Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Vertrek van Ted van Leeuwen leidt tot ongekende uittocht bij FC Twente’

Laatste update:

In het kielzog van Ted van Leeuwen gaat ook Gonzalo García García FC Twente verlaten, zo verzekert De Telegraaf. De 36-jarige Uruguayaanse oefenmeester is bij de Tukkers in het bezit van een aflopend contract en hij krijgt op korte termijn te horen dat die verbintenis niet verlengd gaat worden. García werd bij FC Twente een jaar geleden aangesteld door technisch directeur Van Leeuwen.

García werd door Van Leeuwen meegenomen van Esbjerg fB, waar hij assistent was van hoofdtrainer John Lammers. De relatief onervaren oefenmeester werd bij FC Twente de opvolger van Marino Pusic, die de club binnen één seizoen terugbracht naar de Eredivisie. García kende een goede start als trainer van FC Twente, maar kreeg gaandeweg de jaargang steeds meer kritiek. Zo zorgde de prestigestrijd met Wout Brama voor veel onrust en verslechterden de resultaten, waardoor FC Twente het seizoen uiteindelijk als nummer veertien heeft besloten.

De keuze van Van Leeuwen voor García werd hem intern niet in dank afgenomen, evenals zijn spelersbeleid. Eén van de opdrachten die de technisch directeur bij FC Twente had, was om een selectie met transferwaarde op te bouwen. De Telegraaf schrijft dat alleen Joël Drommel, Lindon Selahi en Julio Pleguezuelo op dit moment transferwaarde vertegenwoordigen. De opvolger van Van Leeuwen moet een ‘consistenter spelersbeleid’ gaan voeren en daarbij hoort tevens een hoger rendement van de jeugdopleiding.

Het betekent volgens De Telegraaf ook dat de selectie van FC Twente een flinke metamorfose zal ondergaan. Er lopen momenteel zeventien spelerscontracten af, terwijl er een ‘reële kans bestaat’ dat de spelers met doorlopende verbintenissen (Drommel, Selahi en Pleguezuelo) verkocht worden. Door de leegloop heeft FC Twente de mogelijkheid om de salariskosten terug te schroeven, want de coronacrisis heeft in financieel opzicht forse gevolgen in Enschede. Onder het bewind van Van Leeuwen stonden spelers nog voor 400.000 euro op de loonlijst, maar dit zal in de toekomst maximaal 200.000 euro worden.

Vind jij het een goed besluit dat Gonzalo García moet vertrekken?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dit is nou de dag positief beginnen!
Als je het presteert elke wedstrijd met andere namen te beginnen heb je zelf ook je visie niet duidelijk!
Tuurlijk moet je zoeken naar de juiste basis elf, maar als je na de winterstop nog steeds iedereen kansen gaat geven houdt het een keer op...

Ik vind persoonlijk dat van leeuwen goed werk heeft geleverd bij Twente. Hij weet toch altijd weer prima spelers te vinden die niet veel geld kosten. Als ik het goed heb, begon hij bij een zo goed als failliet fc twente in de 1e divisie en binnen anderhalf jaat staan ze veilig in de eredivisie. Ben zeer benieuwd of zijn opvolger het beter zal doen.

29 april 2020 om 08:05

Niet veel geld kosten? Voor 4 ton op de loonlijst plus wellicht ook een flinke som tekengeld is een promovendus en zeker een club met de financiële toestand van Twente onwaardig. Ze zijn net ontsnapt aan een faillissement en gaan dan zulke contracten uitdelen.

29 april 2020 om 09:52

Het is altijd twijfelachtig om direct te concluderen dat het zo gaat. Het zou kunnen hoor, maar ik vind het aannemelijker dat het de jongens betreft die al een contract hadden, zoals Bijen, Drommel, Vuckic. Maar goed, dat het niet hoort moge duidelijk zijn.

29 april 2020 om 08:57

Ik weet niet of jij het je kunt herinneren, maar de gemeente heeft aan het eind van vorig seizoen weer flink moeten dokken. Natuurlijk komt dit niet alleen door Ted, maar het is ook geen geheim dat Twente met afstand het hoogste spelersbudget van de eerste divisie had. Als je nu ook leest dat ze nog salarissen van 400k betalen, dan lijken ze het daar maar moeilijk te snappen.

29 april 2020 om 09:55

Jij had dus doorlopende contracten eenzijdig naar beneden willen aanpassen?

29 april 2020 om 11:10

ik snap dat dat niet kan, echter hoeveel nieuwe spelers hebben ze vorig jaar gehaald ? Volgens mij was dat een bus lading vol. Zelfs in de winterstop hebben ze extra spelers gehaald. Dit terwijl ze toen al zouden moeten weten dat ze een flink verlies zouden leiden en mogelijk zonder hulp failliet zouden gaan. Het ligt dan ook zeer zeker niet alleen aan de lopende contracten.

29 april 2020 om 11:45

Ja, spelers gewoon voor het blok zetten. Of inleveren, vertrekken of club failliet.

29 april 2020 om 11:57

Niet zomaar wat roepen. Twente stond dit seizoen voor zwarte cijfers. Zelfs meer dan begroot. De problemen die er nu zijn treffen alle clubs. PSV wil ook niet voor niets de salarissen korten. Het korten op de salarissen geldt voor alle, ook de aflopende, contracten voor dit seizoen. Dus t/m 30 juni.omdat er zoveel contracten aflopen en er dus een nieuwe selectie wordt samengesteld pakken ze nu ook direct de kans op om vanaf volgend seizoen met een ander salarisplafond te werken. Daarbij onderzoekt Twente ook nog de mogelijkheid om te werken met tweeledige contracten, een deel voor de periode zonder publiek en een deel voor de periode met publiek.tot slot: de spelers die vorig jaar zijn gehaald komen uit de B competiites van hun land en waarom daarom wat betreft salaris goedkoper dan Nederlandse alternatieven. De Nederlandse jongens die al wat langer bij de club zitten zijn juist de dure contracten. Maar zoals gezegd, die lopen nu af.

29 april 2020 om 14:21

Hoe twente er dit jaar voor staat / stond kan ik je niet zeggen, daar heb ik nooit iets over gelezen. Wat ik wel weet is dat ze vorig seizoen moesten snijden in de kosten, ondanks dat wel veel nieuwe spelers gehaald hebben (zelfs in de winterstop), met afstand het hoogste spelersbudget hadden, maar wel ruim 1 miljoen verlies draaide. Dit verlies is weer door de gemeente gecompenseerd. Ik snap niet hoe het kan dat Twente een verlies van meer dan 1 miljoen had. Ik neem aan dat ze dit niet begroot hadden (want anders zouden ze geen vergunning moeten krijgen) en ik zie geen omstandigheden waardoor ze in 1 keer een verlies van meer dan een miljoen hebt. Het was niet zo dat je in 1 keer een strop hebt zoals nu. Maar als Twente Watcher en inzicht in de cijfers kun je mij hopelijk uitleggen hoe het kan dat je wel vee spelers haalt (o.a. huur en transfervrij) terwijl je eigenlijk de huur en het salaris niet kunt betalen. Of welke opbrengsten er vorig jaar gedurende het jaar weggevallen zijn waardoor het verlies ontstaan zijn.

29 april 2020 om 14:57

Dat soort verliezen ontstaan door de afrekeningen met de belastingdienst en Bunge. Gelukkig incidenteel dus.

29 april 2020 om 15:00

Volgens mij zaten die verliezen al in het jaar daarvoor.

Het vertrek van Van Leeuwen leidt hier niet toe. Dit zijn gewoon spelers (en trainer) die uit contract lopen. Het zijn er zoveel omdat Noabers 2 jaar terug niet voor meer dan 2 jaar contracten konden in staan. Daarbij zorgelijk dat er bijna geen jeugd klaarstaat en slechts 3 spelers transferwaarde hebben. Ted was nodig in tijden van crisis, maar niet om te bouwen.

29 april 2020 om 09:59

Van Leeuwen heeft dit seizoen veel te veel steken laten vallen en lag onder vuur bij supporters en met name ook de sponsoren/geldschieters. Denk dat zijn vertrek onvermijdelijk was. En in mijn ogen ook een juiste beslissing. Zeker nu Twente zo afhankelijk is van diezelfde geldschieters.

Die contracten liepen al af en het was zeker van de spelers maar de vraag hoeveel zouden blijven. Leuk dat de opvolger van Ted een hoger rendement uit de jeugdopleiding moet halen, maar volgens mij is de laatste jaren juist het probleem bij Twente dat de spelers in de jeugd niet in de buurt van het gewenste niveau komen. Daar kun je als TD met een beperkt budget en de complete druk om te promoveren/handhaven niet van op aan. Ik zie het als de zoveelste reshuffle in Enschede de laatste jaren, waar met name trainers met bosjes worden geslachtofferd en niemand de tijd krijgt om fouten te maken. Ja, Ted is een eigenwijze man en heeft veel fouten gemaakt. Maar hij heeft wel vanaf een 0 punt een grote bijdrage geleverd aan de titel in de KKD en handhaving dit jaar. Qua resultaat had ie het niet beter kunnen doen. Toch riep een groot deel om zijn vertrek. Ik ben echt benieuwd wie er nu weer in gaat stappen zowel qua TD als qua trainer en waarom die personen het dan zoveel beter gaan als met name de trainers die de afgelopen jaren op het trainerskerkhof van FC Twente zijn beland. Inmiddels gaan we dus naar de 10e trainer in 10 jaar (interim trainers niet meegerekend).

29 april 2020 om 08:04

Je moet als trainer alleen aan FC Twente beginnen als je een 3 jarig contract met een flinke ontslagvergoeding kunt onderhandelen. Want voor je het weet wordt je er daar uitgegooid.

29 april 2020 om 08:06

Hansi,als Tukker ben ik helemaal met je eens. Alleen, Heracles is mijn club.....

29 april 2020 om 08:19

De laatste 2 jaar is de trainer er niet uit gegooid. Die zijn na een jaar, einde contract, bedankt voor bewezen diensten omdat ze voor de lange termijn niet geschikt bleken. Heeft niks met eruit gooien te maken, gewoon onderdeel van jaarlijkse evaluatie. Ben blij dat ze niet meer langer dan 1 jarig contract geven, omdat Twente op trainersgebied structureel de verkeerde keuze maakt met het al sinds de 2e periode McClaren (2012) doorschuiven van de assistent, op een korte periode Verbeek na.

29 april 2020 om 18:04

Daarom moet je als trainer ook alleen voor 3 jaar komen. 1 jaar wordt niet verlengd, en na 1,5 jaar max wordt je er uitgegooid.

29 april 2020 om 09:03

Eens Master D. Ik zie het ook als de zoveelste poging tot succes. En weer is er onrust, het enige dat we niet nodig hebben. Moet wel zeggen dat het wel meevalt dat een groot deel riep om zijn vertrek hoor. Op bepaalde fora van Twentesupporters hoorde je die geluiden inderdaad al maandenlang, maar zijn inzet wordt zeker gewaardeerd en hij had er voor de meerderheid denk ik niet uitgehoeven. Persoonlijk voor mij ook niet, hij heeft het met de beperkte middelen gewoon goed gedaan. De trainer is een ander verhaal, die kreeg weer eens niet de tijd en om zijn hoofd werd al heel snel geschreeuwd. Nu ben ik niet per se fan van Garcia Garcia, maar die had spelers als Bosch en Roemeratoe, die beiden lieten zien wel het gewenste niveau te hebben, langer moeten laten staan. Maar voor Roemeratoe kwam daarna Busquets, en die was een portie slecht/slap/traag + loopt dan ook onze eigen jeugd in de weg. Daarbij wisselde Garcia echt teveel met de opstelling terwijl het met de beperkte selectie niet moeilijk hoeft te zijn om een vaste opstelling te maken. Qua jeugdspelers zit er wel wat niveau in met Bosch, Roemeratoe, Zerrouki en Wieffer wel wat. Die kunnen wel mee op dit niveau, en ik denk Bosch nog wel wat hoger. Maar inderdaad houdt het niet over. Aan het einde van de rit mag Garcia van mij best blijven, en denk ik dat het goed is om een trainer eens langer tijd te geven bij onze club. Helaas krijgt niemand lang genoeg de tijd omdat een deel van de achterban (lang niet alle gelukkig) denken dat we nu al voor middenmoot/subtop moeten spelen. Niet realistisch.

29 april 2020 om 10:00

Dat is nou juist het probleem. Ik denk niet dat veel mensen weten wat nou precies het niveau van die jonge spelers is. Jongens als Roemeratoe en Bosch zijn minstens zo goed als de aankopen van Van Leeuwen. Bovendien doen de jonge jongens het toch altijd prima bij Heracles en die komen uit dezelfde jeugdopleiding. Zo slecht kunnen ze dus niet zijn. Verder ben ik ook wel nieuwsgierig wat er nu weer staat te gebeuren. Het is er in ieder geval nooit saai, maar je kunt als club niet zo aan blijven sukkelen. Toch valt er wel wat voor te zeggen, dit besluit. Van mij hoefde hij niet per se weg, maar het is wel zo dat hij totaal geen waarde heeft gecreeerd en als praktisch de hele selectie ineens uit z'n contract loopt, kun je best stellen dat je verkeerde beslissingen hebt gemaakt als technisch directeur.

" Ted was nodig in tijden van crisis, maar niet om te bouwen ". En nu is het geen crisis? Bouwen doe je niet in crisistijd, in crisistijd probeer je te overleven. Dit is een onbegrijpelijk besluit aangezien Twente geen geld heeft om te investeren en de kracht van Ted van Leeuwen juist was om met een slecht gevulde beurs toch redelijk goede spelers aan zijn clubs weten te binden. Zonder Ted van Leeuwen kan het zomaar gebeuren dat Twente volgend jaar een degradatiekandidaat wordt, al is het natuurlijk ook zo dat alle clubs uit het rechter rijtje in het zelfde schuitje zitten. Ik vind het typisch dat die clubs proberen om bij Ajax geld los te peuteren, terwijl ze volgend jaar juist behoefte hebben aan spelers en Ajax er daar juist heel veel van heeft. Het zou zomaar kunnen dat Ajax door het wegvallen van de O19 competitie nu wel bereid is om een paar spelers uit te lenen om te voorkomen dat ze stil komen te staan in hun ontwikkeling.

29 april 2020 om 08:29

Degradatiekandidaad wordt? Ik weet niet of je dit seizoen gekeken hebt, maar met het vertoonde spel mag Twente nog blij zijn dat de competitie niet is afgemaakt want waren zeker al degradatiekandidaad.

29 april 2020 om 08:54

We hebben dankzij Ted de eerste divisie en handhaving overleefd. Daar ben ik hem dankbaar voor. Nu moet je toch eens de blik op de toekomst hebben. Sponsoren en Noabers investeren niet graag in huurspelers en gokjes. Waarde ga je creëeren met scout werk en doorstroom. Blijf je langer enkel huren, krijg je niets aan transferwaarde en lopen Noabers en supporters weg bij het vreemdelingenlegioen.

29 april 2020 om 09:04

Dat waren ze dit seizoen al. Ze hadden nog geluk dat ze in de eerste vier wedstrijden tien punten haalden. Als het seizoen was afgemaakt waren ze derde van onderen geworden, ze pakten geen punt meer.

29 april 2020 om 09:21

Klopt inderdaad, alleen ADO liet nog slechter voetbal zien dan wij.

29 april 2020 om 10:00

El Fenomeno hadden we allemaal maar de wijsheid van jou. Jij weet met zekerheid te zeggen waar we geeindigd waren. Je bent er maar druk mee dat spuwen van wijsheid als het om Twente gaat. Twente is degradatiekandidaat inderdaad. Twente had een neerwaartse spiraal te pakken, maar had nog een behoorlijk aantal mede-degradatiekandidaten die ze nog thuis gingen ontvangen. Je kunt nooit zeggen hoe dat afgelopen was, maar ik weet dat je alleen maar stemming maakt en jouw waarheid als enige waarheid neerkwakt.

29 april 2020 om 10:05

Als je hoort dat er spelers voor vier ton op de loonlijst stonden, kun je best concluderen dat die portemonnee dus niet eens zo leeg was. Dat zijn gewoon subtop-salarissen. Verder is FC Twente al een degradatiekandidaat, evenals ze dat dit seizoen ook waren. Verder moet je niet vergeten dat er ineens een hele selectie uit hun contracten loopt. Is dat dan echt een voorbeeld van goed beleid? Van mij hoefde hij niet weg hoor, maar ik vind het nogal makkelijk om te oordelen zonder in ieder geval enigszins op de hoogte te zijn van de club. Waarom je Ajax er ineens bij betrekt snap ik helemaal niet, want nergens staat er iets over het lenen van spelers van Ajax of dat FC Twente geld wil lospeuteren. Nogal een subjectief bericht dus...

29 april 2020 om 10:13

Sirius eens met je bericht verder hoor, maar wie precies van de selectie verdient er 400.000? Als de Telegraaf dit stelt dan heb ik daar enige twijfels bij. Daarnaast is de Telegraaf juist van het op de man spelen, maar ik zie geen namen wie dat salaris ontvangt. Dan vraag ik me af of dit niet uit de duim gezogen is. Daarnaast was er al bonje toen het gerucht ging dat Brama 250k ging verdienen, als toentertijd ook naar buiten gekomen was dat Twente ook salarissen van 400k betaalt dan waren de rapen pas echt gaar geweest. Ik betwijfel het.

29 april 2020 om 10:22

Ik heb geen idee, maar er gaan wel al langer geruchten dat spelers met oude(re) contracten een behoorlijk salaris hebben. Of dat vier ton is, dat weet ik ook niet. Ik ga ook enkel af op nieuwsberichten op voetbalplatformen zoals VZ en Twentefans. Maar goed, het betreft de Telegraaf en die spuwen wel vaker onwaarheden. Ik vraag me dus ook af wie er dan in hemelsnaam vier ton verdient.

29 april 2020 om 12:06

Ted van Leeuwen had juist helemaal niet beperkte middelen. Had meer te besteden dan Heracles, Sparta, Emmen, VVV en ga zo maar door. Hij heeft wel veel spelers gehaald uit B competities die weinig verdienden, maar ook niet veel toevoegden. 10 man op de reservebank en niemand waar je beter van wordt. Dan hebben de andere clubs een smallere selectie, maar wel beter.zijn grootste fout is echter het samenstellen van de technische staf. Ondanks alle waarschuwingen eigenwijs kiezen voor een volledig onervaren staf. Vervolgens op de achtergrond blijven bij de nieuw opzet van de jeugdacademie en de Brama affaire. Hij was volledig onbereikbaar voor advies of kritiek vanuit andere geledingen. Dat kun je je als TD niet permitteren. Terecht dat hij nu weg moet.

Dat is alleen maar goed voor de club. Dit was een heus vreemdelingenlegioen. 80 procent van die vertrekkers ga je toch niet missen. Twente moet terug naar de basis, jeugd doorlaten stromen en anders zich richten op talenten uit de regio (incl DE) en uit de KKD !

29 april 2020 om 08:42

Het probleem is dat er, mede door Ted, nauwelijks een jeugdopleiding is. Er is door de jaren heen flink bezuinigd op de jeugdopleiding en Ted heeft er ook geen omkijken naar gehad. Dit heeft mede geleidt tot het vertrek van bijvoorbeeld Dean Huiberts naar PEC Zwolle. Ik heb die jongen nu twee wedstrijden zien spelen bij PEC en snap er echt helemaal niets van dat Twente geen plan voor hem had klaar liggen... Dat soort talenten kun je perfect door laten stromen inderdaad en gaan jou geld opleveren! Ik hoop dan ook dat er vanaf nu flink geïnvesteerd gaat worden in de jeugd.

29 april 2020 om 09:39

Het is tegenwoordig gewoon lastig als jeugdopleiding. Je moet er echt geld voor hebben. Nu hoor je zelfs nog weleens clubs die een goede jeugdopleiding hebben, zeggen dat het niet de moeite waard meer is. Je kan als club nog zulke goede talenten opgeleid hebben maar zodra ze contract mogen tekenen staan er gelijk nog meer clubs met nog veel betere contracten klaar.

29 april 2020 om 09:51

Dat geloof ik meteen. Al denk ik dat in het geval van Huiberts, Twente helemaal niet kansloos had hoeven zijn, hadden ze gewoon een plan voor hem uitgestippeld.

29 april 2020 om 10:09

Om nog maar te zwijgen over al die jongens die zogenaamd het niveau niet hadden, maar het toch zeer behoorlijk deden bij Heracles. Roemeratoe en Bosch blijken ineens ook minstens zo goed als de aankopen van Van Leeuwen.

29 april 2020 om 10:24

Ja als het daarom ging dan is het inderdaad zonde geweest. Dan hadden ze wel meer de best kunnen doen.

29 april 2020 om 12:10

De jeugdopleiding is vooral verkwanselt door Onno Jacobs en van de Belt en later van Halst. Dat van Leeuwen er geen prioriteit aan heeft gegeven komt omdat hij vooral bezig was meet het eerste elftal. Daarom is hij ook niet geschikt voor de lange termijn. Maar het kapotmaken van de jeugdopleiding en de scouting ligt vooral bij die andere drie heren.

29 april 2020 om 14:17

Het kapotmaken van de jeugdopleiding heb je te danken aan Munsterman en consorten. Als je ineens een schuld van tientallen miljoenen hebt, is het natuurlijk niet vreemd dat men de jeugdopleiding gedeeltelijk moet wegsaneren. Als er iemand goed werk heeft verricht in de afgelopen jaren, is het Onno Jacobs wel.

Maar, wacht even? Opdracht is op om een selectie met transferwaarde te bouwen, oftewel waarde op het veld creëren. Logisch, dat zal bij veel clubs een van de pijlers of uitgangspunten in het beleid van de TD zijn. Maar dan lees ik ook dat salariskosten flink moeten worden teruggeschroefd (ook logisch, zeker nu het coronavirus aan de orde is) in de nabije toekomst. Volgens mij gaan beide zaken niet hand in hand en moet je dan concessies doen in de keuzes die je maakt..

29 april 2020 om 08:49

Of je moet soms eens luisteren naar je scouts ipv alles alleen doen en oplossen met huurspelers. Onder Ted is een scout nutteloos.

29 april 2020 om 09:04

Dat is inderdaad een van de weinige alternatieven. Was het gehele scoutingsapparaat destijds niet wegbezuinigd door van den Belt? Volgens mij had Twente letterlijk niet 1 scout meer over. Maar gezien jouw opmerking neem ik aan dat die situatie enigszins hersteld is en dat Twente weer een scoutingsapparaat heeft. Als die alsnog genegeerd worden snap ik de interne aversie jegens Ted al beter.

29 april 2020 om 09:22

Bleuming is sinds 2018 de hoofdscout bij Twente. Hij was al eerder niet onverdienstelijk van 2005 tot en met 2015 Hoofd bij Twente (en tussen 2015 en 2018 bij Utrecht). Je zou toch zeggen dat er wel iets gescout had moeten zijn, maar ik zie er niets van terug onder Van Leeuwen. Ander vermoeden wat ik heb is dat Ted een grote vinger in de pap heeft wat betreft de wedstrijdopstellingen. Spelers als Busquets, Espinosa, Ramos en Holscher werden nooit gepasseerd, hoe slecht ze ook speelden. Zijn hier vreemde afspraken gemaakt met (huur)contracten? Het doet mij in ieder geval erg vermoeden dat zowel Bleuming als Pusic/garcia compleet zijn genegeerd en Ted zijn eigen lijn trok. Hopelijk kan er nu weer gescout worden, kunnen we een team bouwen, en kunnen we na verloop van tijd ook weer wat transferwaarde opbouwen.

29 april 2020 om 10:00

Dus naar scouts luisteren en spelers contracteren voor meerdere jaren tegenover veel tekengeld, geld wat er niet is. Als supporter zijnde moet je de huidige situatie wel begrijpen volgens mij. Huurspelers zijn goedkoper.

29 april 2020 om 10:12

Spelers hoeven niet veel te kosten. Er lopen genoeg spelers in de Eredivisie rond met een heel normaal salaris die goed presteren. Wat moet je dan, overschatte en dure talenten als Busquets blijven huren terwijl je met spelers als Roemeratoe en Bosch betere jongens hebt die nota bene uit de jeugdopleiding komen? Huurspelers kunnen goedkoper zijn, maar dat hoeft niet altijd het geval te zijn.

29 april 2020 om 10:14

Heb je voor mij de berekeningen? Wat heeft bijvoorbeeld Busquets gekost aan huur? En Latibeaudiere? Hoeveel tekengeld krijgt een aangetrokken talent? En wat is voor hen een standaard salaris? Hoe helpen huurspelers ons er voor lange tijd bovenop? Hoeveel sponsorinkomsten en goodwill leveren wij in door enkel huurspelers? Met alleen huurspelers weet geen enkele club financieel te overleven. In Nederland heeft elke club transferwaarde nodig om in leven te blijven.

Vreemdelingenlegioen is ook wel het idee dat ik er als buitenstaander bij heb. Ik zie Twente alleen sporadisch op tv, dus zeker geen kenner. Maar ik kan uit mijn hoofd alleen Drommel, Brama, Lang en Vukic opnoemen. Die laatste alleen omdat ik hem pas zag bij het doelpunt van het jaar. Terwijl je vroeger spelers als Boscker had die er een leven lang speelden. Maar ook jongens als N Kufo, Boerebach, Ter Avest, Youri Mulder, Fred Rutten. Dat waren echt de gezichten van Twente en nu zou ik niet weten wie dat zou moeten zijn.

Typisch Twente om meteen weer salarissen van vier ton te betalen om te gokken dat ze in de eredivisie blijven, terwijl ze tientallen miljoenen schuld hebben. Misschien kan de gemeente ze straks weer bijspringen als ze met een zielig verhaal en opgehouden handjes langskomen.

29 april 2020 om 09:20

Inderdaad. Geloof dat Brama daar ook nog drie ton opstrijkt. Dat vangt hij elders niet meer. En dan mooi weer spelen en het trouwe clubicoon uithangen. Bah...

29 april 2020 om 09:53

Die rol hoeft hij niet te spelen. Dat is hij. Brama is de speler die terug kwam om Twente te helpen uit de KKD te komen en is daar prima in geslaagd. Hij is ook niet degene die de publiciteit gezocht heeft toen hij op de bank belandde. Brama is absoluut het probleem niet bij Twente...

29 april 2020 om 10:20

Nou, ik denk daar toch anders over. Vind het een betweterig molletje dat de achterban en vijfde colonne bespeelt voor eigen doeleinden. Net als Boschker overigens, die is ook achterbaks bezig met zijn eigen positie binnen de club alleen is hij een stuk dommer dan Brama.

29 april 2020 om 10:15

Daar kijk ik ook van op, maar ik wacht nog even af voor ik voorbarig iets roep wat niet blijkt te kloppen. Het schijnt namelijk dat jongens als Vuckic, Bijen en Drommel behoorlijk verdienen bij FC Twente en ik lees vaak dat de huur van Busquets (een jongen die werkelijk niets toevoegt) ook prijzig is. Maar goed, het is ernstig dat spelers schijnbaar vier ton verdienen. Dat is gewoon een subtop-salaris.

Maximaal 2 ton voor spelers.. Klinkt in mijn oren als heel heel weinig. Dat zal dan betekenen dat het spelersbudget ook drastisch omlaag gaat. Dit jaar deden we het met een besrag rond de 5 miljoen. Dat zal dan denk ik naar 3 gaan?

Overigens is Twente wel echt een droom om nu in te stappen als technisch directeur. Je kan zowat het hele team zelf vormgeven, inclusief de hoofdtrainer.

29 april 2020 om 09:22

Het negatieve sentiment rond de club is nog niet weg. Daarnaast is een hele generatie opgegroeid met een te hoog verwachtingspatroon.

29 april 2020 om 09:27

Dat betekent gewoon dat we weer goed moeten scouten en geen verwende huurspelers meer moeten aantrekken die dat soort bedragen gewend zijn bij hun veel te grote club. Terug op zoek naar talentvolle jongens die zich willen ontwikkelen en zich willen binden. Er zijn vele clubs die het salarisbudget een stuk lager hebben dan die 2 ton. Daar moeten we ons mee meten, niet met een Ajax of Psv.

29 april 2020 om 10:24

@jansen Joenite . Eens. Daarom denk ik ook dat Twente een trainer moet nemen die down-to-earth is en krediet heeft bij de wat oudere achterban. Jaren tachtig/negentig nostalgie zou nu rust geven en herkenbaarheid terugbrengen. Dus waarom niet Hans de Koning met bijvoorbeeld Andrã© Paus als assistent?

29 april 2020 om 10:52

Op nostalgie en herkenbaarheid kan je niet teren. Dat kennen we van Van Halst, Boschker, Verbeek en Heubach. De Koning zit prima bij VVV (en contract eergisteren verlengt) en Paus zou gewoon een ware gok zijn. Ik zou wel heel graag Ron Jans zien, maar ook bijv Langeler.

29 april 2020 om 09:41

Met 2 ton zit je gewoon middenmoot eredivisie hoor. Zo weinig is dat niet.

29 april 2020 om 10:17

Twee ton weinig? Vier ton is een subtop-salaris. Verder is FC Twente geen droom momenteel, want het afbreukrisico is enorm en het is een complete puinhoop. Als je als technisch directeur nu twee seizoenen overbrugt en daarin waarde creeert zonder te degraderen, ben je onsterfelijk. Echter heb je ook zomaar de kans om met 1 seizoen te degraderen zonder dat je daar zelf veel schuld aan hebt gehad. Toch krijg je als technisch directeur dan de schuld.

Ik vraag me wel oprecht af wie er binnen de selectie een salaris van 400.000 krijgt? Brama rond de 250.000 als we Bert van Losser moeten geloven, en dat is allesbehalve een betrouwbare bron. Toen waren de rapen al gaar terwijl het niet eens zeker is dat dat daadwerkelijk zo is. Weet iemand meer?

29 april 2020 om 10:19

Ik heb ook geen idee. Er gaan wel al jaren geruchten dat jongens als Drommel, Bijen en Vuckic ook zeer behoorlijk verdienen, maar ik vraag me af of dat vier ton is. Gezien de interesse in Busquets de afgelopen zomer zou het mij overigens niet verbazen dat FC Twente een behoorlijk salaris voor die jongen heeft betaald.

29 april 2020 om 10:42

Misschien wel een speler als Paul Verhaeg? Ik weet het ook niet

Ze zeggen altijd dat tukkers zo nuchter zijn. Bij FC Twente weten ze keer op keer een verkeerde inschatting te maken van de werkelijkheid. Constant schatten ze zichzelf te hoog in en willen ze boven hun stand leven. Heel mooi wat Twente in de afgelopen jaren heeft gepresteerd, maar dat is meer uitzondering dan regel. Ken je plaats en probeer iets op te bouwen voor de lange termijn. Met dit beleid zit met binnen de kortste keren weer in de problemen, en dan is het maar afwachten of ze er weer bovenop komen.

29 april 2020 om 10:55

Rvpstrikernl dus wat beleidsbepalers afkomstig uit andere streken doen namens onze club, geeft weer hoe nuchter we als Tukkers zijn? De beleidsbepalers geven aan dat de salarishuishouding omlaag gaat. Dat is toch juist goed? Of stel jij een ander beleid voor?

29 april 2020 om 10:56

Dit is m.i. ook juist een stap om op te bouwen op de lange termijn... (zie post #15 voor mijn motivatie)

29 april 2020 om 13:04

Plattelands Tukkers zijn over het algemeen heel nuchter. Alleen in de steden wonen ook grote groepen paupers met een andere mindset. En die zijn luidruchtiger.

Dacht dat van leeuwen het helemaal niet zo slecht deed Vraag me vooral af of Twente nog wel bestaat over een paar maanden, lijkt me ook een club met een wankele financiele basis.

Ik snap Twente wel ze moeten bezuinigen,dus alle aflopende contracten zij de klos. Garcia en Tedjen zullen ook een aardig salaris hebben en als ze dan niet doen wat de sponsoren en supporters(die weer een jaarkaart moeten komen) graag willen zien, dan is het einde oefening.

Ongelooflijk, non-voetballer en ook nog eens over-the-hill Brama zo belangrijk maken, voegde helemaal niks toe, en die dan bijdehand gaat lopen doen. De club had Garcia moeten steunen en Brama eruit moeten knikkeren, had je een betere teamgeest gehad.twente speelde tot dat gezeik heel erg goed voetbal, zeker met dat materiaal.wat overigens prima materiaal was, als je kijkt naar wat er financieel mogelijk was; vrijwel niks.en dan verwachten dat Van Leeuwen een selectie met transferwaarde neer zou zetten...en daarbij ook nog eens verwachten dat ie in de eredivisie blijft.in plaats van al iets meer ervaren goede huurspelers, had je dan op jeugd uitgekomen, of heel middelmatige spelers die je dan koopt, en waar nauwelijks transferwaarde in kan zitten, tenzij je wel extreem goed gescout hebt en geluk hebt.

29 april 2020 om 12:49

Brama die niets heeft toegevoegd sinds hij terugkwam. De man die Twente vorig jaar zowat in zijn eentje kampioen heeft gemaakt. De man die niks over de affaire heeft gezegd, maar volgens jou blijkbaar bijdehand doet. Materiaal prima, terwijl dat het niet was. Financieel niks mogelijk, maar wel een subtopwaardig budget hebt. Volgens mij zit je hier te trollen. Het is goed dat García, die bij niemand goed lag behalve bij TvL, weggaat.

29 april 2020 om 14:23

Hoe kom je daarbij? FC Twente begon goed in z'n eerste 5 duels en zakte daarna als een kaarthuis in elkaar. Dat was nog ver voor het hele gedoe met Brama. Je doet allemaal aannames, terwijl het wel duidelijk is dat je zelden een wedstrijd van FC Twente hebt gezien.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren