Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Chelsea stalt felbegeerd talent voor het eerst in Championship

Laatste update:

Hull City heeft zich op huurbasis versterkt met Ola Aina. The Tigers nemen de verdediger voor één seizoen over van Chelsea, zo maken the Blues op de officiële website bekend. Aina maakte afgelopen seizoen zijn debuut in het eerste elftal van Chelsea en speelde reeds zes wedstrijden.

Het is de eerste keer dat Aina verhuurd wordt door Chelsea. De verdediger doorliep de jeugdopleiding van the Blues en maakte in augustus zijn debuut in het eerste elftal, in de EFL Cup-wedstrijd tegen Bristol Rovers. Afgelopen seizoen maakte hij deel uit van de selectie die kampioen van Engeland werd.

Bij Hull City moet Aina bijdragen aan een snelle terugkeer naar het hoogste niveau. The Tigers degradeerden afgelopen seizoen uit de Premier League. Voorlopig is de verdediger de vierde speler uit de A-selectie die op huurbasis vertrekt bij Chelsea. Todd Kane vertrok tijdelijk naar FC Groningen, Tammy Abraham werd verhuurd aan Swansea City en Danilo Pantic speelt komend seizoen bij Partizan Belgrado.

Zie jij Ola Aina in de toekomst doorbreken in het eerste elftal van Chelsea?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Waarom staat er in de tekst dat dit pas de vierde speler is die wordt verhuurd? Bij Vitesse lopen Colkett en Dabo al rond en ik geloof dat Cuadrado bij Juventus ook nog officieel gehuurd wordt van Chelsea. En het is niet zo dat Kane, Aina, Abraham en Pantic echt tot de A-selectie behoren.

11 juli 2017 om 11:55

Cuadrado is al definitief overgenomen door Juventus.

11 juli 2017 om 11:57

Ah dat wist ik niet. Cuadrado vind ik altijd een leuke speler, jammer dat hij bij Chelsea niet echt uit de verf is gekomen.

11 juli 2017 om 11:57

Is Cuadrado niet sinds deze zomer officieel eigendom van Juve? Dacht dat die 2 seizoenen werd gehuurd en daarna de overstap zou maken..

11 juli 2017 om 11:58

Cuadrado is inmiddels overgenomen voor een bedrag van 20 miljoen euro. Zat een verplichte optie tot koop op, nadat hij voor twee seizoenen werd verhuurd.

11 juli 2017 om 11:59

@ilprincipe:
Cuardado is van Juventus, had een X aantal wedstrijden gespeeld waardoor er een clausule werd geactiveerd dat ze hem moesten kopen. Las zelfs dat Juve hem zelfs alweer wilde verkopen, voor meer.

De overige behoren niet tot de A selectie nee, maar zijn ook nog niet verhuurd op dit moment.

11 juli 2017 om 12:14

Colkett en Dabo waren spelers van de u23 terwijl deze spelers deel uitmaken van de 1ste ploeg

Gewoon lachwekkend wat Chelsea doet. Negen van de tien jonge spelers worden gewoon puur als handelswaar gebruikt. Er is gewoon totaal geen intentie om deze lui te laten debuteren in het eerste. Tieners worden blind gemaakt met geld, maar hun voetbalcarrière lijdt hier serieus onder. Persoonlijk vind ik dit diep en diep triest, maar ja money talks.

11 juli 2017 om 12:37

De talenten hebben toch echt zelf de verantwoordelijkheid.
Als je ziet dat Chelsea 1 talent per 5 seizoenen laat instromen dan ga je gewoon naar een kleinere club.
Helaas denken veel talenten dat zij een uitzondering zijn en worden ze vervolgens jaren uitgeleend.

11 juli 2017 om 14:09

1 talent? Sinds John Terry niemand meer. Niet een vanuit de jeugd.

11 juli 2017 om 15:00

Klopt.. het is alleen kopen kopen kopen, maar jongens als Mount, Baker, Loftus-Cheek en Chalobah zijn er gewoon de dupe van.
Zelfs in de breedte worden er vage aankopen als Remy gedaan terwijl er in de jeugd bij Chelsea genoeg kwaliteit rondloopt..

11 juli 2017 om 12:42

Onzin. Of een overstap naar een club als Chelsea goed is voor je carrière daar kun je over discussiëren. De spelers kiezen echter voor financiële zekerheid. Ze hoeven dat niet te doen! Of dat beter is ....kun je niet zeggen. Hoeveel spelers raken om welke rede dan ook uiteindelijk niet in de top? Toch lekker als je dan iig een lekker bedrag hebt bijeengesprokkeld.

Let wel ik denk ook dat het beter is om bv bij een Nederlandse club te spelen....maar ik merk er niets van als hij de rest van zijn leven krom moet liggen als de stap naar het grote geld uiteindelijk niet zou komen!

11 juli 2017 om 12:43

Lijdt hun carriere hier serieus onder? Is dat zo dan? Het is niet gezegt dat als een speler bij een kleinere ploeg blijft dat hij zich beter ontwikkelt. Zie bijvoorbeeld zivkovic. Hij kon naar man city maat bleef bij Groningen, zelfde verhaal voor veendorp. Spelers als Matic, de Bruyne, Lukaku, Courtois maar ook spelers als Bruma, Ake, van Aanholt, Traore zijn bij prima clubs beland. Los daarvan gebeurd dit overal. Zo rooft een Ajax van alles weg bij ploegen als Groningen, AZ, utrecht, etc. De echte talenten debuteren wel. Maar dan moeten ze dat talent ook waarmaken.

11 juli 2017 om 14:08

Dit slaat gewoon nergens op. Dit is een jongen die gewoon vanaf jongs af aan bij Chelsea heeft gezeten. Het heeft helemaal niets met geld te maken. Hij is niet met een zakje geld weggelokt uit de jeugdopleiding van een andere Bvo.

Eigenlijk is dit weer zo'n typische opmerking van iemand die blijkbaar totaal niet begrijpt dat het in de grotere competities niet zo werkt als in een zwakkere competitie zoals de Eredivisie. Verhuren is daar gewoon een zeer belangrijke onderdeel van de opleiding. Daarnaast ligt het minimale niveau om mee te kunnen gewoon veel en veel hoger, wat uiteraard betekent dat het slechts voor enkelen is weggelegd om op erg jonge leeftijd al goed genoeg te zijn.

In de tekst staat nota bene dat Aina vorig seizoen 6 wedstrijden voor Chelsea 1 heeft gespeeld. Vervolgens ga jij in een reactie roepen dat ze totaal geen intentie hebben om dergelijke gasten te laten debuteren.

Deze jongen heeft 2x de Uefa Youth League gewonnen, traint al iets van 2 seizoenen lang mee bij de selectie en gaat nu op huurbasis bij Hull ervaring op doen. Hij is gewoon zijn opleidingstraject op goede wijze aan het doorlopen en moet het de komende 1-2 seizoenen laten zien. Het is gewoon een belangrijke en logische stap op dit punt van zijn carriere en stellen dat zijn carriere hier onder lijdt slaat nergens op.

Toont hij de komende seizoenen aan niet goed genoeg te zijn voor Chelsea, dan zal hij vertrekken naar een andere PL of Championship club om daar zijn carriere te vervolgen. Daar is absoluut helemaal niets mis mee en ook gewoon de normaalste zaak van de wereld.

Overigens wel zonde dat Vitesse Dabo heeft gehuurd en niet deze jongen. Deze jongen heeft echt veel meer talent.
Hopelijk weten ze Mount nog wel te strikken. Zag hem met Engeland U19 Duitsland U19 met 4-1 naar huis sturen en daarin gaf hij 3 assists, waarvan de tweede assists op Sessegnon echt heerlijk was. Leuke spelmaker en die kan Chelsea goed gebruiken.

11 juli 2017 om 14:11

Jij hebt een bord voor je kop. Dit helpt een speler totaal niet. En daar gaat het Chelsea ook niet om. Dat geeft niet maar wees er gewoon eerlijk in. Nogmaals, sinds John Terry is er niet een speler vanuit de jeugd doorgebroken. Of ze moeten verkocht zijn en voor lachwekkend veel geld teruggehaald zijn

11 juli 2017 om 14:18

John Terry hebben ze t.z.t. ook gewoon bij West Ham United weggeplukt. Ok, hij was erg jong toen.. dus soort van wel opleiding Chelsea doorlopen, maar toch

11 juli 2017 om 14:22

Het is maar welk niveau je nastreeft... Met jeugd wordt je niet kampioen. Kijk eens naar mozes, die is ook uitgehuurt geweest, courtois idem. Man u probeerde het met jeugd, net als liverpool, arsenal... Kijk eems hoe dat ging.

11 juli 2017 om 14:25

Ok, uitstekende onderbouwing. Ik denk eerder dat jij zoals zo velen de fout maakt dat zelf opgeleide spelers door laten breken een norm moet zijn. In de top is dat gewoon niet mogelijk en tevens niet absoluut noodzakelijk. Voor veel spelers is verhuurd worden gewoon een cruciaal onderdeel in de opleiding.

Uiteraard loopt dat niet voor iedereen goed af, aangezien het voor velen de eerste stappen betekent op echt profniveau en dat is juist het punt waar de meesten gemaakt of gebroken worden.

Voordat we in Nederland zo diep zakten dat we jong elftallen in de Jupiler League toe moesten staan verhuurden onze topclubs ook gewoon veel spelers. Als jij gaat beweren dat spelers daar geen profijt van hebben gehad dan heb je denk ik de complete Chinese muur voor je 'kop'.

Deze jongen zit al vanaf de U11 bij Chelsea (wiki) en is momenteel gewoon niet goed genoeg voor het huidige niveau van Chelsea. Dan is het toch volstrekt logisch dat je hem nu middels verhuur ervaring op laat doen. Hij kan zo aantonen dat hij zich goed kan ontwikkelen en op profniveau aantonen wat zijn daadwerkelijke potentie is. Ik zie niet in wat daar nou mis mee is.

De kans is uiteraard zeer groot dat hij simpelweg niet goed genoeg is voor de Engelse top. Dan zal hij straks weg mogen en waarschijnlijk bij een PL of Championship club terecht komen. Dat is toch nog steeds hartstikke prima?

11 juli 2017 om 14:34

Real Madrid... Met Isco en Asensio? Gaat best aardig toch? En nee, noem mij eens een speler die na een Chelsea verhuurbehandeling tot wereldtopper gerekend mag worden?

11 juli 2017 om 15:50

Isco is voor 30 miljoen gekocht door Madrid. Asensio speelde al 1,5 jaar bij Mallorca voordat Madrid hem kocht. Niet echt voorbeelden van jeugdspelers. Daarnaast verhuurde Madrid Asensio juist eerst zodat hij elders ervaring op kon doen. Juist een voorbeeld dat verhuren zeer belangrijk in de opleiding van spelers kan zijn.

Wat betreft een Chelsea voorbeeld is het niet zo lastig. Courtois is een voor de hand liggend voorbeeld. Gehaald en verhuurd zodat hij kon groeien en dat heeft hij natuurlijk fantastisch gedaan. Die heeft dus wel profijt gehad van de verhuurbehandeling. De Bruyne en Lukaku idem. Uiteindelijk hopen ze nu met het verhuren van jeugdspelers als Abraham en Loftus-Cheek aan PL clubs die jongens bij een kleinere club de ruimte te geven om door te groeien naar het benodigde niveau voor Chelsea.

Madrid is 1 van de grootste opleiders ter wereld en er zijn momenteel geen spelers uit hun opleiding actief die ik onder de echte wereldtoppers schaar. Wel een behoorlijk aantal erg goede spelers, maar wereldtoppers? Logisch ook, want geen enkele club kan structureel wereldtoppers produceren.

Dan zie je nu bijvoorbeeld ook bij Barca, waar ze alweer enige jaren moeite hebben om eigen jeugd door te laten stromen, simpelweg omdat ze het niveau niet hebben. Ook Madrid en Barca sturen talenten vaak op verhuur zodat ze ervaring op kunnen doen. Denk aan Denis Suarez of Samper het afgelopen seizoen. Of bij Madrid Llorrente, Burgui en Mayoral.

Zoals gezegd is op talenten verhuren gewoon een belangrijk onderdeel voor vele clubs. De lijst van topspelers die in het begin van hun carriere verhuurd zijn is lang. Spelers als Kroos, Kane, Oblak, Coutinho, Bonucci, Saul Niguez, Modric, Pique en Alaba om er maar enkelen te noemen. Allemaal topspelers die wel eens of zelfs meerdere kerel verhuurd zijn in het begin van hun carriere. Ook een speler als Vertonghen werd door Ajax eens verhuurd aan RKC om speeltijd en ervaring te kunnen opdoen.

11 juli 2017 om 15:53

Ok heb je me. Maar dan nog is het een feit dat deze jongens wel kansen krijgen bij Madrid. Een verschil met Chelsea. Lukaku, de Bruyne kan je over twistten of dat wereldtop is. Daarnaast waren dit in België al (qua speeltijd) gearriveerde spelers.

Haha denken er serieus zoveel mensen dat deze jongen nog eens gaat doorbreken bij Chelsea. De laatste speler die dat deed was John Terry...

11 juli 2017 om 14:23

Courtois werd jong gehaalt, Mozes ook. Het is ook makkelijker om bij een ajax te debuteren waar je concurrent veltman is dan wanneer je voor azpi hebt staan..

Mensen die ja hebben gestemd zijn heel optimistisch. Deze jongen gaat nooit doorbreken bij Chelsea net als de tig talenten die Chelsea heeft gehad. Ik stoor me om het feit dat we grote talenten hebben of hebben gehad maar dat zij nooit een eerlijke kans hebben gekregen/krijgen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren