Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Gerbrands komt niet met excuus: ‘Maar procedure lijkt nergens op’

Laatste update:

Ajax schopte het dit seizoen tot de halve finales van de Champions League en om de Amsterdammers zoveel mogelijk voorbereidingstijd te gunnen, gooide de KNVB enkele malen het speelschema van de Eredivisie op de schop. Dit kwam de voetbalbond echter wel op de nodige kritiek te staan en onder meer PSV was niet te spreken over de gang van zaken. Algemeen directeur Toon Gerbrands komt via de officiële kanalen van zijn club nog een keer terug op de gang van zaken.

De sportbestuurder geeft aan intern bij een KNVB-vergadering al zijn mening over de manier van werken te hebben gegeven. Hij is dan ook niet van plan om na dit seizoen met de bond te gaan evalueren: “Er wordt een nieuw programma samengesteld voor het volgende seizoen en dan zullen ze er absoluut rekening mee gaan houden dat dit geen tweede keer gaat gebeuren.” Gerbrands benadrukt dat hij de keuze van de voetbalbond om wedstrijden te verschuiven begrijpt, maar dat het hem met name gaat over de manier waarop dit aangepakt werd.

“Wij hebben er een tijd gesprekken over gevoerd, maar wij waren op een paar punten, en laat ik het voorzichtig uitdrukken, verrast over de manier waarop de KNVB zich gedragen heeft. Het had voorkomen kunnen worden als je een schema maakt waarin je ervan uitgaat dat Nederlandse ploegen ver kunnen komen in Europa”, vervolgt hij zijn verhaal. “Twee jaar geleden dacht heel Nederland dat het Nederlandse voetbal dood was, twee jaar later blijkt het toch wel weer te kloppen. Daar zal je ook rekening mee moeten houden in het schema want dit is een beetje klein denken.”

Gerbrands weigert wel om de veranderingen in het speelschema aan te wijzen als reden waarom PSV naast de landstitel heeft gegrepen: “Nee. Want dan kom ik met excuses en wij hebben hier natuurlijk geen excuus. We weten wanneer we moeten spelen en soms zijn dingen zoals ze zijn. Dat is geen enkele reden dat wij nu de prijs niet hebben, de andere ploeg is gewoon beter.”

De procedure die de KNVB heeft gevolgd omtrent het verplaatsen van de wedstrijden verdient wat betreft de directeur echter geen schoonheidsprijs: “Als je met elkaar duidelijke afspreken maakt over hoe je de dingen oppakt en je wordt op een avond een keer verrast door een telefoontje met ‘niks mee te maken, zo gaan we het doen’, dat vind ik geen manier van handelen. Daar had PSV mee te dealen, daar hadden we geen keuze in. De procedure lijkt nergens op. Ik begrijp wel dat ze de omstandigheden voor Ajax beter wilden maken, dat zouden ze hopelijk ook voor ons hebben gedaan als wij daar hadden gezeten.”

Ben jij het eens met Toon Gerbrands?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ze blijven wel lang door mauwen daar in Eindhoven. Iedereen snapte het bezwaar wel, dat hoef je niet te verduidelijken.

13 mei 2019 om 17:40

Lul niet joh! Hij jankt niet, hij zegt waar het op slaat, hoor je enige excuses. Ik niet. Dus dan ook niet komen met doorzeuren.

13 mei 2019 om 17:42

Hij geeft gewoon aan dat Ajax de betere ploeg is maar nu denkt iedereen weer dat PSV alleen maar aan het zeuren is, Toon heb ik nog gehoord als het gaat om zeuren

13 mei 2019 om 17:45

Is wel gezeur man, Waarom heeft Gerbrands niet in het begin van het seizoen de KNVB gewaarschuwd voor een scenario zoals dit? Hij verwachtte toch geen Nederlandse club in de halve finale van de Champions League? Nou, de KNVB ook niet. Dus waarom vindt hij het raar dat niemand dit zag aankomen?

13 mei 2019 om 17:56

Hij jankt niet? We zijn al weer een aantal weken verder. Waarom wordt dit onderwerp dan weer boven tafel gehaald door PSV TV? Heb geen enkele andere ploeg er zolang over door horen zeuren dan PSV.

13 mei 2019 om 18:02

Wat een onzin taxidriver... het is helemaal niet Gerbrands taak om het speelschema op te stellen en hij wordt er slechts in beperkte mate bij betrokken. Hij mag er dus wel zeker een mening over hebben.

13 mei 2019 om 18:49

De bedoeling is dat het mensen zijn net zoals gerbrands. Het Klinkt namelijk heel erg verwend: jullie hadden het moeten weten! Al had ik het zelf ook nooit geraden in jullie positie, maar alsnog....

13 mei 2019 om 18:53

@taxidriver213

Het gaat meer om het falen van de Knvb nadat Ajax al in de knock-out fase zat. Na de winter is er geen lampje gaan branden in Zeist dat het misschien wel eens nodig zou zijn om wedstrijden te verplaatsen omdat Ajax zich al geplaatst had voor de knock-out fase. Er is te laat geanticipeerd en zelfs toen Ajax Real eruit had gegooid dacht met niet verder dan de kwartfinale tegen Juve.

Dat niemand aan het begin van het seizoen zover vooruit dacht vind ik nog wel logisch. Maar toen het daadwerkelijk gebeurde heeft men te laat geschakeld met als gevolg dat het wel een beetje een zooitje is geworden.

@supernico31

Daar heb je natuurlijk wel gelijk in, als Gerbrands voor PSV TV spreekt dan is het lijstje gespreksonderwerpen en de vraagstelling puur gebasseerd op wat Gerbrands graag zelf de achterban/media wilt vertellen. Kortom, hij begint er echt zelf weer over. Beetje onzinnig, aangezien er al consensus is over het feit dat vanaf volgend seizoen anders moet.

13 mei 2019 om 19:05

Wie is er nu verantwoordelijk voor het speelschema KNVB of Gebrbrands? Kan je lezen....? Staat toch in dat men in aanvang goed overleg had met de KNVB.... tot het moment dat KNVB niet.meer communiceerde.

13 mei 2019 om 21:28

Taxidriver helemaal eens. Soms gedragen grote mensen zich als kinderen. Stel dat de KNVB vorig jaar zomer een schema had neergelegd dat wel rekening hield met een NL-team in halve finale CL. Dan hadden diezelfde mensen staan te brullen dat de kans zo verwaarloosbaar klein is, dus te belachelijk om op te rekenen. Zo loopt dus Gerbrands nu feitelijk op zichzelf te mopperen. Complete onzinfiguren dit.

14 mei 2019 om 12:56

Als ze kampioen waren geworden was dit door PSV niet meer ter sprake gebracht. Zo gaat dat nou een maal. Hij geeft het niet als excuus, maar zegt het nog wel even.

13 mei 2019 om 17:52

Flikker toch op man😂😂😂😂 nee hij zegt dat die het snapt het is echt een grote onzin!!! Heel dat verschuiven gaat echt helemaal nergens over. ABSURD GEWOON! Ook als PSV zo ver zou komen vindt ik het echt de grootste bullshit om heel de competitie daarvoor op zn kop te zetten. Mensen pakken maanden van tevoren vrij ivm wedstrijden of evt. Kampioenschap. De KNVB heeft werkelijk waar geflopt en bewijst maar weer hoe pro-Ajax ze zijn maar zelfs dat doet er niet toe. Voor GEEN enkele club wedstrijden in competitie verschuiven gaat gewoon nergens meer over.

13 mei 2019 om 18:00

Tuurlijk is het weer allemaal pro-Ajax wat de KNVB doet. Als je het allemaal zo erg vindt, mag ik dus verwachten dat jij wilt dat PSV afstand neemt van directe plaatsing voor CL bij een eventuele kampioenschap in 2020/2021? Want het is allemaal zo pro-Ajax...

13 mei 2019 om 18:06

Het is pro-NL voetbal maar de kritiek die Toon hier levert is meer dan terecht, het is de manier waarop ze dit hebben aangepakt, niet dat ze het gedaan hebben.

13 mei 2019 om 18:08

@MikePSV040: wel grappig dat je begint met “flikker toch op man” om vervolgens alleen maar onzin op te schrijven. Het is stuitend om te lezen hoe je na weken van duidelijkheid voor jou blijkbaar nog steeds niet duidelijk zijn. Heeft namelijk niets met pro-Ajax maar met regels van uefa en de knvb te maken, je zit gewoon lekker te provoceren. Reactie van Aadhandgranaat is in mijn ogen meer dan terecht. Dit is wel degelijk zeuren. Dit helpt namelijk nu helemaal niets en is zwaar mosterd na de maaltijd.

13 mei 2019 om 18:14

Ja, leuk. Maar die mening van Toon Gerbrands hebben we al tig keer gehoord. Waarom moet dit onderwerp dan opeens weer naar boven worden gehaald bij PSV TV, de dag nadat duidelijk is dat PSV dit seizoen zonder prijzen zit?

Op een gegeven moment zou je toch denken dat het wel een keer klaar is. Dat is voor de rest van de Eredivisie in ieder geval wel het geval. Maar in Eindhoven blijven ze er maar over praten.

13 mei 2019 om 18:15

Het is geen mosterd naar de maaltijd, Toon is een beleidsmaker en de KNVB heeft hier geen goed beleid gevoerd in de zin van hoe ze het hebben aangepakt. Dit moet volgend jaar anders en dat is precies wat hij hier aan haalt.

13 mei 2019 om 19:08

4ever4ajax.... je motivatie slaat werkelijk nergens op, en je handgranaat vriend ook niet. Evalueren doe je achteraf, niet vooraf. Als ze om jou mening vragen, geef je die dan ook niet, omdat je hem al eens hebt gegeven. Pfffff.....

13 mei 2019 om 21:28

marcow, maar 1x evalueren is genoeg. Er is meer dan genoeg over dit onderwerp gezegd nu en de timing van PSV TV zorgt er wel degelijk voor dat het wel heel veel weg heeft van zeuren.

13 mei 2019 om 22:39

@marcow: 5x evalueren achteraf heeft geen zin. 1x is meer dan voldoende. Mooi dat je aangeeft dat mijn motivatie nergens op slaat, maar je zegt niet waarom. Dat is nogal makkelijk, vind je niet? En Gerbrands komt hier zelf mee via het officiele kanaal van Psv, dus dat onderdeel van jouw stukje klopt ook niet.

13 mei 2019 om 22:45

Persoonlijk ben ik van mening dat de KNVB gerust een schema op kan stellen waar rond Europese wedstrijden een uitwijk mogelijkheid is die vooraf al bepaald en goedgekeurd is door alle voetbalclubs in de eredivisie. Ik ben blij dat de knvb de wedstrijden verplaatst heeft want elk punt telt voor het nederlands voetbal. echter moet dit wel consequent voor alle europees spelende clubs en vooraf afgesproken en gecheckt bij alle clubs.

13 mei 2019 om 18:50

Of je lees een keer het volledige artikel voor je met commentaar komt. Misschien kun je dan inhoudelijk reageren. Gerbrands zeurt hier helemaal niet, maar geeft aan dat bepaalde handelingen van de Knvb raar waren. Hij maakt geen excuses waarom PSV naast het kampioenschap grijpt. Je wil even bovenaan staan, maar wat een kul dit.

13 mei 2019 om 19:23

Misschien dat hij het heeft aangepast, maar zoals ik het er nu zie sta zie ik eigenlijk weinig verkeerds in zijn reactie.

Hij heeft het over zeuren, en ik vind dat hij daar wel degelijk een beetje gelijk in heeft. Het opnieuw starten van een discussie die al gevoerd is en achter ons ligt inderdaad een vorm van zeuren is. Gerbrands begint zelf over die onderwerp via de mediakanalen van zijn club. Dit wordt heel bewust naar buiten gebracht richting de achterban en buitenwacht.

Hij stelt ook niet dat Gerbrands dit aangrijpt als excuus voor van alles en nog wat. Alleen dat iedereen het verhaal inmiddels wel kent, en dat klopt volgens mij ook omdat de discussie al lang en breed gevoerd is. Iedereen weet ook dat in de volgende competitieschema's er welk rekening gehouden gaat worden met zulke scenario's en dat het allemaal weinig zin heeft het nogmaals hierover te hebben.

13 mei 2019 om 19:38

Ik denk dat hij gelijk heeft. Alleen heeft hij als bestuurder ook een verantwoordelijkheid om de tokkie’s geen ruimte te geven. Dat geld voor alle bestuurders, maar vooral voor die van de topploegen.

Dit is geweest, niet meer in het openbaar over praten. Intern bij de Knvb natuurlijk wel

13 mei 2019 om 19:39

In het artikel staat dat Gerbrands in gaat op de evaluatie van het seizoen door de Knvb waarin deze dingen besproken gaan worden. Daardoor is het dus niet een discussie die al gevoerd is.

Is het dan mauwen? Het gaat over een onderwerp die nog steeds relevant is omdat het ook in de evaluatie terugkomt. Lijkt me niks geks aan.

13 mei 2019 om 19:46

Blijkbaar is het niet geweest, want er komt nog een eind-evaluatie o.a. hierover van de Knvb. Van mij mag je gerust hierover iets zeggen zolang het nog gaande is.

13 mei 2019 om 20:03

Die evaluatie is gewoon een formaliteit, standaard een agenda onderdeel van de algemene vergadering betaald voetbal waarin op van alles en nog wat teruggeblikt gaat worden. Een evaluatie van iets wat al afgehandeld is actueel noemen lijkt me niet toepasselijk. Alle bestuurders hebben zich via de media al uitgelaten en hun standpunt verkondigd. En schijnbaar is het intern ook al gedaan als Gerbrands nu zegt dat het niet nodig is.

Het hele feit dat hij het voor Psv.tv doet geeft aan dit niet aan collega's of de Knvb is gericht. Maar puur naar de achterban en buitenwereld, om nog een keer zijn verhaal af te steken. Dat kun je best interpeteren als mauwen vind ik.

13 mei 2019 om 20:06

In mijn ogen is het ook zeuren, wat nog triester is, is dat hij zegt ' hopelijk' zou de KNVB dit ook voor hebben gedaan, waar hij dus de suggestie wekt dat hij daar twijfels bij heeft.
En ja waarom dit weer opvoeren? Hierboven stelt iemand dat je achteraf evalueert nou doe dat dan, binnenskamers en niet via de media. Dit is gewoon zieltjes winnen en mauwen!

Ze hebben het ook voor psv gedaan.. alleen zat daar geen hele speelronde om heen en ging het gelukkig alleen over hun eigen wedstrijd. Verder mag ik ook wijzen naar de wedstrijd PSV Feyenoord die ook verzet moest worden naar een maandag al is dat vaak te ver terug om herinnerd te worden door de meesten.

13 mei 2019 om 17:40

Dat was omdat PSV op vrijdag nog EL wedstrijd moest spelen en om die reden niet op zondag mocht spelen. Een andere situatie en bovendien al 4,5 jaar geleden.

13 mei 2019 om 17:45

En waarom mochten ze niet op zondag spelen? Is het misschien omdat het dan 2 dagen verschil is?

13 mei 2019 om 18:01

Vrijdag avond - zondag middag = geen 48 uur. Er is maar 1 wedstrijd geweest van Ajax die binnen die 48u was.

13 mei 2019 om 18:11

Europa League is toch alleen op donderdag?

PSV heeft alleen maar voordeel gehad, zoveel rust periodes

13 mei 2019 om 17:52

Precies. Ik heb na al het geklaag nog geen enkele keer gehoord wat dan nu het nadeel zou zijn voor psv. Er is namelijk geen nadeel, sterker: ze spelen de laatste (toen nog mogelijk kampioenswedstrijd) thuis en ajax uit. En luuk de jong zei zelf nog: als het dan op de laatste ronde aan zou zijn gekomen dan kon er van alles gebeuren.

13 mei 2019 om 18:51

Of je leest wat Gerbrands zegt: Hij geeft niet aan dat dit perse een nadeel is geweest voor Psv. Wat bizar dat niemand tegenwoordig de tekst leest maar alleen een titel en zijn oordeel klaar heeft.

13 mei 2019 om 19:03

Wat ik zei over de rust die psv meer heeft gekregen was geen reactie op gerbrands, maar was meer gericht naar een grote groep psv fans die zich weken lang benadeeld voel(d)en door de verschuiving. Mijn reactie op gerbrands kun je hierboven lezen.

13 mei 2019 om 22:24

17 dagen rust is echt geen voordeel. Dat is een enorm nadeel zelfs. Je bent het ritme van wedstrijden spelen compleet kwijt.

Iedereen gaat deze man nu aanvallen maar hij zegt toch noks gek? Geeft terecht aan dat psv minder was dan ajax alleen is hij niet blij met hoe de knvb dingen aanpakt.

13 mei 2019 om 17:53

Zo gaat dat de afgelopen weken nou eenmaal bij elk woord dat uit een PSV'er komt. Hopen dat een kampioenschap de teentjes weer wat doet krimpen. Normale reactie van Gerbrands

13 mei 2019 om 18:24

Hoop inderdaad ook dat dit kampioenschap ervoor zorgt dat de frustraties van ajacieden wat weggenomen zijn. Dit jaar kon je amper een fatsoenlijke discussie voeren hier, zo anti-PSV was het.

13 mei 2019 om 18:25

Zo gaat het altijd bij beide supporters helaas. Gaat dit kampioenschap niets aan veranderen vrees ik.

Denk dat het vooral het tijdstip is van deze uitspraken. Gisteren nota bene de titel verspeeld en in plaats van zich druk te maken om de dingen waar hij en zijn collega's wel veel invloed op hebben begint hij voor de zoveelste keer over de blunder van de Knvb. Ja hij heeft gelijk, en ja de Knvb dacht klein en zonder ambitie bij het inplannen van het schema. Toch komt het een beetje vreemd over wanneer hij zich de eerste dag na de verspeelde titel hierover uitlaat.

Hopelijk is de Knvb goed wakker nu en tonen ze voortaan weer een stuk meer ambitie in hun beleid.

13 mei 2019 om 18:32

Asroma8

Wanneer je zelf zo alle Ajacieden over een kam scheert kan ik me goed voorstellen dat een discussie voeren lastig voor je is. Enig respect naar elkaar toe is wel een minimale vereiste voor een leuke discussie. Komt vooral over alsof het kampioenschap voor Ajax de focus van de kritiek tijdelijk verandert naar de zogenaamde gefrustreerde of arrogante Ajacieden ipv zoveel jaar geen prijs gepakt.

Jullie hebben qua punten een top seizoen gedraaid en er staat op enkele uitzonderingen na een prima selectie met doorgroeimogelijkheden. Volgend jaar weer nieuwe kansen!

13 mei 2019 om 17:59

Hij heeft grotendeels gelijk in mijn ogen, maar dat punt dat hij aanhaalt over dat hij gebeld werd en er niks over te zeggen had vind ik persoonlijk weer jammer. Ik neem aan dat hij het hier heeft over dat speelronde 33 is verzet naar aankomende woensdag. Dit kon niet anders en ook al was PSV hierop tegen, dan nog kon het niet anders met het huidige schema. De regels van de UEFA vragen nou eenmaal om minimaal twee dagen rust voor een Europese wedstrijd. Overigens heeft Gebrands wel weer gelijk in dat de KNVB klein aan het denken was, want er vanuit gaan dat Nederlandse club niet meer verkomen in Europa vind ik persoonlijk ook maar raar. Dit zullen zij hoogstwaarschijnlijk wel anders doen komend seizoen, want veel clubs waren niet tevreden met de gang van zaken dit seizoen.

13 mei 2019 om 18:29

Ja, dat is zo. Alleen heb ik al talloze keren gehoord dat ze het PSV bij monde van Gerbrands niet goed vonden hoe de procedure etc. is verlopen.

Waarom wordt dit onderwerp er weer bij gehaald, een dag nadat duidelijk is dat PSV geen prijzen wint? Vind het gewoon zwak. De rest van de Eredivisie praat er niet eens meer over. Alleen bij PSV komt het onderwerp nog aan bod.

13 mei 2019 om 18:52

Dat staat in het begin van het artikel, als je het had gelezen. Het gaat over evaluatie gesprekken die volgens Gerbrands niet nodig zijn.

13 mei 2019 om 20:41

Prima en nette reactie inderdaad. Knvb had dit niet voorzien en moest na het verzetten van de wedstrijd tussen ajax en pec wel doorpakken bij de andere wedstrijden. Op zich vind ik het goed dat de knvb het gedurfd heeft om moeilijk beslissingen in het belang van het nl voetbal te nemen, maar de wijze waarop verdiende niet altijd de schoonheidsprijs. Hoe lossen we dit voor de toekomst op? Net als in Spanje nog niet aan het begin van het seizoen inplannen op welke dag een westrijd gespeeld wordt. Zo blijf je flexibel en kun je wedstrijden plannen aan de hand van de westrijden in Europa. Wat mij betreft hoeven de ploegen die op donderdag in de EL spelen daarna pas op maandag een competitiewedstrijd te spelen. Meer Competitie wedstrijden voor de winterstop. Bekerfinale na afloop van het seizoen, voor de play offs. Wat mij betreft mag je van de laatste bekerwedstrijden een soort van mini toernooi maken. Kwartfinale, halve finale en finale in 10 dagen na het einde van het seizoen. Dan gaat iedereen ook met zijn beste team spelen en voorkomen we dat topploegen met hun reservespelers gaan spelen.

Dacht heel Nederland twee jaar geleden dat het Nederlands voetbal dood was? Toen stond Ajax in de Europa League finale. Zo dood zullen we het toch niet hebben geacht met z'n allen?

13 mei 2019 om 18:08

Er waren toen een hoop mensen die zeiden dat het een incident was en het NL elftal stond er ook nog beroerder op. De algemene trend was toen langzaam aan het omslaan.

Wel grappig dat ze blijven huilen maar de knvb stuurt toch ook de schema’s ter controle naar de clubs die dat kunnen beoordelen? Toen was er ook niemand over gevallen en anders als dat niet gebeurd dan kan je nog klagen nadat het schema bekend is geworden dat er in de eindfase geen rekening gehouden is met een Europees succes. Dus niemand hield zich er mee bezig dat het kon gebeuren dan moet je er achteraf ook niet over door blijven zeuren.

13 mei 2019 om 18:11

Dan laat je even achterwege dat er afspraken komen met het schema wat ze gestuurd hebben en laat het nou precies om die afspraken gaan. Niet alleen de clubs horen zich te houden aan de afspraken maar de KNVB net zo goed. Toon levert hier gewoon terecht kritiek en dat is ook nodig zodat er van geleerd wordt en dit zich volgend jaar niet herhaald.

Ik lees ook erg weinig over compensatie voor andere clubs, maar misschien gebeurt dat in het geheim. Er is natuurlijk geen kip die een kaartje koopt voor Utrecht-Heerenveen op woensdagavond. Dan zitten er ineens 4.000 man a € 30,- minder op de tribune. Maal 9 wedstrijden. Het is allemaal wel erg eenzijdig.

13 mei 2019 om 23:40

Idd. Ajax verdiende ca 30 miljoen. Goed 'voor het Nederlandse voetbal' om daarmede de andere clubs te compenseren
T zou Ajax sieren

Kan iemand even het linkje posten van dat hij voor de staart van de competitie aangaf het niet eens te zijn met het speelschema? Of is het misschien zo dat hij er zelf ook geen rekening mee hield en daarom zelf akkoord is gegaan met het schema?
Over de verplaatsing is het weldegelijk zeiken, want hij en alle andere verantwoordelijken van PSV hebben nooit gezegd wat er dan wel gedaan had moeten worden door de KNVB. Er is nooit een serieus alternatief aangedragen dat kon.
Op dat moment krijg je dus altijd gezeik op hoe de KNVB het doet. Als ze alle clubs uitnodigen en dagen gaan praten over wat er gedaan moet worden en het eerste en enige alternatief gekozen wordt gaan ze klagen dat ze voor niks uitgenodigd zijn en hun tijd verspeeld is. Als de KNVB gewoon de keus neemt gaan ze klagen dat ze niet uitgenodigd zijn en er niet genoeg inspraak is geweest.

13 mei 2019 om 18:07

Dit ging over de wedstrijd Ajax Psv,
Toen kwam de KNVB ermee dat de wedstrijd verzet ging worden zonder de andere teams in te lichten, daar heeft Gerbrands toen over geklaagd, dat dit zonder overleg gebeurd was

In mijn ogen zegt Gerbrands hier niets geks. Er zijn al vaker vraagtekens gezet bij de handelswijze van de Knvb. Dat Gerbrands hier voorafgaand aan het seizoen niets van zei is ook compleet relevant. Het is de taak van de Knvb om een goed speelschema te maken. Het is niet de taak van Gerbrands om deze te herzien. De kritiek is volledig terecht.

13 mei 2019 om 18:27

Maar het is toch al lang en breed bekend dat de KNVB een fout gemaakt heeft bij het maken van het schema? Daar is iedereen het over eens. Is het dan de taak van Gerbrands om dit te hele tijd te blijven herhalen?

Als er nou eens iemand met een alternatieve oplossing kwam..

"Beetje klein denken". Ja Toon, dat is achteraf wel heel makkelijk. Wat een onzin. Ook nog eens pech dat het in het weekend van Koningsdag was maar dat zal ook wel klein denken zijn.

Raar van PSV TV dat ze dit nu gaan oprakelen en uitzenden. Dit komt een beetje sneu over. Net als dat "hopelijk ook voor ons". Had Gerbrands hoger ingeschat.

Waarom hoor je alleen weken later PSV er nog over doorzeuren en voor de rest niet.
Het is gebeurd en daar kan de Knvb lering uit trekken en dat weet Gebrands ook wat dat is ook al meegedeeld aan hem.
En 2 jaar geleden het Nederlands voetbal dood verklaren terwijl Ajax toen in de finale van de Europa League stond.
Beetje rare uitspraken die hij doet.

PSV heeft meer rust gekregen tov Ajax en dan nog hebben ze geen enkele prijs gepakt. Je kan moeilijk zeggen dat de spelers bij PSV oververmoeid zijn geraakt. De spelers bij PSV kwam oververmoeid over na de winterstop. Ajax speelde soms wel 3 wedstrijden per week.

Gerbrands zegt hier niks geks, ben t volkomen met ‘m eens. Degene die uiteindelijk het meest bevoordeeld is door de aanpassingen, is uiteindelijk ook degene die daardoor wordt genaaid. Dat is Ajax, die worden nu uit kampioen op woensdag, terwijl ze anders thuis op een zondag kampioen waren geworden.

Ach....ook over het verplaatsen van Ajax PEC had Gerbrands wat te zeiken. Het lijkt een beetje een sport te worden daar bij Psv.

Bizar hoe weinig mensen tegenwoordig het artikel volledig lezen. Wat Gerbrands hier zegt is niet gek. Het is met het oog op de eind-evaluatie van de Knvb. Voetbalzone zou het bijna moeten verplichten dat je eerst het artikel vijf minuten open moet hebben staan voor je kan reageren. Scheelt een hoop off-topic berichten die puur over de titel gaan.

Daarnaast beweert de beste man niet eens dat PSV hier nadeel heeft gehad en gebruikt het niet als een excuus.

13 mei 2019 om 19:12

Dan zouden mensen die 5 minuten alsnog niet gebruiken om het artikel te lezen..

Het is gewoon raar dat hij dit de dag na het verspelen van de titel zegt. Zeker voor de mensen die niet verder komen dan een titel lezen is dat voldoende om hun mening klaar te hebben. Hij had deze kritiek beter op een ander tijdstip kunnen uiten (als het al nodig is aangezien het al meerdere malen geuit is), aangezien ze zich in Eindhoven vandaag vast wel om andere dingen druk kunnen maken. Zo vind ik bijvoorbeeld met 3 controleurs spelen tegen de 10 man van Ajax ook enorm klein denken, of word dat niet geëvalueerd..

13 mei 2019 om 19:15

Als ik het artikel lees heeft het waarschijnlijk te maken met de evaluatie die vermoedelijke binnenkort op de planning staat.
Je mag van mij kritiek gerust vaker uiten als je dat nodig acht. Het tijdstip hoort niks uit te maken, als hij dit voor de wedstrijd aan doet is het namelijk ook niet goed.

Geen idee waar je laatste regel op slaat, behalve dat je waarschijnlijk probeert te provoceren. Prettige avond nog.

13 mei 2019 om 19:38

Ik heb werkelijk waar geen enkele reden om te provoceren. Vond je comment sowieso sterk. Ik probeerde me alleen in te leven in de situatie en als ik me dan voorstel dat Overmars of Van der Sar zich zo zouden uitlaten de dag nadat de titel verspeeld is zou ik als supporter liever een evaluatie horen over waarom de titel verspeeld is.

Sorry als je je geprovoceerd voelde, fijne avond!

13 mei 2019 om 19:49

Dan heb ik je verkeerd begrepen. Ik verbind me niet dusdanig met PSV om me extreem te verdiepen in alles wat ze bespreken. Over het algemeen volg ik zelfs meer Ajax. Het lijkt me vanzelfsprekend dat het functioneren van, van Bommel tot in de details worden besproken en geëvalueerd.

Recentelijk is er nog een artikel geweest waarin is aangegeven dat van Bommel volgens het bestuur goed genoeg had gepresteerd. Het is als club daarentegen niet verstandig om je negatief te uiten over je coach, dat lijken me aspecten die intern blijven.

13 mei 2019 om 19:13

Arsenallz amen. Dat is precies wat er de laatste tijd hier aan de hand is. Je kan aan de kop van het artikel al raden welke reacties er op komen vanuit voornamelijk het Ajax kant. Echt jammer

13 mei 2019 om 19:50

Daar ga je ook niks aan veranderen. Zoals Origineel ook aangeeft: Zelfs als je het artikel een aantal minuten open moet hebben staan lezen sommige mensen het niet. Het is een combinatie van Voetbalzone die interessante titels voor wil schotelen en mensen die alleen de titel lezen. Dat is vaak geen goede combinatie voor een inhoudelijk gesprek.

13 mei 2019 om 19:36

@arsenallz
Gerbrands zeurde er ook al over dat Ajax Zwolle op een ander tijdstip werd gespeeld. Daar werd al een beetje de toon gezet terwijl dit helemaal niets met zijn club PSV te maken had.

13 mei 2019 om 19:41

Ja, dat is nou juist het punt. Het gaat niet over PSV (als perse over de uitgestelde wedstrijden van Psv), het gaat over Gerbrands en zijn mening over het handelen van de Knvb (als functionaris bij Psv). Dit heeft wederom volgens het artikel niet zozeer met alleen PSV te maken. Daarnaast is het een bericht die betrekking heeft op de evaluatie die eraan zit te komen.

PSV is met de verkeerde dingen bezig. Dit soort oude koeien en een doelpuntje dat naar De Jong moet. Ondertussen gaan anderen er met de prijzen vandoor.

Als dit 020 zou overkomen, was dit allang wereldnieuws geweest. Alle persbureaus, Fifa en Uefa waren al ingelicht. Er zal 020 nooit iets in de weg gelegd worden, ruim baan. Hypocriet gedrag is dat, ook van Knvb en Nos.

Schijnbaar heeft Gerbrands het mentaal nog niet helemaal verwerkt of hij wilt het nu probeert de aandacht af te leiden van zaken die werkelijk relevant zijn momenteel. De verplaatsingen zijn een feit en hebben ook in het belang van PSV belangrijke punten voor het Nederlands voetbal opgeleverd. Niemand is blij dat daarvoor het competitieschema last minute overhoop is gehaald en iedereen weet dat er vanaf volgend seizoen rekening mee gehouden zal worden om het te voorkomen.

Het is zo gelopen, laten we erover ophouden en ons gaan richten op zaken die belangrijk zijn. Maar goed, misschien is het dan verstandig dat intervieuw lekker met VI, de Nos, het ED of De Telegraaf te houden waarbij je gewoon kritische vragen krijgt in plaats van een verkapte voordracht waarbij een intervieuwer alleen maar voorzetjes geeft.

Toon, ook al heb je gelijk. Laat gaan, laat gaan. Hopelijk kunnen we komende seizoenen nog een hoop wedstrijden verzetten

Als het geen excuus is, waarom blijf je het dan constant aanhalen?

wat een stelletje jankerds nu ze geen kampioen zijn geworden ligt het aan iedereen behalve de lampjes zelf dan ben je echt calimero hoor ook die geerbrands. het zou hem gesierd hebben als hijhad gezegd dat zijn team het zelf heeft weggegeven

Conclusie;
Kampioen in zelfoverschatting.
1. We gaan overwinteren in de CL, het werd een bijrolletje.
2. We sturen onze talentvolle jeugd naar RKC, het werd een afgang.
3. Dan maar op de titel concentreren maar ook dit werd weer helemaal nlks.
En maar blijven volhouden dat ze in Amsterdam arrogant zijn?

Mooiste is dat de wedstrijd van psv tegen Excelsior op 8 december 2018 verplaatst is naar 7 december om.psv.meer rust te gunnen naar aanloop van het duel tegen inter..haha. toen was het wel goed... pinokkio

Ajax verdient de titel.
Het geschuif was niet echt chique naar de clubs met een veel lagere begroting.
Wanneer je 80 mio ter beschikking hebt kun je een 3voudige selectie maken vgln met een PEC Zwolle
Wanneer de ex-voorzitter van de KNVB (v Praag) niet blijkt te weten dat een club als Fortuna Sittard überhaupt nog bestaat, zegt dat wat over het dedain mbt de andere clubs- helaas!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren