Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

John de Jong baalt: ‘De voetbalwereld is Ihattaren voorbijgesneld’

Laatste update:

PSV heeft met Mario Götze, Adrian Fein en Marco van Ginkel op de valreep drie nieuwe middenvelders aan de selectie toegevoegd. De komst van het drietal betekent automatisch veel meer concurrentie bij de Eindhovenaren, een ontwikkeling die mogelijk ten koste gaat van Mohamed Ihattaren. John de Jong, technisch directeur van PSV, beaamt in gesprek met FOX Sports dat de achttienjarige spelmaker nog wat stappen moet zetten.

"Wij moeten met z'n allen gaan helpen", zegt De Jong over Ihattaren, die onder de nieuwe trainer Roger Schmidt moet vechten voor speeltijd. "Ik denk, en dat is mijn persoonlijke visie, dat de dynamische, opportune voetbalwereld hem voorbijgesneld is. Hij is maar een jongen van achttien jaar. We moeten hem vertrouwen geven en rust rondom hem creëren. Dan weet ik zeker dat zijn talent weer komt bovendrijven."

PSV stunt met aantrekken van Mario Götze: 'Stijl Schmidt past bij mij'

"Hij moet zich focussen op het talent dat hij heeft, om dat te gaan ontwikkelen. En daar moeten wij hem bij helpen. Wat er allemaal op hem afkomt en wat er buiten het voetbal om met hem gebeurt, dat kunnen wij moeilijk 24 uur per dag monitoren. Hij wil slagen bij ons en wij willen dat hij slaagt bij PSV", aldus De Jong, die tegenover de NOS aangeeft dat de komst van nieuwe spelers de ontwikkeling van de jeugd niet in gevaar brengt.

"Helemaal niet. Ik denk dat de aankopen de jonge spelers juist goed kunnen helpen het laatste stapje te zetten. Wij zochten naar balans en ervaring, die lijn hebben wij goed open gehouden", zegt de directeur, die alle transfers naar eigen zeggen in samenspraak met de trainer verricht. "Zijn aanwezigheid heeft onwijs geholpen. Dat hoeven we niet onder stoelen of banken te steken. Eigenlijk is het voor mij geen thema. Hij helpt om, in dit geval, spelers uit de Bundesliga te halen. Ik zie daar het probleem niet van in."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik ben het hier wel mee eens.
Natuurlijk is hij het grootste talent wat er is bij PSV, maar je moet hem niet heilig verklaren, blijft een jonge van 18jr die nog veel moet leren en te bewijzen heeft.
Hij komt uiterraad terug van een vervelende periode (overlijden vader) en heb ook echt de indruk dat veel mensen binnen psv hem willen helpen. (Zie bijv. Een dumfries).
De 3 "concurrenten" die gehaald zijn kan hij ook alleen maar van leren, vooral een gotze met zijn ervaring.
Als Mo rustig blijft en zich gaat concentreren op voetballen en hard werken komt t echt wel goed, anders zou het een gevalletje bakali/aissati kunnen worden.

8 oktober 2020 om 16:53

Probleem is dat hij vorig jaar alles moest dragen op 17/18 jarige leeftijd. Dat was een fase dat hij rustig gebracht moest worden, maar heeft veel moeten spelen bij gebrek aan beter. Logisch dat die nu niet meer blij is met rol op tweede plan. Maar hoop dat hij zich terug weet te knokken en kan laten zien wat hij in zich heeft.

8 oktober 2020 om 17:06

Hij is heus niet minder geworden doordat hij vorig jaar veel moest spelen. Moeten of mogen spelen maakt in dit geval niets uit, als hij maar speelt. Het probleem is echter dat het verwachtingspatroon van technische staf, media en supporters toegenomen is, waardoor hij niet meer aan de verwachtingen voldoet. De schuld moet je meer bij het verwachtingspatroon zoeken en de druk die het met zich meebrengt voor hem, dan dat hij vorig jaar 'moest' spelen. Het is immers nog maar een jochie

8 oktober 2020 om 17:32

Ze zijn vorig jaar 4e geworden. Vorig jaar is geen maatstaf voor de toekomst. Ik begrijp het als hij zo zou denken, maar hij ziet toch ook dat er nu betere spelers om hem heen staan? Daarbij is hij zelf gewoon niet de Ihattaren van een jaar geleden.

8 oktober 2020 om 17:58

Maar welk verwachtingspatroon? Want noem dan eens een middenvelder die beter is? En kom niet met Gotze want daar heb je nog niets van gezien en is nog afwachten hoeveel wedstrijden die gaat spelen. Nee een Ihatarren heeft heel weinig krediet gekregen en is in mijn ogen echt de eerste naam die ik in mijn elftal noteer.

8 oktober 2020 om 18:30

Nul vertrouwen of krediet heeft die jongen gekregen. Hoor de hele tijd dat hij stappen moet zetten?!? Beter kijk je naar zijn kwaliteiten en speel je daarop in. Je moet niet van een een sierlijke speler een werkpaard proberen te maken

8 oktober 2020 om 19:13

Maar van een speler msg je ook wat verwachten. Hij lijkt niet afgetraind, en je kunt moeilijk een speler die niet in conditie is en niet presteert altijd maar laten staan. Daarnaast vind ik het rendement van hem nog erg laag.

8 oktober 2020 om 19:54

@ sebasjuh... welke middenvelder beter is is toch ook niet fair om te vergelijken?
Mo heeft nog niet eens 25 potjes ofzo gespeeld.
Het is dus niet fair om dat nu al te zeggen, want op het basis van t verleden hebben een v. Ginkel en Gotze al veel meer bewezen.
Mo komt net kijken en moet ook hier mee om leren te gaan, ja hij droeg t team af gelopen jaar, dat maakt hem nog niet onsterfelijk voor een basisplaats... ben t met de coach eens, presteren is spelen, niet presteren is banken en beter/harder je best doen...

8 oktober 2020 om 21:24

Dit heeft toch allemaal niks met vertrouwen en krediet te maken. Die jongen is gewoon even de weg kwijt en moet beschermd worden. Als je hem nu dat zogenaamde vertrouwen en krediet geeft en hem elke wedstrijd opstelt, wordt het alleen maar erger. Wat hij nodig heeft is rust en tijd. Dan komt het heus wel goed. Maar niet kunstmatig gaan lopen pushen.

8 oktober 2020 om 17:10

Het is niet John de Jong die het transferbeleid bij PSV bepaald, maar de trainer. En dankzij Schmidt zijn bepaalde spelers bereid om bij PSV - lees onder Schmidt - te komen spelen. Als ik zo de selectie bekijk, zal er achterin nog wel wat bij moeten. In Nederland zal je het met het scorend vermogen wel redden, maar op Europees niveau wordt de defensie de achilleshiel.

8 oktober 2020 om 17:16

Zelfs in de Eredivisie is de verdediging voorlopig nog wankel.

8 oktober 2020 om 17:27

Teze, Dumfires en Max voldoen toch prima. Enkel Boscagli is niet van gewenst niveau.

8 oktober 2020 om 17:34

Teze is ook gewoon een jongen die je kwalitatief bij bijna alle Eredivisie-ploegen wel hebt lopen. Dat is absoluut geen bijzondere speler voor Eredivisie-begrippen. Een topclub moet hoger mikken dan dat. Zo'n Baumgartl is op papier ook een aanwinst, maar in werkelijkheid bleek ook hij vooralsnog niet van het vereiste niveau. Verder zijn Dumfries en Max natuurlijk uitstekende backs, maar dan wel pas naarmate ze verder naar voren spelen. Verdedigend zijn Dumfries en Max ook niet heel geweldig. Daar zullen ze wel op moeten anticiperen.

8 oktober 2020 om 19:16

Pinko, allemaal leuk en aardig dat je Schmidt bombardeerd toch TD. Maar het is nog steeds JdJ die aan de onderhandelingstafel plaatsneemt. Daarnaast hebben de aangetrokken spelers aangegeven dat zij graag onder Schmidt willen spelen, maar dat dat niet de doorslaggevende factor was. Neem Max als voorbeeld, die staat al jaren bij PSV op het lijstje, alleen nu bleek die plots haalbaar. Tuurlijk heeft een Duitse coach invloed op het wel of niet aantrekken van Max, lijkt me logisch. Maar om nou te zeggen dat Schmidt de doorslag gaf of dat hij verantwoordelijk is voor de transfers, gaat me te ver.

8 oktober 2020 om 19:30

Dus John de Jong heeft het licht gezien? Geloof je dat zelf? Toon Gerbrands geeft zelf toe dat bepaalde spelers niet waren gekomen wanneer Schmidt niet trainer van PSV was geweest. Nou, reken maar dat het Schmidt is geweest die veel spelers heeft binnengehaald, waarbij John de Jong achteraf het papierwerk heeft verricht. Geen punt, maar John de Jong is gewoonweg geen goede TD. Weet toch iedere PSV fan?

8 oktober 2020 om 19:55

@ pink, dat is wel veel te makkelijk, misschien dat een gotze niet mogelijk was, maar de rest wel degelijk.

8 oktober 2020 om 20:41

@sirius ik vind Teze juist heel erg uitblinken momenteel. Per Schuurs is bijvoorbeeld hetzelfde verhaal in mijn ogen. Dat is ook niet veel bijzonders maar daar zit nog wel veel rek in, denk ik. Teze pakt het uitstekend op, hij is in principe voor de leeuwen gegooid. Het lijkt me ook fijn dat PSV nu sangare heeft. Lijkt mij een perfecte speler om een enigszins ‘wankele’ verdediger te compenseren. Baumgarl moet ik nog zien, heb veel meer vertrouwen in Teze, en dat is knap na zo’n korte tijd. Nee ik zie het juist wel zitten met Teze als CV.

8 oktober 2020 om 17:26

"Wat er allemaal op hem afkomt en wat er buiten het voetbal om met hem gebeurt, dat kunnen wij moeilijk 24 uur per dag monitoren."

Proef ik hier uit dat Ihattaren buiten de club om een beetje de weg kwijt is? Verkeerde vrienden misschien. Of zoek ik nu iets wat er niet is....

8 oktober 2020 om 17:33

Die jongen levert om 9 uur 's avonds zijn telefoon in bij zijn moeder en heeft geen tv op zijn slaapkamer. Je ziet inderdaad dingen die er niet zijn.

8 oktober 2020 om 17:36

Ik denk dat hij daarmee bedoelt dat al die media-aandacht, Oranje, Marokko e.d. ook niet in de koude kleren gaat zitten. Als dat wat jij schetst namelijk het geval was, hadden we hele andere berichten over die jongen gelezen. Ik vind het allemaal een storm in een glas water. Die jongen is nota bene 18 jaar.

8 oktober 2020 om 18:07

Denk dat je de belangrijkste vergeet: je vader op zo'n jonge leeftijd verliezen

8 oktober 2020 om 18:38

Dat vergeet ik zeker niet. Dat heeft natuurlijk grote impact in je leven. En al helemaal op die leeftijd. Maar het één kán het ander in de hand werken. Ook dan kom ik weer bij die leeftijd terecht. Een leeftijd waarin je zoekende bent en na zo'n gebeurtenus misschien extra kwetsbaar voor (verkeerde) invloeden van buitenaf. Volgens mij heb ik eens gelezen dat waar hij vandaan komt, de verleidingen groot waren om het maar netjes te zeggen. Maar goed, ik zeg bewust kán, het hoeft niet zo te zijn natuurlijk. Toen ik 18 was gedroeg ik me ook niet altijd even volwassen, aan de andere kant: ik was dan ook geen profvoetballer.

Ik snap dat als je een Gotze kan halen je dat niet laat lopen maar is de selectie nu niet enorm uit evenwicht. Je stikt van de middenvelders, bijna elke positie heb je 3 spelers voor zonder de langdurig geblesseerde. PSV had toch veel meer gehad aan een linksback en een centrale verdediger in plaats van nog eens 3 middenvelders?

8 oktober 2020 om 16:53

Eens! Ik zat net voor de grap een opstelling in elkaar te draaien voor Psv, en dan kom je erachter dat het voorin en op het middenveld verdomd lastig is om keuzes te maken omdat je zoveel goeie spelers hebt (mits iedereen fit). Maar toen ik centraal achterin aanbelandde sprongen de tranen me in de ogen. In mijn ogen heeft PSV geen enkele goeie CV. Kortom, leuk team, maar ik ben bang dat die slappe verdediging ze met name Europees de das om gaat doen. Of je moet verschrikkelijk veel defensieve zekerheid in gaan bouwen, maar dat is volgens mij niet het spelletje wat Schmidt graag speelt

8 oktober 2020 om 16:58

Ik hoop dat Rosario kan worden omgetoverd tot een verdediger. Is volgens de selectie de sterkste speler van PSV en hij heeft daar wel vaker gespeeld. Op het middenveld heeft hij al bewezen het niveau niet aan te kunnen. Nog vaak te slordig in de passing.

8 oktober 2020 om 17:03

Rosario lijkt me in niks een cv. Weinig snelheid, niet kopsterk en opbouwend heel matig. Lijkt me sterk dat Schmidt dat gaan doen.

8 oktober 2020 om 17:11

Opbouwend goed juist. Alleen als hij onder druk wordt gezet niet, en dat probleem heeft hij in de verdediging niet.

8 oktober 2020 om 17:15

Rosario is "koning mannetje laten lopen", en slap in de duels. Een kopduel heb ik hem nog nooit zien winnen. Dus zeer ongeschikt als cv. Jammer voor hem, maar de tijd van Rosario en andere middelmaat loopt op zijn eind. Volgend jaar zijn de centraal verdedigers aan de beurt. Daar was nu geen budget meer voor. Eindelijk wordt er weer eens wat kwaliteit toegevoegd in de selectie. De Sadileks, Rigo's en Rosario's van deze wereld hebben niets in Eindhoven te zoeken.

8 oktober 2020 om 17:23

Aan de andere kant is het niveau van het middenveld wel hoger, althans dat verwacht ik, waardoor er juist meer balans is in het elftal. Vaak ging het mis in balbezit als Rosario de bal kreeg of Thomas die vaak tikkie breed of terug speelt. Nu heb je met Götze, Fein en hopelijk Sangare jongens die vooruit durven te denken en het spel kunnen verdelen. Het is nog wel puzzelen wie waar gaat spelen, maar denk dat Psv op voetballend vlak hier alleen maar sterker van wordt waardoor je minder hoeft te leunen op de verdediging.

8 oktober 2020 om 17:45

@messibazoer rosario is juist kopsterk, dat komt ook uit statistieken naar voren. Rosario wint het grootste gedeelte van z'n luchtduels, maar minder over de grond.

8 oktober 2020 om 17:04

Ik denk dat in het spel wat gespeeld wordt, dat de middenvelders fysiek de meeste uitdaging hebben, dus ik denk dat het goed is dat ze een grote groep hebben!

8 oktober 2020 om 17:13

Volgens mij hebben ze in Max toch een linksback gehaald.

8 oktober 2020 om 17:37

Het probleem is wel dat de specialiteiten van zowel Dumfries als Max niet in het verdedigende aspect liggen. Het zijn natuurlijk uitstekende backs hoor, maar met een al behoorlijk zwak centraal duo helpt het ook niet dat je geen goed verdedigende backs hebt staan.

8 oktober 2020 om 19:57

Daarom ook de 4-2-2-2 de achter s 2 (cvm) moeten de cv' s ondersteunen.

8 oktober 2020 om 20:46

Ik vind dumfries verdedigend juist erg sterk maar aanvallend soms wat rare keuzes maken. Het heeft altijd wel in Dumfries gezeten heb ik het idee, dat zag je al bij zijn eerste of een van zijn eerste interlands. Toen speelde hij al een dijk van een wedstrijd (volgens mij tegen Duitsland). Daarna wat wisselvalliger geweest maar pakt het nu weer steeds beter op. Ik zou hem altijd verkiezen boven hateboer, vooral als je hem weer zag klungelen tegen Mexico.

8 oktober 2020 om 17:19

Ze hebben nu Van ginkel, Sangare en Fein gehaald als echte centrale middenvelders. daarvoor zaten we met Rosario, Thomas en Hendrix. daar gaan we natuurlijk ook helemaal niks mee presteren in europa. Ze zijn broodnodig. Gotze zie ik dan ook meer als een aanvallende versterking waar we eerst met als enige invallers voor 4! posities alleen maar Madueke en Ihattaren/mo hadden. daarbij komt ook nog dat baumgartl is gebleven en dat misschien de reden is voor niet nog een extra CV. Fein zou misschien ook als CV kunnen spelen. ben het verder wel met je eens hoor dat de centrale verdediging nu het zwaktst is maar we hadden moeilijk nog 3 spelers kunnen halen met alles wat er gekocht en gehuurd is. Zoals iemand hier al een keer eerder aangaf: we spelen dalijk met 9! andere basisspelers dan vorig seizoen. Ik ben tevreden deze transferperiode.

8 oktober 2020 om 17:30

Fein gaf aan dat hij zichzelf ziet als middenvelder. Lijkt me ook meer een controleur a la Frenkie. Ben benieuwd hoe en wie er gaan spelen. Gotze haal je natuurlijk niet voor de bank en ik denk ook dat hij een belangrijk aandeel kan hebben op het middenveld. Het is een jongen die altijd de voetballende oplossing zoekt en vooruit denkt, iets wat de huidige CMers niet hebben. Echter lijkt het me riskant om met hem naast een Sangare te spelen en dan 4 aanvallend ingestelde spelers. Bij omschakelmomenten zal dat veel energie kosten. Ben benieuwd of Schmidt zijn systeem gaat aanpassen aan hem. Meest logische lijkt me dat in grote duels er een blok staat met Sangare en Rosario/Thomas/Fein en Gotze daar kort voor als 10.

8 oktober 2020 om 17:47

Ik zou nu met inderdaad ook voor een ander systeem kiezen maar ik denk niet dat Schmidt daar nog aan gaat beginnnen. Ik kwam op een 4231 met Fein/van ginkel en Sangare voor de aanval. met op Links Gakpo, op rechts Ihatarren en Gotze op 10. Malen in de spits met als pinchhitter Zahavi erachter. die 2 kunnen dan rouleren. Dan heb je madueke nog over als aanvallende wissel.

8 oktober 2020 om 17:44

Ik vind die Sangare anders wel echt een goede aankoop buiten Gotze als je kijkt wat je er nu hebt staan.

Bij elke topclub moet je presteren, kun je niet op je naam van groot talent je wedstrijden afwerken, zonder goed te presteren.. dat schaadt de club... gewoon aanhaken en je best doen, concurrentie is alleen maar goed.

8 oktober 2020 om 16:56

Zeer wijs gesproken!

8 oktober 2020 om 17:23

Dank u

Klassiek gevalletje het team is belangrijker dan de speler. Ook al levert het PSV straks tientallen miljoenen euro's minder op, nu presteren is altijd het allerbelangrijkste voor een voetbalclub.

8 oktober 2020 om 17:12

IK weet niet of je daarin gelijk hebt. Je hebt ploegen zoals Ajax die jarenlang de hand op de knip hebben gehouden, het geld opgepot hebben en uiteindelijk daarna gingen investeren en tevens presteren. Nu presteren is belangrijk want daar kun je iets mee opbouwen. Maar voor de lange termijn hoeft dat niet het beste te zijn voor een club.

8 oktober 2020 om 18:26

Ook Ajax heeft nu in de gaten dat je juist met gerichte aankopen van grote talenten heel veel geld verdient. Zowel door in toekomst dit talent weer te verkopen voor een nog groter bedrag, maar ook door prijzengeld uit Europa binnen te slepen.

9 oktober 2020 om 12:17

Ja dat doet het nu. Maar pak m beet 8 jaar geleden verkocht het alles dat kon voetballen en haalde het gratis spelers of koopjes. het investeerde destijds niet in talenten uit het buitenland zoals het nu doet. De situatie is dus heel anders.

8 oktober 2020 om 17:40

Ik denk alleen niet dat dit hier de afweging is. Ihattaren is namelijk niet de speler die gaat bepalen of je wel of geen prestaties levert als collectief. Zijn positie en zijn kwaliteiten zijn niet de achilleshiel van deze ploeg.

8 oktober 2020 om 18:27

In het systeem met hoog druk zetten van Schmidt is het wel degelijk belangrijk dat elke speler met zijn koppie erbij is.

Mo zit in een gruwelijke vormdip. Eind vorig seizoen vond ik hem al bar en bar slecht. Liet bijna niets meer zien.
Het is aan Mo en zijn omgeving om hem er zo snel mogelijk weer bovenop te helpen! Het is hem gegund!

8 oktober 2020 om 17:19

Wat wil je precies zien? Zag je de assist van hem op Madueke tegen Groningen met zijn buitenkant? Dat doet niemand hem na. Geef hem de bal en het komt goed.

8 oktober 2020 om 17:28

Ik ben een fan van hem, maar in de wedstrijden dit seizoen was Ihattaren steeds de slechtste van het veld. Hij liet alles lopen, ballen die van zijn voet sprongen, waardeloos. Hij is ook gewoon te zwaar op het moment. Hij liet heel af en toe een glimp van zijn talent zien, maar dat is te weinig.

8 oktober 2020 om 17:30

1 assist maakt nog geen zomer....

Ihattaren gaat niet lang meer blijven bij PSV onder deze omstandigheden. Van nature is hij een nr.10 zoals Götze die ook niet van het mee verdedigen is maar straks wel direct mag spelen. van Ginkel die als aanvallende middenvelder kan spelen waardoor ook Götze naar de zijkant kan. Ihattaren van rechts vind ik persoonlijk minder tot zijn recht komen en vind dat je hem toch wel een bepaald signaal geeft aan die jongen. Hoop dat hij aan de bak gaat en een kans gaat krijgen maar ben er bang voor.

8 oktober 2020 om 16:58

Als je niet wilt meeverdedigen, hoor je simpelweg niet in de top thuis, alleen voor de allergrootsten wordt daar wel eens een uitzondering op gemaakt, maar dat is hij niet. Hij zal toch echt moeten leren spelen in de teamdiscipline bij balbezit tegenstander. Als hij dat onder de knie krijgt, wordt het een hele grote. Zo niet, dan zit een plekje bij de absolute top er waarschijnlijk niet in.

8 oktober 2020 om 17:02

Götze is precies z’n speler toch? Verdedigd ook niet mee en zo groot is hij niet. Je geeft nu juist z’n speler het gevoel dat hij dat wel moet doen maar een Götze niet. Is toch scheef en demotiverend? Helemaal voor een puber maar dat kan aan mij liggen.

8 oktober 2020 om 17:02

Inderdaad. We hebben het gezien bij Barcelona. Die werden door Liverpool, Roma en Bayern gewoon weggevaagd vooral doordat de verdedigende teamdiscipline veel te wensen overliet. Als je dan backs tegenover je hebt als Kimmich en Davies ben je in de omschakeling gezien. Daarnaast heeft hij er zelf voor gekozen om direct een enorm protserige auto te kopen en acht kilo te zwaar van vakantie terug te keren.

8 oktober 2020 om 17:15

Laten we even afwachten voordat we zeggen dat Gotze wel of niet meeverdedigt en wel of niet onvoorwaardelijk in de basis gaat staan ten koste van Mo.

8 oktober 2020 om 17:15

Götze verdedigt gewoon mee hoor. Weet niet waar je dat vandaan haalt?

8 oktober 2020 om 18:28

Alle wedstrijden die ik de afgelopen jaren van hem gezien heb.

8 oktober 2020 om 18:28

De Götze die ik onder Klopps gegenpressing heb gezien verdedigde zeker wel mee.

"ik denk, en dat is mijn persoonlijke visie, dat de dynamische, opportune voetbalwereld hem voorbijgesneld is.opportuun1) Aan de orde 2) Aan de orde zijnde 3) Doelmatig 4) Gelegen 5) Gelegen komend 6) Geschikt 7) Lastig 8) Op de juiste tijd 9) Politiek wenselijk 10) Van pas 11) Van pas komendwat wil de Jong zeggendaarna deelt hij een klein tikje uit, door te wijzen op de levensstijl van Ihataren"wat er allemaal op hem afkomt en wat er buiten het voetbal om met hem gebeurt, dat kunnen wij moeilijk 24 uur per dag monitoren" klopt, maar dat bespreek je niet met ons, maar met hempersoonlijk denk ik dat Ihataren rustig begon onder Bommel, maar hij bleek geen beginneling te zijn, maar qua spel gewoon volwassen. Het team had dit jaar rond hem moeten zijn gebouwd. En leeftijd? De een is jong volwaasen, de ander is volwassen nog steeds jongihataren, Seedorf, Snijder om maar wat te noemen waren p 13 jarige leeftijd al volwassen

8 oktober 2020 om 17:15

Het is niet verstandig om te verwachten dat een jongen van 18 dit team bij de hand neemt. Zijn talent wordt erkend en er zijn zat wedstrijden en trainingen om zich te bewijzen want dat is iets wat hij nog altijd zal moeten blijven doen. Zelfs zijn teamgenoot Dumfries is van mening dat hij meer hoort te brengen.

8 oktober 2020 om 17:18

Als ik het zo lees, komt het inderdaad over als een tik uitdelen. Ik snap niet goed waarom of waarom het spelletje zo gespeeld moet worden. En dan nog de uitspraak doen om alles goed te maken ''we hopen dat hij slaagt, voor hem persoonlijk en voor ons''. Oke dan, maak dan niet zo'n rare uitspraak.

Doet mij een beetje denken aan Bazoer. Begon ook geweldig bij Ajax maar belande naar verloop van tijd op de bank. Wist zich daarna niet terug te vechten en was/leek vooral met zichzelf in de knoop te zitten. Dat idee heb ik nu bij Ihattaren ook, al zal het voornamelijk door het overlijden van zijn vader komen. Hopelijk vind hij zijn oude vorm snel terug want met zijn talent kan hij het ver gaan schoppen.

8 oktober 2020 om 17:20

Bazoer is wel een ander verhaal. Die had gewoon ook echt geen goede mentaliteit. Ik denk dat Mo mentaal sterker is om hierboven op te komen.

8 oktober 2020 om 17:23

Ik hoop het Benzema. Als het foutgaat met Ihattaren dan komt dat niet door zijn talent.

8 oktober 2020 om 17:43

Het probleem met Bazoer was ook wel dat datgene wat hem echt goed maakte uiteindelijk niet genoeg is. Bazoer was vooral fysiek erg ver op 18-jarige leeftijd, maar voetbaltechnisch is het allemaal nooit heel bijzonder geweest. Dat neemt niet weg dat Bazoer vooral zichzelf in de weg zat en daardoor nu bij Vitesse speelt.

Waarom laten ze deze jongen niet gewoon even een aantal wedstrijden in jong psv spelen, zodat hij daar weer wat ritme en vertrouwen op doet. Ze gaan hem echt wel nodig hebben eind oktober, met 7 wedstrijden in 3 weken...

Als supporter volg ik de ontwikkelingen graag van zowel Ihatarren en Madueke. Wanneer Madueke speelt is deze explosiever werkt hard en is veel bezig om zijn ploeggenoten te helpen. Mootje probeert veel zelf en houdt de bal lang net iets te lang vast. Vast en zeker staat zijn potentie, maar Madueke maakt kijkend naar vorig seizoen de grootste (positieve) ontwikkeling door. Laat mensen Mootje maar ophypen en Madueke rustig excelleren dan kunnen we er nog even van genieten.

Wat ik me nu vooral af vraag: Hoe lang loopt zijn contract nog? Niet omdat ik hem graag bij Ajax wil, want dat zie ik toch niet gebeuren, maar deze situatie kan natuurlijk wel problemen opleveren met een eventuele contractverlenging

8 oktober 2020 om 17:06

Een speler die te weinig energie in zijn spel legt is ook voor Ajax geen meerwaarde. Daar draait het net zo goed om de teamdiscipline. Ziyech heeft dit goed opgepakt, betwijfel of Ihattaren dat ook kan. Heeft ook een ander postuur.

8 oktober 2020 om 17:08

Tot de zomer 2022 als ik het goed heb.

8 oktober 2020 om 17:19

Wel is het bewust een staaltje kapitaalvernietiging wat er met Ihattaren gebeurd. Deels eigen schuld, deels slachtoffer van het transferbeleid i.c.m. de visie van de trainer. Schmidt ziet het niet zo in hem zitten, krijg ik de indruk. De vraag is of Ihattaren in een dip blijft, of zich terug knokt en uiteindelijk een transfer zal maken. In het eerste geval raakt PSV ruwweg 15/20 miljoen kwijt, in het tweede geval zal PSV waarschijnlijk (veel?) minder voor hem vangen. Het is wel zo dat PSV met de huidige strategie perse kampioen moet worden en daarrnee direct toegang krijgt tot het financiã«le Walhalla van het voetbal, de groepsfase CL, anders wordt het voorronde of zelfs Europa League. In dat laatste geval heeft PSV gegokt en verloren. Conclusie: PSV heeft haar lot volledig in handen gelegd van de trainer. Dat heeft Ajax ook deels gedaan, en dat loopt niet altijd goed af....

8 oktober 2020 om 18:57

Ik vind dat overdreven. Natuurlijk heeft Roger Schmidt een belangrijke rol gespeeld in het aantrekken van een aantal veelbelovende spelers plus Götze. Aan de andere kant is PSV er dan weer in geslaagd Schmidt tot een dienstverband te verleiden, een trainer die dan misschien nog geen grote internationale prijzen gewonnen heeft maar wel behoorlijk hot lijkt te zijn.

Wat een titel weer. Wat De Jong zegt is dat alles heel snel is gegaan met hem; van talent naar supertalent, naar basisspeler en vervolgens al richting oranje. De dood van zijn vader, de druk over de keuze voor Marokko of Nederland etc. Hij is 18 jaar, heeft door Corona lang niet gevoetbald en is daarna niet fit (en te dik) teruggekomen. In de minuten die hij heeft gespeeld raakt hij vervolgens ook nog geen knikker, wat vervolgens ook weer overal besproken wordt. Voor die jongen zou het het beste zijn dat hij zijn contract verlengt tot 2025 en dat hij 5 minuten met het Nederlands Elftal meedoet. Dan heb je de komende jaren geen discussies meer over zowel het contract als de keuze Nederland/marokko. Want beiden blijven dooretteren nu.

Ben ik de enige die denkt dat Ihattaren juist enorm baat gaat hebben bij de komst van Gotze? Gotze weet hoe het voelt om al op jonge leeftijd in de schijnwerpers te staan, weet wat er benodigd is om de top te halen en is ook nog eens een vergelijkbare speler als Ihattaren qua sterke en zwakke punten. Als iemand Ihattaren kan begrijpen en wegwijs kan maken is Gotze het wel. En waar mij bij Ihattaren soms het idee bekruipt dat hij zich al te goed voor PSV voelt (zo liep hij er vorig seizoen af en toe bij in ieder geval) komt Gotze juist bewust naar Eindhoven toe om gewoon lekker te voetballen. Ik hoop echt dat Ihattaren zich aan Gotze kan spiegelen en ben ervan overtuigd dat dit nog wel eens een succes voor beiden kan gaan worden

8 oktober 2020 om 20:27

Alleen jammer dat ze beide niet in de basis kunnen starten. Het is de één of de ander, of allebei niet, kan ook. Inderdaad beide zijn creative spelers en ik denk dat er geen plek is voor creativiteit in het systeem hoe Smitd het wilt gaan spelen. Omschakelen en Full press dat zijn nou juist de zwakke punten van beide spelers.

De voetballerij hem ingehaald slaat nergens op. Mo heeft een tegenslag gehad die je even voor je uit kunt schuiven maar de klappen komen onvermijdelijk. De vreugde komt vanzelf weer terug in zijn leven en dan zal hij vanzelf de beste worden. Mooi dat hij daar de tijd voor krijgt, nu maar hopen dat hij zelf inziet dat hij nog alle tijd heeft om een grote te worden.

Dit had Ajax toch ook nodig en waar iedereen destijds om schreeuwde. Nou het heeft ze goed gedaan. Psv had dat met al die jonkies ook nodig dus dit zijn prima stappen. Het niveau gaat omhoog, er is ervaring. De jonkies hebben nu enkel een hoger plafond bij de club dus zullen nog meer hun best moeten doen ipv al snel vedette neigingen te gaan krijgen. Ik zie het wel goed komen.

Iedereen moet ontwikkelen dus wat mij betreft heel normaal deze gang van zaken, echter jdj is blij dat de trainer helpt om spelers uit de bundesliga te halen? Of te wel hij koopt een team? Bestaande selectie spelers worden aan de kant gezet, dit is heel iets anders dan spelers ontwikkeling. Als ze straks kampioen worden is er echt niets aan de hand maar als het niet lukt dan heeft psv mogelijk veel geld geïnvesteerd... dan maar niet spreken als de trainer er vervroegd uitgaat

Hij is 18... geef hem wat ruimte, maar ook kans om zich te ontwikkelen.spelers van deze leeftijd hebben nou eenmaal last van ups en downs die elkaar snel opvolgen.hem constant onder een vergrootglas leggen zorgt er alleen maar voor dat hij over een jaar vertrekt.je kan een talent brengen of breken.

"ik denk, en dat is mijn persoonlijke visie, dat de dynamische, opportune voetbalwereld hem voorbijgesneld is." - Ik snap niet helemaal wat de beste man hier beweert... Zegt hij nou dat Mo niet goed genoeg is voor het hedendaagse voetbal? of bedoelt hij dat Mo beschermd moet worden van de kritische voetbalwereld? Vind het een nogal een vreemde uitspraak.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren