Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Langverwachte terugkeer Vandaag Inside levert programma kijkcijferrecord op

Laatste update:

De terugkeer van Vandaag Inside heeft maandagavond bijna 1,5 miljoen kijkers getrokken. Volgens Stichting KijkOnderzoek eindigde de dagelijkse talkshow daarmee op de tweede plek in de top 25 van best bekeken programma’s van de dag. Vandaag Inside moest alleen het NOS Journaal op NPO 1 voor zich dulden met 1,7 miljoen kijkers.

Vandaag Inside keerde vanaf maandag na een kleine twee weken terug op SBS6 met Wilfred Genee, René van der Gijp en Johan Derksen. Het programma stopte op donderdag 29 april, toen Johan Derksen aangaf niet meer aan tafel plaats te willen nemen. Aanleiding daarvoor was de landelijke ophef die ontstond nadat hij een verhaal deelde over mogelijk grensoverschrijdend gedrag bij een vrouw in zijn jongere jaren.

De 1,5 miljoen kijkers van maandagavond is een kijkcijferrecord voor Vandaag Inside. De aflevering van 29 april, trok ruim 1,3 miljoen kijkers. In de afgelopen jaren, toen het programma nog Veronica Inside heette, lag het gemiddelde aantal kijkers tussen de 800.000 en 900.000. Johan Derksen keerde maandagavond op geheel eigen wijze terug op televisie.

De analist legde bij de rentree van Vandaag Inside nogmaals zijn kant van het verhaal uit en betuigde spijt aan 'de échte slachtoffers van seksueel geweld'. “Maar voor al die mensen aan die talkshowtafels die wilden scoren en riepen 'die Derksen moet excuus aanbieden' heb ik maar één gebaar", aldus Derksen, die vervolgens zijn middelvinger opstak.

Daarvoor had Derksen uitgelegd waarom hij stopte. "Ik ben wel bestand tegen het lawaai dat de wokegemeenschap maakte, maar ik ben gestopt toen ik de indruk kreeg dat ook Talpa niet achter ons stond. En toen kwam er werkelijk een gênant persbericht naar buiten van Talpa, dat Hélène (Hendriks, red.) die avond keurig voorlas in HLF8", zegt Derksen, die gecorrigeerd wordt door Wilfred Genee: Leonie ter Braak was die avond presentatrice en zij las de boodschap voor. "Maar daarin stond dat wij die avond om half tien heel nederig onze excuses zouden aanbieden..."

Dat was voor Derksen reden om zich recalcitrant op te stellen. "Ik denk: al val ik hier dood neer, dan nog doe ik het niet. Het is heel eenvoudig: ik was er even goed zat van. Dan krijg je het probleem van al die mensen aan die talkshowtafels, die gaan heel politiek correct eisen dat ik mijn excuses moet aanbieden. Ik moet 'sorry' zeggen, of 'het spijt me'. Maar zij hoeven mij de woorden niet aan te dragen en ik had in de uitzending er al afstand van genomen."

Tóch kwam Derksen - weliswaar in andere woorden - met een soort excuus. "Mijn vrouw heeft me duidelijk gemaakt dat ik de mensen die écht getroffen zijn door seksueel geweld hiermee gepijnigd kan hebben en dat was nooit mijn bedoeling."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties



Dat was te verwachten he. Hoop gedoe geweest dus mensen willen dan toch even kijken. Zal vandaag natuurlijk een stuk minder zijn. Vond het een prima uitzending alleen was Gijp zoals vaak de laatste tijd weer een hoop rare dingen aan het roepen. En die middelvinger naar de Talkshow mensjes....geweldig. Ook mooi om te zien dat Derksen gewoon zegt dat het nooit zijn bedoeling is geweest om vrouwen die echt last hebben gehad van seksueel misbruik te kwetsen met zijn verhaal. Gijp is degene die het afzwakt en er lacherig over deed en nog steeds doet.

17 mei 2022 om 13:32

Die wil een beetje geforceerd bewijzen hoe nonchalant hij overal in staat volgens mij. Hij is ook wel onverschillig, maar hij vindt het de laatste tijd interessant om dat heel erg uit te stralen. Een karikatuur van zichzelf. Niets maakt hem uit, niets kan hem schelen. Komt niet zo oprecht over

17 mei 2022 om 13:33

@Soocerfan_fan dat zeg ik al een tijdje over van der Gijp.
Gisteren met Heleen zat hij ook al weer stom te lachen over een serieus onderwerp.
Die man zit er alleen om zijn uitbundige gelach.
Je kan beter Boskamp voor in de plaats zetten.

17 mei 2022 om 13:34

@soccerfan_1,

Ik zou precies hetzelfde reageren als v/d Gijp. Het is toch ook allemaal een lachertje.
Om iets klagen wat 50 jaar geleden gebeurd is, waar nooit een haan naar gekraaid heeft.

Wij zijn in Nederland echt teveel bezig met ons te gedragen zoals iedereen dat wil.
Simpel genoeg: Mensen die iets meemaken moeten aangifte doen, en verder moeten wij ons allemaal niet zoveel bemoeien wat er gebeurd. Wij hebben tegenwoordig over alles een mening klaar, en zijn allemaal het liefst rechter.

17 mei 2022 om 13:48

Het ging daar helemaal niet om. Derksen wilde een verhaal vertellen waar hij zich voor schaamde en Gijp ging er lacherig mee om. Dat laatste is erg kwetsend voor vrouwen die ooit te maken hebben gehad met dit soort geweld. Zie je wel.... mannen lachen het weg....wij worden niet serieus genomen. Dat is het gevoel wat je ze dan geeft. Je kon aan Derksen zien dat hij er toch iets anders in stond dat Gijp. Daarom benadrukte Derksen dat gisteravond ook. Dat het nooit zijn bedoeling is geweest om dat zo te laten gebeuren. Hij wilde gewoon iets opbiechten. En dat verhaal zelf....ja schandalig maar idd 50 jaar geleden. Maar dat neemt niet weg dat je er niet een grap van moet maken. En dat deed Derksen zelf gelukkig niet. Hij verwoorde alles gister helemaal top met alle respect voor slachtoffers van dit soort geweld.

En zeggen je moet aangifte doen....das makkelijk praten. Vooral als je zelf al aangeeft hetzelfde te reageren als Gijp. Daardoor neem je zelf al niet serieus wat er is gebeurd en laat dat nou net hetgeen zijn wat vrouwen vaak tegenhoudt om aangifte te doen.

17 mei 2022 om 14:38

@soccerfan_1,

Dus je gaat alleen aangifte doen als je serieus genomen word?
Who cares, als mij iets overkomt doe ik aangifte, al lach heel Nederland mij uit, interesseert me geen moer. Je doet aangifte voor jezelf niet voor anderen.

Maar als er geld geroken word, zijn ze ineens de eerste in de rij die aangifte doen.

Vooral balen dat het seizoen media inside alweer voorbij is, misschien iets te geinig maar Marcel van Roosmalen, Gijs Groenteman en hun redactie hadden hier wel weer wat moois van kunnen maken in de hysterie die medialand heet.

Ik heb t ook maar even terug gekeken en weetje, Derksen heeft eigenlijk gewoon prima teksten. Dat hij er constant mee stopt en dan toch weer doorgaat vind ik lachwekkend, maar achja, Derksen komt er mee weg en wint zelfs extra populariteit. Wat me daarbij vooral verbaasd is dat hij hier als een soort halfgod wordt gezien, de strijder van het vrije woord. Het leek hier gisteren echt of alle appostelen zich even moesten laten horen met veelal agressieve teksten. Ik heb niet het idee dat Derksen zelf helemaal op de hoogte is van wat hij teweeg brengt.

17 mei 2022 om 13:34

Hij wordt gezien als een strijder van het vrije woord maar het zit gewoon tegen of over het onbeschofte heen. Onbegrijpelijk dat dat zo op handen en voeten wordt gedragen. Ik denk overigens dat Derksen links stemt, wat ook wel ironisch is met de reacties hier van zijn aanhangers.

17 mei 2022 om 13:37

@ikea, idd. Ik ben het eens met Derksen z'n punt dat je moet kunnen zeggen wat je wilt, maar als dit alleen maar het doel heeft om te kwetsen, wat is het dan waard? Iedereen mag z'n mening hebben en die mag iedereen ook delen, maar als je alleen maar bezig bent met het kapotmaken van anderen i.p.v. iets constructiefs bij te dragen, vind ik niet dat je dit maar weer onder de noemer het vrije woord hoeft te plaatsen. Dit is gewoon schoppen, schoppen en nog eens schoppen.

Ook erg vermakelijk dat Derksen altijd zegt dat niets hem uitmaakt wat mensen van hem vinden, maar zo kwam hij niet over in de uitzending van gister.

17 mei 2022 om 13:38

@ikea,

Wanneer is iets onbeschoft?
Ik vind het bijvoorbeeld onbeschoft als je in een ander land komt wonen omdat het daar beter is dan je eigen land, en dan tradities probeert af te pakken van het volk.
Of als je miljoenen gaat investeren in een groot muziekfestijn waarbij je al weet dat een bepaald land wint omdat ze in een oorlog zitten, en mensen blijkbaar denken dat daarmee de oorlog opgelost word, of die mensen ineens super blij zijn, want wat doet de oorlog nog als je een prijs wint.

17 mei 2022 om 13:44

Kan je én dat niet onbeschoft vinden, én Johan Derksen onbeschoft vinden? Of is het het één of het ander?

17 mei 2022 om 13:57

Wat zijn dan die tradities die men probeert af te pakken? Ik denk dat je heel veel opmerkingen van Derksen wel onder de noemer onbeschoft kunt plaatsen. Bij Sylvana Simons bewust zo trots als een aapje zeggen ipv zo trots als een pauw, is misschien een grapje in de voetbalkantine van de plaatselijke FC, maar kan je echt niet zeggen op tv.

17 mei 2022 om 14:07

@Jeroentje, al heel erg snel is iets onbeschofts. Jouw reactie schuurt bijvoorbeeld tegen het onbeschofte aan. Daar waar de 'dader' onvoldoende rekening houdt met de ander kan je volgens mij al snel spreken over onbeschoft. Aangezien Derksen het er bijna om doet, bommetjes neerleggen voor een relletje over de rug van één of andere minderheid, kan je best spreken van onbeschoft gedrag. En nu jij weer die ons een uitdaagt over te gaan tot een heel andere discussie, toch best laag. Neemt niet weg dat ik blij ben dan tradities die nog kant nog wal staan met de huidige tijd, er hiernaar kritisch kan worden gekeken aangezien het wellicht inwoners van dit land kwetst of ongemakkelijk doet voelen.

17 mei 2022 om 16:42

@ikea: Kijk je het programma, ondanks dat je er niets mee hebt, of waar haal je je info vandaan?

En ik snap niet zoveel wat het stemgedrag van Derksen er mee te maken heeft, en waarop je baseert dat hij links stemt.

17 mei 2022 om 18:17

Derksen is een typisch geval een zoon van een arbeidersfamilie en in alles komt hij me over als een rode rakker, een veteraan. Actief in de media en in de muziek en hij geeft gul, misschien om belastingtechnische redenen en dan zou je een rechts stemgedrag verwachten, aan goede doelen.

Ik kijk het programma inderdaad niet, heb daar niet eens de mogelijkheid toe, want heb enkel NPO, echter krijg je zoveel mee van zijn controverze aangezien alles in geur en kleur wordt uitgetypt door VZ.

17 mei 2022 om 21:57

@ikea: Ik vind dan dat je totaal geen recht van spreken hebt. Want wat hier, en op andere social media verschijnt, zijn geknipte stukken uit de aflevering. Ik kijk het namelijk wel, en in al die korte filmpjes is alle context en alle nuance weggelaten. Juist omdat het dan minder schokkend/heftig over komt.

En nogmaals, ik heb echt geen idee waarom zijn stemgedrag relevant is.

17 mei 2022 om 22:15

@IKEA, wel mooi hoe jonger zegt en zal ook wel confronterend zijn. Er is zoveel gezegd en te lezen over Derksen dat zonder te kijken je verwacht dat je een accurate profiel zou kunnen maken echter of jij bent daar erg slecht in of je moet dat niet doen omdat de kans ernaast te zitten groot is. Mooie poging alleen kansloos gefaald.

17 mei 2022 om 22:33

Zijn stemgedrag is ook niet relevant, behalve dat er een rage heerst om steeds door al die doorgesnoven gekkies hier alles af te schuiven op het zogenaamde linkse woke-gedrag. Ik kan er wel om lachen, te bedenken dat er een reële kans is dat Derksen zelf een linkse stemmer is.

18 mei 2022 om 10:33

Je uitspreken tegen misstanden op de wereld is alleen maar goed. Tegenwoordig ben je echter al gecancelled voordat er bewijs is. Ik vind Ali B en Marco Borsato grote engnekken bv maar is het nou al bewezen dat ze echt hebben gedaan waarvan ze beschuldigd worden?

17 mei 2022 om 13:40

@ruiz_fct: Ik kreeg juist het idee in het topic van gisteren dat alle 'tegenstanders' de mensen die Derksen niet verachten massaal in het hoekje "zwakbegaafd, extreem rechts, racist" zetten (jij hebt het hier ook over apostelen, wel verkeerd geschreven overigens). Als je het programma leuk vindt om te kijken, betekent dat niet automatisch dat je alles voor zoete koek aanneemt. Ik ben het met geen enkel persoon op deze wereld altijd eens en ik vind het vermakelijke tv. Ook heb ik echt het idee dat ze zeggen wat ze vinden (waarbij ik het dus echt wel vaak oneens ben, maar geloof wel dat ze oprecht zijn). Als ik kijk naar Op1 of een Jinek zie ik allemaal mensen maar geforceerd dingen zeggen. Heleen van Rooyen zei dat ook letterlijk gisteravond bij Vandaag Inside (en zij kan het weten want zij komt bij alles).

17 mei 2022 om 13:48

Je kan in ieder geval stellen dat als je echt tegen racisme bent, niet lekker gaat op extreem rechtste kronkels van denken en er niet van houdt om ongecontroleerd beledegingen de wereld in te smijten dat je dan het programma niet kijkt. Wat dat van de doelgroep maakt moet je zelf maar invullen denk ik.

Overigens denk ik dat Derksen links stemt, iets van de SP of PvdA. Des te ironisch dat zijn aanhang zijn tegenstand aan links verwijt.

17 mei 2022 om 13:51

Je vult hier ook al weer genoeg zaken in. Dat zegt meer over jou.

17 mei 2022 om 13:51

4ever4ajax, er waren dan ook echt heel veel onbeschofte, zwakbegaafde en soms ook extreem rechtse comments hoor. Er zijn er echt heel veel verwijderd. Jouw tekst kan ik me echt prima in vinden.

17 mei 2022 om 14:10

Als dat meer iets over mij zegt betekent het verder natuurlijk niet dat het onwaar is, en daarmee zegt het dus nogsteeds iets over de doelgroep.

17 mei 2022 om 14:19

Vind het ook een beetje raar om een hele doelgroep te generaliseren. Ik denk dat wanneer je een programma hebt zo groot als VI, je niet kan spreken over 1 persona. Wat echter wel opvalt, is dat degene die het programma met man en macht verdedigen, niet vies zijn van schofferen en beledigen

17 mei 2022 om 14:31

Ik generaliseer dan ook niet de doelgroep, ik noem echter wat eigenschapen die zeer onwaarschijnlijk karaktereigenschappen zijn van de doelgroep.

17 mei 2022 om 14:50

Hotsince Je vind het raar om een hele doelgroep te generaliseren en doet het vervolgens zelf? Degene die het programma met man en macht afkraken zijn ook niet vies van schofferen en beledigen.

17 mei 2022 om 15:37

Ja, omdat zoals ik ook aangeef, de doelgroep van VI te groot is om over 1 kam te scheren. Echter is dat groepje wat het programma met man en macht verdedigt een stuk kleiner Als je iets minder bezig was met duimpjes scoren en iets meer met inhoudelijk reageren had je dat waarschijnlijk ook wel zelf kunnen bedenken

17 mei 2022 om 13:45

Ik heb alleen dat stukje gezien met die middelvinger en zijn teksten over vrouwen die er last van hebben. Tja wat zal ik zeggen...
Het is verre van mijn favoriete programma. Het gaat al jaren niet meer over voetbal. Vroeger keek wel en vond het leuk hoe zij over voetbal discussieerden. Nu vind ik het meer lijken op Show News.
Populistisch en vooral anderen die niet aan tafel zitten vernederen en schofferen.

En als je je mening over geeft dan wordt je hier door de Derksen volgelingen uitgemaakt voor kinderachtige termen als "janken en huilie huilie". Totaal geen onderbouwing of argumenten aanhalen waarom zij iets vinden. Er valt niet mee te praten. Voor hen is hij een soort god inderdaad. Kan niks fout doen of zeggen.

En weet je; 500-800 duizendend kijkers vinden het geweldig. Prima toch.
Ruim 16 miljoen vindt het niks of kijkt er niet naar. Anderen kijken weer liever naar Boer zoekt vrouw. No problem.

17 mei 2022 om 13:50

Nu moet ik zeggen dat ik niets heb met een Derksen, maar zo'n man legt altijd wel de hypocrisie bloot. Het gros vindt er wellicht iets van, maar houdt zich op de vlakte. Dan heb je echter ook een groep mensen die zich geroepen voelen om een offensief te starten. Die zijn doorgaans net zo bekrompen als Derksen is. Dan krijg je een moddergevecht en een discussie waar je plaatsvervangende schaamte van krijgt.

Een Geert Wilders heeft dat ook. De man is natuurlijk discriminerend en wellicht racistisch, maar stemmers van de PVV worden net zo makkelijk op een dergelijk stapeltje gegooid. Dat zijn dan 'tokkies', 'wappies' of noem het allemaal maar op.

Mensen die reacties uitlokken, trekken vaak soortgelijke mensen aan aan de andere kant van het spectrum. Daarom hebben dergelijke offensieven eigenlijk nooit nut, want die mensen verlagen zich naar hetzelfde niveau. Altijd wel erg vermakelijk, maar ook zeer schrijnend.

17 mei 2022 om 14:01

Eens!

En het leuke is dat Derksen en zijn volgelingen het hebben over de woke-community.
En omgekeerd lees ik dat de woke-community het heeft over tokkie-community.

Tja ik weet niet wat beter is. Normale mensen bestaan blijkbaar niet meer

Wat een circus. Ik denk dat elk weldenkend mens wel snapt dat het van Derksen gewoon een waargebeurd verhaal was (met misschien wat vervaagde details), maar dat iedereen het opeens afdoet als een aangedikte anekdote, omdat het veel meer stof deed opwaaien dan oorspronkelijk gedacht. Het hele betoog van Derksen gister is een beetje slappe hap. Zeggen dat die het alleen vertelde omdat iedereen wel iets op zijn geweten heeft. In ieder geval zijn weer 800,000 mensen extreem blij dat ze hun oude seniele opinievormer weer terughebben en heeft de woke-community weer wat om te rellen (gister weer een hele demonstratie van 9 mensen om Derksen van de tv te houden).

17 mei 2022 om 13:35

Negen.... Je zult er maar bij staan;-))

17 mei 2022 om 13:50

Moet je wel echt een enorme hekel aan je vriend/vriendin hebben hahah.

17 mei 2022 om 13:59

We weten niet wie er stonden, het was uiteraard een anonieme demonstratie met bivak mutsen op. Echte helden.

Derksen heeft meermaals aangegeven dat het nooit de bedoeling was om vrouwen te kwetsen die daadwerkelijk met verkrachting te maken hebben gehad. En ook excuses aan diegenen gemaakt. Maar hij heeft zich terecht gedistantieerd van al die aanhangers/-sters van de zogeheten cancelcultuur. Of die daar min of meer aan zijn gelieerd. Dus uiteindelijk storm in een glas water. En gelukkig gaat het programma weer op de oude voet verder. Voor degenen die er niks mee hebben: niet kijken of een ander programma kiezen. Makkelijker kan het niet zijn. En voor Derksen heb ik nog een advies: ga vooral door met aanvallen op die hypocriete heks van een Kaag. Die kan me niet snel genoeg vertrekken in een of andere diplomatieke functie. Maar niet in Nederland aub.....

17 mei 2022 om 14:06

Mensen als Kaag zijn de belichaming van de domheid van een bevolking. Als je zo'n figuur de kamer in stemt, roep je de problemen over jezelf af. Zo'n Kaag heeft een visie, maar geen groep waarop ze het betrekt. Kaag is zo'n iemand die er niet zit voor een bevolking, maar voor zichzelf en dat kan ze ook erg slecht verbergen.

Heb meteen weer genoten. Blijft toch een uniek programma. Blij dat de mannen weer terug zijn

En terecht natuurlijk hoe hard de uitspraken ook mogen zijn en of je het wel of geen humor vind mag je helemaal zelf bepalen. Je kan er ook voor kiezen om niet te kijken en dit soort mensen geen aandacht te geven maar blijkbaar is dat moeilijker dan continue een mening te geven als iemand wat zegt wat je niet aanstaat.
Ik ben blij met deze ontwikkeling Nederland is aan het verpieteren in mijn ogen. Een goede ontwikkeling en gedachten zijn die van Elon Musk en zijn idee voor twitter en gewoon de freedom of speech te geven. Hij zegt je hoeft het niet te volgen je kan het blokkeren en je kan het ook niet lezen. Dit geldt ook voor vandaag inside.
Waarom willen wij continue slachtoffer willen spelen en bezig zijn met wat anderen zeggen geef zelf het goede voorbeeld en laat anderen leren van jouw en ga niet spontaan cancelen.

Heel mooi dat ze terug zijn, Sigrid Kaag is ook heel stom dus waarom Derksen van de tv. Allemaal als schapen luisteren naar de msm!!

Reageer

Je mag reageren vanaf niveau 3.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren