Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Baltovenaar van AC Milan accepteert uitnodiging en stelt Italië teleur’

Laatste update:

Hachim Mastour is opgeroepen voor het nationale elftal van Marokko. De zestienjarige middenvelder kan daardoor op 12 juni in de kwalificatiewedstrijd voor de Afrika Cup tegen Libië zijn debuut maken voor De Leeuwen van de Atlas. Dat meldt de krant La Gazzetta dello Sport zaterdagavond.

/

Bondscoach Badou Zaki presenteerde afgelopen dinsdag zijn voorselectie van 28 man en Mastour zou de laatste schifting voor het duel in Agadir dus hebben overleefd. De baltovenaar van AC Milan schijnt de uitnodiging te hebben geaccepteerd en als hij straks in actie komt, kan hij niet meer uitkomen voor het elftal van Italië. Het duel met Libië heeft immers een officieel karakter.

Mastour, die ook wel de Messi Marroquino wordt genoemd, werd geboren in Reggio-Emilia en groeide daar ook op. Hij speelt sinds 2012 voor Milan, maar wacht nog altijd op zijn debuut in het eerste elftal van trainer Filippo Inzaghi. In de voorselectie van Marokko zaten overigens ook de Eredivisionisten Rochdi Achenteh, Karim El Ahmadi en Zakaria Labyad.

Voor welk land moet Hachim Mastour kiezen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Heel slim van de bondscoach om hem nu al op te roepen.

30 mei 2015 om 21:14

Heel slim, maar ook logisch. Deze jongen is bijzonder getalenteerd en de selectie van marokko is op dit moment niet geweldig. Zal niet raar opkijken als die speelt ook gewoon omdat hij bij de eerste 11 hoort.

Wel vreemd dat er zoveel regels voor clubs zijn met betrekking tot leeftijden, maar dat nationale bonden hier totaal niets mee te maken hebben. Die jongen uit noorwegen en nu deze jongen. beslissingen die je qua clubs, waar je 'even' aan vast zit, niet geacht wordt te kunnen maken, maar voor iets waar je altijd aan vast zit (even bot gezegd), dat kan wel als je zo jong bent?

ik had verwacht dat hij voor italie zou kiezen. Met italie speel je namelijk altijd op het WK en met grotere spelers. maar blijkbaar hecht hij nog veel waarde aan zijn roots.

30 mei 2015 om 21:14

Ach de meeste die kiezen vrijwel altijd voor hun roots tenzij er een grote sportieve verschil is.

Als Suriname een vrij sterk elftal zou zijn dan zouden 90% van de Suri's die in de loop der jaren voor NL uitkwam, voor Suri zijn uitgekomen.

30 mei 2015 om 21:16

nou tussen italie en marokko is toch een groot sportief verschil. italie altijd actief op EK en WK. marokko soms africa cup en laatste jaren geen WK meer.

30 mei 2015 om 21:24

Neen, inderdaad, tussen Italia en Marokko is geen groot sportief verschil...

30 mei 2015 om 21:42

Begrijpend lezen. De 'meeste'. Ik gaf dus al aan dat er uitzonderingen zijn.

30 mei 2015 om 22:11

90???

Dat lijkt me vrij sterk. Meestal kiezen Nederlandse spelers voor Curacao enzovoort als ze te slecht zijn voor Oranje. Kluivert, Seedorf, Davids, enzovoort hebben gewoon met plezier voor Oranje gespeeld.

Je moet niet denken dat iemand alleen maar kiest vanwege sportieve prestaties. Als je je meer Nederlander/belg voelt dan Marokkaan/surinaams dan kies je toch gewoon voor Oranje of België?

30 mei 2015 om 22:24

Ik heb het gevoel dat allochtonen in een land als Italië nooit maar dan ook nooit als echte Italianen worden gezien. In Nederland is men toch anders in dat opzicht. Dan kies ik liever ook niet voor Italië ook al zijn ze zo goed. Ik ben in ieder geval blij dat hij voor Marokko kiest. Zo een speler kan ons beter maken. Al is het denk ik wel een hele domme beslissing van hem zelf. Want zo geweldig is dat elftal ook weer niet.

30 mei 2015 om 22:31

@nl_ajax

Ik gok op 90% ja. Ik zeg niet dat deze spelers niet met plezier voor Oranje hebben gespeeld net als dat niet alleen blanke Nederlanders maar alle Nederlanders helemaal los gaan bij het ondersteunen van Oranje.

Desondanks als het er op neerkomt zullen de meesten op enkelen, 90% dus voor het land van hun roots kiezen.

Dat komt omdat je men een papiertje kan geven maar dat ze geen Nederlanders maakt, puur mensen die ingeschreven staan bij de staat Nederland.

Ik heb een vraag, denk nu aan een Nederlander in je hoofd. Was de eerste beeld of 2de die je kreeg een Rasta of een Marokkaan of gewoon een lekker hollandse knaap?

Uiteindelijk zien de meesten zich niet als Nederlanders en zien Nederlanders ze niet als Nederlanders wat ook logisch is.

Naar mijn mening is het allemaal onzin en zijn wij simpelweg aardbewoners. Maar goed de rijken/elite hebben wel iets nodig om te regeren, want wat hebben ze anders aan rijk en machtig zijn.

Dus hebben we landsgrenzen etc.

30 mei 2015 om 23:37

Je bedoelt net zoals dat de supporters zongen "een zwarte kan nooit een Italiaan zijn" over Balotelli.

30 mei 2015 om 21:35

Als elke Marokkaanse speler voor Marokko zou spelen zouden ze vaker op een Wk staan dus het moet ergens beginnen. Veder heeft Marokko best aardige spelers zo slecht zijn zijn niet.

30 mei 2015 om 21:47

Zoals wie dan? Afellay? Die schiet je ook niet naar een WK hoor. Daarbij vind ik de meeste Marokkaanse speler vooral een stel egoïsten die liever vanuit kansloze positie schieten dan de bal overspelen. Met alleen zulke types win je ook geen wedstrijden.

30 mei 2015 om 21:51

Marokko heeft inderdaad een aantal prima spelers rondlopen, maar de bond stelt daar nooit een bondscoach aan die van alle individuen een normaal team kan vormen. Met spelers als Benatia, Taarabt, Amrabat, Belhanda, El Ahmadi, Boussoufa(?) en Dirar moet je toch iets leuks kunnen laten zien, vooral in aanvallend opzicht.

30 mei 2015 om 22:11

Nou de Marokkanen die spelen voor het nationaal elftal doen echt alles voor elkaar. kan me nog herinneren dat el hamdoui de grootste egoïst de bal aflegde terwijl hij zelf een grote kans had om te scoren

30 mei 2015 om 22:22

met deze nieuwe bondscoach begint het al een echt team te lijken, ik herinner me een wedstrijd van een maand of 2 terug tegen uruguay, nou geloof me uruguay werd letterlijk helemaal kapot gespeeld.

30 mei 2015 om 22:30

Fellaini
Chadli
Bellarabi
Rami
Kaboul
Ziyech
El Ghazi
El Haddadi

En dan heb je nog spelers als: Benatia, Boussoufa, Belhanda, El Katouari, Barrada, Kaddouri, Lazaar, Boufal, Amrabat, Dirar en zo kan ik door gaan...

Algerije deed het ook heel goed op het WK en hun selectie is echt niet zoveel beter dan die van Marokko, ik zie landen op het WK die daar niks te zoeken hebben.

30 mei 2015 om 22:38

Mahrez is overigens ook van Marokkaanse afkomst

30 mei 2015 om 22:53

Maher ook en je hebt afelay vergeten

30 mei 2015 om 23:15

Zoals fellani, zyiech, chadli, el haddadi, kerabt en maher en dan vergeet ik nog een paar maar dit zijn toch aardige namen

30 mei 2015 om 23:34

Mahrez is van Algerijnse afkomst en speelt ook gewoon voor Algerije.

31 mei 2015 om 00:05

Mahrez is half algerijns en half marokkaans, Benatia trouwens ook.

wie kiest nu voor Marokko als je ook voor Italie kan uitkomen

30 mei 2015 om 21:13

Blijkbaar Mastour.

30 mei 2015 om 21:14

Iemand die van voetbal houdt en niet zozeer naar geparkeerde bussen kijkt of naar status. Zouden meer moeten doen.

30 mei 2015 om 21:15

enige reden is dat bij marokko de concurrentie minder goed is en meer mogelijkheden om voor een land te spelen. natuurlijk kan je in het italiaanse team meer bereiken en winnen

30 mei 2015 om 22:54

@zanetti44 weet jij wag er in mastours hoof speelt? Nee en je bent z.n zaakwaarnemer ook niet dus niet zeggen waarvoor hy voor marokko heeft gekozen

30 mei 2015 om 23:01

ik geef alleen een mogelijkheid aan. misschien omdat ik 'enige reden' schreef kan dat voor verwarring hebben gezorgd

30 mei 2015 om 21:19

Iemand die trots is op z'n afkomst, denk ik.

30 mei 2015 om 21:38

hij is toch geboren in italie of zie ik dat verkeerd ? dan is dat zijn afkomst .

30 mei 2015 om 21:47

@dikkertjedap

Nee. Dat is puur een toevalligheid waar je als persoon geen macht over hebt en het papiertje wat je daarbij krijgt is niks meer dan een inschrijving bij het land waar je geboren bent.

Daarbij zijn we instinctief constant bezig met onderscheiden en is iedereen puntje bij paaltje dat gene wat hij genetisch is en dat is als je echt verder gaat dan het menselijk oog, een mengelmoes met vanalles

Nationalisme en landentermen zijn naar mijn mening dus ook de broedplaats van discriminatie maar goed het levert wel weer mooie dingen als landentoernooien op.

Jammer genoeg ten op zichte van enorm veel negativiteit in de geschiedenis tot nu.

30 mei 2015 om 21:51

nee , zo denk jij er over , ik niet . geboren in italie , ook waarschijnlijk de toeslagen in italie , complete schoolopleiding in italie en ook nog een voetbal opleiding in italie en dan kies je voor ........marokko . wat terug doen voor je vaderland kan natuurlijk ook , die hebben je de kansen geboden , niet Marokko .

30 mei 2015 om 21:54

Met Marokkaanse ouders, een Marokkaanse opvoeding en veel familieleden in Marokko, is het logisch dat hij zich Marokkaan voelt. Daarnaast spreekt hij de taal vloeiend, net zoals Italiaans. Verder begrijp ik het probleem niet helemaal, want Turken / Marokkanen etc. in Nederland die zich Nederlander voelen, blijven in de ogen van de meeste mensen alsnog Turk of Marokkaan. Omgekeerde wereld en meten met twee maten.

30 mei 2015 om 22:04

maar we hebben het continu over integreren en zo . de ouders zijn normaal gesproken om economische redenen hierheen gekomen . is niet erg , maar pas je dan aan aan de cultuur en aan het land wat je allemaal die mogelijkheden geeft . als hij in Marokko was gaan wonen had hij deze mogelijkheden nooit of te nimmer gehad . als je al van de geboorte in een bepaald land woont , dan moet je ook dat land wat teruggeven die zoveel in je geïnvesteerd heeft . ik vind trouwens dat met douglass ook niet kunnen . en natuurlijk vinden de meesten het nog altijd een turk of marokkaan , dat heeft te maken met jou eerste opmerking , de Marokkaanse opvoeding .

30 mei 2015 om 22:08

maar een marokkaan die is geboren in nederland, getogen een complete onderwijs heeft gevolgd is geen nederlander ?? maar gewoon een kut marokaan.
zijn vader en moeder zijn marokkaans, heeft een marokkaanse naam, en hij is italiaan ??
weed duidelijker vriend

30 mei 2015 om 22:11

bruno martins indi is dus portugees?
Luuk en siem de jong zijn dus geen nederlanders?

30 mei 2015 om 22:20

ik denk dat dat te maken heeft met een veelvoud van problemen . maar daar gaat het helemaal niet om . hoe wil je spreken van integratie als je toch marokkaans wordt opgevoed ? het zal me verder een biet wezen . als een land waarin je geboren bent er voor zorgt dat je helemaal opgeleid wordt en je mogelijkheden bied , dan zou het normaal moeten zijn dat je alleen daar in het nationaal team kunt komen . Marokko heeft geen stuiver daar aan betaald .

30 mei 2015 om 22:21

@dieketjedap

Het gaat niet om wat ik denk maar wat feitelijk juist is en dat betekent dat simpelweg een papiertje Mastour geen Italiaan maakt. Nogmaals, is het simpelweg een toevalligheid waar hij geen macht over had. Hij hoeft ook niks terug te geven aan het land waar hij opgroeide maar simpelweg aan de gedragsregels te houden waardoor je dus bij voorbaat al teruggeeft aan de maatschappij, letterlijk. Dan heb ik het nog niet eens over de gestolen rijkdom waar Europa en het Westen groot op is geworden dus als we even relativeren kan je de gestolen economische voorspoed niet als reden gebruiken dat Mastour dankbaar moet zijn.

Ik vind het ook zo'n raar idee dat 'aanpassen aan de cultuur'. Stel dat men houdt van de voordelen van een land maar de cultuur simpelweg saai vindt, moet je je dan aanpassen als jij los van dit volledig participeert in de samenleving als elke andere landgenoot?

Is dit dan niet het punt dat juist de orginele inwoners enigzins moeten integreren met buitenlandse landgenoten net als dat Nederlanders maar al te graag een Turkse Pizza eten maar velen wel spontaan tegen een moskee zijn terwijl ze er toch nooit een voet in zetten?

Integreren werkt alleen volledig als het van beide kanten gebeurd want dan zal men zich geaccepteerd voelen en beuwst en onbewust cultuur overnemen.

Allochtonen worden in Nederland en het Westen alleen zo duidelijk buiten de orginele landbewoners opgestelt dat integreren ze amper mogelijk wordt gemaakt.

Zoals SMK hierboven zei, blijven een groot deel van de Nederlanders of Italianen of Westerlingen alles van buitenaf als niet Westers zien, puur op uiterlijk.

Dan wordt het allochtonen niet echt makkelijk gemaakt. Het woord allochtoon is de ultieme belichaming van het blijven scheiden van autochtonen en allochtonen.

I

30 mei 2015 om 22:31

Ik denk dat jij intergereren en assimileren door elkaar haald

31 mei 2015 om 00:18

BMI is van Guinee-Bissau waar NL overigens ook heel blij mee mag zijn dat hij kiest voor de minst voor de hand liggende optie, aangezien hij gewoon naar het WK ging met NL. Dus is het best raar dat mensen in de comments zetten dat je alleen mag spelen voor land van geboorte. Kijk maar naar Bmi, de Guzman, De Jong (beide), Maher etc.

31 mei 2015 om 01:17

Kort door de bocht, ignorant en een typische opmerking van een oppervlakkig individu.

Hachim Mastour, Marokkaanse naam. Z'n uiterlijk is een en al Marokkaans, hij heeft de Marokkaanse taal mee gekregen, de Marokkaanse cultuur, zijn hele familie is Marokkaans. Wil hij dan voor Marokko uitkomen? Lijkt me wel logisch, hé. Of is vrije keus ineens niet meer van toepassing? Iets wat wij in de Westerse wereld oh zo graag prediken, vrij zijn om te kiezen?

Waar staat dat je moet kiezen voor het land waar je geboren bent, of opgegroeid? Oké, dan moeten we aan onze vriend Pepe ook maar eens vertellen dat hij voor Brazilie moet gaan spelen? Of aan Paletta en Motta vertellen dat ze voor hun vaderland moeten spelen?

Wij gaan niet over deze beslissingen, dat is hun keuze en dit zou niet eens zo'n big deal moeten zijn. Wat een gelul zeg.

31 mei 2015 om 01:21

Ze zeggen inderdaad waar ze maar zin in hebben, zonder de tijd te nemen om eens rationeel na te denken. Dat soort volkje gaat het nooit begrijpen, maar gelukkig zijn er wél mensen die ruimdenkend zijn!

31 mei 2015 om 01:24

'de ouders zijn normaal gesproken om economische redenen hierheen gekomen'.

Daar kan ik me enorm aan irriteren. Wat is 'hierheen'? Kijk vriend, ik denk dat je bepaalde zaken gescheiden moet houden. Jij gaat te diep in op maatschappelijke problemen, en dit gaat maar over een sport dat met een balletje wordt gespeeld. Kappen, man. Enjoy life.

31 mei 2015 om 15:08

Nee "we" hebben niet continu over intgereren, Jullie hebben het continu over dat WIJ Moeten integreren....ik hgoef niet te intgreren hoor, ik wil gewoon lekker met rust gelaten worden zoals ik jou ook met rust laat.

31 mei 2015 om 17:14

Volgens jouw theorie zijn Luuk en Siem de Jong geen Nederlander. Als hun zich Nederlander voelen moeten ze dat toch zelf weten? Dan zijn hun ook " Marokaans " opgevoed want ze spelen niet voor Zwitserland maar voor Nederland. Terwijl ze daar zijn geboren .

30 mei 2015 om 21:20

Ik heb daar wel respect voor. De meeste voetballers die een keuze hebben, kiezen meestal voor de best mogelijke land waarvoor ze realistisch gezien ook speelkansen kunnen krijgen of waar ze het meest kunnen verdienen. Als hij zich meer Marokkaan voelt en daarvoor voor Marokko heeft gekozen kan ik dat wel appreciëren.

Wel vreemd dat hij er al inzit terwijl hij nog zijn debuut voor professioneel club voetbal nog moet maken.

31 mei 2015 om 01:42

In het verlengde daarvan moet je nog maar afwachten hoe het talent Hachim Mastour zich de komende jaren bij AC Milan doorontwikkelt. Dat Mastour op 16-jarige leeftijd gezegend is met veel voetbaltalent garandeert geenszins dat hij over pakweg 5 a 7 jaar een vaste waarde is bij een club uit de Italiaanse Serie A. Dat is, weten we uit de praktijk, te vaak veel makkelijker gezegd als gedaan.

Echt een goeie spelers hoor echt genieten.

Zou wel fantastisch zijn als hij voor ons zou spelen misschien dat andere spelers dan zijn voorbeeld gaan volgen dan kan er over een aantal jaar gewoon een goede basis staan.

Kut, had eigelijk gehoopt dat hij voor italie zou kiezen..
Nouja gelukkig speelt hij nog voor Italie!

30 mei 2015 om 21:14

Bedoel AC Milan*

Als of hij tot spelen komt bij italië kom op zeg

30 mei 2015 om 21:26

Grappenmaker

30 mei 2015 om 22:10

laat me niet lachen

Yess! Dit zou fantastisch zijn voor Marokko met nog een aantal talenten zoude we een mooi elftal kunnen krijgen in de toekomst

Weet iemand of Soufiane Boufal ook is opgeroepen?

30 mei 2015 om 21:25

Ja hij is ook opgeroepen

Ik vind het jammer wij zouden ook zo een sterk elftal hebben ala voetballers niet voor een andere land hadden gekozen zoals chadli,fellaini,rami,kaboul,afellay,elhaddadi,ziye... en nog meer echt zonde maar gelukkig mastour die nog aan zijn roots vasthoudt

30 mei 2015 om 21:34

Als die gasten zich meer Belgisch voelen of Nederlands of wat dan ook, is het logisch dat zij voor dat land kiezen niet?

30 mei 2015 om 21:45

Dit zeg je wel verkeerd. Het land waar zij geboren zijn is niet het 'andere land'. Marokko, het land van hun ouders is het andere land.

31 mei 2015 om 15:11

Dat bepaalt ieder voor zichzelf

30 mei 2015 om 21:48

Gewoon geboren ine en ander land, waarom zouden ze dan voor Marokko moeten spelen? Fellaini en Chadli voelen zich meer Belg dan Marokkaan.

30 mei 2015 om 22:11

want zij hebben jou dat verteld

30 mei 2015 om 22:12

Het grappige is dat fellaini eerst voor marokko had gekozen . Ken je feiten aub.

30 mei 2015 om 22:34

Chadli heeft zelfs eerst voor Marokko gespeeld

31 mei 2015 om 00:07

Fellaini is afgewezen door de Marokkaanse voetbalbond, ze vonden hem te lang om een goede voetballer te worden. Dit geeft het niveau aan van de 'brainiacs' die samen de bond vormen daar.

Chadli heeft gekozen voor sportief succes, Marokko kwakkelt al jaren.

Dat ze zich meer Belg voelen lijkt me sterk, helemaal als de burgemeester van Antwerpen en tevens leider van de grootste partij van België ervoor wil zorgen dat wanneer iemand met Marokkaanse roots naar Antwerpen wil verhuizen, deze € 250,- inschrijfgeld moet betalen.

hier moeten we echt vanaf . je kunt maar in 1 land geboren zijn , niet zoals het net uitkomt . ben je in italie geboren , alleen italie als mogelijkheid .

30 mei 2015 om 21:35

Ga toch krassen..

30 mei 2015 om 21:54

er is hier in dit land toch zoiets van vrije meningsuiting ?

31 mei 2015 om 12:49

En ook een vrije meningsuiting als het aankomt op welk land je wil vertegenwoordigen, als je kan kiezen uit twee landen. Of geldt vrije meningsuiting enkel voor mensen zoals jij?

30 mei 2015 om 21:40

Aldus de man met maar 1 nationaliteit. Je zal het wel begrijpen als je meerdere nationaliteiten hebt maar er maar eentje kan kiezen

30 mei 2015 om 21:46

in hoeveel landen is dat dan nog zo geregeld met 2 paspoorten ? iets van integratie ? wel de lusten , niet de lasten .

31 mei 2015 om 15:14

Geldt ook het begrip vrijheid dan. JIj wilt alleen de lusten maar niet de "lasten". De lusten dat je alles mag zeggen en denken wat je wilt, maar de last dat iemand de rvijheid heeft om voor het land te spelen waar hij voor wilt spelen mag dan weer niet? ga toch knikkeren man

30 mei 2015 om 22:12

volgens mij heb je een hekel aan buitenlanders,
ga krabben aan de balzak van wilders ofzo

30 mei 2015 om 22:44

als ik een voorstander van wilders zou zijn is dat mijn goed recht . ik heb een mening en als jou die mening niet aanstaat , dan is dat jammer dan . Italianen zijn ook buitenlanders voor mij . italie heeft alles voor hem gedaan , Marokko helemaal maar dan ook helemaal niks . niet altijd zo snel die discriminatie kaart trekken , dat begint ongeloofwaardig te worden .

30 mei 2015 om 22:50

Lekker boeiend als hij voor Marokko wilt uitkomen moet hij dat zelf weten, vrijheid van keuzes zit toch hoog bij je in het vaandel? Nou dan niet mokken!

Als ziech voor nl wilt uitkomen is dat zijn keus en wens hem veel geluk

30 mei 2015 om 23:01

en ook dat , net zoals douglass bijv vind ik niet kunnen .

30 mei 2015 om 23:07

Waarom niet?

31 mei 2015 om 00:22

hoe weet jij dat marokko niks voor hem heeft gedaan. discriminatie in italie komt vaak voor en dat heeft hij ook ervaren. nederland zijn de grootste racisten als het gaat om jeugd opleiding.

31 mei 2015 om 02:21

Wat heeft Italië voor hem gedaan dan? Hebben ze hem gratis voedsel gegeven? Hij heeft er zelf voor gewerkt en heeft het zelf zover geschopt dus ga nou niet roepen dat hij Italië iets verschuldigd is want dat s onzin.

30 mei 2015 om 23:42

Laten we beginnen bij onze koninklijke familie.

Silm van deze jongen, hij heeft geleerd van veel jongens die verkeerde keuzes hebben gemaakt zoals Haddadi en Maher enzo.

30 mei 2015 om 22:09

Fout gemaakt? Haddadi is 19 en Maher is 21. Als Maher gewoon volgend seizoen goed speelt wordt hij gewoon weer opgeroepen voor Oranje

30 mei 2015 om 22:37

Dan is het dramatisch gesteld met de Nederlandse aanvallende middenvelders in Nederland, hij is echt drama en zou ook niet bij Marokko in de selectie zitten.

30 mei 2015 om 23:58

Slim? Deze jongen woont in Italië en hij toont totaal geen respect voor Italië.

31 mei 2015 om 00:26

Geen respect, als het hierbij gaat om de gedachte dat Italie zogenaamd alles voor hem heeft gedaan, dan moet je toch even beter nadenken. Alles wat iemand doet/bereikt komt door eigen initiatief.

Hij heeft al zijn debuut voor Milan gemaakt maar dat was geen officiële wedstrijd , tegen real in Dubai

Wie zou er nou weer voor die Italiaanse racisten willen spelen? Italië stelt trouwens weinig voor. De jeugd doet amper nog mee in Europa. Op het jeugd-wk in 2005 werden ze afgemaakt door Marokko. Dat ze vaker een wk spelen komt meer omdat Europa zoveel wk-plaatsen heeft.

30 mei 2015 om 22:23

heeft hij dat ook gezegd toen hij zijn opleidingen en toeslagen heeft gekregen van die " racistische " Italianen ?

30 mei 2015 om 22:27

Hebben ze ouders toch voor gewerkt niks komt je aanwaaien

30 mei 2015 om 22:51

op wat voor leeftijd zijn die hierheen gekomen en hebben die gewerkt ? als je dat niet zeker weet kun je het niet voor zeker aan nemen .

30 mei 2015 om 23:05

Laten we van het goede uitgaan, dat zijn ouders hard hebben gewerkt en hem de Marokkaanse en Italiaanse normen en waarden bij hebben gebracht.

Je hebt een punt hij had zich in Marokko nooit zo kunnen profileren en zou hem zeker miet hebben kwalelijk hebben genomen als hij voor de Italië zou kiezen, is zijn leven en hij heeft geluk dat hij keuzes kan maken.

Zijn ook genoeg talenten die opleiding in nl of Spanje genieten en gewoon verkassen naar het buitenland zonder iets terug te doen voor hun clubje, zo zit het voetbal nu eenmaal in elkaar de een kiest voor de euro's de anderen voor z'n roots.... Maar laat ze het lekker zelf uitzoeken hebben ze ons niet voor nodig

31 mei 2015 om 00:25

whahahahah daar betaald hij ook de belasting voor als ieder ander persoon.

30 mei 2015 om 23:07

Waarom scheer je iedereen over een kam?

30 mei 2015 om 23:14

Italiaanse racisten? Mag ik vragen waarop jij dit baseert?

30 mei 2015 om 23:46

Van de serie a tot en met de amateurs is racisme de normaalste zaak. supporters, spelers en bestuursleden wekelijks maken meerdere zich schuldig aan racistische uitlatingen en handelingen.

30 mei 2015 om 23:55

Dat is wel heel kort door de bocht. In Nederland kan men er ook wat van. Racisme kom je overal tegen.

31 mei 2015 om 00:14

Racisme zul je denk ik altijd blijven houden, maar in het ene land is het nu eenmaal aanweziger als in het andere. Italianen blinken op dit vlak toch behoorlijk uit. De harde kern van Lazio Roma, gaat bij de jeugd wedstrijdjes kijken en maakt apengeluiden naar donkere spelers van de tegenstander.

31 mei 2015 om 12:53

Heel domme reactie, spijtig dat je iedereen over dezelfde kam wil scheren. Er zijn heel veel goeie Italiaanse mensen die niet zo denken. Leer twee keer nadenken voor je wat gaat posten.

Wel jammer dat die nooit verder zal komen dan de groepsfase WK tijdens zijn interlandcarrière als ze zich al plaatsen.

30 mei 2015 om 23:06

Pffff als we überhaupt kwalificeren

30 mei 2015 om 23:33

Wie zegt dat Marokko niet verder kan komen dan de groepsfase van het WK? Als het Uruguay wegspeelt ben je waarschijnlijk goed genoeg om de groepsfase te overleven.

Off: NL mag blij zijn dat de Surinamers/antilianen/curacaoers ,zoals Fer en Wijnaldum, maar ook de Ghanees Depay scoorden in de slotfases zodat jullie tenminste punten pakten. Dat Spanje niks voorstelde is puur geluk, Australie en Chili speelden goed genoeg om te winnen van Oranje

31 mei 2015 om 00:39

wij beleven voetbal anders dan jullie. nederland heeft nooit een wk gewonnen en maar een ek nederland is zelf geen groot voetbal land en toch hebben jullie genoeg lef om andere landen te kleineren. toch ben ik van mening dat wanneer alles eerlijk zou gaan bij een wk afrika een wk kan winnen. bale zal dat misschien ook nooit doen goepsfase overleven maar als je een wk alleen zou spelen omdat je kans maakt om te winnen dan kan je stoppen met voetballen.

31 mei 2015 om 01:07

Pfft alsjeblieft zeg. Nederland geen groot voetballand? 3 WK finales, een EK, grootse spelers als Cruijff, van Basten, Bergkamp etc, enorme successen van Ajax, Feyenoord en PSV en dan zijn wij geen groot voetballand? Oke man.

31 mei 2015 om 01:31

Met alle respect maar als je de FIFA-wereldranglijst bekijkt staat Marokko op plaats 90 en Nederland op plaats 6. Terwijl Marokko bijna het dubbele aantal inwoners heeft van Nederland. Zelfs landen als Tunesië, Kaapverdië en Algerije staan stukken hoger op deze lijst dan Marokko. Kortom: Ik kan me nauwelijks voorstellen dat je zelf in je eigen onzin gelooft dat Nederland geen toonaangevend voetballand is.

31 mei 2015 om 01:43

brazilie, duitsland, italie, argentinie, frankrijk, spanje, uruguay engeland dit zijn landen waarvan je kan zeggen groot voetballanden. afrikaanse landen kunnen moeilijk een cl winnen heh. internationaal voetbal kan je alleen meten op wk of ek en het is een feit dat nederland er geen een wk winst heeft en maar een ek. nederland heeft even veel internationale prijzen als sudan dan is sudan toch ook geen groot voetbal land.de voetballers die jij noemt daar heeft elke land een paar van behalve van basten dan die was wel heel goed jammer van zijn blessure. arrogante kut volk!!!!!

31 mei 2015 om 01:54

welke eigen onzin jij legt mij woorden in de mond. heb je mij ooit horen zeggen dat marokko een top land is sterker nog als je mijn reactie goed leest waarop jij zo heftig reageert en jij voelt je blijkbaar beledigd, dan kan je alleen concluderen dat marokko geen top land is.

31 mei 2015 om 10:05

Als ik zo her en der de vernederende woorden over Nederland, de Nederlanders en het Nederlandse voetbal lees begin ik steeds beter te begrijpen waarom juist Marokkanen de met afstand minst geliefde allochtone bevolkingsgroep van dit land vormen. Je bent immers net zo geliefd als je jezelf maakt, toch? In zo'n 'kutland' zou ik overigens geen dag langer willen wonen en leven Dat zeg ik als iemand van niet-Nederlandse komaf. Wiens ouders zich vanaf dag één hebben willen aanpassen aan de normen en waarden van hun nieuwe vaderland aan de Noordzee.

31 mei 2015 om 15:18

petje af voor jou en jouw ouders, maar dat maakt jou niet beter dan ons Marokkanen om hier te komen roepen dat je het begrijpt waarom wij de minst geliefden van allemaal zijn. Over 20jaar bestaat de helft van Oranje uit Marokkanen en kijken wat voor naam jouw kindjes dan op hun Oranje shirt zullen hebben

31 mei 2015 om 19:27

Ten eerste is die prijs die wij gewonnen hebben een stuk prestigieuzer dan die van Sudan en ten tweede ga je niet in op die 3 WK finales en alle andere keren dat we ver zijn gekomen op WK's. En ik geef slechts 3 voorbeelden van spelers, het rijtje Nederlandse legendes gaat nog wel een stukkie door. Maar blijf jij maar lekker geloven dat Nederland geen groot voetballand is joh.

ik kan niet wachten om hem te gebruiken of fifa!

Als die jongen liever voor Marokko wil spelen wat is daar mis mee bovendien heeft Marokko wel degelijk een goede selectie. Met spelers als Boussoufa ( Lokomotiv Moskou ) Barrada ( Olympique Marseille ) Taarabt ( QPR ) Belhanda ( Dynamo Kiev ) Bounou ( Atletico Madrid ) Bergdich ( Genoa Fc ) Boufal ( Lille Osc ) Lazaar ( Palermo ) Benatia ( Bayern Munchen ) Da Costa ( Sivasspor ) Feddal ( Parma ) Obbadi ( Hellas Verona ) Dirar ( As Monaco ) El Ahmadi ( Feyenoord ) El Khaliqi ( Raja Casablanca ) El Kaddouri ( Torino ) Amrabat ( Malaga ) Assaidi ( Al Ain ) Chamakh ( Crystel Palace ) El Kaoutari ( Montpellier ) Mastour ( Ac Milan ) zo slecht is de selectie nou ook weer niet. De meeste mensen hier volgen Marokko niet echt ik vind het een goede keuze van Mastour. Als Bellarabi El Haddadi en Ziyech zijn weg ook hadden gevolgd hadden we een nog beter elftal gehad. De onder 20 selectie met alleen spelers uit Marokko speelde 3-3 gelijk tegen Engeland en wonnen met 3-0 van China op het toernooi van Touloun. Marokko - 17 was in oktober actief op het WK waar ze de kwartfinale haalden de jeugdteams zijn ook lekker bezig.

30 mei 2015 om 23:55

Marokko kan beter gaan investeren in geschikte mensen om een goede voetbalbond op te zetten en eens een fatsoenlijke trainer aan te stellen. Een die geen Frans spreekt, want die afdankertjes kent iedereen nu wel onderhand.

En investeren in sportaccomodaties voor de bevolking, elk dorp een voetbalveld i.p.v. Jennifer López half naakt Laten optreden in Rabat. Het is toch beschamend dat ze het nog steeds moeten hebben van en uitkijken naar spelers uit Europa die Marokko 4 weken per 2 jaar zien. Waarom is dat corrupte zootje daar niet in staat om een normaal systeem op te zetten.

Geweldig dat zo een groot talent weer voor Marokko kiest, ik hoop dat hij hierdoor ook andere talenten motiveert voor Marokko te kiezen

@fcraakeenbal daar heb je wel een punt er is zoveel talent in Marokko maar omdat die talenten niet zo goed worden begeleid. Wat in Nederland bijvoorbeeld wel goed geregeld word haken ze uiteindelijk allemaal af. Dat is jammer misschien moeten ze daar in Marokko eens een keertje komen kijken naar de Hollandse school. De spelers uit Marokko hebben echt een enorm achterstand op die van Europa dat kan eigenlijk niet.

Ik ben zo blij dat hij wel voor marokko heeft gekozen in tegenstelling tot ziyech.

Als je liever tegen landen als Soedan, Somalië, Guinea-Bissao, Centraal-Afrikaanse Republiek of Madagascar speelt dan kun je inderdaad beter voor Marokko kiezen. Zal je broodheer, AC Milan, ook heel erg blij mee zijn

31 mei 2015 om 03:16

Beter dan te spelen voor een land dat niks voorstelt zonder al die buitenlanders. En ga niet lullen over wat NL ze heeft 'gegeven' want ze hebben er zelf voor gewerkt. Onze spelers zijn van Marokkaanse roots. De enige nederlanders die in ander land geboren zijn met nederlandse roots zijn de broers de Jong. Zegt opzich wel genoeg als je geen spelers kunt opleiden buiten NL.

31 mei 2015 om 21:08

Ik heb liever Ghana, Ivoorkust, Nigeria dan Letland met alle respect

Logische keuze. Het is natuurlijk ook Marrokaan. Het is helemaal niet van belang welk land 'n betere keuze sportief zou zijn. Wanneer dadelijk landen als Rusland met 8 brazilianen het wk winnen. Wat is dan nog de charme van zo'n toernooien.

31 mei 2015 om 11:06

Als die 'brazilianen' in Rusland geboren zijn heb ik daar geen enkel probleem mee. Deze jongen is natuurlijk Marrokaan, maar net zo natuurlijk Italiaan, daar is hij namelijk geboren en daar heeft hij altijd gewoond. Zoals in Nederland geboren Turken of Marokkanen net zo goed gewoon volledig Nederlanders zijn. Maher is bijvoorbeeld 100% Nederlander. Maar ook die jongen uit de buurt met een andere huidskleur is gewoon Nederlander.

31 mei 2015 om 11:22

Was het maar zo makkelijk dat je bij geboorte in NL Nederlander zou zijn. Er worden ook mensen met een Nederlands paspoort die hier geboren zinn uitgezet naar bijv. Marokko. Weliswaar vanwege criminele activiteiten. Maar dat geeft wel dat je hier kunt geboren zijn en de Nederlandse nationaliteit hebben. Maar je blijft wel degelijk 'n Marrokaan. Wat ook prima is zo. Maar laten we niet hypocriet gaan zeggen dat het Nederlanders of Italianen zijn. Want ze hebben wel dezelfde plichten maar niet dezelfde rechten. Dus gewoon enige goede keuze die deze jongen kon maken.

31 mei 2015 om 15:01

Onzin, hier geboren mensen worden nooit uitgezet omdat ze crimineel zijn. Die komen dan gewoon in een Nederlandse gevangenis, zoals het hoort.

Dit is hypocriet jongens. Iedereen zegt nu ja Maher is in nl geboren en getoge dus is hij nederlander. Als meneer Mastour overvaller van beroep was moest hij terug nr zijn eigen land die ***marokkaan. Kijk alleen in Nl met dat mocro maffia gebeuren? Zijn ook hier geboren en getogen maar omdat het crimineel uitschot is zijn het gwn marokkanen pff potverdomme

al die (voornamelijk) nl'ers die hierboven heel stellig beweren dat je zelfs bijna verplicht bent om als prof te kiezen voor een interlandcarrière in het land waar je woont te kiezen, moeten hun kontje tegen het plafond aan gooien.

zogenaamd ondankbaar voor alles wat italië hem zou hebben gegeven. volgens mij komt het leven als jeugdtalent en prof je niet zomaar aanwaaien, deze jongen heeft (voor zover ik weet) ongetwijfeld vanaf z'n zevende of achtste elke dag na school de clubtraining bij moeten wonen. als je talent hebt om voor een land uit te komen, dan ben je gewoon lekker vrij om te kiezen. niks morele verplichting of ondankbaarheid.

al zou die voor italië hebben gekozen dan wordt ie toch wel binnen no-time uitgekotst als z'n spel weer even tegenvalt. gelukkig hebben we nu met boufal en mastour nog twee offensieve versterkingen voor de toekomst.

hoop dat deze jongen minuten gaat maken over twee weken tegen libië. en wat misschien nog wel het beste is, deze mastour is geen draaikont. niks nadenken of nog de tijd nemen net als el ghazi en ziyech, gewoon gelijk de keuze vanuit je hart maken. want carrière maak je niet als international maar bij je club en op basis van je clubprestaties wordt je opgeroepen.

Het is wellicht een beetje laat om nog op dit nieuwsbericht te reageren, maar wil het tevergeefs nog even zeggen: Deze gozer is gewoon ter wereld gekomen in Italie. Voer zo snel mogelijk een regel in dat je alleen nog maar mag spelen voor het land waar je geboren bent. Dan ben je gelijk van al dat geharrewar af zoals die ene Albanees die voor zes landen kon spelen of het geval van die gebroeders Boateng. Als Seppie Blatt echt een statement wil maken kan hij hier meteen werk van maken.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren