Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

De Boer kritisch op transfers Ajax: ‘Het dubbele wordt nu betaald voor Neres’

Laatste update:

Ronald de Boer is kritisch op het transferbeleid van Ajax sinds het vertrek van zijn broer Frank. Volgens de analist 'strooit' Ajax steeds vaker met miljoenen euro's: De Boer neemt David Neres en Mateo Cassierra als voorbeelden en twijfelt openlijk aan de meerwaarde van de Zuid-Amerikaanse aanvallers. Toen Frank de Boer de leiding had, zo schrijft De Boer in Voetbal International, lag de 'absolute grens' bij zes miljoen euro voor een aankoop.

Een bedrag van zes miljoen werd bovendien alleen betaald in een 'geval van hoge uitzondering', geeft de columnist aan. "Voor de talenten op De Toekomst was dat beleid goed nieuws: het vergrootte hun kansen op speeltijd in de hoofdmacht en die kregen ze ook van Frank. Tegenwoordig wordt het dubbele neergelegd voor David Neres, een aanvaller die net een paar wedstrijden in de Braziliaanse competitie heeft gespeeld. En vijf miljoen voor Mateo Cassierra."

"Ik ben nog steeds niet overtuigd van hun meerwaarde, terwijl toptalent Václav Cerny op de vleugels nu buiten de boot valt", verzucht De Boer, die ook heeft meegekregen dat Ajax twaalf miljoen euro overheeft van Richarlison. Dat heeft volgens hem ook te maken met de ontwikkeling van Davinson Sánchez en Kasper Dolberg. "Dat zijn jongens die op jonge leeftijd naar Amsterdam zijn gehaald en inmiddels minimaal vijftig miljoen euro waard zijn."

Moet Ajax terug naar een maximum van zes miljoen euro per aankoop?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ja Ronald de tijden veranderen op de transfermarkt. Daarbij heeft Ajax de afgelopen 2 seizoen ook aardig gecasht met uitgaande transfers waardoor het bestedingslimiet wel wat toegenomen is. Daarnaast het toptalent van jou grote vriend Cerny komt er tot op heden nog steeds niet echt uit moet ik zeggen. Persoonlijk ben ik blij met de ontwikkeling dat naast er genoeg jeugd doorstroomt er ook uitgedachte transfers gedaan worden die iets meer kosten. komt alleen maar ten goede van de ontwikkeling van alle spelers met als resultaat de finale vorig jaar in de europa league!

26 juli 2017 om 14:03

Helemaal mee eens. Met alleen eigen jeugd ga je het niet redden, dat vind ik heel schattig en romantisch gedacht van Ronald maar dat zal hij toch zelf ook wel beseffen. Daarbij inderdaad zoals jij ook al aangaf zijn tijden snel veranderd. Toen Frank er net zat gingen jongens als Eriksen en Vertonghen voor 12/13 miljoen over de toonbank. Nu gaan jongens als Milik/klaassen voor 17-34 miljoen weg. De prijzen schieten omhoog in de hedendaagse transfermarkt, dat maakt in principe niet uit; je betaald meer, maar ontvangt ook meer.

Daarbij denk ik dat we als Nederland juist blij moeten zijn dat we talenten als Sanchez, Neres en Lozano kunnen halen. Richarlison steek ik mijn hand voor in het vuur dat hij niks is dan de bovengenoemde. Tot slot, Ajax blijft een voetbalclub en het kapitaal hoort voor een groot deel op het veld te staan. Als Ajax zo door gaat heeft het over 10 jaar 300 miljoen op de bank maar staat het elftal bol van de 18e jarige spelers die geen ervaring hebben, dan streef je je doel voorbij.

Natuurlijk is jeugd misschien wel de belangrijkste levensader van de club, Ajax moet middels gerichte aankopen ook ook genoeg ervaring toe voegen. Kijk nou eens wat Rijkaard in '95 voor die jongen gasten heeft betekend, hoezo zou Sneijder niet in zo'n rol kunnen dienen? Ik denk echt dat al die jonge gasten daar heel veel aan hebben. Daarbij als zich de kans voordoet om talenten in de categorie Sanchez/richarlison te halen en je hebt het geld moet je dat altijd doen.

26 juli 2017 om 15:52

Ben het hier wel met je eens alleen Eriksen en Vertonghen hadden wel allebei nog een 1 jarig contract volgens mij dus die kun je niet echt vergelijken. En verder zie ik Sneijder liever niet komen. Ja we hebben ervaring nodig maar nou net op het middenveld lopen 2 enorme talenten die meer de kans moeten krijgen.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook bedenkingen heb. Die nieuwe Braziliaan hoeft van mij ook niet te komen. Voor mij is de stelregel alleen kopen als het niet jeugd in de weg loopt. We hebben nu al vrij veel buitenspelers en dan gaan we weer een bedrag betalen voor een speler waarvan ik mij afvraag (net zoals Casseira) of diegene wel in ons systeem past. Alleen omdat het bij Sanchez een voltreffer was wil niet zeggen dat elke aankoop zo'n voltreffer is. Ik zie liever investeringen in de jeugdopleiding.

26 juli 2017 om 12:42

Ajax investeert enorm in de jeugdopleiding. En kopen als het de jeugd niet in de weg loopt, de enige op de linkerflank die in de jeugd gehaald is, dat is Cerny en hij kan de laatste stap blijkbaar niet zetten. En Youness is aangekocht. Dus van mij mag hij wel komen.

Verder in de tijd van de Boer kon je voor 6 miljoen wel wat leuks halen maar die tijd is aardig over. Ajax heeft er ook het geld voor om zulke investeringen te doen dus waarom zou je krampachtig vasthouden aan iets wat onmogelijk is.

26 juli 2017 om 13:35

die tijd dat je voor 6 mil iets kon kopem is voorbij? keerl wat doet feyenoord dan? als berghuis komt voor 5 mil heb je vleugels voor 7.5 mil gehaald en ik ben benieuwd welke vleugel spelers het beste doen volgend jaar. de 30 mil van ajax of de 7.5 mil van feyenoord... kun je zeggen dat de vleugel spelers van feyenoord niet zoveel opbrengen maar na een goed seizoen gaan die jongens gwn voor 15 plus mil weg hoor. dus ajax is gwn erg veel geld aan het uitgeven

26 juli 2017 om 13:58

Nou Cerny zou van mij zo naar Feyenoord mogen. Ik weet zeker als je die jongen vertrouwen geeft hij een hele goede bruikbare buitenspeler wordt waar je veel plezier aan beleeft. Liet in de JL ook hele leuke dingen/acties zien.

26 juli 2017 om 14:34

Met alle respect maar je hoef bij Ajax echt niet aan te komen met spelers uit de categorie Berghuis en Boetius.
Deze spelers zijn alleen maar zo goedkoop omdat ze bij Watford en Basel al niet mee konden.
Het eerste halfjaar van Neres is moeilijk geweest maar wel ingecalculeerd door Ajax en duidelijk gecommuniceerd dat hij een halfjaar mocht wennen.
Desondanks al wat goaltjes mee gepikt en zeker flitsen laten zien waarop ze hem gehaald hebben.
Als die jongen zich thuis gaat voelen dan komt het zeker goed.
Die andere Braziliaan kan ik niet en voorlopig zijn het maar geruchten, dat zowel AC Milaan als Chelsea ook interesse hebben dat zegt naar mijn idee toch ook wel wat.


26 juli 2017 om 14:39

@Arientje. Ajax doet het structureel beter dan Feyenoord. Afgelopen jaar hebben ze voor het eerst in 18 jaar weer eens de competitie gewonnen. Dus sorry maar ik heb meer vertrouwen in de vleugels van Ajax. Buiten dat je zegt het al zelf. Feyenoord krijgt max 15 miljoen voor hun beste spelers, Ajax het dubbele. Berghuis was een gelukje, net zoals Sanchez dat was bij Ajax en Moreno en Guardado bij PSV. Over het algemeen betaal je gewoon veel meer voor dit soort spelers. Een El Ghazi en Riedewald gaam voor rond de 10 miljoen al weg. Waren die zoveel beter dan?

26 juli 2017 om 12:51

Vergeet niet dat een extra buitenspeler alleen jeugd in de weg zou zitten als Cerny goed genoeg word bevonden. En aangezien Keizer net een heel jaar gewerkt heeft met Cerny vertrouw ik toch op zijn oordeel.

Ben het wel eens dat we misschien door moeten schakelen naar een alternatief dat wellicht iets meer wegheeft van een typische buitenspeler dan deze halve buitenspeler en halve spits. 15 miljoen lijkt mij een mooi plafond voor transferbedragen.

26 juli 2017 om 12:56

Ronald is weer eens jaloers hoor en gaat z'n broertje weer op lopen hemelen die minder budget had. Die wilde net zo goed meer investeren maar kreeg de kans niet van de RVC dus niet zo zijken Ronald en kom is met nuttige info.

26 juli 2017 om 13:09

Inderdaad. En als Cassiera beter zou presteren zou hij daar ook geen problemen meer van maken. Neres moet zijn kansen dit seizoen pakken en zich nu in de kijkers spelen. De spelers worden gewoon duurder. Paar jaar geleden zou een team er niet eens aan denken om 180 miljoen te gaan betalen voor een Mbappe.

26 juli 2017 om 13:50

Hij vergeet ook voor het gemak erbij te zeggen dat Sanchez even duur was als Cassierra. En die nieuwe spelers komen niet met garantie op succes. Dat zou lekker handig zijn, dat er een kaartje om hun nek zit met "deze gaat de top halen" of "deze gaat mislukken". Maar helaas voor Ronald de Boer zitten die kaartjes er niet bij, als je miljoenen voor een speler betaalt.

Alleen al de aankoop van Sanchez compenseert volledig voor Cassierra, Neres en Richarlison (als die komt) als die alledrie zouden mislukken.

Beetje raar verhaal. Ja, ajax betaalt een hoop aan transfergeld, maar voor mijn gevoel zijn het wel gerichte aankopen. Daarnaast is die uitzondering waar hij het over heeft ook maar raat, werd er immers niet 6 miljoen betaald voor sinkgraven? Toch ook geen onomstreden speler

26 juli 2017 om 15:52

Ik geloof niet Ajax veel gewonnen heeft in die heeft dus zal er niet veel betaald zijn aan bonussen.mogelijk als hij meer dan een x aantal wedstrijden gespeeld heeft maar hij heeft ook niet veel gespeeld..

Beste Ronald,

Het is toch niet logisch dat ajax spelers voor 50 miljoen kan verkopen, maar tegelijkertijd niet meer dan 6 miljoen per speler zou moeten uitgeven? Op die manier kun je voor 1 Sanchez bijna een heel nieuw elftal kopen... Gezien al die achterlijke bedragen zijn spelers nu meer waard. In de periode van de Boer hielden we het toch niet voor mogelijk dat er een Ajacied voorc50 miljoen zou vertrekken? Times are changing...

De Boer heeft hier gewoon grotendeels gelijk in.

Echter denk ik dat Neres er wel komt, moet nog wennen maar heeft echt wel de potentie. Cassierra hadden ze nooit moeten kopen, die komt gewoonweg te kort.

Anderzijds blijf ik van mening dat je niet elke positie kan opvullen door talent van de eigen jeugd.
Soms moet er gewoonweg geã¯nvesteerd worden om een positie goed op te vullen (kijk vooral naar Sanchez) en dat zal ook nu moeten gebeuren voor de LB positie. Dit is gewoon nodig wil je de aansluiting vinden met de subtop van Europa.

26 juli 2017 om 12:09

Ik kan niet begrijpen dat iedereen Cassierra al afschrijft. Die jongen is 19, komt in een vreemd land en spreekt de taal niet. Vervolgens wordt hij 2e keus en krijgt bijna geen kansen. De momenten dat hij speelde deed hij het in mijn ogen redelijk en ook in de Jupiler League prima dingen laten zien. Mag ik vragen waar jij gezien hebt dat hij tekort komt? Als hij aan zijn afwerken gaat werken of misschien een beetje geluk heeft kan hij volgens mij echt wel doorbreken.

26 juli 2017 om 12:17

Probleem met Cassierra is dat hij overal te kort komt. Ik ga niet beweren dat het een slechte voetballer is die niks kan, maar op alle facetten is het net niet genoeg voor Ajax. Hij mist iets bijzonders. Dat kan zijn neusje voor de goal, snelheid, sterk schot, spelers passeren, kopsterk, etc. Als hij nu een van bovenstaande aspecten heel goed kon, dan was hij zeker bruikbaar voor Ajax geweest. Nu is hij gewoon een allround speler wiens basis niveau niet hoog genoeg is.

26 juli 2017 om 13:55

Ronald de Boer is zelf op zijn 21e verhuurd aan Twente, want niet goed genoeg voor Ajax 1.

Dus haal even adem en geef Cassierra nog even. Pas over een tijdje weten we of hij het haalt of niet.

26 juli 2017 om 15:35

Alleen Ronald de Boer hadden ze niet voor vele miljoenen binnengehaald. Andere tijden natuurlijk, maar toch. Ik heb Neres vooralsnog niet iets zien brengen wat een zelfopgeleide speler niet ook had gekund.

26 juli 2017 om 13:52

Welk deel heeft hij dan gelijk? Ik vind het volstrekte lariekoek. Hij gaat uit van een wereld die niet (meer) bestaat. En hij gaat er kennelijk van uit dat je vantevoren weet welke spelers het gaan redden. Sanchez vindt hij normaal, Cassierra en Neres niet. Da's lekker makkelijk praten van onze Ronald, als je dat achteraf mag beoordelen. Aankopende clubs hebben die luxe niet.

Ik ben juist blij dat nl clubs weer over de grens durven te kijken. Het is ook een loterij. You win some and...neres kan leuk ballen, maar gaat zn som niet waar maken. Perreiro idem. Maar ajax heeft ene Sanchez die verlies op neres meer dan goed gaat maken. In nl loopt er simpelweg te weinig talent. Allemaal boys met toys die op hun 15e al paar ton bezitten en bezig zn met hun hiernamaals: Rappen.

26 juli 2017 om 12:36

knap dat jij nu al weet dat neres zn transferbedrag niet gaat waarmaken...

26 juli 2017 om 14:43

Knap dat jij dit neerzet. Het is simpel. Een speler maakt het of niet. Zie sanchez. Die kwam, zag en schitterde. Met dit soort exotische jongens is het ofwel snel aanpassen en schitteren of straks via achterdeur verdwijnen omdat je niet kon aarden. Neres werd niet aangekocht voor A1, maar voor ajax 1. Voor dat bedrag werd wat van hem verwacht. Nu hij half jaar heeft gefaald, wordt met man en macht en van hoog tot laag geroepen dat dat niet zo is. Kwestie van naar verleden kijken, dan is mn prognose niet knap, maar jouw hoop. Die in dezen geen wonderen doet.

26 juli 2017 om 17:04

Ik heb nog nooit iemand gezien die zo'n onzinverhaal met zoveel overtuiging kan brengen, legende, chapeau. Maar vind het vooral prachtig dat je een speler van 19/20 (En ja, ik weet dat hij nu 20 is) die 1 goal of assists elke 83 minuten in de Eredivisie loopt na 3,5 maanden al af weet te schrijven en stelt dat hij gefaald heeft. Die jongen is in de winter gehaald om vertrek van Traore vroegtijdig op te vangen, overtrof alle verwachtingen door dusdanig snel zijn waarde in de minuten die hij speelde te tonen. Is het misschien dat je hoopt dat Neres een miskoop gaat worden, legende? Deze door jou al betitelde miskoop evenaarde Suarez zijn start bij Ajax, dezelfde Suarez die toen al in Nederland was een langere periode en paar volledige seizoen prof was voor hij bij Ajax kwam. Leg me uit, waarin heeft Neres gefaald? De verwachting die errond waren van buitenaf zijn niet na te leven, die jongen zou commentaar krijgen als hij een hattrick maakt want voor dat geld moest er ook een assist bij. Hopeloos.

26 juli 2017 om 21:40

Ik zal het kort houden. Gwn feiten: Waar is neres in de opstelling? Afin. Ik zie kluivert op zn plek en ik denk: Heb je serieus daarvan verloren? Hoeveel kostte neres ook alweer? Fijne avond.

26 juli 2017 om 22:36

Je presenteert het als een feit dat er maar twee opties zijn: direct slagen, of falen.

Dat is simpelweg niet zo. Niemand weet vantevoren hoe spelers zich ontwikkelen. Jij dus ook niet.

26 juli 2017 om 22:47

Dan zal ik ook kort reageren; Op de bank. Interesse in de reden? Meer diepgang bij Kluivert volgens Keizer, keuzes maken. Kluivert is op rechts minimaal 2 klasse minder dan Neres, is nu zo en over 5 jaar ben ik er van overtuigd dat het nog zo is. Kluivert is een linksbuiten, geen rechtsbuiten. Prijskaartje, 12 miljoen en dan moeten we realistisch zijn; je gaat geen groter talent kopen in Brazilië die haalbaar is voor 12 miljoen. Is geen toeval Ajax na invallen Neres (en later De Jong) een stuk beter ging spelen. Neres is namelijk een betere teamspeler, Kluivert is op dit niveau nog niet volwassen genoeg hoogstens als back-up van Younes gebruiken.

26 juli 2017 om 12:42

En wat denk je dat die gasten in Brazilië verdienen?

Jongens als Neres hebbe daar echt geen lager salaris dan de talenten bij de subtop hier.

Nou, ik ben anders wel blij dat Ajax eindelijk de portemonnee durft te trekken. Er wordt genoeg winst behaald op uitgaande transfers om ook aan serieuze kwaliteitsinjecties te kunnen denken. Cerny hikt nu al ruim twee jaar tegen het eerste van Ajax aan, maar het lijkt erop dat hij dat niveau nog steeds niet helemaal kan bijbenen. Dan zie ik toch liever een andere speler op die positie.

En wat betreft die vroegere hoofdprijs van 6 miljoen, die ze alleen in bijzondere gevallen wilden betalen... Met alle respect, voor spelers als Sinkgraven ja. Nou, daar is Ajax veel beter van geworden...

Eerlijk gezegd vind ik Cassierra de laatste tijd in de wedstrijden van jong ajax erg sterk aan de bal hij heeft gewoon de pech en wij het geluk met een topper als Dolberg bij Ajax. Neres vind ik ook goed, als hij erin staat zorgt hij vaak voor dreiging of ruimtes, snap niet echt wat de Boer hier nou over zeurt....vind het sowieso een oud wijf.

26 juli 2017 om 12:06

Van Neres verwacht ik pas dit seizoen iets. Cassierra was vorig jaar ook niks bijzonder, maar wie weet wat er dit jaar gaat gebeuren. De kritiek van Ronald de Boer komt puur uit z'n frustratie dat ze broer minder te besteden had.

26 juli 2017 om 12:13

Ze broer gaf wel de jeugd een kans en nu moet je erg goed zijn om een kans te krijgen. Een speler als Cerny kan beter om een verhuur of transfer vragen want die gaat niet meer aan de bak komen bij Ajax. Hij zit vanavond niet eens bij de selectie.

26 juli 2017 om 12:31

Nee, duuuh.
Tuurlijk zit hij niet bij de selectie....
Younes, Neres en Kluivert zijn beter dan Cerny.....
Cerny moet niet zeuren, want hij is gewoon tweede man op een flank(links of rechts maakt niet uit in deze gezien hij t beide kan). Die komt echt wel aan voetballen toe hoor dit seizoen.

Vergeet niet dat Ajax +- 50 wedstrijden zal spelen, Cerny komt toe aan 15-20 wedstrijden, ben ik van overtuigd. Nooit niet gaan verhuren en zeker niet verkopen.

26 juli 2017 om 12:35

Zo goed is kluivert niet... moet je maar eens een aantal wedstrijden op hem letten. Wil veel teveel zelf doen en wil dan ook nog eens iedere actie teveel doorvoeren. Of hij moet dit in de zomer afgeleerd hebben. Ik hoop het wel

26 juli 2017 om 12:36

@kohaku en toch kocht hij meer spelers per vertrokken speler dan dat er na zijn periode is gedaan... dus dan kocht hij dus spelers die niet goed genoeg waren voor de basis... iets wat totaal tegen plan cruijff ging...

26 juli 2017 om 13:01

als ajax zich europees weet te plaatsen voor de poule fase in europa teminste

26 juli 2017 om 13:19

Toch is hij beter dan Cerny......

Ronald de Boer heeft er moeite mee dat toen z'n broer trainer was dat er minder middelen waren. Ajax heeft de laatste jaren mooie bedragen binnen gekregen en gebruikt die nu ook met beleid. Dolberg, Sanchez en Ziyech gaan de komende klapper maken. Ronald vergeet ook dat je met zes miljoen euro alleen een aardig talent van een subtopper in Nederland kan kopen. De tijden veranderen snel. Het gemiddelde van de transferbedragen ligt nu ook vele malen hoger.

Wel leuk om alleen de zuid-amerikaanse aanvallers te benoemen, die juist een beetje tegenvallen. Sanchez daarentegen is een en meesterzet gebleken. Verder is de markt ook gewoon anders, waardoor je niet kunt achterblijven met continu dezelfde bedragen.

26 juli 2017 om 12:14

Sanchez viel wel binnen die 6 miljoen, Neres absoluut niet. Met dat soort bedragen loop je straks weer tegen een gevalletje Suljemani aan.

26 juli 2017 om 12:40

dan is dat maar zo, risico van het vak.
voor 6 miljoen ga je tegenwoordig niet veel bijzonders meer krijgen, uitzonderingen daar gelaten

Ik denk dat Ajax ook wel doorheeft dat je meer rendement uit je geld haalt als het kapitaal op het veld staat. In het huidige economische klimaat kun je als particulier of bedrijf beter het geld investeren. Aangezien het rendement op de rekening achterblijft op de daarvoor bestemde belastingen.

Overmars is een zakenman. Hij weet heel goed hoe hij dat doet. Nu kun je zeggen: We houden ons aan de bedrijfsfilosofie, en dan zie je met de jaren je vermogen toch krimpen (als je niet verkoopt) Of je zorgt ervoor dat je kapitaal op het veld staat. Ajax heeft in europa nog steeds een goede naam en ik ben er zeker van dat dit soort investeringen er in ieder geval voor zorgen dat je over 3 jaar op zn minst kiet speelt.

Vijftig miljoen voor Sanchez en Dolberg vind ik op dit moment zachts gezegd nogal gortig ingeschat. Daarnaast heeft Cerny ook kansen gehad en is het er tot dusver nog niet uitgekomen, ook in de oefenwedstrijd tegen Lyon kwam het er weer niet en was hij misschien wel de minste aan Ajax-kant.

De scouting moet z'n werk doen en een analyse maken of een speler het waard is of niet. Of dat nou 6 miljoen of 15 is, zolang een speler het waard is en het is voor de club financieel gezien te billijken moet dat kunnen. Je kunt je wel moreel vasthouden aan een bovengrens, maar dat conflicteert met je sportieve aspiraties.

26 juli 2017 om 12:08

En vergeet niet dat er nu meer te besteden is dan pakweg vijf jaar geleden. Ajax probeert gewoon langzaam weer de weg naar boven te vinden. Ondanks dat we vorig jaar geen prijs hebben gewonnen was het voetbal onder Bosz wel beter dan onder Frank de Boer. Heus, dat irriteerd Ronald ook wel...

26 juli 2017 om 12:41

@007

Klopt, maar Frank is nog geen 5 jaar vertrokken, dit wordt pas het 3e seizoen waar Ajax in gaat dat hij niet meer aan het roer staat, toen was het geld in kas ook al aanzienlijk hoog. Ik snap Ronald deels wel, Frank heeft vaak lopen zeuren om nieuwe spelers maar werd vaak de deur gewezen. Nu kan plotseling in een jaar tijd 11 miljoen uitgegeven worden aan Ziyech, 12 aan Neres, en het zal me niets verbazen als Ajax 15 gaat neer leggen voor Richarlison. Dat is 38 Miljoen voor 3 spelers in een jaar tijd waarvan het bedrag boven de 10 miljoen bedraagt, en Frank niet verder mocht gaan dan 6 a 7 miljoen voor 1 speler.

Voor betere spelers moeten er grotere bedragen op tafel komen, en dat is wat Ajax sins vorig jaar dan ook doet, ben daar dan ook zeker blij mee.

26 juli 2017 om 13:13

2e seizoen pas zeker dat f de boer er niet is

26 juli 2017 om 14:49

Minimaal (!) 50 miljoen zelfs. Die Ronald toch.
Vervolgens klagen over een aankoopbedrag van 12 miljoen. Dat rijmt niet helemaal.

Tja, je moet stappen durven te maken. Ajax heeft het geld, de buffer, de uitstraling en de ambitie. Zoals ik vaker heb gezegd hoop ik dat ze het FC Porto worden van Nederland. Waar een mix van goud gescoute spelers en eigen jeugd goede resultaten kan neerzetten en veel geld kan opleveren. Zodat Ajax steeds weer een stapje kan maken. En anderzijds betaal je liever 6 mln voor een Gudelj of iets meer voor een Ziyech, Sanchez, Neres.

Ronald hou aub op. Eindelijk durft Ajax een keer de portemonnee te trekken om kwaliteit aan te trekken. Dat is een verademing ten opzichte van de tijd onder De Boer waar een low budget Ajax alle creativiteit uit het elftal haalde.

26 juli 2017 om 12:19

Onder de tijd van De Boer zouden Ziyech en Sanchez niet eens gehaald zijn.

Ik ben juist meer geneigd om een compliment uit te delen aan Ajax qua uitgaven. Ja, er zit nog steeds regelmatig een dure klant bij die niet altijd even goed uit de verf komt, maar over het algemeen houdt Ajax behoorlijk de hand op de knip. Ook als er voor veel geld is verkocht.

Ik kan mij zo voorstellen als het echt zo is dat Ajax 150 op de bank heeft staan dat ze ook zomaar een machtsgreep kunnen doen in onze eigen competitie door flink te shoppen en met geld te smijten zodat PSV en in mindere mate Feyenoord nooit meer kan aanklampen en dat Ajax vrijwel elk jaar kampioen kan worden. Ik ben blij dat ze dat niet doen. Overmars vind ik een raar kereltje, maar zijn beleid lijkt toch steeds meer rendement op te leveren.
"vroeger" kreeg Ajax op een enkele speler na geen ruk of veel te weinig voor hun spelers, nu gaat zo'n beetje de helft weg tegen een mooi bedrag. Dat moet toch vooral aan Overmars liggen lijkt mij.

Die Ronald ziet zeker liever spelers als Gudelj Serrero en Sigthorsson bij Ajax spelen. Man man man wat ben ik blij dat dat beleid nu overboord is gegooid. Anders had Ajax niet de EL finale bereikt.

26 juli 2017 om 12:43

zonder dat beleid waren we nu niet in de positie geweest om dit soort aankopen te doen.. verder is het beleid niet gewijzigd maar zijn de bedragen alleen iets opgeschroeft...

26 juli 2017 om 12:48

Dat was toen nodig om financieel weer gezond te worden maar Ronald geeft dus aan dat ze daar nog steeds mee door moeten gaan. Als Ajax naar hem had geluisterd dan had Ajax vorig seizoen niet de finale EL bereikt.

Oke dan meneer de boer. Je broertje verdedigen is leuk en aardig, maar als het doel is om jeugd een kans te geven maakt de transfersom niet uit. Ik heb bij deze de huurlingen niet meegerekend, maar het komt er op neer dat de boer uitkwam op 2/3 van alle verkopen kregen een aankoop ervoor terug waarbij dat in de laatste 2 jaar op 1/3 ligt. Dus de boer kocht in verhouding 2x zoveel in per verkoop als daarna. Leg dat eens uit?

In zekere zin is het opvallend dat Ajax in plaats van een enkele aankoop nu wel constant bezig is met de ene na de andere Braziliaan van boven de 10 miljoen.

Wel jammer want ik keek uit naar een debuut van Vince Gino Dekker of dit seizoen iets meer Pelle Clement die helaas is vertrokken. Ach, whatever!

Ja Ronald, toen je broer bij ons trainer was waren we nog aan het puinruimen na de geweldige jaren onder van den boog, Slop en joost mag weten hoeveel anderen hun voorgingen. Toen Frank tekende hadden we een magere financiã«le situatie en een bijna net zo magere selectie. Frank heeft daar uitstekend werk mee verricht en is medeverantwoordelijk voor onze klim uit dat dal. Door onze sterspelers goed te verkopen, het lozen van "gratis aanwinsten" met peperdure contracten, het voorzichtig geld uitgeven op goedkope markten én het behalen van CL zijn we dit te boven gekomen.

Verder is het raar dat hij Cassierra noemt maar Sanchez niet, alleen de aankoop van Sanchez maakt al ruimte voor al die andere investeringen. Ook plaatst hij twijfels bij Neres om vervolgens Cerny een absoluut toptalent te noemen.. Ja zo lust ik er nog wel een paar.

Verder moeten we ook heel eerlijk zijn. Met dit gezonde beleid ga je gewoon geld overhouden jaarlijks omdat je topspelers allemaal een keer hogerop willen. Dus dan rest de vraag: "wat moeten we met dit geld doen?" prioriteit zou de koop van het stadion moeten zijn, dat scheelt aanzienlijk in de jaarlijkse kosten ( 10 miljoen huurprijs dacht ik?!) en dan hoef je ook niet je stadion als prostituee te laten dienen voor de Gordon's van deze wereld waardoor de kwaliteit van het gras eindelijk eens prioriteit kan zijn. Daardoor creã«ren we extra ruimte in de begroting en kunnen we het salarishuis verhogen zodat we onze dragende spelers wellicht een extra jaartje kunnen behouden. Verder kunnen we (nog meer) investeren in jeugdscouting en trainingsaccomodaties en daar houd het wel mee op. Dus ik snap wel dat Ajax niet bang is om een keer goed te investeren in een speler die aan hun profiel voldoet, aangezien de opties niet oneindig zijn.

Iemand die een paar wedstrijden in de brazilliaanse competietie heeft gespeeld kan nooit 12 miljoen waard zijn zegt die maar dolberg die een paar wedstrijden in de eredivisie heeft gespeeld is min 50 miljoen waard...🙄🙄

'verzucht de Boer'

Lekker dramatisch weer.

On: Cassierra is pas 20 en daarvan werd toen hij gehaald werd al gezegd dat hij niet meteen voor het eerste was gehaald en ruim de tijd krijgt om te wennen. Hij heeft het bij Jong aardig gedaan en krijgt verder natuurlijk niet veel kansen. Het lijkt mij ook geen geweldenaar, maar om hem meteen af te schrijven is onzin. Dat hij niet overtuigd is van de meerwaarde van Neres is helemaal onzin, hij is gehaald met de nadrukkelijke opmerking dat hij eigenlijk voor dit seizoen is gehaald en ook bij hem dat hij er niet direct hoeft te staan. Hij heeft wat leuke dingen laten zien, en misschien wordt de Boer dit seizoen wel overtuigd. Hoe dan ook, ik snap zijn punt niet helemaal. Er spelen aardig wat jeugdspelers in het eerste, de doorstroom is al een jaartje of 2, 3 goed, wat maakt het dan uit dat spelers meer kosten, als ajax ook het geld heeft? Het huidige beleid zit nog steeds geen talenten van de Toekomst in de weg, dus wat is het probleem?

Enerzijds logisch dat Ajax wat meer geld uitgeeft, ze harken ook genoeg binnen. Aan de andere kant vond ik het geld voor Neres ook wat veel. Ja, hij moet wennen, zal best, maar die periode is nu over dus nu moet hij er gewoon staan. Eigenlijk al vanavond in de wedstrijd tegen Nice, want op gang moeten komen is leuk, maar zo overleef je die voorrondes nooit.

Volgens mij vergeet de Boer ook eventjes Ziyech te vermelden waar ook 10 mlj of zo voor betaald is en die nu al 20 miljoen of daaromtrent moet kosten. Staat ook jongens als Frenkie de Jong in de weg, maar ja .. zijn die jonge jongens er al klaar voor, hadden we vorig seizoen ook in de finale gestaan met Frenkie op het middenveld ???

Overigens niets ten nadele van Frenkie, maar soms heb je ook jongens nodig die van hetzelfde niveauy of iets hoger zijn. Bazoer en Riedewald konden daar bijvoorbeeld niet mee omgaan. Die waren niet in staat om zich weer in de basis te knokken of wilden dat niet.

Je selecteert ook door op mentaliteit en de wil om ten koste van iedereen de top te halen hoort daar ook bij en dus moet er concurentie zijn. Dan moet je een speler als El Ghazi aan zijn contract houden zodat er concurentie is voor Kluivert.overigens is ook Cerny iemand die moeite heeft met de concurentie....

Cerny is gewoon niet goed genoeg. Meer een showmaker dan een vechter.

Ik snap het probleem niet. Ajax haalt toch veel geld binnen met uitgaande transfers? Wat moeten ze dan met dat geld doen, ergens in een schatkist stoppen?
Lijkt me logisch dat als je geld kan besteden je dan altijd probeert om je selectie sterker te maken en beter te worden.
Cassierra heeft nog niet zoveel laten zien, maar niet elke aankoop zal een hit worden. Maar als je 10 miljoen uitgeeft aan Cassierra en Sanchez, en een van die twee wordt een topper en gaat weg voor het driedubbele, dan heb je het gewoon goed gedaan. Je moet ook een beetje risico durven nemen.
Ik vind juist dat Ajax deze transferzomer tot nu toe veel te weinig uitgeeft. Ze hebben al zo'n 50 miljoen binnengeharkt (klaassen 30, Riedewald 9, Tete 4, Peter Bosz 5, en nog wat kleine transfers, Clement, Zivkovic etc.), en nog niets uitgegeven... Wat mij betreft kunnen ze die hele 50 miljoen herinvesteren in een stuk of drie goede spelers. Waarom niet? Je wilt toch sterker worden lijkt me.... Ze hebben geen schulden en al een eigen vermogen van dik boven de 100 miljoen.
En het is nou ook niet zo alsof de jeugd er niet door komt de laatste tijd... afgelopen seizoen Kluivert, de Ligt, van de Beek, Dolberg. De Jong komt er nu ook bij... Komt Ronald de Boer lekker met Cerny als voorbeeld, volgens mij gaat die het gewoon niet redden hoor, Kluivert is hem gewoon voorbij gegaan.

Jongens toch, laat Ronald ff lekker zeuren man! Hij is erg scherp in zaken, maar nu slaat hij de plank volledig mis. Voor 6 meloenen krijg je tegenwoordig een koekenbakker van de nr 4 uit de Skusklufkutte Divisie op de Faroer! De markt is helemaal leip! Ik zie huizenhoge transferbedragen voor spelers die er echt niet zoveel van kunnen hoor! Maar ja, een kinderhand is gauw gevuld 🤣

Te grappig voor woorden dat de Boer kritiek heeft op het aankoopbeleid maar zelf eigenlijk het argument aangeeft waarom dit nu het ajax beleid is...dolberg en Sanchez zijn nu 50 miljoen waard!!

Ziyech zal bij een verkoop in de toekomst ook wel +10 winst opleveren

Dan heeft ajax nog Kluivert, de Ligt EN vd Beek welke volledig Eigen jeugd zijn welke de potentie hebben om voor aanzienlijke bedragen te worden verkocht.

de Boer praat dus grote onzin, maarja What else is new.

26 juli 2017 om 13:07

Inderdaad en dan ook nog Cerny als argument aanhalen die gewoon niet goed genoeg is om de andere selectie flankspelers eruit te spelen.

In tijd van de boer was er lang niet zoveel inkomsten, ook geen buffer en leden we veel verlies. Dat is allemaal anders nu, als je zoveel verdien kun je gewoon een deel herinvesteren en dan zie ik liever een paar dure aankopen, dan veel goedkope. Ook mede zodat de opleiding ook de ruimte krijgt, is dat echt een probleem op dit moment? Volgens mij krijgen van de Beek, de Jong, Zeefuik en Eiting ook kansen en als Cerny laat zien dat hij beter dan Neres en Kluivert is, dan staat hij in de basis.

Ik hoor van heel veel mensen dat ajax heel veel geld overhoud aan alle grote transfers. Maar kan het ook zo zijn dat ajax veel meer geld in de jeugdopleiding steekt? Is dat eigenlijk ergens terug te vinden hoeveel ajax in totaal besteed aan de jeugd en bijv. een Feyenoord en Psv?

Ik vind het maar een beetje gelul in de ruimte van Ronald sorry hoor. In de tussentijd is de markt veranderd waardoor je aan de ene kant meer geld krijgt voor je spelers en logischerwijs dus ook al sneller meer uitgeeft. En als de kas het toelaat, waarom dan niet? Moeten we dan eindeloos blijven blindstaren op jeugd en geen geld uitgeven terwijl iedereen om ons heen alles wegkaapt met wel uitgeven? Dan nog roeptoeteren dat Cerny buiten de boot valt, Cerny heeft zijn momenten niet gepakt in de tijd dat hij kreeg, dan moet er naar alternatieven gekeken worden en dat is helemaal goed. Cerny moet dan knokken en het tegendeel bewijzen.

Ach, voor Sinkgraven werd ook 8 miljoen betaald. En voor Gudelj geloof ik 6. Alsof die zoveel meerwaarde hebben gehad.

Ik snap wel dat je niet telkens 15 miljoen moet gaan uitgeven hoor. Maar Ziyech is het waard. En Neres heeft nog geen kans gekregen het tegendeel echt te bewijzen en staat te boek als een heel groot talent als Brazilië. Dat is de markt tegenwoordig.

Liever 10-15 miljoen voor een topper met potentie, dan 6 tot 8 miljoen voor een speler waar je niet of nauwelijks beter van wordt.

Zucht de Boer... zo kan je wel blijven zeiken om het zeiken. In het voetbal is niks zeker vooraf, makkelijk langs de lijn klagen.

Ben klaar met dat gezeik, het is nooit goed.

Dat Ajax meer kan betalen houdt in dat ze meer geld uitgeven nu en ja, dat houdt in dat je risico's kunt nemen zonder dat je daarvoor in de problemen komt. Een speler kopen zorgt altijd voor mitsen en maren, maar om dat nou weer naar voren te brengen om in het nieuws te komen... slap.

Naar ik meen was Ronald zijn broer gek op spelers als Dijks en Gudelj.
We dachten even dat we dat tijdperk achter ons hadden gelaten, maar
nu Bosz is verdwenen mag er weer in dit soort spelers worden geinvesteerd.
We zullen vanaf vanavond zien hoe het nu zuinige transferbeleid uitpakt.
Misschien over 2 weken weer een paar paniekaankopen??

toch apart. Toen zijn broer nog bij Ajax zat hoorde je nooit een kritisch geluid over al die kromme aankopen die Frank de Boer deed. Sinds hij weg is komt hij met grote regelmaat met allerlei kritiekpunten.

En dit zijn dus de figuren die Ajax adviseren welke trainers ze moeten aanstellen...
Ajax moet zich helemaal niet laten adviseren door figuren als De Boertjes, Heitinga en Vd Vaart die maar uit hun nek lopen te kletsen.

Wat een kletsverhaal van R. de Boer. Het werd de hoogste tijd dat Ajax eens geld ging uitgeven aan kwaliteit i.p v. kwantiteit Er zijn vorig jaar maar een paar aankopen gedaan maar de kosten daarvan vallen in het niet bij de uitgaven aan een veelvoud van middelmaataankopen ( voor Duarte en van der Hoorn koop je 1 Neres) die er tijdens het bewind van z'n broertje zijn gedaan. Bovendien kom je met echte kwaliteit veel verder in Europa wat direct (premies, recettes en reclame) en indirect (transferbedragen) een hele hoop geld oplevert. Met dure aankopen heeft Ajax dus heel veel geld verdient en niet te vergeten: Veel Aantrekkelijker Voetbal Gespeeld. Ook het argument van de jeugd is volstrekte lariekoek: jeugd die met kwaliteit speelt wordt daar beter van, jeugd die in Europa speelt wordt daar beter van. Denk je nu echt dat Donnny van de Beek iets heeft opgestoken van Gudelje in de wedstrijd tegen Heracles? Laat me niet lachen. Lekker doorgaan met kwaliteit kopen en dat in combinatie met eigen jeugd die echt goed is (niet nivo El Ghazi dus)!

Die Ronald betaald dus liever 4 miljoen voor Vd Hoorn dan 5 miljoen voor Sanchez. En hij betaald liever 6 miljoen voor Gudelj dan 11 miljoen voor Ziyech. Je gaat je bijna afvragen of De Boertjes wel het beste voor hebben met Ajax...

Cerny idd een slecht voorbeeld. Die moeten ze een jaar verhuren en kijken of hij zo de volgende stap kan maken. Op dit moment is hij er niet

Kopen om te verkopen! Zijn deze spelers beter dan je eigen danwel gekochte jeugd? Ja ze hebben het geld echter moet je je afvragen of je dit wil als club.

Lief dat hij het zo ziet voor zijn broer, maar is natuurlijk onzin. 6 miljoen? Als we iets moeten voorstellen moeten we echt niet denken dat we met 6 miljoen spelers kunnen aantrekken die het verschil maken. Met 6 miljoen kom je aan een Moisander en Sightorsson, overigens werd een riant bedrag ebtaald door Frank voor Sinkgraven????

Ach vergeet ook niet dat Ajax zelf ook het dubbele voor zijn spelers krijgt van wat ze daadwerkelijk waard zijn.

De Boer slaat de spijker op zijn kop. Veel fans zijn na het mooie voetbal en het bereiken van de finale erg positief maar ik ben een stuk gematigder. Ajax heeft afgelopen jaar 5 Nederlandse voetballers verkocht die 2 jaar terug veelbelovend waren namelijk Klaassen, Tete, Riedewald, El Ghazi en Bazoer. Van deze groep vertrekt alleen Klaassen door de voordeur. Wat erachter staat is nog niet overtuigend. Daarnaast is het een trend dat Ajax steeds meer aankopen en jeugdspelers uit het buitenland haalt. Met andere woorden met het oog op ons nationale team maak ik mij zorgen over Ajax. Daar kwamen toch de meeste internationals vandaan en momenteel hebben m.i. alleen Van Beek, De Ligt en Kluivert dit potentieel van de groep die op dit moment al meedoet. Ik hoop dat er fantastische talenten achter staan maar 3 aankopen van 10+ miljoen in 1 jaar tijd is gewoon niet gezond voor een club als Ajax en gaat de kernwaarden van de club (opleiden eigen jeugd) in de weg staan. Een gerichte aankoop die een directe versterking is zoals Ziyech prima maar een jongen met een paar wedstrijden in de benen op het hoogste niveau in Brazilië voor dit bedrag binnenhalen vind ik echt slecht beleid. Als je dit nog 2-3 jaar doortrekt is er zeker weten over een aantal jaar weer sprake van een crisis zoals enkele jaren geleden.

Toen was er een andere tijd toen moest ajax ook wel het heeft ook resultaat geboekt door de zuinigheid van ajax is de bank nu ook goed gespekt en zijn er nu meer mogelijkheden natuurlijk moet je wel oppassen met hoe je geld uit geeft en moet je de risico durven nemen maar al zou je een speler (doe eens gek) 20 mil uitgeven kan zo maar fout gaan kijk naar nouri al is hij wel eigen jeugd

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren