Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

PSV-fans trakteren Olympiacos-selectie op nachtelijke vuurwerkshow

Laatste update:

Supporters van PSV hebben de selectie van Olympiacos in de nacht van woensdag op donderdag proberen uit hun slaap te halen met een vuurwerkshow. Rond vijf uur in de ochtend staken enkele aanhangers van de Eindhovense club het knalgerei af voor het hotel waar de Grieken verblijven. Ook andere inwoners van de stad werden wakker van het geknal en vroegen zich af wat er gaande was, meldt het Eindhovens Dagblad.

Het is niet de eerste keer deze week dat supporters met behulp van vuurwerk de nachtrust van de tegenstander proberen te verstoren. In de nacht van zaterdag op zondag gebeurde in Enschede hetzelfde, toen supporters van FC Twente vuurwerk afstaken bij het hotel waar de selectie van Feyenoord verbleef. Heel veel effect had die actie echter niet. Twente kwam nog wel op een 2-0 voorsprong, maar zag hoe de Rotterdammers langszij kwamen: 2-2.

PSV moet donderdag in eigen huis een 4-2 achterstand uit het heenduel zien goed te maken om zich te verzekeren van een plek bij de laatste zestien in de Europa League. De Eindhovenaren willen hoe dan ook voorkomen dat het eind februari al is uitgespeeld op alle fronten en dus is de druk op de schouders van het team van trainer Roger Schmidt enorm. Grote afwezige aan de kant van PSV is Ibrahim Sangaré. De Ivoriaanse middenvelder is geschorst.

Gaat PSV zich plaatsen voor de volgende ronde?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Goh! Wat een originele en verrassende actie weer...

Als PSV vanavond maar vuurwerk op het veld brengt!

Die Grieken keken hier niet van op. Die zijn wel ergere dingen gewend. Eigenlijk zet je jezelf een beetje voor joker. De muis die een olifant wil imponeren

Vanavond dan zullen ze vuurwerk krijgen, nog voor ze beseffen wat er gebeurt is staan ze 3-0 achter
en Schmidt glundert en zegt; daarom heb ik spelers gespaard. nu zijn ze top fit

25 februari 2021 om 13:07

De muis die een olifant wil imponeren? Ze spelen niet tegen Real Madrid of iets dergelijks. Wat een overdreven reactie. Dit zijn gewoon van die dingen die supporters uithalen. Dan kun je maar beter dit doen dan een stadion molesteren. Vind het altijd zo sneu dat een clubvoorkeur ervoor zorgt dat je nauwelijks nog respect of objectiviteit op kunt brengen voor een andere club, ook al is het de directe concurrent.

25 februari 2021 om 13:16

Cas heeft het niet over de grootte van de club, wanneer hij spreekt van een 'muis' en een 'olifant'. Het gaat erom dat de Grieken wel wat imposantere dingen gewend zijn dan "wat vuurwerk". Zoals die keer dat de clubeigenaar van Paok met een vuurwapen het veld opging.

25 februari 2021 om 13:25

@ Rhynocerys Rare redenering. Omdat ooit een toeschouwer een speler op het veld (esteban) aanviel, is dat toch ook niet wat wij gewend zijn? De Griekse fans zijn over het algemeen wel een stuk luider, gepassioneerder etc. Dat valt niet te ontkennen. Denk daarnaast dat het ook niet zo zeer om het imponeren gaat, maar zoals het artikel zelf aangeeft, om de nachtrust van de spelers te verstoren.

25 februari 2021 om 13:26

De reacties slaan als een tang op een varken. Met vuurwerk afsteken probeer je iemand niet te imponeren als we praten over angst. Het gaat er om dat je de spelers uit hun slaap haalt, zodat ze vermoeider de wedstrijd kunnen spelen. gewoon een kwajongens streek voor wat mij betreft.

25 februari 2021 om 18:14

IK lees de reactie van Sirius en denk wat is dit nou?
Gelukkig heb jij al voor mij gereageerd.
Als het EL CL is dan ben ik Altijd Voor Nederland
Dan zie ik geen Psv of Feyenoord, of welke andere club dan ook.
Zo ben ik nog steeds een beetje boos dat Bommel en PSV zijn genaaid tegen Inter? geen rode kaart van die keeper, die Bergwijn vloerde

Mijn dank

26 februari 2021 om 02:11

In elke context is het een slechte beeldspraak. Alsof die supporters de intentie hebben om iemand bang te maken. Die willen gewoon de nachtrust van de spelers verstoren. Maar ik snap dat je naar allianties zoekt als dit de argumenten zijn waar je mee komt.

25 februari 2021 om 13:09

Ik herinner nog een wedstrijd van Ajax in Athene recentelijk. Deden de Griekse supporters dat ook....maar dan in het stadion...

Best wel treurig ... dat gemoedelijke Brabantse volk bestaat volgens mij ook niet meer. Is al jaren treurigheid wat regeert met die "fans" van Psv. Geeft ook wel aan hoeveel vertrouwen ze hebben in dit PSV van messias Schmidt.

25 februari 2021 om 12:58

Het is maar waar je kijkt. De media brengen alleen de sensatie ingeleid door de mafketels die ertussen lopen. Verder nog altijd dezelfde Brabanders hoor

25 februari 2021 om 13:12

Wat is er zo treurig dan? Ik kan me herinneren dat er supporters waren die in Rome een fontein molesteerden en muntjes naar bedelaars gooiden (feyenoord - Excuus - edit --> Psv), ik kan me tevens herinneren dat er supporters waren die zich structureel misdroegen tijdens Europese wedstrijden (jouw club). Nogal zielig om dan met dit soort uitspraken te komen. Dan kun je beter dit doen dan de zaken die ik net even opsomde. Hypocrisie van de bovenste plank. Bij elke club heb je supporters en hooligans in alle soorten en maten. Om dan hier even het "brabantse volk" over 1 kam te scheren, dat is nogal sneu... Edit: M'n excuses jegens Feyenoord-supporters. Ik koppelde een vergrijp aan de verkeerde supportersgroep.

25 februari 2021 om 13:18

Muntjes naar bedelaars waren PSV supporters in Madrid

25 februari 2021 om 13:19

Het waren Psvers die muntjes gooiden naar bedelaars was in Madrid dacht ik toen ze tegen Atletico speelde in de CL.

25 februari 2021 om 13:27

Dus? Omdat Psv'ers muntjes gooien naar mensen is het minder erg om een eeuwen oude fontein te slopen? Gelukkig zijn die Feyenoord zulke lieverdjes in het buitenland. Die club heeft zo'n fantastische reputatie in Europa.

25 februari 2021 om 14:42

Laten we vooropstellen dat het allebei kansloze acties zijn van twee supportersgroepen die we niet onder de echte fans kunnen scharen van een cllub, maar gaan we nu echt mensen met monumenten vergelijken...?
Het is inderdaad een eeuwenoude fontein, maar het zijn geen mensen die je respectloos te kijk zet op een plein in Madrid, dat is pas echt sneu. Het verschil tussen mens en gebouw is er wel degelijk in deze, ben ik van mening in ieder geval.

25 februari 2021 om 15:42

Ik zet "fans" tussen haakjes en stel alleen de vraag of Brabantse gemoedelijkheid nog bestaat, en dan doel ik inderdaad ook op het muntjes incident. Dat je dat niet treurig vind ... bijzonder. Dat Ajax en Feyenoord klootzakken waren dat wisten we al toch? Er werd juist altijd zo aangedrongen op de gemoedelijkheid uit het zuiden ... nou, je ziet het. Zulke acties halen die glans er wel vanaf zo. Het gaat mij dus om de actie, niet alle Brabanders. Je moet ook wel lezen wat ik zeg, en niet direct denken dat ik jou ermee aanval. Ik kam helemaal geen volk over 1 kam. Ik kam de actie en de "fans" die dit deden over 1 kam. En juist om aan te tonen wat het effect ervan is op de publieke opinie. Altijd apart dat iemand ipv de actie te veroordelen dan degene aanpakken die er wat over zegt of vind ... je kunt misschien ook denken wat een kansloze actie het is en wat het effect daarvan op de Brabantse reputatie is? Maar nee hoor ... je vraagt je af wat treurig is ... ik ben de boosdoener. Verdedig zulke acties maar, daarmee bewijs je precies m'n punt ... misschien blijkt toch dat alle Brabanders dan zo zijn? Vingertje wijzen zo van zij doen het ook, dus wij ook? Dan ben je toch op hetzelfde niveau beland en is er geen gemoedelijkheid meer?

26 februari 2021 om 02:07

@wandering - Daar haalde ik even twee vergrijpen door elkaar, maar goed; het doet niets af aan de kern van m'n betoog.

25 februari 2021 om 14:28

Dus jij bepaald de brabantse gemoedelijkheid aan de supporters van Psv. En treurigheid met PSV fans valt volgens mij best wel mee. Zoveel komen die niet negatief in het nieuws. Ik vind dit ook een kansloze en vooral kinderachtige actie, maar dat vind ik ook van jouw reactie.

25 februari 2021 om 15:31

Dus je vind het ook, maar je vind mijn reactie kinderachtig? Ik zeg toch niks raars. Schijnbaar denken de fans dat dit nodig is om te kunnen winnen. En ik vind muntjes gooien naar armen en nu dit weer behoorlijk treurig ja. Het past ook wel bij het gedrag van Schmidt, aangezien hij ook altijd op andere zeikt, net zoals de fans nu ook met andere bezig zijn. Het hele sfeertje vanuit Psv, wat ik normaal een leuke club vind, vind ik momenteel naar. Vandaar die opmerking. Maar misschien kun je aangeven wat er zo kinderachtig is als je 't zelf ook kansloos vind? Ik zegt ook "fans" tussen haakjes, ik doel dus niet op iedereen en puur de indruk die dit zo achterlaat. Jammer dat je zoiets dan moet gaan uitleggen.

25 februari 2021 om 14:37

Fijn dat je heel Brabant schaart onder de supporters van Psv. ER zijn ook nog andere clubs aanwezig hier zoals Willem II, NAC Breda, RKC Waalwijk om er maar een paar te noemen, maar diep van binnen zijn we allemaal PSV supporter en hebben we daar vuurwerk staan afsteken. Wat een larie.

Dat dit daarnaast een trieste en treurige actie is ben ik het vervolgens wel eens, maar daar heeft de Brabantse gemoedelijkheid niks mee te maken.

25 februari 2021 om 15:32

Klopt, het is gechargeerd en je moet 't ook niet zo serieus nemen. Fans staat ook tussen haakjes. Ik doel niet op iedereen, maar op het feit dat dit soort acties een bepaald beeld geven aan de hele groep.

Voorspelling voor vanavond, binnen no time staat PSV 2-0 voor en dan eindigd het toch met 2-2.
#copieergedrag

25 februari 2021 om 12:42

Dit komt mij bekend voor van een aantal jaren geleden, in de kwartfinale ofzo hadden ze uit met 4-1 verloren van Benfica en in Eindhoven stond PSV na 20 minuten met 2-0 voor. Helaas werd het 2-2...

Ach, sommigen vinden het kinderachtig, anderen vinden het geweldig, als zij daar om 5 uur willen staan vind ik dat helemaal prima, het maakt mij echt niet uit. Geen idee ook of het echt werkt, dat vuurwerk duurt 1 minuutje ofzo, daar word je even wakker van en dan val je weer in slaap. Beter zie ik vanavond passie en concentratie bij de spelers en als we onverhoopt niet doorgaan hoop ik wel dat we onze huid duurverkocht hebben. Ik had liever gezien overigens dat ze met dat vuurwerk de spelersbus bij het stadion onthaald hadden om het team te motiveren.

25 februari 2021 om 12:53

Ik ben een slechte slaper, dus zal waarschijnlijk niet meer slaap komen van al het schrikken of misschien wel minder fit zijn de dag erna. Verder vind ik dit erg kinderachtig en mogen ze voor mij deze personen gewoon oppakken en/of flinke boete geven. De politie moet weer komen, andere mensen moeten naar hun werk (zij niet waarschijnlijk), kinderen/bange huisdieren.. nee, dit soort mensen heb ik helemaal niets mee, ook al is het 'uitdagend' bedoeld.

De Grieken hebben nog de hele dag de tijd om eventueel bij te slapen na deze 'verstoring van de nachtrust'. Verwacht derhalve niet dat dit enig effect heeft, of dat iemand hiervan onder de indruk is geraakt.

Hoe lang blijft dit leuk? Voor mij al sinds 2014 niet meer eigenlijk. Ik weet niet voor wie jullie dit doen, maar van mij mag het wel ophouden.

Eigenlijk heel kinderachtig, maar stiekem toch ook wel weer een beetje grappig. Of het daadwerkelijk effect heeft op de spelers? ik denk het niet.

Op het veld moet het gebeuren vanavond! Kom op Psv!

Ik kan eerlijk gezegd zulke acties heel erg waarderen. Mohammed Ali was overigens degene die er ooit mee begon. Betaalde een jongen om met een auto naar het huis van de tegenstander te gaan en daar dan met keiharde muziek ervoor te zitten. Ook 1 van mijn favoriete afleveringen van The Sopranos.

25 februari 2021 om 12:57

Zou je echt blij zijn met een buur die deze actie elke nacht uithaalt? Persoonlijk denk ik van niet, want dit lijkt me niet echt iets met humor te maken te hebben.

25 februari 2021 om 13:31

Wordt deze actie dan iedere nacht uitgehaald?

25 februari 2021 om 13:37

Nee, maar denk dat je zelfs één keertje niet echt leuk vindt. Maar iedereen heeft zo zijn humor.

25 februari 2021 om 13:40

Ik weet niet of je goed geïnformeerd bent, maar deze Psv'ers staan niet iedere nacht vuurwerk af te steken bij dat hotel.

25 februari 2021 om 13:48

Joh, ik heb jarenlang in het centrum van Amsterdam gewoond. Hoe vaak denk je wel niet dat er iets om me heen gebeurde? Nee, het is niet storend. Anders zou ik wel naar Lutjebroek verhuizen.

Oppakken en vervolgen voor het verstoren van de openbare orde en het illegaal afsteken van vuurwerk.

25 februari 2021 om 12:52

Ach ze hebben zich wel netjes aan het tijdstip van de avondklok gehouden

25 februari 2021 om 13:21

Haha verstoren van de openbare orde?! Ga je dat ook met al die butjeugd doen die al vanaf half september met cobra's lopen te gooien? Of krijgen zij alleen een bonnetje en de voetbalsupporter moet maximaal worden aangepakt?

Ik vind dit gewoon respectloos en er mag wel wat harder tegen opgetreden worden. Als je hierdoor 2 uur minder slaap pakt is dat toch wel echt nadelig.

Hoezo zou dit orgineel of grappig moeten zijn? Je ziet dit gedrag bij zoveel voetbalsupporters van andere clubs, het is wel heel kinderachtig en makkelijk om PSV hiervoor nu te bashen. Ik ben zelf te net voor dit soort gein, maar als je hier niet tegen kan is deze sport misschien niet iets voor jou.

25 februari 2021 om 14:40

Ach ik vind het gewoon een beetje triest. Stel volwassen mensen die om 5 uur wat vuurwerk gaan afsteken? Nou wellicht zijn de spelers een kwartiertje wakker, poe poe. Een hele voorbereiding en vroeg je bed uitkomen voor dat resultaat? Ach, ik zou wel te weinig vrije tijd hebben om mij aan dit soort dingen te committeren.

25 februari 2021 om 14:40

Ach ik vind het gewoon een beetje triest. Stel volwassen mensen die om 5 uur wat vuurwerk gaan afsteken? Nou wellicht zijn de spelers een kwartiertje wakker, poe poe. Een hele voorbereiding en vroeg je bed uitkomen voor dat resultaat? Ach, ik zou wel te weinig vrije tijd hebben om mij aan dit soort dingen te committeren.

Blijkbaar hebben de zo genaamde supporters niet veel vertrouwen in een goede afloop van de wedstrijd dat ze dit gedoe denken nodig te hebben. Kinderachtig, bedenk eens wat origineels.....

25 februari 2021 om 15:24

De Psv aanhang is ook niet het meest origineel. Ook met hun liedjes niet. Kortom Kinderachtig. De spelers op het veld zullen het moeten doen

Ze zijn duidelijk bang voor Olympiakos. Ik denk dat het inderdaad moeilijk wordt. Ik snap niet waarom ze het om 5 uur 's-ochtends deden. Dat is 6 uur in Athene, dus ik denk dat veel spelers rond die tijd toch wakker worden. Ze haddedn het beter rond 2 or 3 uur kunnen doen om optimaal effect te hebben.

25 februari 2021 om 13:10

Om 2 en 3 uur was er nog een avondklok.

25 februari 2021 om 13:31

Ja en het afsteken van vuurwerk is legaal.... Dat maakt die jongens volgens mij niets uit.

Toen het een keer gebeurde vond iedereen het wel leuk omdat het ludiek was. Nu vinden sommigen het vast een leuk idee en willen het zelf ook nog eens een paar keer doen. Ludiek of niet, origineel of niet maar gelijk alles maar afdoen als infantiel en verschrikkelijk vind ik dan wel wat ver gaan. Af en toe wat lol trappen en intimideren voor een wedstrijd heeft toch wel wat. Als alles maar nieuw, origineel en netjes moet zijn kunnen we net zo goed ophouden met leven. Je moet wel een heel saai leven hebben wanneer alles na een eerste keer niet meer leuk is.

25 februari 2021 om 13:12

Dingen kunnen na tien keer ook nog grappig zijn. Dat kan best. Maar wat is er leuk aan om mensen wakker te maken, mensen die misschien niets met voetbal hebben? Kinderen moeten misschien weer in slaap worden gebracht, etc etc. Ik zie de lol hiervan ook niet in.

25 februari 2021 om 13:26

Als je in een stad woont gebeurt er eens in de zoveel tijd iets luidruchtigs. Daar moet iedereen wel af en toe rekening mee houden. Dat was altijd zo, vroeger zelfs veel meer dan nu. Als iemand dat niet aanstaat is wonen op het platteland misschien een betere optie. Zelf doe ik dat ook en ik mis de drukke stad niet heel erg veel. Maar dat betekent niet dat ik meteen alle kwajongensstreken de grond in boor, en dit is niks anders dan een kwajongensstreek.

25 februari 2021 om 13:39

Precies Joego. In het begin schrik je van zulke dingen. Als je er al wat langer woont, dan raak je eraan gewend. In mijn ouderlijke huis is de stilte dan weer heel ongewoon.

25 februari 2021 om 14:07

Wat een onzin! Niet iedereen kan op het platteland gaan wonen, zelfs als ze dat zouden willen. Je moet er tenslotte ook werk hebben bijvoorbeeld. En jij hebt het over rekening houden met. Hoe zit het dan met rekening houden met de mensen die er wel last van hebben? Of geldt dat niet voor hen?

25 februari 2021 om 14:50

Kyle, je komt een beetje over als een persoon die naast een basisschool gaat wonen en vervolgens klaagt over het geluidsoverlast dat de kinderen in de pauzes maken.. Geven en nemen. Soms moet je wat van elkaar dulden.

25 februari 2021 om 14:56

Ah dus als je in de buurt van een hotel woont moet je er rekening mee houden dat mensen om 5 uur 's ochtends vuurwerk gaan afsteken? Interessant. Weet ik ook weer dat ik nooit in de buurt van een hotel ga wonen. Je vergelijking met een school slaat natuurlijk als kut op dirk. Dat weet je inderdaad als jij er gaat wonen. Maar naar een hotel wonen en er dan rekening mee houden dat een stel volwassenen om 5 uur 's ochtends vuurwerk gaan afsteken? Inderdaad goed te vegelijken met kinderen die overdag geluid maken tijdens het buitenspelen op het schoolplein...

25 februari 2021 om 16:14

@Regulator, als ik ooit naast een basisschool zou gaan wonen, zou ik het niet in mijn hoofd halen on daarover te klagen. Maar zoals puntnaarachter hierboven al zegt: dit is niet te vergelijken met naast een hotel te gaan wonen. Jij komt een beetje op me over als een persoon die verwacht dat iedereen rekening met hem houdt maar dit niet terug doet.

Als je echt effect wilt hebben van zo'n soort actie koop je een prepaid telefoontje en doe je om een uurtje of 3 een bommelding bij het hotel of ernaast, (als je het heel ver wil doorvoeren zet je er nog een tas neer met een tikkende wekkker erin) dan moeten ze allemaal hun bed uit en verplaatst worden. dan heb je er pas echt profijt van, nu is het een leuke grap, zeker voor de mannen die daar om vijf uur stonden met hun vuurwerk, maar veel effect zal het niet hebben.
Alst psv het vanavond maar op het veld laat zien, dat is het enige wat er toe doet voor de eindhovenaren

De eerste keer dat supporters dit deden was het leuk of zoals toen met die wakker bel actie tegen de Duitsers in dat hotel. Inmiddels is het wel een beetje kinderachtig.

Vraag me af zulke acties echt heel veel invloed hebben op het spel van de tegenstander. Gaan ze er echt minder door spelen? Lijkt mij dat ze een keer wakker worden, misschien een half uurtje wakker zijn en daarna gewoon weer verder slapen. Kunnen ze beter zorgen dat de hele nacht zoveel kabaal is dat de spelers niet kunnen slapen

Het is niet heel origineel, maar wat mij betreft horen zulke acties een beetje bij het voetbal.
Ik kan mij er ook totaal niet aan storen dat dit gebeurd, laat die supporters lekker hun gang gaan.
Zo hebben de spelers ook nog een beetje het gevoel dat ze ook voor supporters op het veld staan, dat zullen ze in de corona-tijd ook weleens vergeten. De invloed die zoiets heeft is niet te meten, maar ik hoop op een goed resultaat voor PSV vanavond.

2 sterretjes en een trektouwtje....... Dat zal ze leren die grieken die normaal onder leger begeleiding een uitwedstrijd moeten spelen......

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren