Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Verbeek pessimistisch: ‘Nee, daarvoor is het veel te onrustig binnen de club’

Laatste update:

Gertjan Verbeek denkt niet dat FC Twente komend seizoen promotie naar de Eredivisie gaat afdwingen. De voormalig trainer van de Tukkers is van mening dat het te onrustig is binnen de club om de Keuken Kampioen Divisie na één seizoen alweer te verlaten. Verbeek spreekt van ‘een onwerkbare situatie’ bij Twente.

Verbeek, tussen oktober 2017 en maart 2018 trainer van Twente, spreekt over de grootste teleurstelling uit zijn trainersloopbaan als hij praat over zijn periode in Enschede. “Het bleek uiteindelijk trekken aan een dood paard. Ik stapte tussentijds in nadat René Hake werd ontslagen en probeerde het een en ander te veranderen, maar van verschillende kanten werd op de rem getrapt”, zegt de trainer tegenover ELF Voetbal.

“En alles wat ik deed werd negatief uitgelegd. Het werd voor mij een onwerkbare situatie, waarbij ik geen steun voelde van de directie." Verbeek constateert dat er wel genoeg kwaliteit in de selectie was om in de Eredivisie te blijven, maar dat zowel het team als de gehele club geen eenheid was: “Alles lekte uit: vanuit de kleedkamer en bestuurskamer. Dat was al een teken aan de wand.”

Verbeek concludeert dat Twente dit seizoen niet gaat promoveren: “Nee, daarvoor is het veel te onrustig binnen en rond de club. Iedereen roept daar maar wat. Trainer Marino Pusic wil versterkingen, terwijl technisch directeur Ted van Leeuwen roept dat hij zich kapot is geschrokken door de situatie bij Twente na zijn terugkeer uit Denemarken. En dan heb je nog directeur Erik Velderman, die zich ook wil bemoeien met technisch beleid.”

Verwacht jij dat FC Twente komend seizoen promotie naar de Eredivisie afdwingt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Twente gaat komend seizoen promoveren

2 augustus 2018 om 13:18

Lijkt me oprecht zeer sterk. Directe promotie is me persoonlijk sowieso een brug of 3 te ver (ik sluit me ook grotendeels aan bij Verbeek), dus via play-offs zou het dan moeten gebeuren. Gezien de staat van de huidige selectie is dat ook te hoog gegrepen, veel spelers in de selectie speelden vorig jaar nog 3e divisie (waar ze 11e werden).

Als nuance bij het Verbeek verhaal wil ik wel plaatsen dat deze man helaas op vervelende voet de weg gebroken heeft met de club. Hoewel ik het zeer waarschijnlijk acht dat hij zijn gewilde veranderingen niet door kon voeren, is dit onmogelijk hard te maken op moment. De vinger gaat in dit verhaal namelijk naar alles behalve hemzelf, dat stoort mij persoonlijk dan wel weer iets.

Hoe dan ook, hij heeft wel gelijk. Promotie dit jaar zie ik niet als een grote mogelijkheid (laat staan zekerheid).

Is het vandaag blamen op je oude club dag ofzo?

Zolang er een goed team staat maakt die onrust niets uit. Kijk maar naar Ajax jaren geleden.

2 augustus 2018 om 13:11

Dat goede team staat er ook niet.. en dat gaat deze transferperiode ook niet meer gebeuren.

2 augustus 2018 om 13:43

Denk ook als ze niet promoveren dat het volgend jaar ook moeilijk wordt om redelijke tot goede spelers naar Twente te halen.

2 augustus 2018 om 15:17

Blamen? Verbeek geeft zijn visie op voetbal zoals hij al jaren doet, bij FOX of waar dan ook. Dat is zijn keuze en heeft niks te maken met blamen. Ik zie Sparta bv nog eerder promoveren (direct) dan FCT.

Verbeek is van nature een nogal norse man, waar niks mis mee is en wat wel wat toevoegd bij praatprogramma's maar zo nors als bij FCT was niet meer gezond. Je zag de last van zijn schouders toen hij na zijn ontslag weer commentaar mocht geven.

2 augustus 2018 om 13:09

Als analist prima, maar als coach heeft hij toch meer dan eens gefaald met FC Twente als dieptepunt. Hij heeft voor een groot gedeelte gelijk, maar vergeet wel even z'n eigen falen te vermelden. Hij geeft alles en iedereen de schuld, terwijl hij aantoonbaar heel slecht werk heeft afgeleverd in het halfjaar bij FC Twente.

2 augustus 2018 om 13:44

Aan het wanbeleid kan hij niks aan doen, de grote schuldige is Joop Munsterman die de club in 5 jaar tijd helemaal kapot heeft gemaakt.

2 augustus 2018 om 13:51

Onzin, nadat Jacobs weg is gegaan, lag het er redelijk goed bij. Weliswaar nog steeds schulden, maar er was een concreet plan om de schulden te gaan verminderen. Velderman en Van Halst zijn grotere schuldigen dan Munsterman voor vorig seizoen. Ik ben me er van bewust dat Munsterman het grandioos verkloot heeft, maar wat van Halst en Velderman hebben gedaan is net zo erg. Zij wisten daadwerkelijk hoeveel geld er was en hoeveel geld er niet was.

2 augustus 2018 om 16:15

heraclesman01 nee, Munsterman is voor mij de hoofdschuldige. Na zijn bewind is de weg naar beneden ingezet. En Jacobs heeft alleen maar kunnen saneren en dat heeft hij heel goed gedaan. Dat saneren was zonder toedoen van Munsterman niet nodig geweest. Ik ben Munsterman dankbaar voor de opbouw vd club maar aan het einde van de streep hheeft hij mijn club geruineerd achter gelaten. Dat weegt tpch echt veel zwaarder wat mij betreft.

2 augustus 2018 om 16:36

@twenteov

Maar dat neemt niet weg dat heraclesman01 een goed punt heeft. Velderman en Van Halst gaan absoluut niet vrijuit, ook al zijn Joop Munsterman en consorten de hoofdschuldigen. Ook Verbeek gaat niet vrijuit, al treft hij van al die namen het minste blaam.

Ik zie Twente komend seizoen niet als favoriet voor de titel in de Eerste divisie.
Ik denk persoonlijk dat vooral Sparta zich enorm goed heeft versterkt, en verwacht dan ook dat zij kampioen zullen worden.
Daaronder gaat het natuurlijk nog heel leuk worden met ploegen als Roda, Twente en Nec.

2 augustus 2018 om 13:16

Missschien dat ze het wel goed doen in de keuken kampioen divisie.😜

2 augustus 2018 om 13:21

Heel scherp opgemerkt, ik denk dat het nog wel een aantal jaartjes gaat duren voordat ik die naam in de mond neem (laat staan op papier zet )

Ondanks dat hij voor een groot gedeelte gelijk heeft, begin ik me steeds meer aan deze man te ergeren. Alles en iedereen was fout bij FC Twente, maar ik heb hem niet 1x horen zeggen dat hij ook maar iets fout heeft gedaan. Gezien de resultaten en het vertoonde spel hoort hij bij de minst succesvolste coaches in de geschiedenis van de club. Steek de hand dan ook in eigen boezem en zeg dat je enorm gefaald hebt. Tactisch was er namelijk ontzettend veel aan te merken en ook z'n wisselbeleid was bij vlagen lachwekkend.

Ik zie Twente wel promoveren. Niet als kampioen? Dan via de play-offs.

Onder Verbeek is het juist allemaal onrustiger geworden. Hij wilde alles alleen doen en we zien waarin dit heeft geresulteerd. Voor Pusic was het toen al te laat om een ommekeer teweeg te brengen.

2 augustus 2018 om 13:19

Ik denk dat je je vergist in het alleen doen. Verbeek leeft voor zijn club en geeft bij alles zijn mening. Helaas wordt dit in Nederland niet altijd gewaardeerd.

Zou het niet zo kunnen zijn dat teveel mensen op de achtergrond allemaal bezig waren hun ding te doen naar eigen inzicht en dat er totaal geen structuur in de organisatie was?

Wat ik mij herinner van de wedstrijden die ik heb gezien was dat iedere linie met zijn eigen ding bezig was.om nog maar niet te spreken over de spelers in de linies onderling.

Voor mij als buitenstaander heb ik mij afgevraagd hoe het toch mogelijk was dat dit op het niveau van FC Twente gebeurde? Bij een topclub kan ik mij voorstellen dat er 11 Bv'tjes rondlopen.

2 augustus 2018 om 13:27

Maar ook daar is een coach verantwoordelijk voor. Zorgen dat er een team staat dat elkaar kan complementeren. Dat er geen structuur in de organisatie is en was, moge duidelijk zijn.

Echter pakte de tactische beslissingen en het wisselbeleid meer dan eens zo slecht uit, dat hij moeilijk kritiek kan leveren op een ander zonder zichzelf er ook bij te betrekken. Verbeek speelt namelijk op voetbaltechnisch gebied een hele grote rol in de degradatie.

Als je het dan voor elkaar krijgt om jezelf binnen drie maand al onmogelijk te maken bij selectie, staf, bestuur en supporters, doe je als trainer toch wel heel veel verkeerd. Dan kan Verbeek zeggen dat hij in alles werd geblokkeerd, maar uiteindelijk was het toch echt Verbeek die de touwtjes in handen had op voetbaltechnisch gebied.

2 augustus 2018 om 15:05

Precies. Dan is het te makkelijk om af te geven op de rest.

Kampioen worden ze denk ik niet, maar via de play offs moet het mogelijk zijn. Kunnen leuke play offs worden met naar verwachting Twente, Roda, NEC, 2 eredivisie ploegen, hopelijk Go Ahead erbij en misschien Almere ook nog. Allemaal ploegen die van elkaar kunnen winnen (er vanuit gaan dat Sparta kampioen word)

Play offs halen is vrij makkelijk en dan kan er van alles gebeuren.

Is dat niet juist de taak van een coach...om te zorgen dat spelers zich afsluiten van problemen binnen een club en gewoon focussen op goed voetbal. Maar das typisch Verbeek he. Het ligt altijd aan alles en iedereen , behalve hemzelf. Tenslotte hoorde ik altijd “met deze selectie degraderen onmogelijk “ nou ik vond de selectie van Twente zeker degradatie - waardig . Een matige keeper , trage statische verdedigers , creatiefloze middenvelders , een houterige spits en wel wat creatieve buitenspelers die echter vaker geblesseerd of uit vorm waren dan dat ze van nut waren. In de Jupiler League zullen ze echter zeker om het kampioenschap strijden met Roda , Sparta ; NEC, de graafschap en Almere .

Hij zou het boek van Brene Brown eens moeten lezen: De kracht van kwetsbaarheid.
Hij is een controlfreak, te veel een perfectionist. En als het niet loopt wordt ie boos en schuift ie alles af op anderen.

Het is allemaal niet best wat er in die divisie speelt,met een beetje mazzel kunnen ze gewoon promoveren.

Viel ook niks uit die groep te halen,die onder Verbeek,toen was het al drama.Makkelijk om de trainer af te zeiken,vorig jaar stonden er 11 spelers maar het was echt geen team,allemaal 'eilandjes'...

Ik dacht en heb het ook gezegd vanaf zijn aanstelling, hij gooit zijn eigen glazen in. Hij heeft altijd gezegd dat hij niet halverwege een seizoen instapt omdat hij de voorbereiding nodig heeft om zijn selectie te vormen, om zijn manier van spelen erin te slijpen, en nu die het wel doet, krijg je dit dus. Ik denk dat Twente heel veel geluk heeft gehad door de goede huurlingen te krijgen en dat ze daardoor niet 1-2 seizoenen eerder zijn gedegradeerd, en ook bepaalde jongens waren echt niet gekomen als Hake oid nog op de bank zou hebben gezeten.

Qua komend seizoen zie ik het somber in voor FC Twente en hoop dat ze nog een periode kunnen pakken en zo doende kunnen promoveren, want ze horen er niet thuis. Maar als ze binnen 2-3 seizoenen niet promoveren ben ik bang dat het ook een keer op gaat houden.

Denk dat Twente inderdaad geen promotie kan afdwingen. NEC en Sparta hebben beide goed ingekocht. Ze zullen wel bovenin meedoen, maar promotie gaat echt niet vanzelf. Dan moet er toch echt wat bij komen ook voor de breedte.

Kom nou toch, dit is toch alleen maar indekken en een beetje zielig doen.

Twente heeft een absurd spelersbudget, en nauwelijks iets onder contract. De enige dure jongen uit het verleden is Assaidi, ik neem toch aan dat de rest geen half miljoen per jaar verdiend, ze zullen toch zelfs bij Twente niet zo stom zijn geweest om een jongen als vd Lely voor 4/5 ton op de loonlijst te hebben?

Spelers als Assaidi, Brondeel, Boere, Cantalapiedra, Brama, Ricardinho en eventueel Hölscher zijn waarschijnlijk op hun positie gewoon een van de beste spelers van de Keuken Kampioen Divisie.

Verder hangt het er van af wat ze nu nog te besteden hebben, maar als je zo naar de selectie kijkt, kan die toch onmogelijk meer kosten dan 3 miljoen. Dat zou betekenen dat je dus nog budget hebt voor 6 spelers op rechterrijtje eredivisie niveau. Als je dan geen kampioen wordt, dan weet ik het echt niet meer hoor.

2 augustus 2018 om 16:44

Vijf ton zal het niet zijn, maar ik denk dat iedereen schrikt wat voor salarissen sommige spelers nog hebben. De echte salarisbezuinigingen zijn pas echt van het laatste jaar, dus het zou me niets verbazen dat Van der Lely veel te veel verdient en al helemaal voor wat jij levert.

Verder maakte Holscher geen indruk bij FC Twente en mocht vertrekken, vervolgens kon hij ook geen indruk maken bij Go Ahead en nu ineens is hij volgens Van Leeuwen goed omdat hij het leuk heeft gedaan op het tweede niveau in Denemarken, een competitie die nog slechter is dan de Keuken Kampioen Divisie.

Verder kan er inderdaad vast nog wel het 1 en ander gehaald worden, maar in dit opzicht heeft Verbeek wel gelijk: Er is zoveel chaos en onrust rondom de club dat promoveren gewoon heel lastig wordt.

Er is sprake van constante stress en dat vloeit ongetwijfeld door naar de spelersgroep. Er is dus ook sprake van een hele ongezonde druk op de selectie en ik betwijfel of veel spelers heeft die daar mee om kunnen gaan. Dat zagen we namelijk het afgelopen seizoen wel.

3 augustus 2018 om 08:05

Tja, het zal inderdaad aan de erfenis uit het verleden liggen. Hoeveel spelers zijn er van vorig jaar over? Een stuk of 9?

Assaidi zal zeer goed verdienen, de rest zijn goed voor de Jupiler, maar niet spectaculair. Stel een assaidi vangt 7 ton, en die andere 8 gemiddeld 3 ton, hou je 1.4 over. Das nog steeds meer dan bijna alle clubs. Is het echter gemiddeld 4 ton voor de middelmaat die er zat... Tja, dan zal het met wat ze nu gehaald hebben ver op zijn.

Maar goed, Twente schuurde al even tegen de degradatie plekken aan. Dat ze daadwerkelijk degradeerden was onverwacht, maar ze zullen voor de zekerheid toch wel salarisverlagingen bij degradatie hebben ingebouwd?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren