Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Johan Derksen voorziet fiasco na transfer: ‘Hij komt van alles tekort’

Laatste update:

Luuk de Jong maakte eerder deze maand een gewenste tranfer naar het buitenland. PSV en Sevilla zaten al snel op een lijn over een transfersom en de aanvaller ondertekende een meerjarig contract in Sevilla. Hij kwam tot 204 wedstrijden voor PSV, waarin hij 112 doelpunten maakte en 57 assists afleverde. In zijn eerdere avonturen in het buitenland was hij minder succesvol.

“Dit wordt een derde mislukking”, zo voorziet Johan Derksen in gesprek met Veronica Inside. “Luuk de Jong is typisch een voetballer die in het beperkte Nederlandse voetbal uit de voeten kan. Dan is hij een garantie voor een aantal goals, maar ik geloof er niet in dat hij in een buitenlandse competitie ook zal slagen."

"Waarom is hij mislukt bij Borussia Mönchengladbach en Newcastle United en zou hij nu opeens wel slagen?”, vroeg Derksen zich openlijk af. “Ik geloof daar niet in, want hij is in de afgelopen jaren niet beter geworden. Hij is een fysiek sterke, beperkte spits die in de Nederlandse competitie zijn goaltjes meepikt.”

“Maar ik denk dat hij van alles tekortkomt op een hoger niveau.” PSV heeft geen vervanger voor De Jong aangetrokken en lijkt zodoende met Donyell Malen en Sam Lammers als opties voor de positie het nieuwe seizoen in te gaan. "Sam Lammers is een jongen met mogelijkheden, maar hij is nog te onvolwassen en ook fysiek nog te slap om De Jong op te volgen”, oordeelt Derksen. “Ik zou eerder Malen een kans geven op die positie.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

“Sam Lammers is een jongen met mogelijkheden, maar hij is nog te onvolwassen en ook fysiek nog te slap om De Jong op te volgen", oordeelt Derksen. "Ik zou eerder Malen een kans geven op die positie."

Want Malen is een volwassen kast...

7 juli 2019 om 14:56

Inderdaad, de man spreekt zichzelf nogal tegen. Daarnaast zie ik hem ook geen enkel goed argument aandragen waarom hij liever Malen ziet dan Lammers. Ik ben wel benieuwd wie de PSV fans liever zien en waarom.

7 juli 2019 om 14:58

Persoonlijk zou ik liever Malen in de spits zien, omdat ik denk dat het spel van PSV dan veel dynamischer zal zijn en dat er meer verrassing in zit door positiewisselingen etcetera. Alleen als ik het mag geloven zal van Bommel proberen met beide te spelen door Lammers achter Malen te posteren.

7 juli 2019 om 15:07

Dat klinkt goed. Ik ben zelf ook een fan van dynamisch voetbal, maar ik kan me voorstellen dat Van Bommel niet al te veel aan de stijl wil veranderen.

7 juli 2019 om 15:34

Ik hoop dat we binnenkort minder of geen aandacht besteden aan de uitspraken van derksen. De man voelt zich juist heel wat als iedereen of de meeste mensen het NIET met hem eens zijn.

Oh wat konden wij als ajax fans de afgelopen jaren ons irriteren maar ook genieten van Luuk de Jong. Door zo vaak te scoren, meestal in de laatste 10 minuten van eem wedstrijd, was hij een doorn in ons oog, en absolute aanwinst voor Psv. Ik ben fan geworden, en ik zal hem best missen in de eredivisie. Ik denk dat er zeker een grote kans bestaat dat hij slaagt in spanje. Misschien dat Koeman dan ook vaker gebruik maakt van hem bij oranje.

7 juli 2019 om 15:53

Ik denk dat hij bedoelt dat Lammers meer een type de Jong is, maar voor deze rol fysiek nog tekort komt. Waar een Malen natuurlijk een hele andere, dynamische speler is. Schijnbaar geeft Johan hieraan de voorkeur, iets waar ik me wel in kan vinden

7 juli 2019 om 16:23

Lammer is anders rete dynamisch. Moet hem wel gelijk geven dat qua fysiek Malen toch echt wel veel meer in zn mars heeft. Ik zie Bommel niet gauw met een Lammers als 10 spelen, maar wat mij betreft een optie met diepe spits Malen

7 juli 2019 om 16:31

Ik ben het met je eens dat we hem gaan missen in de eredivisie of je nou voor psv of ajax bent, hij heeft een goed seizoen gedraaid en mede door hem is de titelstrijd zo lang spannend geweest. Maar ik heb alleen wel mijn twijfels of hij het gaat halen bij sevilla. Het is hem 2x niet gelukt in het buitenland wat zomaar ook in la liga ook zou kunnen gebeuren(het niveau daar ligt over het algemeen hoger dan in de eredivisie) en zolang ben yedder blijft gaat hij niet veel spelen. En als hij wel speelt vraag ik me af of hij hetzelfde niveau haalt als in de eredivise en op het moment dat hij daar in de buurt komt weet ik niet zeker of dat ook genoeg zal zijn
Ik hoop het beste voor hem maar ik heb ook wel wat twijfels.

7 juli 2019 om 19:30

Lammers is een betere afmaker dan Malen. Ik vind Malen meer een vleugelspeler

7 juli 2019 om 15:00

@edsock

ik vind Malen wel meer snelheid en techniek hebben dan Lammers wat weer een heel ander type spits is

7 juli 2019 om 15:16

Malen meer techniek dan Lammers? Daar denk ik toch anders over.

7 juli 2019 om 15:26

@Japie_Krekel

Hij is sneller en wendbaarder, maar qua techniek lijken ze elkaar niet veel te ontlopen, Lammers is voor zijn lengte heel goed in de kleine ruimte. Daar komt bij dat Malen vrij onrustig is in zijn afronding. Het wordt een kwestie van passen en meten en kijken wat het beste werkt, je kan ze eventueel ook achter elkaar als 9 en 9,5 opstellen. Mijn punt is alleen dat Derksen argumenten geeft om Lammers niet op te stellen, die allebei ook gewoon van toepassing zijn op Malen

7 juli 2019 om 15:04

Malen is een ander type dan lammers en de jong. Die moet het niet hebben van kracht en koppen, die wil hem on de voeten of in de diepte. Jong ja, maar zijn fysiek is hierin minder van belang.

7 juli 2019 om 16:20

Lammers moet het ook niet hebben van kracht hoor, meer van zijn goed basistechniek

Tja, andere tijden sport. Bij Monchengladbach kwam hij toch anders binnen dan nu bij Sevilla en werd hij ook regelmatig als buitenspeler opgesteld. Wat hem daar overkwam is ook een mentale klap geweest en het is logisch dat hij daarom ook bij Newcastle zelfvertrouwen mistte. Hij heeft mij de afgelopen jaren verrast met consistent goed spel en veel goals. Ik heb er wel vertrouwen in dat hij bij Sevilla zijn goals mee kan pikken, zeker in ogenschouw nemend dat dit de ploeg is met de meeste voorzetten in de competitie (aldus De Jong zelf).

7 juli 2019 om 14:57

Je moet de beste man toch gelijk geven dat hij geen allrounder is? De Jong is nuttig als je hem gebruikt zoals PSV deed. En bij Sevilla verlangen ze meer en zie ik hem geen 40 wedstrijden spelen. Ik vind Luuk de Jong een goede kopper, maar geen goede voetballer en geen complete spits. Ik vrees dat PSV er voetballend hard op vooruit gaat nu hij weg is.

7 juli 2019 om 15:03

Dat is nogal een stelling dat ze bij Sevilla meer verlangen. Het lijkt me toch dat ze gedegen onderzoek doen naar de kwaliteiten van de speler voordat ze hem halen. Zoals je zelf al aangeeft is De Jong een erg goede kopper, misschien is dat voor Sevilla reden genoeg om hem op te stellen. Het lijkt mij sowieso een goede stormram. Ik ben het met je eens dat het geen allrounder is, maar dat is ook niet altijd nodig. Frankrijk werd immers ook kampioen met Giroud in de punt en dat is toch ook geen allrounder.

Misschien omdat hij beter is geworden? Sterker? Meer ervaring?

Ik maakte me al zorgen dat Derksen misschien een keer positief zou zijn over iets. Gelukkig maar dat alles goed met hem gaat.

7 juli 2019 om 18:58

Nee. Maar Derksen moet je qua analyses enzo echt niet serieus nemen. Hij heeft alleen nogal een sterke mening. Maar hij kletst echt maar wat zo vaak. Zonder enige vorm van achtergrond kennis.

Dat De Jong de afgelopen jaren niet beter is geworden is gewoon niet waar. Het is altijd afwachten of hij het redt, maar verwijzen naar zijn mislukte avonturen van 5-6 jaar geleden is onzin. Hij is stukken beter geworden.

Heeft Johan Derksen ooit weleens bij een stap van een eredivisie speler naar het buitenland aangegeven dat die speler de stap aankon? Bij bijna elke speler zegt hij niet te geloven dat diegene de stap aan kan. Als je het maar vaak genoeg roept zul je weleens gelijk hebben.

7 juli 2019 om 15:43

Er gaan natuurlijk ook veel jongens veel te vroeg naar het buitenland. Of hij het gaat redden ligt puur aan de manier hie sevilla gaat spelen. Het is geen topspits die zelf ook veel kansen creëert, maar ook geen slechte spits. Afwachten dus.

7 juli 2019 om 15:53

Hij is er heilig van overtuigd dat de Ligt moeiteloos bij elke topclub zal slagen, maarja daarentegen wie niet.

Johan Derksen altijd negatief over iedereen. Toen Pelle kwam wist die het ook allemaal te vertellen. Hetzelfde verhaal met Elia. Ik denk dat Luuk kan verassen meneer is zeker gegroeid. We gaan het zien!

7 juli 2019 om 15:01

Naar de Eredivisie komen en presteren is iets heel anders dan in La Liga presteren. Iedereen kan verrassen in onze Mickey Mouse-league. Dit is totaal niet het geval bij een topclub als Sevilla.

7 juli 2019 om 15:02

@thuglaw

dat was toen niet zo gek. Pelle had voor Feyenoord nog nooit ergens veel gescoord en Elia had ook al een tijdje niet veel indruk meer gemaakt. dan snap ik dat je op voorhand sceptisch bent. bij Feyenoord schokken ze er zelf ook van dat Pelle het zo goed deed

dat hij overdrijft in zijn kritiek op Luuk De Jong ben ik idd met je eens. het is geen internationale topspits ofzo maar ik denk dat hij met zijn lengte als pinchhitter wel van waarde kan zijn

7 juli 2019 om 15:03

En ook Neres werd na een paar wedstrijdjes al afgeserveerd

7 juli 2019 om 15:04

Dat was niet alleen Derksen maar heel Nederland.

7 juli 2019 om 16:56

Derksen zit er vaker naast met het inschatten van mogelijkheden. Hans Kraaij heeft er veel meer kijk op, maar die wordt altijd behandeld als een soort hofnar.

"Ik geloof daar niet in, want hij is in de afgelopen jaren niet beter geworden."

Onzin, hij is in zo'n beetje alles beter geworden dan toen hij voor de eerste keer vertrok uit Nederland, voornamelijk in zijn fysieke kracht. Het zou natuurlijk kunnen dat de Spaanse subtop alsnog te hoge gegrepen is, maar dat is geen schande en doet absoluut niets af aan het gegeven dat hij zich uitstekend ontwikkeld heeft.

Ik las laatst bij een andere reactie van een supporter van NEC dat Johan Derksen veel verstand van voetbal zou hebben. Ik hoop voor deze persoon dat het na deze nieuwe ongelooflijk domme uitspraak van zijn held, tot hem is doorgedrongen dat het tegendeel waar is. In zijn vorige buitenlandse periode was Luuk de Jong 23 en in de tussentijd heeft hij zich vooral bij PSV natuurlijk uitstekend ontwikkeld. Of hij het gaat redden bij Sevilla, zal afhangen of de coach van die club zijn sterke punten weet te benutten. Natuurlijk komt Luuk de Jong van alles te kort, maar hij heeft natuurlijk ook zijn sterke punten. Als je niet van hem verwacht dat hij wel eventjes drie mannetjes passeert, is het een zeer bruikbare spits. De opmerking dat PSV beter Malen kan opstellen omdat Sam Lammers te onvolwassen zou zijn, slaat natuurlijk alles. Die opmerking is Jiskefetwaardig. Die kan je rustig in het rijtje plaats met zijn opmerking over de opbouwende kwaliteiten of beter gezegd het vermeende gebrek daar aan, van Matthijs de Ligt.

7 juli 2019 om 15:46

Johan werd vroeger door iedereen serieus genomen. Hij heeft er echt wel een beetje verstand van, maar acteert nu gewoon. Puur voor de kijkcijfers

Als Johan negatief is is het bijna een garantie op succes.

Worden jullie serieus niet moe van deze gast? Waar basseertt hij dit allemaal op dan? Luuk is nu 5 jaar verder. Hij kan toch wel beter zijn geworden waardoor de stap nu makkelijker zou kunnen zijn. Deze man lijkt echt maar uit emotie dingen te roepen. Over promes ook roepen dat hij het nergens heeft gemaakt. Ik zag dat gister mensen promes aanvielen maar ik snap echt wel dat je beetje klaar bent met mensen die maar dingen roepen om het roepen. Promes heeft het super gedaan in rusland. Bij sevilla zat ie op 38 wedstrijden ofso. Vind kritiek geven op spelers helemaal prima maar het moet wel iets zijn waar de spelers wat mee kunnen. Niet maar zulke dingen roepen. Man het is echt tijd dat we dit soort figuren van de buis hale

Ik kijk nu al uit naar de Instagram-stories van Luuk...

Dit is weer een makkelijke onderbuik uitspraak van Derksen. Als je Luuk goed bediend kan hij overal scoren. Is met zijn kop echt enorm goed, positioneel ook gewoon prima. Combineer dat met goede voorzetten en je hebt een garantie voor goals. Ik denk dat Derksen niet eens kan beoordelen of iemand echt beter is geworden aangezien dit een van de weinige analisten is die bijna geen volledige wedstrijden bekijkt.

7 juli 2019 om 16:33

Of Derksen verstand heeft van het spelletje laat ik even in het midden, maar waarom denk je dat hij geen volledige wedstrijd kijkt? Ik meen dat hij wel de wedstrijden (terug)kijkt.

Over de Jong is Derksen altijd heel duidelijk over geweest. In de eredivisie vindt hij hem goed, maar voor een top competitie komt hij tekort. Dat zei Derksen al toen De Jong naar Newcastle ging en wij weten hoe dat afgelopen is.

De Jong heeft eigenlijk dit jaar pas weer zijn oude niveau van 2015/16 kunnen behalen. Hij heeft namelijk ook een periode gehad dat hij zo hopeloos uit vorm was dat hij de meest simpelste kansen niet kon afmaken en er zelfs bij PSV twijfel was of hij wel de 1ste spits van het team moest zijn. Het zal dus veel te maken hebben of Luuk de Jong het niveau van dit jaar kan vasthouden.

Tsja, ik begrijp Derksen wel, maar vind hem wel te stellig. Ja, hij kwam 2x eerder in het buitenland niet goed uit de verf. Nu is hij wel al wat jaartjes ouder en volgens mij ook fysiek sterker. Hij zal denk ik ook niet als 1e spits gehaald zijn, maar als stand-in. Met zijn kopkracht kan hij dan voor Sevilla echt wel van meerwaarde zijn. Ik beoordeel hem dan ook wel liever op basis van gespeelde wedstrijden dan vooraf.

Gelukkig heeft Johan bijna nooit gelijk haha!

Derksen praat wel vaker onzin. Luuk de Jong heeft zich nog laten zien in de CL. Kan ook niet begrijpen dat deze man een podium krijgt. Komt vaker onzin dan iets zinnigs uit die vent. Net zoals dat bashen op Promes. Hij houdt gewoon van goedkoop scoren.

7 juli 2019 om 16:08

heel Nederland heeft volgens mij Promes gebasht totdat hij bij Ajax tekende

Ik heb het idee dat Derksen het voetbal veel minder volgt dan voorheen. Ik moet wel lachen om zijn ongepaste en droge grappen, maar echt verstand van voetbal heeft hij niet meer.

Zou Luuk de Jong nu ook zijn gram halen net als Promes..?

Misschien ligt het systeem wat ze daar in Spanje spelen Luuk wel ? Het is een spits die je op een bepaalde manier goed kan gebruiken. Kopsterk en als aanspeelpunt. Als je deze jongen op de juiste manier gebruikt is het een nuttige speler, maar meer ook niet

Als hij goed gebruikt wordt heeft hij ook bij sevilla toegevoegde waarde. Als hij als voetballende spits moet spelen, wordt het erg lastig voor luuk

derksen ziet eruit als n gemiddelde zwerver die met zijn zeiksnor hoge kijkcijfertjes probeert te scoren om zijn dikke portemonnee dikker te krijgen dan boskamp. Hij kan ook zeggen, ik snap en gun de stap maar heb er geen vertrouwen in. Waarom kan hij niet uitleggen want bij gladbach was hij n stuk jonger en bij newcastle geblesseerd of op t middenveld. Met de nog betere aanvoer kan de jong zomaar flink wat goals gaan maken en met zn fysiek heeft hij laten zien heel de eredivisie de baas te zijn en in de cl ook niet onaardig. nee tis geen tiki taka maar kuyt scoorde er ook niet op los door zijn solo's bij liverpool.

Wat een kortzichtige johnnie die derksen... totaal niet met elkaar te vergelijk de clubs waarvoor hij heeft gespeeld en waarvoor hij nu gaat spelen. Roept nu maar onzin om deze primeurtjes nog te halen met zijn naam in een artikel

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren