Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Je zal spelers als Messi en Neymar niet naar de Premier League zien komen’

Laatste update:
/

Paul Scholes heeft de Premier League niet hoog zitten. De voormalig Manchester United-middenvelder is van mening dat de beste voetballers ter wereld niet in Engeland te zien zijn. “Op Sergio Agüero, Kevin De Bruyne en David Silva na, hebben we hier niet de beste spelers”, zegt Scholes.

Scholes ziet betere voetballers rondlopen in Spanje, Duitsland en Italië. “De Spaanse competitie is verrweg de beste, als je het hebt over Europese competities”, zegt Scholes volgens the Guardian. “In de kwartfinales van de Champions League en Europa League van het seizoen 2015/16, waren zij met zes van de zestien clubs vertegenwoordigd, bijna de helft. De Premier League had er slechts twee.”

Volgens Scholes zijn de drie eerder genoemde spelers het beste wat de Premier League te bieden heeft. Voetballers als Paul Pogba en Zlatan Ibrahimovic noemt hij niet. “De beste voetballers spelen in andere landen. De beste voetballers zitten in Spanje, bij Bayern München of bij Juventus. Wij worden alleen gelinkt aan grote spelers. Gareth Bale bijvoorbeeld is een topspeler, maar we hebben hem niet. Niet meer. Je zal een Lionel Messi nooit naar hier zien komen, een Neymar zal je niet in de Premier League zien.”

Dat de Premier League niet de beste ter wereld is, komt volgens Scholes door de clubeigenaren. “Vandaag de dag is geld het belangrijkste in het voetbal. Clubeigenaren zijn alleen geïnteresseerd in het verdienen van geld voor hun club. Het interesseert ze niet wat er op zaterdagmiddag op het veld gebeurt. Het gaat ze puur om het doen van zaken, terwijl je bij een club als Barcelona de perfecte balans ziet tussen business en voetbal."

Wat is volgens jou de beste competitie ter wereld?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat een onzin, heeft Scholes gemist dat United Zlatan, Mkhitaryan en Pogba gehaald heeft? Arsenal Xhaka en Mustafi, City Gundogan en Bravo, En Neymar zie ik echt wel naar de PL gaan in de toekomst, Messi niet, maar Neymar blijft niet zijn hele carrière bij Barcelona voetballen denk ik.

5 september 2016 om 17:59

Helemaal mee eens wat die zegt de italiaans competitie groeit en groeit terwijl de premier league op city na alleen Maar achteruit gaat dat kun je zien aan dat een matige club als leicester kampioen kan worden verder zie je ook dat landen met veel Bpl spelers zeer matig presteren denk aan belgie en engeland terwijl landen als frankrijk spanje en italie veel beter spelen.

5 september 2016 om 17:59

En de bundesliga en spanje zijn al op een hoog niveau

5 september 2016 om 18:03

Waan van de dag, één jaar word er eens een ongewoon team kampioen en de competitie is in verval? voorlopig groeit er in Italië nog niks op Juventus na, de rest moet maar eens zien of ze kunnen aanklampen, al worden er nu wel bewegingen richting verbetering gemaakt door o.a. Inter en Milan, twee clubs die nodig zijn om onze eer Europees hoog te houden. Ik ben blij dat de Serie A enigszins terug lijkt te vechten, en weer wat kapitaal herbergt, maar we moeten niet doen alsof we er al zijn, ja we naderen Engeland op de rangschikking, maar in het voetbal is alles in een cyclus, wat betekent dat de PL clubs ook hun tijd weer gaan hebben in Europa, zo lang is het namelijk nog niet geleden dat de PL in Europa de baas was met United en Chelsea, dat is voor ons Italianen wel wat langer geleden.

5 september 2016 om 18:06

Roma niet?

5 september 2016 om 18:06

Behave city heaven ze de laatste 2 jar Niks later Zien Alleen city stunt tegen Psg maar dat is het dan ook wel

5 september 2016 om 18:06

Roma en napoli zeker wel

5 september 2016 om 18:10

Asr80

Ik wil je club niet beledigen, maar neen, ik blijf Roma net als Napoli een clun vinden die het net niet is, en het waarschijnlijk ook niet snel zal zijn, in Europa is Roma een lachertje, ze gaan daar altijd af, Roma heeft nog steeds de mentaliteit van een subtopper, ze willen als Juve, Inter en Milan zijn maar dan moet het allemaal beter, professioneler en vooral constanter. Ik zeg niet dat Roma niets kan bereiken, maar de geschiedenis leert ons dat Roma alleen komt piepen in de top drie als andere toppers wegvallen, Roma kan het nooit zelf helemaal waarmaken, zelfs in de tijd dat Milan en Juve door de bond genaaid werden en Roma het enkel met Inter moest uitvechten, faalden ze, zelfs eigen supporters benoemen het vaak falen van Roma als een ziekte van het huis. Prachtige club, maar zie ik ze groeien? Ik weer het niet, misschien met het nieuwe stadion in aankomst, we zullen zien.

5 september 2016 om 18:34

Geef je bijna gelijk.. buiten de jaren 1998 en 2002.. erna net zoals zovele clubs in italie hebben ze moeten boeten door hun wanbeleid.. btw ze spelen prima europees, alleen dat tikkeltje.. In Italie zelf zie ik ze wel hoog eindigen. Het beste voorbeeld is Pjanic nr Juventus, tekenend.. geen geld maar toch hun plan trekkend..

5 september 2016 om 18:01

Neymar zoet trouwens ronaldinho als voorbeeld hij wil daarom graag de ster van PSG worden maar Barca vind die ook prima

5 september 2016 om 18:01

Die gaat echt niet naar de premier league

5 september 2016 om 18:06

Dat klopt, mooie namen. Maar wat mij betreft heeft hij gelijk, de Premier League kan geen spelers van het kaliber Modric of Suarez halen. Zo ver staat een Pogba of Xhaka nog lang niet.

De United fans zullen dit weer graag horen van Scholes hehe, stiekeme man city fan.

5 september 2016 om 18:15

Welke liga kan dat wel? Geen enkele, dat ligt niet aan de PL, maar wel aan de sterkte van de Spaanse twee. Enkel Real en Barcelona kunnen nagenoeg iedereen halen. Maar ook dat blijft niet eeuwig duren, en als competitie qua potentieel is de PL sterker dan Spanje.

5 september 2016 om 18:24

Welja, die Spaanse 2 kunnen dat, dus la Liga kan dat. Het ligt inderdaad niet zozeer aan de competities zelf en wel aan de individuele clubs, als je dat wil zeggen.

Qua potentieel, mja. De PL is al lang stinkend rijk maar we zien voorlopig weinig resultaten op Europees vlak. We zullen zien of ze ooit de beste competitie worden maar het beleid van de meeste clubs lijkt nergens op.

Sowieso blijven Real en Barca voorlopig wel het summum in het voetbal en zal er weinig veranderen.

5 september 2016 om 18:53

Ben je nou sarcastisch? Die 2 komen namelijk uit de pl ..

5 september 2016 om 18:59

Nee, doodserieus.

Ze komen inderdaad uit de PL maar toen ze daar naar toe gingen waren ze het nog nobody's, als City of Chelsea nu alles zouden inzetten op 1 van die 2 zouden ze hen zeker niet kunnen losweken, omgekeerd allicht wel.

Een speler van een dergelijk kaliber (kijkend naar het huidige niveau van de speler en niet 6 jaar geleden toen ze naar de PL gingen), gaat niet naar een Engelse club.

5 september 2016 om 19:52

Als levy niet zo'n lastige man was had United Modric gekocht. En Suarez wilde een jaar eerder nog naar Arsenal. Dus ten tijde van hun transfers naar spanje was het helemaal niet ondenkbaar dat een engelse club ze gekocht had.

Nu zitten ze bij topclubs dus gaan ze niet meer zo makkelijk weg. Maar dat is hetzelfde met de grote spelers bij de grote clubs in de pl.

5 september 2016 om 19:54

Zowel Modric als Suarez zijn grote jongens geworden in de BPL.. Daarnaast lopen er heel wat wereldtoppers rond in de BPL.. Scholes noemt er 3.. daarnaast Ibra, Pogba, Ozil, Sanchez, De Gea, Courtois, Koscielny, Cech, Oudere garde Terry.. Wat naar beneden gehaald door blessures, maar nog steeds een grote jongen: Kompany. en dan nog Hazard.. en dan zijn er nog wel meer getalenteerde voetballers... Het komt uiteindelijk allemaal neer op wat je goed vind en wat je slecht vind, dat is een persoonlijke mening.. Maar toch kan ik me niet voorstellen dat er kan worden ontkend dat er talent rondloopt in de BPL.. Tuurlijk zijn Barca en Real Madrid geweldige clubs met geweldige spelers, tuurlijk is Bayern ook geweldig, maar toch maakt dat Engelse clubs en spelers actief in de BPL niet automatisch slecht, middelmatig of een andere vorm van muah muah beoordeling. Ook hun zijn gewoon goed.

5 september 2016 om 22:29

Dat was zeker niet ondenkbaar, maar de kans is best reëel dat Barca of Real de speler dan ook bij die clubs zouden halen, zoals met Ronaldo.

5 september 2016 om 22:33

freshprince

Misschien heb ik het allemaal wat pover verwoord. De kern van mijn boodschap is dat de aller aller allerbesten, de Neuers en Ronaldo's van deze wereld, die de allerbeste op hun positie zijn, niet in Engeland spelen. Dat bedoelt Scholes ook, lijkt me.

Uiteraard spelen er in Engeland ook tal van topspelers. Maar de Gea is geen Neuer, net zoals Hazard geen Ronaldo is. De absolute crème de la crème zit bij die clubs.

Daarom ook schakelen die grote 3 elk jaar de afgelopen jaren vrij makkelijk de Engelse clubs uit in Europa, die 3 verliezen haast enkel van elkaar en Juve of Atletico.

Maar dit zegt inderdaad niet zo heel veel over de competities. Al kan de dominantie van de Spaanse ploegen toch niet genegeerd worden.

5 september 2016 om 18:31

Lees jij de tekst weleens? Iedereen weet dat Zlatan alleen voor de uitdaging naar Manu ging..

De spelers die jij opneemt zijn geen wereldspelers en Scholes showt alleen de waarheid, grote spelers neigen vaak naar de Laliga. Als jij neymar als een voorbeeld moet nemen om je mening te bekrachtigen dan zal je toch met meer komen..

5 september 2016 om 18:45

Voor de uitdaging? Ja hoor, en het vele geld en het feit dat we het met United over één van de grootste clubs ter wereld hebben doen er niet toe in zijn keuze zeker? Uitdaging? Dan was hij wel naar Liverpool gegaan. Bovendien speler er ook grote spelers in de PL. Alleen zijn Barcelona en Real nu het summun ja, maar een Juve of Bayern kan ook geen David Silva of Sergio Aguero weghalen bij City, dus wat geld voor de PL clubs geld ook voor Bayern en Juve, dus zo slecht is het niet gesteld met de PL en haar aantrekkelijkheid voor de echte toppers, enkel Real en Barcelona maken kans op toppers van zo'n clubs.

5 september 2016 om 19:03

De beste voetballers uit de PL trekken toch echt naar Spanje. Bale, Suarez, Modrich, Ronaldo en in het verleden bijvoorbeeld Owen, Beckham en Woodgate. Real, Barca en München zijn op dit moment gewoon de beste clubs al een jaar of 6. Over 10 jaar liggen de verhoudingen misschien weer anders want gebeurd vaker.

5 september 2016 om 19:57

Ik vind het zo jammer dat je voorbij aan het punt wat Scholes hier maakt. Je kunt discussiëren over topstransfers, maar de reden waarom de clubs in Spanje beter presteren dan hun Engelse tegenhangers heeft met focus te maken.

Hij zegt hier dat Engelse clubeigenaren weinig interesse hebben in de gebeurtenissen op het veld, maar meer in het zakelijke apsect. In Spanje ligt die balans meer naar het sportieve. En dat is iets waarover het interessant is te discussiëren.

Iedereen is weer verontwaardigd over de vraag welke competitie is de beste, zou Messi ook wel zoveel scoren in Engeland, is het rechterrijtje in Spanje waardeloos, en meer van die onzin.

Niemand komt met een goed onderbouwd argument waarom de prestaties van de Engelse clubs achterblijven. Nu komt Scholes daar wel mee. Ik kan me er wel in vinden. Ik zie al jaren een exodus aan spelers die moeiteloos vervangen worden in Spanje, en desondanks presteren de clubs die daarmee te maken krijgen boven verwachting. Kijk maar eens naar de winnende elftallen van Sevilla in de afgelopen drie jaar. Veel mutaties, en toch herkenbaar, goed voetbal tegen het einde van het seizoen welke drie keer tot winst in de Europa League heeft geleid.

Dat de Engelse clubs nooit een speler als Messi zal overtuigen heeft met meerdere factoren te maken. Wat duidelijk is, is dat de toppers bij de topploegen niet snel voor een verhuizing kiezen. Financiëel gaan zij er weinig op vooruit, en sportief is het geen vooruitgang. Het begint zelfs moeilijk te worden om spelers van Atletico te halen. Ook die gaan vooruit.

Nogmaals, dat is mijns inziens niet de belangrijkste boodschap. Het gaat uiteindelijk om waar je de nadruk legt. Komt dat terug bij het voetbal in plaats van commercie, dan doen de Engelsen ook weer gewoon mee om de prijzen. Wat het uiteindelijk alleen maar leuker maakt.

Wel zou ik het rechtvaardiger vinden wanneer het geld beter over de competities verdeeld zou kunnen worden. De argumentatie waarom de PL een veelvoud zou moeten ontvangen is pover.

5 september 2016 om 20:35

Dat laatste kan hij best gelijk in hebben, ik ging puur in op het feit dat hij beweert dat er geen absolute toppers meer in de PL spelen, wat natuurlijk niet zo is.

5 september 2016 om 21:54

Dat ben ik met je eens. Er spelen veel topvoetballers. Toch spelen de beste spelers op iedere positie denk ik niet in Engeland. Daar zal Scholes ook op doelen, denk ik.

5 september 2016 om 21:28

Miki is bankzitter zo te zien.. Niet eens in de buurt van de bruyne, silva, aguero, pogba en zlatan die gast. Leuke speler maar zeker niet van dat niveau van eerstgenoemden. Rooney zet ik nog hoger in

La Liga heeft het hoogste niveau, Premier League is het spannendst omdat daar de clubs dichter bij elkaar zitten.

5 september 2016 om 18:00

*Omdat ze daar allemaal matig tot zeer slecht voetballen dat heeft leicester toch wel bewezen

5 september 2016 om 18:12

Leicester speelde gewoon heel goed voetbal, dus waar je het op basseert snap ik niet.. Het 'Leicester' geval is zeer uitgebreid onderzocht en er is geconcludeerd dat dit een 'once a lifetime' dingetje is. Ook had leicester geluk dat zowel united en chelsea beiden nou niet echt een topjaar draaiden.

5 september 2016 om 18:21

Gast man united,city, chelsea, arsenal etc vegen de vloer aan met elke club uit italie op juventus na. Ik zie united, chelsea en city ook wel weer op het niveau van atletico en juve komen volgend jaar en misschien dat ze de stap kunnen zetten naar het niveau van de grote 3, maar de tijd zal het leren. Het geld,en tegenwoordig de managers, zijn er al. Dat leicester kampioen werd had puur te maken met het feit dat de echte topclubs een kutseizoen hadden en de clubs als arsenal en tottenham het hebben laten liggen. Dat engelse clubs niet kunnen presteren in europa heeft te maken met dat de competitie fysiek zwaarder is dan de andere competities en omdat ze tactisch zwakker zijn, wat met de komst van de beste coaches inmiddels is veranderd.

5 september 2016 om 18:39

Mindere selecties hebben ze

5 september 2016 om 18:42

Ze doen het al jaren slecht, met als uitschieter chelsea in 2012. We zien europees wel dat de top3 van de bpl veel minder is dan de top 3 van de top 3 van spanje, italie en duitsland

5 september 2016 om 18:56

Overdrijf nou toch eens niet zo. Allemaal matig tot heel slecht .. En dat nog uit de mond van een serie a volger ook ..

5 september 2016 om 18:58

Lol uitschieter 2012 .. United ook nog ff 3 finales waarvan 1 gewonnen in de jaren ervoor ..

5 september 2016 om 19:05

@Hangover, het ligt niet aan de (buitenlandse) coaches in de PL. Het ligt aan de spelers die op een of andere manier vasthouden aan het traditionele spel. Of het komt niet over op de spelers, en dan met name de Britse spelers. Waarom zijn Spaanse, Duitse en Italiaanse ploegen tactisch beter? Terwijl een Pochetino, Guardiola, Mourinho, Conte, Klopp, etc, elders wel Europees succesvol waren.

5 september 2016 om 19:55

Ja de jaren ervoor, dat is wel al een tind geleden. Manu was een topclub die ieder seizoen meedeed om de cl titel/pl titel maar hebben nu nog een lange weg te gaan om weer top te worden.

5 september 2016 om 19:59

Daarom worden de coefficienten ook gerekend over de laatste 5 jaar, en daar zit nu alleen 2012 als uitschieter bij. De laatste 5 jaar zitten ze op hetzelfde niveau als duitsland en italie met spanje op verre afstand als nr 1

5 september 2016 om 20:35

Haha serie a volger zegt die ik vind dat leeicester het uitstekend hebben gedaan maar dit kan alleen in de bpl united bakte er weinig van ook city spurs asenal en cehlsea united word lachen dit jaar mourinho gaat hetzelfde doen als bij chelsea 1 keer de premier league en ms Europa league winnen en dan alles lekker kapot laten gaan

5 september 2016 om 20:56

Bor. Dortmund heeft een heel goed champions league seizoen gedraaid maar je hebt gelijk Hangover96.

Mooie van Engeland is dat er zeker 5 clubs kampioen kunnen worden. In Spanje zijn dat er 2+1, terwijl Juve nu in Italië, PSG in Frankrijk en Bayern München in Duitsland ongeveer het monopolie op de titel hebben (zoals je ook in een eerdere reactie aangaf).

Met als voordeel altijd CL terwijl diverse Engelse topclubs deze financiële doping regelmatig mislopen.

Maar on topic, bepaalde spelers voelen zich prettiger in Spanje of Duitsland dan in Engeland. Heeft ook met speelwijze te maken. Messi zie ik niet uitblinken bij bijvoorbeeld City of United, terwijl ook Suarez beter tot zijn recht komt bij Barca dan bij Liverpool (terwijl Liverpool toch echt mijn favoriet Engelse club is)

als de engelse competitie net zo veel rust tussen elke wedstrijd krijgt over het hele seizoen gezien als andere competities. Dan ben ik er van overtuigd dat alle engelse clubs al beter gaan presteren op het europese podium.

Ook is elke competitie minder intensief als engeland. Elke wedstrijd moet je in engeland voor vechten. Dit verschil is zo veel groter met andere competities zoals Spanje.

Off:
Daarom heb ik messi bijvoorbeeld ook altijd laf gevonden. Het mannetje van de club die altijd alles heeft gekregen. Ja hij is ongelooflijk goed maar hij heeft zich wat mij betreft pas echt bewezen als hij in engeland laat zien dat hij het aan kan!

Ben benieuwd naar jullie mening!

5 september 2016 om 18:03

Ik vind dat hij het zeker wel bewijst de champions league is de hoogste competitie waar je je kan bewijzen en als je als messi bv bayern kapot speelt laat je echt wel zien dat je een grote voetballer bent

5 september 2016 om 18:06

Onzin! Waarom wonnen Engelse clubs dan wel de Champions League in 2008 en 2012?
Sindsdien is er qua rust volgens mij niet echt wat verandert. Messi heeft alle grote clubs (inclusief de Engelse) nu zo'n beetje wel verslagen, hij heeft dus helemaal niets te bewijzen, als je hem in de Premier League zet is hij nog steeds veel beter dan de andere spelers.

5 september 2016 om 18:14

Ik Zou messi wel eens 38 wedstrijd op rij willen zien in de engelse competitie. Ben benieuwd of die aan het einde van het seizoen nog steeds fit is. Ik denk dat hij het niet vol zou houden

5 september 2016 om 18:20

Als een David Silva, Aguero, Mata, Cesc Fabregas, Alexis Sanchez, Ozil, Cazorla enzovoort allemaal beter presteren in de Premier League dan La Liga.

Hoe kom je er dan bij dat Messi het niet zou lukken?

5 september 2016 om 18:23

Veel Spaanse clubs & spelers speeldeb (o.a. door Europese successen) vorig seizoen meer wedstrijden dan de Engelse clubs, dat is dus ronduit onzin.

5 september 2016 om 19:01

Het gaat niet alleen om aantal wedstrijden, maar ook om hoe hard je in die wedstrijden moet werken.

5 september 2016 om 19:14

Ja bij Barca en Real moeten ze minder werken omdat ze er ver bovenuit steken, maar dat zouden ze in de PL ook makkelijk hebben.

5 september 2016 om 19:54

Dat weet ik niet. Voor mn gevoel knokken de lagere teams in de pl harder, dus moet je altijd volgas. Dat zou invloed kunnen hebben.

5 september 2016 om 18:21

Ik heb daar wel een mening over wanneer heeft het engelse nationale team wat gepresteerd op een WK of EK , en als je kijkt naar Italie of Spanje die presteren daar wel , alle spelers die naar Engeland gaan gaan enkel en alleen voor het geld echt niet om het goede voetbal , en ja de competitie is leuker om dat je altijd volle bak moet geven maar que voetbal zijn het de buitenlanders die goed zijn maar veel minder Engelsen , dat bewijzen wel de WK en de EK er lopen veel te veel niet Engelsen en dat maakt dat er alleen goede buitenlanders lopen want engelse clubs doen alleen maar aan kopen kopen en nog een kopen en dan die belachelijke salarissen ik hoop dat die zeepbel eens een keer springt ik kan niet wachten tot dat het gebeurt zou een zegen voor het voetbal zijn .

Goed weer, lekker eten, strand, goed verdienen, lekker voetbal.. wat kan Engeland daar tov brengen buiten wat Ponden? Nah, niet veel.. ondanks de rijke historie! Ahja, dagelijks regen..

5 september 2016 om 18:09

Ja, Engeland kan niets bieden. Daarom werden de tv-rechten daar voor slechts 7 miljard verkocht. lol

5 september 2016 om 18:13

Moest jij topvoetballer zijn? Wat zou je kiezen?

5 september 2016 om 18:19

Kan je dit verduidelijken?

Als hij tot de crème de la crème behoort, kiest de gemiddelde voetballer normaal gezien voor Barcelona of Real Madrid.

Een speler van het niveau eronder, zal volgens mij toch eerder voor een Liverpool kiezen, boven Athletic Bilbao.

5 september 2016 om 18:26

Levenskwaliteit.. Moesten ze niet rondstrooien met geld, zou de PL niets zijn..

5 september 2016 om 18:32

Bon jovi,

Bij Bilbao spelen moet je Bask zijn..

5 september 2016 om 18:32

Is natuurlijk net zo bij Real Madrid. Die kopen Ronaldo ook gewoon voor 94 miljoen en betalen hem (?) een miljoen of 20 per jaar.

Met het budget van Oostende hadden ze la undecima ook niet gewonnen.

5 september 2016 om 18:15

Eten kan je zo lekker maken als je zelf wil, lekker voetballen doe je in Engeland ook, lekker verdienen al helemaal. Voor de rest is er een klein klimaatverschil ja. Maar dat is ook persoonlijk. Sommigen vinden die hitte ook niet alles.

Ronaldo zie ik ook niet zomaar naar Bayern of Barca gaan. Aguero, Silva, Kompany en Toure hebben ook nooit willen vertrekken bij City. Als een speler op zijn plek zit, dan zit hij op zijn plek.

Overigens heeft La Liga het hoogste niveau met de beste spelers. Maar daarna zal Engeland volgen met de Bundesliga daar achteraan. Ook de Serie A is natuurlijk niet slecht.

Denk ook niet dat het ter discussie staat welke competitie het sterkste is de afgelopen jaren. Je hoeft alleen maar naar de Europese resultaten te kijken om tot deze conclusie te komen.

5 september 2016 om 18:18

Ik denk niet dat dat per definitie iets zegt over de sterkte van een competitie. 2-6 goede teams maakt nog geen 18-20 goede teams, waar een competitie doorgaans uit bestaat.

5 september 2016 om 21:58

Dat klopt. Wat je dan kunt doen is kijken hoe die 2-6 teams zich verhouden tot de rest van de competitie. Dan zie je dat de verschillen nagenoeg gelijk zijn.

premier league is lekker spannend, maar de teams zijn voetballend en tactisch niet goed genoeg. Spanje is superieur. Helemaal met scholes eens

Meneer Scoles zit er naast. Zijn CL voorbeeld laat dat goed zien. Messi zal niet naar de PL gaan, maar ook niet naar Las Palmas, Granada, Udinese, Palermo, Augsburg, Freiburg of zelfs een Werder Bremen, Inter of Sevilla.

De vraag is eerder of een speler liever naar Granada gaat of naar Sunderland. Want je kan een competitie wel beoordelen op zijn beste team, maar daar doe je de rest van de teams in zo'n competitie toch echt tekort.

Premier League veruit de moeilijkste (de meest competitieve) competitie maar la Liga in de top de beste ploegen. Maar PL heeft het grootste entertainment niveau en wordt alleen maar beter. vanwege leefbaarheidsfactoren (inderdaad zon, temperatuur, strand, leefklimaat) zullen Barcelona en Real Madrid altijd grotere trekkers blijven voor topspelers dan pakweg Manchester United. Een echte topspeler kan ook bij Barca of Real terecht en zal dan logischerwijs nooit voor Chelsea, manu of Arsenal kiezen. Maar dat is logisch.

Als Neymar, Messi of Suarez wekelijks in Engeland hun spelletje zouden spelen zouden zij allen niet zoveel scoren. Tegenstanders zijn moeilijker, met een goed tempo en meer wedstrijden per week. Nee tegen een Las Palmas een hattrickje maken is toch wel makkelijker dan tegen een Hull City of Middlesborough. In Engeland zijn de door Scholes genoemde 'sterren' deel van het geheel, in Spanje zijn er pak m beet 10 ultieme topspelers waarvan de top 5 keer op keer alle aandacht krijgt. Het is meer dan voetbalniveau, het is ook dit psychologische effect.

5 september 2016 om 18:20

Een hull city is echt niet veel beter dan een las palmas. Je ziet ook dat de sub top van de spaanse clubs beter zijn (betere europese resultaten). Het is niet zo dat het rechterrijtje in de spaanse competitie zo slecht is, barcelona en real zijn gewoon verschrikkelijk goed

5 september 2016 om 18:21

Las palmas maakt gehakt van hull city. Neymar , Messi etc zijn superieur in kleine ruimtes. In engeland spelen ze ook nog op kleiner veld ook. Dus ik denk dat ze daar alleen maar beter presteren.

5 september 2016 om 18:24

Daarom spelen jongens als Aguero, David Silva, Cesc Fabregas, Alexis Sanchez, Ozil, Mata en Cazorla beter in de Premier League dan La Liga?

5 september 2016 om 18:49

Die 3 zouden misschien iets minder scoren, maar zouden ook bijna elke tegenstander aan gort spelen. In Engeland scoor je wat minder omdat alle ploegen meer aan elkaar gewaagd zijn, er springt niemand enorm bovenuit zoals in Spanje. Een ploeg met Suarez, Messi en Neymar springt er wel degelijk bovenuit en dat ligt puur aan de wereldklasse van die 3 jongens.

Scholes heeft hierin gelijk. De Premiership is spannend, maar kan het niveau van Spanje en Duitsland niet halen. De topclubs in Europa komen bijna allemaal uit deze landen en daarna krijg je de teams waar de teams in Engeland bij horen.

Heel veel zeggen nu, dat een Neymar, Messi of Suarez minder zullen scoren in de Premiership en daarin hebben ze gelijk, maar dit komt niet door hun kwaliteiten, maar door de kwaliteiten van hun medespelers. Die brengen het niveau naar beneden. Zet het hele team van Barca in de Premiership en ze domineren die competitie.

5 september 2016 om 19:28

Homegrown slaat nergens op. 8 van de 25 spelers moeten volgens mij 3 jaar of langer hebben gespeeld in de desbetreffende competitie. En ze hoeven geeneens in de basis te staan. Kortom: genoeg wegen om dit te omzeilen, of zijn valt het ons niet op dat Man City inmiddels half Spaans is?

5 september 2016 om 19:09

Iedereen heeft het zo vaak gezegd dat het waarheid is geworden, maar ik vind de duitse teams echt niet beter dan de engelse. Bayern is extreem goed, Dortmund is goed. Dat is het wel.

Blablabla als je dan toch met een verklaring moet komen, kom dan met een goede verklaring.

Barcalona, Real Madrid, Juve en Bayern zijn op de moment de beste clubs van hun competitie en winnen jaarlijks met gemak 50% van de wedstrijden waarin ze spelers rust kunnen geven. Ideaal voor spelers en ideaal als je mee wil doen in de CL of EL. Ik snap ook daarom helemaal waarom die spelers bij die clubs zitten, maar de echte ultieme challenge ligt toch in de PL vind ik.

De redenen waarom de PL de grotere challenge is, is al 100x uitgelegd dus daar ga ik niet verder op in. Het is gewoon hopen op wat meer vernuft bij de PL clubs dat ze tegen de kleintjes met hun counter wedstrijden een slimme tactiek aanwennen en tegen de grote met dezelfde intensiteit spelen als in de PL en er gewoon weer teams komen met een gouden generatie van spelers. Dit zie ik het eerste gebeuren bij Liverpool, United en Tottenham, maar hoeveel jaar dat nog gaat duren mag joost weten

Dat is ook de creme de la creme. Dat staat in mijn ogen toch behoorlijk los van de competitie, maar puur van de kwaliteit van die ploegen.

Vind dat hij voor een gedeelte gelijk heeft. Qua topspelers ligt het een stuk dichterbij elkaar dan hij suggereert, maar zoals hij al zelf zegt: de resultaten liegen er niet om. Qua tactiek en Internationale prijzen zijn de Spaanse, Duitse, en zelfs Italiaanse competitie (wel in mindere mate) verder. Qua financien is de PL zonder twijfel de sterkste, maar dat geld wordt zovaak verkwanseld aan middelmaat dat de ploegen uiteindelijk op internationaal niveau vaker het onderspit delven dan eigenlijk zou moeten.

Scholes die ik hoog heb zitten, heeft gewoon gelijk. Bpl is heel erg amusant. Maar wat ik ook al zovaak aangeef, kan voetbal tactisch en technisch niet tippen aan vooral spaanse competitie.
Bpl is overrated. Wel een hele goede marketing team.

Waarom zou een absolute topspeler de Engelse top verkiezen boven de top van Spanje of Engeland?
Ten eerste is er in Engeland veel meer geld bij de lagere clubs. De competitie is loodzwaar zonder winterstop en het verschil met Spanje is bijvoorbeeld dat er in Engeland geen kleintjes zijn. Je wint niet even een wedstrijd op 50 procent. De PL is al loodzwaar zonder al de Europese wedstrijden. Hoe krijgen spelers in de PL nou ooit de rust om zich goed voor te bereiden op een topper in Europa?
In Spanje is dat toch wel anders. Daar kunnen spelers veel meer rust pakken.

Ten tweede is er gewoon geen structuur. Het Engelse voetbal word vaak op power gespeeld terwijl er on Spanje en Duitsland veel beter positiespel word gespeeld.

Wanneer een absolute topspeler bij een topclub beland wordt hij qua branding al snel onderdeel gemaakt van de marketingstrategie van die club, wat een transfer naar een andere topclub bemoeilijkt. Verder spelen die paar clubs allemaal jaarlijks om de titel en zijn ze quasi voorgeplaatst voor de halve finale CL.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren