Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Napoli wil niet verder gaan dan één miljoen euro voor Younes’

Laatste update:

Amin Younes wordt al geruime tijd in verband gebracht met een vertrek bij Ajax en de vleugelspits zou inmiddels persoonlijk rond zijn met Napoli. De Italianen, die de eerste seizoenshelft in de Serie A af hebben gesloten als koploper, vinden dat de spoeling voorin te dun is en zouden in de Duits international een ideale back-up zien van Dries Mertens en Lorenzo Insigne.

Napoli wil Younes volgens bronnen in Italië het liefst al in januari inlijven. I Partenopei lijken, ondanks de vrees voor concurrentie van onder meer Real Betis, echter niet bereid om diep in de buidel te tasten. Il Mattino meldt dinsdag namelijk dat de club van plan is om niet meer dan één miljoen euro te betalen voor Younes, wiens contract na dit seizoen afloopt.

Sportief directeur Cristiano Giuntoli zou geïrriteerd zijn door het gebrek aan medewerking bij zijn Amsterdamse tegenhanger Marc Overmars nadat zijn club al een persoonlijk akkoord heeft bereikt met Younes en wil daarom de hand op de knip houden. Of de aanvaller aan het einde van het seizoen echt gratis kan vertrekken uit de Johan Cruijff ArenA is overigens nog maar de vraag, aangezien Ajax naar verluidt een eenzijdige optie heeft om hem een jaar langer aan boord te houden.

Het belooft hoe dan ook een drukke winterse transferperiode te worden voor Napoli, aangezien ook Genoa-keeper Mattia Perin hoog op het verlanglijstje staat. De Italiaanse koploper heeft verder naar verluidt Manchester United al afgetroefd in de strijd om Benfica-back Alex Grimaldo, die maar liefst veertig miljoen euro moet kosten, en voorzitter Aurelio De Laurentiis heeft ook zijn oog laten vallen op aanvallers Matteo Politano en Domenico Berardi, beiden actief bij Sassuolo.

Denk jij dat Amin Younes in januari naar Napoli gaat?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

1 miljoen is natuurlijk te weinig. Ajax moet minimaal 7 a 10 vragen lijkt me, zeker als Ajax het contract kan verlengen.

2 januari 2018 om 11:42

Dit is dan weer slecht gedaan door Ajax (over het algemeen weet Marc Overmas goed zaken te doen), pakweg een jaar geleden wilde een club volgens mij nog 12 miljoen betalen voor Younes. Overmas heeft deze destijds geweigerd terwijl 80 van de mensen toen dachten doen!

2 januari 2018 om 12:17

Wel makkelijk praten he achteraf. 80% van de mensen waren lovend over Youness toen hij Ajax in Europa aan een ronde verder hielp. Nu Kluivert op is gestaan en Younes niet meer presteert komen de zogenaamde kenners weer zeggen dat ze het allang hadden gezien. Deze jongen is toch niet voor niks international van Duitsland, die misschien wel 3 klasses beter zijn dan het huidige Oranje?
Dit aanbod is ook lachwekkend, zou als ik Youness was ook twijfelen of ze wel echt vertrouwen hebben in hem.

2 januari 2018 om 12:44

Precies, makkelijk lullen. Als je weet dat Kluivert het zo goed gaat doen, dan kan je dat makkelijk doen inderdaad. Zonder een glazen bol en met de wetenschap aan het begin van het seizoen dat Younes in feite de enige stabiele factor op de vleugels was in de selectie, kies je 95% zeker voor waar Overmars voor gekozen heeft.

2 januari 2018 om 12:49

OK, dat was natuurljik lastig in te schatten en Younes was de enige ervaren vleugel dus niet onlogisch.

Verder doet Overmars het nu natuurlijk goed want Younes wil weg om bij het Duitse elftal te zitten voor het WK en elke club die hem nu haalt hoeft niet te concurreren met die 50 andere topcubs die hem in de zomer gratis kunnen halen.

Gewoon lekker rustig aftwachten is het beste nu, laat die zaakwaarnemer van Younes het werk maar doen.

2 januari 2018 om 13:22

Prima speler hoor, ik lees altijd met ongeloof de reacties van vele Ajacieden, terwijl we blij mogen zijn met dit soort spelers in Nederland. Natuurlijk moet zijn rendement omhoog, maar technisch gezien één van de betere in de Eredivisie. En niet de media te serieus nemen, Napoli weet ook wel dat hij meer kost.

2 januari 2018 om 14:20

Nee hoor, vorig jaar presteerde hij afgezien van een paar wedstrijden in Europa ook erg matig. Of was je vergeten dat hij in de hele eerste seizoenshelft van vorig jaar niet heeft gescoord? Die 80% zuig je uit je duim, want er was veel (terechte) kritiek en de meeste mensen vonden dat Younes verkocht moest worden voor het bedrag dat afgelopen zomer geboden werd.

2 januari 2018 om 14:47

Wel 80 positieve mensen met oogkleppen op. Hij heeft een handvol echt goede wedstrijden gespeeld, meer ook niet. Maakte vaak verkeerde keuzes. Eigen succes wanneer voorzet beter is etc. Zijn voorzet was ook niet altijd heel sterk.

Toch denk ik dat ze hem beter een verlenging kunnen aanbieden als stand-in namelijk zeker meerwaarde. 1 miljoen is veel en veel te weinig. Helemaal in deze huidige tijden voor een speler van zijn kaliber.

Vind het wel jammer, heeft meer potentie dan er uit komt bij Ajax.

3 januari 2018 om 12:54

Stabiele factor????? Pff, jij kijkt denk ik geen wedstrijden van Ajax. Stabiele factor mijn god,...

2 januari 2018 om 11:59

Dat lijkt mij ook idd. Ik vermoed dat die krant een nulletje is vergeten ofzo. Een Duits international, met ervaring in grote Europese wedstrijden, zelfs een Europacup finale, Confederation Cup en sowieso vleugelspeler van misschien wel het beste nationale team ter wereld gaat absoluut niet voor 1 mln weg lijkt me.

Laat ik het zo zeggen: Ze zouden daar wel gek zijn als ze het uberhaupt zouden overwegen. (wat ze natuurlijk niet gaan doen). Nogmaals, ze zullen wel een nul vergeten zijn. Want lijkt me niet dat ze vanuit Amsterdam onder de 10 gaan praten, waarom zouden ze ook.

2 januari 2018 om 12:17

Wat is de waarde van een Europacup finale of een confederation cup in het buitenland zijn ze dat al weer haast vergeten dat Ajax die finale speelde. Daarnaast als ik nu zou vragen wie er vorig jaar of het jaar daarvoor de finale van de Europa league speelde zouden de meeste mensen dat op moeten zoeken. 1 miljoen is inderdaad veel te weinig maar meer dan 10 miljoen is lachwekkend voor een speler met zijn kwaliteiten. Daarnaast wil Ajax natuurlijk van hem af dat lijkt me duidelijk als je voor volgend seizoen Kluivert en Bande hebt.

2 januari 2018 om 12:29

Dus Sanchez kostte ook 40 miljoen als hij alleen Ajax aan een tweede plaats in de eredivisie had geholpen? En Klaassen was nog steeds voor 25 miljoen naar everton gegaan als hij daar niet bekend stond als de relatief jonge captain die een uitzonderlijk jong Ajax naar een Europacup finale had gebracht. Er wordt echt nog wel waarde gehecht aan die finaleplek hoor. Net zoals het feit dat iemand international is van Duitsland zeker mee weegt. En bij younes weegt dat vooral mee, aangezien ie in juist die twee hoedanigheden uitblonk.

2 januari 2018 om 12:31

Haha weet je wat pas lachwekkend is dat jij 10 miljoen veel vind.
Miss zou dat een jaar of 7 zijn geweest maar deze tijd niet hoor.
Dan kan je beter zeggen dat die 1 miljoen lachwekkend is.

2 januari 2018 om 12:38

International, check ...bij gebrek aan beter, want als iedereen fit is staat Youness niet eens op het selectielijstje. Meedoen in een finale zegt echt helemaal niets. Daar hebben Ajacieden wel vaker last van, gebeurde ook met Sanchez. Wat maakt het nou uit dat hij daarin meegedaan heeft? Hij heeft niet gewonnen en heeft niets laten zien. Dat je daarna nogmaals Duitsland moet noemen zegt ook genoeg.

1 miljoen is te weinig, maar het zit eerder richting de 5 dan de 10. Tenzij je niet realistische criteria volgt, maar dan lachen ze je in het Italiaans uit.

2 januari 2018 om 12:43

@memphisdepay

Ja dat denk ik ook dat Ajax hem uiteindelijk wel wil verkopen. Maar ze kunnen ook de optie lichten en dan het WK afwachten. Zeker Younes als duits international zal meer waard worden. Zeker als hij wereldkampioen is.

Ik denk echt dat 1mln een foutje is. 10 mln is niet ondenkbaar. Sterker nog het zou me niet verbazen als het meer wordt.

Precies om de redenen die ik zeg. Maar ook omdat spelers bij Ajax op de een of andere manier altijd meer geld waard lijken. Komt denk ik daar de naam en aanzien in het buitenland. Roulatiespelers bij hun, gaan vaak weg voor bedragen wat men voor onze toppers betaalt. Daarnaast is het zou dat wanneer Ajax Younes houd hij veel meer waard wordt. Datzelfde geld ook voor zijn nieuwe club. Stel Napoli koopt hem voor 10, 15, 20 of meer zullen zij ook voordeel hebben bij het wk omdat hij dan nog weer meer waard wordt.

Een basisspeler van Ajax, met veel ervaring voor zijn jonge leeftijd plus Duits international, dat zal ze ongetwijfelt geld opleveren. Enige nadeel die ze hebben is dat hij geblesseerd is. Maar zoals Cruijff altijd zei: Elk nadeel heeft zijn voordeel.

Nu is de kans misschien ook wel groter dat hij blijft tot na het WK.
Als Ajax namelijk veel geld krijgt, merken vrijwel alle Nederlandse clubs daar ook weer wat van omdat het geld dan weer rondcirculeert in de eredivisie en/of jupiler league

2 januari 2018 om 12:53

Martijnnr12,

Sanchez en Klaassen presteerde ook gewoon in alle competities en voor Klaassen waren dat zelfs meerdere jaren. In de zomer waren de spelers van Ajax populair en kon je de meeste zo voor een topprijs verkopen maar jij gaat mij niet wijsmaken dat clubs die toen voor een Dolberg of Younes aanklopte bij Ajax balen dat die transfer toen niet door is gegaan. Als alle wedstrijden van Younes dit seizoen bekeken zijn dan kan je als club niet tot de conclusie komen dat die speler opgehaald moet worden voor meer dan 10 miljoen. Als dat zou gebeuren dan zijn die mensen totaal ongeschikt!

2 januari 2018 om 12:58

@memphisdepay je hoort mij ook nergens zeggen dat Younes meer dan 10 miljoen op zou moeten leveren. Het enige dat ik aanvechten is het feit dat jij zegt dat een Europese finale of deelname aan de confederations cup nul waarde heeft en dat al die clubs dat al lang zijn vergeten.

2 januari 2018 om 12:59

Datissjakie,

Younes gaat niet naar het wk want hij gaat zijn basisplaats niet terugveroveren zeker nu Kluivert de laatste tijd een van de betere spelers is en de concurrentie met Reus, Brandt en Sane is beter. Al die argumenten van hij is een basisspeler bij Ajax, Duits international, Goede prestaties Europa league, confederaties cup etc. zijn allemaal leuk en aardig. Maar als je je Younes de afgelopen 1,5 jaar meerdere wedstrijden aan het werk hebt gezien dan kan je als scout niet tot de conclusie komen dat een club die speler moet halen. Ook dit seizoen is zijn hoogtepunt in de eredivisie dat Ziyech een bal tegen zijn hoofd aanschoot en die bal er toevallig invloog. Ook werkt het voor Ajax niet echt mee dat ze zijn vervanger al binnen hebben, daardoor weten clubs dat Ajax van hem af wil.

2 januari 2018 om 13:04

Het heeft het wel waarde maar dat punt is (bijna) voorbij. In de zomer waren alle basisspelers van Ajax meer waard. Maar jongens als Dolberg, Viergever, Younes, Veltman blijven die waarde niet behouden door minder goede prestaties dit halve seizoen. De Europa league kan je met een ek vergelijken als een speler er daar 3 inschiet dan hebben ook meer clubs interesse maar presteert die speler een half jaar dan niks meer dan is bijna iedereen die speler alweer vergeten.

2 januari 2018 om 13:15

@memphis

ik volg hem inderdaad niet alle wedstrijden, daar heb je gelijk in. Maar als wij niet op dezelfde dag als Ajax hoeven te spelen probeer ik wel live te kijken als ik niets te doen heb. Net als alle Europese wedstrijden.

Maar van de week las ik ergens dat er een vraagprijs van 25 mln is vanuit Overmars wat ik gezien alle feiten schappelijk vind. Er zijn weinig Duitse internationals die minder waard zijn. Zeker als je ook nog eens meeneemt dat hij een Europacup finale op zijn naam heeft. Alle Duits internationals die dat hebben zijn een veelvoud van 25 mln waard.
Nu zeg ik niet dat 25 mln weinig is. Maar gezien de huidige markt is het zeker niet al te gek voor een Duits international die regerend Europees finalist is. Zeker als hij dalijk ook nog eens wereldkampioen zou worden, is 25 mln echt geen raar bedrag.

Dus linksom of rechtsom weet ik 100 procent zeker dat die 1 mln niet klopt. Klopt het echter toch wel, dan weten we in ieder geval allemaal zeker dat hij in elk geval niet naar Napoli gaat en misschien wel voor de eredivisie behouden kan worden.

Wat jij verder zegt over bande. Helemaal waar. echter een paar dingetjes. Die komt pas van de zomer dacht ik? daarnaast, hoe goed hij ook is, hij moet toch nog even wennen aan het spel en het niveau van Ajax waarschijnlijk. en als derde hebben ze ook nog de mogelijkheid om eenzijdig te verlengen toch?

al met al genoeg reden voor goede stevige onderhandelingen lijk mij

2 januari 2018 om 13:30

Hou eens op met je Duits International. Hij kreeg gewoon even de kans, maar nu is het ook gedaan hoor. Hij heeft niets te zoeken in het Duitse Elftal, voor die paar potjes zullen clubs echt niet vele meer betalen.

2 januari 2018 om 13:36

Als het halen van de EL al geen prestatie meer is, een toernooi waar incl voorronde een paar honderd clubs aan mee doen uit alle landen van Europa hoe weinig moet dan het winnen van de Mickey mouse league wel niet voorstellen? Maar geloof me die finale van Ajax herinneren ze zich echt overal in Europa nog wel, al is het maar omdat het Ajax was, historisch gezien 1 van de meest mythische clubs in Europa. Ik was toevallig een week voor die finale in Italië, iedereen had het er over. Overigens wel rare jongens daar in Napels, lachend 34 miljoen voor Milik aftikken en nu 1 miljoen bieden op Younes. Zouden ze iets willen compenseren?

2 januari 2018 om 14:42

25 miljoen voor Younes? Haha wat een grap!
Zo vaak gebeurt het niet eens dat een speler uit de Bundesliga voor +25 miljoen vertrekt (22) of een speler voor +25 miljoen vertrekt (18).
Jij noemt allerlei argumenten op die een waarde van een speler beïnvloeden maar dat hij gewoon waardeloos speelt vergeet je even voor het gemak er niet aan toe te voegen. Dat blijft toch het allerbelangrijkste.

2 januari 2018 om 14:54

Duits International? Enkel omdat ze de eerste twee selecties rust gaven. Kans is klein dat Youness tijdens de komende zomer als voetballer in Rusland actief is.

2 januari 2018 om 16:11

@memphisdepay

Ik zeg ook zeker niet dat het weinig is. Ik zeg dat ze 25 mln als vraagprijs hanteerde. En ik geef ze geen ongelijk. Waarom moeten ze in godsnaam laag inzetten? Wat ze de hele tijd al zeggen: Als hij wereldkampioen wordt en ook nog eens op zeer jonge leeftijd al die mijlpalen al op zijn naam heeft staan plus meervoudig Duits international waar hij bijna 1 op 2 loopt qua goals, is dat gewoon niet heel onrealistisch. Sterker nog dan zou hij het veelvoudige waard zijn.

Als je ziet dat een Nederlandse verdediger die (met alle respect) zowel met zijn land als op clubniveau minder heeft gepresteerd internationaal en toch een paar jaar ouder is voor 85 miljoen wordt verkocht, Dan moet een Meervoudig Duits international die speelt als aanvaller, ook al een Confederation cup gewonnen heeft, daarnaast ook al Europa Cup finale heeft gespeeld en ook nog eens een wedstrijd of 30 voor een grote ploeg als BMG speelde etc. Dan heb je genoeg munitie in de huidige krankzinnige markt om een fatsoenlijk bod te ontvangen.

Nogmaals ze hoeven hem niet te verkopen en hij is gewoon basisspeler bij Ajax. Dus ik vraag me af of ze zomaar akkoor gaan met minder. Ze hebben altijd nog een eenzijdige verlenging.
Dan zou ik als ik hun was zeggen: oke top, kom van de zomer maar weer terug na het wk. Mocht het hun dan ook nog eens lukken om zelf ook kampioen te worden, hebben ze genoeg goede argumenten.

Maja ze zoeken het maar lekker uit, we zullen het gaan zien wat ze gaan doen

2 januari 2018 om 12:17

1 miljoen is een te verklaren bedrag. Een miljoen per gemaakte doelpunt dit seizoen door Younes.

2 januari 2018 om 13:21

Hahah nou hij is geen miljoen waard imo. Hij is voorbijgestreefd door een matige jeugdspeler, nooit rendement gehad, en klopt een toernooi met de duitsers gespeeld omdat ze een b selectie hadden, nee ajax mag in zn handjes knijpen met dit te hoge bod

2 januari 2018 om 14:28

Matige jeugdspeler ? Te hoge bod ? Younes is gewoon Duits international en voorbijgestreefd door een van de beste linksbuitens van dit moment, nl Kluivert... Als je die een matige jeugdspeler vindt ben je echt niet goed bij je hoofd, maar dat klopt ook, getuige je rare reactie...

2 januari 2018 om 19:22

@dennisvan leeuwen.

Dat Duits international is in zijn geval geen toegevoegde waarde, heb je de selectie van Duitsland gezien van de confederations cup?
Was gewoon een C selectie, eerder triest dat ie daar voor in aanmerking kwam en niet bij de gewone vaste kern zit.

1 miljoen is die gast op zijn achterhoofd gevallen. En dan wel 40 miljoen voor grimaldo kunnen betalen. Nee Napoli denk toch dat jullie moeten doorzoeken dan.

2 januari 2018 om 12:08

Die liggen natuurlijk nog steeds wakker van die 35 miljoen voor Milik .

2 januari 2018 om 12:33

Milik begon lekker bij Napoli.
Blessures hebben het verpest.

1mil voor Younes is natuurlijk belachelijk.

2 januari 2018 om 17:31

Ik vond Milik destijds echt een hele matige speler. Kon geen bal fatsoenlijke aannemen, was traag en zijn draaicirkel was soms om te janken. Scoorde toen een keer tegen Duitsland en een half seizoen kwam alles goed voor zijn poten terecht icm een goal op het EK en ze boden 35 miljoen uit paniek omdat die Argentijn naar Juve ging. Naar mijn mening de beste deal uit onze clubgeschiedenis. Bij Sanchez zag je bijvoorbeeld elke week pure klasse, maar bij Milik heb ik dat nooit gezien en wat 35 toen was is 55 nu.

Voor 1 miljoen kun je hem prima als stand im gebruiken van kluivert. Alles boven de 10 moet je hem lekker verkopen!

Hahaha 1 miljoen euro.
Duits international, eerste seizoen bij Ajax was gewoon goed, finale EL gespeeld.

Natuurlijk is Younes uit vorm, maar dit is gewoon een belediging. Gewoon de deur wijzen en uit principe onderhandelingen over Younes met Napoli afwijzen.

2 januari 2018 om 11:47

Duits international? Speelt die weleens dan? 😳 afgezien van dat, is 1 miljoen natuurlijk veels te weinig, dat zullen ze in Napels toch zelf ook wel begrijpen

2 januari 2018 om 11:55

Als je steevast bij de Duitse selectie zit ben je Duits international ja.

2 januari 2018 om 12:41

Nee, als je 1x mee mag doen met het Duitse elftal, omdat meer dan de helft van de internationals niet aanwezig waren op dat moment, wel natuurlijk. Hou toch op...Younes is een beperkte voetballer, waarde misschien 2 a 3 miljoen, echt niet meer, maar omdat hij voor Ajax speelt is hij ineens meer dan 10 miljoen waard. Stop toch eens met die misplaatste arrogante en wees blij dat een speler als Milic voor 35 miljoen weg ging, want dat was hij in geen 35 miljoen jaar waard en zal hij ook nooit worden. Wat hoor je nog over Milic? Het is dat Ajax nog steeds wel vaart, ivm de naam vanuit het verleden, maar wat is daar serieus nog van overgebleven? Ajax heeft bij godsgratie de finale gehaald vorig jaar, maar dat was ook meer geluk dan wijsheid, want als je kijkt naar de tegenstanders op de weg daar naar toe en het geluk dat ze hadden ( ze lagen er de laatste wedstrijden op een haar na steeds uit), moet je realistisch zijn en heeft ook Ajax niks meer te zoeken in Europa. Kijk naar de ploegen die Ajax hebben uitgeschakeld in de voorrondes van de CL en EL dit seizoen, dat waren ook bepaald geen hoogvliegers. Ze hebben leuke talenten rondlopen, maar daar moet je ook maar van afwachten of ze echt de top kunnen bereiken en mee kunnen draaien. Er is meer nodig dan dat, mentale weerbaarheid is daarin heel belangrijk, maar als je tegenwoordig kijkt naar de talenten in Nederland hoe die gepamperd worden, is het maar afwachten of ze kunnen aanhaken aan een hardere cultuur die zij niet gewend zijn. De voorbeelden zijn er ten over vwb Nederlandse talenten die mislukken in het buitenland. Ben ervan overtuigd dat de mentaliteit de doorslag geeft. Buitenlandse spelers die vanuit de Nederlandse competitie worden gekocht kunnen vaak wel aanhaken, maar die komen dan ook vanuit een cultuur, waar ze wel gewend zijn om te knokken om aan de top te komen en te blijven.

2 januari 2018 om 12:46

Maar dat zit hij niet.. Dat hij de Confederations Cup gewonnen heeft is een wonder, want zelfs bij de C-selectie van Duitsland heb je betere vleugelspelers rondlopen dan Youness.

2 januari 2018 om 12:50

Mooi lang verhaal alleen weet je totaal niet waar je over praat. Wat hoor je nog over Milik? Nou het was een van de beste spelers bij napoli tot hij geblesseerd raakte en was die 35m meer dan waard. Een finale haal je niet alleen op geluk, ajax speelde vorig jaar echt gewoon goed. Dat ze er dit jaar direct uit lagen had meer met de trainerswissel, nouri en pech te maken (ze waren het betere team).

2 januari 2018 om 13:39

@preditor

We hoeven geen Ajacieden te zijn natuurlijk maar ik vind wel dat je een beetje een oneerbiedige toon aanslaat.

Ik vind dat je de knappe prestaties die ze als regerend Europa Cup finalist onterecht bagetaliseerd. Het was verschrikkelijk knap en gewoon goed. Heel Nederland, behalve jij misschien en wat malloten, was dolgelukkig en trots op Ajax. En zo hoort het ook. Ik schaamde me voor mijn medesupporters die feestend de straat op gingen. Dan ben je gewoon niet goed. De prestatie van Ajax is het beste wat we op clubniveau gehaald hebben sinds de kwart en halve finales van Ajax en Psv in de Cl.

Daarnaast vond ik het persoonlijk juist erg jammer dat Ajax de voorrondes niet is doorgekomen. Wel heel begrijpelijk hoor na alles wat zich toen afspeelde rondom Nouri. Maar eeuwig zonde. Te maar omdat ze zich normaal gesproken makkelijk geplaatst hadden en altijd goed zijn voor heel veel punten voor de Nederlandse ploegen. Daarnaast is het natuurlijk zo jammer dat de regerend Finalist door randzaken helaas niet mee kon doen

Maar los daarvan. Younes heeft alle Duitse selecties doorlopen en is een meervoudig Duits international. Door de Uefa genomineerd als beste speler dat toernooi en opgenomen in het team van het jaar namens de Uefa. dat zijn gewoon goede cijfers. Of we nou voor Ajax zijn of niet.

2 januari 2018 om 14:04

@Preditor: waarom spreek je van misplaatste arrogantie als je uiteenzetting een grote lap van misplaatste aversie is? Echt zielig om te lezen hoe je Ajax en alles wat daarbij hoort af kraakt met non-argumenten.. On topic: ik neem aan dat 1 miljoen een typefout is aangezien Napoli eerst al 5 miljoen wilde bieden: als zij nu zeggen we gaan niet verder dan 10 kan ik dat begrijpen (maar ik denk niet dat Overmars hem daar voor zal verkopen). 1 miljoen is gewoon ronduit belachelijk en als een persoon als jij dan vrolijk gaat verkondigen dat een buitenspeler van Ajax 2 of 3 miljoen max op zal brengen kunnen we in ieder geval allemaal direct zien hoeveel verstand je van voetbal hebt: nul!

2 januari 2018 om 14:18

Dan moet Feyenoord voor Nelom ook maar 30 miljoen vragen want die heeft ook ooit 1 interland gespeeld, dus is ook international!

Als Ajax echt een eenzijdige optie heeft kun je misschien wat meer vragen, maar als hij anders transfervrij de deur uit loopt in de zomer kun je maar beter dat ene miljoen aanpakken lijkt me.

Ajax zal de optie gaan lichten en niet akkoord gaan met 1m.

Younes zal hopelijk de 2e seizoenshelft fit zijn, veel spelen en in aanmerking komen voor het WK. Dan kun je hem na dit seizoen voor een veel hoger bedrag kunnen verkopen.

2 januari 2018 om 11:35

Dat is een veel te positief scenario, dat niet uit gaat komen. Kluivert is in vorm en er is geen ajacied die hem weer op de bank wil zien dus ten Hag gaat hem er zeker niet uit halen als hij deze vorm vasthoudt. Daarnaast is de concurrentie bij Duitsland veel te groot ook een jongen als Reus zal misschien wel weer fit zijn voor het wk zijn. 1 miljoen is natuurlijk een bedrag waar voor je hem niet moet laten gaan maar 15 miljoen wat ik hier ook wel is heb gelezen is veel te veel. Een bedrag tussen de 5-8miljoen zou ik meteen accepteren.

2 januari 2018 om 11:35

Denk je echt dat Low indien iedereen fit is van de Duitse selectie Younes selecteert? Ik zou het werkelijk waar een grap vinden mocht hij op het aankomende WK speelminuten krijgen en überhaupt bij de selectie zitten. Met een Reus en Draxler heb je al twee kanonnen die ik neem aan hoger in de pikorde staan.

Voor 1 miljoen koop je toch echt niet zijn anderhalf jaar (incl optie) durende contract af... betalen en anders blijft younes wissel achter Kluivert na de 70ste minuut..

2 januari 2018 om 12:53

Ga je een optie lichten als je volgend jaar al 3 linksbuitens hebt ?

2 januari 2018 om 14:19

Als die optie bestaat... want 'naar verluidt' klinkt mij nog niet als een zekerheidje dat die clausule er ook echt is.

Weg gaat ie toch wel en de komende seizoenshelft zal Younes geen rol meer spelen voor Ajax, en belangrijk is hij nooit echt geweest. Zal hem zeker proberen te slijten deze winter, hoewel 1 miljoen lachwekkend is. Als Napoli moet je je toch ook kapot schamen dat je met die bedragen aanklopt bij andere clubs.

Hahaha wat denken ze nou bij napoli? 1 miljoen? Dan licht je als Ajax zijnde gewoon die optie toch.

2 januari 2018 om 11:38

Aan die optie zal ook wel weer een tekenpremie of zo voor Younes gekoppeld zijn. Dat lijkt mij tenminste.

Natuurlijk werkt Ajax daar niet aan mee. Ze hebben nog een optie....

2 januari 2018 om 12:18

En dan? Younes een jaar lang in Jong Ajax laten spelen voor een topsalaris? Younes zal vanaf komende zomer de derde optie zijn voor de linksbuitenpositie. Geen club die goed bij hun hoofd is, die daar 10 miljoen of meer voor gaat betalen.

2 januari 2018 om 14:31

Nee, verkopen aan Betis voor meer dan dat ene miljoen dat Napoli wil geven... Daarbij komen er vanzelf nog wel clubs die wat meer willen geven dan die goedkope Italianen... Eerst met Younes rond zijn en hem "gouden bergen" beloven en dan met zo'n belachelijk bod komen richting Ajax. Ze moeten blij zijn dat ze uberhaupt met Younes mochten onderhandelen...

Ik dacht hier toch echt al eerder gelezen te hebben dat Napoli 8 miljoen euro of zo wilde bieden? Toen was er een poll waarbij meeste aangaven dat het tussen de 10-15 miljoen zou moeten worden. Ik vind nog steeds dat 10 miljoen moet lukken

2 januari 2018 om 11:39

1 miljoen is misschien wat mager maar 10 miljoen is natuurlijk veel te veel. Younes is geen hoogvlieger en bij Ajax is hij niet meer dan stand in. Dat hij Duits international zegt niet heel veel natuurlijk hij werd opgeroepen omdat andere spelers rust kregen. Ook spelers als Romano Denneboom en Glen Loovens hebben interlands voor Oranje achter hun naam staan, zegt niet veel.

2 januari 2018 om 11:57

hoezo is 10 miljoen 'natuurlijk veel te veel'???? Prima als dat jouw mening is maar het is onzin om het even als feit neer te zetten. In de huidige markt is 10 miljoen voor een speler van ajax op die positie toch redelijk marktconform.

Don't get me wrong, 7/8 mijoen is ook nog redelijk marktconform, maar lager is echt onzin.

2 januari 2018 om 12:07

Checknl, vrijwel alles wat hier in de comment sectie staat is een mening, vaag argument daar.

Het is maar net hoe je het bekijkt. Ja hij is redelijk ervaren en Duits international, maar speelt ook al tijden heel matig en het is niet voor niets dat Ajax het vervangt met Bande die 8 miljoen kost.

Dus dan zou de speler die vervangen wordt meer moeten kosten dan de speler die hem vervangt?

2 januari 2018 om 12:11

Dit soort spelers gaan alleen naar Engeland voor zo'n hoog bedrag. De clubs in het buitenland gaan echt niet zo maar even een hoge prijs neerleggen. Met alle respect is het leuk om te zeggen dat hij Duits international is en het vorig seizoen in de El wat wedstrijden liet zien maar zijn enige goal van dit seizoen was een goal waarbij iemand toevallig de bal tegen hem aan schoot. Ajax zou zelf ook geen 7/8 miljoen betalen voor Younes maar het is ook maar wat de gek er voor geeft. Het zou best kunnen dat een club meer dan 10 miljoen neerlegt voor hem maar dat zijn clubs met een slecht beleid. Voor 5 miljoen hoef je echt niet teleurgesteld te zijn.

2 januari 2018 om 12:14

Uhm... ja, natuurlijk moet de vervangen speler meer kosten dan degene die hem vervangt. Dat heet goed zaken doen. Je verkoopt een speler en haalt er voor minder geld een degelijke vervanger voor terug zodat je WINST maakt.
Ajax kan makkelijk 7-10 miljoen krijgen voor Younes en anders verlengen ze zijn contract gewoon en proberen ze het later weer. Dit lijkt me een broodje aap verhaal, Napoli snapt zelf ook wel dat 1 miljoen veel en veel te weinig is.

2 januari 2018 om 12:38

Chechnl

Als het onzin is om een mening als feit neer te zetten, waarom doe je dat dan in je laatste zin? Ik probeer altijd begrijpend te lezen maar ik kan er niets anders van maken dan dat jij je eigen uitspraken als onzin bestempelt

2 januari 2018 om 12:41

@calm; dolberg koste toch ook een miljoentje of 34 minder dan dat Milik voor werd verkocht?

Bande is een jong talent. Maar moet het nog laten zien.
Younes was een van de drijvende krachten achter Ajax europees succesjaar. Is daarnaast Duits international. Kan qua dribbelen cijfers overleggen in de absolute wereldtop.
Is alleen erg slecht in afronden. Maar je kan ook kiezen om hem anders te laten spelen.

Daarnaast was hij duidelijk erg aangedaan door Nouri. Hij kwam er zelfs eerder voor terug van zijn al erg korte vakantie (door interlands met duitsland). Hierdoor heeft hij amper rust gehad en zal (zoals meerderen bij ajax) geplaagd worden door de situatie van Nouri.
Dus ja een echte Ajacied zal hem dat mindere half jaar zeker vergeven en hij zal bij echte Ajacieden een heleboel credit hebben gekregen.

Neemt niet weg dat Kluivert beter speelt dan Younes. Technisch minder, maar kluivert heeft voetballend meer positieve invloed op het resultaat van Ajax.

Dus ja. Younes mag een transfer krijgen. Ook uit respect naar Younes toe. Maar hij moet bij een gewoon contract minimaal 15 miljoen opbrengen. Nu nog maar 1,5 jaar contract. Dus 8 - 10 miljoen is een redelijk marktconform bedrag. Als napoli een fooi van 1 miljoen biedt dan moet hen meteen de deur worden gewezen. Mogen ze terug komen zodra ze serieus worden om younes over te willen nemen.

2 januari 2018 om 12:57

Je denkt dat Ajax voor een speler met minder dan 6 maanden op zijn contract makkelijk 7-10 miljoen kan krijgen? En dan ook nog een speler die dit seizoen alles behalve bepalend is. Blijven dromen zou ik zeggen.

2 januari 2018 om 14:22

Of je haalt een betere speler terug voor meer geld omdat je ze niet goedkoper kunt krijgen. Het is maar net hoe je het wilt zien natuurlijk. Kwaliteit staat voorop. En als Bande beter is dan Younes (en dat is hij want anders zou je Younes niet vervangen) en die kost 8 miljoen, dan zou Younes in diezelfde markt ook maximaal dat bedrag mogen kosten.

2 januari 2018 om 14:53

Als het 15 miljoen voor een 4 jarig contract was, dan lijkt de rekensom mij 15/4= 3,75 miljoen voor 1 jaar contract. En het is nu zelfs maar een half jaar contract, dus 3 miljoen max. Hoogstens dat daar nog iets bij kan komen als er een optie is voor een jaar (maar voor een optie krijg je nooit de totale som, want niemand zegt dat Ajax die ook daadwerkelijk zou lichten). Dus 5 miljoen lijkt me wel echt de max, mits er daadwerkelijk een optieclausule is.

Op zich is 1 miljoen voor een speler met de kwaliteiten van Younes met een halfjarig contract natuurlijk prima betaald. Alleen als Ajax het contract eenzijdig verlengt dan is het misschien wat weinig. Met de huidige transfermarkt is 1 miljoen euro zelfs voor een ballenjongen met een doorlopend contract al wat magertjes...

2 januari 2018 om 11:49

En dat is het verschil tussen goede Td's en slechte Td's. Een slechte TD zou akkoord gaan met 1 miljoen want die kan niet onderhandelen. Een goede TD haalt het maximale eruit.
En als iemand kan onderhandelen is het Marc denk ik wel. Als je ziet dat zelfs bankzitters (El Ghazi, Bazoer, Riedewald, Gudelj etc) voor bijna 40 miljoen verkocht worden.

2 januari 2018 om 12:20

Bij bijna al die spelers had je er ook veel meer geld uit kunnen halen als je ze op het juiste moment had verkocht. Ook met Younes zal dat verhaal hetzelfde zijn er waren een half jaar geleden echt wel clubs die meer dan 10 miljoen wilden betalen maar toen besloten ze hem te houden dat wordt nu een duur grapje want als die clubs hem hebben gescout dit seizoen dan weten ze dat ze beter over kunnen schakelen op andere opties.

2 januari 2018 om 12:52

Overmars is een prima TD maar het is natuurlijk niet alleen maar goed wat Overmars gedaan heeft. Als het waar is dat er ruim 50miljoen geboden is voor Dolberg had hij Dolberg natuurlijk op de fiets moeten brengen. Younes wordt echt wat waard als hij mee gaat naar het WK wat ik me bijna niet kan voorstellen. Waarom zou het Duitse team een wisselspeler van een eredivisie club selecteren voor een eindtoernooi als ze zoveel keus hebben.
Ajax hoeft natuurlijk niemand te verkopen zeker financieel niet het zou echt knap zijn van Overmars als jij meer dan 5miljoen euro krijgt voor Younes met een 1 jarig contract. We gaan het zien.

2 januari 2018 om 13:51

@ tornado72, ik durf daar wel op te wedden dat Ajax sws meer gaat krijgen dan 5 miljoen.

2 januari 2018 om 13:54

@ memphisdepay,
Gudelj - was max. kwam opeens op de bank en wilde niet meer voetballen.
Riedewald - was naar mijn mening ook max. Wanneer had je hem dan moeten verkopen?
Bazoer - wilde Overmars het dubbele incasseren, maar toen wilde Bazoer (nog( niet weg. Dat kan je hem niet verwijten. Alleen hadden ze wel iets meer kunnen incasseren als ze het bedrag niet hadden vastgesteld op 12 miljoen. Dus dat is wel een puntje.
El Ghazi - had enorm slechte stats en weinig dreiging. Wanneer had je hem voor meer moeten verkopen?

+/- 40 miljoen voor bankzitters is gewoon enorm knap. Daar moeten anderen clubs hun basisspelers voor verkopen.

2 januari 2018 om 14:50

El Ghazi was veel meer waard na zijn seizoen in 2016/2017
Gudelj daar geef ik je gelijk in.
Bazoer heeft misschien geweigerd maar was eerder inderdaad meer waard.
Riedewald was op verschillende momenten ook echt wel meer waard dan na zijn vorige seizoen.
Allemaal leuk en aardig wat jij hier beweerd maar als iemand 2 jaar geleden had gezegd dat deze 4 spelers 40 miljoen op hadden geleverd dan zou iedereen deze persoon lachwekkend gevonden hebben. Hij kan er ook niet al te veel aan doen daar zeg ik niks van maar het is makkelijk om voor zulke talenten hoge bedragen te vangen omdat ze allemaal wel wat hadden laten zien en ook allemaal international waren en de leeftijd hadden om er nog wel wat van te maken. Dit was een uitzonderlijke situatie en gaat daarnaast niet zo maar nog een keer gebeuren.

2 januari 2018 om 15:11

@ memphisdepay, ik volg de tranfers van Ajax op de voet, maar kun je mij vertellen wat de waarde van El Ghazi was na 2016/17 was? Welke club had er geboden?

En het is overigens ook niet de intentie om spelers te verkopen wanneer ze het meest waard zijn. Je moet ook naar de sportieve belangen kijken van Ajax. Dus als Ajax denkt we kunnen 40 mil krijgen voor Sanchez maar vinden de kwaliteit in het team belangrijker en verkopen hem later misschien voor iets minder dan houden we hem.

2 januari 2018 om 15:18

Hij was in ieder geval meer waard dan 7 miljoen want hij presteerde toen gewoon wel en scoorde regelmatig. Overmars kan er niet perse heel veel aan doen want je weet nooit hoe een speler zich doorontwikkeld maar om nou te stellen dat het een geweldige prestatie is dat deze jongens 40 miljoen op geleverd hebben vind ik niet juist. Maar met Younes heeft hij wel degelijk een fout gemaakt.

2 januari 2018 om 16:51

Eigenlijk zeg je: Als een speler presteert dan heel snel verkopen want wellicht gaat die in de toekomst niet meer presteren? Niet echt een topsportmentaliteit he?

En de deal met Richarlison mislukte en daarom mocht Younes niet weg. Lijkt me niet meer dan logisch. Overmars kan richting de Ajax achterban niet maken dat je EN Richarlison niet hebt, EN Traore niet meer hebt EN Younes verkoopt en voor de rest verder gaan met alleen maar jeugdspelers die zich nog niet bewezen hebben op het hoogste niveau.

2 januari 2018 om 17:34

Volgens mij geef ik nog aan dat Overmars er niet per se iets aan kan doen omdat je nooit weet hoe een speler zich doorontwikkeld, dus dat beweer ik helemaal niet. Er zijn toch wel meer spelers dan Richarlison die Ajax had kunnen kopen dat heet een plan B hebben. Bazoer en Riedewald kan je Overmars niet echt kwalijk nemen want iedereen dacht dat die van Ajax de stap naar een betere club zouden maken maar met Dolberg en zeker Younes heb ik wel zoiets van hoe heeft hij die 2 niet kunnen verkopen. Dat had hem een bedrag van rond de 65 miljoen opgeleverd als de helft daarvan geïnvesteerd was in de selectie stond Ajax nu geen 5 punten achter.

2 januari 2018 om 11:50

Alleen heeft Ajax het geld niet nodig en is die gewoon onze eerste back up achter Kluivert. Bovendien kan Younes echt wel voetballen, hij krijgt hier terecht veel kritiek maar hij kan echt prima voetballen hoor.

Younes komt toch echt te kort voor Napoli, hier moeten ze zelfs nog niet eens 1m aan uitgeven.

1 miljoen voor een Duits international, en 85mln voor van Dijk.
Wie snapt het nog?

2 januari 2018 om 14:02

Zoals al vaker gezegd hierboven, 'duits international' is technisch correct, maar toch een redelijk enthousiaste omschrijving. Als iedereen bij Duitsland gewoon fit is wordt hij niet geselecteerd. Hij wordt volgens het artikel gehaald als derde kleus, terwijl Van Dijk duidelijk voor de basis gehaald wordt. Daarnaast zijn het aflopende contract en het gebrek aan speeltijd bij Ajax uiteraard ook punten die meespelen lijkt me zo. Tot slot wordt er in Engeland gemiddeld ook wat meer betaald dan in Italië.

Overigens lijkt het me niet dat Ajax hiermee akkoord gaat, zeker niet als de die genoemde optie hebben. Aan de andere kant, als je die optie licht en hij wordt niet verkocht zit je wel een jaar lang met een bankzitter met een topsalaris.

2 januari 2018 om 15:07

Als we hier en opsomming moeten geven van NL spelers die 1 interland op hun naam hebben en daarmee dus international zijn...

2 januari 2018 om 15:27

Feit is natuurlijk wel dat Younes al verschillende keren is opgeroepen en volgens mij in 2017 al 5 interlands heeft gespeeld voor Duitsland, waarvan een Wk-kwalificatiewedstrijd, een oefenwedstrijd en de confederations cup. Daarin heeft hij 2 of 3 goals gemaakt. Dat is helemaal niet slecht!


Om dan aan te komen met jongens die ooit 1 potje hebben meegedaan, is flauw.

2 januari 2018 om 19:37

Haha, jij heeft buiten de confederationscup om, waar Duitsland met een c-team speelde, 2 eerdere interlands gespeeld.
Een vriendschappelijke wedstrijd en een kwalificatie wedstrijd tegen san Marino..
Dit waren wedstrijden vlak voor de confed cup...

Een miljoen voor een international en een speler met Europese ervaring is, gezien de huidige markt, te weinig zelfs als de speler in kwestie een aflopend contract heeft. Younes is misschien wel de minst productieve buitenspeler die er is qua scorend vermogen maar een miljoen is te weinig.

Misschien te weinig, maar Ajax krijgt zo mooi de deksel op de neus. Afgelopen zomer moest hij al weg. Nu moeten ze door de zure appel heen bijten..

1 miljoen voor een Duitse international waarop nog een optie geldt.... dat gaat m niet worden voor Napoli.

Maar ik hoop oprecht wel op een transfer voor de sympathieke Younes. Bij Ajax is hij overruled en aangezien hij naar het WK wil, moet hij elders wel aan de bak. Maar Ajax moet hem niet voor 1 miljoen verkopen. Ook niet onder de 10 miljoen.

Wat dat betreft hoop ik op een Duitse club die 12-15 miljoen gaat betalen.... Rustig afwachten nu...

Younes gaat in onderhandeling zijn contract met Ajax niet langer verlengen denk ik dus Ajax moet de eenjarige optie lichten en hem dan voor 8 tot 10 miljoen laten vertrekken.

1 miljoen is een lachertje, zeker in de winterstop in deze op hol geslagen transfermarkt. 8-12 miljoen is een beter bedrag.


Mogelijk probleem voor ajax bij een vertrek van Younes zou kunnen zijn dat Kluivert minder goed gaat spelen. Nu heeft Kluivert nog enigszins druk, omdat Younes er is. Bij een vertrek van Younes valt die druk weg, want dan heeft Kluivert alleen nog Johnson achter zich.

Door het gebrek aan medewerking van Overmars. Daar zit die man toch voor?? Verwacht die dat Overmars hem juichend komt brengen ofzo. Gewoon betalen voor hem zoals iedereen betaald voor spelers.

1 miljoen is natuurlijk belachelijk, maar dat is de interesse van Napoli voor Younes ook. Een Italiaanse topclub moet voor betere spelers gaan. Zelfs voor slechts 1 miljoen is Younes al een slechte aankoop voor Napoli.
Ajax is wel het plafond voor die jongen en zelfs daar zal Kluivert wel voortaan (terecht) de voorkeur krijgen. Voor 1 miljoen moet Ajax hem gewoon als backup houden. Vanaf 5 miljoen zou de club er goed aan doen om hem te verkopen en door te selecteren. Of anders komende zomer toch maar transfervrij laten gaan, want Bande komt dan over. De rol van Younes zal dan sowieso uitgespeeld zijn en het lijkt me niet dat een club dan nog rond of zelfs meer dan 5 miljoen zal gaan betalen voor de derde linksbuiten van Ajax.

Wat ik niet snap is dat speler en club zo te lezen al een tijdje akkoord zijn, is dit dan met goedvinden van Ajax, want anders mochten ze ivm doorlopend contract nog helemaal geen contact met hem opnemen?

2 januari 2018 om 14:06

Hij heeft toch een contract dat eind dit seizoen afloopt? Er is weliswaar een optie voor een extra seizoen, maar zolang die niet officieel gelicht is loopt zijn contract gewoon af en mag er zonder toestemming van Ajax onderhandeld worden.

Ik hoop op een andere club voor Younes. Mooie middenmoter in Spanje of Italië oid. Sympathieke jongen die een transfer verdiend, maar Napoli is natuurlijk veel te hoog gegrepen. Wanneer er een hoop Duitsers geblesseerd zijn voor het WK maakt hij wellicht kans om opgeroepen te worden, als hij dan op de bank zit in Napels wordt die kans er niet groter op.

Ha ha, dat Napoli, het is ook wel slim gedacht, aan het einde van het jaar gaat Younes voor niets. Lijkt me dat 5 miljen een mooie bedrag is. Maar iets onrealistisch roepen zoals 15, ze zijn niet helemaal gek bij Napoli.

2 januari 2018 om 12:28

Ajax kan z'n contract met nog een seizoen verlengen dus Younes is in de zomer nog niet gratis weg.

2 januari 2018 om 12:46

Aan een ontevreden speler heeft niemand wat. Hij had al in de zomer weg moeten gaan, mooi moment.

2 januari 2018 om 13:44

Om hem daarom dus voor 1 miljoen te laten gaan slaat dus nergens op. Contract is contract.

2 januari 2018 om 13:50

Het zou mij benieuwen wat Ajax doet deze zomer. Want een speler die niet wil verlengen, die speelt niet, maar zouden ze dan wel verlengen met een speler die niet meer wil spelen?

2 januari 2018 om 15:04

Baardgrasmus, ik ga er van uit dat Younes in januari vertrekt. Alleen zal Napoli normaal moeten doen of er zal een andere club komen. Ajax kan het zich financieel permitteren Younes gewoon anderhalf jaar bij het tweede laten spelen. Het is natuurlijk niet netjes, maar Younes zelf moet Ajax ook snappen, toch?

2 januari 2018 om 18:43

Totdat Neres of Kluivert geblesseerd raakt, dan heb je ineens heel veel aan een speler die graag het WK wil halen.

2 januari 2018 om 19:28

Dat is waar Speedy, maar ik denk niet dat Younes bereid is om te wachten. Vergeet niet dat we alleen nog de eredivisie hebben. En, Dennis Johnson is er ook nog...

Vind het rrouewens heel jammer dat Younes gaat, erg leuk voetballer en mocht hem graag zien. Had het niet gemakkelijk na een zware zomer en de hoon van he tpubliek was pijnlijk. Maar ja, zo is Ons Legioen;.

Younes blijft lekker bij Ajax en mag mrt Kluivert strijden om een basisplaats.

Die Italianen zijn van de pot gerukt. Ajax moet gewoon meteen meedelen dat ze niet meer communiceren met een club die volstrekt idiote bedragen biedt.
De minachting spat ervan af.

Napoli zet zichzelf dus voor schut. Niet het probleem van Ajax. Younes zit in een moeilijke situatie. Kluivert is beter op links, maar de Duitser hoopt naar het WK te gaan. Dan moet hij natuurlijk spelen. Ik denk best dat Ajax Amin wil verkopen, maar wat Napoli doet is niet serieus te noemen. Ik hoop voor Younes dat er een andere club komt die hem wel echt wil hebben.

Voor 1 miljoen krijg je de schoenveters niet eens van Younes. Zoek nog maar even verder voor die 1 miljoen Napoli! (Y)

Denk niet dat Overmars nu ineens sneller terugbelt.
Natuurlijk kan hij aan het einde van het seizoen voor niets weg maar:

- Dan heeft Napoli echt wel meer concurrentie om het aam te trekken dan nu
- Dan heett Younes geen kans op selectie Duits elftal voor het Wk

Met andere woorden, die zaakwaarnemer van Younes vind wel een club die de vraagprijs wil betalen.

In deze markt is een middelmatige winger van Ajax met een doorlopend contract miljoenen waard (El Ghazi) en een tijdje geleden was een anonieme Younes, die weinig had klaargespeeld, 3 miljoen waard. Wingers, en aanvallers in het algemeen, zijn gewoon veel geld waard. Ik denk dat je voor een goede back up aanvaller zo 3 tot 5 miljoen kwijt bent. Spelers als Larsson en Boetius waren bijvoorbeeld nog duurder en die hadden niet zo veel laten zien als Younes. Traore was bijvoorbeeld ook een hoop waard, en die was toch niet zo heel veel beter dan Younes.

Ik ben ook geen groots fan van Younes hoor, en als Ajax zijnde zou ik hem wel willen verkopen voor een marktconform bedrag (zoiets als 8-10 miljoen) maar voor lagere bedragen zou ik hem, aangezien de vleugels slecht bezet zijn, niet verkopen.

1 miljoen is een grap. Ik vermoed dat hier sprake is van een typfout of een fout gerucht.

Voor die 1 miljoen kan men beter eenzijdig zijn contract verlengen. Zet hem op de bank als stand in van Kluivert.

Half jaar contract, kan er geen pepernoot van, ik zeg lekker doen.

Als je goed geld had willen vangen, had je hem in de zomer weg moeten doen. Nu zal hij op de bank zitten achter Kluivert en daalt zijn waarde nog verder.

2 januari 2018 om 18:42

Nee hoor, optie voor een extra jaar. Achter Kluivert en Neres gewoon de eerste reserve.

Gewoon inzetten op 5 miljoen; Younes is Duits international en als Ajax het contract van Younes met wederzijdse goedkeuring met 1 a 2 jaar verlengd om voor al het vertrouwen wat Ajax in hem had terug te betalen. Younes zou zelf dan al persoonlijk akkoord zijn, maar als Overmars inzet op 11 miljoen en Napoli wilt 1 miljoen betalen, is de gulden middenweg toch vrij simpel. Nee Napoli, zo goedkoop krijg je zulke spelers niet :P .

Haha, 1 miljoen. Ondanks dat Youness niet bepaald in vorm is, is dat wel heel matig. Gelukkig weet Overmars dat ook.

Lekker makkelijk. Niet laten gaan onder deze voorwaarden. Overmars vraagt 25 miljoen, de maffia biedt 1 miljoen. Gaan we op de helft zitten: minimaal 13 miljoen dan mag ie weg.
Zijn ze nu helemaal van de pot gerukt?

Ze weten blijkbaar in Italië nog steeds niet de Nederlandse betekenis van een fooienpot.

1 miljoen is te weinig maar 10 miljoen is weer veel te veel. Ik denk dat Ajax blij mag zijn met 2 tot 3 miljoen voor zo´n matige links buiten.

Nu hoor je Jack van Gelderen niet... het is toch een schande eerst die gozer lekker maken en dan pas met Ajax praten. Dit kan toch niet

1 miljoen voor een speler die eigenlijk buiten de EL vorig seizoen nogal wisselvallig is geweest en waarbij ook nog in twijfel moet worden getrokken of Ajax wel echt door met hem wilt, moet je gewoon dat geld pakken.
Overmars heeft een neusje voor goede aankopen, verkopen daarintegen is niet zijn sterkste kant (sanchez verkocht zichzelf, Tete wilde niet meer blijven, idem voor Reidewald, idem voor Klaasen die dankzij Koeman werd weggeplukt). Dolberg voor 50M meteen verkopen ongeacht zijn talent en RB Leipzig met 10 of 15 miljoen voor Younes, gun het die gozer gewoon.
Maar ja Mitchell Dijks kan er ook over meepraten om er eentje te noemen.

2 januari 2018 om 18:41

Welnee, we hebben niemand achter neres en kluivert.gewoon houden en de optie lichten.

Strik erom en weg ermee. Elke euro wat Ajax nog kan vangen voor Younes is een euro extra. Kluivert is hem voorbij en komende zomer komt Bandé naar Amsterdam. Dus Younes nu verkopen zou een extraatje zijn. Het lijkt me niet dat Ajax zijn contract wilt verlengen om hem in het tweede te zetten.

2 januari 2018 om 18:40

Hoe bedoel je niet verlengen, Ajax heeft een optie. Daarnaast ga je toch geen risico nemen dat als Kluivert geblesseerd raakt, je zonder buitenspeler komt te zitten? Cerny is ook al uitgevallen.

Nee hoor, niet serieus nemen die Italianen.

2 januari 2018 om 19:20

Komende zomer kan Ajax het contract van Younes eenzijdig verlengen met die optie. Komende zomer komt ook Bandé over. Wat wilt Ajax bereiken met het eenzijdig verlengen van het contract? Younes bij Ajax houden als derde optie achter Kluivert en Bandé?
Ajax kan Younes het beste deze winter verkopen. Misschien niet voor 1 miljoen aan Napoli, maar veel meer zal hij echt niet gaan opleveren. Zeker niet wanneer hij anders volgend seizoen de derde optie is als linksvoor van Ajax.

2 januari 2018 om 19:56

Dan is het toch veel slimmer om hem te houden als backup. Nu is het heel eenvoudig, zodra Kluivert of Neres geblesseerd raakt, moet je terug vallen op jeugdspelers.

Nu verkopen is echt heel dom, dat kan jeuiteindelijkz elfs de titel kosten. En waarvoor, een schamel miljoentje. Kom op zeg, Ajax is toch niet gek?

Als hij zo graag speeltijd wil vanwege het WK, laat die jongen concurreren met Kluivert en Neres. Laat hem soms invallen. Als hij dan niet overtuigd kan hij dan moeilijk Ajax de schuld geven. En als hij wel overtuigd kan je er alleen maar beter van worden en gaat hij waarschijnlijk naar het WK. Iedereen blij. Na WK levert die dan misschien ook nog eens 2x meer op.

7 miljoen is een redelijk bedrag. Overmars heeft groot gelijk

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren