Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Analisten van FOX houden ernstig rekening met transfer Steven Bergwijn

Laatste update:

De analisten van FOX Sports houden rekening met een transfer van Steven Bergwijn naar Ajax. Nadat de eerste berichten opdoken over de interesse van de Amsterdammers, was PSV er snel bij om duidelijk te maken dat een overstap niet aan de orde is. Bergwijn zou zelf echter wel openstaan voor een transfer naar Amsterdam en daardoor wordt de onderhandelingspositie van PSV stevig ondermijnd, weten de analisten.

Ronald de Boer en Gertjan Verbeek wijzen erop dat Bergwijn zelf een transfer kan forceren. "Als de club zegt dat het niet bespreekbaar is, kun je als speler gaan muiten. Dat heb ik ook weleens gedaan. Het lag wat minder gevoelig toen, want ik kon naar Arsenal en we hadden al een mondeling akkoord dat in mijn ogen werd geschaad. Dit is natuurlijk wat anders", geeft De Boer aan. Verbeek stelt dat het verleden tijd is dat clubs 'de baas' zijn. Volgens de clubloze trainer hebben spelers het voor het zeggen.

Van Bommel gaat vol voor de aanval in jacht op doelpunten

Steven Bergwijn begint woensdagavond in de basis bij PSV tegen Heracles Almelo. Lees artikel

"PSV kan hoog en laag springen, en op zijn strepen gaan staan, maar als een speler weg wil en de zaakwaarnemer de contacten al heeft gelegd, dan gaat hij gewoon. Anders wordt het een onwerkbare situatie", weet Verbeek. "Desnoods kan een speler het bij de rechter voorleggen. En Ajax legt gewoon het bedrag op tafel dat wordt gevraagd, want die macht hebben ze op dit moment." Tafelgast Arnold Bruggink denkt zelf niet dat Bergwijn naar Ajax gaat, maar denkt dat PSV er wel goed aan zou doen om mee te werken als de Amsterdammers zich melden.

"Als je meer dan dertig miljoen euro kunt krijgen, zou ik hem lekker wegdoen. Op die manier maakt Ajax de concurrentie ook meteen sterker", is Bruggink van mening. "PSV heeft de vervanger met Donyell Malen al in huis en ik zou Arjen Robben meteen bellen met de vraag of hij zin heeft om terug te komen. Ik denk bovendien dat de scouting van PSV goed genoeg is om voor die prijs een vervanger te kunnen halen."

Denk jij dat Steven Bergwijn naar Ajax gaat?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik houd ook ernstig rekening met een transfer van Steven Bergwijn. Naar het buitenland.

Kom op joh, net alsof dit gaat gebeuren. Ajax gaat niet betalen wat PSV wil ontvangen, als PSV überhaupt al kijkt naar een eventueel bod van Ajax. En wat heeft Bergwijn eraan? Die moet een stap maken naar het buitenland, veel beter voor zijn ontwikkeling.

15 mei 2019 om 19:00

Waarom niet? Het is een Nederlandse international, hij kent de Ajax school, Nederland weet al wat zijn kwaliteiten zijn, hij heeft cl ervaring.

30 - 40 miljoen en je hebt een 80% zekerheidje binnen of een speler voor 10-20 wat een miskoop kan worden of Bande/Sulejmani taferelen zal opleveren. Dus zo zwart wit is het niet wat jij zegt.

15 mei 2019 om 19:27

Bande nu al afschrijven? Dat vind ik absurd.

Tuurlijk is Bergwijn meer een zekerheidje, maar kijk nou eens over wat voor bedrag je het hebt. We verdienen wel veel aan transfers, maar we moeten het niet allemaal weggooien onder het motto "we hebben het geld toch".

Waarom zou PSV meewerken en waarom zou Bergwijn willen?

En Ajax kan voor dat geld 2 zekerheidjes binnenhalen, onze scouting heeft echt wel een flinke lijst met potentiële spelers die wat meer kosten en een directe versterking zouden zijn.

15 mei 2019 om 21:13

Met alle respect Bande heeft een zware blessure gehad zonder iets te presteren, ik denk niet dat het nog wat word, al gun ik het hem van harte.

Psv hoeft niet mee te werken en waarom Bergwijn zou willen komen, dat is wel duidelijk nu na alle geruchten.

Dat Ajax 2 zekerheden kan binnenhalen voor hetzelfde geld, dat moet ik nog zien, want dezelfde scouting heeft ook magallan binnen gehaald.

15 mei 2019 om 22:07

Nu schrijf je ook Magallan al af, wat een onzin zeg. Waarom zou Bergwijn willen komen dan? "dat is nu wel duidelijk" is nou niet bepaald een sterk argument.

16 mei 2019 om 07:32

Ja, dat mag ik doen..

Dat het duidelijk is dat hij wel interesse heeft in een overstap naar Ajax is wel duidelijk ja, hij ontkent het niet.

Vraag het een berghuis deze zal altijd zeggen ik zal Nooit naar Ajax gaan. Bergwijn praat erover maar neemt geen duidelijke standpunt, hieruit kan je concluderen dat hij naar Ajax wilt gaan mits de mogelijkheden er zijn.

15 mei 2019 om 19:01

Precies dit. Ajax heeft inmiddels veel geld, maar die gaan ook geen 35 miljoen euro betalen voor een speler, terwijl je voor de helft al een relatief jonge speler kunt kopen die er ook gelijk staat.

15 mei 2019 om 19:18

Time will tell, ik denk dat het wel gaat gebeuren en moet ook wel, geld moet in het veld staan.

Zoals er in een paar artikelen hiervoor al werd gezegd, Ajax kan moeilijk een volledig Zuid-Amerikaans elftal opstellen.

Liever een 30 miljoen voor een Bergwijn dan 16 miljoen voor een Sulejmani.

Neres was een schot in een roos, maar gok jij liever 12 miljoen euro of 30-40 voor Nederlandse international?

15 mei 2019 om 19:42

Als Nederlands international heeft Bergwijn vooralsnog alleen laten zien uit te kunnen blinken in anonimiteit en ook in de Champions League was hij meer dan eens onzichtbaar.

Het afbreukrisico is dus groter bij Bergwijn dan bij een speler die hooguit 12 miljoen euro heeft gekost. Om te renderen in de Eredivisie hoef je geen geweldige speler te zijn.

15 mei 2019 om 20:19

Waarom neem jij het Eredivisie niveau als maatstaf?

Met jouw beredenering word ajax zelfs met Magallan, Schuurs en Scherpen 2 vingers in de neus kampioen..

15 mei 2019 om 20:19

Waarom neem jij het Eredivisie niveau als maatstaf?

Met jouw beredenering word ajax zelfs met Magallan, Schuurs en Scherpen 2 vingers in de neus kampioen..

16 mei 2019 om 13:51

@sagaros

Ik neem de Eredivisie juist niet als maatstaf. Ik geef juist aan dat Bergwijn op een hoog niveau nog nauwelijks gerendeerd en gepresteerd heeft. Daardoor is het afbreukrisico vanwege het prijskaartje veel groter bij Bergwijn.

Zou Ajax echt 35-40 miljoen betalen?

15 mei 2019 om 19:07

Zou best kunnen. Ajax heeft het geld en het is niet alsof er andere spelers zijn die zo'n bedrag kosten en daadwerkelijk in de Eredivisie willen spelen.

15 mei 2019 om 19:07

Zou het een domme keuze vinden, zoals iedereen al aangeeft voor 20/25 miljoen kan je het doen. Maar voor 40 miljoen kan je ten eerste; betere spelers van halen en ten 2e ; kan je meer spelers halen. Als je nagaat dat Tadic en Blind minder hebben gekost dan lijkt me het niet realistisch.

Bergwijn speelt volgend jaar niet meer in Eindhoven. Iedereen weet nu dat hij liever bij Ajax speelt dan bij Psv. Waarschijnlijk zal hij dus verkocht worden aan een buitenlandse club, het is heel logisch dat Psv hem liever niet bij Ajax ziet. De zaakwaarnemer zit te lachen want die heeft nu een makkelijke onderhandelingspositie en kan wat tekengeld in de zak schuiven. Voor Psv niet fijn want je weet eigenlijk dat je hem moet verkopen. Dat weten die clubs die hem willen kopen dus ook, hierdoor zal het bedrag niet snel verhoogd worden. Slimme zet van Ajax

15 mei 2019 om 18:50

Over open deuren gesproken, haha

15 mei 2019 om 18:53

Hij speelt liever bij Ajax? Hmmm heb hem er zelf niet over gehoord eigenlijk. Iedereen heeft maar aannames en denkt het te weten maar heb geen idee waar dat vandaan komt. Ik denk dat Steven heel goed voor zichzelf kan praten. Daarnaast interesseert het grote deel van de voetballers maar 1 ding: waar kan ik de meeste centjes vangen.

15 mei 2019 om 19:16

Iedereen? Wie is iedereen? Ben het met je eens dat hij waarschijnlijk naar het buitenland gaat maar ik geloof echt niet dat stevie liever bij ajax zit. Sterker nog: hij heeft meermaals in interviews aangegeven dat psv in zijn hart zit en ajax verleden tijd is, ook door de manier waarop hij daar weg is gegaan.

Ik denk dat als Ajax 50 miljoen wil betalen voor Bergwijn dat de meeste Psv’ers er echt wel vrede mee hebben. Alleen is dat nou net de reden waarop ik denk dat als de interesse concreet is het op stuk gaat lopen. Een transfer kan Bergwijn forceren als PSV niet wil onderhandelen, maar als PSV gewoon een hoge transfersom vraagt en Ajax dit niet wilt betalen dan kan Bergwijn hoog of laag springen maar dan valt er weinig te forceren in mijn optiek, omdat PSV het kan gooien op ze voldoen niet aan onze eisen(lees transfersom).

15 mei 2019 om 18:56

Wat forceren dan? Hij gaat muiten zeker? En jij denkt dat een speler van 21 zijn carriere om zeep gaat helpen om tot 2022 te zieken? Sorry hoor, en dat voor Ajax dat notabene in de zelfde competitie speelt.

15 mei 2019 om 19:04

Waarom zou je 50 miljoen euro betalen voor Bergwijn? In de Champions League en in Oranje was hij onzichtbaar en ook in de Eredivisie is hij nog wat wisselvallig. Een groot talent hoor, maar geen enkele club gaat op dit moment 50 miljoen euro neertellen voor Bergwijn. Verder volledig met je eens.

15 mei 2019 om 19:20

Is natuurlijk ook niet de vraagprijs voor een buitenlandse transfer, die mogen m voor 25/30 hebben

15 mei 2019 om 19:15

Hoe kom je erbij dat de meeste Psv'ers daar vrede mee zouden hebben? Ik durf te wedden dat PSV dan een storm aan kritiek vanuit de supporters gaat krijgen. Als je je beste speler aan de concurrent verkoop positioneer je jezelf in een ondergeschikte rol aan Ajax.

15 mei 2019 om 20:15

Hoe maak jij van 30 opeens 50 miljoen?
Ik denk niet dat Ajax hem gaat kopen voor 80 miljoen. Just sayin’...

Tevens zeg je ‘onze’. Alsof jij enige invloed hebt op beleidsmakers van Psv.

Mijn mening; meer dan 22m moet Ajax nooit aan Bergwijn uitgeven en de uitleg van Nederlanders vind ik treurniswekkend conservatisme. Liever een goede voetballer dan een Nederlander

16 mei 2019 om 00:52

Wie vanuit PSV kant heeft 30 miljoen als vraagprijs gememoreerd dan? Wie vanuit Ajax kant heeft 30 miljoen als geboden transfersom genoemd dan? En misschien moet je begrijpend lezen, want ik zeg dan kan PSV het gooien als ze voldoen niet aan onze eisen. DUS PSV ZEGT DAN ONZE EISEN!

Geen enkele basisspeler van Ajax zou het overwegen om naar psv te gaan. Andersom wel. Ajax heeft gewoon zoveel meer aanzien en mogelijkheden. Psv moet zich daar gewoon bij neerleggen. Geld pakken en weer doorgaan.

15 mei 2019 om 18:56

Viergever, die wilde weer tweede worden😂

15 mei 2019 om 18:57

Wie van PSV wil dat wel volgens jou?

15 mei 2019 om 19:16

Waaruit blijkt dat PSV spelers overwegen om naar Ajax te gaan dan?

Lijkt me duidelijk dat als Ajax een bedrag van minimaal veertig miljoen op de tafel legt dat PSV gaat happen. Van Bommel werd net geïnterviewd en je ziet duidelijk dat hij ook weet hoe laat het is. De sleutelvraag zal blijven: Wil Ajax echt een abnormaal bedrag gaan betalen? Door zo een stap zal Ajax de algemene prijzen binnen onze grenzen omhoog kunnen duwen. Zou Overmars dat echt willen? We zullen zien.

15 mei 2019 om 19:48

Om concurrentie nog zwakker te maken
Beproefd concept van bijv Juventus, PSG...je haalt t geld er via de CL - je wordt toch pd kampioen- er maklijk uit
65 miljoen..iedreen tevree..behalve de consument

Dit zou de verhoudingen in de Nederlandse top volledig veranderen, het zou een startsein betekenen voor een nieuwe periode.

15 mei 2019 om 22:59

Precies. PSV moet voet bij stuk houden. Toch denk ik dat die nieuwe periode er toch wel gaat komen. Tenzij PSV ook opeens attractief voetbal gaat spelen en de nog meer gaat spelen met de jeugd. Wij hebben ook onze toppers nodig die tientallen miljoenen opleveren. Misschien Ihatarren in de toekomst. Rosario, Hendrickx en Sadilek zijn samen nog geen 15 miljoen waard. Als je dat afzet tegen Frenkie en vd Beek is dat echt een wereld van verschil. Toch bizar wat zo een seizoen kan betekenen. Stel je voor dat Ajax de loting van PSV had gekregen en ze werden in de poulefase uitgeschakeld...

Als ze 50 miljoen neerleggen strik erom en naar Amsterdam. Alsof iemand daar wakker van ligt.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren