Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Aad de Mos: ‘Ze zeuren over balverlies, maar met maat 50 zit hij er vaak tussen’

Laatste update:

Aad de Mos ziet in Ibrahim Sangaré een onmisbare schakel bij PSV, zo laat de analyticus weten in een video-item van het Eindhovens Dagblad. De middenvelder werd na het heenduel met Benfica bekritiseerd vanwege het vele balverlies, maar De Mos zag in het gewonnen duel met SC Cambuur (4-1), waarin Sangaré startte vanaf de bank, dat hij een cruciale rol speelt bij het huidige PSV.

“Sangaré werd duidelijk gemist”, opent De Mos in gesprek met Rik Elfrink. “Mensen zitten altijd te zeuren over zijn balverlies, maar moet je eens kijken hoe vaak hij ertussen zit met de punt van zijn schoen en zijn maat 50. Kijk, na zijn onderschepping onthoudt men alleen maar de pass van Mario Götze of het schot van Cody Gakpo, maar de aanval ontstaat bij Sangaré”, doelt de analist op de treffer van PSV op bezoek bij Benfica. Volgens De Mos werd tegen Cambuur onder meer duidelijk dat een middenveld met Davy Pröpper en Marco van Ginkel in ieder geval geen succesvolle combinatie is.

Na afloop van de verloren wedstrijd tegen Benfica (2-1) kreeg Sangaré onder meer kritiek te verwerken tijdens Veronica Inside van Johan Derksen, die de middenvelder ‘de enige dissonant in een fantastisch elftal noemde’. “Hij pakt hem af en geeft hem weer terug. Zijn rendement is nihil”, aldus Derksen, die bijval kreeg van René van der Gijp. “Als ik trainer was, zou ik die Sangaré gewoon een maand lang op de training twee keer laten raken. Meer niet. Dan weet je zeker dat hij niet gaat lopen. Aannemen, afgeven. Aannemen, afgeven. En ballen onderscheppen”, zei Van der Gijp over het ‘tegenvallende optreden in balbezit’ van de Ivoriaan.

Ook Kenneth Perez uitte tijdens Voetbalpraat op ESPN na afloop van de ontmoeting met Benfica de nodige kritiek op Sangaré. In hetzelfde programma zei Marciano Vink ‘liever Pröpper te zien spelen’, maar dat hij Sangaré wel steeds meer begint te waarderen om zijn vermogen om ballen te veroveren. “Het is ook een kwaliteit dat hij die ballen verliest en ook meteen weer herovert”, zei Vink.

Tijdens de persconferentie van maandagmiddag werd trainer Roger Schmidt gevraagd naar Sangaré en de kritiek op hem. “Hij is een cruciale speler, een topspeler”, antwoordde de trainer van PSV op vragen over de middenvelder. “Hij heeft zich in het afgelopen seizoen ontwikkeld en speelt in tactisch opzicht nu een stuk beter. Hij is beter in de duels, maakt minder overtreding, pakt minder kaarten, maakt goede keuzes aan de bal, geeft alles voor het team en is altijd gemotiveerd”, aldus de keuzeheer.

Vind je dat Aad de Mos gelijk heeft?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Sangare kan er voetballend ook echt geen hout van. Die 9 miljoen had je beter in je zak kunnen houden en rosario opstellen.

23 augustus 2021 om 20:14

Ja of gewoon niemand neerzetten, merkt niemand toch?

Genoeg gepraat over Sangaré. Morgen mag die het laten zien.

23 augustus 2021 om 20:18

Dat slaat nergens op justin morris. Als je wil winnen lijkt het mij wel handig om 11 spelers op te stellen, anders heeft benfica reglementair gewonnen. Je ben het toch met mij eens dat dat zonde zou zijn van de CL miljoenen?

23 augustus 2021 om 20:55

Tsjonge, je denkt niet dat hij sarcastisch was? Hij bedoelt dat in plaats van oeverloos klagen over Sangaré je ook gewoon kan afwachten wat ie gaat doen morgen en hem wat meer tijd geven.

23 augustus 2021 om 20:59

Nog meer tijd? Ik kijk al een jaar naar die koekenbakker, hoeveel tijd moet een miljoenenaankoop krijgen?

24 augustus 2021 om 09:27

Misschien eens goed opletten wat een Sangaré en ook Alvarez doen zonder bal. Ze pakken niet alleen ballen af die ze zelf verliezen. De analisten zien liever een leuke balvaardige voetballer, maar een team heeft dit soort types gewoon hard nodig. Voor de voortzetting is er van Ginkel, Gőtze. En als je het verschil niet ziet tussen Sangaré en Rosario dan kunnen we beter stoppen met discussiëren ;

24 augustus 2021 om 09:58

Statistieken te over dat hij wel een redelijke tot goede passnauwkeurigheid heeft, probeert misschien iets te vaak naar voren te spelen maar tegen Benfica zorgt hij dan weer wel voor de aanleiding van het doelpunt.

Belangrijkste punt wat ik zie bij zijn balverlies (dus niet alleen de samenvatting maar een hele wedstrijd) is dat dit juist bij omschakelmomenten waar het om draait is. En dan haalt hij wel de snelheid uit de aanval waardoor de rest bij kan sluiten. En ja, dan is hij de bal kwijt door een foute pass maar liever dat dan een uitgespeelde counter van de tegenpaetij lijkt me. Want direct na het verspelen is de rest bijgesloten en vaak pakt hij dan zelf, zoals hier aangegeven wordt, de bal die hij net ingeleverd was terug.

Dus je kunt kiezen over veel balverlies, zit hij er in eerste instantie niet tussen dan is het een tegendoelpunt en spreken de heren weer over een goede aanval van de tegenstander.

24 augustus 2021 om 10:01

Precies Inti. Je hebt af en toe gewoon brekers op het middenveld nodig, zodat er een balans is. Iemand als Klaassen kan nooit zovaak de 16 opzoeken en Gravenberch zich met de opbouw bezig kunnen houden als Alvarez er niet achter zou staan. En bij PSV kunnen een Götze en Van Ginkel zich zoals je zegt bezig houden met de voortzetting, omdat ze daarachter Sangare hebben.

De rol van dit soort spelers wordt erg onderschat, alleen omdat ze aan de bal minder zijn.

24 augustus 2021 om 12:45

Wie kan zich niet Johann Vogel herinneren? Of nog eerder een Lerby of van de Kerkhof?

Deze was een stuk kleiner dan Sangare maar zat er altijd tussen, zodat van Bommel de opbouw kon verzorgen.

Dus laat Sangare maar zijn gang gaan.

23 augustus 2021 om 20:15

Als je dat zegt dan kijk je geen PSV. Rosario was vlees nog vis. Hij was geen goede balafpakker, geen goede opbouwer en ook aanvallend bracht hij niet veel. Sangare heeft tenminste nog specifieke kwaliteiten die, mits goed gebruikt, van grote waarde zijn voor PSV. Als hij gewoon leert de bal netjes in te leveren bij de dichtstbijzijnde PSVer dan is het een zeer goede speler voor PSV.

23 augustus 2021 om 21:47

Ga maar niet op hem in. Alhoewel hij mij beschuldigd van eeuwige trollerij, is hij het uiteraard zelf. Bij een onschuldig grapje roept hij de moderators al op om mij te bannen haha. Als je beweert dat Sangare de veters van Rosario en Hendrix nog niet eens mag strikken, dan weet je het wel.

On topic: Sangare is de stille kracht van dit team. Zonder hem hapert de motor. Vorig seizoen was hij aan de bal niet zo best, masr deze jaargang speelt hij tot dusverre prima. Zoekt ook vaak genoeg de oplossing naar voren.

23 augustus 2021 om 22:22

Rosario was inderdaad een kei in nergens in uitblinken. Scoorde overal eigenlijk een 5, en werd nog aanvoerder ook. Maar goed, waar Rosario dan een 5 in de opbouw scoort, scoort Sangare echt een 3. Je houdt je hart vast als hij een pass over 5 meter geeft en dan gaat hij of over de zijlijn, of achter de ontvanger.

Maar goed, als Schmidt vasthoudt aan zijn belang zal hij het wel goed zien. Verdedigend is hij natuurlijk ook sterk, maar als je je net veroverde bal eigenlijk direct inlevert, schiet je er weinig mee op.

23 augustus 2021 om 23:17

En zeg je dit omdat je alle wedstrijden van PSV volledig hebt gezien of alleen de samenvattingen op TV en koekoek je de zgn "analisten" na ? Roger Schmidt heeft inderdaad een aparte stijl van opstellen en coachen maar zoals hierboven al gezegd is, is Sangare juist een stille nuttige kracht. (en dat kan je zien als je de gehele wedstrijd kijkt).

23 augustus 2021 om 20:15

Sangare is 10x beter dan Rosario. Zijn balverlies mag zeker minder, maar zijn voortzettingeb zijn vaak genoeg ook goed en pakt ontzettend veel ballen af. Belangrijke speler die erg onderschat wordt.

23 augustus 2021 om 20:19

Naah ben ik het niet mee eens. Sangare mag de veters van hendricks en Rosario nog niet eens strikken.

23 augustus 2021 om 20:34

Ieder z'n mening inderdaad, ik deel de jouwe absoluut niet in vergelijking tot Rosario.

23 augustus 2021 om 20:35

Kijk alleen de cijfers en de tegendoelpunten van dit jaar en vorig jaar. Vorig jaar speelde we notabene met 2 verdedigende middenvelders.

23 augustus 2021 om 20:16

Maar Rosario was verdedigend dan ook niet heel geweldig. Liep er bij alsof die Ronaldinho was, alleen was die dat alles behalve.

23 augustus 2021 om 21:17

Want spelers als Casemiro en Khedira kunnen wel goed voetballen wil je zeggen?

23 augustus 2021 om 21:27

Ik heb casemiro gisteren inderdaad een wereldpas zien geven ja.

23 augustus 2021 om 22:27

Zeker 3/4 klassen beter dan Sangaré.

24 augustus 2021 om 09:51

Ja die kunnen geweldig voetballen. Het is een slechte aanname dat middenvelders die verdedigend sterk zijn niet goed kunnen voetballen.

24 augustus 2021 om 15:39

Er zijn er toch echt maar heel weinig die en defensief super sterk zijn en voetballend ook top.dat zijn jongens als casemiro en kante en die spelen daardoor ook bij de absolute top.

24 augustus 2021 om 11:53

Ach Rosario is weg en ze zoeken een nieuw slachtoffer.

Ja, hij pakt inderdaad de ballen af die hij daarvoor zelf heeft ingeleverd.

24 augustus 2021 om 09:31

Ja, de ballen die anderen verliezen die pakt hij niet af. Alleen die hij zelf verliest. Je praat analisten na ;
Een team bestaat uit verschillende types met aanvullende kwaliteiten.

Zie al weer een negatieve reactie over Sangare, tja je mag hem of je mag hem niet ik vind het ene goeie speler voor ons team. je gaat het vanzelf zien wanneer hij er niet meer is wat voor verdedigend werk hij wel niet allemaal doet. de verdediging staat nu goed ook mede dankzij hem.

23 augustus 2021 om 20:27

Je kan het ook zo zien, als die wat minder balverlies leidt en dat lijkt me te trainen (passing, bal controle), dan heb je een wereldspeler voor 9 miljoen gekocht.

23 augustus 2021 om 20:54

Het is ook typisch Nederlands om hem zo af te kraken. In Nederland moet iedereen kunnen voetballen ook een keeper en een 6, waardoor eem Sangaré niet in de smaak valt. In het buitenland zien ze dat anders, in Italië, Engeland en Spanje bijvoorbeeld, daar moet een 6 het loop en sloopwerk uitvoeren. Casemiro, McTominay en Witsel bijvoorbeeld zijn ook niet de beste voetballers maar worden wel gewaardeerd. Precies de reden waarom Schöne in Nederland geliefd is, hij kan voetballen en stond vaker op 6 samen met Frenkie en een Sangaré gehaat. Tevens ook de reden waarom Schöne in Italië flopte, hij kan niet verdedigen.

24 augustus 2021 om 09:02

Dat zijn alledrie gewoon prima voetballers hoor. Dat ze op verdedigende kwaliteiten uitblinken betekent niet dat ze niet goed kunnen voetballen. Met name Witsel is gewoon een fantastische voetballer. Van Sangare verwacht ik dat ook niet. Maar je mag wel verwachten dat hij gewoon een bal over 10 meter naar de juiste kleur kan spelen. En dat gaat nog te vaak fout.

23 augustus 2021 om 21:22

Het zijn dan ook de buitenstaanders wie dit zeggen en niet de PSVers. De buitenstaanders hebben toevallig 1 wedstrijdje gezien waar hij iets minder was. Wij weten dat hij een cruciale rol heeft in dit PSV, zonder Sangare is het verdedigend echt heel matig, zagen we vooral tegen Cambuur. Ben ontzettend blij met Sangare, zelden zo'n goeie verdedigende middenvelder bij PSV gezien.

23 augustus 2021 om 21:59

ik vond Cocu, Van Bommel en Vogel echt betere middenvelders in een controlerende rol dan Sangare. Hendrix vond ik niet bijzonder maar zeker niet minder dan Sangare

23 augustus 2021 om 22:18

Hahah, wat, Hendrix niet minder dan Sangare?? Alsjeblieft zeg. Weer iemand wie maar 1 wedstrijdje heeft gekeken en hem op basis daarvan beoordeeld.. Zo jammer.

23 augustus 2021 om 22:35

Dan gok ik dat je niet ouder bent dan 10 want PSV heeft in het verleden wel echt een paar goeie spelers daar gehad. Strootman ook nog natuurlijk.

23 augustus 2021 om 22:44

Hij zegt toch nergens dat Sangare dé beste verdedigende middenvelder is die PSV ooit heeft gehad? Hij zegt alleen dat hij zelden zo’n goede verdedigende middenvelder heeft gezien bij PSV. Wat ook gewoon klopt imo.

23 augustus 2021 om 23:13

Achja, lezen blijkt iets lastigs voor mensen. Het woord "zelden" is dan ook vrij moeilijk te begrijpen.

24 augustus 2021 om 09:37

Precies @aguerooo vanavond gaat Sangare ook weer een cruciale rol spelen Benfica gaat spelen op de counter dus moet Sangare de gaten dicht lopen.

24 augustus 2021 om 13:44

@Lampen we gaan weer van zijn werklust genieten laat de buitenstanders maar praten

Sangaré ondergaat nu hetzelfde als wat Alvarez een tijd lang heeft moeten ondergaan bij Ajax. Uiteindelijk zullen veel mensen ook zijn waarde in gaan zien. Hoe snel dat gaat zijn zal afhangen van de spelers om hem heen die wel een beslissende pass kunnen geven.

23 augustus 2021 om 20:34

In Nederland willen de meeste graag zien dat ze alles kunnen. Een spita moet kunnen afmaken, spelverdelen en 6 mam uitspelen, een verdediger moet een goede pass hebben bal kunnen afpakken kunnen tackelen en kunnen scoren. We willen altijd meer terwijl dat allemaal in 2 speler zeldzaam is en die vaak niet of noet lang in Nederland spelen. Sangare heeft een passing zuiverheid van meer dan 80% dat is gewoon goed. Hij wordy door tegenstanders vaaknvrij gelaten waardoor die veel aan de bal komt. Als hij stopt met het gaan lopen met de bal zal die iig minder balverlies leiden.

23 augustus 2021 om 22:20

Uiteindelijk zullen deze spelers verkocht worden zonder dat ze ooit volledig in de armen vd supporters zijn gesloten. Ze zijn te matig aan de bal, en dat zien we nu eenmaal graag. Sangare levert net zoveel ballen in als dat hij onderschept, dat is voetballend gezien te weinig voor iemand die zo laag op het veld staat en hem alleen 10 meter opzij of naar voren hoeft te spelen. Alleen kijken naar het passingspercentage zegt te weinig, pure scorebordjournalistiek.

Sangare is onmisbaar. Zonder Sangare ga je overlopen worden in de omschakeling. Dit is een hele belangrijke schakel voor PSV. Doet heel veel dingen goed die wij niet zien maar onmisbaar zijn in een elftal. Tandem met van Ginkel en Propper zie ik niet zitten op CL niveau. Kan wel moeiteloos tegen Cambuur en Sparta maar niet in zo een belangrijke pot met deze intensiteit.

Ik zou in Europa en in de toppers idd wel spelen met Sangare. Maar tegen de Rkc's, Willem Ii's en Heraclessen van deze wereld zie ik liever Van Ginkel met Propper op het middenveld. Dan zit er toch heel wat meer voelbal in je team.

Na 1 wedstrijd al roepen dat Propper en van Ginkel op het middenveld in ieder geval geen succes is klopt ook weer niet.

Volgens mij heb je nu juist een ideale combinatie van opties op het middenveld. Waarbij je in sommige wedstrijden kunt leunen op de kracht van Sangare en in andere wedstrijden vanuit een hoger baltempo kunt spelen door Propper en van Ginkel samen op te stellen.

24 augustus 2021 om 11:56

Precies! je hebt gewoon in een opstelling/systeem meerdere combinaties nodig. Net wat de wedstrijd vraagt en als je daar in kunt schuiven is toch ideaal. Sangare is de perfecte balveroveraar. Heb juist graag dat er nog zn type op het middenveld wordt toegevoegd.

Heb je een Sangare, aankoop, propper en van Ginkel
Thomas zie ik nog als ideale 13e man, naast Gotze in de punt naar voren en je hebt Doan nog.
Guti en Mauro verkopen!

24 augustus 2021 om 11:59

Vleugels zijn goed bezet met Vertessen, Gakpo, Maudeke, Ihatarren zolang hij blijft., Ook hier kan Doan spelen. Maar vertrekt Mo, zul je hier nog iets moeten kopen.
Dan dient er nog een goede spits voor backup zahavi te komen, graag iets ander type.

Backs zijn goed ingevuld en denk centraal achterin ook met Boscagli Ramahlo Teze Obispo en Viergever. Daarbij heeft Boateng al een club? Zou echt een stunt zijn!

2 keepers die de strijd kunnen aangaan met elkaar.

Toen van Ginkel en Propper samen bij Vitesse speelden waren ze in het seizoen 2012 / 2013 een hele succesvolle combinatie Dus als het 1 of 2 wedstrijden tussen die 2 niet goed loopt vind ik een beetje voorbarig.

24 augustus 2021 om 12:39

Bij PSV in hun vorige periode ook, maar toen stond er ook nog een Guardado als verdedigende middenvelder of Hendrix vaker. Dus speelde ze in de punt naar achteren.
Nu speelt PSV in de punt naar voren dus met Gotze, dan is dit te veel voetbal en zul je overlopen worden.

24 augustus 2021 om 13:46

Iemand die het begrijpt. Dit zag je tegen Cambuur toch ook al? Propper werd volledig overlopen in een Sangare rol, Cambuur kwam wat dat betreft best vaak gevaarlijk voor het doel van PSV. Met Sangare erbij heb je gewoon een soort extra verdediger wat hard nodig is in dit systeem. Kunt niet met 3 aanvallend ingestelde middenvelders spelen. Ik snap niet zo goed waarom iedereen Sangare beoordeeld op z'n techniek, dat doe je bij verdedigers toch ook niet

25 augustus 2021 om 13:47

Juist je beoordeeld iemand op zijn functie in het team!
en daar past Sangare perfect in, je zag het gistern ook tegen Benfica!

Ik weet ook niet wat die analisten verwachten van die jongen . Het zelfde geldt voor Alvarez , beide zijn zeer nuttig en betekenen veel voor hun team. Ik denk dat veel analisten liever kijken naar het voetballende aspect dan naar het verdedigende aspect.
Hij staat er in om de aanval van de tegenstander te frustreren zodat zijn team genoten weer tijd hebben om zich op te stellen. Maar blijkbaar wordt dat niet of zeker minder gewaardeerd dan technisch begaafd te zijn en opbouwend goed te zijn

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren