Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Eredivisie begint komend seizoen met wedstrijden op nieuwe speeldag

Laatste update:

De Eredivisie is van plan om de speeltijden van de wedstrijden in het nieuwe seizoen op de schop te gooien, zo meldt Chris Woerts maandagavond in Veronica Inside. Zolang er geen publiek is toegestaan bij wedstrijden in de Eredivisie, zullen er geen duels gelijktijdig worden afgetrapt. Daardoor zal het afgelopen seizoen geïntroduceerde tijdstip van zondagavond 20.00 uur wekelijks terugkeren, en wordt ook de maandagavond toegevoegd.

De start van de nieuwe jaargang staat gepland voor half september. Zolang er geen toeschouwers toegelaten mogen worden, zullen iedere speelronde twee wedstrijden op vrijdagavond plaatsvinden, om 18.30 uur en 20.45 uur. Op zaterdagavond om 18.30 uur en 21.00 uur volgen weer twee duels, waarna de zondag plaats biedt aan vier wedstrijden (12.15 uur, 14.30 uur, 16.45 uur en 20.00 uur). Voor het negende duel in de speelronde wordt uitgeweken naar maandagavond om 20.00 uur.

De speeltijden in de Eredivisie in het seizoen 2020/21

Wanneer weer begonnen kan worden met publiek toelaten bij duels, zal de maandagavond worden geschrapt als speeldag. Op dat moment keert de Eredivisie terug naar de vertrouwde starttijden van afgelopen seizoen. Zo wordt dan slechts één wedstrijd afgewerkt op vrijdagavond (19.45 uur), terwijl op zaterdag twee keer twee duels gelijktijdig starten. Op zondag blijft het tijdstip van 20.00 uur, dat onder stadionbezoekers niet geliefd is, staan. "De Keuken Kampioen Divisie-clubs gaan doordeweeks spelen. Op unieke tijdstippen: op dinsdag, woensdag en donderdag", aldus Woerts.

In het afgebroken seizoen 2019/20 werden sporadisch voor het eerst wedstrijden op zondag om 20.00 uur afgewerkt. Het Supporterscollectief Nederland en de diverse individuele supportersgroeperingen zijn daar fel tegenstander van en wilden het tijdstip uit het nieuwe schema halen, vooral vanwege het late tijdstip aan het einde van het weekeinde. De Eredivisie CV houdt echter voet bij stuk en laat de aanvangstijd staan.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Jammer van de zondagavond, zou liever op zaterdagmiddag naar het stadion gaan, net als in Duitsland

15 juni 2020 om 21:16

Eens, zaterdagmiddag is prima. Helaas zijn er afspraken gemaakt met het amateurvoetbal om hun niet in de weg te zitten. Maar juist dit lijkt me ideaal, biertje, balletje mayo en voetbal in de lokale sportkantine!

15 juni 2020 om 21:22

Maar wat ik me afvroeg, zijn er dan zo veel meer zaterdagverenigingen dan zondagclubs? Hier in het oosten spelen er naar mijn idee nog veel clubs (ouderwets) op de zondag. Is dit in het westen des lands anders? Al zie je hier de trend naar het zaterdagvoetbal ook wel verschuiven. Die keren dat Kowet op zondag speelt kom ik in ieder geval altijd nog met mn eigen wedstrijd in de knoop 😀

15 juni 2020 om 21:41

Als je in het oosten kijkt en dan spreek ik nu even alleen over de eerste klasse E, Zijn er alleen al 4 clubs die de overstap maken naar de zaterdag competitie. Ik denk dat we over een jaar of 10 geen zondagvoetbal meer hebben.

15 juni 2020 om 21:43

Ik weet het niet per regio, maar ik zelf speel in regio noord (leeuwarden eo) en daar zie je juist veel zondag clubs stoppen en doorgaan met alleen een zaterdag tak.

15 juni 2020 om 21:45

T is maar net waar je in t oosten woont. Waarschijnlijk in t katholieke gedeelte. Want ook ik woon in t oosten en daar spelen ook heel veel teams op de zaterdag.

16 juni 2020 om 08:08

En waarom stappen er dan zoveel clubs over van de zondag naar de zaterdag?

16 juni 2020 om 09:00

Ik denk dat het voor jonge spelers leuker is, zaterdag voetbal, 's avonds uit gaan en zondag de hele dag in bed liggen. Waar sommigen (zoals ik) dan weer de charme zien van een zondagbesteding

16 juni 2020 om 11:16

Ik zie bijna geen zondagclubs meer in de buurt, en de clubs die dat wel waren (rksv de Zweef, PH Almelo) zijn overgestapt naar zaterdag.

15 juni 2020 om 21:22

We zouden allemaal liever naar het stadion gaan maar dat is nu net het hele punt

15 juni 2020 om 21:23

Joost er wordt begonnen zindee publiek aan de competitie vandaar dat ze de speeltijden zo plannen, althans dat is wat ik ervan begrijp. Ik denk dat zodra de hele corona toestand voorbij is de maandag avond vervalt en er maar spooradisch nog op zondag avond gevoetbald wordt. Maar het kan ook zomaar definitied worden deze speeltijden,, en wat betreft de zaterdag middag voor wedstrijden, heel slecht plan ik moet vaak op zaterdag werken en heb ook nog een voetbalploegske wat op zaterdag middag moet spelen en da wil ik nie opgeven.

15 juni 2020 om 21:24

Al spelen ze om 02.30 in de nacht, laat het alsjeblieft beginnen 😂

16 juni 2020 om 00:11

Ik niet want dan werk ik. Gewoon lekker zondagavond heerlijk

Klinkt goed. Kun je alle wedstrijden zien. Succes met het regelen van televisietijd bij de partners.

15 juni 2020 om 21:18

Mede daardoor zullen ze het ook wel gedaan hebben.

15 juni 2020 om 21:31

Volgens mij lijkt zo goed als niemand alle wedstrijden. Ik heb het idee dat ze gewoon fox tegemoet willen komen. Ik heb liever gewoon alle wedstrijden op zaterdag avond (en eventueel de middag) en zondag middag. Gewoon om 19.00 uur op zondag die speelronde klaar.

15 juni 2020 om 21:42

Ik snap het wel, maar moet ook eerlijk zijn. Ik support niet echt een club, en vind het wel fijn dat ze deze manier aanbieden om zoveel mogelijk wedstrijden te kunnen bekijken.

16 juni 2020 om 01:13

Er zijn ook wedstrijden waar helemaal niemand naar kijkt. Vorig seizoen keken er bijvoorbeeld 4.000 mensen naar VVV - Willen II. Dat kost denk ik alleen maar geld om uit te zenden voor Fox.

Prima kunnen alle supporters hun club bewonderen

15 juni 2020 om 21:20

Dat kan nu ook al, dus daar veranderd helemaal niks aan. Het is alleen dat ze nu niet meer een Sparta - Willem II tegelijkertijd met een Feyenoord - RKC Waalwijk afwerken. Behalve als er weer wel publiek mag komen, dan doen ze het weer wel.

15 juni 2020 om 21:21

dat kon afgelopen jaar ook. Ik ben benieuwd in hoeverre de KKD nog te zien is. Daarnaast kon je toen af en toe kiezen welke wedstrijd je wilde zien en kon je de mindere wedstrijden overslaan.

15 juni 2020 om 21:23

Dat kan natuurlijk in de toekomstige situatie ook 😀

15 juni 2020 om 21:28

Klopt, maar wat is de toegevoegde waarde ? Zit jij erop te wachten elk weekend 9 wedstrijden te zien ? De meeste supporters kijken toch alleen naar hun eigen club. Of zit jij erop te wachten om vrijdag om 18.30 uur naar jouw club te kijken.

15 juni 2020 om 21:36

Ik ben Ajacied, ik kijk niet naar PEC - Rkc, maar ik kan me voorstellen dat er best mensen zijn die supporter zijn van PEC of Rkc, die naast hun eigen wedstrijd ook graag naar een leuke wedstrijd van Ajax, Az, PSV of Feyenoord kijken, dus het werkt wel twee kanten op.

zonder publiek kunnen die 20.00u wedstrijden prima op zondag en maandag, maar met publiek is dat wel echt vreselijk voor de supporters die de volgende ochtend weer gewoon om 7 a 8 uur weer aan het werk moeten..

15 juni 2020 om 21:20

Maar nu is het ideaal. Voor mij persoonlijk althans, kan je ook lekker op maandag een potje mee pakken. De CL komt er weer aan dus alsnog een zomer (augustus) vol met voetbal.

15 juni 2020 om 21:26

Haha, voor nu is het inderdaad perfect, denk alleen niet dat mijn vriendin er hetzelfde over denkt..

15 juni 2020 om 23:55

Is het echt zo probleem om 1/2 nachten per jaar wat minder te slapen? Want daar komt het wel op neer. Dat valt me altijd zo op hier op voetbalzone, hele groepen die het blijkbaar een probleem vinden dat ze pas 00:00/01:00 thuis zijn. En je hoeft natuurlijk niet per se alleen nachts te slapen

16 juni 2020 om 01:21

Ik snap die kritiek ook niet echt. Als een Nederlandse club Europees speelt hoor je ook niemand klagen dat ze dinsdag, woensdag of donderdag laat thuis zijn en de dag erna weer naar het werk moeten of vrijaf moeten regelen. Er zijn zelfs Nederlanders die hun club achterna reizen naar het buitenland. Die één a twee keer per jaar dat je met je club dan op maandag tegen een andere Nederlandse club speelt zou ook geen probleem mogen zijn. En als de Knvb een beetje met de clubs en supporters meedenkt, proberen ze die wedstrijden zo in te richten dat clubs die vrij dicht bij elkaar liggen op dat tijdstip tegen elkaar spelen. Dat je niet op maandagavond laat van Groningen terug naar Venlo moet rijden, of van Enschede naar Amsterdam, maar dat je hooguit een uurtje in de bus zit. En dan geen derby's waarbij je enorme politieinzet nodig hebt, maar wedstrijden als Sparta-ADO en PSV-Willem II.

16 juni 2020 om 07:52

Inderdaad, Europees is nog een uurtje later. Maar als volwassen persoon komt het sws toch af en toe voor dat je maar 4/5 uur slaapt? Dat is toch geen ramp ofzo. Anders kan je nog altijd een dutje doen. Wat is eigenlijk het probleem van derby’s met veel politie inzet? Dat lijkt me toch juist handig om maandag avond te doen.

16 juni 2020 om 01:20

Daar kunnen ze natuurlijk wel een beetje rekening mee proberen te houden in het programma. Heracles - Twente of zo (ik zal nu vast een supporter boos maken die niet in Enschede en omstreken woont) kan best om 8 uur. We vinden het immers ook prima om door de weeks na 8 uur nog EL of CL te spelen.alleen wanneer je van Heerenveen naar naar Sittard moet op zondag avond kan ik me voorstellen dat je dat toch maar een keer over slaat.

15 juni 2020 om 21:21

Dat gaat Ziggo veel klanten kosten denk ik.

15 juni 2020 om 21:24

En dat gaat het voetbal veel geld kosten. ziggo betaald meer voor het voetbal dan dat bijvoorbeeld KPN dat doet (heb ik laatst gelezen). Dus al zouden alle mensen die nu ziggo hebben overstappen naar kpn dan kost dit fox en (in) direct het voetbal veel geld (volgens mij had ik gelezen tot 30 miljoen).

16 juni 2020 om 01:33

ik denk dat dat wel me zal vallen. Ziggo heeft 3.5 miljoen klanten waarvan er maar 300.000 een fox abonnement hebben. Die zullen echt niet allemaal weg gaan. En als Ziggo zoals fox wil voor 3.5 miljoen klanten moet gaan betalen ipv 300.000 waardoor ze de prijzen moeten verhogen zouden ze best eens veel meer klanten kwijt kunnen raken. Er zijn de afgelopen jaren in een aantal landen providers geweest die stopten met voetbal vanwege de hoge kosten en het aan de concurentie lieten (o.a. in Spanje). Als dat een richtlijn is dan zouden ze ongeveer 10% van het aantal klanten met een fox abo kwijt raken, dus 30.000. Als ze het dan net zo aanpakken als die andere providers en de miljoenen die ze uitsparen aan fox in andere content stoppen (films, series, kinderstuff, e.d.) gaan ze mogelijk nog klanten winnen ook. Nadeel wat fox hierin heeft is dat er maar 450.000 echte betalende abonnemees zijn (dus niet diegenen die via KPN fox sports 1 "gratis" hebben waarvan dus 2/3 bij Ziggo zit.

15 juni 2020 om 21:21

Ik denk dat vooral ziggo daar veel last van ondervind. Als er volgens het oude schema werd gespeeld had je in principe maar 5 x 90 minuten eredivisie kijkers, omdat er altijd wedstrijden tegelijk gespeeld werden. Nu is dat letterlijk 9 x 90 minuten, al is het maar de vraag hoe interessant mensen een PEC tegen RKC vinden oid.

15 juni 2020 om 21:27

Ik zie ook de toegevoegde waarde niet. Nu waren er al momenten dat ik geen wedstrijd de moeite waard vond, dan wordt nu alleen nog maar erger. Of dat ik elke weekend 9 wedstrijden ga kijken.

15 juni 2020 om 21:35

Ik heb Ziggo voor het voetbal, maar zeker geen eredivisie voetbal. Ik wil topvoetbal zijn en dan zit ik bij Ziggo erg goed. En nog Formule 1 erbij ook.ik ben echt een voetbalfan maar op de eredivise en Fox zit ik totaal niet te wachten. Ik zie liever Chelsea, City, Liverpool, Real Madrid, Barcelona etc

15 juni 2020 om 21:44

Ik heb hetzelfde. Maar ik ben niet in staat om alle 34 wedstrijden van mijn club in het stadion te zitten. Als Willem II uit speelt en ik zit niet in het uitvak dan wil ik nog steeds wel die wedstrijd kunnen zien. Daarnaast vind ik het op zondag ook soms wel leuk om een Ajax-AZ, PSV-Feyenoord of iets dergelijks te zien. Dus dat is de reden dat ik een fox sports account erbij heb. Maar ik blijf sowieso bij ziggo want zoals je zegt wil ik ook de topcompetities volgen en de formule 1..

Knap hoor zo'n situatie te misbruiken om nieuwe speeltijden te introduceren en voor supporters ongewenste tijden definitief in te voeren. Wedden dat die maandag 20.00 uur op een gegeven moment zo goed bevalt, dat die ook de standaard wordt.

15 juni 2020 om 21:33

Ik denk exact hetzelfde. Ze drukken nu gewoon hun zin door. Zie het straks maar eens terug te draaien. Ik ben bang dat het vanaf nu gewoon zo blijft.

15 juni 2020 om 22:16

Ligt er welke wedstrijden ze op maandagavondplannen. Bijv. VVV-ADO of Emmen-RKC zal geen kijkcijferkanon worden op maandagavond. Maar verder denk ik wel dat je gelijk krijgt. Voor mij hoeven die zondagavondwedstrijden ook niet. Als je de volgende dag moet werken is zo'n avondwedstrijd niet tof.

15 juni 2020 om 22:21

Kijkcijfer kanon of niet, dit moet voor de supporters gewoon afgeschaft worden als deze weer welkom zijn. Met een seizoenskaart (van elke club) zit je niet op maandagavond te wachten. Tot het zover is... prima oplossing!

16 juni 2020 om 01:49

VVV-ADO daar keken vorig jaar 6.000 mensen naar dus dat is nooit een kijkcijferkanon (getal kun je opzoeken, er waren nog een paar wedstrijden die slechter bekeken waren VVV-Willem II met 4.000 bijvoorbeeld).het is vooral niet leuk voor fans in het stadion die daarna nog een lange trip naar huis hebben maar misschien dat ze daar rekening mee kunnen houden. Voor de rest maakt het niet veel uit, of je nu zondag avond een duffe film kijkt of een voetbal wedstrijd maakt niet veel uit toch? we hebben het ook niet over wedstrijden die om 11 uur beginnen of zo.

Dat is het einde van de kkd divisie. Niemand die meer daar naar kijkt

15 juni 2020 om 22:24

Die gaan doordeweeks spelen

15 juni 2020 om 21:29

Dan ben ik juist bang dat je je gaat vervelen. 9 nederlandse wedstrijden kijken is niet altijd een pretje.

Voor de stadiongangers kut, maar wedstrijden op maandag is voor de wedstrijd via tv kijkers ideaal, iedergeval voor mij wel; bijv Zaterdag Engelse wedstrijd kijken,Zondag Milan en Maandag Ajax, niets mis mee. Nu moet ik vaak het een of het ander kijken.

15 juni 2020 om 21:19

Hoezo voor de stadiongangers? Het gaat om de periode dat er geen toeschouwers toegestaan zijn.

15 juni 2020 om 21:24

Ow ik dacht dat het voor het hele seizoen was, dus ook met eventuele publiek bij

Waarom zondagavondwedstrijden? Wie zit daar eigenlijk op te wachten? Stadionbezoekers niet, de NPO niet, clubs zelf waarschijnlijk niet en een groot deel van de tv-kijker ook niet. Op deze manier ook nog vaker concurreren met de Spaanse top die steevast zondagavond in actie komt. Verschrikkelijk tijdstip.

16 juni 2020 om 01:22

Spaanse top? Wat dacht je van al die brave huisvaders die op zondagavond verplicht met de vrouw Heel Holland Bakt of Boer zoekt Vrouw moet meekijken?

Wedstrijden zonder publiek zijn weinig aan. Het heeft meer weg van zomeravondvoetbal en oefenwedstrijden niveau. Zelfs wedstrijden van Barcelona en Real Madrid zijn saai zonder publiek.

15 juni 2020 om 21:30

Zullen we dan maar een seizoen overslaan? het is helaas even niet anders. Ik ga in ieder geval op zaterdagavonden lekker met vrienden voetbal kijken met een drankje erbij bij iemand thuis op de bank.

15 juni 2020 om 21:45

Nog steeds beter dan helemaal geen voetbal als je het mij vraagt.. maar ik snap wat je bedoelt!

Ik vind Chris Woerts niet passen in het programma. Hij spreekt ook niet duidelijk en het zijn vaak open deuren en dom gedram. Maar vooral zijn manier van praten is slecht.

Vind het nog altijd jammer dat het seizoen zo vroeg is afgeblazen. Maarja it is what it is. Kan niet wachten op het volgende seizoen!

Zondagavond met publiek vind ik echt een waardeloze tijd.

Naja, alle supporters zitten toch thuis dus dan kun je inderdaad alle duels op een andere tijd laten spelen. Overigens denk ik dat het effect daarvan op de kijkcijfers heel beperkt zal zijn. Misschien zie ik wat vaker de concurrentie in actie of een enkele derby. Maar je moet wel knettergek zijn om 9 speelrondes Eredivisie te kijken in een weekend, dan moet je toch echt een sociaal leven gaan zoeken. Hopelijk kunnen we gewoon zo snel mogelijk op een veilige manier onze clubs in het stadion zien spelen. Voetbal zonder supporters is toch echt een heel stuk minder dan het spelletje wat we met publiek hadden.

15 juni 2020 om 21:41

Ook niet vergeten dat op een aantal tijdstippen ook gewoon alternatieven zijn in Duitsland/italie, Spanje/engeland waar je naar kunt kijken. FC Emmen - Heracles of bijvoorbeeld Mallorca - FC Barcelona. Dan is de keuze voor mij snel gemaakt en die valt dan niet op het team van Dick Lukkien.

16 juni 2020 om 01:20

Dat gaat ook gelden. Ik denk dat je afgezien van je eigen club je ook al snel redelijk beperkt. Er is normaal al een extreem groot aanbod, waar zelfs liefhebbers zich in beperken. Hoeveel mensen kijken meer dan 4-5live-wedstrijden in een weekend? Dan praat je al over 8-10 uur, dat is al heel wat. Leve de samenvattingen zou ik zeggen, match of the day en Sportschau bevallen mij persoonlijk ook beter dan 90 minuten een Europese topclub uit Spanje op 70 procent Eibar of Mallorca te zien verslaan (en dan laat ik het sadomasochisme van 90 minuten Atletico - Leganes buiten beschouwing). Laat staan om hier in Nederland te kijken naar RKC - Groningen of zoiets. Het zal iets helpen, maar in veel gevallen valt zoiets wel mee.

Toch alsnog de zondagavond standaard, ook met publiek. Nu iedereen door heeft dat wedstrijden zonder publiek echt een stuk minder is, hoop ik dat de supportersverenigingen nu afspreken om de zondagavond te boycotten.

15 juni 2020 om 22:09

Tja, ik vind zondagavond zelf juist heel fijn. Maja ik woon dan ook vlakbij het stadion. Kan me voorstellen dat het voor iemand van ver of de uitsupporters echt balen is!

15 juni 2020 om 22:16

Ja precies ik moet uur rijden om er te komen. Maar als ze die 8 uur wedstrijden nog eerlijk verdelen, maar dat gaat ook niet gebeuren. Kan nu al raden dat mijn club (Feyenoord) de helft van de thuiswedstrijden om 16:45 uur en 20:00 uur spelen op zondag.

15 juni 2020 om 22:16

Ja precies ik moet uur rijden om er te komen. Maar als ze die 8 uur wedstrijden nog eerlijk verdelen, maar dat gaat ook niet gebeuren. Kan nu al raden dat mijn club (Feyenoord) de helft van de thuiswedstrijden om 16:45 uur en 20:00 uur spelen op zondag.

Top idee! Kan je altijd een wedstrijdje meepakken. Verder valt er toch niet veel te beleven voorlopig.

Ben nog benieuwd of de optie waar van der sar mee kwam - de toppers alle in de tweede seizoenshelft - nog doorgaat. Dat zou toch wel heel lekker zijn.wat mij betreft gewoon wedstrijden op zaterdag en zondag.

Dit heeft werkelijk niets, maar dan ook niets met publiek te maken. Gewoon dingen door onze strot drukken. Ik wil mijn eigen club niet missen, maar alle andere maandagen zal ik 100% skippen.

16 juni 2020 om 01:43

Maakt het echt zo veel uit op welkde dag ze spelen? We kijken toch ook op dinsdag, woensdag en donderdag avond gewoon naar Europees of beker voetbal?

16 juni 2020 om 08:26

De bestuurders interesseren zich helemaal niet voor de fans joh. Die denken dat het gros toch wel komt. En dat klopt nog ook.

16 juni 2020 om 09:47

Komt? Je hoeft alleen je TV aan te zetten. Die maandagavond is namelijk alleen tijdens de periode dat er geen supporters naar het stadion mogen.

16 juni 2020 om 09:46

Ik vind dit toch wel een beetje overdreven gedoe hoor... Die maandag is enkel in de periode dat er geen supporters naar het stadion mogen, oftewel als je thuis vanaf je bank zit te kijken. Dan ineens is het een immens probleem om 2 keertjes op maandag om 20.00 naar je club te kijken, hoezo?? We kijken met z'n allen vrolijk op dinsdag en woensdag CL maar dit zou dan ineens niet door de beugel kunnen? Ik kan je wel vertellen dat ik liever naar mijn club Ajax (maar ook naar Feyenoord, Psv, AZ of een mooi duel tussen subtoppers) kijk op maandagavond dan naar Chateau Meiland of Lang leve de liefde. Ik snap het probleem oprecht niet.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren