Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Van Gaal lacht zich dood: ‘Ha-ha-ha! Dat dit met jou moet gebeuren, Valentijn!’

Laatste update:

Louis van Gaal heeft maandag een persconferentie gegeven in aanloop naar de laatste groepswedstrijd op het WK tegen Qatar. De bondscoach van het Nederlands elftal moest hard lachen toen Valentijn Driessen de microfoon onder zijn neus vandaan gehaald zag worden. "Oh, jammer, dan kan ik geen antwoord geven", zei Van Gaal droogjes, om vervolgens in lachen uit te barsten. "Ha-ha-ha! Dat dit met jou moet gebeuren!"

Uiteindelijk was Van Gaal overigens zo sportief om alsnog antwoord aan Driessen te geven. De bondscoach was sowieso goedgemutst en ging op de persconferentie mee in de kritiek op het spel van Oranje, afkomstig van met name de aanwezige internationale pers. "Ik kan me vinden in de kritiek", aldus Van Gaal, die echter weigert van zijn 5-3-2-systeem af te vallen, ondanks de hoorbare roep om 4-3-3. “Ik heb anderhalf jaar over mijn systeem nagedacht. Het zou kunnen dat ik op een gegeven moment ga aanpassen, maar daar zie ik nu de noodzaak nog niet van in.”

Nederland kwam uiterst goed weg met een 1-1 gelijkspel tegen Ecuador. "Ja, ik vind dat wij zeker in balbezit weer een slechte ouverture hebben gegeven. Ecuador was in principe veel feller in de duels, ze wonnen elk duel. Dan krijg je een moeilijke wedstrijd." Van Gaal telt zeker ook zijn zegeningen. "We gaven iedere keer de bal aan de verkeerde kleur. Dan is het knap hoe wij nog deze wedstrijd uitgespeeld hebben. We hebben niet verloren, dat is ook belangrijk."

Hoewel Van Gaal de prestatie van Oranje zwaar ondermaats vindt, ziet de keuzeheer ook een trend. “Mijn indruk is dat op dit WK elke wedstrijd moeilijk is. Dat zie je aan de uitslagen: vaak 0-0 en over het algemeen kleine overwinningen. Qatar speelt ook in een 5-3-2-systeem. Dus je krijgt dan meer een schaakwedstrijd. Niet altijd leuk om naar te kijken, maar het is wel een manier om verder te komen.”


Kalum van Oudheusden is fulltime videojournalist, presentator en programmamaker bij Voetbalzone en maakt onder meer exclusieve interviews en verschillende programma’s.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Nou lekker dat Louis niet terug wil naar 433. Ik denk dat dat toch de oplossing is tegen de zwakkere landen waar we het spel moeten maken.

28 november 2022 om 20:25

Inderdaad. 5-3-2 spelen tegen Qatar is gewoon belachelijk. Met een offensieve 4-3-3 rol je ze met 4-0 op. Dan Malacia op links, eventueel zelfs Frimpong en dan Dumfries rechts, Simons op 10.

28 november 2022 om 20:52

Met je eens, maar ook eens met Louis. Als je 1,5 jaar ergens op traint, moet je het niet na 2 wedstrijden omgooien (ondanks dat ik in het spel niet echt kan zien waar die 1,5 jaar training in zijn gaan zitten)

28 november 2022 om 21:42

Ditzelfde probleem hadden we al met koeman en de boer. Telkens als ze teruggingen naar 433 begon het te lopen. Om vervolgens weer 532 te beginnen.

28 november 2022 om 22:00

Vind het toch kwalijk dat hij dan het plan had om zelfs tegen zwakkere tegenstanders 5-3-2 te spelen. Als je in dit systeem oefent en traint voor tegen sterkere landen, logisch. Maar tegen Qatar, Ecuador en Senegal. Zo maak je het jezelf juist moeilijk. Van eigen kracht uitgaan tegen deze landen. Aanpassen aan sterkere landen is prima.

29 november 2022 om 07:15

Zo belachelijk is het niet. Op papier 5-3-2 maar in de praktijk komt dat tegen een team als Qatar neer op 3-5-2.

29 november 2022 om 07:33

Dat klopt akai_mono, maar daar ligt wel het probleem dat onze wingbacks niet perse bekend staan om hun aanvallende spel, met name die aan de linkerkant zie je er niet overheen komen.

29 november 2022 om 07:44

Was met lowietje al zo in 2014 in Brazilië.

29 november 2022 om 12:50

Zelfde probleem , de boer was nou al met de grond gelijk gemaakt en hij mag alles met zijn gouden pik. Is te veel in zijn eigen gaan geloven waardoor alles wat van haal doet heilig is

28 november 2022 om 20:33

Van Gaal heeft er vooraf duidelijk over nagedacht om met dit systeem te spelen, dan ga je niet na 2 wedstrijden al de hele voorbereiding opzij zetten. Het ligt ook meer aan de instelling van de spelers dan aan een systeem. Positief is dat hij wel aangeeft dat er ruimte is voor aanpassingen, alleen nu nog niet.

28 november 2022 om 20:41

Depay zei het al na de tweede wedstrijd (en dat verbaasde me, want meestal is hij niet zo snugger) maar de afstand tussen de aanvallende en verdedigende spelers is gewoon te groot. Er is een heel gat op het middenveld, zeker als Frenkie de bal op gaat halen. Dan sta je met 3 CV-ers + een middenvelder net voor je eigen 16. Als Klaassen dan ook nog is in de spits gaat staan….

29 november 2022 om 00:58

Hij heeft er duidelijk niet over nagedacht dat het niet het beste systeem is voor alle situaties. Je moet ook flexibiliteit trainen. 4-3-3 had ohij ok best kunnen trainen. Of op z'n minst een 5-3-2 variant waarbij 1 cv continue inschuift. Tegen Ecuador had ake veel vaker naar het middenveld.moeten inschuiven. Ik mag toch hopen dat we tegen Qatar niet weer continu 3 a 4 (I clusief frenkie voor 4) man op een rijtje zien staan achterin in balbezit. Want dan komen we weer niet verder dan 3 schoten op doel

29 november 2022 om 10:44

Aan de andere kant kun je van 532 wel makkelijker 343 maken. Als 532 goed wordt uitgevoerd kun je er echt goed een tegenstander me kapot spelen, zeker als de tegenstander 5 verdedigers heeft. Onze 3 centrale verdedigers zijn comfortabel aan de bal, de backs kunnen als ze een goede dag hebben voor veel aanvallende impulsen zorgen, op het middenveld hebben we met jongens als Frenkie, Xavi en Berghuis echt goede voetballers en aanvallend zijn er genoeg smaken om een gevaarlijke en gevarieerde aanval neer te zetten. Met 433 wint Nederland ongetwijfeld ook gewoon maar de aanvallendheid hoeft het niet aan het systeem te liggen.

4-3-3 zal alleen gebeuren denk wanneer we met 2-0 achterkomen of zo. In principe heb je met Frenkie, Berghuis’, Xavi, Gakpo, Memphis en Bergwijn voldoende mogelijkheden om 5-3-2 op een aanvallende manier te spelen. Moet je het alleen wel goed neerzetten.

28 november 2022 om 19:42

Ik vind de uitvoering slecht. Want de 3-5-2 met deze selectie kun je heel makkelijk tijdens de wedstrijd omzetten naar 4-3-3, of in ieder geval naar aanvallen over de flank. Berghuis op 10 kan naar rechtsbuiten uitwijken, Bergwijn / Gakpo naar linksbuiten. Wellicht moet je een middenveld met Xavi - Berghuis - Frenkie uitproberen, waarbij Xavi in bovengenoemde situatie door kan schuiven naar 10 positie.

29 november 2022 om 00:23

Precies, met Blind kan je makkelijk op het middenveld gaan spelen als je switcht naar 4-3-3. Kan ie in een controlerende rol, Frenkie meer vrijheid. Berghuis, Xavi, Gakpo en Depay kunnen rouleren met elkaar op nr 7, 9, 10 en 11.

Knap dat je na zo een wanprestatie tegen Ecuador nog zo arrogant durft te lopen doen als coach. Wat nederigheid zou wel even op zijn plek zijn nu

28 november 2022 om 19:38

Ja eens. Louis is al sinds zijn united tijd niet meer serieus te nemen. Het spel lijkt werkelijkwaar helemaal nergens op en toch loopt hij erbij alsof de wereldtitel al binnen is.

28 november 2022 om 19:42

Je kan zeggen wat je wil, maar hij doet het wel steeds beter als bondscoach. 1998 WK niet gehaald, 2014 een ongekende prestatie en ook in zijn laatste termijn heeft hij weer aardig voor elkaar. Hij moet alleen even een paar pionnetjes goed zetten en Memphis is nu fit. Ik heb nog wel vertrouwen in hem/beter spel.

28 november 2022 om 19:46

Hij moet Blind eruit gooien en gewoon 4-3-3 gaan spelen. Ook de statische Klaassen mag er van mij uit voor Simons

28 november 2022 om 19:50

Blind eruit kan inderdaad, maar is denk ik niet het grootste probleem. Simons erin zou weleens de key kunnen zijn om voor de nodige beweeglijkheid te zorgen.

28 november 2022 om 19:51

Ik denk dat je 2002 bedoelt waarin het WK niet werd gehaald. In 1998 was NL erbij tot en met de halve finale...

28 november 2022 om 19:53

Maar dan ga je er toch volledig af tegen elk land wat ook maar een klein beetje richting de top gaat? Het ziet er niet uit, maar dat komt ook omdat we het spel moeten maken. Dumfries staat te hoog, omdat we niet hoeven om te schakelen, Bergwijn kan er niet achter komen om dezelfde reden. 4-3-3 spelen zorgt voor een leuke pot tegen Qatar, maar je kan wel direct daarna naar huis. Misschien niet om aan te zien, wel je beste kans

28 november 2022 om 20:01

@lionaldinho84 klopt was 2002, m’n geheugen liet me in de steek

28 november 2022 om 21:52

Waarom moet hij dat Japie?

Tegen betere landen word je weggevaagd met 433… door de loting lijkt het nu stroef te gaan.

We zijn ook heel moeilijk te verslaan.

28 november 2022 om 22:53

Van gaal heeft dit systeem waarschijnlijk niet bedacht om tegen Ecuador of Qatar te domineren of sprankelen maar om tegen toplanden als Frankrijk, Brazilië, Spanje een kans te maken. Snap dat het verleidelijk is om nu het systeem om te gooien maar de werkelijke logica achter dit systeem moet nog getest worden. En dat we dan slecht voetbal spelen tegen de mindere goden neemt Louis waarschijnlijk op de koop toe.

28 november 2022 om 23:56

Mee eens dr c. Als je het spel moet maken is het lastiger, maar als je tegen de toppers speelt zal dit de juiste strijdwijze zijn. Dan heb je ook mee aan Malacia ipv Blind en Simons ipv Klaasen.

29 november 2022 om 01:00

Met het aantal weggegeven kansen tegen deze kleinere kansen ben ik alles behalve overtuigd dat dit het "juiste" systeem is voor de top wedstrijden

28 november 2022 om 19:47

Ja joh, nederigheid. Alsof dat in zijn vocabulaire voorkomt. En, we hebben het over één wedstrijd. Het begint bij ons pas na de groepsfase.

28 november 2022 om 19:54

Ach, jij blijft na iedere foute voorspelling toch hier ook weer terugkomen? Dat maakt het leuk, waarom moet iedereen altijd door het stof. Hou op, wees jezelf. Zo ook Van Gaal.

28 november 2022 om 20:32

Een foute voorspelling op VZ kan je geen WK kosten. Van Gaal moet nu echt gaan ingrijpen want zijn huidige aanpak werkt niet

29 november 2022 om 06:11

Wel je geloofwaardigheid, en die ben je al een tijdje kwijt.

29 november 2022 om 11:06

Vreemd dat ik het zo vaak bij het goede eind heb gehad dan in discussies die wij hebben gehad over bepaalde spelers en teams. Dan zou ik eerder denken dat jij je geloofwaardigheid kwijt bent

28 november 2022 om 19:56

Aldus japie_Krekel… 1 wedstrijd minder en daarnaast is Ecuador een prima team. Geen een land heeft het tot nu toe makkelijk in de groepsfase. En daarnaast was het tegen Valentijntje…

28 november 2022 om 20:05

1 wedstrijd minder? Tegen Senegal waren we ook al niet best hoor

28 november 2022 om 21:53

Senegal werd Afrikaans kampioen met maar 2 tegen doelpunten, dat zijn geen koekenbakkers

29 november 2022 om 07:34

Tegen Senegal was het degelijk. En de winst was qua resultaat uitstekend, daar gaat het uiteindelijk om.
En 433 is zelfmoord tegen de grotere landen..

29 november 2022 om 10:13

Als de stand in de poules blijven zoals ze nu zijn dan maken we een hele goede kans op de halve finale. Kwartfinale tegen Polen of Australie moet te doen zijn. Elftal is minder maar de loting was super!

28 november 2022 om 20:30

Blijft gewoon een echte ajacied hé. Vol vertrouwen in zich zelf. Een feyenoord speelt al zijn wedstrijden zo ,en dan juich je ook gewoon

28 november 2022 om 20:34

Hij zegt toch ook dat niet verliezen ook een goed resultaat is tegen Ecuador. Hij steekt de hand in eigen boezem

28 november 2022 om 20:40

Japie Jij noemt het arrogant, volgens mij doet hij het gewoon expres. Hij is van mening dat de focus op hem gericht moet zijn en dan voert hij gewoon een theater stukje op. Louis van Gaal staat nou niet echt bekend als een domme man, dus weet ie dondersgoed wat hij aan het doen is. Ik vind het soms ook stuitend, maar soms ook erg grappig. Om die pot tegen Ecuador nou weer een wanprestatie te noemen gaat me wat te ver, zeker gezien de prestaties van alle andere top landen, die deden het vaak niet beter.

28 november 2022 om 22:23

Ach hij erkent tenminste dat het niet goed is en legt zijn keuzes uit. Dat is al een verademing ten opzichte van Schreuder, die roept altijd dat alles goed ging en dat hij bepaalt wie er speelt.

Schreuder is ook wel een lage lat, maar Van Gaal erkent teminste nog dat het niet best was.

29 november 2022 om 07:23

Wist niet dat Schreuder bondscoach was?

28 november 2022 om 22:31

Is toch grappig hoe petty hij is😂. Mensen kunnen ook overal om zeuren.

29 november 2022 om 01:21

@Japie_KrekelNou kan het niet gewoon zijn dat we Equador niet enorm onderschat hebben? Ik bijvoorbeeld niet en ik had al van te voren een 0-0 of 1-1 voorspeld. Equador heeft richting de kwalificatie naar het WK ook gewoon niet verloren van Brazilië en Argentinië ogenschijnlijk betere teams dan Nederland en ook in die wedstrijden legden ze het vuur aan de schenen bij deze toplanden.Los van dat liet Nederland zich wel gewoon opzij zetten in de duels en was er geen daadkracht naar voren, maar we mogen Equador ook gewoon de credits geven dat ze ook gewoon heel goed kunnen voetballen. Ook Senegal was en is totaal geen makkelijke tegenstander en ik denk dat ook Qatar, de kampioen van Azië, ons ook gewoon gaat verrassen alhoewel ik wel een kleine overwinning verwacht, waar ik tegen Equador en Senegal daar ver van zeker van was.

29 november 2022 om 07:14

Van de andere kant.. waarom nu paniek zaaien? Nergens voor nodig. Vandaag winnen en je staat in de 8e finale. Tuurlijk wil je daarin Engeland vermijden.. Maargoed, een beetje serieuze tegenstand is ook geen overbodige luxe. Er is sprake geweest van onderschatting tegen Ecuador.

29 november 2022 om 10:36

Inderdaad ja. Het is van Gaal zijn schuld dat Nederland geen enkele keer een bal over 3 meter bij een medespeler in voeten weet te spelen.

29 november 2022 om 15:02

Maar denk je niet dat hij dit zegt om zijn spelersgroep te beschermen, toch?

29 november 2022 om 17:12

Hoe weet jij nu dat het een wanprestatie was? Van horen zeggen?

Hij lacht maar hij is niet blij

Wat een narcist 2.0. Gelukkig zijn laatste kunstje. Kan zijn laatste succes(je) niet meer herinneren eigenlijk. Vreemd fenomeen.

28 november 2022 om 20:38

Dat kan niemand die na 2008 is geboren

28 november 2022 om 21:44

3de plek 2014..

29 november 2022 om 06:14

Kampioen met AZ in 2009, Dubbel met Bayern gewonnen in 2010 (bijna treble), geweldig WK met Oranje in 2014, FA Cup met Man United in 2016, Nations League finals gehaald met Oranje in 2022 en nog ongeslageb. Jij bent totaal de weg kwijt, waar heb je het nou eigenlijk over Scirea?

29 november 2022 om 09:23

Marrieaandebal ja, toen was diegene 6 jaar oud

29 november 2022 om 09:26

Sarcamse Jongens! rustig maar haha

We moeten winnen van Qatar en liefst met een ruime marge zodat we zeker zijn van de eerste plek. Dan is een schaakspel niet echt handig.

Ik ben er alweer bang voor morgen als ik dit lees… een schaakspel tegen Qatar… je gelooft bijna niet dat dit gezegd wordt.

28 november 2022 om 20:36

Niet bang zijn, gewoon lekker genieten morgen

28 november 2022 om 20:36

Ga me best doen. 3 x is scheepsrecht

29 november 2022 om 09:54

Laat dat genieten maar achterwege, het voetbal van NL is zo saai en slecht dat je bijna gaat hopen dat ze flink op de bek gaan, 4 schoten in 2 potjes, man wat een genot

29 november 2022 om 10:16

Hoop je dat met onze club ook want die spelen helemaal dramatisch

Ik hoop dat mensen beseffen dat Louis het tot nu toe nog slechter doet dan Frank de Boer op het EK. Echt bizar hoe slecht deze ploeg aan het voetballen is.

28 november 2022 om 21:24

Waarom hoop je dat?
Rare vergelijking ook. Van Gaal gaat gewoon door naar de knock out fase dus tot nu toe doet hij het zo slecht nog niet. Achteraf kun je pas zeggen of hij het wel of niet slecht heeft gedaan.

28 november 2022 om 21:39

Hij heeft het over het getoonde voetbal. Dat was onder FdB op het EK beter dan onder LvG dit WK. Dat ziet zelfs een blinde.

28 november 2022 om 23:24

De Boer ook, met 9 punten.

29 november 2022 om 09:55

Kom maar niet aan van Gaal, die wordt behandeld als een God door vele en kan niks verkeerd doen, dat het voetbal hemeltergend slecht is maakt dan niet uit want we hebben zowaar een punt uit het vuur gesleept tegen Ecuador

29 november 2022 om 11:37

We hebben in ieder geval nog niet verloren. Dat kunnen sommige titel kandidaten niet zeggen.

30 november 2022 om 08:36

Maar van de boer weten we dat hij er uit vloog tegen Tsjechië in een bizar slechte wedstrijd. Van Gaal zit nog vol in de race. Dat is voor mij wel een verschilletje. Daarom zul je mij ook nog niet negatief zien praten.

29 november 2022 om 10:52

Bij de Boer hadden we een goede groepsfase en lagen we er na de eerste de beste tegenslag uit. Laten we hopen dat het nu een keer andersom is. Bijna alle toplanden hebben nog geen fatsoenlijke wedstrijd gespeeld dus wat dat betreft doen we het nieteens heel slecht. Het moet inderdaad beter maar ik snap dat hele negatieve niet zo, uiteindelijk is het belangrijkste gewoon dat je doorgaat en niet in de problemen komt. Dat doet Nederland tot nu toe een stuk beter dan bijvoorbeeld België en Duitsland.

Na Koeman is het alleen minder geworden. 5-3-2, 3-5-2 whatever. Dit Oranje doet pijn aan je ogen. Er is zoveel meer mogelijk, maar niet met dit systeem wat bijna geen enkele speler ligt. Ga gewoon. 4-3-3 of 4-2-3-1 spelen. En zet verdomme een echte controleur naast Frenkie neer om niet telkens overlopen te worden.

Een schaakwedstrijd tegen qatar is het maximale dat we mogen verwachten... beter niet gaan kijken?

Tja. Niet van systeem wisselen omdat je er 1,5 jaar over na hebt gedacht terwijl je volgende tegenstander Quatar is, vind ik wel heel erg armoedig. Zelfs in de zaterdag 3e klasse lukt het ons om in meerdere systemen te spelen, dan moeten profs dat al helemaal kunnen. Je baseert je tactiek toch op je tegenstander? Qua spelersmateriaal, maar toch ook zeker qua formatie als je zoveel beter bent? Ik vind dat je in een 1-4-3-3 moet starten met enorme offensieve drang, omdat je dat tegen een bijv VS in de volgende ronde ook moet doen. Speel je tegen toplanden met individueel betere spelers, dan schakel je naar 1-5-3-2. Een beetje elftal kan zonder problemen 2 systemen spelen.

Oke lekker dan.
Gaan we morgen weer leuk naar een schaakwedstrijd kijken! Maar dan komen we waarschijnlijk wel verder, verheug me er nu al op

van gaal heeft in ieder geval beter door dat in toernooivoetbal niet verliezen minstens zo belangrijk is als winnnen. hij wil zijn systeem gewoon nog beter erin slijpen maar dat mag niet van de andere 17 miljoen bondscoaches want dat doe je niet tegen een klein voetballandje als qatar. wie is er nu arrogant?


Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren