Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax-talent kiest voor ‘buitenlands avontuur’: ‘Hebben er alles aan gedaan’

Laatste update:

Dillon Hoogewerf verlaat Ajax na dit seizoen, zo heeft hoofd jeugdopleiding Saïd Ouaali donderdagavond laten weten via de officiële kanalen van zijn club. De Amsterdammers maken niet bekend wat de nieuwe bestemming van Hoogewerf zal zijn, maar volgens geruchten uit Engeland maakt de zestienjarige spits de overstap naar Manchester United.

“Afgelopen week heeft Dillon aangegeven dat hij de club gaat verlaten voor een buitenlandse club. Wij wensen hem ontzettend veel succes. Wij weten dat we er alles aan hebben gedaan om hem te behouden. Uiteindelijk mag hij echter de keuze maken en hij kiest voor een buitenlands avontuur”, legt Ouaali uit. “We weten dat we op De Toekomst alle voorwaarde hebben gecreëerd. Uiteindelijk mag hij die keuze maken.”

“Natuurlijk willen wij onze toptalenten bij ons houden, daarom ben ik heel erg blij dat de overige talenten wel bij ons zijn gebleven. Dat is de afgelopen jaren ook zo geweest en dat blijft ons streven.” Hoogewerf werd in 2012 door Ajax opgepikt bij FC Almere en doorliep in de afgelopen zeven jaar de jeugdopleiding van de club. De jonge aanvaller is sinds eind vorig jaar bovendien international van Oranje Onder-16.

Denk jij dat Dillon Hoogewerf het anders tot de hoofdmacht van Ajax geschopt zou hebben?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Puur een geldkwestie. Papa en mama krijgen ook een leuke baan meteen. Andere reden kan er niet zijn. United staat niet bekend om hun jeugd en het later doorstromen hiervan. Verspilling van je eigen talent en toekomst. Hopelijk voor hem zal de toekomst anders uitwijzen

23 mei 2019 om 20:52

Juist wel. United speelt nu met meer dan 1500 (?) wedstrijden op rij met een jeugdspeler in de selectie. Nu heb je McTominay, Pereira en Greenwood die doorbreken.

23 mei 2019 om 21:03

Gast, een jeugdspeler in de selectie. Is dat tegenwoordig een criteria? United is voor een a-speler al een kerkhof, laat staan voor jeugdspelers. Een Chong had bii Feyenoord meer minuten gemaakt dan bij United, en dat zijn dan de buitengewone talenten van United (chong had prijs gekregen voor grootste talent binnen United).

23 mei 2019 om 21:12

Nou maakt het misschien nog ooit op welke positie? Greenwood is veel beter en de voorhoede is drukbezet.

23 mei 2019 om 21:13

Je beseft dat een speler uit de jeugd in de selectie hebben heel wat anders is dan steeds een speler uit de jeugd opstellen in de basisopstelling..? Voor dat laatste wordt Ajax namelijk internationaal geroemd.

23 mei 2019 om 21:19

Het grotendeel zijn ook jeugdspelers die daadwerkelijk starten. Zal vast een enkele keer niet zo zijn geweest.

23 mei 2019 om 21:28

Ja, grotendeels zijn al die jongens ooit wel ergens jeugdspeler geweest ja. Niet bij United. Ja, een enkeling af en toe.

23 mei 2019 om 21:30

Ja, oke Greenwood. De minuten van Greenwood en Chong optellen dan? Dan nog was Chong beter af geweest bij Feyenoord i.m.o.

23 mei 2019 om 21:39

Wat maakt het uit dat hij beter af was geweest bij Feyenoord? Bij zijn amateurclub had hij nog meer minuten gemaakt..

23 mei 2019 om 20:57

Ken je zijn thuissituatie? Misschien niet beste opmerking als je niet weet hoe dat gezin opgebouwd is...

23 mei 2019 om 21:03

Bedankt Wolter, je haalt de woorden uit m’n mond vandaan.
Ik snap de reacties, maar er zijn zo veel redenen waardoor een speler weg zou kunnen gaan en het heeft echt niet altijd met de ouders te maken.

23 mei 2019 om 21:34

Niet echt een beste reactie als je mijn opmerking leest. Ik geef aan dat dit een grote kans is om oa die kant op te gaan, naast het hogere salaris. Uiteraard ken ik zijn situatie niet nee. Maar dit is een meer dan algemeen bekende werkwijze.

23 mei 2019 om 21:42

Wolterx, zou het niet concurrentie zijn? Sontje is zich ook op andere posities aan het richten omdat Brobbey de puntspeler is. Wordt een beetje door het elftal heen gegooid. Nu weet ik niet hoe zwaar de concurrentie bij United is. Bij Ajax daarentegen is het echt een beetje een race aan het worden, wie het snelst de meeste stappen zet. Nu met traore erbij helemaal. Die is dan wel weer wat ouder, maar de kaarten liggen er zo bij dat mochten ze zich allemaal zo blijven dooronntwikkelen, ze wel goed genoeg zijn, maar er gewoon geen plek is, tenzij er elk jaar zo ongeveer een spits verkocht wordt.

23 mei 2019 om 21:43

Ik citeer; 'Puur een geldkwestie. Papa en mama krijgen ook leuke baan meteen. Andere reden kan er niet zijn.' Ik weet toevallig een van de redenen dat buitenland zo aantrekkelijk is geworden voor hem. Daarom dat ik het geen beste reactie vind.

23 mei 2019 om 23:57

Was een oprechte vraag. Niet zozeer een doorveaag op de loze opmerking. Meer om aan te geven dat ik me ook iets kan voorstellen bjj vertrek door concurrentie en kansen inschatten bij een andere club. Zeker op het gebied van spitsen, maar ook op het gebied van Keepers kan ik mij er echt iets bij voorstellen (bij keepers wordt de ene na de andere gehaald voor het eerste, terwijl ze wel heel erg matig zijn, en de talenten eigenlijk geen kans krijgen in tegenstelling tot andere posities).

24 mei 2019 om 00:01

Precies, de ouders van Dillon zijn hele nette en verstandige mensen en doen dit niet uit geldoverwegingen. Ze hebben het beste voor Dillon en hun andere kids voor Er spelen andere zaken een belangrijkere rol om te vertrekken bij Ajax. Mensen praten maar wat zonder te weten wat de beweegredenen voor Dillon Hoogewerf zijn om uit Amsterdam te vertrekken.

23 mei 2019 om 21:08

Haha. United heeft 1 van de beste jeugdopleidingen ter wereld. Spelen zeer veel academy graduates in een top 5 competitie.

Maar nee, ze staan niet bekend om hun jeugd.

23 mei 2019 om 21:19

Er kunnen genoeg andere redenen zijn.

23 mei 2019 om 21:26

Kom op man Ajax is het Chelsea aan de Amstel en koopt alle jonge talenten. Deze spelers gaan toch ook niet naar Ajax voor een paar koffie bonnen.

23 mei 2019 om 21:37

Het Chelsea aan de Amstel? Haha. Leuk gevonden. De ligt, mazraoui, blind, vd Beek, eiting komen allemaal netjes uit de jeugd. Zelfs Johan Cruijff zei dat het aankopen van de juiste ervaring noodzakelijk is voor succes.

23 mei 2019 om 21:37

Daar komt bij dat Ajax met jeugdsalarissen niet veel onderdoet voor de meeste buitenlandse clubs. Juventus krijgen toptalenten geloof ik 200.000 met eerstecontract. Bij Ajax is/was dat 250.000.

23 mei 2019 om 21:58

Ajax haalt talenten bij andere clubs, omdat de beste jeugdspelers bij ons worden weggehaald door voornamelijk de Engelse topclubs. Als je beste jeugdspelers weggaan, dan ga je op zoek naar talent dat de potentie heeft om net zo goed te zijn als de spelers die zijn vertrokken. Lijkt me vrij logisch.

In het geval van Chelsea is het een heel ander geval. Zij halen spelers in de hoop dat er een topspeler tussen zit. En anders verhuren ze die speler gewoon en proberen ze er zo geld aan te verdienen.

23 mei 2019 om 22:24

@steef71, Juventus staat sws niet bekend om zijn hoge salarissen. Het is dan ook Engeland die het grote geld biedt. Daar kan je vanaf je 18e al 1 miljoen krijgen zonder een wedstrijd in het 1e te spelen.

23 mei 2019 om 22:31

Alleen heeft Ajax uitstekende jeugdopleidingen maar dat heeft Feyenoord ook maar dat kan je niet zeggen over Manchester. Dit zijn de ongedulgigen waar je vaak nooit meer iets van zal horen.

23 mei 2019 om 23:03

Zoveel toppers heeft Feyenoord nou ook weer niet voortgebracht. Ja ze debuteren allemaal wel leuk in Feyenoord 1 en ze spelen er nog veel wedstrijden ook maar waar ze uiteindelijk eindigen is nou ook weer niet best

23 mei 2019 om 23:08

Wat een onzin, alsof Ajax normaal alleen maar jeugd heeft die uit Amsterdam op de fiets naar de training komen. Ajax koopt/haalt niet enkel jeugdige talenten om weggekochte talenten op te vangen.

23 mei 2019 om 23:29

Het opleidings niveau is in Nederland heel hoog vandaar dat we meestal goede internationals hebben.

United heeft daar Shoretire, Sotona lopen. Zitten nu achter Hoogewerf, Cherki en Hannibal Mejbri. Willen ze een superteam creëren? Noah Emeran is ook gehaald.

Succes in Engeland, mocht dit waar zijn qua club, maar denk niet dat die het gaat redden. Tis een spits van 12 in een dozijn.. misschien dat die nog een weg inslaat en verrast. Maar denk voor nu slechte keuze.

23 mei 2019 om 20:53

13 bedoel je? Hoogewerf is bovendien zeer compleet, mist alleen lengte.

23 mei 2019 om 20:58

Ik heb wel mijn twijfels bij Hoogewerf. Hij heeft vaak last van oogkleppen wat in de jeugd nog wel kan, maar straks bij Ajax 1 niet. Desalniettemin wel jammer dat hij weg gaat. Na Unuvar en Rensch (de 2 toptalenten van '03) wel 1 van de betere uit die generatie.

Ben benieuwd of hij het daar wel gaat maken, ik betwijfel het zeer, was al niet in de jeugd van Ajax een opvallend talent.
Past wel bij United (denk aan Pogba) met zijn rare penalty aanloop....

23 mei 2019 om 20:55

Op zijn 15e al meermaals bij onder 19 gespeeld.. niet opvallend? Het is Unuvar, Gravenberch en daarna wellicht Hoogewerf qua Ajax jeugd en potentie.

23 mei 2019 om 21:11

Dan doe je Misehouy, Rensch en Salah-Edinne te kort. Vind alle 3 op hun positie echt klasse en overtuigender dan Hoogewerf. Heb persoonlijk ook meer met Taylor die ik bij Jong Ajax zie aansluiten na de zomer. Hoogewerf is uit '03 wel een van de beste 3 bij Ajax, zonder twijfel en zeker de beste aanvaller.

23 mei 2019 om 21:14

Misehouy heb ik niet zoveel van gezien, Rensch is inderdaad wel echt een goede. Salah-Eddine heb ik nog wat gemengde gevoelens over. Taylor zou ook kunnen, zal vast uit vorm zijn laatste tijd.

23 mei 2019 om 21:38

Misehouy is echt klasse, beste in middenbouw naar mijn mening. Jammer genoeg lang geblesseerd geweest dit seizoen maar die jongen kan echt geweldig voetballen en steekt fysiek goed in elkaar. Salah-Edinne is op zijn positie beste speler die Ajax zich kan wensen, voor hem ligt de weg naar Ajax 1 open. Als hij zich zo blijft ontwikkelen is Ajax de perfect plek voor hem.

23 mei 2019 om 20:59

Hij was toch aardig opvallend, scoorde als spits aan de lopende band. Heeft bijvoorbeeld vorig seizoen nog beste speler op Marveld gewonnen (prestigieus u15 toernooi) en speelde met 15 al met Ajax o19 mee. Tja, hij mist een penalty die hij vreemd aanloopt, shit happens.

Lijkt Man U te worden, is niet enige die gaat vertrekken. Vrijwel hele aanval van 2003 gaat weg, alleen Braspenning en Enem (denk ik, is weer bijna heel jaar geblesseerd geweest dus of je erop kan bouwen weet ik niet) blijven over uit '03. Hoogewerf met afstand meest getalenteerde aanvaller (ik tel Ünüvar als middenvelder) die we hebben in die leeftijdscategorie. Is wel heel klein qua postuur, betwijfel of Engeland de beste keuze is maar wens hem het beste. Is tweebenig, technisch sterk, kan iemand passeren en heeft snelheid, mag alleen wat meer over de bal heenkijken om hoger rendement te behalen. Wilt ook vaker teveel zelf doen, zeker als hij met leeftijdsgenoten speelt ipv hoger elftal (staat op 8 wedstrijden in O19) wilt hij te beslissend zijn. Heeft hem op enkele toernooien ook individuele prijzen opgeleverd. Ben ook benieuwd of hij op 10 of de flank gaat eindigen, is beste in de spits maar lijkt de 1.70 amper te halen, dan moet je extreem goed zijn om spits te spelen in Engeland met dat postuur.

23 mei 2019 om 23:20

Toch denk ik vaak dat jongens die te vroeg voor het grote geld gaan toch de mentaliteit missen om echt de top te worden. Er zijn nauwelijks jonge spelers die echt doorbreken door naar Engeland te gaan. Ze zijn daar hooguit opvulling voor de lijst homegrown spelers....

Hoop dat dit "visser in de vijver" door Engelse clubs snel voorbij door de Brexit

Ben ik niet rouwig om vind het geen bijzonder talent. Ook de future cup hebben we hem vrijwel niet gezien.

23 mei 2019 om 21:34

Heeft op de future cup niet gespeeld vanwege een blessure. Hij is samen met Rensch en Unuvar het grootste talent uit zijn lichting, dus zeker jammer dat hij vertrekt.

23 mei 2019 om 22:02

Hem in 1 rijtje noemen met Renach en Unuvar kan echt niet. Vind hem ook niks bijzonders de supertalenten gaan nie weg alleen twijfel talenten..

23 mei 2019 om 22:31

Dit is wel makkelijk. Maar iemand als Fosu-Mensah vertrok ook en was zeker het grootste talent bij Ajax uit '98 en op dat moment de verdediger waar hoogste verwachtingen rond waren. Ook Redan en Malen stonden erop als hele grote talenten, in hun leeftijdscategorie nog dominanter dan Hoogewerf. Is echt niet alsof alleen de twijfelaars vertrekken.

23 mei 2019 om 23:06

Ik vind hoofewerf persoonlijk ook geen twijfel talent, niet een groot talent maar wel heel compleet (op de lengte na). Echter vond ik inderdaad redan echt van een ander niveau omdat hij in mijn ogen een echt natuur talent is en hoogewerf bijvoorbeeld echt een goed opgeleide speler. Daarnaast wil ik je een enorm compliment geven Wolter! Bij topics over jeugd voetbal zijn jouw comments vaak het meest informatief als ik het zelf nog niet weet en ik zoek ze dan ook vaak op

Goed recht van Man Utd en van deze jongen en zijn familie. Sportief gezien waarschijnlijk niet de meest verstandige keuze, maar als hij een blessure oploopt voor z'n 18e heeft ie gelijk gehad. Als hij 18 zonder problemen haalt, had ie toch beter in Amsterdam kunnen blijven denk ik want dan had hij in het eerste kunnen spelen.. Bij Man Utd is die kans toch een stuk kleiner.

Ben hier absoluut niet rouwig om. Leuke spits kan het worden maar ik vond hem in bijna niks echt uit uitblinken. Zeker geen super talent imo. Naci heeft bijgetekend en daar was pas interesse voor imo kiezen alleen twijfel talenten naar het buitenland de echte toppers altijd zoals nu ryan, naci, taylor en brian blijven gwn bij ajax!

Is dit een groot talent of valt het mee? Wat voor type aanvaller is het en wat kan hij wel goed en niet goed?

Hoop echt dat met Brexit een einde gaat komen aan deze kinderhandel. Kinderen van 16 jaar horen bij hun ouders thuis te wonen .

23 mei 2019 om 23:50

de meeste kinderen met talent winen niet meer bij hun ouders. beetje dom gelul. weet niet welk tijdperk jij komt

24 mei 2019 om 01:12

En weer een speler die denkt dat hij via geld en zeer zeker niet bij Manchester United gaat slagen nou ga er vooral daarheen en je weet gelijk dat je niet zal slagen want de opleiding bij Ajax is nog steeds de beste en talent komt er echt wel , vooral geldbeluste ouders denken dat hun zoon daar zal slagen nou we zien je wel over 3 jaar bij Dordrecht op de bank wat een sukkel zeg die ouders en zeer zeker ook hun zoon !

24 mei 2019 om 08:25

Iets doet me vermoeden dat jouw clubvoorkeur te maken heeft met je reactie... Er zijn genoeg voorbeelden van jongens die gewoon een mooie carrière hebben na een overstap in de jeugd, meest recent nog Donyell Malen. Kortom, slaag je niet dan kan je altijd nog wel terug naar een NLse topclub, met een bak geld op je rekening. Ik neem het ze niet kwalijk, kiezen voor zekerheid ipv hopen dat je via Ajax een vaste basiskracht wordt en dan goed geld verdient. Het wordt voor die jongens hun werk, dat moet je niet vergeten. Als je dan snelle klappers kan maken is de keuze begrijpelijk.

Welk talent heeft met zo'n stap ooit een vaste basiskracht kunnen worden?

24 mei 2019 om 08:27

Vaste basiskracht kan ik mij niet zo snel herinneren, maar je ziet bij bijvoorbeeld Malen dat goede voetballers altijd terug kunnen komen naar een NLse topclub. Dus het risico is niet heel groot. Daarbij ken ik deze speler niet, maar heb zijn naam niet vaak voorbij zien komen dus denk niet dat het een van de grootste talenten van de toekomst is. Dus wie zegt dat hij überhaupt ooit doorgebroken was bij Ajax..

Veel clubs maar klagen dat grotere teams achter talenten aanzitten, maar zo wordt het gespeeld. In Nederland zoeken de grote clubs talenten om hun eigen opleiding te versterken en hoervoor moet je soms in andere vijvers gaan kijken. De internationale top komt ze hier weer weghalen. We kunnen erover blijven klagen, maar als de internationale top de toptalenten overal vandaan plukt zal het nationaal ook blijven gebeuren om toch een sterke opleiding te houden

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren