Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

SVA wil Brabantse Ajax-fans niet bij wedstrijd tegen FC Twente: ‘Blijf thuis!’

Laatste update:

De Supportersvereniging Ajax (SVA) heeft een beroep gedaan op Ajax-fans uit Noord-Brabant om aanstaande zondag niet naar de Johan Cruijff ArenA te komen voor de wedstrijd tegen FC Twente (14.30 uur) uit angst voor verspreiding van het coronavirus. De KNVB heeft besloten om de wedstrijd ondanks de uitbraak van het virus doorgang te laten vinden met publiek, maar de SVA vreest dat Brabantse fans het virus meenemen en verspreiden in het stadion.

De zuidelijke provincie is in Nederland het zwaarst getroffen door het coronavirus. “Brabantse Ajax-fans, volg het advies van uw veiligheidsregio en blijf thuis!”, aldus directeur Fabian Nagtzaam in De Telegraaf. De krant plaatst vraagtekens bij het besluit van de KNVB om publiek toe te laten bij de wedstrijd, aangezien in theorie meer Brabanders bij een wedstrijd van Ajax kunnen zitten dan bij een gemiddelde wedstrijd van RKC Waalwijk, waar doorgaans 5.500 fans op afkomen.

De wedstrijden in Noord-Brabant gaan komend weekend niet door vanwege het coronavirus. Ook zijn alle amateurwedstrijden afgelast en gaan grote evenementen niet door. “Ajax heeft ongeveer 4.000 seizoenkaarthouders uit Noord-Brabant”, vertelt Nagtzaam. “Daarnaast zijn er van onze 120.000 SVA-leden 15.000 afkomstig uit die provincie. Zij hebben een clubkaart en maakten – dus net als de 105.000 andere leden – kans op de pakweg 6.000 kaarten die in de losse verkoop gingen.”

Nagtzaam heeft begrip voor de bezorgdheid bij de ‘andere fans’. De SVA houdt zich vast aan de richtlijnen van de veiligheidsregio Amtserdam. “In de hype rondom het coronavirus hebben wij als SVA altijd gezegd dat we willen dat er zo lang mogelijk wordt gevoetbald, maar wél met publiek. In principe gaan alle evenementen, betaald voetbal-wedstrijden en amateurduels hier in de regio gewoon door, hebben we ons laten vertellen door een woordvoerder van burgemeester Halsema.”

Nagtzaam hoopt dat de Brabantse Ajax-fans gehoor geven aan de oproep van de supportersvereniging. “De veiligheidsregio daar heeft opgeroepen om overbodige sociale contacten te vermijden”, vervolgt hij. “Onze fans uit Brabant moeten zich afvragen: is het overbodig om naar mijn cluppie te gaan? We kunnen mensen niet tegenhouden. Bij de entree wordt niet gevraagd of je uit Friesland, Overijssel, Noord-Holland of Brabant komt, maar alleen of je een geldig kaartje hebt.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dit is niet aan de SVA, er wordt gewoon landelijk beleid gevolgd. Of dat goed is is een tweede. Ik zou helemaal geen supporters toelaten of de wedstrijden uitstellen, want dit geeft ook zonder Brabanders ellende.

12 maart 2020 om 09:14

Plus hoe ga je controleren. Het risico op verdere besmetting is gewoon rete groot

12 maart 2020 om 09:15

Alle tickets zijn toch aangekocht op naam? Alle tickets uit Brabant blokkeren. Wil niet zeggen dat er niemand op zijn teentjes getrapt is, maar het is een manier.

12 maart 2020 om 09:18

Maar in Amsterdam zijn er ook mensen met Corona gepakt die hebben misschien ook weer mensen aangestoken die zondag in het stadion zitten

12 maart 2020 om 09:31

Sempros, op deze manier wordt het een hetze tegen Brabanders. Bovendien is het ook je kop in het zand steken, want het als je 50000man in een stadion propt en er zitten een paar 'Corona's' tussen, dan hebben er in no time veel meer het virus. Afgelasten of zonder publiek, maar niet met publiek, hoe jammer ik het ook vind.

12 maart 2020 om 09:38

Toch zag je gisteren dat zo'n verbod op fans in het stadion geen effect heeft. Want gister stonden ze allemaal gezellig buiten 't station...

12 maart 2020 om 09:43

Maar je hoeft niet te gaan. Je kan als individu toch zelf nadenken. Wil je het risico lopen op besmetting dan ga je lekker naar het stadion. Niet achteraf huilen dat je besmet bent geraakt en vervolgens dierbare uit je naaste omgeving hebt besmet. Je kan ook verstandig zijn en een paar keer je favoriete club achter de tv aanmoedigen. Het is niet zo dat je naar het stadion moet gaan, niemand dwingt je.

12 maart 2020 om 09:50

Dat is de reden dat de wedstrijden in Brabant afgelast zijn. Doe je het zonder publiek dan gaan de supporters met zijn allen in de kroeg naar de wedstrijd kijken.

12 maart 2020 om 10:01

@Kohaku, dus jij denkt dat iedereen dan maar in de kroeg gaat kijken? Nu dan ben ik vrij zeker dat minstens de helft gewoon thuisblijft. Is dat iedereen? Nee, maar het is al een begin. Verder is het gewoon belachelijk dat er zo op de Brabanders gefixeerd wordt. Zoals in Italië gebleken is haalt alleen een regio (of regio’s) afzonderen niet veel uit.

12 maart 2020 om 10:15

4fRedondo: dit vind ik vrij kortzichtig. Nee, je hoeft niet te gaan, maar wat nou als je collega jou aansteekt omdat hij wel gegaan is? Het draait om een hele maatschappij, niet alleen om jou. Het schijnt namelijk vrij besmettelijk te zijn.

12 maart 2020 om 09:32

Het landelijk beleid kan ook fout zijn... ik vind deze oproep zeer goed. Eigenlijk zou niemand naar de wedstrijd moeten gaan, Nederland is zo klein dat het echt niet alleen meer de Brabanders zijn die de ziekte kunnen verspreiden.

12 maart 2020 om 09:40

Waarom vind je de oproep goed als je erkent dat niet alleen Brabanders het virus kunnen verspreiden terwijl deze oproep daar wel van uit gaat?

12 maart 2020 om 10:43

Het is een eerste stap... het is beter dan niets doen... dat bedoel ik er meer mee. Ze doen meer dan de overheid doet.

12 maart 2020 om 11:12

Helder, ik zou graag een wat landelijker beleid zien. De afwachtende houding stoort me enorm. Voorbeeldje: De Knvb heeft voor het aankomende weekend alle amateurvoetbalwedstrijden afgelast, maar veel amateurverenigingen laten hun teams nog wel gewoon doordeweeks trainen. Erg apart.

Daarom moet alles gewoon niet door gaan. Beter voor iedereen.

12 maart 2020 om 09:26

Gaat ook wel gebeuren, onze overheid is super laks. Maar kijkend naar wat andere landen nu doen en de kritiek die Nederland wereldwijd krijgt op hun lakse optreden, zal er waarschijnlijk vandaag of morgen wel besloten worden dat er voorlopig niet gespeeld gaat worden.

12 maart 2020 om 10:41

Dichtbevolkt land met lakse maatregelen. Maar toen het uitbrak in China wel een grote mond hebben over het verzwijgen en niet adequaat aanpakken van het virus..

Laten we vooral doen alsof er alleen in Brabant iets aan de hand is. Als de regering slim is lassen ze alles af (of zonder fans). We zijn een regelrechte blueprint van Italie aan het volgen en dan weet je hoe het er over 1 a 1,5 week uitziet.

12 maart 2020 om 09:25

Beter nu iets teveel doen idd en verdere verspreiding voorkomen anders loop je straks achter de feiten aan.

12 maart 2020 om 09:32

We lopen al achter de feite aan, per definitie loop je al minstens een week achter vanwege de incubatietijd. Halfslachtige maatregelen heeft op dit moment helaas geen zin meer.

12 maart 2020 om 09:38

Ik ben ook voor afgelasting, maar ik denk dat de gedachtegang is dat je niet meer terug kan komen op afgelastingen. Dit virus houdt nog wel even aan, houd maar rekening met een paar maanden, en dan zou je dus niet deze week kunnen besluiten om een speelronde af te gelasten om volgende week wel te laten spelen.

12 maart 2020 om 09:40

Als je gister de CL zag heeft zonder fans geen zin. Gisteren stonden alle fans gewoon direct buiten 't stadion ipv erin.

Totaal onverantwoord.. wachten op Italië 2.0 in Nederland.. Ik ben ervan overtuigd dat alle wedstrijden er voor het weekend afgaan.. gewoon stilleggen voor paar weken.

12 maart 2020 om 09:59

Ik heb het even voor je uitgerekend. Als het 2x zo erg word hier, krijgen we, zoals het nu staat een totaal van nog geen 7000 besmettingen. Dat op 17 miljoen mensen, valt opzich mee.

12 maart 2020 om 10:02

Alleen ligt de graad van mensen die intensieve zorgen nodig hebben bij het virus boven de 20% (neigt eerder naar de 30). Dan zouden er heel veel mensen lange tijd een bed bezetten op de intensieve zorg, wat tot heel nare situaties kan leiden.

12 maart 2020 om 10:11

De statestieken die mensen hier tevoorschijn toveren zijn echt lachwekkend. Doe alsjeblieft wat research voordat je hier komt met je paniekzaai comments. Op dit moment heeft wereldwijd 11 procent zorg nodig. 11!

12 maart 2020 om 11:51

alleen zitten we nu op de lijn van Italie van 2 weken geleden, als je die aanhoudt kom je wel hoger uit. terwijl er in Italie veel strengere maatregelen zijn getroffen, het minder druk bevolkt is, en minder internationaal. Maar we zijn inmiddels 2 weken te laat. Als het kalf verdronken is ....

12 maart 2020 om 12:08

Ik heb toch ook gerekend met als het 2x zo erg word qua aantal besmettingen. Dan max 7000 besmettingen. En de ziekte word echt niet opeens dodelijker in Nederland. En al word 't 4x zo erg, zit je op 14.000. Daarnaast is de medische zorg in Italië slechter dan in Italië en is daar ook meer vergrijzing.

12 maart 2020 om 12:09

Dan in Nederland bedoel ik natuurlijk

Ja, want alleen Brabanders kunnen besmet zijn met Corona... Dit begint zo langzamerhand toch wel redelijk stigmatiserend te worden, het hele idee dat Corona alleen in Brabant welig tiert is gewoon onzinnig, maar ja, dat is zo'n beetje de enige regio waar in ieder geval nog een aantal tests gedaan zijn.

12 maart 2020 om 09:24

Ja dat begrijp ik ook niet,ze doen nu net of niemand het in randstad ofzo heeft,in Amsterdam zijn er ook een paar gepakt ermee

12 maart 2020 om 09:24

" Ja, want alleen Brabanders kunnen besmet zijn met Corona... Dit begint zo langzamerhand toch wel redelijk stigmatiserend te worden, het hele idee dat Corona alleen in Brabant welig tiert is gewoon onzinnig, maar ja, dat is zo'n beetje de enige regio waar in ieder geval nog een aantal tests gedaan zijn ". Heeft helemaal niets met stigma te maken, maar met realiteit. De helft van het aantal besmettingen komt uit Brabant en als die naar grote evenementen in het Westen gaan, is de kans groot dat ze het virus ook naar het westen exporteren. Het is niet voor niets dat de burgemeesters wedstrijden in Brabant verboden hebben en de Brabanders aangeraden hebben om niet de kroeg in te gaan, dat is om verdere verspreiding te voorkomen. Het zou natuurlijk ook heel raar zijn als evenementen in Brabant worden verboden vanwege het virus en de Brabanders naar evenementen buiten de provincie gaan. Dan heeft dat verbod lekker geholpen.

12 maart 2020 om 09:33

Het is wel degelijk stigmatiserend, een besmet persoon die niet uit Brabant komt kan in een volgepakt stadion even goed tientallen anderen besmetten, dat is hoe het werkt met een exponentiële virale verspreiding. En dat is precies mijn punt, "de helft van het aantal besmettingen komt uit Brabant", dat is echt nietszeggend. Er wordt nagenoeg niet getest in Nederland. Een week of twee geleden heeft het idee postgevat dat Corona vooral een Brabants probleem is, maar je moet wel behoorlijk naïef zijn om te denken dat het zich inmiddels al niet door heel Nederland heeft verspreid. Alsof het virus zich moeiteloos zou over de hele wereld zou verspreiden, maar de provinciegrenzen van Brabant opeens een niet te slechten barriere zouden vormen. Die gedachte is al helemaal lachwekkend als je die afzet tegen het lakse beleid en de vrijwel non-existente maatregelen hier in Nederland. Dus ja, dan maar roepen dat Brabanders geweerd moeten worden is, tegen deze achtergrond, vooral gewoon stigmatiserend.

12 maart 2020 om 09:34

Het verbod is niks meer dan symboolpolitiek. Onze alwetende minister president noemde eerder grote treinstations als die van Utrecht en Den Bosch nog dagelijkse grote bijeenkomsten. Ga er maar van uit dat er dagelijks meer Brabanders op Utrecht Centraal rondlopen dan dat er naar Indoor Brabant zouden zijn gegaan.

12 maart 2020 om 09:35

En gewoon de rest door laten gaan lijkt me een uitstekend alternatief. Buiten Brabant is natuurlijk niemand besmet. Het stopt ook bij de grens van Brabant. Leer van de rest van de wereld. Ook in de randstad zijn genoeg besmettingen. Wanneer je daar nu ook geen maatregelen neemt Heb je hetzelfde beeld als in Brabants, maar dan 1 week later.

12 maart 2020 om 10:04

Je hebt gelijk dat Brabant momenteel de broedhaard lijkt in Nederland. Maar om in de rest van het land alles te laten verdergaan lijkt me toch wat naïef. In Italië is al gebleken dat het niet veel uithaalt om alleen specifiek regio’s te isoleren.

12 maart 2020 om 10:08

" Het is wel degelijk stigmatiserend, een besmet persoon die niet uit Brabant komt kan in een volgepakt stadion even goed tientallen anderen besmetten, dat is hoe het werkt met een exponentiã«le virale verspreiding. En dat is precies mijn punt, "de helft van het aantal besmettingen komt uit Brabant", dat is echt nietszeggend. Er wordt nagenoeg niet getest in Nederland ". Dat is volstrekt irrelevant. Je gaat toch ook geen pedofiel vrij spel geven omdat er elders ook pedofielen zijn? Die redenering slaat helemaal nergens op. In Brabant wordt wel getest en daar blijken heel veel dragers te zijn. En dan zeg jij laat ze maar overal heen gaan en het virus verspreiden omdat er elders in het land waarschijnlijk ook dragers rondlopen. Dat het stigmatiserend zou werken, is de grootst mogelijke onzin omdat die mensen niet zichzelf besmet hebben en er niets aan kunnen doen dat ze drager van het virus zijn. De maatregelen zijn uitsluitend bedoeld om verdere verspreiding te voorkomen en als je dat persoonlijk gaat opvatten, snap je er dus helemaal niets van. Dat elders alles gewoon doorgaat en daar geen maatregelen worden genomen, vind ik ook lachwekkend. Maar dat is natuurlijk geen reden om mensen die in de eigen regio wordt afgeraden in grote getalen bij elkaar te komen, buiten die eigen regio dan maar hun gang te laten gaan omdat daar waarschijnlijk ook dragers rondlopen. Dat slaat helemaal nergens op.

12 maart 2020 om 10:20

" Je hebt gelijk dat Brabant momenteel de broedhaard lijkt in Nederland. Maar om in de rest van het land alles te laten verdergaan lijkt me toch wat naïef. In Italië is al gebleken dat het niet veel uithaalt om alleen specifiek regio’s te isoleren ". Dat is het ook. Wat dat betreft kunnen de andere regios een voorbeeld aan Brabant nemen. Maar dat is natuurlijk geen argument om de Brabanders het virus dan maar naar elders te laten exporteren. Het zou de andere regios juist moeten aansporen om hetzelfde als Brabant te doen. Juist nu het virus hier nog niet gesetteld lijkt, voor zover dat ook daadwerkelijk zo is.

12 maart 2020 om 10:26

Lekker joh, Corona met pedofilie gaan vergelijken. Goed bezig jij. Wat een simplisme zo voor de middag. Het voorstel om Brabanders enkel en alleen op zondagmiddag te weren bij voetbalwedstrijdjes negeert het simpele feit dat er enorme mensenmassa's vanuit Brabant door heel Nederland reizen voor hun werk. Het negeert het feit dat er dagelijks niet-Brabanders vanuit andere provincies naar Brabant komen voor hun werk. Die oproep slaat dus simpelweg nergens op.

12 maart 2020 om 10:31

Ik heb nergens gezegd of geïnsinueerd dat we dan iedereen maar overal naartoe moeten laten gaan en dat we iedereen maar overal in groten getale samen moeten laten komen. Ik beweer alleen dat het onzin is om Brabanders nu ineens als melaatsen te gaan behandelen, niettegenstaande het gegeven dat iemand uit Brabant misschien op basis van de huidige statistieken (die dus deeply flawed zijn, voor een zelfbenoemd scepticus staar je je wel heel erg stuk op deze ‘officiële cijfers’) een enigszins verhoogd risico heeft op het dragen van het Corona-virus. Mijn punt is juist dat als je de verspreiding van het virus wilt afremmen, dat je dan gewoon zonder publiek moet spelen. En niet alleen zonder publiek afkomstig uit Brabant. Overigens ben ik zelf geeneens Brabander, dus zou niet weten waarom ik het persoonlijk op zou vatten. Je valt een stroman aan en je pedofielen-analogie is een formeel een drogreden omdat de analogie kant noch wal slaat.

12 maart 2020 om 10:48

" Lekker joh, Corona met pedofilie gaan vergelijken. Goed bezig jij. Wat een simplisme zo voor de middag ". Het gaat niet om de corona, noch om de pedofiel, maar om het principe. Alleen zie jij dat kennelijk niet. Je gaat niet iets doen of laten terwijl het niet goed is omdat men dat elders ook doet. Dat argument is kinderlijk. Dat die oproep nergens op zou slaan omdat mensen uit Brabant het hele land door zouden reizen, terwijl ze in de eigen regio te horen hebben gekregen dat ze situaties waarin mensen in grote getalen bij elkaar komen bij voorkeur dienen te mijden, is natuurlijk de wereld op zijn kop. In zo een geval is een dergelijke oproep natuurlijk juist op zijn plaats, sterker nog de mensen voor wie de oproep is bestemd, zouden uit eigen beweging dezelfde adviezen die ze in hun eigen regio hebben gekregen, ook buiten die regio in acht moeten nemen en bijv. het openbaar vervoer mijden. Dat het in Italie compleet uit de hand is gelopen, komt omdat de verantwoordelijke bestuurders daar in het begin net zo op het probleem hebben gereageerd als jij nu doet. Het virus is er toch al, dus laten we het maar gewoon zijn gang gaan. Gelukkig nemen de Brabantse autoriteiten wel hun verantwoordelijkheid.

12 maart 2020 om 10:58

" Mijn punt is juist dat als je de verspreiding van het virus wilt afremmen, dat je dan gewoon zonder publiek moet spelen. En niet alleen zonder publiek afkomstig uit Brabant ". Dat ben ik volledig met je eens. Alle grote evenementen zouden afgelast moeten worden tot het probleem onder controle is. Maar dat dat niet gebeurt, kan natuurlijk geen reden zijn om dan maar helemaal geen maatregelen te nemen. En dat Brabanders door een negatief reisadvies zouden worden behandeld als melaatsen, is ronduit lachwekkend. Brabanders zijn vooral slachtoffer. Besmette mensen moeten niet in quarantaine om ze dwars te zitten of ze te stigmatiseren, maar om te voorkomen dat ze andere besmetten. Een negatief reisadvies of sociale onthouding heeft ook uitsluitend fat doel. Als iemand in een andere Provincie besmet is, krijgt hij of zij met exact dezelfde beperkingen te maken. Als er volgende week of maand in Groningen of Friesland net zoveel patienten besmet zijn als nu in Brabant, zullen daar dezelfde beperkingen worden opgelegd.

12 maart 2020 om 11:06

Het is in Italië mede zo uit de hand gelopen omdat er daar mensen zoals jij zijn die de verspreiding in bijvoorbeeld Amsterdam bagatelliseren, zoals in je reactie op Boca2005 hier beneden. Onderscheid maken tussen regio's en constant maar naar anderen blijven wijzen, in plaats van voor het hele land direct adequate maatregelen te nemen. Dat is een patroon dat je nu ook weer in ons land kunt waarnemen. De 'het is daar veel erger dan hier' retoriek. Utrecht is de vierde stad als het op Corona besmettingen aan komt. Rotterdam de zesde. Houten de zevende. 66 van de 503 besmettingen komen uit de provincie Utrecht. Door enkel Brabant als een melaatsenkamp te behandelen en provincies als Utrecht vrij te geven ga je de verspreiding van het virus niet tegen. Het is schijnveiligheid en neigt naar etnisch profileren. Helemaal als vijf dagen van de week Brabant gewoon open blijft om te gaan werken en dergelijke.

Ik snap het verzoek van SVA wel. De adviezen worden niet voor niets gegeven. Maar is het niet zo dat als je als seizoenskaarthouder van Ajax een x-aantal wedstrijden mist dat je seizoenskaart voor volgend seizoen naar iemand op de wachtrij gaat? In theorie zou dat dus kunnen betekenen dat niet gaat je je plek voor volgend seizoen kost..

12 maart 2020 om 09:27

Die regel geldt alleen voor de vakken 125-129 (F-Side). Daar zal vast wel rekening mee gehouden worden.

12 maart 2020 om 09:39

Thnx, weet je gelijk mijn referentiekader..

12 maart 2020 om 10:11

" Maar is het niet zo dat als je als seizoenskaarthouder van Ajax een x-aantal wedstrijden mist dat je seizoenskaart voor volgend seizoen naar iemand op de wachtrij gaat? ". Dat geldt natuurlijk niet in dit soort situaties. En al helemaal niet als dat op advies van de SVA gebeurt.

In Amsterdam waren gisteren evenveel Corona-patiënten geregistreerd als in Eindhoven. Verder zijn er in Brabant meer registraties omdat daar al het ziekenhuispersoneel getest is. In andere provincies zijn minder tests uitgevoerd.
Het virus is inmiddels over het gehele land verspreid.

12 maart 2020 om 09:33

" In Amsterdam waren gisteren evenveel Corona-patiënten geregistreerd als in Eindhoven ". Beetje kinderlijke redenering. In Amsterdam wonen vier keer zoveel mensen en de stad is drie keer zo groot. En de Ajaxsupporters uit Brabant wonen natuurlijk niet alleen in Eindhoven. Het ligt zelfs voor de hand dat daar de minste wonen.

Halve maatregelen in Nederland. Ondertussen verbant Trump Europeese vluchten naar Amerika maar in Nederland vragen we elkaar geen handen te schudden. Er zijn veel mensen die het virus al hebben, ook buiten Brabant, waarvan de klachten nog zichtbaar moeten worden. Zal niet lang duren voordat andere steden net zo hard als Brabant geraakt worden.

12 maart 2020 om 10:15

" Halve maatregelen in Nederland. Ondertussen verbant Trump Europeese vluchten naar Amerika maar in Nederland vragen we elkaar geen handen te schudden. Er zijn veel mensen die het virus al hebben, ook buiten Brabant, waarvan de klachten nog zichtbaar moeten worden. Zal niet lang duren voordat andere steden net zo hard als Brabant geraakt worden ". Is inderdaad bizar. In Italie is het uit de hand gelopen omdat men daar net zo reageerde als in NL en ipv daar lering uit te trekken, wacht men in NL weer met het dempen van de put tot het kalf verdronken is. Ook de Knvb doet weer wat we van haar gewend zijn, nl. weigeren om haar verantwoordelijkheid te nemen. Dat geldt natuurlijk ook voor andere sportbonden. Kennelijk heeft men moeite met het stellen van prioriteiten.

Is zinloos deze oproep. Zolang mijn collega's uit Rotterdam nog braaf elke dag naar Brabant komen om te werken is er toch wel kans op verspreiding in de rest vant land.

De KNVB moet alle wedstrijden laten gaan en spelen zonder publiek de corona virus is niet binnen twee of drie weken over.

Wat een paniekzaaierij, een collega van mij en daar een neef van kwam uit Noord-Italie en had zich laten testen, hij had lichte klachten. En bleek het virus te hebben. Hij heeft 2 dagen ziek thuis gezeten 3e dag geen klachten meer gehad en dan mag je na 24 uur weer gewoon naar buiten. Alleen het probleem zit hem bij oudere en zwakkere, maar bij de meeste gevallen gaat het na eennpaar dagen uitzieken weer goed, sterker je kan het hebben zonder dat je het überhaupt door hebt. Hij heeft zich dan laten testen omdat hij op vakantie was in Noord-Italie anders had hij zich nooit laten testen omdat de klachten niet dusdanig ernstig waren om je zorgen over te maken.

Wat is de Nederlandse overheid en KNVB toch een stel watjes. Ze durven nooit eens een echte beslissing te nemen. Nu ook weer halfslachtig, de Brabantse gemeente lassen de wedstrijden af niet de KNVB. Wanneer staat er nou eens iemand op die besluit; alles aflasten of zonder publiek. Beide is te verdedigen maar niks doen niet!

En terecht, wegwezen met die Brabanders! Sterker; geef ze n band om de arm zodat we weten wat voor volk het is en 'ons' niet kunnen besmetten....wat n kortzichtigheid en stigmatisering zeg, alsof het paria's zijn. Gooi gewoon of het stadion dicht of last alles af. Maar nee, de Knvb/regering schuift de verantwoordelijkheid af op de burger om wellicht zelf de handjes in onschuld te wassen...

Eens met die voorzitter, een wedstrijd van Ajax is inderdaad een overbodig samenkomen. Hij slaat hiermee de spijker op zijn kop.Ja neem de grap! On topic, ze moeten heel deze speelronde gewoon schrappen! A je kunt voordat je ziek bent al drager en verspreider zijn. B half lege of geheel lege stadia moet je niet willen (het gaat toch om de supporters?!) en C we hebben volgens mij prima de tijd om wedstrijden in te halen nu er niets Europees is en de interlands voorlopig ook niet doorgaan.

Gewoon alles aflassen dit weekend of zonder publiek en daarna verder kijken.

Gewoon alles stilleggen. Doen net als het in Brabant alleen is. De staat moet alle evenementen op dit moment bevriezen. !

Het doet me een beetje denken aan de situatie met de vuurwerkramp, waar ook een dag later moest en zal gespeeld worden.
Iedereen gooit het eruit, maar in Nederland denken we gewoon te moeten voetballen. Struisvogelpolitiek. Clubs handen in 1 en gewoon zelf met een statement komen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren