Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ik val niet bij iedereen in de smaak bij Ajax, maar cijfers spreken voor zich'

Laatste update:

Edson Álvarez kan zondag zijn tweede landstitel in de wacht slepen met Ajax. Bij een overwinning op AZ en een verliespartij van PSV op bezoek bij Feyenoord zijn de Amsterdammers verzekerd van het landskampioenschap. De Mexicaanse middenvelder kwam de voorbije duels, mede dankzij een lichte blessure, amper in actie. Álvarez is van mening dat hij lang nodig heeft gehad om de twijfels bij de Amsterdamse fans weg te nemen.

In gesprek met AjaxTV blikt Álvarez terug op de afgelopen drie seizoenen. Vorige week speelde de middenvelder zijn honderdste wedstrijd in het shirt van Ajax, toen hij tien minuten voor tijd binnen de lijnen kwam in de thuiswedstrijd tegen PEC Zwolle. "Het is heel moeilijk om één moment te kiezen. Er zijn heel veel mooie momenten geweest in dit stadion. Ik kies dan toch voor de wedstrijd dat ik debuteerde in de Champions League waarin ik scoorde (tegen APOEL Nicosia, red.). Dat was een heel speciaal moment. Dat moment zal mij altijd bijblijven, maar daarna zijn veel meer mooie momenten geweest", aldus Álvarez.

De Mexicaan blikt onder meer terug op de pijnlijke uitschakeling in de Champions League tegen Benfica, toen hij naar eigen zeggen zelf een puike partij speelde. "De smaak van verlies is smerig", vertelt hij. "Als je dat soort wedstrijden verliest is het heel moeilijk. Ik denk wel dat dat een van mijn beste wedstrijden was. Ook de wedstrijd tegen Borussia Dortmund was geweldig. De hele wedstrijd speelden we goed, iedereen. Er zijn meer wedstrijden, maar in die wedstrijden heb ik echt laten zien wie ik ben. Ik moet nog veel verbeteren. Maar ik moet ook goed zijn in wat ik goed kan. Daar moet ik ook aan blijven werken."

Álvarez is nooit onomstreden geweest bij Ajax. De Mexicaans international heeft naar eigen zeggen lang nodig gehad om de harten van de Amsterdamse fans te veroveren. "Mijn belangrijkste taak is ballen afpakken, de bal in de ploeg houden en naar mijn teamgenoten spelen. Dat is mijn werk. Ik weet dat ik niet altijd bij iedereen in de smaak val, omdat zij gewend zijn aan andere middenvelders, maar mijn cijfers spreken voor zich. Daar ben ik blij mee. Ik wil altijd meer en beter worden en ik zal hard blijven werken om deze statistieken te behouden." Álvarez heeft dit seizoen een passnauwkeurigheid van 90 procent. In de Champions League lag dit met 94 procent zelfs nog iets hoger.

"We hebben onderling een hele goede communicatie. Soms heb je geen woorden nodig. Met observeren alleen al weet je waar je moet gaan lopen. Tijdens de wedstrijd leun je soms op je intuïtie. Ik kan het verder niet uitleggen, want het is iets dat je van binnen voelt", doelt Álvarez op zijn aandeel in het aanvalsspel. De defensieve middenvelder won met Ajax tot dusver één keer de titel en een TOTO KNVB Beker. Zondag kan daar dus een nieuw landskampioenschap bij komen. "Uiteindelijk blijven alleen de herinneringen over. Op een dag zal ik alle herinneringen vertellen aan mijn kinderen. 'Jullie vader heeft honderd wedstrijden gespeeld voor Ajax'", besluit een trotse Álvarez.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Edson is een van de meest ondergewaardeerde spelers van de laatste jaren bij Ajax. Hij is extreem belangrijk maar helaas wordt dat door zowel analysten als fans niet altijd gewaardeerd. Spelers die zo in het dienst van een elftal spelen zijn zeldzaam en verdienen het om opgehemeld te worden. Edson je bent een held en ik ben dankbaar dat jij bij Ajax speelt 🙌

7 mei 2022 om 07:44

Joh hou toch op, Alvarez is een dertien-in-een-dozijn houten klaas voetballer. Ik ben zelf opgegroeid met o.a. Jan Wouters, Ronald Spelbos, Aron Winter, Frank Rijkaard op die positie. Jongens die niet alleen fysiek hun mannetje stonden maar ook nog eens konden ballen. En nu staat er ineens zon mexicaanse houten klaas met een loopstoornis die zogenaamd voor de balans moet zorgen. Dat hij zo belangrijk is dat betwijfel ik ten zeerste

7 mei 2022 om 07:51

Zeer kromme vergelijking qua type spelers weer. Dit zijn namen die je qua spel en positie moet vergelijken met een Gravenberch. Niet met Alvarez

7 mei 2022 om 07:57

Echt niet hoor, dat waren vroeger onze jongens die het vuile werk deden/slot op de deur waren. Een type voetballer als Alvarez daar zouden we vroeger onze neus voir ophalen. Die zou elke training in de rondo in het midden staan en compleet belachelijk worden gemaakt. Misschien gebeurt dat ook wel want hij kan verder écht niet voetballen. Een Ajax-onwaardige speler in mijn optiek

7 mei 2022 om 08:37

Wat is dit voor een vergelijking? Ik ben opgegroeid met jongens als overmars, litmanen en bergkamp om iets te noemen. Daar verbleekt Tadic of wie dan ook van huidige selectie bij. Haller en Brobby zijn ook waardeloos want ooit hadden we Zlatan in de spits. Mijn vader is opgegroeid met Cruyff...er is altijd iemand op te noemen die in verleden beter was.
Ik vind Alvarez heel nuttig. Nee techniek is niet fluweel maar werklust, inzet en passie dat hij op veld zet is ongekend en zeker een belangrijke schakel sinds zijn familie in Nederland is.

7 mei 2022 om 09:00

@edvin, Zlatan was bij lange na nog niet de speler die hij uiteindelijk is geworden. Hoe lang duurde het wel niet voordat hij door het publiek werd omarmd? Dat gebeurde pas nadat hij er twee scoorde tegen Lyon in de CL, maar de tijd daarvoor was het armoe troef. Tadic is gewoon een held en verbleekt helemaal niet. Bekijk zijn statistieken nou maar gewoon. Kijk op de Litmanen bij Ajax staat gewoon geen maat. Die staat boven heel veel spelers. Alvarez is nu gewoon nuttig en zal met zijn spel de overige twee middenvelders vanuit hun kracht moeten laten spelen. Dat doet hij nu naar behoren. Ik heb hem er heel graag bij en ben het met je eens dat hij belangrijker is dan dat mening supporter doorheeft.

7 mei 2022 om 09:14

Alvarez heeft zijn waarde overduidelijk bewezen. De waarde van dergelijke spelers merk je pas als ze niet meedoen. Een vergelijking met de spelers die jij noemt slaat nergens op. Daarvan speelde alleen Wouters op dezelfde positie. Die was inderdaad voetballlend wel beter.

7 mei 2022 om 09:52

@RyanBabel
Het gaat niet op speciefieke spelers. Gaat er om dat ik de vergelijking scheef vind. Ik vind overmars als links buiten beter dan Tadic. Zlatan was druisig in zijn begin jaren maar klasse droop eraf. Als ik morgen moet kiezen tussen Bergkamp of Tadic kies ik voor Dennis. Maar begrijp me niet verkeerd ik vind Tadic geweldig. Net zoals ik Alvarez zeker van grote waarde vind voor huidige Ajax.

7 mei 2022 om 12:10

Het zijn ander soort spelers met zo hun invloed op het team/spel. Bergkamp is pure klasse in de absolute top en daar heeft Tadic inderdaad nooit gestaan. Maar Tadic is voor Ajax super belangrijk dus ik koester hem. Alle helden maar gewoon lekker koesteren.

7 mei 2022 om 07:47

Ik denk dat types als Alvarez bij Ajax, en Sangaré bij PSV of Kanté bij Chelsea, de meest ondergewaardeerde doch belangrijkste spelers zijn in een elftal. Zij zorgen ervoor dat de echte "rasvoetballers" kunnen renderen. Analisten zien (helaas) altijd alleen maar hun gebreken. Het "gebrek aan voetballend vermogen". Maar met een middenveld met 4 Kevin De Bruynes of Bruno Fernandesjes win je de oorlog niet. Je hebt zulke strijders nodig

7 mei 2022 om 08:04

Het klopt dat je dit soort spelers nodig hebt voor de balans idd maar ik heb alvarez er vaak genoeg, zeker in de wedstrijden waar het omgaat (bijv benfica 2x) gewoon er naast zien zitten daar waar hij dus voor de balans moet zorgen blijkbaar. Ad bal hoeven we het bij hem niet over te hebben, kan niet voetballen en een veels te trage balbehandeling. Sangare van psv heeft nog wel iets extra’s die maakt nog wel een een mooie goal op een blauwe maandag. Maar goed hij heeft nu Ajax op zn c.v. staan en dat is iig een garantie voor een mooie transfer. Van zijn (verdedigende) voetbalkunsten moet hij het niet hebben iig

7 mei 2022 om 08:11

Kante moet je hier echt even buiten laten, die is toch echt van een ander niveau. Die heeft qua inzicht, dribbelend vermogen en passing toch echt 1000 punten voor op een Alvarez en Sangare. Wel eens met het punt wat je maakt overigens

7 mei 2022 om 08:15

@Jonkero: Ja, qua niveau wel een verschil (hoewel ik Sangaré wel echt heel goed vind), maar het gaat mij om het type speler. Ook een Casemiro had ik kunnen noemen. Of zelfs Matusiwa, alleen dan weer 3 niveaus lager.

@Boity: Wij worden het niet eens

7 mei 2022 om 08:26

@Mangalitsa: wij zijn het er over eens dat je spelers nodig hebt voir de balans (kanté is echt de buitencategorie idd die ook nog erns kan voetballen). Maar dat Alvarez zo belangrijk is voor Ajax/ zo goed is voir de balans daar ben ik het niet mee eens. Ik vind het gewoon een hele slechte Ajax-onwaardige voetballer

7 mei 2022 om 08:31

Ja, maar jij vergelijkt het met de tijd dat Ajax nog top was. Nee, Alvarez is geen top,aar van de huidige selectie is niemand dat. En zal alleen Timber het worden waarschijnlijk. En voor het niveau waarop Ajax speelt is Alvarez gewoon een hele bruikbare speler. Zeer belangrijk voor het balans en zeker ondergewaardeerd

7 mei 2022 om 08:31

@mangalista ik vind kante dus een totaal andere speler. Hij is naast een balafpakker zo belangrijk in de opbouw en aanval, en heeft veel meer snelheid en wendbaarheid dan de andere spelers die jij noemt. Maargoed hij is dan ook wel van buitenaards niveau op die positie

7 mei 2022 om 08:45

Ik ben het wel met je eens, Kante kan wel iets aan de bal. Alvarez is erg belangrijk voor Ajax, maar moet de bal ook vooral weer zo snel mogelijk inleveren bij spelers die beter zijn aan de bal.

7 mei 2022 om 09:03

Als Alvarez kan wat Kanté kan, dan had hij niet meer bij Ajax gespeeld. Gewoon nuttig, omdat Ajax vaak zo hoog en aanvallend speelt. Er ontbreekt nog genoeg, maar dat is onze vijver waar we uit vissen.

7 mei 2022 om 12:28

Enige reden dat zon alvarez belangrijk is, is omdat ajax idioot aanvallend speelt. Kostte ons de wedstrijd tegen benfica uit overigens.

Zonder Alvarez is Ajax defensief vaak wel een heel stuk zwakker. Hij kan meer duels winnen dan welke andere middenvelder van Ajax. Alleen tegen clubs uit het rechterrijtje kun je nog wel eens prima een ander op die plek zetten.

Echt een nuttige speler en er 1 die door het naadje gaat en dat missen wij.
Hoop dat hij met Berghuis morgen op het middenveld speelt, ja met wie, we hebben Klaassen, Taylor en Kudus nog

Persoonlijk was ik happy toen we hem haalde, en ik ben er nog steeds gelukkig mee, zoals al eerder is aangegeven; je hebt gewoon spelers nodig die het vuile werk niet schuwen. Ik heb liever een paar spelers zoals Alvarez erbij in plaats van Europeese steeds op het middenveld weg gevaagd te worden wanneer de tegenstander er weer eens de beuk erin gooide. Hel; het is zelfs ook te vaak voor gevallen dat de tegenstander bij wijze van alleen maar boos hoefde te kijken en we werden al overlopen. Net zoals de andere latino's brengt ook hij die over mijn lijk mentaliteit met zich mee, die ik te vaak bij Nederlandse en/technishe spelers mis.

Maakte hij zowel tegen Benfica uit als thuis geen hele grote fout waar een goal uit viel ? In de uitwedstrijd stapt hij in waar hij gewoon mee had moeten lopen en in de thuiswedstrijd maakt hij een hele domme onnodige overtreding. Misschien moeten mensen binnen Ajax zeggen dat het om dit soort momenten gaat in het topvoetbal.

7 mei 2022 om 10:53

Klopt en misschien moeten mensen binnen Ajax ook is zeggen dat bij sommige spelers het niet om mooi weer voetbal gaat en dat als het op topvoetbal aankomt je er soms ook in moet knallen want dat ontbreekt er nog wel is aan.
Types als Nico, Martinez en Alvarez zorgen juist voor deze instelling bij andere

7 mei 2022 om 11:31

Ik snap dat het goed is dat er een positieve agressie in het team zit, maar dit moet wel gepaard gaan met voetbal. Dat laatste vind ik vooral bij alvarez erg tegen vallen

7 mei 2022 om 11:36

In een team is het onmogelijk om 10 voetballers te hebben die kunnen voetballen en niet meer dan dat, daar win je de oorlog niet mee.
Er moet er altijd 1 of 2 zijn die het vuiler werk opknappen
Zoals je vroeger had met Wouters, Davids, Enoyh enz

7 mei 2022 om 12:16

Mee eens, maar het is wel vervelend dat juist deze speler op cruciale momenten de vooral domme fouten maakt. Want beide momenten tegen benfica waren vooral heel dom.

7 mei 2022 om 12:18

Mee eens, maar het is wel vervelend dat juist deze speler op cruciale momenten de vooral domme fouten maakt. Want beide momenten tegen benfica waren vooral heel dom.

7 mei 2022 om 12:20

Daar ben ik helemaal mee eens op cruciale momenten maar grijpt ook weer in dmv een perfecte sliding op cruciale momenten dus het is dubbel

7 mei 2022 om 12:38

Benoem dan gewoon ook even dan Timber bij de 3-3 in de 16 van Benfica lag. En dat Timber en Onana prutsen bij de 0-1. Alvarez was niet best, maar kom op zeg.

7 mei 2022 om 13:33

Er gingen er meer in de fout, maar de fouten van alvarez waren van een laag niveau. (Ook aangegeven door van Basten !!). Maar het gaat er met om dat hij zegt dat dit zijn beste wedstrijden waren maar hij door 2 fouten 2 tegen doelpunten in leidt. Dan is het dubbel om te zeggen dat je goed gespeeld hebt.

Alvarez is typisch zo'n jongen die je nooit ziet, of waar je nooit iets van hoort. Maar haal het uit een elftal en opeens valt er veel uit elkaar. Een beetje als een onopvallend instrument in een prachtig muzieknummer, maar zonder dat instrument klinkt het voor geen meter.

7 mei 2022 om 18:13

Ben ik het niet met je eens. Ik de ED maakt hij over het algemeen ajax eerder zwakker dan sterker. Voetballend is het voor ajax begrippen zo beperkt.

7 mei 2022 om 18:33

Maar wie zou je dan op zijn plaats zetten, Klaassen?
Edit: ervanuit gaande dat iedereen fit is.

7 mei 2022 om 18:40

In de ED zonder twijfel Gravenberch.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren