Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Pochettino kan Danny Makkelie en Pol van Boekel nog steeds niet vergeven

Laatste update:

Mauricio Pochettino heeft nog maar eens uitgehaald naar Danny Makkelie en Pol van Boekel. De oefenmeester uit Argentinië, die onlangs werd weggestuurd bij Paris Saint-Germain, vindt nog altijd dat de Nederlandse arbiters schuldig zijn aan de uitschakeling van PSG in de Champions League van afgelopen seizoen.

In de kwartfinale van het miljardenbal in de jaargang 2021/22 speelde de Franse grootmacht, met Pochettino aan het roer, tegen Real Madrid. Nadat de heenwedstrijd in Parijs in een 1-0 zege voor PSG was geëindigd en het in het Estadion Santiago Bernabéu al gauw met 0-1 voor kwam, leek de strijd gestreden. Real kwam toch terug in de wedstrijd door een goal van Karim Benzema, die gepruts van keeper Gianluigi Donnarumma afstrafte. In de aanloop naar die goal leek de Franse spits wel een overtreding te maken op Donnarumma.

Makkelie floot er echter niet voor en ook Van Boekel, die als VAR naar de situatie keek, vond het niet nodig om een andere beslissing aan zijn collega te adviseren. Uiteindelijk bleef de 1-1 van Benzema staan en liepen de Madrilenen vervolgens uit naar een 3-1 overwinning en kwalificatie voor de halve finale. PSG bleef woedend achter en die boosheid is bij Pochettino nog steeds niet helemaal bekoeld. "Het is onrechtvaardig", zegt hij tegen Marca. "Het was een overtreding en als de VAR gewoon ingegrepen had, sprak ik nu niet over de uitschakeling tegen Real. Dan hadden we het over wat anders gehad."

Na de wedstrijd was de Argentijnse coach al kwaad, net als PSG-voorzitter Nasser Al-Khelaïfi en technisch directeur Leonardo. Zij kwamen op fysieke wijze verhaal halen bij Makkelie en de zijnen en konden maar moeilijk in bedwang gehouden worden. In een interview zei Pochettino daar toen enigszins begrip voor op te kunnen brengen. "Het is ook niet mogelijk om niet over deze grove fout te praten", liet hij optekenen.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Huilie huilie, hij heeft gewoon keihard gefaald om een van de beste selecties van deze eeuw niet aan de praat te krijgen. Het zou hem sieren als hij de schuld bij zichzelf zou zoeken, of op zijn minst bij zijn overgewaardeerde Italiaanse keeper.

2 augustus 2022 om 15:38

@oogaxhaka

Een van de beste selecties van de eeuw is ook niet waar. Ze hebben misschien Neymar(die net terug was van een lange blessure), Messi(die vorig jaar duidelijk moest wennen) en Mbappe, maar vooral het middenveld is al jaren geen wereldtop los van Verratti.

Dit seizoen daarentegen hebben ze wel een van de betere selecties met meer opties op het middenveld, maar bijvoorbeeld zeker niet vergelijkbaar met meerdere andere topclubs die een sterker middenveld hebben.

Gezien je middenveld letterlijk je balans is en Verratti wel vaker geblesseerd is geweest, valt het allemaal wel mee in vergelijking met andere teams die een stuk completer zijn.

Daarbij mag Bayern Neuer op handen en voeten bedanken en het feit dat PSG gewoon geen kans kon afmaken, want ze speelden Bayern natuurlijk gewoon helemaal weg die enkel een kopbal van Coman van alle spelers er in zag vliegen.

2 augustus 2022 om 17:21

Ze kopen alles wat los en vast zit. Geld speelt geen rol in Parijs en dan nog excuses? Sorry hoor, als je door een arbitraire beslissing er uit wordt geknikkerd is dat zuur, maar dan had je met zo'n selectie beter je best moeten doen. In theorie zouden ze iedereen moeten kunnen oprollen...

Ik vond het een prima beslissing van Makkelie en een dikke blunder van Donnaruma. Die mening mag Pochetino even in zijn zak steken

2 augustus 2022 om 15:28

Precies, Donnarumma staat zelf te treuzelen. Bij iedere willekeurige veldspeler zou dit geen discussie zijn, gewoon een duel. Donnarumma had de bal gewoon een ros naar voren moeten geven, maar hij werd overmoedig.

2 augustus 2022 om 16:57

Nou, het is een 50/50 hoor. Ik heb hem heel vaak teruggezien en je kan er echt wel voor fluiten. Zelfs op het middenveld kan hier voor gefloten worden. Ik snap trouwens wel dat er een onderliggend iets bij ons zit; Nederlandse scheidsrechters en het feit dat het om PSG ging, de olieclub

2 augustus 2022 om 17:16

"Je kan er voor fluiten" is dan ook iets heel anders dan wat deze man beweert natuurlijk.

Wat een gigantische loser zeg. Hoe het hele bestuur als verwende jochies verhaal kwamen halen was echt beschamend zeg. Al die tonnen uitgeven en de scheids er de schuld van geven. Niet alsof dit Barca 6-1 is of zo, zo discutabel was het niet hoor, kan beter vragen aan Gigi Donnaruma waarom hij aan het lanterfanten was.

2 augustus 2022 om 15:33

Precies, bij die 6-1 zijn er echt wel flinke fouten gemaakt. Maar nu nog wijzen naar de wedstrijd tegen Real van vorig jaar is echt ontzettend kleinzerig en topclub onwaardig. Ik ben er ook van overtuigd dat 8 van de 10 scheidsrechters dezelfde beslissing hadden genomen als Makkelie en Van Boekel.

2 augustus 2022 om 15:43

Bij die 6-1 was het wel heel erg een kant op fluiten als je het mij vraagt. Ik vond Makkelie heel goed fluiten zelfs.

2 augustus 2022 om 15:52

Ik zou het dan ook nog steeds geen topclub noemen, maar gewoon een club met een hoop geld.

Zal wel aan mij liggen, maar in mijn ogen moet je een bepaalde statuur hebben om topclub te zijn. Een bepaalde mate van continuïteit hebben.

Ik zal ook niet beweren dat het niet kunnen worden, maar wat stelde PSG nou daadwerkelijk voor, pre-geldschieter? Twee keer kampioen geworden in de hele geschiedenis.

Daarom vind ik dit gedrag ook wel passen.

2 augustus 2022 om 16:03

Wonnen natuurlijk ook de EC II in 1995. Maakt ze uiteraard geen historische topclub maar naar mijn mening wel relevant genoeg om te benoemen. Speelden overigens in 1996 opnieuw de finale van de EC II, dewelke verloren ging tegen Barcelona.

Hadden toen overigens leuke spelers als Lama, Loko, Roche, Dutruel, Le Guen, Domi, Fournier, Guerin, Rai, Djorkaeff, Dely Valder en een piepjonge Anelka.

But, again, eens met je dat PSG geen historische (europese) topclub is.

2 augustus 2022 om 16:08

Almogaver wat ben jij triest zeg. Een club met een hoop geld? En wat is jouw club nu aan het doen?

2 augustus 2022 om 16:36

@psvaltijd Die club geeft vooral geld uit dat ze niet hebben

2 augustus 2022 om 17:24

Ah, als ik jou goed begrijp, moet ik mijn mening altijd aanpassen obv hetgeen mijn club doet?

En moet ik daaruit opmaken dat, omdat Barça dingen doet die jou niet bevallen, andere clubs ineens topclubs zijn?

2 augustus 2022 om 15:35

Tonnen? Miljoenen zul je bedoelen

Pochettino kan zich beter vast voorbereiden op in dienst treden bij Everton als Lampard in december wordt ontslagen.



Nog steeds onbegrijpelijk hoe deze coach al die sterren zo matig voetbal heeft laten spelen vorig seizoen. In alle wedstrijden die ik heb gekeken van PSG (stuk of 30) heb ik geen enkele keer aantrekkelijk voetbal gezien. Altijd was er een bevlieging van Mbappe nodig of een of andere lucky goal in de laatste minuten.

2 augustus 2022 om 16:07

Even onbegrijpelijk als het feit dat Poch, zeker destijds van de accidentele CL finale met Tottenham, zogezegd tot de elite van de managers behoorde.

Het is een goede trainer voor een subtopper / underdog (zoals Espanyol, Tottenham) maar mijn inziens geen trainer voor teams waar de verwachtingen torenhoog zijn en alleen winnen goed genoeg is.

2 augustus 2022 om 16:22

Het lijkt me niet moeilijk. Want PSG heeft totaal geen balans in het elftal. Kijk naar Messi die er verloren bijloopt. Neymar die doorgaans meer bezig is met duikelen dan normaal voetballen. Ga er maar aan staan als coach: je moet ze per se opstellen. Pochettino heeft bewezen bij Tottenham een goede trainer te zijn. Hij is niet de eerste die mislukt bij PSG. Het is gewoon een vreselijke club omdat je geen team hebt, maar een verzameling ego's waarvan er zes weten dat ze per se mee moeten doen, ongeacht hun prestaties op het veld.

2 augustus 2022 om 16:50

@madoka: dat had Zidane bij Real ook, Ferguson bij United ook, Capello bij AC Milan ook,... en ga zo maar door. Voor mij is dat geen valabel argument want het is de taak van de manager om een team te maken van ego's.

En dat is wat de toppers onderscheid van de subtoppers. Kijk maar eens hoe United het doet sinds Ferguson er niet meer zit, ondanks dat ze sindsdien meer geld hebben uitgegeven dan gelijk wie. Of denk je dat het toevallig is dat Real ineens weer de CL wint nu Ancelotti er rondloopt?

Poch is gewoon geen (veel)winnaar en dat is gewoon gebleken bij PSG. In het eerste seizoen heeft hij zelfs de titel niet gewonnen (ter info: toen hij overnam in december stond PSG 1 puntje achter Lille dus het was geen 'mission impossible'. In de CL heeft hij het ook niet kunnen bewijzen.

2 augustus 2022 om 16:58

Dat heeft toch zeker ook deels met de trainer te maken. Hoe verklaar je anders bijvoorbeeld dat Messi vele mate beter speelde bij Argentinië en onder de nieuwe trainer afgelopen zondag meteen zijn beste wedstrijd in een PSG shirt speelt?

Ik zeg niet dat die de CL had moeten winnen, want het elftal was verre van perfect. Maar af en toe een aantrekkelijke wedstrijd spelen lijkt me niet te veel gevraagd met die selectie. Aan de bal leek het gewoon nergens op vorig seizoen.

Haha dan hadden we het zeker over de CL winst van PSG onder leiding van de grote Pochettino gehad? Ja, zo lust ik er ook nog wel een paar. Onder Galtier zie je nu al veel meer teamspirit en een beter geheel.

Ja, dat was heel heel slecht van Boekel en consorten

Zeur zeur klaag klaag

Wat dat betreft was Pochettino die perfect op PSG aansloot - over het paard getilde kleuters

Slechte verliezer zeg. Als die dure keeper van je de bal had weggeschoten, dan was het zeker geen goal geweest. Slappe tosti

2 augustus 2022 om 20:18

@vv kbv. Die keeper was volgens mij voor niks gehaald. Maar voor de rest heb ne gelijk n slappe tosti is het zoals die rare vage bestuurder van ze die zelf vriendjes met uefa en fifa is

Haha zwak zeg. Ga maar eens de boel weer even terug kijken, was zo heerlijk. Al die remontada's!

Overigens Poche klaagt ook richting psg zelf lol. Iedereen krijgt de schuld van hem behalve zichzelf.

Dat heet nou mannenlijk voetbal Pochettino! Je bent zelf verantwoordelijk door zo'n voorsprong uit handen te geven en je team inspiratieloos te laten voetballen. Wat Benzema deed was gewoon een normaal duel en hij gelooft gewoon in die bal. Dat heeft hij wel vaker bewezen, dus een beetje kansloos om Makkelie de schuld te geven, want die floot een prima pot en trapt niet in de Primdadonna's van Parijs.

Mensen kunnen zeggen hand in eigen boezem bla bla bla, het was gewoon een grove fout en dat de scheids het niet zag is logisch maar daar is de VAR nou voor voor dit soort momenten. Verschil tussen winst en verlies kan klein zijn en arbitrage kan zelfs met VAR nog steeds zwaar falen.

2 augustus 2022 om 17:21

Ik neem aan dat de VAR het moment tientallen keren heeft bekeken en het regelementenboek er naast heeft gelegd. Als het geen duidelijke fout van de scheidsrechter was, wordt die niet naar de kant geroepen. Conclusie: blijkbaar was het geen duidelijke fout.

Vond het 50/50 vond het zelf persoonlijk niet veel, al bestaat een schouderduw met de keeper niet. Had donnarumma blijven liggen floot hij wel gewoon, desondanks ben ik blij dat hij niet floot want we gingen daarna eroverheen en het stortte in bij psg na dat moment. We hadden namelijk de eerste wedstrijd en de 2e wedstrijd tot aan dat moment niks te vertellen. Had het wel begrepen als hij wel floot, ben wel blij dat hij dat niet deed. Is lekker voor ons uitgepakt!

2 augustus 2022 om 16:43

Dat bestaat wel hoor. De keeper wordt in de kleine rechthoek beschermd. Komt ie daarbuiten dan wordt ie beoordeeld als een veldspeler. Dan is het dus de vraag of dit een legitieme schouderduw was of niet.

3 augustus 2022 om 08:15

Speelt ook gewoon mee dat hij al een kwartier de tijd had om die bal weg te roeien

Om te beginnen is Pol van Boekel niet alleen de allerslechtste scheidsrechter, hij is ook de allerslechtste VAR. Het is niet sierlijk van Pochetino om er nu nog over te zeuren natuurlijk. Maar dit soort beslissingen kan wel het verschil maken tussen ontslag of op het schild worden gehesen. Los van dit besluit, waarvan ik vind dat je kan laten doorspelen, kan ik me van Van Boekel echt de gekste dingen herinneren. Wie herinnert zich niet de idiote niet gegeven penalty na een handsbal tegen Utrecht uit door Dumfries? Echt, ik kan ze niet benoemen, maar ik weet wel dat die Van Boekel dingen heel erg vaak volledig ridicuul beoordeelt.

3 augustus 2022 om 10:30

Denk ook eens aan die Nederlandse scheidsrechter in de halve finale EK tussen Engeland - Denemarken..

Snap ik. Sinds de eeuwwisseling krijgen bepaalde clubs een voorkeursbehandeling. Dat heeft al vaak genoeg tot merkwaardige momenten geleid. En twee clubs in het bijzonder springen daarbij uit het oog als clubs die er voordeel uit haalden. Hoef niet te zeggen welke; genoeg fans van genoeg voetbalclubs die waarschijnlijk zelf wat voorbeelden kan bedenken in een tweestrijd tegen een van die twee. Voetbal is overduidelijk corrupt als de pest en soms zie je dat terug op het veld. Soms ook van het veld af, bij bepaalde prijsuitreikingen bijvoorbeeld.

Ik hoop dat scheidsrechters expres fouten gaan maken zodat PSG nooit de Champions League wint.

sommige trainers kunnen ook zo janken als het een keer tegen zit vooral die bij top clubs zitten

Wat ben ik blij dat we deze matige coach niet gekozen hebben. Klopp 2.0 qua zeiken.

2 augustus 2022 om 20:21

@reddevilgaz, klop wint tenminste nog serieuze prijzen em iemand die het meest zeikt in het voetbal is denk moriniho wel

2 augustus 2022 om 21:16

True. Al vind ik de excuusjes van Klopp vaak wel het meest zeikerig, maar Mourinho kan er zeker wat van.

Ach, we hebben er gewoon mee te dealen dat de arbitrage in het Europese topvoetbal te wensen over laat en omdat ook de VAR met een best grijs gebied werkt en het nog steeds dezelfde mensen zijn als die ook de fluit in de hand hebben gaat het niet beter worden. Nu is PSG 'slachtoffer', maar dit Europese seizoen en het aankomende WK zien we weer anderen die een betere kans hadden gemaakt als de scheidsrechter goed had gefloten.

Je hebt 2x90 minuten de tijd. Een super elftal en dan janken om de arbitrage. Snap sowieso niet waarom deze man word neergezet als één of andere super trainer. Vind het maar vrij matig allemaal.

Crap natuurlijk. Trouwens, PSG als team, maar vooral Messi - Neymar duo, hebben hun beste wedstrijd gespeeld tegen Nantes, onder de nieuwe coach. Dat spel vreugde zag ik een jaar lang niet onder Poche. Ik had veel sympathie voor deze man, maar het begint op te raken..

Wat een gezeik, PSG was niet goed genoeg en verdiende niet te winnen.
Lekker gemakkelijk om de scheidsrechter die een prima beslissing nam, de schuld te geven van hun uitschakeling.
Zielig ventje !!

Valt me op dat deze scheidsrechters nu de hemel worden ingeprezen, terwijl ze op de Nederlandse velden anders worden beoordeeld door menig supporter. Chauvinisme? Jaloursheid en afgunst?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren