd eerder worden herinnerd dan een coach, en helemaal een speler als Beckenbauer die allebei was. Beckenbauer komt uit het rijtje Pele, Maradonna, die zijn ook groter dan Ferguson, hoe je het went of keert.

11 april 2014 om 15:03

Ik stop, hier worden we het er nooit over eens. Ik denk dat Ferguson groter is en jij Beckenbauer. Dat moeten we dat respecteren van elkaar.

11 april 2014 om 15:08

United is het meest waardevolle sportmerk ter wereld, maar Bayern heeft meer prijzen gewonnen. Grootte is niet zo objectief meetbaar, het is maar wat je belangrijk vindt.
Dit jaar is Real Bayern wel het hoogst haalbare denk ik en daar gaat het voor mij om.

En Ferguson een grotere naam in het voetbal noemen dan Franz Beckenbauer is echt belachelijk, sorry.

11 april 2014 om 15:17

Haha Ferguson groter als Beckenbauer. Zet je premier league bril is af. Beckenbauer als speler en trainer wereldkampioen geworden. Beckenbauer staat in het rijtje Maradonna Pele Cruijf Eusobio. En Ferguson cker niet.

11 april 2014 om 15:39

@ajaxcunian

Nee, als je de hele wereld rond zou gaan en als ze vragen ken je Ferguson/ ken je Beckenbauer? Denk je dan echt dat meer mensen Beckenbauer zouden kennen dan Ferguson?

Even serieus, denk je nou echt dat Beckenbauer minder bekend is dan Ferguson. Doe normaal man, Beckenbauer heeft nog altijd een grotere geschiedenis dan Ferguson. Qua trainerscarriere heeft Ferguson veel prijzen gewonnen op clubniveau, daarentegen heeft Beckenbauer als speler, clubtrainer en nationale trainer prijzen gewonnen en kan gerust in 1 adem worden genoemd met o.a. Cruijff (dus inderdaad.. heel populair)

11 april 2014 om 15:56

Onderbouw je mening eens stoere vriend !

11 april 2014 om 15:58

Ahahah zoek beckenbauer 1.64 miljoen resultaten in 0.32 seconden. Ferguson 48.640 miljoen resultaten in 0.31. (Niet dat dit mijn argument verstekert maar gewoon een feitje).

11 april 2014 om 16:00

Denk jij van niet dan, al helemaal in Azie etc.

11 april 2014 om 16:36

Dat Google-argument haal je gelukkig zelf ook al onderuit. Of is Wayne Rooney ook een véél grotere naam in het voetbal dan Pelé?

United heeft wereldwijd meer fans en is meer waard, dat is een feit. Als je echter mag kiezen tussen:

1. De komende tien jaar drie keer de CL winnen, alle Chinese fans kwijtraken en uit de top 5 vallen qua meest waardevolle clubs

of

2: Niets winnen, nog waardevoller worden en nog meer fans.

Dan zou ik het in ieder geval wel weten. Een voetbalclub moet prijzen winnen zonder kopje onder te gaan als onderneming. Daar is Bayern op dit moment en in het verleden beter in gebleken. Meer nationale titels, meer Europese titels.

Laten we het zo houden, United is groter, Bayern succesvoller op sportief gebied. Iedereen blij, joepie.

11 april 2014 om 17:07

Maar ik zeg nergens dat United als club beter was dan Bayern, of sterker ik zeg alleen groter. Dat was mijn punt. Dat Bayern sterker is weet ik heus ook wel.

11 april 2014 om 17:55

In dat geval zijn we het met elkaar eens

11 april 2014 om 18:24

Kun jij normaal praten en niet gelijk de mensen laten denken dat je een puber bent ! Bayern heeft national als internationaal meer prijzen gepakt als Mu. 7 internationale prijzen voor mu tegenover 12 voor Der erste FCB. Beckenbauer was een van s'werelds beste voetballers , die als speler als ook als trainer wereldkampioen geworden is . Tevens als speler en trainer diverse keren met bayern landskampioen en bekerwinnaar geworden is . En daar durf jij ene mr fergusson ( die ik overigens zeer hoog inschat ) mee te vergelijken ??? Dan nog iets waar je kennelijk geen kaas van gegeten hebt . Bayern heeft 1860 muenchen twee jaar geleden uitgekocht en is nu de enige eigenaar van de Alianz Arena . Effe nadenken voor je de volgende keer weer die grote klep opentrekt en onzin begint te verkondigen

11 april 2014 om 13:51

Haha grapjas! Barcelona en Man United groter dan Bayern zegt ie..duidelijk dat jij geen kaas hebt gegeten van voetbalverstand en historie.

Bayern is al een Europese grootmacht sinds een jaar of 40 geleden, Man United en zeker Barcelona waren dat nog lang niet. Daarnaast heeft Bayern Europees gezien haar prijzenkast beter gevuld dan zowel United als Barcelona. Ook financieel en beleidsmatig gezien heeft Bayern een streep voor op United en Barcelona. Ook in de onderlinge resultaten, in Europese bekertoernooien (voornamelijk de CL), is Bayern de meerdere van zowel United als Barcelona.

Dat Bayern in een 'minder groot' (en populaire) competitie uitkomt en zodoende minder prestigieus als die andere 2 over komt maakt een United of Barcelona niet groter dan Bayern. Schei toch uit man. Bayern is een ware reus in het Europese voetbal. Altijd in het verleden geweest, zullen het ook blijven in de toekomst en belangrijker: zijn het ook in het heden. Of ik dat bepaald van sommige clubs kan zeggen, hmmm..

En voor jou informatie, ja groter dan de affiche Bayern München v Real Madrid word het niet in de Champions League. Dit is de ware Europese kraker. Niets voor niets is dit de meest voorgekomen tweeluik in het geschiedenis van de Champions League toernooi.

Barcelona en/of Man United groter dan Bayern, keep on dreaming..

11 april 2014 om 13:58

zoals gezegd, het lijkt erop dat Ajaxcunian het voetbal pas net volgt.

11 april 2014 om 14:03

Ja, vast zo'n type die het sinds circa 2007 volgt, er in is gerold door Ronaldo en zodoende denkt dat United de gehele wereld is. Echt het meest belachelijke wat ik in tijden heb gehoord. Barcelona en United groter dan Bayern München, kom op zeg. In de 'domste uitspraken wedstrijdje' mag je hier gerust een smack op je gezicht voor krijgen.

11 april 2014 om 14:04

Lijkt erop dat ik jullie niet kan overtuigen, zoek dan maar flink op Google etc als je me niet wil geloven. Het is ook niet voor niets dat United na Real de meest valuable club is waar Bayern op de 5e plek komt. Jullie zijn de Busby Babes al vergeten? Toen was United ook zowat de beste club op aarde.

11 april 2014 om 14:07

Dus United was voor die tijd niks waard als ik jou mag geloven? En dat soort domme uitspraken ; denkt dat United de gehele wereld is , waar slaat dat op? Echt waar haal je dat in godsnaam vandaan?

11 april 2014 om 14:15

Most Valued heeft toch niks met de omzet te maken?

11 april 2014 om 14:16

Ja maar dat is gewoon een ander argument om aan te duiden hoe groot United is, most valuable neemt allerlei factoren mee en daarin is United hoger gerangeerd dan Bayern.

11 april 2014 om 13:55

Dat Manchester United en Barcelona grotere clubs zijn dan Bayern München slaat nergens op, als je namelijk naar Europese prijzen kijkt heeft Bayern meer gewonnen....

11 april 2014 om 14:06

Ja en Ajax heeft ook meer Europese prijzen dan United is Ajax nu een grotere club dan United?

11 april 2014 om 14:13

@Ajaxcunian

Zowel United als Barcelona zijn vooral pas sinds de jaren 90 op dreef waar Real en Bayern al sinds het begin van het voetbal leiders zijn.

Kijk maar is een keer maar de prijzenkast van Bayern. De enige die daaraan kan tippen is Real. Los van dat hebben Real en Bayerm ook de meeste EC1/CL finales gespeeld dan wie dan ook.

11 april 2014 om 14:24

Prijzenkast zegt niet alles over grootte.

11 april 2014 om 19:39

Maar Beckenbauer is nog altijd groter dan Ferguson. Een revolutionair in het voetbal. De eerste aanvallend ingestelde libero. Verdiep je even aub in Beckenbauer en kom dan nog een keer zeggen dat Ferguson groter is. Mourinho is zeker ook groter dan Maradona? Of Guardiola die groter is dan Cruijff? Duidelijk dat je er absoluut geen kaas van hebt gegeten. Is niet erg hoor, het ergste is dat je iedereen nog probeert te overtuigen van je gelijk. Vermoeiend...

11 april 2014 om 14:57

Hahahaha dit is grappig. Man u is een grap dit jaar je kunt het geen topploeg meer noemen. Ookal heeft real geen grote prijs meer gewonnen strijden ze jaarlijks voor elke prijs. Man u is een grap als je weet dat ze over hetzelfde team als vorig jaar beschikken

11 april 2014 om 16:33

Jij vind MU groter ?? Volgens mij is Bayern Europees groter . Als je naar de Europacup 1 / CL winst kijkt ! Waar MU 3 x heeft weten te winnen en Bayern 5 x . Dus wat nou groter ?? Niet zo snel happen kerel . Er zijn wel meer grote clubs in Europa, en wat KH Rummenige hier verteld , is een standaard antwoord wat bij zulke lotingen door vrijwel alle voetballiefhebbers wordt gezegd.

11 april 2014 om 17:08

Grootte wordt niet alleen bepaald door prijzenkast, of is Ajax dan ook groter dan United? Of Nottingham Forest groter dan Arsenal?

11 april 2014 om 17:39

Hahahah , United groter dan Bayern? Laat me niet lachen joh. United deed alleen tussen 2008-2011 echt mee met CL , verder kwamen ze nooit echt ver behalve dan CL in 1999 winnen. Bayern is al sinds de jaren 70 al een grote club , terwijl United sinds jaren 90 groot begon te worden. Als prijzenkast het niet boeit , waarom de fanbase wel? Benfica heeft volgens mij de meeste fans op aarde , betekent dat dat zij de grootste club zijn?

11 april 2014 om 17:51

United won anders de Europacup in 1968.... Voordat Bayern ermee begon xd. En ze zouden waarschijnlijk nog meer hebben gewonnen maar die verschrikkelijke Munich disaster heeft dat flink geremd. Denk jij dat Benfica meer fans heeft dan United? Fans hoeven niet per se ingeschreven te zijn, hoop dat je dat weet. En fans is niet de enige factor, er zijn nog meerdere factoren en die heb ik ook benoemd.

14 april 2014 om 15:37

@ajaxcunian

Luister nou eens. Wij moeten persé alles van jou aannemen hoezo is dat? Want zelf neem je geen moer van al die verschillende mensen aan die je tegenspreken. Het is bewezen en statistisch na te trekken dat Benfica in Europa met afstand de meeste fans heeft, nogmaals met afstand. Als we over de gehele wereld gaan bekijken valt United nog net binnen de top 10 aangezien clubs als Fluminense alleen al elk wedstrijd bomvol zit met 110,000 toeschouwers ook al is het tegen een degradatieploeg of zelfs een nietszeggende oefenwedstrijd tegen het 2de elftal van een degradatieploeg. Het boeit mij geen moer hoeveel fans er niet ingeschreven staan, want elke club heeft velen die niet ingeschreven staan dus hoe zou het persé zo moeten zijn dat het aantal niet-ingeschreven fans van United met miljoenen aantallen hoger is dan diverse grootmachten als bijvoorbeeld Bayern?

Dit is gewoon een lul verhaal en Fergie groter noemen dan Beckenbauer bewijst het. Je weet gewoon totaal niet waar je het over hebt. United zal vanaf nu 5 jaar achter elkaar Europees voetbal moeten overheersen om aan de status van Bayern te komen en dat baseer ik op het hele plaatje.

Als we het over nu hebben aangezien je zelf telkens terug in de tijd gaat is Bayern nu in alle facetten beter dan Bayern, alleen op fans niet. Hou gewoon op dit is belachelijk.

Het is niet eens duidelijk voor mij wie de grotere is tussen Liverpool en United laat staan Bayern.

Ik denk dat Bayern Real wel pakt, ze zijn zo sterk en ook perfect in balans terwijl het bij Real grotendeels om Ronaldo draait die er de eerste wedstrijd thuis niet bij is of slechts met haast fit gemaakt verschijnt, ook is Real verdedigend zwakker en mentaal.
Denk dat Bayern meer moeite zou hebben met Chelsea of Atletico in 1 duel door hun verdedigende stijl.
En Bayern is Real's la bestia negra.

11 april 2014 om 13:40

Bayern dan niet met Dante? Real gaat Bayern pakken maak je maar geen zorgen ouwe reus...

11 april 2014 om 13:44

Tactisch zou het moeten kunnen voor Real ja, kunnen we ook zien hoe goed Bayern staat.

11 april 2014 om 14:17

@Catalonia

We hebben tegen Arsenal(en Dortmund op volle sterkte) gezien dat Bayerm enorm faalt bij een enorm hoge pressing. Dat kan te maken hebben met onwennigheid of gewoon simpelweg het ontbreken van spelers met het technischr niveau die Guardiola bij Barca wel had.

Verdedigend staat het bij Bayern alles behalve goed. Vooral Dante is een ramp met ruimte in zijn rug en dat zal dodelijk zijn tegen Real.

Als Real mentaal en verdedigend sterk staat en vooral een hoge druk hanteert zoals tegen Barca zie ik Bayern niet winnen. Het team onder Hynckes was veel en dan ook veel gevaarlijker. Dit Bayern heeft veel zwakke plekken.

wat een prachtige affiche. Ik kan nu al niet wachten! ik denk dat Real doorgaat naar de finale op basis van een uitdoelpunt. ik voorspel dat de finale een Madrileense derby wordt. Wordt genieten geblazen!!

Ik verheug me er nu al op, wat een strijd zal dat worden.
Bayern is favoriet voor de titel zoals Real dat ook is maar hoop dat Real aan het laatste eind trekt en dan in de finale het liefst Atletico als tegenstander.en maar hopen op de 10e cup met de grote oren voor Real.

11 april 2014 om 13:43

Real gaat naar de finale let maar op....

11 april 2014 om 14:36

En gaat die finale verliezen van het Chelsea van Mourinho, let maar op.

Hopenlijk declasseerd Bayern Real net zo als dat het een jaar eerder Barca vernederde! En dan in de finale Chelsea finaal kapot spelen!

11 april 2014 om 15:11

Atletico wint gewoon van Chelsea, en die ploeg is niet kapot te spelen

Waarom denkt iedereen dat Real wel even zal winnen? Is iedereen Barcelona thuis Atlethico thuis en Dortmund uit vergeten? Dat zijn de topwedstrijden en Real speelde niet goed. Bayern gaat door. Zeker als Ronaldo niet meespeelt.

11 april 2014 om 13:45

Ik dicht sowieso een grotere kans aan bayern. Maar real is niet kansloos en als ze echt als een team spelen en erin geloven dan kan er alles gebeuren. De laatste paar maanden is real teveel opgehemeld wat deels ook onterecht was.

11 april 2014 om 13:51

Ben ik het helemaal met je eens. Dat ophemelen kwam eigenlijk door zoveel wedstrijden geen tegendoelpunten tegen de kleinere in de competitie. Ik verheugd op Barcelona en gelijk 4 treffers om de oren dan nog een Sevilla zo knullig verdedigd en dan recent Dortmund van die belachelijke fouten. Tegen Bayern moet je echt als team spelen. Vooral uit iedereen verdedigen en een beetje op de counter loeren. Die uit goal is erg belangrijk.

11 april 2014 om 14:24

Tegen Barcelona was Real de betere en had het vooral na de 2-1 gewoon minimaal 2-3 doelpunten moeten maken. Zelfs na de 2-2 hebben ze 3 x vrij voor het doel gestaan.

Hetzelfde Athletico wat ze moeilijk maakten werd later in de Copa gedeclasseert tot speelbal waar Real niet eens vol leek te spelen maar 3-0 won.

Tegen Dortmund lijkt me een mentaliteitskwestie. Vooral als je ziet dat beide doelpunten door enorme fiuten van Real ontstond, Real zelf een penalty aan het begin miste en los van dat over de gehele wedstrijd zo'n 6 open kansen om zeep helpt.

Daarbij is Bayern overrated. Dit Bayern kan niet zoals Barca toentertijd onder hoge pressing uitvoetballen. Dat zag je tegen Dortmund(toen ze alle basiskrachten nig hadden) en vooral tegen Arsenal die Bayern helemaal scheel tikten in de eerste 20 min.

Vooral met Dante achterin die niet met ruimte in de rug kan spelen zalhet een feest zijn voor BBC.

Ik denk dat als bij Real het mentaal gezien goed en scherp staat dat ze vrij eenvoudig kunnen winnen.

Jammer genoeg is de mentaliteit vaak het probleem bij Real.

Bijzonder dat er zoveel mensen denken dat Real gaat winnen. Waar baseren ze dat op? Wel een ongelooflijk leuke game! Wat heb ik zin in deze wedstrijden . Ik hoop op een finale tussen bayern munchen en atletico Madrid! Maar vrees dat het Chelsea wordt tegen bayern!

11 april 2014 om 13:46

Ja dat is waar ja! Alleen gun ik Atletico Madrid de finale. Zo geweldig elftal om naar te kijken!

11 april 2014 om 19:38

En als wij de CL winnen hebben we het toch niet verdiend. Want dan zal er net in de 52e seconde van de 65e minuut wel iemand op de linker grote teen van Ribery zijn gaan staan waardoor zijn laatste schot in de 93e minuut er niet in gaat. Want wij zijn Chelsea en wij kunnen het nooit goed doen.

Hoe goed en gevaarlijk Real ook is, op een of andere manier in cruciale wedstrijden waar veel druk en spanning bij komt kijken raken ze in paniek en maken ze fouten, ik denk dat Bayern wat dat betreft volwassener en verder is en ze halen die finale wel en hopelijk tegen Atletico en dan winnen de Madrilenen, zou prachtig zijn.

Pepe is waarschijnlijk te geniaal.. Want zijn voetbal visie is tiki taki.. En dat gaat blijkbaar een jaar of 3,4 mss 5 jaar goed.. Dat bewijst barca.. Dit elftal van Pepe zal nu net als barca zolang blijven Winne.. Mijn vraag is alleen.. Welke club gaat hij hierna kiezen.. Want hij brengt duidelijk zijn visie na voren..

11 april 2014 om 13:54

Pepe speelt tiki taka, ik snap hem niet helemaal geloof ik...

Neuer
Casillas

Lahm
Carvajal

Boateng
Pepe

Dante
Ramos

Alaba
Marcelo

Kroos
Modric

Schweinsteiger
Xabi Alonso

Gotze
Di Maria

Robben
Bale

Mandzukic
Benzema

Ribéry
Ronaldo

Wat een clash. Het ontloopt elkaar niet. Zalig!

Ik denk dat het niet uitmaakt of Ronaldo al dan niet fit zal zijn.
Bayern gaat onafhankelijk van zijn aanwezigheid over 2 wedstrijden winnen van Real.
Ik gok een 2-0 overwinning in München en een 2-2 in Madrid.

Ik verwacht twee geweldige wedstrijden met veel doelpunten, maar ik weet niet welke ik liever in de finale heb, als Chelsea doorgaat. Mourinho vs. Guardiola of Mourinho vs. zijn ex-club Real.

pep gaat het kunstje herhalen toen der tijd hij bij barcelona werkte 6-1. Real speelt laatste tijd slecht tegen de echte topclubs dat zag je dinsdag ook weer tegen borussia

De mensen die hier al vroeg zitten te juichen dat Real doorstoot naar de finale moeten 2x nadenken voor ze iets zeggen. Dit jaar heeft Real niets laten zien op hoog niveau, hoe je het ook draait of keert, Real faalt altijd in de belangrijke wedstrijden om nog maar te zwijgen dat ze nu tegenover de sterkste club in Europa en omstreken staan + het zijn Duitsers..

11 april 2014 om 14:49

Ik wil niet zeggen dat Real van Bayern gaat winnen. Maar hoe kan Real in de halve finale staan als ze niks hebben laten zien?

11 april 2014 om 16:27

@ Ramos_4

Excuseer me dat ik het zeg maar Schalke en een gehandicapt Dortmund uitschakelen is niet echt bepaald ' iets laten zien'. Wat ik wel kan garanderen is dat het een uitstekende halve finale zal worden

11 april 2014 om 14:59

@blaugranaat,

Ik denk dat men noch aan Real-kant noch aan Bayern-kant blij is met deze loting.

Ik baal zelfs als een stekker. Zwaarder had je het niet kunnen treffen.
Je moet wel eerlijk zijn dat Bayern vorig seizoen in de grote wedstrijden overtuigender was dan nu.
De speelstijl van Guardiola past niet helemaal bij de middenvelders die Bayern heeft (behalve Thiago Alcantara). Ze hebben geen technici als Xavi en Iniesta, waardoor de kans op balverlies groter is.
De verdediging is ook niet perfect, waardoor Real in de omschakeling ruimte zal krijgen.

Real is zeker niet kansloos, maar het gaat ongelooflijk zwaar worden.

Wat ik sowieso niet snap is dat 99% zeker weet dat Bayern kapot wordt gemaakt door Real of dat Real zeker de finale gaat halen. Waar baseren de mensen dat op? Ik verwijs dan iedereen graag naar de afgelopen 12 jaar dat Real Madrid iedere keer verslagen is door Bayern en doorging naar de volgende ronde. En ja, ik ben een fan van Bayern maar ik ben ook mans genoeg om te zeggen dat het geen makkelijke wedstrijd zal worden voor Bayern maar dat ze absoluut een kans hebben om door te gaan net als Real. En als iedereen zegt, dat Real goed kan counteren, dan kan Bayern dat ook want dat hebben ze jarenlang bewezen en dat blijft in het duitse voebal ondanks dat Bayern dat tiki taka van Pep beheerst. En dan kan je Bale of Ronaldo hebben maar dan hebben wij nog Robben, Ribery. Ik heb er in ieder geval zin in!!

Bayern is helaas gewoon de favoriet tegen Real Madrid. Ze zijn titelverdediger, spelen goed en ze zijn een duits team. Real Madrid moet twee goede dagen hebben.

Bayern wint van Real zonder twijfel. Real heeft al zoveel moeite tegen Borussia die 6 basisspelers mist. Typisch op deze site dat men Real en barca overschat.

Zware wedstrijd, maar dit is wst Bayern het liefst wou . Real lijkt mij voor Bayern de meest gepaste tegenstander, voetballend en achterin te pakken
Dit wordt de derde Finale in a row voor Bayern " Bestia Negra" of zoiets hahaha

hoop dat bayern munchen wint echt een goeie ploeg goed opgezet door pep guardiola

Ik denk dat dit het beste is voor Bayern. Atletico en Chelsea zou ik Bayern nog wel van zien verliezen. Real speelt erg wisselvallig dus ik hoop dat Bayern daarvan kan profiteren. Overigens zie ik Bayern gewoon winnen thuis dus het zal gaan om de uitwedstrijd.

ik denk dat Bayern toch weer de CL gaat winnen. ze zijn sterk in de competitie en in de CL en een gedreven ploeg

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren