Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Eindhovens Dagblad: Jorrit Hendrix in wachtkamer in afwachting van transfer

Laatste update:

De naam van Jorrit Hendrix werd de afgelopen tijd meer dan eens gelinkt aan Bologna. I Rossoblu zouden volgens berichten uit de Italiaanse media een bedrag van zeven miljoen euro overhebben voor de 24-jarige middenvelder van PSV. Het Eindhovens Dagblad schrijft maandagochtend dat Hendrix voorlopig in de wachtkamer zit, in afwachting van een eventuele overstap naar Italië.

Bologna heeft zich voorlopig nog niet officieel bij PSV gemeld, in tegenstelling tot berichten vanuit Italië. De Corriere dello Sport schreef dat i Rossoblu al een bod van zeven miljoen bij PSV zou hebben neergelegd. Dat is volgens het Eindhovens Dagblad niet het geval, al wordt er momenteel wel gesproken tussen Bologna en de entourage van Hendrix. De middenvelder staat zelf open voor een vertrek bij PSV.

“Veel wil ik er niet over zeggen. Zolang ik bij PSV speel, sta ik altijd klaar voor de club. Voor honderd procent”, zegt Hendrix in gesprek met het regionale dagblad. Zijn contract bij PSV loopt nog tot medio 2021, maar het is goed mogelijk dat hij komend seizoen genoegen moet nemen met een reserverol in Eindhoven. De middenvelder had in de wedstrijd om de Johan Cruijff Schaal tegen Ajax (2-0 nederlaag) een basisplaats, al werd hij in de rust gewisseld door trainer Mark van Bommel.

Hendrix bleef in de met 3-2 gewonnen heenwedstrijd tegen FC Basel in de tweede voorronde van de Champions League negentig minuten op de reservebank, ten koste van Érick Gutiérrez. De enkelvoudig Oranje-international is aan zijn zestiende seizoen in dienst van PSV begonnen en speelde tot dusver 199 officiële wedstrijden voor de Eindhovenaren. In Bologna zou hij ploeggenoot kunnen worden van Stefano Denswil, Jerdy Schouten en Mitchell Dijks.

Zie jij Jorrit Hendrix vertrekken bij PSV?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als de scouting van Bologna goed z'n werk gedaan heeft vorig seizoen en afgelopen zaterdag; dan zal er geen bod komen...

29 juli 2019 om 07:55

Dijks was voorlopig een schot in de roos, Schouten de ontdekking van afgelopen seizoen in de Eredivisie. Denswill is een sierlijke CV, maar of hij het redt in de Serie A... In Hendrix zie ik absoluut niets, daarmee gooi je 7 miljoen weg...

29 juli 2019 om 08:20

Absolute onzin! Hendrix hoort zeker bij de beste verdedigende middenvelders. Dat hij een gebrek aan creativiteit heeft klopt natuurlijk maar dat compenseert hij verdedigend natuurlijk wel. Hij heeft toch jaren bij PSV gespeeld en op 24 jarige leeftijd dan ook al 200 wedstrijden gespeeld. Dat hij nu wat minder presteert ligt toch meer aan de verdedigende speelstijl van Psv, het seizoen voor dit seizoen was Hendrix naar mijn mening een van de sleutelspelers waardoor PSV kampioen werd.

29 juli 2019 om 08:48

Als Psv draait, dan draait Hendrix idd prima mee. Maar in een team zonder leidrrs of waarin iedereen leider is, komen ze tekortkomingen heel goed naar boven. Hij heeft behoorlijk wat wedstrijden op zijn CV, maar veelal als meeloper. Het is niet voor niets dat grijze muizen a la Zoet / Hendrix zo lang bij Psv zitten.

29 juli 2019 om 08:51

2 seizoenen geleden zou je nog denken dat hij de nieuwe Nigel de Jong kon worden. Onder van Bommel lijkt zijn groei gestopt te zijn helaas. Nu frustreert mij naar mijn mening meer dan dat ik het een geweldenaar vind voor zijn rol. Transfer is hem gegund en hoop dat hij dan weer in de oude rol terug komt.

29 juli 2019 om 08:55

Maar jij ziet toch zelf ook wel in dat een team met een verdedigende speelstijl in Italie goed bij hem zou kunnen passen. Het is toch een speler die goed is in het veroveren van ballen ook vorig seizoen. Dat Zoet en Hendrix lang bij PSV zitten wil zeggen dat ze die extra kwaliteiten niet hebben om het niveau echt te ontgroeien maar beide kunnen ze echt wel mee bij de wat mindere teams in het buitenland uit het rechter rijtje. Wat totaal geen schande is.

29 juli 2019 om 08:59

Hendrix is gewoon middelmaat. Zou hem bij Feyenoord niet hoeven zien. Misschien bij Fc Utrecht of Heerenveen dat hij een meerwaarde kan zijn, maar hoger schat ik hem niet in. "dat hij nu wat minder presteert", hij presteert al een jaar tot 1,5 jaar vrijwel niets en daarvoor viel het ook allemaal wel mee hoor.

29 juli 2019 om 09:02

Ik denk dat 99% van de spelers geen leiders zijn, en niet boven komen drijven in teams die niet draaien.

29 juli 2019 om 09:11

"De nieuwe Nigel de Jong" altijd grappig dat soort humor op de vroege ochtend.

29 juli 2019 om 09:26

Daarvoor viel het mee? Hendrix was gewoon echt een van de belangrijkste spelers onder Cocu dus hoe je bij je 1,5 jaar komt is voor mij een raadsel. Zelfs een jaar is overdreven omdat hij ook vrijwel alles speelde in het eerste half jaar onder van Bommel waarin PSV zowat alles won. Dat jij hem niet bij Feyenoord wil zien is jouw mening maar in de selectie van Feyenoord loopt er niemand met dezelfde verdedigende kwaliteiten voor het middenveld.

29 juli 2019 om 09:53

Ik heb Hendrix nooit goed gevonden. Ik schat Fer, Tapia en zelfs misschien wel Kelly hoger in dan Hendrix. Welke kwaliteiten bedoel je? Enige waar hij in uitblinkt is onbezonnen acties maken. Dat eerste jaar onder van Bommel vond ik hem ook zeker niet uitblinken. Dat PSV zowat alles won dat half jaar was wat mij betreft meer geluk dan wijsheid. Maar goed, we verschillen van mening, dat kan.

29 juli 2019 om 10:24

Je verkondigt gewoon echt onzin. Welke kwaliteiten? Wat dacht je van het afpakken van ballen. Je kan veel over hem zeggen maar het is wel een stofzuiger. Hij heeft 1x in zijn leven rood gepakt. Daarnaast was de eerste seizoenshelft van PSV gewoon ijzersterk dus waar je die onzin vandaan haalt vraag ik mij af. Een Fer in vorm zal zeker beter zijn dan hem maar met alle respect Tapia heeft er niets van gebakken bij Feyenoord dus je hoeft echt niet te doen dat een speler die 3x kampioen is geworden met PSV en 200 wedstrijden heeft gespeeld minder is dan Tapia die nooit meer dan 20 wedstrijden in een seizoen heeft gespeeld bij iedere club waar hij zat.

29 juli 2019 om 11:25

Wat rode kaarten betreft, hij had zaterdag zijn tweede moeten hebben.

Over een transfer: ik denk dat PSV hem zeker moet laten gaan als ze 7 miljoen voor hem kunnen krijgen. Ze hebben voldoende spelers op het middenveld.

29 juli 2019 om 11:43

Als je niets anders dan onzin, onzin kunt roepen, ben ik klaar met discussiëren. Fijne dag!

29 juli 2019 om 13:09

Tapia..dat is toch die middenvelder van Feyenoord die een trage handelingssnelheid heeft en op de meest vreemde momenten balverlies leed...Heeft nog geen handvol wedstrijden gespeeld waar hij bij de betere behoorde...

29 juli 2019 om 13:24

Nee, maar werd door Gio misbruikt als cv en dat kan hij inderdaad niet. Voor Peru prima wedstrijden gespeeld tegen oa Argentinië en Brazilië.

Hendrickx is Een goede balafpakker. Een stofzuiger op 6. In Nederland zien we ook graag opbouwende kwaliteiten , maar in Italië is dat veel minder vereist

29 juli 2019 om 08:33

Precies! Hendrix wordt een hier in Nederland ondergewaardeerd... opbouwend heeft hij inderdaad niet de kwaliteiten die menigeen graag ziet, maar afgelopen seizoen zat hij er vaak tussen op belangrijke momenten.

Echter heb je met Rosario een vergelijkbare speler, waardoor er te weinig creativiteit was op het middenveld. Jammer genoeg worden juist daar deze twee spelers op afgerekend.

29 juli 2019 om 09:01

Ik bedoel het niet per se heel negatief, maar hoe kom je erop om zijn naam zo te spellen? In het artikel staat ook gewoon een totaal andere spelling. Ik zie dat mensen dit ook vaak doen met bijv Dumpfries, blijf ik toch apart vinden.

Verder heb je volkomen gelijk, prima balafpakker. Als hij echt in vorm is geeft hij zelfs nog wel eens af en toe echt goede steekballen. In het systeem van Cocu was hij onmisbaar leek het wel, maar samen met Rosario is het gewoon te weinig voetbal en intentie (+vermogen) om naar voren te voetballen.

29 juli 2019 om 09:08

Lekker boeiend die spelling, je weet toch wat diegene bedoeld?

29 juli 2019 om 09:08

Ah meestal is het of Hendriks of Hendrickx maar kennelijk Hendrix, altijd gedacht dat het met ck ertussen was. Niet goed gelezen . Denk dat het inderdaad net afhangt in wat voor team hij speelt . Vond hem begin vorige seizoen heel goed . Toen was hij een tijdje weg (blessure?) en daarna was het ineens een stuk minder

29 juli 2019 om 09:41

Verder uiteraard geen probleem, ik was gewoon benieuwd. Klopt pprins, ik herinner me nog dat ik het idee kreeg dat van Bommel hem in het begin juist inspireerde aangezien hij erg zelfverzekerd en actief overkwam. Hendrix is toch al lang een echte PSVer dus dan is van Bommel als coach wss wel inspirerend, ook gezien Hendrix' positie. Ik was vanaf het begin een groot fan van Hendrix, maar hij lijkt er nu zelf ook een beetje klaar mee heb ik het idee. Toch tijd voor wat anders.

Als PSV zijnde moet je proberen zo snel mogelijk van deze jongen af te komen. Is gewoon niet goed genoeg. Denk persoonlijk dat Bologna voor hem ook te hoog gegrepen is, maar ja of je nu bij PSV of Bologna op de bank zit, dan woon je in Italië toch nog best mooi haha

Hendrix is zeker een nuttige speler. Altijd veel inzet, prima balafpakker, aardige pass in huis. Grote minpunten zijn dat hij soms wat te slordig is (met name het afgelopen halfjaar) en totaal niet af kan werken op goal (wat toch een serieuze min is als je op een positie staat waar de afvallende bal vaak terecht komt).

Dat veel PSV-supporters nu zo'n beetje staan te juichen bij een eventueel vertrek van hem, is wel misplaatst. En ik denk dat het vooral voortkomt uit het feit dat men het beu is om Rosario en Hendrix samen op het middenveld te zien. Maar een jongen die al 16 seizoenen bij de club zit en zich altijd volop in is blijven zetten, ondanks dat hij keer op keer weer gepasseerd werd, verdient wel iets meer respect.

29 juli 2019 om 09:36

Ik deel jou mening.Hendrix is een hele nuttige speler alleen niet met een vergelijkbaar maar betere speler naast hem in Rosario.ik denk zelf dat Hendrix heel nuttig kan zijn voor Bologna zeker als hij het ala de Roon simpel houd en gewoon zijn taak uitvoert op het middenveld als stofzuiger.Respect heeft Hendrix zeker verdient een jongen die altijd 100% voor de club heeft gegeven.

29 juli 2019 om 09:54

Ik vind die houding van de PSV-supporters ook vreemd. Ik bedoel, hoe veel andere opties heb je nou eigenlijk op het middenveld? Dat valt toch best tegen, terwijl je een lang seizoen voor de boeg hebt. Rosario en Hendrix zijn misschien iets te veel van dezelfde types om beiden op te stellen, maar als Rosario geblesseerd raakt heb je bij een vertrek van Hendrix toch eigenlijk niet zo veel achter de hand? Ja, Gutierrez, maar dat is toch een compleet ander type en Van Bommel lijkt daar op z'n zachtst gezegd geen enorme fan van.

29 juli 2019 om 10:06

"maar als Rosario geblesseerd raakt heb je bij een vertrek van Hendrix toch eigenlijk niet zo veel achter de hand?"

Sadilek en Luckassen kun je ook op die plek neerzetten.

"ja, Gutierrez, maar dat is toch een compleet ander type en Van Bommel lijkt daar op z'n zachtst gezegd geen enorme fan van."

Gutierrez lijkt inmiddels toch eindelijk een basisplek te hebben. Stond vorig seizoen in de laatste wedstrijd in de basis en thuis tegen Basel ook. Dat hij er tegen Ajax niet instond, zal te maken hebben met het feit dat hij pas twee weken geleden is teruggekeerd van de Gold Cup en ook nog herstellende is van een blessure.

29 juli 2019 om 10:18

Excuses, ik was Luckassen even vergeten. Gelijk heb je. Gutierrez echter daar heb ik wel zo mijn twijfels over, in ieder geval over de samenwerking met Van Bommel. Bij vlagen zie ik dat het een leuke voetballer kan zijn, maar is hij wel geschikt voor de rol waar Van Bommel hem in probeert te persen? Als die verdedigende taken hem niet zo liggen (dat lijkt tenminste tot nu toe het probleem te zijn), maar zet je hem dan in het verdedigende blok? Bergwijn, Malen of Lammers op '10' is toch te veel van het goede. Niet meer van deze tijd.

29 juli 2019 om 09:59

@ Cabinessence,

Hendrix moet deze kans pakken als hij de kans krijgt. Bij PSV zal hij nooit meer eerlijk beoordeelt worden door het PSV publiek. Gebruik je Hendrix in zijn kwaliteiten is deze wel degelijk nuttig en goed genoeg voor de eerste 18. Gebruik je hem verkeerd zal je niets aan hem hebben.

Hendrix rendeert eigenlijk het beste in een 4-2-3-1 systeem als verdedigende middenvelder zolang er een voetballer naast hem staat. Laat hem lekker de ballen opruimen en de verdediging ontlasten en je hebt een prima speler.

ALs er daadwerkelijk 7 miljoen geboden word door Bologna is dat een goede deal voor alle partijen.

29 juli 2019 om 10:04

Ben het wel helemaal eens met jou. En ik denk dat Hendrix het zeker zal
Maken in Italie. In het kampioensjaar toen van Ginkel naast hem speelde was hij nuttig en goed. Enige wat hij hoefde te doen was ballen afpakken en kort doorpassen. Nu heeft hij een soortgelijke spel naast zich waardoor het vaan te statisch is en hij niet meer weet waar hij de bal moet geven.

29 juli 2019 om 15:10

Ik heb afgelopen zaterdag tijdens Ajax-PSV eens op hem gelet. Hij voegt werkelijk niets toe in balbezit. Biedt zich aan en staat meteen bij de aanname verkeerd. Hij staat nooit open gedraaid en neemt (bijna) altijd de bal mee naar de kant waar hij vandaan komt, om vervolgens de bal te kaatsen of naar achter te spelen. In balveries kan hij inderdaad nuttig zijn, maar er zijn ook spelers te vinden die daarnaast nog wel wat toevoegen aan het spel in balbezit.

Hendrix in de beginperiode van Cocu was ook niks maar met vertrouwen een betrouwbare stofzuiger gebleken. Vindt t alleen echt onzin dat mensen nu zeggen dat Bologna geld weggooit als hij in een team komt waar stofzuigen z'n taak is zal ie zeker nooit verzaken. Vind wel dat ie hier wordt ondergewaardeerd als PSV fan vraag ik me af waar het krediet van Rosario dan op gebaseerd is geen echte stofzuiger en is verschrikkelijk in de passing af en toe, helemaal geen creativiteit best ergerlijk.

Ik denk dat dit voor Hendrix wel eens een hele goede keuze kan zijn. Ik ben niet kapot van hem, maar dat ben ik ook niet van De Roon en die heeft in Italië wel mooi het Nederlands elftal gehaald. Ik ben benieuwd of Hendrix die stap ook kan zetten in een competitie waar hij wel gewaardeerd zal worden.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren