Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Paul Scholes grapt na zien van beelden emotionele Wout Weghorst

Laatste update:

Wout Weghorst heeft donderdagavond zijn rekening geopend op Old Trafford. De aanvalsleider van Manchester United nam in het Europa League-duel met Real Betis (4-1) de vierde treffer voor zijn rekening en werd daar zichtbaar door geraakt. Weghorst kreeg van Erik ten Hag andermaal het vertrouwen in de basis en betaalde dat terug met een prima optreden. In Engeland is men van mening dat de spits uit Borne meer krediet verdient.

Weghorst werkte zich tegen Betis negentig minuten lang het snot voor de ogen. De aanvaller was al vroeg in de wedstrijd trefzeker met de borst, maar werd teruggefloten vanwege buitenspel eerder in de aanval. Na een aantal gemiste kansen en een gele kaart vanwege aanmerkingen op de leiding, kreeg hij tien minuten voor tijd alsnog de schijnwerpers op zich gericht. Nadat Claudio Bravo een schot van Scott McTominay niet goed verwerkte, was Weghorst er als de kippen bij om zijn eerste doelpunt op Old Trafford aan te tekenen.

De Tukker rende vol emoties naar de hoek van het veld, waar hij overweldigd was door emoties en zijn tranen ternauwernood in bedwang wist te houden. Na afloop grapte Paul Scholes bij BT Sport over de emoties van Weghorst. "Volgens mij was hij een beetje blij", aldus de oud-middenvelder cynisch. "Ik denk dat hij hier heel lang op heeft gewacht. Ik denk dat iedereen bij de club blij voor hem is. Ook de spelers om hem heen. Je kon zien hoe blij men voor hem was. Hij werkt ontzettend hard. Werk dat vaak ongezien blijft. Maar je ziet dat de spelers om hem heen hem waarderen."

Co-analist Owen Hargreaves is van mening dat Weghorst, ondanks zijn magere moyenne van twee doelpunten in vijftien wedstrijden, indruk maakt in het shirt van United. "Sinds zijn komst functioneert het team goed en is hij in elke wedstrijd in de basis begonnen", stelt de voormalig middenvelder. "Marcus Rashford haalt veel krantenkoppen, net als Bruno Fernandes en Antony, maar Weghorst is een belangrijke schakel voor die jongens. Hij werkt hard en zet veel aanvallen op. Je kon zien dat hij blij was om op het wedstrijdformulier te komen."

Het doelpunt kon voor Weghorst niet op een beter moment komen. De aanvaller kreeg een storm aan kritiek over zich heen nadat beelden waren uitgelekt waarop te zien was dat hij in de spelerstunnel van Liverpool het logo van Anfield aantikte. Weghorst, die in het verleden in De Telegraaf vertelde uit te willen komen voor Liverpool, liet in een reactie weten landgenoot Virgil van Dijk te willen irriteren in aanloop naar de wedstrijd. "Als kind was ik fan van FC Twente, nu ben ik dat van United. Mijn toewijding aan deze ongelooflijke club kan nooit in twijfel worden getrokken", schreef hij op zijn sociale media.

The Sun plaatst Weghorst vrijdag op de cover. "Let it all Wout”, schrijft de tabloidkrant. "De aanvaller maakte veel United-fans boos met zijn actie op Anfield, maar met zijn emotionele reactie heeft hij velen weer voor zich gewonnen." Van de Manchester Evening News krijgt Weghorst een 7 als rapportcijfer. "Hij kreeg meerdere kansen en het leek erop dat het niet zijn avond ging worden, maar uiteindelijk heeft hij gescoord op Old Trafford." Sky Sports beoordeelt het optreden van Weghorst met een 6. "Weghorst liet glorieuze kansen liggen om de voorsprong van United verder uit te breiden. Desondanks zal zijn doelpunt goed zijn voor zijn vertrouwen."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik denk dat ik eindelijk iemand heb gevonden die nog meer kan huilen om films dan ik zelf. Lekker wout zet de sluizen maar open! Binnenkort maar eens samen een filmpje pakken.

10 maart 2023 om 10:52

Zet Frank en Frey op en je kunt ons allemaal uitnodigen. Ik zorg voor de zakdoekjes, heb nog een flinke stapel witte liggen.

10 maart 2023 om 10:58

Inzaghi vergeten?

10 maart 2023 om 12:38

Samen Aftersun kijken, tranen gegarandeerd

10 maart 2023 om 12:54

Ach dit was de ontlading. Hij heeft al redelijk wat kansen gemist, op den duur begint dat mentaal ook wat te wegen. Ik kan me dan goed voorstellen dat je als Wout Weghorst zijnde emotioneel wordt als je dan die eerste tegen de touwen schiet. Niets mis mee, toch?

10 maart 2023 om 13:32

Inderdaad. Voor topspitsen is dit de normaalste zaak van de wereld. Voor Wout niet, hopelijk wordt dat het wel.

Laat die man blij zijn, het is geen wereld voetballer maar hij werkt elke wedstrijd als een paard en laat andere scoren.
En een spits heeft goals nodig.

10 maart 2023 om 10:38

Werken loont is DE boodschap rondom Weghorst. Hij barst niet van het talent maar compenseert dat met zijn harde werken. Dat is een mooie boodschap voor andere voetballers. Vooral ook als je ziet waar het hem al heeft gebracht. Echter als spits van United worden wel meer goals verwacht, hij mag en moet eigenlijk iets scherper worden. Misschien is dit de eerste druppel uit de spreekwoordelijke ketchupfles!

10 maart 2023 om 13:00

Dat zeggen ze toch ook?

De ene dag is het de slechtste speler in de geschiedenis van de club, een paar dagen laden wordt hij door heel Engeland omarmd.

Dat is voetbal hè. De waan van de dag.

10 maart 2023 om 10:54



Mooie samenvatting van voetbal in Engeland. Nergens ben je zo goed of slecht als je laatste wedstrijd als daar.

10 maart 2023 om 13:23

Ik logde in om juist deze reactie te typen @dennis1995 maar gelukkig was er al iemand zo slim om dat te doen. Echt ongelofelijk daar in Engeland. Zeggen dat wij in NL opportunistisch zijn is 1 ding, maar daar in Engeland maken ze er helemaal een potje van. De ene week het graf in geschreven en de andere week de hemel. Enfin, Ik denk dat Weghorst zich heel goed beseft wat hij wel en niet kan en iedere week snoeihard werkt. Hij verdient deze treffer en de bijbehorende ontlading maakt het extra mooi.

10 maart 2023 om 14:15

dat "slechtste speler ooit" is dan ook vaak het citaat van 1 persoon he. En dat krijgt dan een artikel en dan lijkt het alsof heel veel mensen dat vinden. Maar dat is niet zo.

Een dag later kun je het omdraaien, nu zou iedereen blij voor hem zijn, etc. Maar misschien zijn de fans nog wel boos vanwege het aantikken van dat bordje.

We moeten vooral oppassen om citaten en artikelen als bredere standpunten te gaan zien, want dat zijn ze vaak niet.

Ik vind het nu allemaal wel heel dramatisch worden. Ik begin nu een beetje bang te worden dat we met deze hype Wout basis Oranje gaan inpraten.

10 maart 2023 om 10:44

Wout zou ik er als supersub altijd bij pakken. Als je hem inbrengt hoeft je alleen maar te zeggen: het land heeft je nodig Wout. Dan gaat die als de brandweer

10 maart 2023 om 12:38

Ik heb liever dat het land Wout niet nodig heeft.

10 maart 2023 om 13:16

Ja die luxe hebben we nou eenmaal niet. En dan ben je wel blij dat er iemand is die nog z'n eigen oma zou verkopen om te kunnen winnen en scoren dan iemand die denkt dat hij een competitie heet heeft gemaakt of z'n neef neersteekt.

10 maart 2023 om 13:35

Prima spits om bij achterstand in te brengen. Niet altijd zo negatief zijn.

10 maart 2023 om 10:48

Alsof we zoveel betere alternatieven hebben? Depay bakte er helemaal niks van op het WK dus kan zomaar zijn dat Weghorst veel minuten gaat maken. Bewijst dat hij in een bepaalde rol echt wel van waarde kan zijn voor een team. Weet niet of je zelf voetbalt, maar er is als centrale verdediger/ verdedigende middenvelder weinig zo vervelend als een spits die maar blijft gaan, op elke bal loopt en je de hele tijd als een gek onder druk zet.

10 maart 2023 om 12:45

Als je als centrale verdediger/ verdedigende middenvelder 175cm bent met een bierbuik en vooral uitkijkt naar de 3e helft kan je het inderdaad moeilijk hebben met een fysiek sterke spits die met krachten smijt, maar een degelijke prof stopt zo een speler gewoon af. Zoals de meeste verdediger en middenvelder in PL dat ook hebben gedaan tot nu toe.

Ik ben totaal geen fan van Depay, maar Weghort boven Depay? Je bent dronken. Depay is inderdaad geen tornooi speler. Lijkt een mentaal dingetje te zijn, maar dit is een technisch vaardige aanvaller die in de meeste wedstrijden de rest beter laat spelen. Tevens binnenkort de opvolger van Van Persie als topscorer aller tijden.

10 maart 2023 om 13:26

Ik zeg helemaal niet Weghorst boven Depay! ik zeg alleen dat ik Weghorst best nog eens aardig wat minuten zie maken.

Overigens zijn er best veel degelijke profs die aardig wat moeite hebben gehad met wout weghorst. Begrijp mij niet verkeerd, Wout is geen wereldspeler maar kan echt wel voor veel sterke ploegen op een bepaalde manier van waarde zijn. Zeker een trainer als Ten Hag weet vaak het maximale uit dit soort jongens te halen.

10 maart 2023 om 13:33

Het grote probleem is echter dat Ten Hag ook nog spelers als Rashford, Bruno Fernandes, Martial e.d. achter de hand heeft. In Oranje is Memphis de grote man, Gakpo die eraan komt en het verder moet doen met een Bergwijn of Lang voorin. Da's toch wel even wat niveaus minder. Als je daar dan Weghorst aan toevoegt, ziet het er allemaal best pover uit.

Weghorst moet je er gewoon bij nemen als pinch-hitter. Je kunt hem sowieso niet in de basis zetten, want in Oranje is nog minder aanvoer dan bij United. Ik heb het dus ook vanuit tactisch oogpunt dat Weghorst niet echt een optie is voor de basis. Vergeet ook niet dat Ten Hag bijna elke dag met hem op het veld staat. Da's voor Koeman toch wel even wat anders ook.

10 maart 2023 om 13:39

Ja daar ben ik het eigeniljk wel mee eens. Gaat denk ik niet lang meer duren voordat Gakpo itt Memphis de grote man voorin is. Gakpo-Memphis-Berghuis/simons (heb ik liever op 10) lijkt mij voorlopig een prima voorhoede totdat er eindelijk een top rechtsbuiten opstaat haha. Met Weghorst heb je dan een prima breekijzer achter de hand.

10 maart 2023 om 10:59

Ja en Wout in Oranje moet je niet hebben, vooral niet als pinchhitter. Echt geen enkele kans dat ie dan van waarde kan zijn.

10 maart 2023 om 11:06

Hou toch op zeg. Heeft ons hoogst persoonlijk nog naast Argentinië geschoten en weer een kans gegeven afgelopen wk. Wout kan altijd van waarde zijn.

10 maart 2023 om 11:09

Denk dat Migi een tikje sarcastisch was...

10 maart 2023 om 11:20

Misschien moet hij dan eens aan zijn sarcastische kwaliteiten gaan werken, want hij komt totaal niet sarcastisch over. Is ook niet makkelijk allemaal.

10 maart 2023 om 11:28

De informatie zorgt er letterlijk voor dat het sarcasme overduidelijk is, aangezien wout als pinchhitter het heel goed deed pas in oranje. Moet er dan echt een wink emoji bij staan zodat mensen niet meer na hoeven te denken over de boodschap?

10 maart 2023 om 12:00

Ik snap dat het moeilijker is via tekst om sarcasme te herkennen, maar het was echt makkelijk in dit geval.

10 maart 2023 om 12:05

Dat jij sarcasme niet herkent, zegt niet dat meneer zijn sarcastische kwaliteiten niet onder controle heeft. Het zegt meer over jou...

10 maart 2023 om 12:17

Ik wilde er nog bij zetten; die gaat echt nooit 2 doelpunten maken in een kwartfinale WK tegen Argentinië als we op de rand van uitschakeling staan om er een verlenging uit te slepen die we na penalties alsnog verliezen, maar Wout wel zijn penalty binnen schiet, maar dan lag het er te dik boven op.

10 maart 2023 om 12:30

Huh maar dit is toch echt gebeurd Migi? Hoezo kom je dan aanzetten met "nooit" jij misgunner.

10 maart 2023 om 12:48

Even goed lezen. Ik heb geen probleem met Wout de pinchhitter. Ik heb een probleem met alle andere varianten van Wout in Oranje.

10 maart 2023 om 14:19

Bereta

Wout heeft op het WK ons nog bijna de halve finale bezorgd, met zijn goals.

We hebben gewoon op veel posities matige spelers. Alleen de verdediging is top bezet, met Ake, Van Dijk, De Ligt, De Vrij, Timber, Dumfries, en daarachter een hele batterij goede alternatieven als Wijndal, Botman, Hartman, Geertruida, Frimpong en dan vergeet ik er vast nog een paar.

Maar op de rest van het veld is het zoeken naar goede spelers.

Misschien dat hij echt zo is maar het komt op mij altijd zo gemaakt over. Of dat nu bij een 3-0 verloren bekerfinale is dat hij zich op zijn knieën laat vallen na het laatste fluitsignaal, alsof het in de laatste minuut mis is gegaan. Of juist bij winst in de bekerfinale dat hij zijn eigen 'alleen' moment moet pakken waar iedereen mee kan kijken. Voor de voetballer Weghorst wel veel respect. Of hij nu wel of niet bij een club als United hoort. Hij doet zelf in ieder geval zijn uiterste best en met zijn kwaliteiten probeert hij altijd het beste eruit te halen.

10 maart 2023 om 10:39

Ik ken nog ene Pipo Inzaghi die de 5-0 maakte alsof hij de Champions League won. Prachtig om te zien.

10 maart 2023 om 10:46

Ja mee eens. Bij de ene komt het geloofwaardiger over dan bij een ander. Bij Weghorst heb ik dat niet, maar kan er best naast zitten.

10 maart 2023 om 11:31

Je zit er naast.

10 maart 2023 om 12:09

Dat hoop ik van harte.

10 maart 2023 om 13:27

Ik denk dat Weghorst vooral altijd heel erg goed beseft waar hij zich bevindt en in tegenstelling tot veel spelers echt enorm geniet van wat hij doet en waar.

10 maart 2023 om 11:41

Ik heb exact hetzelfde. Gun het hem allemaal, maar ondertussen slaat het door en lijkt het bijna op stichting Doe een wens. Hij is gewoon een voetballer die door zijn werklust het maximale eruit haalt, maar hij voetbalt bij United ondertussen. Dan ga je niet janken bij de 4-1.

10 maart 2023 om 12:23

Ja en dat het een jongensdroom is waar je keihard voor geknokt hebt, echt begrijpelijk. Maar ondertussen speelt hij daar al een aantal weken, je weet dat dat doelpunt wel een keer komt. Ik kan het me niet voorstellen dat dit echt een spontane reactie is. Bij een 2-2 tegen Argentinie in de blessuretijd dan verlies je misschien de controle. Maar toch niet bij een 4-1.

10 maart 2023 om 12:31

Ik ben het volledig met je eens, het komt op mij over als een act, een one-man show.

10 maart 2023 om 12:40

Italianen huilen bij hun volkslied, Wout bij zn eerste goal op Old Trafford. Iedereen zn ding

10 maart 2023 om 15:25

Nee, zo is hij echt. Ik ken hem niet persoonlijk, maar toen hij amateurvoetballer was was hij ook al een brok emotie weet ik nog. En dan staan er geen camera's aan.

Die jongen leeft in een droom en geniet van alle momenten. Vind het echt super om te zien, zou stiekem Woutje wel eens in de Kuip willen zien spelen denk dat dat een enorm succes zou zijn. Publiek en Weghorst geweldig.

10 maart 2023 om 11:02

Hij is met zijn werklust en inzet wel echt een Feyenoord speler.
Pas inderdaad meer tussen een Pele, Guidetti en Dessers dan een Ronaldo, V.persie of Cantona.

10 maart 2023 om 11:10

Pelle denk eerder dan Pele... 😉

10 maart 2023 om 12:37

Idd! Mooi gezegd, en Slot is een echte AZ en Feyenoord trainer.

Wat ik zo mooi vind aan Wout is dat hij zijn trots om voor United uit te mogen komen in alles laat blijken. Los van zijn voetbalkwaliteiten vind ik hem echt een voorbeeld voor heel veel figuren in professioneel voetbal. Er zijn genoeg spelers met misplaatste arrogantie, het gevolg van heel jong heel rijk en aanbeden worden. Wout is bij uitstek het voorbeeld dat je als voetbalmiljonair elke dag gezegend moet zijn met je plaats in de maatschappij.

Hij is heel blij om voor United te spelen. Hij speelt ook gewoon prima mee, maar hij mag wel wat meer gaan scoren in mijn ogen. VOor de rest werkt hij keihard en kent hij zijn beperkingen, prima.

Als je hem voor een zacht prijsje kan oppikken, zou ik het in de zomer doen. Maar ik zou ook absoluut voor een topspits erbij gaan hoor.

Statistieken zeggen ook niks als spits wanneer je buitenspelers zo zelfzuchtig spelen. Antony had gister 3 of 4 keer kunnen afleggen voor een assist maar kiest liever voor een schot uit onmogelijke hoek.

10 maart 2023 om 11:15

Hij had zelf ook gewoon 4 grote kansen om zeep geholpen. Werkt natuurlijk 2 kanten op.

10 maart 2023 om 12:13

Nee hoor, de meeste waren buitenspel. Hij had slechts twee grote kansen die erin hadden gemoeten. Als Antony en andere spelers scherper waren geweest hadden ze Wout nog vaker 1 op 1 kunnen zetten.

geen speler waarvoor je naar het stadion komt of speciaal de tv voor aanzet.
maar het lijkt me voor het team en de die-hard man utd supporters wel een genot om zo'n jongen in je team te hebben. werkt heel hard waardoor andere gewoon beter tot hun recht komen.

ja natuurlijk is weghorst een dissonant, in de zin van talent en voetbal kwaliteiten, binnen het team. maar het werkt gewoon prima voor nu en het lijkt erop dat zijn medespelers en trainer blij met hem zijn. en daar moet hij zijn kracht uithalen. niet die ex-voetballers die het leuk vinden om een spits af te kraken op zijn statistieken en gemiste kansen (ok, dat mag want hij blijft een spits). als hij wel die goal erin glijdt eerste helft en antony maakt die bal af op aangegeven van weghorst had ie een wereldpartij gespeeld. maar, als als als telt niet in het voetbal

10 maart 2023 om 11:12

Spreek voor jezelf; dit zijn juist de spelers waarvoor ik naar het stadion kom of de tv aanzet. Ik zie dit veel liever dan bijvoorbeeld een Anthony die af en toe een mooi doelpuntje scoort.

Maar goed, ik hoef dan ook geen wedstrijd te zien waarin mijn team een comfortabele voorsprong van 4-0 krijgt. Ik zie veel liever een wedstrijd die vol met passie en strijd zit. Iets wat Weghorst (zoals je al opmerkt hoor) continue laat zien bij Manu.

Let it all Wout! Heerlijk die engelse humor. Als Wout blij is hen ik ook een beetje blij merk ik. Tegen Argentinië werd ik helemaal blij van hem trouwens

Dit is man u onwaardig.

10 maart 2023 om 11:20

Onzin. Er is duidelijk een reden dat Wout zoveel speelt, omdat hij de spelers om hem heen zichtbaar beter laat renderen. Daarnaast zou hij zomaar al 5+ kunnen hebben gemaakt als de eenmanszaakjes op de vleugels gewoon een bal afgeven. Gisteren was Antony daar weer het schoolvoorbeeld van.

10 maart 2023 om 11:42

Wout mist ontzettend veel kansen, die krijgt daarom ondertussen minder ballen

Een jongensdroom he. Natuurlijk is hij niet van het kaliber waar een absolute topclub op hoort te mikken. Maar trainer Erik heeft hem echt met een specifiek doel gehaald. En Wout vult dat zeer naar behoren in. Ik vind het geweldig voor Wout. Hij is toch echt onderdeel van het groeiende succes van United.

Iedereen weet dat Wout niet goed genoeg is voor United maar als de resultaten goed zijn tegen seizoenseinde kan niemand klagen.

Mensen zeggen dat Rashford maar in de spits moet en Garnacho op links kijken duidelijk geen matchen.
Rashford op links is momenteel één van de beste wings in de wereld.
Garnacho is momenteel meer een impact player, uitstekend voor de laatse 30min maar niet goed voor de volle 90min.

Daarbij is Martial terug aan het trainen. Als hij fit is zal hij de voorkeur krijgen.

10 maart 2023 om 12:51

Denk je dat Martial meteen de voorkeur krijgt?

Mij lijkt het dat Ten Hag de ploeg laat staan, met Weghorst dus. Ze zijn aan een zeer knappe serie bezig (los van de 7-0) dus why change a winning team?

10 maart 2023 om 13:24

Nou ja, als Martial het op de training laat zien en snel impact heeft, gaat Ten Hag wel voor bewegelijkheid. Daar is z'n speelstijl ook op gebaseerd. Weghorst kwam nota bene bij United omdat er voor dat geld niets anders beschikbaar was en hij speelt nu omdat United eigenlijk geen andere volwassen voetballer heeft voor een dergelijke rol om op te stellen.

10 maart 2023 om 13:38

Zoals Sirius het zegt speelt Weghorst puur uit noodzaak.
Martial draaide een heel goede voorbereiding, is natuurlijk veel technischer maar kan vooral de bal goed vasthouden wat Wout amper kan en Ten Hag zo graag wil.
Hetzelfde met spelers als Fred, De Gea, AWB en Dalot. Als Ten Hag kans krijgt om te upgraden gaat hij niet twijfelen.

Ik denk ook niet dat er veel mensen onder de indruk zijn van zijn kwaliteiten. Maar zijn werklust en passie is gewoon aanstekelijk om te zien.

De inzet en het genot die hij toont. Het is precies hoe een grote fan van de club zich zou gedragen als hij bij zijn favoriete club mag ballen. Dat maakt hem ook populair en dat velen hem succes gunnen.

Het is interessant hoe subjectief mensen soms kunnen zijn. Wout huilt meer dan welke speler dan ook. Bij de meeste mensen had het grootste gros zich doodgeërgerd, maar bij Wout valt het allemaal in het kader van passie. Daarbij kun je je vraagtekens zetten bij het theatergehalte. Ik weet nog dat hij in de verloren bekerfinale bij AZ echt opzichtig de camera’s opzocht om een potje te janken.

Het blijft apart dat Manchester United met een toerist in de spits speelt wiens kwaliteiten beperkt zijn tot "ja, maar hij werkt zo hard", alsof dit niet het absolute minimum hoort te zijn. De mensen zijn al blij als Weghorst een bal goed raakt. Maar ja, de winnaar heeft altijd gelijk en de resultaten liegen er niet om ("ja maar 7-0-" boeiend, die 7-0 is maar 1 wedstrijd), dus in hoeverre maakt het nou echt uit dat Weghorst voor dit seizoen die rol dus heeft? Uiteindelijk dus voor geen meter. En het is leuk voor Weghorst zelf natuurlijk.

10 maart 2023 om 13:06

Verdiep je eens wat beter in het spelletje voetbal. Erik is niet achterlijk. Nee Depay, Bergwijn, Berghuis zijn zeker jouw toppers. Presteren helemaal niets, veel ego gedoe, noem maar op. Allemaal bla bla bla. Weghorst laat anderen beter draaien en neemt ook nog eens een goaltje mee. Nu wat minder, maar kijk eens in de Duitsland jaar in jaar uit draaide hij mee in topscoorderlijsten.

11 maart 2023 om 13:03

"nee Depay, Bergwijn, Berghuis zijn zeker jouw toppers."
Ik heb weinig zin om aan te horen van een wannabe gedachtenlezer dat ik me beter moet verdiepen in het spelletje. A: Ik weet meer dan jou. B: Leer betere conclusies te trekken uit wat iemand zegt, want je slaat de spijker continu mis.

10 maart 2023 om 13:21

Daar ben ik het wel mee eens. Vanwege z'n gunfactor willen mensen dingen zien die er eigenlijk niet zijn. Dat zie je onder dit artikel ook, nota bene ook onder jouw bericht. Als je er heel objectief naar kijkt, is zijn niveau simpelweg niet goed genoeg voor wat een club als United wil nastreven. Dat wil niet zeggen dat hij alles fout doet, geen doelpunt kan maken of geen goede wedstrijden kan spelen, maar puur vanuit het perspectief van de club wil je er gewoon een veel betere spits hebben lopen. Dat is ook niets ten nadele van Weghorst, want je moet het toch maar even gedaan hebben wat hij allemaal uit z'n carriere weet te halen. Daar kun je alleen maar veel respect voor hebben. Hem een 'toerist' noemen is overigens wel wat denigrerend.

11 maart 2023 om 13:09

Fair, toerist is een beetje denigrerend. Zo komt Weghorst over op mij. Hoort eigenlijk niet thuis in de basis van Man U, leeft een beetje boven zijn stand en leeft in dromenland zolang dit mag duren eigenlijk. Dat is leuk voor hem, een beetje om je heen kijken vol bewondering.

Maar uiteindelijk heb ik ook wel respect voor hoeveel Weghorst uit zijn carrière heeft weten te halen. In principe zou hij het nergens hebben moeten redden, bij Heracles Almelo niet als simpele Juup-spits, bij AZ niet als simpele rechterrijtje-spits, bij Wolfsburg niet als simpele Eredivisie-spits, en aan Oranje en Manchester United durfde nooit iemand over na te denken. En ik mag hem wel tot zover ik dat kan als buitenstaander en heb hem altijd wel een leuke spits gevonden. Heeft de gunfactor, ook al vind ik objectief gezien het raar staan om hem hier te zien spelen.

Mooi voor weghorst, dat hij geen wereldvoetballer is weten we nu allemaal wel. Deze jongen heeft zo'n ongelooflijke drive en inzet wat maakt dat de rest veel meer aan voetballen toekomt. Hij houdt continu de achterhoede bezig. Uiteindelijk zal hij zijn goals wel gaan meepikken denk ik

Work Weghorst prachtig om te zien. Al is het alleen maar omdat het een mede Nederlander is. Die jongen had nooit gedacht dat hij het zo ver zou schoppen, hij neemt deze kans met beide handen(en voeten). Misschien kan hij zelfs in Oranje als een soort schaduw spits spelen zodat Depay en Gakpo naar binnen kunnen snijden. Ik vind het prachtig. Je hebt liever een Weghorst in je team die 100% geeft dan een Neymar die zich als een diva gedraagt. Huilen om penalties en dergelijke. Geef mij dan maar een Ww-tje.

Gewoon een knuffel krijgen van eindbaas Casemiro. Zou ik ook janken.

Als er 1 speler een plek in het Nederlands Elftal verdiend is het wel Weghorst. Mijn hemel hoe kunnen sommigen daaraan twijfelen, onbegrijpelijk. Met Depay, Bergwijn, De Jong, Berghuis daar win je de oorlog mee...tjonge jonge. Weghorst is een beest, gaat tekeer, een bliksemafleider, waardoor teamgenoten ook anders presteren. Erik heeft dat goed gezien. Kijk in de Internationale competities Bundesliga draait gewoon mee in de topscoorderlijsten. Slaagt bijna overal, alleen Burnley ging niet zo lekker... Deze man is meer waard dan menigeen denkt. Bovendien, welke spits hebben we anders.

Het blijft wel een lastige situatie, in ieder geval met betrekking tot United. Weghorst gaat er op dat niveau natuurlijk nooit een keer 15 tot 20 maken in de Premier League alleen al. Los van z'n inzet en rol is dat wel flink ondermaats voor zo'n grote club. Dan kun je van alles goed blijven praten, maar enkel inzet heeft ook een limiet met betrekking tot niveau als je bepaalde capaciteiten niet genoeg bezit.

Ik gun het 'm van harte en als pinch-hitter is hij voor Oranje wel handig, maar ik verwacht wel dat United na dit seizoen afscheid van 'm neemt en toch wel voor wat beters gaat. Voor nu is ieder doelpunt en iedere goede wedstrijd geweldig voor hem. Je moet het toch maar even gedaan hebben, wedstrijden spelen voor United en op sommige momenten nog lof oogsten ook.

Toch denk ik dat veel mensen even vergeten dat deze man vrij laat prof is geworden, dat iedereen hem altijd afschrijft en hij nu op z'n 30e een goal maakt op old trafford. Ik zou denk ik nog steeds bij die connervlag zitten

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren