Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Jozefzoon: 'Dit is tot nu toe het mooiste moment uit mijn carrière'

Laatste update:

Florian Jozefzoon en Roly Bonevacia debuteerden zaterdagavond voor Ajax in de thuiswedstrijd tegen Vitesse (4-2). Na afloop hadden beiden een glimlach van oor tot oor. "Het is een droom uitkomt", vertelde Jozefzoon, die met zijn assist aan de basis stond van de 3-2 van Siem de Jong. Bonevacia: "Veel jongens uit de opleiding willen debuteren en het ook doen."

"Nu staan we hier met zijn tweeën en dat voelt mooi aan natuurlijk", vervolgde Bonevacia. Volgens Jozefzoon is debuteren in het eerste 'iets waar je naartoe leeft'. "Als je erin komt dan ben je zenuwachtig, maar daarna gaat het wel. Dit is tot nu toe het mooiste moment uit mijn carrière."

Bonevacia stond aan het startsignaal, Jozefzoon viel na rust in. "Het was spannend", vertelde Bonevacia op zijn beurt. "Ik wist van tevoren niet dat ik zou spelen, maar het zat er wel aan te komen door blessures." Dat beiden niet met een doelpunt hebben gedebuteerd, maakt hen niet uit. "Een assist is ook mooi en bovendien gaat het om de drie punten", besloot Jozefzoon.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ja leuk. Meteen in beeld met een voorzet en daarna de hele wedstrijd niet gezien. Dat was wel jammer. Maar goed hij is nog jong. Maar een directe vervanger nee dat is hij niet. Moet het toch doen met af en toe invallen. Bonevacia stond op een wat crucialere positie maar deed dat naar behoren. Daar zie ik wel wat in op de langere termijn.

15 augustus 2010 om 09:37

@ Ajaxdude

Wedstrijd niet live gezien? Want Jozefzoon heeft toch wel net iets meer gedaan dan alleen die voorzet geven. Paar goede loopacties naar de 16, waar de bal dan te laat kwam of niet accuraat was, en één ongelukkige halve kans gemist omdat hij uitgleed.

Bonevacia deed het inderdaad best goed, liet zien dat hij zowel verdedigend als aanvallend van meerwaarde kan zijn om dit niveau. Maakte een paar goede rushes en was heel dicht bij een doelpunt (eerste kans) en assists (misser van El Hamdaoui).

15 augustus 2010 om 11:43

Nou de meningen zullen wel ver uit elkaar liggen... maar goed, een Sneijder bijv. was zijn eerste periode ook niet vlekkenloos!

Iedereen moet er even inkomen, wat dacht je van de spanning die die gasten hebben... Debuteren bij Ajax..

Ik vond ze niet heel erg slecht spelen, maar het is niet heel eerlijk om ze nu al te beoordelen. bedoel het elftal draait slecht, veel vaste krachten waren afwezig tja, dan kan je niet verwachten van 2 jonge jongens dat ze de kar gaan trekken.

Ook vind ik dat Jol Eriksen op de verkeerde plek heeft gezet, aan de andere kant hij heeft De Jong al achter de spitsen...maar goed Eriksen is geen rechtsbuiten!

Overigens de basis van Ajax bestond uit 9(!!!) zelf opgeleide spelers!

te weten: Stekelenburg, Anita, Vertonghen, Alderweireld, Van der Wiel, Bonevacia, De Jong, Emanuelson, Eriksen

en Jozefzoon voor Emanuelson.
Ik zeg dikke prima

15 augustus 2010 om 10:40

Ben het niet helemaal met jou eens, was zelf in het stadion. En heb nauwlettend op hem gelet. En hij kon zelf scoren maar meneer El Hamdoui wou voor zich zelf gaan. Hij is echt goed heeft een actie in huis. Hij moet wat meer lef hebben dan komen de goals van zelf wel.

15 augustus 2010 om 11:09

Ik heb liever Jozefzoon op rechtsbuiten dan Erkisen. Want Eriksen was echt dramatisch, het is dan ook niet zijn positie. Jozefzoon kan nog groeien, en hij is een echte buitenspeler. Iets waar Ajax naar op zoek is.

15 augustus 2010 om 12:03

Toen hij op de linkerflank stond gaf hij ook nog een voorzet op Siem de Jong, die de bal naast volleerde.

Ik ken Jozefzoon al een tijdje uit de A1 en Jong Ajax en ik roep al weken dat ajax Geen rechtsbuiten moet halen, maar gewoon deze jongen de kans moet geven. Hoop ook nog altijd dat dat gebeurd. Vind hem namelijk altijd 1 van de betere bij Jong Ajax, en hij speelde gisteren ook wel aardig, wat toch niet makkelijk is, bij je debuut.

Bonevacia speelde ook een goede pot, zeker een goede stand-in voor de verdedigende middenvelders. Ook hij is altijd 1 van de betere bij Jong Ajax, trouwens.

15 augustus 2010 om 15:58

Inderdaad, Suarez komt dadelijk toch op rechts te staan en Jozefzoon kun je dan beter achter de hand hebben dan een duurbetaalde andere rechtsbuiten als bijv Leonardo of de Ridder

Lijkt me best logisch dat dit het mooiste moment uit je carriére tot nu toe is als dit ook meteen je enige moment tot nu toe was;p

15 augustus 2010 om 09:34

Je loopbaan begint niet als je debuteert, je kan ook een jeugd WK of EK hebben gewonnen alvorens je debuteert.

Ik ben benieuwd of hij vaker de kans zal krijgen.

Bonevacia speelde echt heel goed, erg volwassen voor zon jonge jongen. Jozefzoon heb ik niet echt gezien behalve die voorzet.

15 augustus 2010 om 09:56

Er kwamen 2 voorzetten van zijn voet af. eentje vanaf links en eentje vanaf rechts. Dat zijn er al meer den Kennedy in een hele wedstrijd.

15 augustus 2010 om 12:03

In een heel seizoen*

Meteen een assist geven is leuk, maar nu moet hij nog harder gaan werken om het echt te kunnen waarmaken. Bonevacia is een soort Enoh, en dan heb ik het ook meteen over zijn lengte. Kan deze jongen echt het hoogste niveau aan? Hij was gisteren best goed, maar ik verwacht eens wat meer lengte bij de middenvelders in de Arena.

Deze jongens heten geen Messi, Sneijder, Xavi of Iniesta dus zullen ze echt iets extra's moeten hebben om het verschil te kunnen maken. Dat zelfde geldt voor Anita die gisteren goed was, maar kan hij dit ook constant laten zien tegen een PSV of een Dinamo Kiev? In Nederland kan je tegen Vitesse ook een mooi potje laten zien, maar tegen PSV of een Twente met bijvoorbeeld een Tiote of een Brama? Kan Bonevacia dan het verschil maken?

We zullen zien.

Ik zit zo te kijken, maar op basis waarvan heeft Stekelenburg een 6,5 gekregen? Hij heeft één redding verricht eerste helft en dat werd nog gevaarlijk omdat hij de bal in de voeten van Buttner sloeg. Daarna heeft hij twee keer vissen. Beetje vreemd. Maar het debuut van Bonevacia en Jozefzoon was positief. Ze waren niet heel goed, maar ze durfden wel hun acties te maken én dat is het belangrijkste. Het enige jammere is elke keer dat Ajax talenten voortbrengt met een lengte van 1.60-1.70m. Daarboven zit niks. Castillion krijgt namelijk geen kans, laat die nou net tegen de 1.90m aan zitten.

15 augustus 2010 om 11:19

Wil je daarmee zeggen dat een 6.5 te hoog is voor Stekelenburg? Want dan ben ik het niet met je eens. Bij de goals was hij zogoed als kansloos en hij heeft toch een paar belangrijke reddingen gemaakt. Maar als ik jou reactie zo lees dan heb je de samenvatting gekeken en niet de hele wedstrijd. Dus dan kan je ook geen goed oordeel geven.

15 augustus 2010 om 11:24

Nee sorry, ik heb de hele wedstrijd gezien (in stadion). En ik kan maar 1 redding herinneren en die omschreef ik net. Maar ik laat mij graag overtuigen, welke (belangrijke) redding ben ik vergeten?

15 augustus 2010 om 11:27

Dat kan ik je niet zo 1, 2, 3 vertellen. Ik weet wel dat er gewoon een paar reddingen bij zaten die belangrijk, of gewoon heel knap waren.

15 augustus 2010 om 12:05

Hij had in de tweede helft nog een redding op een schot van pluim, maar verder niet veel inderdaad.

15 augustus 2010 om 11:30

Thriller....je moet die cijfers niet serieus nemen. Als je voor Ajax bent en je vult dat in dan geven ze meestal het hoogste....en ben je anti ajax dan hoe goed je ook speelt klikken ze het laagste in. Die cijfers zeggen niks. Snap ook niet waarom ze het er nog steeds bijzetten.

: wel leuk voor ze dat ze hadden mogen spelen.. Speelde niet onaardig. Er zit wel potentie om later basisspeler te worden.

Z'n vader Jozef zal trots op hem zijn !

15 augustus 2010 om 22:31

haha goeie mama Maria had hem een voorbedje gegeven

Waarom een snelle rechtsbuiten zoeken?
je hebt er al 1 en je hebt ook nog een snelle linksbuiten.
En op het middenveld zit het zeker wel goed met de Jeugd.
Gelukkig maar dat ajax noodgedwongen met jeugd moet spelen.
Anders hadden deze jongens nog geen kans gehad.

15 augustus 2010 om 10:52

Omdat dit het hoogste niveau is. En er een hoop van Ajax verwacht wordt. En het tegendraads kan werken in je ontwikkeling om er direct te moeten staan.

15 augustus 2010 om 11:01

Ze hoeven er niet direct te staan.
Want suarez enoh en emanuelson de bassis is.

15 augustus 2010 om 11:32

Ja en stel dat ze de Cl halen en Suarez en Emanuelson kunnen niet spelen. Dan zit je met dit soort spelers opgescheept die alles nog moeten leren. Die het niveau nog helemaal niet hebben. Daarom halen ze een andere rechtsbuiten. Deze spelers moeten langzaam gebracht worden. Je ziet het aan Eriksen. Die speelt al weken niet goed en mensen verwachten zoveel van hem. Die jongen is 18 en moet niet op deze manier gebracht worden.

15 augustus 2010 om 11:51

nou een leonardo heeft het niveau?
of een rommedahl.
die heeft voor het eerst op het wk een man uitgespeeld.
en nu doen we allemaal of hij de wereldster is die ajax mist.

deze jongens moeten een kans krijgen en moeten spelen anders halen ze nooit het gewenste niveau.
en er is zat ervaring om hun heen om ze te begeleiden.
in 95 waren er ook een hoop jonge onervaren spelers.
en een paar ervaren spelers.
ik geloof dat seedorf niet eens 18 was.
en je ziet het aan de laatste jaren dat kopen niks oplevert.


Verder is die Jozefzoon een echte rechtsbuiten waar Ajax nog veel plezier aan gaat beleven

Zo... Hopelijk zet Jol nu de Ridder, Leonardo, de Mul etc. uit zijn hoofd. Lekker deze jongen er laten spelen wanneer het moet!

15 augustus 2010 om 10:39

dan ben je wel snel tevreden zeg!
hij heeft 1 bal goed geraakt gister.. dat maakt hem niet een 'bewezen' speler natuurlijk he.
zie maar bij El Hamdaoui, die speelde zijn eerste wedstrijd prima, toen werd hij meteen gebombadeerd tot waterdrager van de selectie. Gister prutste die aardig aan.

15 augustus 2010 om 10:55

Je kan van zo'n jongen toch niet verwachten dat hij vaste invaller is. Soms moet er iets extra's geforceerd worden en om daar Jozefszoon voor te gebruiken lijkt me iets te snel. Gewoon een aantal keer, als de wedstrijd op slot zit, in laten vallen en kijken hoe hij het er vanaf brengt. Ik herinner me echter ook ene Martina, wat daarmee gebeurt is kan natuurlijk ook nog met deze 2 jongens gebeuren. Dus toch maar De Ridder, Leonardo, De Myl etc. proberen,

15 augustus 2010 om 11:18

Hij speelt op de positie van Suarez, die buiten schorsingen/blessures(die hij gelukkig zelden heeft) alles speelt. Degene die als rechtsbuiten wordt gehaald zal dus amper speelminuten krijgen, daarom is het zo gek nog niet om Jozefzoon als 2e rechtsbuiten te houden. Als er nog iemand anders komt zal Jozefzoon de rest van het seizoen geen minuut meer maken. Dat kan nooit de bedoeling zijn.

15 augustus 2010 om 11:33

Rommedahl heeft anders behoorlijk wat gespeeld vorig seizoen. Dus daar moet wel wat voor terugkomen wat net zo effectief is.

In eerste instantiee een leuke speler...

Veel snelheid/goede voorzet.

Het is echter de vraag of het tegen een tegenstader van enig niveau ook zal lukken.
En dit is nog maar het begin. Nu moet hij het zien vast te houden en hij zal zich moeten doorontwikkelen!

Leuk dat deze twee talenten nu hebben geroken aan de A-selectie, misschien volgen er voor hen binnenkort nog meer wedstrijden. Ik neem aan dat ze volgende week niet direct in de basis staan, dit soort jongens moet rustig gebracht worden. En of ze goed genoeg zijn, dat kunnen we nu nog niet zeggen. Maar het is gewoon een goede zaak dat Ajax probeert talenten te laten doorstromen.

15 augustus 2010 om 11:07

Volgende week spelen Enoh en Suarez weer , weinig kans dat ze in de basis starten.
Maar ik hoop dat we nu wel van het gezeur af zijn dat Ajax geen eigen jeugd opstelt en alleen maar wil kopen.

Dan is het toch jammer dat Ajax die jonkies niet meer de kans geeft om zich te bewijzen en ervaring op te laten doen.

Dan maar Ooijer en Mido en de Ridder op de bank willen zetten?

Staan die gasten, die zoveel vertrouwen nodig hebben, vooral bij een club als Ajax, weer een jaar lang stil in hun ontwikkeling.

Ik vond ze niet slecht voetballen en in een debuutwedstrijd hebben ze het uitstekend gedaan.

15 augustus 2010 om 12:06

De Ridder zou inderdaad een slechte zaak zijn. Ooijer en Mido voegen echter zeker wat toe. Buiten Oleguer, die nu ook niet de meeste sterke verdediger is, heeft Ajax vrijwel geen ervaren jongens achterin. Ooijer is daar een prima aanvulling op. De jonge gasten voor de spitspositie, Suk, Bodul en Castillon, hebben bij lange nog niet het niveau om mee te kunnen. Mido heeft iig zijn fysiek en als het gaat lopen bij hem is het ook een fantastische voetballer. Vrij logisch dat deze twee er bij komen voor een jaar.
Verder moet Ajax helemaal niemand halen, maar gewoon de jeugd gebruiken als vervangers.

Goede invalbeurt van Jozefzoon. Binnen twee minuten een assist op zijn naam.

15 augustus 2010 om 11:19

Binnen twee minuten? Binnen 20 seconden zul je bedoelen

Speelde vrij goed jozefsoon, veel meer een buitenspeler als Eriksen. Die jongen hoort totaal niet thuis aan de buitenkant, na een sterk debuut vind ik hem eerlijk gezegd nogal erg ver terug gevallen. Wat overigens wel logisch is bij een jonge speler. Bonavecia speelde ook goed, volgens mijn een verbeterde versie van Enoh, maar dat mag Jol bepalen. In ieder geval leuk om jonge gozers aan het werk te zien, zelfs bij Ajax(voor mij dan he).

Met die eigen jongens (bonevacia, jozefszoon en zegelaar) kun je toch nooit een rol van betekenis spelen in Europa. Geconcludeerd kan worden is dat Ajax ondanks haar vele contractspelers gewoon geen brede selectie heeft. Als je ziet wat voor bank je gister hebt..... daarmee win je niet eens van de Graafschap.

15 augustus 2010 om 12:03

Heb jij nog enige illusie dat een Nederlandse club een rol van betekenis kan betekenen in Europa? Mocht ik ajax supp zijn, zou ik blij zijn met talentvolle jeugd, dat betekend immers inkomsten voor later, en echte clubspelers.

Ik als Feyenoord supp vind het aan de enige kant minder wat er met mijn club gebeurt, maar zie ook de positieve kanten zoals de jeugd die aan de deur klopt. Zoals een groot voetballer ooit zij: ieder nadeel heeft zijn voordeel.

15 augustus 2010 om 17:41

Inderdaad, je moet eenieder de kans geven om te groeien. Deze jongens debuteren net in de eredivisie, geef ze een kans. Zoals iemand al eerder heeft gezegd: ''sneijder speelde ook nog niet gelijk de sterren van de hemel.''

Ik vind de financiele crisis in de voetbalwereld dramatisch, maar zoals Campfr1908 al zegt, je kan wel genieten van nieuw aanstormend talent zoals bijvoorbeeld een Cabral en Bonevacia...

15 augustus 2010 om 15:32

die vele contractspelers vallen ook wel weer mee nu, het zijn er geen 76 meer hoor
(als ik me nier vergis)
er zijn natuurlijk erg veel jeugdspelers en daardoor zijn er zoveel spelers, vergeet niet dat deze jongens noodgedwongen moesten invallen he, hoe groot is de kans nou nog dat enoh en lindgren tegelijk afwezig zijn en dat suarez en sulejmani tegelijk afwezig zijn?
misschien krijgen ze nog wat invalbeurten om ze door te laten groeien...
en nee met die bank win je niet, kun je maar 7 spelers opstellen, nee 7 tegen 11 wint niemand over het algemeen...

Ik ben overtuigd, heb hem een paar keer in de jeugd zien voetballen en nu gister een helft bij Ajax 1.
Jozefzoon moet standaard bij de A-selectie komen.
Geen leonardo halen want je hebt een jeugdspeler die niet veel slechter is.

En bonevacia, wat heb ik genoten van hem.
Speelde met lef, en was zeker van zijn zaak.
Heb hem ook goede opbouwende pasjes zien geven dus opbouwend is hij beter als Enoh, dus daar hebben we nu ook een zeer goede vervanger voor! Want ik vind lindgren meer de vervanger voor de Zeeuw.

complimenten voor deze jongens!!
goed voor de toekomst!!
geen rechtsbuiten kopen. die moeten dan eerst weer wennen enz. deze jongens kennen de omgeving en de andere spelers. deze jongens trainen al tijdje mee.

Josefzoon is iemand waarvoor je naar het stadion komt. Heeft veel snelheid, veel techniek en dus een lekkere actie. Slalomd soms door de verdediging van de tegenstander heen om met een hard schot te scoren. Althans, dat doet hij bij Jong Ajax en in de A1. Maar na gisteren gekeken te hebben zie je dat al een beetje terug. Hij maakt graag een actie en heeft ook nog een goede voorzet. Geen Leonardo nodig, met Josefzoon staat er iemand die het kan.

Bonevacia is verdedigende middenvelder/ verdediger. Hij hield zich gisteren ook geod staande. Natuurlijk gaan ze niet over een nacht ijs, een wedstrijd geeft nog niet een goed beeld. En hoe houden ze zich staande tegen betere tegenstanders. Ik heb er een goed gevoel over.

Waarom Leonardo en/of De Ridder halen, als je deze jonge, talentvolle Jozefzoon in dienst hebt?

Jol vind Ajax toch zo fantastisch vanwege hun jeugdspelers? Geef ze dan ook de kans!

Leonardo en De Ridder zijn salaris-slurpers! En aangezien Ajax er op dit moment financieel niet zó goed voorstaat......

Netjes gedaan hoor, zo zie je maar. Op Eredivsie niveau kun je makkelijk spelers uit de eigen kweek opstellen, dat geldt voor meer elftallen. Geeft die jongens ook gelijk een motivatie boost om er te ´mogen´ staan.

Ik heb deze jongen meerdere malen zien spelen in de A1. Heerlijke buitenspeler met een goede voorzet. Toch durf ik niet te zeggen dat hij het gaat redden. Ik heb in de loop der jaren meerdere buitenspelers gezien die dat niveau in de jeugd haalden. Kieran Bechan, Martina, Lazic en Tayeb leken toen bijvoorbeeld ook veelbelovende buitenspelers. Ik zie in hem niet een talent van het kaliber Bonevacia, Ricardo van Rhijn of Bouy. Spelers waarvan je bijna direct weet dat zij ooit een vaste waarde gaan worden bij het eerste. Ik hoop wel dat hij en bijvoorbeeld Ozbiliz het gaan redden bij Ajax. Het is al veel te lang geleden dat er bij Ajax een buitenspeler echt doorbrak.

Tja, heeft wel een leuke invalbeurt maar om deze jongen uit 1 wedstrijd te gaan beoordelen vind ik een beetje overbodig. Laat die jongen eerst maar is een paar keer in de basis spelen, dat is anders als invallen. Hij zou vast wel kunnen voetballen anders zit hij niet in de Ajax-jeugd, maar om deze speler gelijk een waarde voor Ajax te noemen, tja dan heb je in mijn ogen een te hoge hoed op.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren