Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Nederlandse topclubs niet populair: ‘Spanje past wel het best bij mij’

Laatste update:

Youness Mokhtar beschikt over een aflopend contract en de kans is dan ook groot dat de aanvaller van PEC Zwolle volgend seizoen bij een andere club speelt. De voormalig jeugspeler van onder meer PSV geeft aan dat een transfer naar bijvoorbeeld de Nederlandse topclubs niet zijn eerste wens is: “Ik wil graag nog naar het buitenland.”

“Als ik nu nog naar een Nederlandse club ga, teken ik voor twee of drie jaar”, redeneert Mokhtar bij Andy in de Auto. “Ik word 27 jaar. Een buitenlandse club haalt geen speler van 29. Dit is het moment om een stap naar het buitenland te maken.” De aanvaller weet nog niet wat hem te wachten staat en laat het allemaal op zich afkomen. Wel geeft Mokhtar aan dat hij graag wil weten waar zijn top ligt.

“Je wilt jezelf meten met andere spelers in andere competities. Die vraag wil ik voor mezelf beantwoord hebben. Het maakt me niet echt uit, maar qua voetbal past Spanje wel het best bij mij. Maar als er een mooie Engelse of Franse club komt, denk ik er net zo goed over na”, aldus Mokhtar, die eerlijk toegeeft dat ook geld een rol speelt in zijn keuze voor een nieuw avontuur.

“Ik word in de zomer 27. Mensen roepen 'clubliefde', maar ik heb heel veel opgeofferd om profvoetballer te worden. Ik heb mijn school niet kunnen afmaken, omdat ik twee keer per dag moest trainen bij PSV. Ik heb mijn diploma's niet kunnen halen. Voor mij is het gewoon zaak dat ik mijn centen verdien tot mijn 35ste”, besluit Mokhtar, die eerder een half jaar actief was in het buitenland bij Al-Nasr Riad.

Verwacht jij dat Youness Mokhtar komende zomer in het buitenland voetbalt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik snap zijn redenering wel, maar (top)clubs hameren er juist op dat jeugdspelers hun diploma kunnen/moeten halen. Kijk naar de vrij ook gewoon zijn VWO diploma gehaald. Dus dat hij door voetbal zijn diploma niet heeft kunnen halen, vind ik persoonlijk een zwak argument.

14 maart 2018 om 09:39

Hij is niet zo intelligent als de Vrij. Opgrgroeid in een andere omgeving en cultur.

14 maart 2018 om 09:46

Het hoeft ook niet perse een vwo diploma te zijn. Kan ook vmbo zijn. Topclubs hebben speciale onderwijsprogramma's voor spelers zodat ze school en voetbal kunnen combineren. Dus lijkt mij wel slecht excuus om het hier op aan te laten komen. Veel andere spelers kunnen het namelijk wel goed combineren.

14 maart 2018 om 10:06

Iedereen is verschillend. De een combineert makkelijk studie met voetbal,en een ander kan onmogelijk beide combineren. Mooi dat ie hier eerlijk in is toch ?

14 maart 2018 om 10:15

Precies. Misschien was het voetbal voor hem op die leeftijd zo'n zware fysieke en mentale belasting dat hij zich niet op zijn school kon concentreren. Als hij zich meer op school had gericht had het voetbal daar wellicht onder geleden. Altijd makkelijk dat oordelen als je de omstandigheden niet kent.

14 maart 2018 om 13:03

''hij is niet zo intelligent als de Vrij. Opgrgroeid in een andere omgeving en cultur''.

Wat een quote. Sinds wanneer hangt intelligentie af van omgeving en cultuur?

14 maart 2018 om 13:19

Hij zegt niet dat intelligentie afhankelijk is aan cultuur. Maar cultuur heeft wel invloed op hoe school wordt benaderd.

14 maart 2018 om 10:00

Ronald.

Dat komt ook omdat jij afgaat op dit stuk van voetbalzone. Jammer dat voetbalzone hem niet volledig citeert.
Hij heeft bij Andy van der Meijde in de auto gezegd dat hij alleen zijn middelbare school heeft afgemaakt.
Hii heeft het dus over diplomas na de middelbare school waar geen tijd voor was.

14 maart 2018 om 10:44

Oke dankje voor de toelichting 👍🏻

14 maart 2018 om 13:20

Er zijn ook spelers die tijdens hun actieve carrière een wetenschappelijke studie afronden. Ook zijn er studenten die naast hun studie gewoon moeten werken; voor een aanzienlijk lager salaris dan Moktar. Of studenten die twee studies tegelijk doen. En mensen die een studie doen naast een fulltime baan.

Wat hij zegt is dus eigenlijk gewoon onzin.

14 maart 2018 om 10:27

Vind het ook zeer vreemd (om het zacht uit te drukken) dat hij geen diploma's zou hebben. Sowieso ben je tot je 18e leerplichtig en dan zou je op zijn minst toch wel een 4 jarige vmbo opleiding afgerond moeten hebben. Maar daarnaast mag je van PSV ook wel verwachten dat ze hem gewoon opleidingen laten volgen, maja...

Het verbaast me in dit geval overigens niet, niet beledigend bedoelt, maar allochtone gezinnen gooien vaak alles op het voetbal zonder verder na te denken. Dat zie je met al die gasten die als supertalent Varkenoord of De Toekomst achter zich laten en gaan voetballen bij City, Chelsea of Psg. Over het algemeen zijn dit gekleurde en/of Noord Afrikaanse spelers.
Die worden helemaal gek gemaakt door geld en door de familie. Geldt natuurlijk niet voor allemaal, maar degene die het overkomt heten over het algemeen geen Pietje Jansen.

Ik denk dat hij gewoon koste wat het kost heeft moeten slagen om zijn familie te onderhouden. Nogmaals, dat zie je vaker en is hun goed recht.

14 maart 2018 om 10:42

Ik ben wel benieuwd naar de daadwerkelijke cijfers hierin. Kan het niet gewoon zo zijn dat dat grotere talenten zijn, en dat de Engelse clubs ook minder staan te wachten op Jantje en Pietje? Vaak zie je bij jongens met, voornamelijk, Surinaamse / Antilliaanse roots, dat deze fysiek al gewoon net iets verder zijn dan de leeftijdgenoten, dan kom je ook eerder op de radar, zeker bij clubs in Engeland.

14 maart 2018 om 11:11

Het zijn inderdaad vooral surinaamse/afrikaanse jongens. Noordafrikanen gaan niet vaker op jonge leeftijd naar het buitenland dan witte hollanders. Als je naar de jeugdelftallen van oranje of ajax kijkt is dat ook wel logisch trouwens. Ajax o17 heeft 3 witte spelers waarvan 2 keepers. Ja logisch dat de kans stukken groter is dan een allochtoon naar engeland gaat

14 maart 2018 om 11:38

Ik bedoel er trouwens niets slechts mee, ik constateer alleen dat wanneer het zo is dat een speler vertrekt het vaak "buitenlandse" jongens zijn.

En qua fysiek ben ik het niet helemaal eens. Tuurlijk zijn Afrikanen vaak sneller ontwikkelt. Maar tegelijk is het niet zo dat het allemaal beren zijn die vertrekken.

Maar ook bijvoorbeeld een Matthijs de Ligt is qua postuur een grote jongen, maar die kiest bewust voor een club, carriere en geleidelijkheid.

Aangezien jij Ajax aangeeft, zal ik ook even in die voorbeelden blijven.
Jongens als Eiting, De Ligt, VD Beek, F. de Jong, Bergsma, Bakker, Sierhuis, De Wit, Veltman, Flemming, Lang allemaal "nederlandse" jongens waar ook buitenlandse belangstelling voor is/was. Zitten qua postuur ook genoeg "sterke" jongens tussen zoals die Flemming of De Ligt bijvoorbeeld.

Maar wij zien ze nu wekelijks schitteren in de Jupiler League en/of Eredivisie. Het is denk ik gewoon zo dat degene die gaan en er wel voor zwichten doorgaans buitenlandse roots hebben.

Is niet erg, maar valt wel op. Is namelijk niet zo dat andere jongens geen belangstelling hebben als je bijvoorbeeld naar beide selecties van Ajax kijkt. De "nederlandse" talenten hebben absoluut diezelfde interesse, maar verlengen vaak liever. Maken de school af, denken meer na over the life after football en gaan vaker voor geleidelijkheid ipv zsm cashen met alle gevolgen van dien

14 maart 2018 om 11:51

Van jongens als de Ligt en Van de Beek weet ik dat er belangstelling was. Opvallend is wel dat die belangstelling vaker van Duitse clubs komt. Ik vraag me alleen af hoe die belangstelling bij iemand als Veltman er was en van wie? In de b2 stond ie namelijk op de exitlijst van ajax. Leon Bergsma kan ik me ook niks bij voorstellen. Lang is trouwens niet nederlands.

14 maart 2018 om 12:11

Hoe kom je daarbij? Noa Lang is jeugd international van Oranje.
Hij is 100% Nederlands naar mijn weten, heeft trouwens ook nog bij ons in de opleiding gezeten.

Veltman is toch meerdere malen interesse voor geweest de afgelopen jaren dacht ik? Daarnaast las ik laatst (in de winterstop) volgens mij een artikel dat er voor Bergsma toch ook interesse was maar dat hij graag bij Ajax wilde blijven?

Kan er naast zitten hoor, maar anders die bergsma toevallig niet, maar dan nog.

14 maart 2018 om 12:42

Klopt dat hij jeugdinternational is. Hij is half Surinaams maar omdat hij er zo Nederlands eruit ziet wordt hij ook vaak belachelijk gemaakt met zijn accent en dergelijke omdat mensen inderdaad denken dat hij 100% NL is. Terwijl hij net zo allochtoon als Justin Kluivert is maar die ziet eruit alsof ie door Patrick eruit gepoept is. Daarnaast kampte hij voornamelijk met een rugblessure en heeft amper gespeeld dus de kans op interesse uit buitenland lijkt me ook vrij klein.

Over Bergsma heb ik nooit iets gehoord terwijl hij je over ieder gerucht over een ajax wel iets hoort. Ajax wilde hem verhuren maar dat vond hij geen optie en wilde bij Ajax blijven. misschien verwar je het daarmee?

14 maart 2018 om 13:09

Oh dan zal ik daarmee in de war zijn idd en telt Bergsma niet mee.
Noa Lang Was idd veelvuldig geblesseerd, maar dacht dat hij interesse uit Turkije en Frankrijk genoot ooit?

Maar goed als er voorheen geen interesse in hem was dan telt hij niet mee in dit rijtje, jij zal het beter weten als fan

Maar nog steeds vind ik dat dat niets afdoet aan het gegeven feit dat wanneer er spelers vertrekken dit zelden Jan, Piet, Klaas, Gerard, Johan is.ondanks dat ook "nederlandse" jeugdspelers interesse genieten.

14 maart 2018 om 10:55

Wat is in jou ogen intellectie?.
Vroeger 100de jaren terug waren er geen scholen toen was kennis een blik die je moest vangen op avontuur en geschiedenis ontdekken.
Scholen zijn fraude er is niks wat je kan leren.
Alles in de realiteit vang je op of je leert educatie van een persoon die geleerd heeft.
De vrij is volgens geduceerd, maakt dat mokthar een domme mens?
Ik begrijp nu waarom jij school belangrijk vindt, en al is dat omdat jij tegen je eigen omgeving kan zeggen dat je naar school bent geweest.

14 maart 2018 om 11:02

"Of je leert educatie van een persoon die geleerd heeft." Zoals op een school of universiteit bedoel je?

14 maart 2018 om 13:25

Sjonge jonge, messirini. Je maakt nu niet bepaald een overtuigend betoog dat een formele opleiding onbelangrijk is. Daar leer je in ieder geval taalbeheersing.

Nee dat is best te begrijpen. In Engeland kun je op het tweede niveau, wat qua niveau wel gelijk is aan de Eredivisie en de top daarvan, het drie dubbele verdienen. In Spanje hetzelfde verhaal! Bovendien hoef je in Nederland ook niet naar de topclubs te komen om Champions League te spelen, want ook dat is over! Het is ergens wel sneu voor ze, maja dat is het lot van de NL’se voetbalclub geworden... Ze zijn te klein om nog mee te kunnen doen..

14 maart 2018 om 10:42

Zeg je nu dat de top van de eredivisie gelijk is aan het tweede niveau van Engeland?

14 maart 2018 om 11:07

Inderdaad, overdrijven is ook een vak. Ondanks dat zelfs de bodem van de PL veel meer geld heeft, zijn PSV en Ajax minstens gelijkwaardig aan de middenmoot van de PL hoor.

De vraag is natuurlijk ook, heeft Mokhtar iets bij de Nederlandse top te zoeken ik denk van niet. Leuke voetballer voor het niveau Zwolle maar dat is het ook wel.
Dat hij z'n school niet heeft af kunnen maken klinkt een beetje onzinnig, dat zou betekenen dat nagenoeg alle profvoetballers geen diploma hebben kunnen halen omdat ze moesten trainen. De meeste Bvo's stimuleren juist het behalen van een diploma. Voetballers trainen twee uur per dag en zijn genoeg voetballers die juist diploma's gaan halen omdat ze zoveel vrije tijd hebben.
Dat verhaal over z'n school niet kunnen afmaken komt mij over als pure onzin.

14 maart 2018 om 09:44

Hij s wel beter dan de meeste spelers van PSV! Zou echt wel een aanwinst zijn voor PSV Feyenoord of AZ

14 maart 2018 om 10:00

Nee hij is niet beter dan de meeste spelers van Psv. Dat blijft gissen natuurlijk maar wat hij tot nu toe laat zien overtuigd mij niet dat hij goed genoeg is voor de traditionele top drie. Vele spelers die vanuit de subtop naar de top komen hebben het niveau niet of het duurt een aantal seizoenen voordat een speler het gewenste niveau heeft. Ik zie het niet gebeuren bij Mokhtar.

14 maart 2018 om 09:44

Hij s wel beter dan de meeste spelers van PSV! Zou echt wel een aanwinst zijn voor PSV Feyenoord of AZ

14 maart 2018 om 10:01

Dat is jouw mening maar Lozano, Pereiro en Bergwijn zijn naar mijn mening beter dan Mokhtar. Daarnaast heeft PSV nog genoeg talent dat niet voor hem onderdoet met Gakpo, Malen en Gudmunddson.

14 maart 2018 om 10:04

Als ik de keuze heb tussen Lozano, Pereiro, Bergwijn, Malen, Gudmundsson en Mokthar als buitenspeler bij Psv, zou ik zeker niet kiezen voor Mokthar. Bij Zwolle blinkt hij met vlagen echt wel uit, maar daarin speelt hij een hele andere rol dan de buitenspelers bij PSV en wordt er ook anders verdedigd tegen PSV dan tegen Zwolle. Daarnaast wil PSV ook Europees iets neerzetten, daar wil je dan niet met Mokthar aankomen. Misschien leuk voor AZ wanneer Alireza vertrekt, maar meer ook niet.

14 maart 2018 om 09:59

@Tornado

Dat komt ook omdat jij afgaat op dit stuk van voetbalzone. Jammer dat voetbalzone hem niet volledig citeert.
Hij heeft bij Andy van der Meijde in de auto gezegd dat hij alleen zijn middelbare school heeft afgemaakt.
Hii heeft het dus over diplomas na de middelbare school waar geen tijd voor was.

14 maart 2018 om 10:03

Er zijn spelers die universitaire studies voltooien tijdens hun carrière. Er zijn maar weinig banen waarbij je zoveel vrije tijd heb als een beroepsvoetballer. Als het mensen die 40 tot 50 uur in de week werken lukt om diploma's te halen waarom een profvoetballer die een aantal uurtjes traint in de week niet?
Hij kan als hij het wil ook nog na z'n carrière diploma's halen.
Het excuus dat hij er geen tijd voor heeft slaat nergens op.

14 maart 2018 om 10:12

Universitair is juist qua tijden het makkelijkst behalve studies zoals geneeskunde met coschappen enzo maar daar moet je maar net de hersens voor hebben. Juist op de lagere niveaus zit je aan verplichte stages en dergelijke gebonden dus dat is wat lastiger

14 maart 2018 om 10:20

Tornado

Je bent koppig en je wilt alleen maar veroordelen.
Als Mokhtar zegt dat hij er geen tijd voor had dan had hij er geen tijd voor. Ik ga niet net als jou ervan uit dat mensen liegen en smoesjes gebruiken enkel en alleen omdat je blind wilt veroordelen. Je kent de achtergrond niet maar bent er wel als de kippen bij om je oordeel te vellen.

14 maart 2018 om 10:21

@primetime,

Ik heb geen idee wat z'n opleidingsniveau is maar waar een wil is is een weg. Juist als beroepssporter zijn er mogelijkheden genoeg. Kijk naar olympische sporters de meeste doen naast hun sportcarriã¨re een opleiding omdat ze na hun carriã¨re geen enkele financiã«le buffer hebben. Beroepsvoetballers zijn uitermate verwent als je het vergelijkt met andere sporters, voetballers worden royaal betaald terwijl een hoop andere beroepssporters qua financiã«n dichter bij het minimum zitten dan bij modaal.
Hij kan ook na z'n carriã¨re z'n studies die eventueel een noodzakelijke stage vereisen volgen. Het blijft mij al een "excuus" in de oren klinken.

14 maart 2018 om 10:23

@bombanera99,

Ik ben misschien minder goedgelovig dat zou zomaar kunnen. Het klinkt mij heel onwaarschijnlijk in de oren, iemand die twee uur per dag werkt en geen tijd heeft om een diploma te halen...
Een profvoetballer die geen tijd heeft...... hij is echt de eerste..

14 maart 2018 om 10:35

Tornado

Je kent geen voetballers laat staan dat je kan stellen dat hij de eerste is.
De 1 heeft meer tijd nodig dan de ander om te studeren. Tel daarbij op dat studie geen negatief effect mag hebben op de prestaties en dat je voetbal ten alle tijden voor moet laten gaan om te vechten voor een volgend contract. Zo zwart wit als jij de wereld schetst zo zit de werkelijkheid niet in elkaar.
Maar jij wilt jouw belevingswereld plakken op anderen zonder de ander te kennen.

14 maart 2018 om 10:44

Olympische sporters zijn vaak individuele sporters. Het is voor een zwemmer een stuk eenvoudiger om zijn trainingen naar 6 uur ochtends te verplaatsen dan voor een voetballer

14 maart 2018 om 10:46

@bombanera99

Ik ken Mokhtar inderdaad niet jij schijnbaar wel. Als hij zo moeilijk kan leren zou ik het ook zonder dat hij profvoetballer geworden was niet aanraden om verder te leren. Ik ben persoonlijk van mening dat als je echt wat wil er altijd kansen zijn. Jij en Mokhtar zien schijnbaar meer de obstakels dan de mogelijkheden.
Het is geen verwijt aan Mokhtar dat hij geen diploma's heeft het verbaast mij alleen dat hij als hij twee uurtjes per dag traint niet de tijd vrij kan maken om het door hem zo gewilde diploma te halen. Waar een wil is is een weg.

14 maart 2018 om 10:46

Er zijn ook veel olympische teamsporters.....

14 maart 2018 om 10:59

Ongeveer een kwart is teamsport van olympische spelen. En individuele sporten als zwemmen hebben tig varianten.

14 maart 2018 om 11:07

Tornado:
Jij kan alleen maar oordelen en veroordelen.
Eerst hield je het nog bij Mokhtar en inmiddels ben je gesprongen naar mij "je ziet obstakels".
Lachwekkend hoe jij mensen veroordeeld en hoe jij je eigen waarheid als de waarheid ziet.
Je kan helemaal niet oordelen je kent hem niet. Je kent mij ook niet dus je bent niet in staat om te oordelen. Laat staan dat je van obstakels kan spreken.
Wat ik echter wel kan stellen is dat jij een obstakel bent met je gedrag. Je beperkte kijk op het leven door je eigen subjectieve glazen. Daar kom je niet ver mee.

14 maart 2018 om 11:07

Een kwart is nog altijd 25% een aanzienlijk deel.

14 maart 2018 om 11:13

@bombanera99,
Een cursus begrijpend lezen bestaat ook, geen idee of je daar ook een diploma voor krijgt?
Ik veroordeel helemaal niemand, ik geef geen waarde oordeel over Mokhtar, ik verbaas mij slechts.
Mokhtar wilde wat, een diploma. Mokhtar laat blijken daar geen tijd voor te hebben. Ik twijfel aan de tijdindeling van Mokhtar. Dat is alles. Het is niet zo dat ik hem dom vind of iets van die strekking.
Als ik zo vrij mag zijn, welk obstakel bij ik voor jou? Het laatste wat ik wil is jou je levensvreugde ontnemen dat is niet mijn bedoeling.

14 maart 2018 om 11:19

Dat komt ongeveer neer op 10 vd 40? Sporten ofzo. Inclusief voetbal, basketbal en honkbal waarvan ik zeker weet dat ze net zo weinig diplomas hebben en dan heb je met roeien nog een echte studentensport

14 maart 2018 om 11:21

@tornado

Als ik jou was, zou ik de cursus begrijpend lezen gaan volgen.
"Ik geeft geen waardeoordeel"..
hier moest ik om lachen. Je beschuldigt hem van liegen en excuusjes zoeken. Grappig hoe je dat nu probeert te ontkennen. Weldegelijk een waardeoordeel dus.
Mijn levensvreugde hangt niet van jou af. De enige reden waarom je dat typt is alleen maar vanwege je ego zo van "kijk mij een goed mens zijn met een goed moraal die het goede voor een ander wenst". Zo doorzichtig.
Ondertussen wel een persoon beschuldigen van liegen en excuusjes.
Mijn reactie is ook niet zuur. Ik heb een directe manier van typen. Ik vind het alleen hilarisch als mensen hun eigen gebreken uit koppigheid niet onder ogen willen zien.

14 maart 2018 om 11:32

Hockey Volleybal Waterpolo zijn toch echt sporten waar men zeker in het recente verleden niet van kon leven. Het gaat mij erom dat als je je diploma's wil halen daar echt een mogelijkheid voor is. Ik hoor niet anders dan voetballers die na het voetbal de rest van de dag zitten te gamen, deze tijd kan je ook anders besteden. Ik denk dat het meer is omdat de motivatie er niet is omdat je als jonge voetballer heen royale vergoeding krijgt dat dat de tijd ervoor ontbreekt om je horizon te verruimen.
Nogmaals het is geen verwijt aan Mokhtar ik verbaas me er alleen over dat hij beweert geen tijd te hebben om diploma's te halen. Desnoods haal je deelcertificaten, als je een diploma wil halen dan is dat echt mogelijk.

14 maart 2018 om 11:39

@bombanera99,
Een voetballer die twee uur per dag traint en dan beweert geen tijd te hebben voor een studie, dat komt inderdaad onnozel over waarmee ik niet zeg dat hij het ook daadwerkelijk is.....
Jij moet psychoanalyticus worden dat je alleen al uit hoe iemand iets schrijft een oordeel over iemands persoonlijkheid kan geven.
Uh welk gebrek heb jij geanalyseerd? ik ben reuze benieuwd?

14 maart 2018 om 12:28

Tornado

@Tornado

Hij geeft toch in het interview aan dat hij 2 keer op een dag moest trainen.
Waar haal jij die 2u vandaan?
Je kakelt maar wat zonder enige feitenkennis.
Je wilt alleen maar oordelen en veroordelen en als ik jou hierop wijs dan interesseert het je niets.
Jouw gebrek heb ik al omschreven. Je eigen waarheid als de waarheid zien en koppig volharden in je koppigheid zonder achtergronden en omstandigheden te kennen.
Jouw zwart wit wereld heeft helemaal niets met de werkelijkheid te maken maar omdat je alleen maar door je eigen glazen kijkt, heb je een beperkte blik.
Je eigen belevingswereld projecteren op anderen.

14 maart 2018 om 12:50

@ bombanera99,

Wordt je niet wat moe van jezelf?
Ik lees hetzelfde artikel als jij. Ik zie dat hij twee keer per dag moet trainen, hoeveel uur denk jij dat een training duurt?
Als een gewone burger die 40 tot 50 uur in de week werkt een paar diploma's kan halen moet dat een profvoetballer ook lukken als hij echt wil.
Jij doet voorkomen of in dit geval Mokhtar doordat hij twee keer per dag moest trainen geen enkele mogelijkheid had om een diploma te halen. Dat trek ik in twijfel. Nieuwsgierigheid twijfel en leergierigheid zijn over het algemeen goede eigenschappen voor een mens. Ik ben geen jaknikker die alles maar voor zoete koek slikt, jij gelooft waarschijnlijk jog steeds alles blind wat in de krant (internet) staat? Twijfel probeer te ontdekken dan ontwikkel je jezelf.

Tja, in Spanje slagen dit soort jongens doorgaans niet. Zijn al diverse spelers met Marokkaanse roots hem voorgegaan die snel weer terug in Nederland waren.

14 maart 2018 om 10:25

Wat heeft de ene Marokkaanse speler met een ander te maken?
Hele rare uitspraak. Alsof "de Marokkaan" 1 type mens is.

14 maart 2018 om 10:40

We hebben het toch ook over 'nederlandse trainers', Russische clubeigenaren', 'duitse mentaliteit', 'franse slag', 'italiaanse maffiosi', 'argentijnse verdedigers', 'braziliaanse straatvoetballers'?

14 maart 2018 om 11:28

Tja dat is net zo min onzin.
Amrabat heeft het toch gered bij Malaga.
Als een "Marokkaan" het niet redt in Spanje dan komt dat omdat hij kwaliteiten tekort komt. Het zegt iets over deze speler. Dat hij toevallig een Marokkaan is, heeft er niets mee te maken.
Volgens mij gaat het in voetbal om kwaliteiten.
Ik denk dat de volgende conclusie meer waar is.
Als je niet van een topclub komt in NL en je gaat naar Spanje dan is de kans 95% groot dat je het niet redt. Dit geldt zowel voor een "autochtone NLer" als een "Marokkaanse NLer".
Kwaliteit is waar het om draait.

14 maart 2018 om 12:00

Wanneer je in het normale leven met elkaar communiceert ontkom je domweg niet altijd aan generalisaties. Maar daar hoef je niet per definitie iets negatiefs in te zien. Dat ligt aan jezelf hoe je daar mee omgaat.

14 maart 2018 om 12:20

Het slaat helemaal nergens op wat je zegt. Jij verschil net zoveel van een individuele Marokkaan als een individuele Marokkaan van een andere Marokkaan.
Kwaliteit ligt niet aan een "volk" maar is per individu verschillend.
Je ontkomt er inderdaad niet aan maar dat maakt het niet minder kwalijk.
"De Marokkanen" die het niet gered hebben in Spanje hadden gewoon te weinig kwaliteit. Maat volgens jou ligt het dus aan de genen of cultuur? Begrijp ik dat goed?

Volgens mij iets met real sociedad las k

Ik zou gewoon hopen op een avontuur in de zandbak mét bankgarantie bij een Europese bank. De Nederlandse top zit niet op Mokthar te wachten, ik zie hem niet slagen in een buitenlandse topcompetitie en als hij zich binnen wilt spelen moet je waarschijnlijk toch naar een hobby competitie.

Mokhtar moet gewoon naar het buitenland gaan. Hij is 26 en dat is in het voetbal al "oud". De top3 zal dan ook niet meer kunnen cashen dus die kijken sowieso verder.

Ik snap hem wel. Mokhtar is niet goed genoeg voor de Nederlandse top en gezien zijn spel bij FC Twente destijds betwijfel ik uberhaupt of hij mentaal sterk genoeg is voor de stabiele subtop. Gezien zijn leeftijd is dit inderdaad wel de laatste kans voor een avontuur in het buitenland, al staan de grote clubs natuurlijk niet in de rij voor Mokhtar.

14 maart 2018 om 11:50

Was ook wel raar wat die Schreuder deed. Mokhtar op de tribune en een paar nietszeggende jeugdspelers erin.

Twente heeft sinds die belg wel veel slechte coaches gehad.

14 maart 2018 om 13:10

FC Twente heeft inderdaad een aantal slechte coaches gehad, maar Mokhtar heeft meer dan genoeg kansen gehad bij FC Twente. In totaal meer dan 4000 speelminuten. Als er dan een jeugdspeler aan de deur klopt, is het niet vreemd dat diegene z'n kans krijgt.

Ik heb overigens niets tegen Mokhtar en het is mooi dat hij bij PEC Zwolle weer presteert, maar tot nog toe heeft hij het ook alleen bij die club laten zien. Het is niet zo dat Mokhtar hopeloos gefaald heeft bij FC Twente, maar door de mand gevallen is hij wel.

Het is schandalig dat Labyad hier het shirt van Zwolle heeft aangetrokken. Totaal disrespect naar zijn medespelers en de supporters. Zou geschorst moeten worden.
Voor Mokhtar is het inderdaad een mooi moment om in het buitenland bij een subtopper te gaan spelen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren