Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

PSV door de mangel gehaald: ‘Dit is nog nooit voorgekomen volgens mij’

Laatste update:

PSV ging zaterdagavond met 3-0 onderuit op bezoek bij FC Utrecht. De Eindhovenaren besloten het duel met negen man, na rode kaarten voor Nick Viergever en Jorrit Hendrix. Willy en René van de Kerkhof zijn in gesprek met Omroep Brabant vernietigend in hun oordeel over PSV en leveren kritiek op trainer Mark van Bommel.

“Achterin, het middenveld, de voorhoede... Nou ja, laten we daar maar niet over praten want de aanvallers waren niet aanwezig. Het was gewoon slecht. En dat tweede doelpunt... Ik weet niet wat Jeroen Zoet daar aan het doen was”, vraagt René van de Kerkhof zich af. Hij plaatst zijn vraagtekens bij de keuzes van Van Bommel. “Ik vind dat Mark van Bommel zich dit moet aanrekenen. Ik had Erick Gutiérrez in de opstelling verwacht, maar daar koos hij niet voor. Dat vond ik wel jammer. Ik denk dat Guti de laatste tijd heeft laten zien dat hij in het elftal thuishoort in plaats van Jorrit Hendrix.”

“Hendrix verloor daaraan voorafgaand een duel op het middenveld - dat hij veel te gemakkelijk inging - en tien minuten later maakte hij een onvoorstelbaar domme overtreding op het middenveld waar hij rood voor kreeg”, zo wijst Willy van de Kerkhof naar de opbouw van de openingstreffer van Sander van de Streek. “Achttien minuten voor tijd beginnen met wisselen is natuurlijk veel te laat. Maar daar zal hij wel zijn redenen voor hebben. Zo zijn trainers nu eenmaal. Ik snap het ook niet.”

“Als Utrecht dit had uitgespeeld en het veld breed had gehouden, was het 4-0, 5-0 of 6-0 geworden. PSV kwam verschrikkelijk goed weg. Je had geslacht kunnen worden met acht veldspelers. Het was een drama. Dit is nog nooit voorgekomen volgens mij”, zo luidt het harde oordeel. René van de Kerkhof is van mening dat Mohamed Ihattaren niet in de basiself had moeten spelen. “Ik vind dat je hem in bescherming had moeten nemen en Guti had moeten laten spelen in zijn plaats. Die jongen is pas zeventien, daar moet je ook rekening mee houden.”

Ben jij het eens met dit oordeel?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het was inderdaad niet veel.. Het meest schrijnende vond ik misschien nog wel die Zoet na afloop. Voor de camera heel stoer naar zijn teamgenoten wijzen die rood pakken, maar waarom kijkt hij niet eens goed in de spiegel? Wanneer houdt hij weer eens wat ballen tegen? Een stabiele keeper, wat hij heeft bewezen wel te kunnen zijn, scheelt zo ontzettend veel voor zo een ploeg. En inderdaad de aanvallers waren afwezig, maar wat verwacht je met zo'n defensief blok op het middenveld? Ihattaren kan toch nooit in zijn eentjer 3 aanvallers bedienen, 90 min lang.

21 oktober 2019 om 11:19

Hoe zou die een stabiele keeper kunnen zijn, als die periodes kent dat die niet stabiel is? Zoet is gewoon een matige keeper en zal ook niet veel beter meer worden.

21 oktober 2019 om 11:50

Er waren periodes dat hij zeker oogde en geen fouten maakte. Toen was hij een degelijke keeper. Nu is het een Stresskip die zo zenuwachtig en onzeker als iets oogt. Wat denk ik altijd in zijn nadeel zal spreken is zijn motoriek en ongelofelijke houterigheid. Cillessen of Onana zien er veel spectaculairder uit.

21 oktober 2019 om 11:31

Zoet is anders dit seizoen wel in vorm, laatste goal daargelaten. Tuurlijk legt hij het probleem bij de twee rode kaarten, want dat was ook het probleem.

21 oktober 2019 om 11:40

Zoet is totaal niet in vorm dit seizoen, hij is pas de laatste potjes iets beter gaan keepen. Aan het begin was het echt niet goed hoor.

21 oktober 2019 om 11:52

Dit meen je toch niet? Ik vind Zoet echt geen schim meer van de stabiele degelijke keeper die hij was. Begin steeds meer te denken aan de komst van Unnerstal tussen de palen. Dat vind ik toch echt de beste keeper binnen Psv. Helaas schat Markie Ruiter hoger in.

Guti voor Ihattaren zou een lachertje zijn want dan wordt er aanvallend niks meer gebracht op het middenveld. Ik had op die plaats voor Doan gekozen en dan Bruma op de zijkant. vanaf nu trouwens maar weer Rosario en Guti naast elkaar. Ik had gehoopt dat Hendrix zijn vorm vast wist te houden, maar hij kan het niveau helaas gewoon niet aan en komt dan met dit soort overtredingen. Jammer.

21 oktober 2019 om 11:42

Precies, ik verwacht dat Mo goed in de gaten wordt gehouden en dat precies duidelijk is wat hij wel of niet kan of wanneer. Verder wel eens. Het moet klaar zijn met dit blok op het middenveld, met meer druk naar voren creëer je veel meer. Nu blijft dat eeuwige breien en dat is niet om aan te gluren. De bal is niet snel genoeg voorin, bij de spelers die er wat mee kunnen.

21 oktober 2019 om 11:50

Klopt, verder ben ik ook geen fan van Rosario, maar het kan niet echt anders op het moment.. Guti oogt nog steeds onzeker maar doet het meestal prima en durft die bal naar voren te spelen, van Bommel moet hem alleen echt vertrouwen gaan geven. Bij Sadilek heb ik daarentegen altijd het idee dat hij maar wat doet, dat gaat hem niet worden denk ik. Hopen dus dat Ryan Thomas er wat van kan en voor nu Rosario maar opstellen.

Eens en Guti hoort gewoon in de basis.
Met 2 controleurs in de basis (Rosario en Hendrikx) mis je gewoon voetbal op het middenveld.

Sorry hoor, maar ik denk dat PSV blij moet zijn met de schorsing van Hendrickx. Kan deze middelmatige voetballer is plaats maken voor iemand die meer kan dan een beetje jagen of een balletje breed. PSV wacht altijd af en daardoor komt het middenveld en verdediging veel aan de bal. Ze moeten vanaf het begin gaan aanvallen waardoor de aanvallende spelers met kwaliteit aan de bal komen.

Het was ook gewoon slecht.als je de 4 aanvallende spelers van PSv weet te beteugelen, heb je als tegenstander een grote kans. De verdediging is matig en niet erg wendbaar, Zoet pakt weinig punten en is kwetsbaar bij afstandsschoten. En vanaf het middenveld moeten dan Rosario en Hendrix geforceerd het spel maken. FC Utrecht deed dit behoorlijk goed en zat vanaf het begin lekker in de wedstrijd !

21 oktober 2019 om 11:15

Tot de domme rode kaart van Viergever ging het voor PSV eigenlijk wel lekker toch, ja ze hadden die lucky goal tegen gekregen, maar waren daar goed op aan het reageren en het zag er naar uit dat PSV de wedstrijd wel aan het omdraaien was naar een overwinning. Maar toen die domme rode kaart van Nick en niet veel later die van Jorrit, ja dan is het wel klaar. Wat je zegt over het beteugelen van de aanval en dat je daarmee PSV lamlegt klopt ook niet helemaal. Afgelopen wedstrijden kwam PSV juist op voorsprong door goals van Rosario en Dumfries, en werden de wedstrijden daarna afgemaakt door de aanvallers. Dus ook vanuit de overige linies kan nog wel het verschil worden gemaakt bij Psv. Maar, er moet wel wat veranderen in de opstelling bij Psv, namelijk Guti voor Hendrikx en Boscagli voor Sadilek, want die heeft het gewoon niet op de linksback positie.

21 oktober 2019 om 11:56

Wel lekker? PSV heeft eigenlijk geen schot tussen de palen gekregen, echte kansen zijn er niet geweest

21 oktober 2019 om 13:00

Toch had ik eigenlijk wel het idee dat het gewoon goed zou komen. Ik zat als PSV fan toch redelijk relaxed de wedstrijd te kijken tot het moment van de rode kaart. PSV heeft wel vaker dat het de eerste helft niet zo soepel loopt en dat ze dan in de tweede helft wakker worden en de wedstrijd gewoon winnen. Had ook wel het idee dat dit zou gaan gebeuren, tot de rode kaart uiteraard... toen was het wel duidelijk dat het niets meer zou worden.

21 oktober 2019 om 13:59

Ik moet eerlijk zeggen dat ik maar heel even dacht dat PSV het recht zou trekken en dat was vlak na de rust. Maar daarvoor had ik het idee echt niet.

21 oktober 2019 om 14:15

Voor de rust gebeurde er niet veel, van beide kanten. Het spel ging wel op en neer, maar zowel PSV als Utrecht heeft toen eigenlijk geen fatsoenlijke kans gekregen. Na de rust scoort Utrecht vrijwel meteen en daarna komt het offensief van PSV op gang, waarbij het er uit zag dat ze toch nog wel zouden scoren, maar toen kwam die rode kaart en was dat wel voorbij.

Tot die rode kaart was er nog niet zoveel aan de hand voor Psv. Wat wel zorgen baarde was dat ze na de 1-0 opeens wel lieten zien dat ze aardig kunnen voetballen. Waarom dan pas vraag je je af? Ook raar om te opperen dat Guti er in zou moeten staan voor Ihattaren, dan haal je de creativiteit op het middenveld toch nog verder naar beneden? Verder overkomt Viergever dit bijna nooit dus dat zou je nog kunnen zien als ongelukkig. Maar Hendrix heeft dit al zo vaak gehad (zonder heel veel rode kaarten te pakken maar volgens mij is hij tegen Ajax ook al weleens in de rust gewisseld, dat het misschien tijd wordt om afscheid van hem te nemen. Beter dan dit wordt het niet.

21 oktober 2019 om 11:24

Dat was tegen Ajax toch ook. Toen ze met 1-0 achter kwamen, begonnen ze pas te voetballen. Psv speelt reactie/ countervoerbal. Bij velen heeft dat een negatieve klank, maar dat hoeft niet. Want met een snelheid van Bergwijn, Malen en Bruma kun je zo gemakkelijk en veel scoren. Psv beheerst dit uitstekend. Het is aan tegenstanders om hetzelfde spel er tegenover te zetten en dan heb je kans. Utrecht heeft het goed uitgevoerd !!

Het enige positieve zijn degene die de rode kaarten ontvingen. Als je dan toch twee keer rood moet pakken, dan maar deze twee. Volgend weekend gewoon met Guti en Schwaab neem ik aan. Zoet zag er inderdaad weer niet goed uit bij die 2-0, maar ik had niets anders verwacht. Het is al jaren duidelijk dat Zoet gewoon geen afstandsschoten kan pakken. Het team is gewoonweg niet helemaal in balans, het missen van een linksback breekt je op, Viergever is te matig en het centrale duo op het middenveld, zoals het eergisteren stond is gewoon een en al armoede. Dan kijk ik toch op van aankopen als Bruma. Als PSV nog wat wil dit seizoen in de competitie moet het vooral in uitwedstrijden flink verbeteren, waar het vorig jaar de tweede seizoenshelft begon (Ajax-uit, Emmen-uit, Heerenveen-uit, Utrecht-uit en Vitesse-uit) lijkt het dit seizoen niet veel beter te gaan, waar er in Enschede en Utrecht dus alweer duur puntverlies wordt geleden.

Hij had idd Ihattaren niet moeten opstellen of in ieder geval na dat eerbetoon direct moeten wisselen. Dit was een schitterend gebaar van de Utrecht aanhang, dus die kun je het ook niet verwijten, maar je zag hem er ter plekke aan onder door gaan. Precies van de Van de Kerkhofs zeggen, dan is hij natuurlijk ook nog maar een kind van 17 hè, die z'n vader is kwijt geraakt. Bovendien, ze moeten bij PSV sowieso héél goed uitkijken een jongen van 17 nu al tot belangrijkste, onmisbare speler te bombarderen.

Ik vraag me af wanneer van Dommel die heel erg dom.bezig is zowel Rosario als Hendrix niet meer gaat opstellen. Ik ben een PSV fan maar wat mij betreft krijgen ze van AZ ook zo een pakslaag als hij door gaat met het opstellen van deze twee spelers.

21 oktober 2019 om 13:02

Dat gaat tegen AZ dus niet gebeuren (rosario & Hendrikx opstellen), want Hendrikx is dan geschorst. Dus zal van Bommel Guti wel (moeten) opstellen.

PSV thuis staat bijna garant voor geen goed resultaat, echter de spelopvatting die v Bommel hanteert geeft weinig ruimt tot flexibiliteit. Wanneer het minder gaat kunnen ze niet echt ergens op terugvallen. Ik vind v Bommel dan ook zeer zwak in het lezen van de wedstrijd, hij brengt nooit echt doordachte wissels of evt een plan b wat positief op het resultaat zou kunnen zijn. Met alle respect, welke trainer zou PSV niet zo kunnen laten voetballen zoals v Bommel dat doet? Er zit genoeg potentie in de selectie om een hoger niveau aan te tikken dan tot nu toe is behaald.

We kunnen nu allemaal wel over Van Bommel heen vallen, maar de trainer Van Bommel wijkt niet heel erg af van de speler Van Bommel. Daarnaast is er natuurlijk een directe band met zijn schoonvader die ook veelal koos voor de veilige oplossing middels een versterkt middenveld (van Bommel en N. de Jong). Guti is meer de avontuurlijk ingestelde speler en die past niet binnen de filosofie van Van Bommel. Die zal op die positie altijd kiezen voor de werker in plaats van de stylist.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren