Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Jong Indonesië in de Keuken Kampioen Divisie is één van de ideeën’

Laatste update:

Chris Woerts verzekert dat de entree van Jong Indonesië in de Keuken Kampioen Divisie een van de ideeën is die leeft onder de organisaties van de Eredivisie en de Keuken Kampioen Divisie. Momenteel valt de Eredivisie nog onder de Eredivisie CV en de KKD onder de Coöperatie Eerste Divisie, maar men gaat ernaar toewerken dat beide competities onder één organisatie vallen. De keuze voor de eventuele toetreding van Jong Indonesië, een unicum in de voetbalwereld, heeft vooral een financieel belang.

“Een van de doelstellingen is om de mediarechten te laten groeien, maar dat is heel lastig. Met name de buitenlandrechten, die leveren in Nederland maar twaalf miljoen euro op. In Engeland bijvoorbeeld drie miljard euro, dat is een heel groot gat”, vertelde de sportmarketeer vrijdagavond laat in De Oranjezomer. “Eén van de ideeën die nu leeft bij de Ere- en Eerste Divisie is om een elftal uit een groot land qua inwoners, Indonesië, dus Jong Indonesië, in te laten stromen in de Keuken Kampioen Divisie.”

“Dan heb je in ieder geval 270 miljoen mensen erbij die naar die wedstrijden gaan kijken.” Johan Derksen vond het maar niks. “Het wordt een circus dus. Het is al belachelijk met die Jong-elftallen die geen kampioen kunnen worden en ook niet kunnen degraderen. Dat is geen competitie”, benadrukte de analyticus, die bijval kreeg van René van der Gijp. “Waar zijn we nou mee bezig joh. We zijn gek geworden.”

“Het is serieus ter sprake gekomen”, verzekerde Woerts. “Ik moest er ook om glimlachen toen ik het hoorde. Ze zeggen: ‘het draagt wel bij aan de ontwikkeling van een voetballand, met meer weerstand in de Keuken Kampioen Divisie’. Maar dat is één van de methodes waar ze aan denken”, verzekerde Woerts.

“Je denkt toch niet dat er ook maar één Indonesiër is, tenzij die een beetje gek, die gaat kijken naar Jong Indonesië tegen TOP Oss”, vroeg Van der Gijp zich openlijk af. Derksen snapt niet waarom er ‘gekke’ en ‘halsbrekende’ toeren worden uitgehaald om de Keuken Kampioen Divisie op de been te houden. “Ze denken zelf dat ze meer waard zijn”, antwoordde Woerts. “Ze worden een beetje in stand gehouden door de subsidies vanuit de Eredivisie. Negen miljoen euro aan televisiegelden elk jaar komen er binnen en ze laten nu iemand kijken of ze zelfstandig die rechten kunnen verkopen.”

“Ze denken: als we Jong Indonesië laten instromen, dan hebben we er toch 270 miljoen potentiële fans erbij. De televisierechten worden dan ook goed betaald, dus het is geen gekke gedachte”, benadrukte Woerts. “Het zou veel aandacht krijgen, absoluut.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Iedereen zal er wel over vallen, maar ik snap het idee erachter wel. Waarom niet? Vind het wel een grappig idee en het levert flink wat geld op.

26 juni 2021 om 09:54

Wat heeft dit idee te maken met het versterken van de competitie? Ik denk helemaal niet. Dit idee laat zien dat het voetbal verrot is en dat het alleen nog maar draait om geld. Het is een belachelijk iidee, wat niet is bedacht om het voetbal interessanter te maken, maar alleen om meer geld te genereren.

26 juni 2021 om 11:05

Inderdaad, het draait om geld en heeft dus duidelijk wel wat te maken met het versterken van de competitie. Dit kan echt veel geld opleveren en als dat doorgesluisd wordt naar de clubs zal dat echt een grote boost zijn. Kan de competitie alleen maar beter maken. Enige pijnpunt lijkt me de logistiek, maar verder is het moeilijk te ontkennen dat extra geld een zeer betrouwbare upgrade van een competitie is.

26 juni 2021 om 10:09

Organisaties zien de 270 miljoen inwoners en denken blind dat ze die wel even kunnen bereiken. Niet alleen in het voetbal, maar ook bedrijven. Ze hebben geen idee hoe lastig Indonesië is (ik spreek uit ervaring).

En alsof er mensen geïntereseerd zijn in wekelijkse wedstrijden van Jong Indonesië aan de andere kant van de wereld.

26 juni 2021 om 10:52

Als je uit ervaring spreekt, zou je dus moeten weten dat er meer dan genoeg Aziaten geïnteresseerd zijn in de verrichtingen van een Aziatisch team in een Europese competitie. Vanuit het financiële oogpunt denk ik dat dit zeer kansrijk is.

26 juni 2021 om 11:09

Ik ben eigenlijk wel benieuwd vanuit welke ervaring je spreekt. Ik ben zelf half Indonesisch en wat ik weet is dat mensen totaal voetbalgek zijn. Zelf ben ik in ieder geval van mening dat het financieel een heel aantrekkelijk plaatje zou kunnen opleveren. Of je het vanuit sportieve gronden zo’n team zou toelaten in je competitie is weer wat anders.

26 juni 2021 om 11:11

Ja lekker op zaterdagochtend 2 uur oostaan om een wedstrijdje tegen Too Oss te kijken. En dan om 7 uur weer de file in om om 9 uur op je werk te zijn. Ja ze werken daar nog halve zaterdagen.

26 juni 2021 om 12:37

Ik zeg niet dat het niet kan slagen, maar dat er vaak heel makkelijk over gedacht wordt. Dat bedoelde ik.

Zou kunnen dat er wel behoefte aan is maar ik kan het me niet voorstellen dat men jonge spelers midden in de nacht gaat aanmoedigen/volgen tegen KKD clubs als je ook de Premier League kan volgen of de landelijke competitie met lokale clubs.

Dat wordt leuk uit spelen dan voor de ploegen in de KKD. Elk jaar een verplicht tripje Bali voor werk.

26 juni 2021 om 08:38

Dit inderdaad. Hoe gaat dat met uit spelen? En qat als jong Indonesië kampioen wordt of degradeert? Of doen ze niet mee aan de piramide. En wat Derksen zegt klopt toch niet? Jong (Profclub) kan toch wel degraderen?

26 juni 2021 om 08:40

Kabal: Bali trouwens heerlijk, maar je zult maar je wedstrijd in Jakarta moeten spelen. Heb je in die paar dagen dat je er bent 100 sloffen sigaretten in je longen zonder een peuk te hebben aangeraakt 😉

26 juni 2021 om 09:01

Denk dat ze een vaste locatie toegewezen zullen krijgen, dit is in Engeland nu ook het geval. Qua promotie/degradatie zal het wel gelijk zijn aan de huidige Jong teams. Niet promoveren maar wel kunnen degraderen. Weet alleen niet of dit programma stand houdt als zij degraderen.

26 juni 2021 om 10:10

Voor de meeste KKD clubs is een uitwedstrijd dat verder ligt dan 50km al een dure grap.

Ow, dit initiatief of idee had ik nog gemist. Het idee klinkt grappig. Maar dan meer als je Fifa aan het spelen bent, of football manager. Hoe ziet dit er praktisch gezien uit? Dat er een vliegtuig met jonge spelers elke week op en neer naar Nederland vliegen voor een wedstrijd. En die spelertjes hebben toch ook nog een reguliere competitie bij hun club, of werkt dat daar zo niet? Gevoelsmatig zou het qua niveau ook niet de beste match zijn. Ik denk dat het grote Indonesië al genoeg moeite zal hebben zich staande te houden. Ik kijk wel uit naar de eet tentjes rondom het stadion...😀

Ik vraag mij oprecht af of het eerste van Indonesië al verder zou komen dan de laatste plaats, wat Jong Indonesië er dan zou moeten is mi helemaal een raadsel. Maar goed, toegegeven, ik heb oprecht geen idee hoe goed het nationale elftal van Indonesië is.

26 juni 2021 om 08:47

Om maar even de stand van zaken rond het nationale elftal van Indonesie te duiden. In de WK-kwalificatie mochten ze in de Aziatische kwalificatie instromen in de 2e ronde. Dat is een groepsfase waarin 8 groepen van 5 worden geformeerd en waarin je dus 8 wedstrijden speelt. Indonesie kwam terecht in een groep met Thailand, Vietnam, Maleisie en de Arabische Emiraten. In deze groep werd Indonesie laatste met 1 punt uit 8 wedstrijden. 5 doelpunten gemaakt en 27 treffers moeten incasseren. Ik denk dat we wel kunnen concluderen dat het niveau daar bizar laag ligt en dat zelfs het nationale elftal van Indonesie weinig in de KKD te zoeken zou hebben. Laat staan als ze het jong elftal zouden sturen.

26 juni 2021 om 08:54

Dat dus. En ter vergelijking....johnny van beukering was daar ooit de beste speler,nietwaar? 😀😃

26 juni 2021 om 09:04

Of hij de beste speler was waag ik te betwijfelen. Hij heeft volgens mij 2 interlands gespeeld inderdaad, maar dan ben je voor mij nog niet de beste speler, anders had je wel meer wedstrijden mee mogen doen. Wat wel het geval is, is dat veruit de meeste spelers van Indonesie spelen in eigen land en dat in die competitie Melvin Platje (die recent bij de Graafschap op de bank zat) 1 van de beste spelers is, los van wat compleet onbekende Brazilianen.

26 juni 2021 om 10:59

Haha. Nee, dan is t niveau toch net een tikkeltje te hoog geweest voor van beukering 😀. Maar oké, als Melvin Platje daar uitblinkt...je moet als onderontwikkeld voetbal land natuurlijk ook ergens beginnen. Als het in Indonesië toch ooit serieus zou kunnen worden.

26 juni 2021 om 09:48

Je onderschat de kwaliteiten die naar boven zullen komen wanneer Indonesië in de Keuken Kampioen Divisie mag spelen. Er is geen land dat zo fanatiek is om in een competitie te spelen met een dergelijke naam. De kwaliteit van het eten in de KKD zal in ieder geval wel veel beter zijn wanneer het Indonesische team meedoet. XD

Indonesië stelt voetballend niet veel voor, maar het is financieel zeker een interessant idee. Hoe slecht de nationale ploegen ook mogen zijn, er is altijd veel animo voor. Als Jong Indonesië hier in de KKD mee mag doen en het wordt goed gepromoot, zullen er veel kijkers zijn wat geld in het laatje brengt en goed is voor de KKD. En Indonesië kan met dit project misschien leren van de Nederlandse voetbalschool en zo de kwaliteit van de nationale elftallen verhogen.

26 juni 2021 om 11:23

Jij overschat dat. Ze proberen in China al 15 jaar het niveau naar omhoog te gooien en dat levert niks op. Op lange termijn kan het dat het niveau echt omhoog gaat en dat ze aanhaken, maar dan spreken we over meer dan 10 jaar waar ze elke keer van het kastje naar de muur gespeeld worden.

Noem 1 speler die voor een goede club uit komt en momenteel geselecteerd is voor Jong Indonesië. Ik wacht...

Nee zonder dollen. Ezra Walian heeft een tijd geleden nog bij Almere City gespeeld en was bij het nationale elftal van Indonesië echt de grote ster. Bij Almere City was hij gewoon een degelijke speler, maar verder geen Ahannach toentertijd. Als je iets erbij wilt doen, doe dan tenminste een voetballand.

Ik zou het meer steunen om bijvoorbeeld een Bene league te doen bij de Kkd, heb je toch meer aan geloof ik. Qua voetbal en qua toeschouwers

26 juni 2021 om 11:13

Ahannach is bank bij Almere city

Het nationale team van Indonesie zou al geen deuk in een pakje boter slaan in de Kkd, laat staan het jong elftal. Vraag mij echt af of dit soort plannen zo'n competitie wel levendig gaan maken dat er geld binnenstroomt. Het is wat mij betreft gewoon heel simpel dat de KKD weinig mensen nationaal over internationaal interesseert. Gaan dit soort ideeen daar verandering in brengen en clubs echt verder helpen? Ik waag het te betwijfelen.

26 juni 2021 om 10:44

Ben zelf in Indonesiã« geweest en vind het op het snel islamiseren na een geweldig land. Ook vanwege mijn Indonesische roots. Maar heb nou niet echt het idee dat de Indonesiã«rs heel veel om voetbal geven. En waar speelt jong Indonesiã« zijn thuiswedstrijden? Die worden tureluurs van het heen en weer vliegen elke twee weken. Jakarta is al bijna 14 uur vliegen.

26 juni 2021 om 10:56

Indonesie is ook een geweldig land natuurlijk. In hoeverre het financieel echt iets oplevert betwijfel ik. Heerenveen had 2 seizoenen geleden voor de commercie een Vietnamees rondlopen in de selectie die 1x in de beker mocht invallen. Hoe veel zo iemand qua commercie dan heeft binnengehaald is mij altijd een raadsel gebleven. Het zal met Indonesie vast meer bereik op Facebook en Instagram genereren, maar of men massaal gaat inschakelen om ook KKD te kijken en er voor te betalen. Ik kan mij dat niet voorstellen. Qua wedstrijden maak ik mij niet druk. Dat is te regelen. Dan gaat men bijvoorbeeld bij Almere City spelen of zoiets dat Almere de ene keer thuisspeelt en de andere speelronde Jong Indonesie. Trainingsvelden en huisvesting kom je ook wel uit.

26 juni 2021 om 11:14

Ja, je zou dan een constructie moeten bedenken dat ze hier gaan verblijven. Maar hebben spelers uit jong Indonesië geen eigen club zoals speler bij jong oranje?

Ze moeten als alles door zou gaan ook kunnen promoveren natuurlijk. Dan wordt het qua financiën natuurlijk een stuk aantrekkelijker.

26 juni 2021 om 16:25

Indonesia is voetbalgek. De wedstrijden zijn vaak druk bezocht en ik zie ze regelmatig voetbal kijken in kleine koffiebarretjes waar o.a. gojek drivers en security beetje hangen, praten en voetbal kijken.

Het niveau is uiteraard niet vergelijkbaar. Je zal wellicht een jong team moeten hebben dat tijdelijk in NL verblijft o.i.d.. echter commercieel gezien zou het juist meer interesse trekken wanneer ook wedstrijden in Indonesia gespeeld zouden worden, lijkt mij. Leuk idee, maar uitvoerbaarheid is een groot vraagteken.

Als de knvb nou gewoon weer toestaat dat je met semi-profs mag werken in de eerste divisie dan heb je die hele financiële malaise al opgelost.

26 juni 2021 om 08:58

Inderdaad, ik snap echt niet waarom dit al jaren wordt tegengehouden. De topamateurs zijn ook beter/verdienen meer dan onderkant Eerste Divisie dus wat winnen we ermee?

26 juni 2021 om 09:05

Dat klopt, nu is het een soort Super League waar je niet kunt degraderen

Dit klinkt misschien als een gek idee, maar ik denk dat dit zomaar een schot in de roos zou kunnen zijn. Op dit moment is er een soortgelijk programma van de Indonesische bond, waarbij twee jeugdselecties actief zijn in de Engelse jeugdcompetities; Garuda Select U-16 en U-19. Bagus Kahfi van FC Utrecht is een voorbeeld die uit dit programma is gekomen. Je kan op Instagram veel zien rondom hun wedstrijden en het niveau is niet heel verkeerd als ik eerlijk ben. Nu ben ik zelf Indonesisch, en denk ik persoonlijk dat alle voetbalgekke Indonesiers dit weleens belangrijker zouden kunnen vinden dan hun eigen nationale competitie. Ten eerste zal hun land vertegenwoordigd zijn in een Europese competitie. Ten tweede is het ook nog Nederland, waar Indonesie dus een voormalig kolonie van is. Verder heeft dit ook zijn waarde voor het Indonesische voetbal op gebied van ontwikkeling. Technisch zijn Indonesische voetballers namelijk vrij sterk, echter laat het fysieke en tactische gedeelte te wensen over. Voor de KKD zou dit een commerciele boost zijn. Win-win dus eigenlijk, maar de toekomst zal uitmaken of dit zijn vruchten gaat afwerpen of niet.

26 juni 2021 om 11:25

Op welk jeugd niveau spelen die teams?

26 juni 2021 om 14:39

Het is geen officiele competitie, maar ze hebben een soort seizoen opgezet waarin zij tegen verschillende jeugdteams speelden. Hier zaten recent een 0-4 verlies vs City, een 5-3 winst vs Palace, 1-2 winst vs Watford en een bizarre 7-7 vs Leeds. Lijkt mij dat deze lichting over redelijk veel talent beschikt maar nog wel wisselvallig presteert. Denk dat daarom een vervolgstap in Europa een vrij goede stap is en enkele van deze spelers wel met het niveau kunnen aanhaken.

26 juni 2021 om 16:03

Leuk en innovatief concept wel inderdaad. En dat zijn dan echt Indonesische jongens die in Engeland wedstrijden gaan voetballen? Of zijn het Indonesische voetballers die in Europa wonen?

26 juni 2021 om 19:20

Het zijn Indonesische jongens die zijn weggehaald bij Indonesische clubs en academies om in dit project van de bond te gaan voetballen. Het is best een interessant concept om te volgen.

Jong Indonesie is altijd sterk..Ze kunnen alle landen aan en paar keer kampioen zelfs...Maar wat raar is zodra ze volwassen worden,kunnen ze niet meer goed voetballen...Dat is een raadsel.Wij vermoeden dat dat komt door slechte competitie in ons land.Daarom vragen Indonesie Nederlands hulp.Als Nederland U-15 tegen Indonesie U-15,Ik weet zeker dat het van hetzelfde niveau gevoetbald.

26 juni 2021 om 09:26

Indonesia is een rijke land en gek op voetbal...Dat 250 miljoen mensen Indonesisch elftal kijken is 100% zeker.Jullie weten niet eens dat er zijn altijd feestje op straat in Indonesie als Nederlands elftal speelt.Marco van Basten,Ruud Gullit,Rijkaard,zijn legende in Indonesia.Dat weten jullie echt niet heeee

26 juni 2021 om 16:27

Wordt nog leuk met alle dansjes en liederen. Indos houden wel vaj een feestje! Ayooo Indonesia, main disiniii

Dus als Johan Derksen zou mogen beslissen over voortbestaan van de eerste divisie,zou ik als (bijvoorbeeld) Exelsior fan, niet meer kunnen kijken op vrijdagavond?
Ik hoop echt als liefhebber, dat de eerste divisie gewoon blijft zoals die nu is ,best gezellig om op de vrijdag avond naar het schakelprogamma te kijken, met die twee vrolijke kerels als presentator en analist!

Dan mag Ajax zich gaan oriënteren op bv de Bundesliga? Van mij mag het.

Nou Gijp, als TOP Oss supporter zijnde kan ik niet wachten op jong Indonesië uit, lekker met de bus en ferry naar Bali!
On: belachelijk idee natuurlijk

Ik sprak laatst een Indonesisch meisje online. Het bleek dat haar hele dorp op straat was gaan juichen toen het Nederlands elftal was gewonnen. Onderschat de band tussen Nederland en Indonesië niet.
In de huidige tijd moet je innovatief zijn. Als het heel veel geld oplevert, waarom niet?

26 juni 2021 om 19:05

Ik was zelf in Indonesië en zat in een hotel in the middle of nowhere, de barman wist de hele selectie van Ajax op te noemen.

Vind het echt opmerkelijk dat men zo voorbijgaat aan het feit hoe belachelijk en krankzinnig dit wel niet is. Zie je ook mensen reageren met 'klinkt mss als een gek idee, maar...' Klinkt? Neen, het is gewoon een gek idee. Je kan alles omdraaien en denken of het een goed idee is als het past in je verhaal. Maar dit is gewoon ronduit het belachelijkste en zinloze idee dat ik ooit heb gehoord. We zijn doorgedraaid met dit hele voetbalgedoe. Compleet bezopen.

26 juni 2021 om 11:26

Maar wel allemaal als eerste waarschijnlijk beginnen zeiken op Barcelona, Real Madrid en de Super League. Maar als er zelf voordelen aan plakken dan is het allemaal een pak genuanceerder. Dat hebben we natuurlijk ook gezien bij de BeNe-Liga.

26 juni 2021 om 11:34

Klopt wel wat je zegt, Lierse. Die Super League hoefde voor mij ook niet, maar dat kan je nog tenminste verdedigen (in zover dat mogelijk is). Ik geloof best wel dat dat iets kan bijdragen aan het voetbal, maar de andere clubs mogen daar niet onder lijden natuurlijk. Dat is wat me enorm stoorde toen. Maar zomaar wat ploegen aan de andere kant van de wereld er bij halen puur en alleen maar omdat ze een verleden hebben samen (heeeeel mooi verleden trouwens) vind ik absurd. Schuldgevoelens much?

Ik vind het eigenlijk wel een sympathiek idee. Zie het als een vorm van ontwikkelingswerk. Het levert altijd wat op voor Indonesië en (zoals het ontwikkelingswerk betaamt) je hoeft er niks voor terug. Alles wat je 'wint' is bijvangst. Mooi moment ook om alle reguliere jong-teams eruit te schoppen. (Ik vind dat echt helemaal niks.) Eens in de zoveel tijd geef je een wildcard weg aan team 'van buiten'. Niveau is natuurlijk wel een dingetje.
Terzijde: hebben zoiets niet al bij de amateurs gehad? Daar staat me van bij..

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren