Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ajax is natuurlijk een grote naam en beschikt ook nu over sterk team’

Laatste update:

Olympique Lyon rekende donderdagavond pas na strafschoppen af met Besiktas en zat vrijdagmiddag vervolgens gespannen te kijken welke club er als tegenstander in de halve finale van de Europea League uit de koker kwam. Trainer Bruno Génésio was niet ontevreden met Ajax als opponent, al komt dat niet per se door de kwaliteiten van de Amsterdammers.

“Het is een heel groot voordeel om de tweede wedstrijd in eigen huis te kunnen spelen. Ik reken op een interessant tweeluik, dat redelijk in balans zal zijn. Ajax heeft natuurlijk een grote naam in Europa en beschikt ook nu weer over een sterk team met goede aanvallers”, analyseerde de coach van les Gones, die in eerder stadium veel te sterk waren voor AZ, vrijdagmiddag tijdens een perspraatje.

Génésio, die overeenkomsten ziet tussen zijn eigen team en Ajax, mikt nu op de eindstrijd in Stockholm: “Het is een team dat risico’s durft te nemen. Nu we zover zijn gekomen, willen we ook die finale halen. Het is lastig om aan het begin van een seizoen zo’n doelstelling uit te spreken, maar nu zijn we er wel heel erg dichtbij.”

Denk jij dat Olympique Lyon Ajax uit gaat schakelen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het team van Lyon is momenteel toch wel wat sterker en ze hebben momenteel toch wel wat meer kwaliteit rondlopen als Ajax. Verdedigend vind ik Lyon wat minder, want hun backs vind ik niet heel sterk en ik denk dat daar voor Ajax vooral de mogelijkheden zullen liggen, met Kluivert en Younes.

Het middenveld van Lyon is een heel stuk beter als dat van Ajax en aanvallend hebben ze natuurlijk ook veel meer kwaliteit rondlopen dan Ajax. Met Tolisso, Gonalons, Fekir en Lacazette hebben ze spelers rondlopen van een zeer goed niveau en die zeker niet mis zouden staan bij 'n groot gedeelte van de Europese topclubs, terwijl ze met spelers als Mammana, Diakhaby, Aouar, Cornet en Tousart een aantal talentvolle spelers rondlopen en Depay mag dan niet meespelen in Europees verband dit seizoen, maar zoals iedereen weet is ook Depay geen verkeerde speler.

Edit:

Ik lees net toevallig dat er een klein 'kansje' bestaat dat Lacazette er niet bij is tegen Ajax, op 3 mei. Want hij heeft namelijk een hamstringblessure en mist sowieso de eerst volgende wedstrijd tegen Monaco en de voorzitter Jean Michel Aulas heeft aangegeven dat het onduidelijk is hoelang hij geblesseerd zal zijn en dat het ook onzeker is of hij er tegen Ajax bij zal zijn.

Ik denk persoonlijk dat hij tegen Ajax alweer fit zal zijn, maar als hij er niet bij zal zijn, dan zal dat toch een hele grote meevaller voor Ajax zijn en als hij speelt, bestaat de kans dat hij niet geheel fit zal zijn, dus dat kan ook een voordeel zijn .

21 april 2017 om 17:17

Ach valt mee, Lyon staat niet voor niets 4de met 20 punten achterstand.

21 april 2017 om 17:19

In de Ligue 1, met Monaco en PSG als uitdagers....

21 april 2017 om 17:22

19 punten achter Nice. En als ze niet oppassen lopen ze Europees voetbal mis.

21 april 2017 om 18:44

Alexdelpiero10 dat zijn de topclubs. Als je thuis met 1-4 onderuit gaat tegen de nummer 18 helpt het ook niet echt mee

21 april 2017 om 17:19

En toch komt Ajax vaak beter voor de dag als ze de underdog zijn. Dus er is enige hoop, al is het niet erg veel. Ook krijg je tegen Lyon wat meer ruimte en daar moeten we maximaal gebruik van maken.

21 april 2017 om 17:33

Achja het middenveld is een heel stuk beter blabla. Alles wat niet uit Nederland komt is een stuk beter. Beetje vermoeiend. Ajax kan Lyon echt wel hebben. Net als Schalke, zou ook 3 klassen te groot zijn.

21 april 2017 om 17:54

Ja en Kopenhagen zou Ajax ook wel even afmaken want in de CL deden ze het zo geweldig en kon niemand tegen ze scoren. Zo is het altijd wat als een Nederlandse ploeg tegen een buitenlandse ploeg moet spelen.

Franse ploegen zijn vaak erg lastig om tegen te voetballen maar blinken meestal zelf ook niet erg uit. Lyon heeft zeker een aantal grote namen maar presteren ook erg wisselvallig, wisselen topwedstrijden af met soms echt loze potten en lopen daardoor niet voor niks flink achter in de competitie.

Waar ik wel bang voor ben op dit moment is dat ajax een jonge ploeg is en je nu begint te zien dat ze het conditioneel moeilijk nog kunnen bijbenen. Met zondag alweer PSV uit. Sanchez heeft geen zomerstop gehad en een paar jonkies spelen eigenlijk veel te veel. Als ze weten te herstellen dan kan het nog een mooie 2 luik worden met ajax wel als underdog. En dat lag ajax vroeger wel de underdog rol.

21 april 2017 om 18:04

@ Jefe24,

Idd, bij Sanchez heb ik ook een beetje het gevoel dat hij nu vermoeid begint te raken. Heeft vrijwel geen zomerstop gehad. In de winterstop heeft hij dan wel 'n beetje rust kunnen pakken, maar sindsdien heeft Ajax een vrij drukke speelschema gehad.

Wat misschien wel een voordeel kan zijn voor Ajax in de eerste wedstrijd tegen Lyon, is dat Ajax zondag tegen PSV speelt en dat daarna de focus gelegd kan worden naar de wedstrijd tegen Lyon, aangezien volgende week de bekerfinale plaatsvind en Ajax dus geen wedstrijd hoeft te spelen, dus hebben ze anderhalve week rust om naar de wedstrijd tegen Lyon toe te werken.

21 april 2017 om 18:14

Dat zal inderdaad behoorlijk schelen. Zou misschien ook beter zijn om na de wedstrijd tegen PSV de spelers een aantal dagen vrijaf te geven om weer even tot zichzelf te komen en de focus terug te krijgen. Kan je daarna inderdaad een week lang naar de wedstrijd tegen Lyon toewerken.

Als ik er procenten op moet plakken... 70-30 in het voordeel van Lyon, Ajax heeft kwaliteit maar Lyon heeft meer kwaliteit, bovendien baart het me zorgen dat ze het tegen Schalke leken weg te geven, Ajax implodeerde helemaal, daar kom je in Europa misschien 1 keer met weg, maar zeker geen 2 keer.

21 april 2017 om 17:29

Lyon maakt op mij een wisselvallige indruk op momenten, hele hoge top maar daar staat een heel diep dal tegenover. Daarin zie ik wel een overeenkomst met Ajax die daar vaker mee weg komt, ik zou het op 60-40 voor Lyon zetten omdat ze toch overtuigd hebben de EL campagne naar de rest van het jaar niet top hebben gedaan maar zeker ook niet slecht. Aanvallend valt er iets te halen voor Ajax en als ze verdedigend een goede dag hebben kan je thuis een mooi resultaat neerzetten waardoor je niet kansloos bent in Frankrijk.

21 april 2017 om 17:49

Procentueel klopt het wel ongeveer denk ik, Lyon is gewoon een betere club, maar we zijn zeker niet kansloos.

Ik maak me niet echt zorgen over een Schalke situatie. Ze hebben nu een zwaar schema gehad met veel wedstrijden in korte tijd, de tank lijkt gewoon leeg te zijn. Na PSV hebben ze lekker een periode van rust waarbij ze even kunnen bijkomen en weer fris tegen Lyon kunnen beginnen. Daarnaast is het schema rond die wedstrijden een stuk lichter wat hopelijk ook helpt voor de return. Neemt niet weg dat de return uit spelen altijd lastiger is, Ajax won op die manier ook van Kopenhagen door het thuis te corrigeren.

21 april 2017 om 18:35

Hmm.. Normaal misschien 70-30, maar ik ga voor optimisme en maak er 60-40 van. Lyon is kwalitatief sterker, maar ook Lyon is lang niet zo goed als velen denken. In de competitie wisselen ze goede prestaties af met werkelijk dramatische prestaties en ze staan ook mijlenver achter Cl plekken. Veel mensen overschatten Lyon ook door die prestaties tegen Az. Maar goed, neemt niet weg dat Ajax 2 topwedstrijden moet spelen. Zoals jij al aangeeft, tegen Lyon kom je niet weer zo weg.

22 april 2017 om 06:34

60/40 lyon is verdedigend kwetsbaar aanvallend top maar dat is het ook wel

Dit Lyon is een maatje te groot voor de hele Nederlandse top. Lacazette , Fekir, Touloso, Tausart Golanons zijn allemaal stuk voor stuk toptalenten en topspelers die een paar niveau beter zijn dan Klaasen en Schone. Ziyech kan tussen deze mannen staan maar de rest is echt minder. Denk dat Ajax net te kort komt om dit Lyon in een twee luik te verslaan. Lacazette is zo goed en slim en scoort thuis in Lyon denk ik gewoon 2 a 3 goals helemaal als de Ligt in het centrum gaat spelen. Lacazette is een paar klasse beter dan Traore en helemaal beter dan jongen talent Dolberg. Hoop da tajax het haalt want ik zie ze ook het liefst de Europese beker pakken maar dit Lyon is echt heel goed, vooral Europees dit seizoen.

21 april 2017 om 17:32

Sanchez, Tete, Klaassen, Traore passen daar prima tussen. Als lacazette niet oppast loopt hij achter de Ligt aan in plaats van andersom, kan gevaarlijk mee opkomen, sterk aan de bal. Ajax moet gewoon domineren en minimaal 65 % balbezit pakken, dan win je, Ajax kan dat als geen ander. Maar daar ligt wel de sleutel.

21 april 2017 om 17:49

Sanchez en Klaassen vind ik prima in dat lijstje passen maar o.a. Traore heeft niks in dat lijstje te zoeken.

21 april 2017 om 17:54

Klopt, maar die heeft ook niks in de basis van Ajax te zoeken.

21 april 2017 om 17:56

Mee eens. Ik zie ook liever Younes/Kluivert - Dolberg - Kluivert/Neres.

21 april 2017 om 18:42

Als je naar de 2 ploegen kijkt (spelers die EL zouden mogen spelen), en daar 1 tem van zal maken, dan zijn Ziyech en Sanchez zeer waarschijnlijk de enige van Ajax die basis zullen staan. Dus de rest hoort echt niet op dat zelfde lijstje te staan.

Lopes
Jallet
Dia/NKoulou
Sanchez
Morel
Ziyech
Gonalons
Tolliso
Fekir
Lacazette
Valbuena
22 april 2017 om 07:18

Lopez
Tete sanchez nkoulou morel/ viergever om het even
Gonalos klaassen
Ziyech tolisso
Fekir lacazette
Dit is de k ik het beste ajax lyon team

Ik ben vooral benieuwd of Ajax erin slaagt om Lacazette aan banden te leggen. Schalke kon thuis nog goed vastgezet worden, maar bij Lyon wordt dat toch lastiger omdat zij veel gevaarlijker zijn in de diepte.

Achtja elke keer roepen dat Ajax geen kans heeft of de underdog is. Dat heb ik dit jaar al veelvuldig gehoord. In Amsterdam moeten we ze gewoon aanpakken zoals we dat de laatste weken hebben gedaan, en dan zullen we zien!

Ajax heeft gewoon kans, staan niet voor niets in de halve finale..

Dit Lyon heeft me nog niet bepaald overtuigd, ook in de competitie staan ze er niet al te rooskleurig voor.
Ze hebben meer kwaliteit dan Ajax maar ik acht Ajax zeker niet kansloos, zeker niet als die beruchte spits van Lyon, Lacazette, nog steeds geblesseerd is tegen tijd.
En vanwege de bekerfinale 30 April kan Ajax na zondag goed uitrusten en zich volop focussen op Lyon.

Eigenlijk zou Ajax de competitie moeten laten voor wat het is, het kampioenschap aan Feyenoord gunnen, en zich vol moeten storten op het winnen van de Europa League. Als ik het goed heb plaatst de winnaar van EL zich rechtstreeks voor de CL, waardoor de noodzaak om kampioen te worden er niet is.

Ajax gaat Lyon pakken.
Lekker eerst thuis beginnen met een week rust.
Heerlijk in de Arena er vol op klappen net als tegen Schalke.

Lyon speelt 28-4 nog competitie, dan wel nergens om maar toch.
Niemand geschorst op Veltman na.

21 april 2017 om 18:11

Viergever is ook geschorst

21 april 2017 om 18:11

Viergever is ook geschorst tegen Lyon.

21 april 2017 om 18:13

En dat Veltman geschorst is zou je als een zege moeten zien. Tete is geen wereldtop maar voegt vele malen meer toe dan Veltman, vooral in verdedigend opzicht. En tegen de sterke aanval van Lyon kan je dat goed gebruiken.

22 april 2017 om 00:28

Na de kwartfinales worden alle kaarten toch kwijtgescholden?

22 april 2017 om 12:03

Nee, Veltman en ook Viergever zijn geschorst voor de eerste wedstrijd tegen Lyon.
Veltman is een gelukje met Tete achter de hand. Maar Viergever, het is geen top maar ik zou niet weten wie hem zou moeten vervangen. Viergever is niet veel maar Sinkgraven is nog minder. Dan zou ik misschien nog eerder Westermann op die positie zetten,.

Meeste van ons zien dat we weinig kans hebben, terecht, bedoel wij hebbeb geen Tolisso,Lacazette,Fekir,die ene verdediger ect ect
Maar zou Lyon zich gelukkig prijzen of niet?

Ik zit ook te denken, alleen Sanchez zou bij Lyon in de basis staan... en misschien Klaassen

21 april 2017 om 18:16

Ik denk dat Ziyech en Traorã© ook niet zouden misstaan bij Lyon.

21 april 2017 om 18:17

Ziyech ook wel denk ik hoor. En vooral de verdediging van Ajax vind ik sterker dan die van Lyon. Alleen het middenvelders en een deel van de aanval is absurd sterk. Hopen dat Ajax de strijd op het middenveld enigszins kan winnen. Dat Klaassen en Ziyech top spelen. Dan maak je een goede kans. Verwacht trouwens wel echt doelpuntrijke duels. Leuk voor de neutrale kijker, iets minder voor mijn hart ben ik bang.

Het is 50 % om de finale te halen we hebben tenslote nog iets recht te zetten met hun

Ja sodemieter op. Nou heb ik als Feyenoord fan zitten juichen voor Ajax gisteren dus nou ook maar doorzetten en winnen.

Als Lyon met lef gaat spelen, zoals Heerenveen het eerste half uur deed tegen Ajax, dan staat het al 0-2 bij rust.
Top in Frankrijk is veel beter dan die in NL.En dan staat Ajax het hele seizoen al achter Feyenoord......

Ik schat Ajax redelijk kansloos. Alleen met veel geluk en een gunstig fluitende scheids kunnen ze de finale bereiken.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren