Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Danny Blind: ‘Ik vind er wel iets van, maar dit is niet het moment’

Laatste update:

Danny Blind trad maandag officieel toe tot de Raad van Commissarissen bij Ajax. De voormalig bondscoach van Oranje moet er vanuit de raad op toezien dat de voetbalzaken bij Ajax goed worden geregeld. Het grootste doel dat Blind voor zichzelf en voor Ajax ziet weggelegd, is om zo snel mogelijk weer kampioen van Nederland te worden.

Ajax wacht al sinds 2014 op een landstitel en dat is volgens Blind te lang. "We zijn nu een aantal jaren geen kampioen geworden en dat is waar het om draait. De filosofie is al decennia hetzelfde: goede spelers opleiden die in het eerste elftal komen. En als we ze niet kunnen opleiden, dan moet je ze via een goede scouting gaan kopen", legt de opvolger van de vertrokken Theo van Duivenbode uit in gesprek met de NOS.

Blind wordt in het interview gevraagd wat hij vindt van de manier waarop algemeen directeur Edwin van der Sar zich uit in de media. De beleidsbepaler heeft te maken met kritiek vanuit de achterban. "Ik vind er wel iets van, maar dit is niet het moment om er iets over te zeggen. Ik ben net aangesteld, ik zal me eerst gaan inleven en -lezen en me gaan voorbereiden op wat er van me wordt verwacht", concludeert Blind.

Wordt Ajax binnen twee jaar kampioen van Nederland?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Waarom niet "Ik vind dit niet het moment om er op in te gaan, bovendien zou ik dat ook intern doen" o.i.d. i.p.v. "Ik vind er wel iets van, maar dit is niet het moment om er iets over te zeggen." - nu geef je de kranten al ruimte om lekker erop los te gaan speculeren. Blind zegt volgens mij verder niks revolutionairs in deze tekst, ik ben benieuwd.

23 april 2018 om 19:55

Ik ben echt tegen Blind. Die lult met allen winden mee en is totaal niet van het spelletje voetballen na voren. Blijft een aparte man. Bij Ajax is teveel vriendjes politiek daarom is Ajax geen geheel.

23 april 2018 om 20:02

inderdaad. snap niet dat ze dit doen. Heeft laten zien als coach en bondscoach niet te functioneren. nu gaat ie oordelen over de mensen die hem ooit hebben weggestuurd....

23 april 2018 om 20:55

Ben er ook totaal op tegen. Heeft nog nooit een visie vertoond of getoond betrouwbaar te zijn. Heeft er zoveel in de rug gestoken... hiermee ben je feitelijk gewoon weer terug bij af.

23 april 2018 om 21:02

ik snap niet wat het voetbal inzicht van een commissaris er toe doet. Hij controleert de directie, geen voetbal. Bij de trainer kan ik dat volgen, maar een commissaris hoeft niets van voetbal te snappen. sterker nog. ik denk dat het beter is als hij er niets van zou weten. Daar zijn andere mensen in de organisatie voor.

23 april 2018 om 21:23

Het is een voetbalclub he en blind heeft 100 functie gehad en nergens voor geslaagd.

23 april 2018 om 21:27

@steeck03
Als je toezicht moet houden op voetbalzaken als lid van de RvC is het toch wel handig als je iets van voetbal begrijpt lijkt mij.

23 april 2018 om 22:32

Blind is van de generatie waarbij de nummer 4 inschoof naar het middenveld om zodoende een man meer te creëren, maar dat terzijde. Dat een hoop functies niet gelopen zijn zoals gehoopt dat is een feit, maar het is makkelijk om dat allemaal op zijn conto te schuiven. Dat er bij Ajax meerdere stromingen zijn is niets nieuws en dat zal ook altijd zo zijn. Als lid van de RvC moet hij toezicht houden en controleren, lijkt mij een prima functie, zeker met zijn achtergrond. Om Ajax weer als club te laten fungeren met de nodige successen daar is echt meer voor nodig. Dat is een kwestie van eens goed doorselecteren op het veld. Kwaliteit halen als het er niet is en de portemonnee op een verantwoorde manier trekken. Alleen dan zal het rustig in Amsterdam worden en eerder niet.

24 april 2018 om 10:11

@jasonrhijn

Je schrijft: "het is een voetbalclub he en blind heeft 100 functie gehad en nergens voor geslaagd".

Een voetbalclub heeft geen Raad van Commissarissen. Blind is toegetreden tot de RvC van de beursgenoteerde Naamloze Vennootschap de N.v. Ajax. Alle functies die hij voorheen heeft bekleed, zijn niet ter zake doende omdat die uitvoerende taken behelsden en een commissariaat controlerende taken betreft. De voetballoopbaan van Leo van Wijk bij Ajax is ook allesbehalve succesvol geweest, maar dat is geen enkele belemmering voor hem om een uitstekende commissaris te zijn. Bovendien heeft Blind zowel als Directeur Spelersbeleid als Hoofd Opleidingen uitstekend gefunctioneerd bij Ajax. Jouw argumenten zijn derhalve vooral ingegeven door afkeer en weinig op feiten gebaseerd.

24 april 2018 om 00:24

Dit is exact de reden waarom Blind een verkeerde keuze is. Moet je z'n historie (ook bij ajax) eens bekijken na z'n spelers carrière. Een en al ellende. Bovendien was hij ook geen voorstander van de revolutie van Cruyff en vertrok hij toen ook al.
Als coach/official, nu ook weer, bralt die man alleen maar clichés uit en doet hij dit soort suggestieve uitspraken. Er zit niks origineels in en ik vind ook altijd dat hij z'n verantwoordelijkheden ontwijkt. Niet 's je biezen pakken omdat je nog iets van zelfrespect hebt.
Echt een rampzalige vent voor elke organisatie. Mooie speler, maar daarna, man wat een teleurstelling. Die gaat alleen maar weet herrie schoppen met z'n politieke spelletjes en slang achtige uitspraken. Ik vind t 3x niks.

24 april 2018 om 10:21

@xstream

Je schrijft: "er zit niks origineels in en ik vind ook altijd dat hij z'n verantwoordelijkheden ontwijkt. Niet 's je biezen pakken omdat je nog iets van zelfrespect hebt".

Je verwijt iemand dat hij zijn verantwoordelijken ontwijkt omdat hij weigert zijn biezen te pakken(!). Dat is een heel bijzondere opvatting. De makers van Jiskefet zijn waarschijnlijk stinkend jaloers op je dat ze een dergelijke uitspraak niet hebben bedacht.

Je uitspraken zijn nog hilarischer omdat je Blind in je eerste zinnen verwijten maakt omdat hij is vertrokken en later omdat hij dat niet heeft gedaan. Op die manier kan hij het natuurlijk nooit goed doen bij jou.

24 april 2018 om 11:07

Als je slecht presteert en je compleet ongepast bent in je rol, dan moet je ook je verantwoordelijkheden nemen en gewoon "durven" opstappen. Dit is er zo 1 die gewoon blijft zitten en dan allerlei slinkse spelletjes speelt. Dat is niet hetzelfde als verantwoording nemen.
En dan heb ik 't over 't bondscoachschap, coach ajax, TD bij Ajax, directeur spelersbeleid en hoofd jeugdopleidingen bij Ajax, waar die overal gefaald heeft en vaak behoorlijk wat (media) heibel de laan uit gestuurd is. Ik zeg vertrokken, maar daarmee bedoel ik, de tent uitgewerkt. Poe he, je hebt een woordfoutje te pakken. Geweldige kerel dat je dan denkt dat je er een punt of argument mee hebt. Je snapt prima wat ik bedoel (hoop ik).
Maar aangezien we op Jiskefet uit zijn gekomen heb ik wel een idee op welk niveau we nu zitten.

Blind zegt inderdaad verder nooit wat nuttigs. Het zijn altijd dit soort suggestieve opmerkingen die veel aan interpretatie overlaten. Zeg dan gewoon: daar ga ik niet op in. Wees eens helder, duidelijk en recht door zee. Rust in de tent creã£â«ren. Allemaal eigenschappen die Blind niet bezit. En dus slechte eigenschappen voor een man die beslissingen moet gaan nemen in 1 of ander hok met een pak. Politiek voeren kan die wel, maar dat is precies wat je niet nodig hebt. Daarom denk ik dat het een slechte keuze is en er vast zat opties zijn die wel weten waar 't om gaat.

In geen enkel interview. Of het was al coach van Ajax of het NL elftal of een technische/bestuurlijke functie bij Ajax heb ik hem ooit iets nuttigs horen zeggen of iets in het belang van de club. Het gaat altijd om "danny fucking Blind". Dus nee, ik heb er weinig vertrouwen in.

Denk dat dit een goede zet is. Blind is toch een Ajax man en weet hoe er gewerkt wordt en wat er nodig is om je staande te houden. Hij daarbij onervaren jongens als Van der Sar helpen in hun functie e.d., Nee prima zet en gewoon zakelijk van Blind om nu geen stomme dingen te gaan roepen.

23 april 2018 om 19:57

Dit is de meest slechte zet ooit. Blind is weggezet door Overmars ooit en moet nu Overmars weer controleren. Denk je niet dat er een stukje van wraak bij zit. Daarnaast is hij anti Cruijff. Volgens mij wilt Ajax de cruijff filosofie toch? Die is er allang niet meer en bij de jeugd ook niet. Ajax is dood en ziek. Heel jammer toen Jonk en Cruijff leefde heerste er een mentaliteit wij willen de beste worden. Tegenwoordig zit iedereen daarvoor zich zelf.

24 april 2018 om 02:02

@jasonrhijn

Misschien is het gebrek aan de "Cruijff-filosofie" helemaal niet zo slecht. Ik vind het sowieso irritant dat al het goede wat gebeurt bij Ajax gelinkt wordt aan Cruijff en men het slechte afschuift op een op dat moment bruikbaar slachtoffer. Over de doden niets dan goed, maar het gezegde "everything is a copy" is hier wel van toepassing.

Het probleem met Ajax is sowieso dat ze voorspelbaar zijn door telkens maar vast te houden aan hetzelfde. Dan haalt men vaak het spel onder Guardiola aan, maar daar hebben Nederlandse ploegen helemaal de kwaliteiten niet voor. Wereldtoppers kunnen het 'perfect' uitvoeren, Nederlandse clubs maar heel erg sporadisch op een veel lager niveau.

@jasonrhijn

Je schrijft: "ik ben echt tegen Blind. Die lult met allen winden mee en is totaal niet van het spelletje voetballen na voren"

Ik heb zelden iemand zoveel onzin horen uitkramen. Blind is aanvoerder geweest van het Ajax van de jaren 90 en dat elftal speelde volgens jou geen aanvallend voetbal.

23 april 2018 om 21:21

Dus omdat hij toen in Ajax 1 speelde moet hij 25 jaar later een aanvallende visie hebben? Schiet mij maar lek.

24 april 2018 om 09:33

@arvelajax

Je schrijft: "dus omdat hij toen in Ajax 1 speelde moet hij 25 jaar later een aanvallende visie hebben? Schiet mij maar lek".

Hij speelde niet alleen in dat Ajax, hij was ook de aanvoerder en het verlengstuk van de trainer in het veld. Hoe iemand gevormd is als speler, zie je later terug in zijn trainerscarriere. Het lijkt me niet erg voor de hand liggen dat als je als clubspeler met ultra aanvallend voetbal alle prijzen hebt gewonnen die te winnen zijn, je dan als trainer met 10 man voor de pot gaat hangen. Dat jij dat kennelijk niet begrijpt, doet daar niets aan af. Bovendien is de visie van Blind in deze casus helemaal niet relevant. Het is tenslotte niet de taak van een commissaris om een visie uit te rollen, maar om te controleren of een bestaande visie volgens de afspraken wordt uitgevoerd.

24 april 2018 om 11:04

Het gaat mij om de directe link die je legt: aanvoerder van een bepaald team en 25 jaar later heb je - dus - een visie die daarmee overeenkomt. Dat is mij te kort door de bocht.
De Ligt is/wordt nu aanvoerder van Ajax. Kan jij dus al voorspellen dat hij over 25 jaar dezelfde visie heeft als Ten Hag nu?

24 april 2018 om 02:07

Ja, want de aanvoerder bepaalt wat voor type voetbal een ploeg speelt in tegenstelling tot de coach en de kwaliteiten van de gehele selectie? Blind weet heel veel over voetbal, maar kan het zelden tot nooit overbrengen op een ploeg en bovendien is zijn visie nogal gedateerd. Bovendien is de combinatie Blind en Ajax na zijn actieve voetballoopbaan nooit een succes geweest...

Concreet: Wil je iemand in je organisatie die achter de rug van JC om probeerde om (samen met anderen) Louis van Gaal binnen te halen?

24 april 2018 om 06:29

Je kunt het ook omdraaien: Concreet: wilde je iemand die achter de rug van de toenmalige directie probeerde de fluwelen revolutie door te drukken? Cruijff deed ook heel veel achter de rug van mensen toentertijd, maar omdat het Cruijff was, werd dat goedgekeurd.. Blind deed niets meer dan zijn eigen baan redden. Benieuwd hoe jij zou reageren als er iemand bij jou werk achter de coulissen je vertrek wil regelen. Ga jij dan als een mak lammetje akkoord?

24 april 2018 om 09:58

@cambuur1960

Je schrijjft: "wil je iemand in je organisatie die achter de rug van JC om probeerde om (samen met anderen) Louis van Gaal binnen te halen?"

Cruijff deed exact hetzelfde. Die wilde Ling en Jaap de Groot bij Ajax naar binnen werken en toen daarvoor niet voldoende steun bleek te bestaan bij de rest van de Rvc, die over dergelijke benoemingen gaat, probeerde hij het via de achterdeur via die zogenaamde adviesraad. Bovendien kloppen je feiten niet. De benoeming van Van Gaal betrof het Algemeen Directeurschap van Ajax en het is natuurlijk niet zo dat een dergelijke benoeming een zaak is van de Technisch Directeur. Van Gaal en Blind zijn beiden benoemd door de toenmalige RvC onder leiding van Ten Have. Die benoemingen zijn later door de rechter opgeschort omdat Cruijff niet was ingelicht. Die was als Commissaris medeverantwoordelijk voor dergelijke benoemingen en omdat hij niet op de hoogte was gesteld van betreffende benoemingen, kon hij ook zijn taken als commissaris niet naar behoren uitvoeren. Als hij wel op de hoogte was gebracht, hadden de overige commissarissen de benoemingen er gewoon doorheen kunnen drukken omdat er in de RvC wordt gestemd volgens het meerderheidsprincipe. Waarom men dat toen niet gedaan heeft, is mij tot op de dag van vandaag een raadsel.

Ik zou je aanraden om als je kritiek uit op iemand in het vervolg te controleren of de feiten kloppen. Als de feiten niet kloppen, is kritiek in namelijk niets anders dan laster.

Blind hoort bij ajax en heefd bijna alle functies in t voetbal gehad en tacties sterk.
En schoot ajax naar weer n wereldtitel met de beslissende penalty.
Nou die wil ik graag in de rvc bij ajax

Het glibberen glijden is begonnen en meneer is nog dag binnen! Totaal niet geschikt om zo een functie te bekleden(dat heeft het verleden al wel bewezen) maar goed Danny praat makkelijk met zijn vriendjes Edwin en Marc. Danny is ook van de categorie open deuren in trappen en met alle winden mee waaien. Zal ook niet 123 ergens tegen in gaan dus is alle weer gewaarborgd binnen vriendjes club! Alles blijft zoals het was.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren