Feyenoord verlengt contract tot 2022; unieke shirtwissel in Rotterdam
Feyenoord heeft het contract met hoofdsponsor Droomparken verlengd, zo maakt de club uit Rotterdam dinsdagmorgen bekend. De overeenkomst loopt nu tot en met juni 2022. Ook is er een optie voor nog een seizoen. Onderdeel van de afspraken is dat EuroParcs, moederbedrijf van Droomparken, tijdens de Europa League-wedstrijden en wedstrijden in de TOTO KNVB Beker al op het shirt van de Rotterdammers te zien is.
Afgelopen zomer werd Droomparken overgenomen door de EuroParcs Group. Dit seizoen zal Droomparken nog op de Feyenoord-shirts te zien zijn in de competitie. Vanaf volgend seizoen staat er EuroParcs op de shirts. “Wij zijn bijzonder verheugd dat we, in deze financieel moeilijke tijd, zo’n trouwe partner hebben gevonden in de EuroParcs Group”, benadrukte Joris van Dijk, commercieel directeur van Feyenoord. “De reden voor de verlenging van het contract zijn de geweldige resultaten die wij in het eerste jaar partnership voor Droomparken hebben behaald.”
“Denk bijvoorbeeld aan de zeer succesvolle campagnes met Jan Boskamp in de hoofdrol”, geeft Van Dijk als voorbeeld. “Campagnes die konden rekenen op vele positieve reacties onder de Feyenoord-doelgroep en voetbalsupporter in het algemeen.” Het label Droomparken is tot en met juni 2021 als hoofdpartner zichtbaar, vanaf het seizoen 2021/22 zal EuroParcs op alle wedstrijdshirts van Feyenoord staan, zowel nationaal als internationaal. Supporters van de Rotterdamers kunnen dan nog een verandering opmerken.
“Als Feyenoord willen we verder groeien en EuroParcs Group steunt ons in die ambities door ons de mogelijkheid te bieden om een partner aan ons te binden waarvan het logo op de trainingskleding zal komen te staan” aldus Van Dijk. EuroParcs is bijzonder te spreken over de samenwerking met Feyenoord. “Dat het hoofdpartnership met Feyenoord zo’n enorm positief effect zou hebben op onze organisatie, heeft onze verwachtingen overtroffen”, verzekert Andries Bruil namens de directie. “Vanaf de dag van de bekendmaking zien wij een groei in onze naamsbekendheid en hebben Feyenoord-supporters én andere voetballiefhebbers de weg naar onze parken gevonden.”
Meer nieuws
Leicester City kan promotie naar Premier League niet ontgaan na verlies Leeds
Arda Güler is de held van Real Madrid op moeizame avond in San Sebastián
Feyenoord ontvangt gigantisch bedrag van Liverpool voor Arne Slot
Roda begaat bij Jong Ajax cruciale misstap in strijd om directe promotie
Willem II wint niet van FC Groningen en moet promotiefeest uitstellen
Liverpool en Feyenoord bereiken mondeling akkoord over transfer Arne Slot
Meer sportnieuws
Ok mooi, maar hoeveel schuift het?
Feyenoord kreeg afgelopen seizoen 2 miljoen van Droomparken.
Ik weet niet hoe je bij dat getal komt, maar via de berichtgeving zou het gaat om 6 miljoen per jaar bij de vorige deal.
Nee. 6mil per jaar. En dat blijft ook met deze verlenging hetzelfde.
Ik las op meerdere sites dat Feyenoord 2 miljoen kreeg afgelopen seizoen. Dat zal dan wel niet kloppen, excuus.
Correctie het is 4 Mio per jaar en 2 Mio kan door goede prestaties verdiend worden. Waarbij 1 Mio gereserveerd is voor een kampioenschap maar als Feyenoord geen Europees voetbal haalt is het 4 Mio in totaal, als ze de poulefase halen van het europa toernooi krijgen ze 500.000 extra en als ze CL halen zelfs een Mio extra. Al met al een prima deal voor Feyenoord, zeker in deze tijden. Al ontvangt PSV 8 mio, Az krijgt slechts 3 Mio en Ajax is koploper met 10 Mio (8 mio van Ziggo + 2 Mio Ziggo voor jeugd) om een idee te geven de tweede sponsor van Ajax ABN betaalt altijd nog 4 Mio Euro.... Natuurlijk een goed verhaal dit voor Feyenoord, vind maar eens een sponser in deze tijden maar het gat met de top wordt wel steeds groter
Kom eens met je bron. Feyenoord heeft zelf nooit uitspraken gedaan over de inhoud van de deal dus ben benieuwd hoe jij hier bij gekomen bent.
6 mijoen. Das een heerlijk bedrag.
Zo uniek is het ook niet! Was dit met de verzekeringsmaatschappij/bank een aantal jaren precies zo.
Het ontgaat met even wat hier nou zo uniek aan is.
Ik denk dat ze in de Europa League dus met een ander logo op het shirt gaan spelen dan in de competitie.
Is nogsteeds niet uniek, is slechts ongebruikelijk. Gladbach speelt europees ook met een andere sponsor dan in Duitsland.
Dortmund ook, hebben inmiddels het foeilelijke 1&1 op het shirt staan in een verschrikkelijk blok. Europees gezien hebben ze gelukkig nog Evonik op het shirt staan wat al een stuk rustiger oogt.
Wat vooral uniek is, is het moment waarop dit bekend werd. Ongetwijfeld hebben ze gemeend dat eerste wedstrijd van Feyenoord in Europa daar een haakje voor is. Niet onbegrijpelijk, maar het komt eerder op mij over als een ad hoc-besluit van een of andere scherpe geest in een of andere vergaderruimte. 'weet je wat we trouwens wel kunnen doen volgende week!?' Verder niet echt nieuws om je heel erg driftig over te maken, water under the bridge...
Op zich bijzonder, want Droomparken is natuurlijk werkzaam in een branche die sterk onder druk staat door Corona
Zo bijzonder is dat niet, aangezien Boudewijn Poelmann op allerlei schimmige manieren garant staat voor wat miljoenen per jaar in Feyenoord. Eerst pompte het verliesgevende Qurrent max 5 miljoen per jaar in Feyenoord. Goededoelengeld van de Stichting Doen. Toen Qurrent verkocht werd aan Greenchoice, lag het er iets te dik bovenop om de Stichting Doen op het shirt te zetten, dus is er via wat schimmige constructies gekozen om het amper winstgevende Droomparken erop te zetten.
https://www.ftm.nl/artikelen/droomdeal-tussen-droomparken-en-feyenoord-is-te-mooi-om-waar-te-zijn?share=XAiKAnYzN%2BPQtmgka69E94TPCnZI6X1YKXOiuHemkx%2F1sh7k3O5oPsI6LZ7PVw%3D%3D
Staat mij iets bij dat bungalowparken juist profiteerde van de coronacrisis doordat veel meer mensen in eigen land op vakantie gingen.
@afca_yiddo, ze zijn 2 hele maanden gesloten geweest waaronder de mei vakantie dus die omzet hebben ze misgelopen. Wat meer gasten in de zomer heeft de omzet echt niet goed gemaakt.
Als je bezettingsgraad de laatste maanden stijgt van (pak hem beet) 84 naar 86 weegt dat niet op tegen alle additionele kosten die Corona met zich meebrengen en de decimering van je Horeca inkomsten. Verder niet vergeten dat Droomparken gewoon is dicht geweest in maart t/m mei.
@njfromvol, maart ook dicht geweest neem ik aan. De echte moneymakers in deze Corona zijn Netflix, Videoland, alle supermarkten etc
Nu nog even kijken hoe Poelmann daar weer tussen zit en daarmee iedereen die de Nstionale postcode loterij sponsort als particulier.
Blijft bijzonder hoe die meneer met enorme geldstromen schuift waardoor de meest gekke partijen opeens miljoenen kunnen schuiven om topclub te sponsoren. Mistig zaakje.
Reageer
Je kunt niet reageren op oude documenten.