Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax haalt Ziyech voor vijf jaar naar Amsterdam

Laatste update:

Ajax heeft zich dinsdag versterkt met Hakim Ziyech. De 23-jarige aanvallende middenvelder komt één dag voor het sluiten van de zomerse transferperiode over van competitiegenoot FC Twente en heeft zich voor vijf seizoen verbonden aan Ajax. De Amsterdammers maken op de officiële website bekend dat er een vast bedrag van elf miljoen euro is betaald, waarmee Ziyech de op één na duurste aankoop ooit is van Ajax.

/

Ziyech debuteerde in augustus 2012 in het eerste van sc Heerenveen en maakte vervolgens vooral naam in zijn tweede seizoen in Friesland. Aan het begin van zijn derde jaar aldaar maakten FC Twente en Feyenoord jacht op hem en liet Ziyech de keuze vallen op de Tukkers, die circa drieënhalf miljoen euro voor hem betaalden en de middenvelder voor vier jaar contracteerden.

Ziyech liet bij FC Twente van meet af aan zijn beste spel zien en had in zowel zijn eerste als zijn tweede seizoen een aanzienlijke bijdrage in het aanvalsspel van de club. Hij maakte achtereenvolgens elf en zeventien doelpunten in de Eredivisie en zorgde er vorig seizoen haast persoonlijk voor dat FC Twente lijfsbehoud afdwong. In de maanden die volgden was het wachten welke club hem over zou nemen.

/

In juli bleef het relatief rustig rond de Marokkaans international, maar in augustus werd het al drukker. Afgelopen zaterdag bracht De Telegraaf naar buiten dat Ajax een poging zou ondernemen Ziyech aan te trekken, vanwege hernieuwde belangstelling voor Riechedly Bazoer. Eerder gaf men in Amsterdam nog aan niet bezig te zijn met Ziyech, omdat er al meer dan voldoende middenvelders rondliepen in de selectie. Dat standpunt veranderde echter en dus ging Ajax aan de slag voor de spelmaker van FC Twente.

Aanvankelijk hanteerde FC Twente een vraagprijs van zo’n veertien miljoen euro en bood Ajax daar flink onder, rond de acht miljoen euro. Beide clubs hebben elkaar gevonden in een som van exact elf miljoen euro, zonder bonussen. FC Twente houdt daar acht miljoen euro van over voor de club, terwijl de rest naar Ziyechs oude club sc Heerenveen gaat en ook een deel naar de speler zelf. FC Twente heeft volgens TC Tubantia geen doorverkooppercentage bedongen bij Ajax.

DONE DEAL - Hakim Ziyech is Ajacied! #vijfjarigcontract #elfmiljoeneuro #scheerenveen #fctwente #ajax

A photo posted by Voetbalzone (@instavoetbalzone) on


Wordt Hakim Ziyech een succes op het middenveld bij Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
30 augustus 2016 om 18:55

Ziyech is na 2 goede seizoenen ruim het dubbele waard, plus Twente heeft geen doorverkooppercentage bedongen.

30 augustus 2016 om 18:56

Hier gaan we nog veel plezier aan beleven!!!!

30 augustus 2016 om 19:05

Ongelooflijk dat ze geen doorverkooppercentage hebben. Ik vraag me echt af hoe die onderhandelingen zijn gelopen.

En dan houden ze er nog maar eens 8 miljoen euro aan over. Wat een koopje vergeleken met Sinkgraven.

30 augustus 2016 om 19:28

Heeft Twente bewust niet gedaan, blijkbaar hebben ze het geld hard nodig.

30 augustus 2016 om 20:10

Precies, daarnaast hebben we ook slechte ervaringen met doorverkooppercentages, bijvoorbeeld met Cheik Tiote... Twente heeft nu geld nodig. Daar is bewust voor gekozen.

30 augustus 2016 om 20:21

M_chamakh,

Of hij over twee seizoenen het dubbele waard is moeten we nog even afwachten.

Hij valt wel onder de categorie "kanon", want hij heeft zich al twee seizoenen bewezen in de eredivisie.

Het tweede "kanon" mogen we rustig wel Traore noemen, jammer dat Ziyech er niet eerder was maar de kwaliteit van de selectie is er wel op vooruit gegaan.

Als het goed is komt er nog een buitenspeler bij, dan maar hopen dat het allemaal goed gaat komen.

Marc heeft uiteindelijk toch goed werk gedaan, hoop dat de rust weer langzaam terug zal keren dan zullen de resultaten vanzelf komen..

30 augustus 2016 om 20:23

Waarom kon FC Twente niet gewoon kiezen met doorverkooppercentage?? Ajax moet gewoon niet moeilijk doen en 11 miljoen betalen + 15% doorverkoop! Als Ajax in toekomst, ziyech voor 40 miljoen verkoopt, mogen ze blij zijn dat ze 34 miljoen euro overhouden. Twente krijgt dan 6 miljoen euro. Ik denk dat de kans wel rieël is dat Ajax 40 miljoen kan vangen voor Ziyech in toekomst.

30 augustus 2016 om 20:34

Medelin, Twente heeft nu de liquide middelen nodig en niet in de toekomst. Blijkt maar weer hoe benauwd ze het hadden/hebben. Voor een ploeg onder curatele heeft Twente het maximale. Plus ik vind dat twente blijk van waardering afgeeft aan de speler die ze erin heeft gehouden. Dat siert Twente ergens wel. Deze transfer is toch wel 1 van de grootste in Nederlandse geschiedenis. Is een jaar lang over gesproken en geschreven en eindelijk is het zover.

30 augustus 2016 om 20:34

@ Zermattperson

Twente had niets te kiezen, er waren geen andere clubs die zo veel boden als Ajax deed voor Ziyech (woorden van Ted van Leeuwen) en ze wilden niet blijven zitten met een ontevreden speler. Want die worden over het algemeen alleen maar minder waard.

30 augustus 2016 om 20:40

@zermattperson

Was het maar zo simpel. Maar die zekerheid heb je niet.

30 augustus 2016 om 21:10

Ik verwacht dat Sam Larsson de volgende is eerlijk gezegd

30 augustus 2016 om 23:09

Blondknowledge, idd prachtig van Twente.

30 augustus 2016 om 18:59

Inderdaad, keurig binnen gehaald voor maar elf miljoen. Overmars begint echt zijn draai te vinden. Top verkopen en nu ook prima aankopen.

30 augustus 2016 om 19:36

@speedyafc

Het heeft er gewoon mee te maken dat hij meer geld beschikbaar heeft dan voorgaande jaren. Die financiële ruimte heeft hij zelf gecreëerd door Cillesen en Milik voor een mooi bedrag te verkopen en in totaal maar liefst 23 spelers te laten afvloeien. In het begin van zijn loopbaan bij Ajax moest hij het met een transferbudget van een paar miljoen doen omdat er bezuinigd moest worden omdat de begroting verliesgevend was. Nu is de begroting ook zonder CL deelname minimaal kostendekkend waardoor het geld dat hij met transfers verdient niet meer nodig is om eventuele verliezen mee af te dekken en hij dat gedeeltelijk kan herinvesteren. Dat is een gezond en verantwoordelijk beleid voeren.

30 augustus 2016 om 20:00

Inderdaad en zo slecht was het daarvoor ook niet, met name op gebied van jeugdspelers, daar plukken we nu ook de vruchten van (cerny, Bazoer, Dolberg, Onana, El Ghazi) die zijn aangetrokken en door alle investeringen in de opleiding denk ik dat we nu ook betere jeugdspelers hebben.

Bovendien, had hij nooit zoveel te besteden, ook nu is het weer op het randje, maar omdat we Krul en Traore niet gekocht maar gehuurd hebben kunnen we ook nog een Ziyech halen.

30 augustus 2016 om 20:21

Dacht dat Bazoer jeugd bij PSV heeft doorlopen

30 augustus 2016 om 20:32

@halvart

ook, maar ook die van ajax en elinkwijk overigens.

30 augustus 2016 om 20:49

@ Lausho Hij was jong, maar heeft nooit in de jeugd van Ajax gespeeld. Hij mocht na zijn transfer geen officiële wedstrijden spelen. En het seizoen erop kwam hij uit voor Ajax 1 en Jong Ajax.

30 augustus 2016 om 20:57

@xavihernandez

Dat doet er niet toe, in die periode werd hij van verdediger tot middenvelder omgeturnd, absoluut de hand van Ajax. En in het eerste jaar schipperde hij nog een beetje tussen jong ajax en de A1 al stroomde hij snel door, jong Ajax is overigens ook belangrijk geweest voor zijn ontwikkeling (lees opleiding) als speler.

30 augustus 2016 om 19:01

Heb het gevoel dat Overmars door de media gezocht word. Je verkoopt Milik voor 32 miljoen terwijl je die je 12 maanden daarvoor nog voor 2 miljoen kocht. Cillissen die geen goede indruk maakt verkoop je voor 15 miljoen.

11 miljoen vind ik persoonlijk erg laag voor Ziyech in de huidige markt. En ook nog Traore weten te huren plus Cassiera en Sanchez hebben goede potentie.

En dan zit er af en toe een Westermann tussen. Over het algemeen vind ik Overmars goed werk leveren.

30 augustus 2016 om 19:05

Thank you! Eindelijk iemand die het ziet, er is echt werkelijk waar niemand die zijn werk perfect doet maar naar mate de tijd verstrijkt vind ik overmars steeds beter ogen. Top gedaan van Marc!
Welk Hakim bij de mooiste club van Nederland.

30 augustus 2016 om 19:25

Een Westermann zit er niet tussen. Dat is gewoon mismanagement. Als ze deze speler goed hadden gescout waren ze tot de conclusie gekomen dat hij niet goed genoeg is voor het spel van Ajax.

Ziyech is gewoon te laat gehaald. Hij had er al moeten zijn tegen Rostov.

30 augustus 2016 om 19:26

Verkopen is veel en veel makkelijker! Met die gekken van tegenwoordig lukt dat iedere club wel.

30 augustus 2016 om 19:59

Steker nog Westerman is helemaal niet gescout maar gewoon door overmars binnengehaald.

30 augustus 2016 om 20:02

@joker

Veel te vroeg om af te schrijven, tegen GAE deed hij het gewoon prima en was het fijn dat we een extra verdediger beschikbaar hadden. Hij heeft wel de broodnodige ervaring en kan binnen de groep zeker van waarde zijn denk ik.

30 augustus 2016 om 20:08

Eens met je verhaal, ben alleen wel benieuwd hoe je bij de potentie van die Colombianen komt. Lijkt me een beetje opgeblazen, Cassiera valt mij vies tegen en ook Sanchez is niet echt een geweldenaar so far. Ziyech daarentegen beste aankoop sinds Suarez

30 augustus 2016 om 20:34

Heeeeeeeeeee heeeeee daar is ie dan eindelijk.

30 augustus 2016 om 20:34

Waarom is het Twente dan niet gelukt als 'iedereen het kan'?

30 augustus 2016 om 20:40

juist en je huurt een verbetering ten opzichte van cillessen (tim krul), met name omdat jasper het gewoon niet meer op leek te kunnen brengen, had echt het idee dat hij er met zijn kop niet bij zat.

daarnaast ook nog weer een paar hongaarse talenten gehaald en doekhi van excelsior, hoor je nu nog weinig van, maar wie weet ontwikkelen die zich ook wel weer tot een eriksen, bazoer of cerny.

scouting is aangepakt, overbodige spelers weg (becker, hendriks, boilesen, duarte, van der hoorn, andersen, el mahmoudi, van rhijn), zijn weer wat oud spelers naar de opleiding gehaald (heitinga, knopper, winter bv.), spelers goed verhuurd (zivkovic, el azzouzi, warmerdam, menig, muric), schuiven weer wat jeugdspelers door (dolberg, onana) jong ajax barst ook weer van het talent.

de jong, van de beek, nouri, cerny waren al bekende gezichten bij de kenners, maar daar komen nu dekker, eiting, zeefuik, de ligt en in mindere mate savastano bij. ook die markus bay kan zomaar verrassen en ik denk dat walian of el idrissi nog wel leuke dingen kan gaan laten zien.

ik zou serero nog slijten voor een paar miljoen en ik zat er nog over te denken om ter avest van twente te halen en direct terug te verhuren.

30 augustus 2016 om 22:39

@joker030 wie zegt dat ze ziyech aan het begin van de zomer hadden kunnen halen voor 11 miljoen. Er is ongetwijfeld een reden voor dat ze hem zo laat hebben gehaald, en die paniekaankoop waar iedereen het over heeft geloof ik ook niet zo in, wie weet heeft ajax gewoon naar buiten gebracht dat ze hem niet nodig hadden om de druk er een beetje vanaf te halen

30 augustus 2016 om 23:11

FrDylan, opvallende reactie! Deze jongens zijn er pas, mogen ze nog de tijd krijgen om te acclimatiseren.

30 augustus 2016 om 19:08

Mag ook gezegd worden, naar al dat kritiek

30 augustus 2016 om 19:26

Kritiek is ook gebaseerd op fouten die zijn gemaakt door Ajax. Daar heeft Overmars het zelf naar gemaakt.

30 augustus 2016 om 20:11

Joker, wat een bekrompen commentaar. En maar focussen op het half lege glas. Nou daar kom je niet verder mee in de wereld.
Marc heeft voor zo'n 25 miljoen ingekocht dit jaar !!!!!!. Dat zijn bedragen waar de meeste clubs in NL niet eens het hele team voor bij elkaar hebben. En dan nog houd hij een positieve transferbalans over van zo'n 30 miljoen. Als dat nog niet goed is voor jou, dan ben jij volgens mij een beetje in de war.
Jij focust je liever op dat Ziyech te laat is gekomen en Westermann niet een top aankoop is gebleken.
Persoonlijk heb ik gewoon bewondering dat wij het grootste gedeelte van de selectie bij elkaar hebben gehouden. De grote uitgaande transfers gewoon goed hebben opgevuld met Krul en Traore, zonder daar ook maar een Euro transfergeld aan te hebben hoeven uit te geven en weer een paar mooie spelers voor nu en de toekomst er aan toegevoegd.
Nee, Marc heeft gewoon uitstekend werk geleverd.
Het is nu aan Peter om daar uit te halen wat er uit te halen is. Dat is niet Marc zijn verandtwoordelijkheid meer.
Zelfs als Bazoer nog zou vertrekken of er geen buitenspeler meer wordt gehaald.

30 augustus 2016 om 20:20

Kon het niet beter zeggen,adutchbrew

30 augustus 2016 om 19:10

Is dit een grap? Een TD hoort altijd zijn selectie in orde te hebben en dus desnoods te kopen. Hij had dit al vorige jaar kunnen zien dat het zo niet verder kon, maar heeft amper iets eraan gedaan, behalve vervangers halen voor de spelers die weggingen. Hierdoor had Ajax een elftal die niet goed genoeg was, waardoor ze de belangrijkste wedstrijd van dit seizoen verloren hebben.

Nu hij opeens wel Ziyech NA de blamage is het opeens een puik werk? Ik denk dat elke TD dit wel had kunnen regelen met het budget van Ajax door verkoop en bank. Het eerder ingrijpen en sneller handelen was juist puike werk geweest.

Elke Vzer die TD was geweest had Ziyech al gehaald in het begin van de zomer denk ik...

30 augustus 2016 om 20:24

Iedereen zeikt wel over overmars maar volgens mij snapt niemand dat Ajax een beursgenoteerd bedrijf is dus dat de Rvc bepaald hoeveel geld eruit gegeven mag worden en als die geen geld vrijstellen voor overmars om aankopen te doen kan die ook weinig

30 augustus 2016 om 20:46

Die hadden allemaal 15 miljoen betaald, nu maar 11 miljoen doe uw wiskunde. iedereen wist dat Ziyech verkocht moest worden en hoe langer het zou duren hoe zenuwachtiger Twente zou worden.

30 augustus 2016 om 19:25

Mosterd na de maaltijd natuurlijk! Dit is wel een faal van hem, zeker na wat hij eerder zei. Dat stond haaks op elkaar. Dat gezegd hebbende: toptransfer, ik ben blij!

30 augustus 2016 om 19:32

Hoe kan je dit nou puik werk vinden? Als Overmars hem een maand eerder had gehaald, zaten jullie nu in de CL en had je Ziyech gratis gekregen. Ziyech stond al een jaar te koop. Ajax lag te slapen en is te laat wakker geworden.

30 augustus 2016 om 19:53

Je begrijpt toch zeker wel dat deze deal dan nog niet had kunnen plaatsvinden?

30 augustus 2016 om 20:13

@psv. Met Ziyech erbij hadden we ook de CL niet gehaald. Wellicht ben je idolaat van de huidige PSV selectie maar ik spreek je graag na de dubbele ontmoeting met Rostov. Waar onze ogen inmiddels wel geopend zijn lijkt het wel of men in Eindhoven denkt dat het beleid er veel beter voor staat. Wel, na een vierde plek en onvermijdelijk puntverlies in de competite zal dat ook wel anders zijn. Rostov is ook voor PSV een maat te groot, dat zul je spoedig in gaan zien.

30 augustus 2016 om 21:26

waarschijnlijk dacht je dat vorig van alle teams in de Cl poule van Psv, die clubs zijn beter als Rostov dus Psv heeft er zeker een goede kans tegen. Waarschijnlijk gunt geen enkele ajacied ons dat we door gaan maar ik ben ervan overtuigd dat we met onze selectie een goede kans kunnen maken.

30 augustus 2016 om 21:44

Ik gun het jullie zeker wel, @scvarsseveld! Dat Rostov is echt wel te pakken hoor. Als Ajax thuis zijn kansen had afgemaakt, hadden ze 3, 4-0 kunnen winnen. Ik denk dat PSV nu kwalitatief beter is dan het Ajax tegen Rostov, en bovendien meer ervaren (ook in de Cl). Rostov moet zeker te doen zijn, en ik hoop ook dat dat PSV gaat lukken.

30 augustus 2016 om 22:42

ik gun het jullie zeker wel @scvarsseveld. Misschien zegt het iets over jou dat jij het ons niet zou gunnen in dezelfde situatie Succes met Rostov, moet gewoon te doen zijn, was belachelijk van Ajax.

30 augustus 2016 om 20:35

Puik werk? De ellende kan beginnen zou ik eerder zeggen... Ben benieuwd of Sinkgraven, Bazoer, Klaassen, De Jong, Schone en Gudelj allemaal tevreden gehouden kunnen worden. Aangezien Overmars zei dat er geen plek was voor Ziyech zolang die mensen er allemaal nog waren en nu Ziyech binnen is, die andere spelers er ook allemaal nog zijn.

30 augustus 2016 om 19:23

Volgens mij heeft ajax nog steeds een verdediging die moeite heeft met aanvallend spel. Zolang ze dat niet oplossen moeten we het nog maar zien. Daarnaast weet je niet hoe ziyech speelt zonder zeeen aan ruimte en met veel meer druk. Hij lijdt best wel vaak balverlies. Als je dan niet goed tegen.counters kan heb je een groot probleem

30 augustus 2016 om 20:52

Verdediging heeft helemaal geen moeite met aanvallend spel. Wat nu opgelost moet worden is dat de huidige buitenspelers younes en el ghazi het spel dat bosz voor ogen heeft niet goed uitvoeren. Deze twee zetten na balverlies te weinig druk. Hierdoor is de uitvoering niet goed. Ligt totaal niet aan de verdediging. En hoewel younes het vorig jaar goed heeft gedaan zal ie nu toch echt aan de bak moeten. Van el ghazi betwijfel ik of ie dit kan brengen, maar ik heb niet het idee dat ziyech dat wel kan als ie op rechtsbuiten komt. Ben benieuwd wat de opstelling wordt. Ziyech is natuurlijk wel een leuke voetballer om naar te kijken.

30 augustus 2016 om 21:29

Verdediging heeft wel moeite met het aanvallende spel. Vooral in de 1 tegen 1 duels erg zwak.

30 augustus 2016 om 18:55

De druk ligt inderdaad op Ajax. 25+ miljoen uitgegeven dan is kampioen worden ook een must. Het gaat wel een leuk seizoen worden, veel succes welke club je ook support.

30 augustus 2016 om 18:58

Valt wel mee hoor want met het verkopen hebben ze 45+ miljoen verdient

30 augustus 2016 om 19:00

Rombomcu, gelukkig ligt normaal gesproken de druk nooit bij Ajax.. En als je de uitgaven afzet tegen de inkomsten vallen die ook wel mee.

30 augustus 2016 om 19:02

Verkopen 55-60 mil. Milik, cillessen, fischer, van rhijn en van der hoorn

30 augustus 2016 om 19:03

25+ miljoen valt nooit mee voor een Nederlandse club. Dat is gewoon een hoop geld. Nu ligt er natuurlijk wel veel meer druk op Ajax, het zou een enorme blunder zijn als ze nu het 2 dubbele van psv uitgeven en het 3 dubbele van Feyenoord en dan nog achter ze eindigen.

30 augustus 2016 om 19:08

Ik zou de druk meer leggen bij clubs die meer uitgeven dan er binnenkomt. Zoals Feyenoord, waar Ajax belangrijke spelers heeft verloren en tijd kost voor de vervangers hun draai hebben gevonden hebben zij daar geen last van. Die moeten presteren voor Ajax is het een overgang jaar.

30 augustus 2016 om 19:12

Maak daar maar gerust 32+15+11 van.

30 augustus 2016 om 19:20

Want? Er zijn toch ook spelers verkocht die vervangen moesten worden. Het is niet zo dat ze extra spelers hebben gekocht voor 25 miljoen.

30 augustus 2016 om 19:24

Van der Hoorn is weggegaan daar hebben ze transfervrij heiko westermann voor gehaald. Cilissen is weg daar hebben ze krul voor gehuurd. Milik ging weg daar hebben ze traore voor gehuurd. Dus gewoon het merendeel van die 25+ miljoen is gebruikt voor een kwaliteitsinjectie (Ziyech, Sanchez, cassiera)

30 augustus 2016 om 19:24

Overgang jaar? Serieus? Alleen Jesper en Milik zijn weg en jij doet alsof hun hele as inclusief alle sterkhouders weg zijn. Voor Jesper hebben ze nu Krul die niet onderdoet voor zijn voorganger en Traore die redelijk gelijk is aan Milik. Dus die redenering gaat helaas niet op. Daarbuiten, waarom haal je Feyenoord erbij met "meer uitgeven dan er binnen komt"? Ze hebben Nicolai gekocht en Berghuis gehuurd. Dus ook die redenering gaat niet op. Wel goed geprobeerd om de druk neer te leggen bij Feyenoord.

30 augustus 2016 om 19:57

32 voor milik 14 voor cillisen 7 voor fisher 3 voor van Rijn is 56 miljoen binnen gekomen .dus dan valt 25 wel mee.

30 augustus 2016 om 20:25

Rombomcu
Gevalletje alleen aanhalen wat je goed uitkomt om je kritiek te onderbouwen zonder het gehele plaatje erbij te betrekken.
25 miljoen is inderdaad veel inkoop geld voor Nederlandse begrippen. Maar gemakshalve vermeldt je er dan niet bij dat Ajax wel hun topscorer en Nederlands beste keeper verloren heeft.
Dus iemand anders zou gewoon dat het aanhaalpunt kunnen noemen. Ajax is belangrijke spelers verloren. Spelers die in deze voetbalwereld veel meer waard blijken te zijn dan 25 miljoen.
Of je kan het zo stellen: Ajax is er zo'n 60 miljoen (verkocht) - 25 miljoen (gekocht) = 35 miljoen erop achteruit gegaan. Moeten we toch echt hopen dat we uit de degardatiezone weten te blijven.

Zo zie je maar, het is maar hoe je er tegenaan wilt kijken.
Ik ben erg tevreden met Marc. Financieel en sportief gezien een goede zomer.
En nu toch dichterbij de Arena overnemen wat in de toekomst een gegarandeerde inkomstenbron zal zijn ipv afhankelijk te zijn van transfermarkt.

30 augustus 2016 om 20:39

Ken je feiten. Bij Feyenoord wordt er niet meer uitgegeven dan er binnenkomt. Daarom is het nu juist een van de gezondste clubs van Nederland. Feyenoord haalt bijna alles transfervrij binnen of huurt spelers. En wat dan toch gekocht wordt, is bijvoorbeeld betaald met de doorverkooppremie van Pelle.

30 augustus 2016 om 18:58

Alsof 1 speler het verschil maakt in de wedstrijden. Laat Ziyech zich eerst maar eens bewijzen bij Ajax. Het zal er ook van af hangen of hij naar de pijpen van Bosz moet dansen of vrijheid krijgt.

30 augustus 2016 om 19:04

Tja Willem van Hanegem heeft het zelf gezegd. Wellicht dat jij die niet zo serieus neemt maar die staat toch wel bekend als een kenner.

30 augustus 2016 om 19:15

Er waren ook heel veel kenners die sulejmani een gouden toekomst voorspelde en ook maher zou dit jaar bij de top van Europa spelen volgens veel kenners. Het is bijna nooit te voorspellen hoe een transfer voor een speler uitpakt en hoe hij zich aanpast aan zijn nieuwe club.

30 augustus 2016 om 20:19

Huh?? Alsof 1 speler het verschil maakt in wedstrijden?? Ik zie niet anders!

30 augustus 2016 om 20:31

Rombomcu
Nogmaals: niet enkel aanhalen wat jou onderbouwing goed uitkomt.
Dan moet je ook namen als Suarez, Huntelaar, Strootman, Milik etc. aanhalen die niet zijn geflopt en clubs vele mijloenen heeft opgeleverd.
Je zegt het zelf. Het is nooit te voorspellen, maar als je niets doet, dan kom je nooit verder.

30 augustus 2016 om 19:01

Ondanks dat Ajax een aardige boost krijgt met Ziyech, lopen ze nog erg ver achter op Psv. Ik zie Ajax gezien het huidige beleid de aankomende 2 seizoenen geen kampioen worden.

30 augustus 2016 om 19:33

Op basis van wat lopen ze zo ver achter op PSV ? Volgens mij had PSV t kampioenschap op de laatste speeldag niet in eigen hand .

30 augustus 2016 om 19:38

Maar het vertrouwen in de selectie is inmiddels niet dat wat het vorig jaar was. Vorig jaar werd gezien als een incident waarin ze 1 jaar geen kampioen zijn geworden. Nu zijn ze inmiddels 2 seizoenen geen kampioen en hebben zich op Ziyech na niet bijzonder veel versterkt. PSV heeft dat wel gedaan. Bovendien is Feyenoord ook duidelijk gegroeid ten opzichte van vorig seizoen.

30 augustus 2016 om 19:51

Dus volgens jou kan vertrouwen niet groeien in een team ? En Traore zie jij niet als een versterking samen met Tim krul ? Ajax heeft de beste spelers hoor op dit moment . Het hangt er alleen vanaf hoe snel ze als een team gaan spelen .

30 augustus 2016 om 20:03

@cartmann, beste spelers heeft Ajax niet. Ajax heeft wel de spelers met de meeste potentie, maar beste spelers? De gehele verdediging is niet beter dan die van PSV, misschien niet eens beter dan die van Feyenoord op dit moment. Dan heb je het middenveld waar Ziyech nu wel de beste is van Nederland (ook een mening die niet door iedereen gedeeld wordt) maar verder heeft ook PSV daar betere spelers staan (Klaassen valt over te discussieren). Dan kom je bij de aanval waar je gewoon op dit moment nog geen goede spelers hebt, alleen wisselvallige spelers die in de toekomst zeker beter kunnen worden, maar echt niet beter zijn dan De Jong, Kuyt en Elia. En ook al vind ik Ziyech echt een topaankoop, volgens mij was het middenveld van Ajax het deel waar ze het minste verbetering nodig hadden en hadden ze beter kunnen investeren in de aanval maar met name de verdediging. Maar dat is alleen mijn visie.

30 augustus 2016 om 20:05

Enige onderbouwing daarvoor? Als je het mij vraagt stoeit PSV met contractduur van verschillende spelers (willems, Narsingh bv.), heeft het zeker niet meer geld beschikbaar, is de financiele positie slechter, is de restwaarde van de selectie lager (nadeel van meer ervaren spelers) en breken er bij Ajax meer en betere jeugdspelers door.

Ajax heeft ook nog wat talent verhuurd die potentie hebben, dat heeft PSV ook minder.

30 augustus 2016 om 20:08

@karstenfc

Traore is een super speler, misschien nu al de beste aanvaller in de ED. Younes is de beste linksbuiten samen met Elia in de ED en noem eens betere rechtsbuitens dan El Ghazi... Daarbij kan Ziyech ook op de flanken worden gebruikt. De jong, Kuyt en Elia zijn toch ook de betere van de ED, dat is een prima niveau.

30 augustus 2016 om 20:25

Sorry, Younes was ik vergeten. Beter dan El Ghazi? Geen idee. Ben namelijk van mening dat we überhaupt geen goede rechtsvoor hebben in de hele Eredvisie, ook El Ghazi niet. Traore weet ik dat hij veel potentie heeft, dat kun je ook zien maar dat komt er meestal nog niet echt uit.

30 augustus 2016 om 20:46

@karstenfc

Je vergelijkt toch de clubs in de ED? Nou dan heeft Ajax het toch prima op orde? klopt dat er niet veel soeps loopt, maar El Ghazi vind ik misschien wel de beste op dit moment, Narsingh is een renpaard, Pereiro uitstekend maar net als El Ghazi maar bij vlagen en Berghuis is afwachten.

30 augustus 2016 om 21:56

Karstenfc PSV en Ajax spelen met een 3 mans middenveld. Als Ajax nu Ziyech heeft (1) en over Klaassen te discussiëren valt (2) dan kan je niet meer zeggen dat PSV een beter middenveld heeft. PSV heeft met guardado in mijn ogen de beste strateeg op het middenveld maar dat is er dus maar 1.

Ajax heeft z'n verdediging vrijwel intact gehouden en die was vorig jaar de minst gepasseerde verdediging.

Al met al ontloopt het in mijn ogen elkaar niet veel. Ajax meer jeugdig talent en PSV wat meer ervaring maar minder creativiteit.

In mijn ogen wordt Feyenoord onderschat. Dat is een ijzersterk collectief met ervaring en creativiteit op de vleugels. Kan wel eens de lachende derde worden (en dus eerste ;-). )

On topic; goede aankoop iedere voetballiefhebber moet blij zijn dat deze smaakmaker in Nederland blijft.

30 augustus 2016 om 19:02

Ziyech is zeker een echte versterking, maar of ze er ook kampioen mee worden? Met alleen Ziyech los je de overige mankementen van de selectie niet op. Twente kon hij ook niet naar een subtop notering loodsen (ook niet als je de punten die in mindering zijn gebracht bij Twente afgelopen seizoen bij hun puntenaantal optelt).

Ik ben erg benieuwd, maar vind dat Ziyech door die transfersoop wel erg gehyped is. Hij gaat je geen kampioen maken. Als er echter een solide team staat, gaat hij je wel helpen kampioen te worden.

Hopen dat hij Ajax ook Europees een dienst kan bewijzen.

30 augustus 2016 om 19:35

Zidane,

Waar denk je dat die rechtsbuiten nu vandaan moet komen?

Ajax raakt sowieso nog een middenvelder kwijt. Wanneer dit Bazoer is raken ze de enige speler kwijt die daadwerkelijk ballen heeft. Nu hij een mindere periode heeft (net als heel ajax) is men heel snel met afschrijven.

Ze hadden er goed aan gedaan om iemand te halen die internationaal bewezen heeft op mentaal gebied tegen een stootje te kunnen. De selectie van Ajax moet dat nl nog heel erg leren.

Nu heb je een ziyech die een voorbeeld is van vrouwelijkheid op het moment als het slecht gaat met ajax. In amsterdam wordt het niet geaccepteerd als je jezelf boven de club plaatst.

30 augustus 2016 om 20:05

@Zidane, waar haal jij vandaan dat ze nog meer spelers gaan kopen? Ik denk niet dat het in de planning van Overmars stond om twee keer bedragen rond de 10 miljoen uit te geven?

30 augustus 2016 om 19:12

Ik hoop dat met de komst van Ziyech dat Anwar El Ghazi weer kan schitteren, want die krijgt in mijn ogen onterechte kritiek. Het middenveld ontbeert creativiteit, dus kan El Ghazi ook niet excelleren omdat hij te weinig goede steekballen krijgt. Ondanks dat heeft hij wel mooi een paar assists op zijn naam staan. Ziyech kan zulke spelers goed in staat brengen waardoor El Ghazi zijn oude niveau ook weer kan halen.

30 augustus 2016 om 19:44

Ik ben het helemaal met je eens over El Ghazi. Die kan echt wel wat meer dan hij al een tijdje laat zien. Het voetbal van de afgelopen jaren heeft er niet voor gezorgd dat er mensen echt konden schitteren. Milik afgelopen jaar bijvoorbeeld. Ik zag vaak genoeg mooie loopacties van hem, maar dan kreeg hij gewoon de bal niet. Dat lag dan niet aan hem. Als je mensen hebt die zulke loopacties wel kunnen waarderen met een goeie pass......

30 augustus 2016 om 19:26

Suarez en Huntelaar waren destijds ook (een van) de beste spelers van de Eredivisie. Ook voor grote bedragen naar Ajax gehaald. Beiden nooit kampioen met Ajax geworden.
De beste speler(s) kopen voor miljoenen is geen garantstelling voor het kampioenschap. Daar kan PSV over meepraten.

Mooi breng maar het mooie voetbal dat je bij twente liet zien, hopelijk behoren de saaie wedstrijden van ajax tot het verleden

30 augustus 2016 om 19:19

Helemaal met je eens, maar mag ik even zeggen dat ik jouw gebruikersnaam echt helemaal geweldig vind :P

We hebben hem hoor! Eindelijk een goede aankoop van Meneer Overmars.. al moeten we natuurlijk wel afwachten of Ziyech ook bij Ajax zo goed kan presteren. Maar in ieder geval een jongen om voor naar het stadion te gaan!

30 augustus 2016 om 19:05

Niet eindelijk, Milik was ook een topaankoop. tientallen miljoenen winst. Younes was ook al een koopje en nu Ziyech voor maar elf miljoen. Overmars heeft zijn draai gevonden en is goed bezig.

Fantastische aankoop ajax! Het zou zomaar eens een kampioenschap op kunnen leveren! Maar intern hoop ik dat jullie je kapot schamen voor het zogenaamde beleid...

30 augustus 2016 om 19:07

Welnee, nu is hij veel goedkoper, poosje terug moest je minimaal vijftien miljoen betalen. Nu maar elf miljoen en zelfs zonder doorverkoop clausule.

30 augustus 2016 om 19:22

Ik kan er nog steeds niet bij waarom men dit een zogeheten paniek aankoop vindt.
Het is toch de normaalste zaak van de wereld dat spelers pas tegen het einde van de transferdeadline getransfereerd worden?

Enige reden die ik kan bedenken is dat men vindt dat hij al voor de CL deadline gehaald had moeten worden (wat natuurlijk niet zo simpel was geweest). Maar dan is het toch nog steeds geen paniek aankoop.

Of wordt er gedoeld op dat Overmars eerst zei hem niet nodig te hebben? Maar dat gold onder de omstandigheden van destijds. En bovendien kan dat simpelweg gezegd zijn om minder wanhopig over te komen bij Twente (en dus de prijs te laten dalen)
Was het niet Brands (waar iedereen zo lyrisch over is) die ook wel eens zei niet voor een speler te gaan, om hem uiteindelijk toch te halen?

30 augustus 2016 om 21:32

Selectie had je eind juli rond moeten hebben. In ieder geval de posities die je versterkt moest hebben had je de spelers al voor moeten hebben.

30 augustus 2016 om 18:59

Tuurlijk is het geen beleid van de hoogste plank maar ben wel blij met deze aankoop. Ik hoop dat er achterin nog versterking komt.

Denk dat Ajax met Ziyech weer volop mee gaat doen om de titel. Ziyech-Klaassen-Gudelj/Bazoer lijkt me een prima middenveld. Toch denk ik dat Psv kampioen gaat worden en Feyenoord 2e.

30 augustus 2016 om 18:57

Ik sluit niet uit dat Bosz in een 343 formatie gaat spelen zoals hij vroeger vaak deed bij Heracles. Dan kan je Ziyech op 10 zetten zodat hij optimaal functioneert. Misschien is 442 nog wel beter trouwens, want zo sterk vind ik Ajax niet op de vleugels. Zou dat mogen bij Ajax, 433 loslaten?

30 augustus 2016 om 19:02

442 is ook het meest logisch. Ze hebben veel hele goede middenvelders. En 2 spitsen die er altijd moeten staan. Namelijk Dolberg en Traore. Alleen zou Younes dan niet meer linksbuiten staan en daar ben ik wel echt fan van. Het blijft lastig. Maar een middenveld met Gudelj, Riedewald, Klaassen en Ziyech klinkt toch wel heerlijk.

30 augustus 2016 om 19:04

Ik kan niet wachten op de dag dat dat gebeurt.. Dat systeem is echt zo voorspelbaar en verouderd. Misschien werkt het als je Messi en neymar op de vleugels hebt, maar met minder goede spelers die hun mannetje niet voorbij komen heb je er tegenwoordig vrij weinig meer aan. Al is Boer dan wel weer kampioen geworden met Ozbiliz en Ebecilio besef ik me nu. Hmm.. Haha

30 augustus 2016 om 19:05

Ziyech is absoluut de beste middenvelder van de Nederlandse velden. Dat Twente nog meedraaide bovenin, en dus beschikte over goede spelers, was Ziyech ook de belangrijkste. Ik denk dat dit nu niet anders is. Ajax is ook niet meer wat het geweest was qua toppers!

30 augustus 2016 om 19:03

Ik zie geen reden waarom Feyenoord dit jaar het wel zal volhouden. Elk jaar hetzelfde liedje, en gat lijkt alleen maar groter te worden. Feyenoord is goed begonnen zoals ze vaker doen maar de dip komt er vanzelf aan.

30 augustus 2016 om 19:20

Omdat Feyenoord nu in mentaal opzicht sterker is geworden, Er staat nu een goede basis, vorig seizoen was het veel wisselen met gustafson en vejinovic. Plus er zijn 2 goede versterkingen gekomen in Jorgensen en Berghuis. Jones is een prima vervanger voor Vermeer en last but not least Nelom speelt gelukkig niet en Woudenberg gaat zich ontwikkeln.

30 augustus 2016 om 20:20

Vergeet niet dat Feyenoord Europees speelt! Niet veel spelers zijn dat jaarlijks gewend. Na een EL duel kan die zondag tegen Willem 2 je zo 2 punten kosten. Ajax en PSV zijn dit elk jaar gewend,

30 augustus 2016 om 19:05

Hahahaha, wat houd ik toch van die Rotterdamse gekte, kom zelf ook uit 010 maar ben verliefd geworden op het spel van Suarez en daardoor ook Ajax. Ajax doet altijd vol op mee in de strijd en door welke aankopen laat het lijken dat Fey nu wel zou meedoen? Vorig jaar wonnen jullie ook veel wedstrijden en stonden jullie zelfs nog 1e, winterstop 7x achter elkaar verloren en achter Ajax eindigen met 24 punten? Kom op man, als er een club was die echt wat had aan Ziyech was het wel Feyenoord want dan waren jullie pas echt serieus te nemen in de strijd om het kampioenschap. Praatjes vullen geen daadjes

30 augustus 2016 om 19:24

Als je echt uit 010 zou komen zou je zeggen niet lullen maar poetsen Welke aankopen? Wat denk je van Jorgensen en Berghuis. Daarnaast speelt Nelom eindelijk niet en pakt Woudenberg zijn kans. Ook hebben we nu een basis die er vanaf het begin staat, niet zoals vorig seizoen dat er iedere keer een positiewijziging kwam vb zijn vejinovic en berghuis.

Veel geld en twee maanden te laat, maar eindelijk een prima aankoop.

Ziyech brengt iets wat Ajax goed kan gebruiken. En je krijgt met hem erbij toch een leuker/creatiever elftal dan vorig seizoen. Had Ziyech twee maanden eerder gehaald en één of twee ervaren krachten en je had met Rostov de vloer aangeveegd, maar ja...

Ik ben benieuwd of er nog wat gaat gebeuren. We krijgen met Traoré, Ziyech, Younes en een diepgaande slimme speler als Klaassen toch een schakeling tussen middenveld en aanval die het meest creatief is als we dat afzetten tegen andere Eredivisie ploegen.

Krul
Tete
Veltman
Riedewald
Dijks
Klaassen
Bazoer/Gudel
Traoré
Ziyech
Younes
Dolberg
30 augustus 2016 om 20:08

Ja twee maanden eerder en wellicht hadden we hem alweer 'terugverdiiend' met de CL miljoenen.

Maar goed wie weet overwinteren we in de EL en ballen we daar enigszins gelijkwaardig mee.

Ik geloof niet dat Ziyech gaat brengen wat van hem wordt verwacht. Bij Twente was hij de grote ster en móést hij alles wel oplossen. Nu gaat hij tussen Klaassen en Gudelj en al die andere middenvelders lopen die goed kunnen voetballen. Hij zal niet in zijn eentje een wedstrijd meer hoeven te beslissen en is daar nu wel aan gewend.

30 augustus 2016 om 19:02

Ziyech is absoluut de beste middenvelder van de Nederlandse velden. Dat Twente nog meedraaide bovenin, en dus beschikte over goede spelers, was Ziyech ook de belangrijkste. Ik denk dat dit nu niet anders is. Ajax is ook niet meer wat het geweest was qua toppers!

30 augustus 2016 om 19:29

Ziyech is de meest scorende maar naar mijn mening niet de beste. Dat vind ik nog steeds Guardado, die heeft laten zien PSV naar zijn hand te kunnen zetten in CL wedstrijden. Dat moet Ziyech nog maar eens bewijzen.

30 augustus 2016 om 19:37

Het zijn andere middenvelders. Je kan Guardado niet afrekenen op goals maken en assists geven, en Ziyech niet op de controle te bewaken. Niet te vergelijken.

30 augustus 2016 om 19:02

Ziyech is absoluut de beste middenvelder van de Nederlandse velden. Dat Twente nog meedraaide bovenin, en dus beschikte over goede spelers, was Ziyech ook de belangrijkste. Ik denk dat dit nu niet anders is. Ajax is ook niet meer wat het geweest was qua toppers!

30 augustus 2016 om 19:29

Een groot verschil is dat Ajax een dominerend team is, dat hoog verdedigt, met weinig ruimte rondom de 16 van de tegenstander, terwijl Twente meestal de mindere ploeg is, waarbij de aanvallers meer ruimte hebben om hun ding te doen, en waar balverlies voorin (wat Ziyech veel lijdt) minder dodelijk is omdat ze toch al verdedigen.

Totaal andere situaties, en dit maakt het ook belachelijk om met zekerheid te zeggen dat Ziyech wel even mee zou kunnen bij Ajax, laat staan uitblinken.

30 augustus 2016 om 19:06

Het is makkelijker uitblinken in een team waarin je de vrijheid hebt en de rest kwalitatief achter ligt op je. Eerst maar eens zien of hij kan aanhaken aan het niveau Ajax, ik neem sowieso aan dat we hem een tijdje in de Jupiler League zien, moet toch wennen aan het Ajax systeem?

Oke, benieuwd wie er dan nu vertrekt.. Want dat was de reden toch?

ON: Uiteraard een prima aankoop, een jongen die de Eredivisie zeer goed kent en hierin 20 goals maakt en evenveel assists aflevert. Verbaast me niets als Ajax hem komende zomer voor veel hoger bedrag weer verkoopt.
Prima deal, alleen erg vreemd dat het zo laat in de transferwindow moet.

Welkom Hakim!

Ziyech zie ik als een ambitieuze speler die z'n carierre tot nu toe zeer goed uitstippelt.

Ik snap dan ook niet dat zoveel mensen denken te weten dat hij en Ajax geen gelukkige match gaan worden, omdat hij bij Twente "lekker zijn gang kon gaan" en volgens velen niet veel verdedigende meters maakte. Als hij zichzelf wilt blijven ontwikkelen als speler, wat voor mij een zekerheidje is, zal hij zich op verdedigend vlak bij een grotere club toch ook willen ontwikkelen?

Hij zal zelf als geen ander beseffen dat Ajax een springplank is naar de Europese (sub)top, mits je goed presteert. Het meeverdedigen lijkt mij dan ook niet meer dan vanzelfsprekend in tegenstelling tot bij Twente.

Beetje aan de late kant, maar wel een geweldige aankoop. Directe versterking. In vorm de beste speler van de Eredivisie, met Guardado imo.
Zie Ajax, onder de juiste begeleiding, nu zeker als titelfavoriet.

30 augustus 2016 om 19:29

Nou je mag Pröpper ook wel noemen en Henriksen (die helaas vertrekt).

Het ga je goed Hakim, hier gaat Ajax veel plezier aan beleven. Ben benieuwd of hij direct zijn stempel kan drukken.

Stiekem hoop ik nog op een goeie rechtsbuiten, zodat niet zo dadelijk Ziyech de man is en steevast door 3 spelers belaagt wordt.

Mooie transfer. 11 miljoen is toch heel wat beter dan die 15 miljoen die ook genoemd werd.

Nu nog een 1 a 2 middenvelders verkopen.

30 augustus 2016 om 19:01

@ Calm

We hebben met Traoré een goede rechtsbuiten. Dolberg doet het daarbij voorlopig het beste als spits, ik zou dan nog liever een ervaren spits zien komen op dit moment.

30 augustus 2016 om 21:33

Traore is geen rechtsbuiten. Traore is een aanvaller voor een 442 systeem.

30 augustus 2016 om 21:49

@ laligathomas

Traoré is een prima speler als rechtsbuiten, ik vind zijn kwaliteiten daar ook veel beter bij passen dan in de spits of zelfs in een tweespitsen systeem.

30 augustus 2016 om 20:50

Denk dat het gewoon goed is zo, als het je het mij vraagt wordt of Sinkgraven of Ziyech ook op de flanken gebruikt, dus daarmee is die dubbel bezet en kan Overmars ook verantwoorden waarom het middenveld niet overvol is.

Met de huidige selectie kun je leuke varianten bedenken, ik zat bijvoorbeeld te denken aan een voorhoede met Younes - Klaassen - Traore en daar achter Bazoer - Ziyech - Gudelj. Hiermee ben je in staat op ook eens van positie te wisselen, Klaassen met Traore en Ziyech met Klaassen. Als Klaassen iets kan is het wel kansen afmaken, hij is sterk met het hoofd, heeft gevoel voor diepte en de combinatie dus zou in mijn ogen een leuke optie zijn.

Beste speler die in Nederland rondloopt en precies wat Ajax nodig had op het middenveld, geen lopers, opruimers, nee dit is een creatief genie. Geweldige speler die, denk ik, maximaal nog 3 jaar in Nederland zal spelen voordat hij bij een top club in het buitenland terecht komt. Hakim gaat Ajax blij maken, was hij maar eerder gekocht!

30 augustus 2016 om 19:03

Als hij zijn huidige niveau vast houdt en ajax eerste of tweede wordt, is die volgende jaar weg.

Beter laat dan nooit. Ook al is niet te zeggen of we anders wel van Rostov zouden winnen. Maar een creatieve middenvelder en iemand met eem beetje bravoure was wat er ontbrak. Daarom een hele goede aankoop op het oog. Is complementair aan Klaassen. Wordt een mooi duo verwacht ik.

Iemand zei het gister al prachtig, drie jaar telaat maar eindelijk is hij Ajacied. Sommige Ajacieden begrijpen niet dat onze huidige middenveld, vooral creativiteit ontbeert. Gudelj die moeite heeft met hogere niveau dan Az, en Klaassen is harde werker met een functionele techniek. Maar niet de man van een steekpass, of iets anders creatief. Nouri en Frenkie zijn er overduidelijk nog niet klaar voor, dus die vlieger gaat ook niet op. En dan die onzin dat die een lastige jongen is, zolang hij het groepsproces niet verstoord is het niet erg! We kunnen wel een persoonlijkheid gebruiken, tussen al die havo 5 scholieren. Bovendien wat hij in Twente heeft bereikt, met alle problemen en hoe zijn carrière uitstippelt. Heb ik alleen maar respect voor en bewondering! Ziyech welkom, ik vertrouw in je kunnen..

30 augustus 2016 om 19:42

Gudelj heeft moeite met het hogere niveau dan AZ zeg jij, maar waarop baseer jij dan dat Ziyech geen moeite zal hebben met het hogere niveau dan Twente?

Vooral creativiteit ontbeert? Mensen begrijpen creativiteit niet helemaal goed volgens mij. Het is een ding om een speler die creatief is gebleken bij een mindere ploeg te halen, een ander ding is om te kijken hoe die 'creatieve' speler het doet bij een club waar je veel minder ruimte krijgt om je ding te doen.

Sinkgraven was ook creatief. Destijds was men ook lyrisch over hem, en dat Ajax hem zou moeten halen. Dan kan je zeggen dat Ziyech een stuk beter is, ja qua statistieken/beslissend zijn is dat zo ja, maar beide spelers zijn erg creatief.
Stap omhoog blijkt vaak lastig voor van dat soort creatieve, technische spelers.
Neem bijv de steekpass waarmee Ziyech Unal vrij voor de keeper zette afgelopen week. Die kan je bij Ajax gewoon niet geven omdat niemand daar zo hoog tegen staat te verdedigen.
Stel je zet Bazoer bij Twente, dan zou hij daar ook creatief worden gevonden denk ik.

Nog een goed voorbeeld was de wedstrijd van PSV tegen Groningen afgelopen week. PSV zou met Propper, Guardado, en Pereiro toch zo creatief zijn. En toch werd er in de 2de helft tegen 10 man vrijwel geen uitgespeelde kans gecreëerd. Het was vooral lange ballen pompen richting de Jong.
Je zou dus ook kunnen zeggen dat het PSV aan creativiteit ontbeert. Als je tegen een geparkeerde bus staat, wordt de 'we hebben creativiteit nodig' kaart altijd erg snel gespeeld.


Tussen al die have 5 scholieren?ziyech doet leuke aanvallende dingen, maar heb je ook al eens over zijn verdedigende capaciteiten / loopvermogen / druk zetten nagedacht.
Als je serieuze tegenstand tegenkomt is Ziyech denk ik de eerste die op het middenveld wordt weggeblazen. Dan heb je mannen die sterk in duels zijn nodig zoals Gudelj. Eigenschappen die Gudelj wel heeft maar Ziyech niet worden zo ongelooflijk onderschat. Maar nee, 95 kijkt over het algemeen puur naar techniek en of je een steekpass hebt. Is dat niet het geval dan ben je al snel waardeloos volgens hen.
Maar voor een middenvelder zijn er veel belangrijkere eigenschappen.

En als je naar de onderste foto kijkt, lijkt Ziyech eerder de havo 5 scholier....

30 augustus 2016 om 22:48

Ben het deels met je eens.

De vergelijking met Sinkgraven klopt echter totaal niet.
Sinkgraven had voordat hij naar Ajax ging nog maar een half jaartje in de basis gestaan. Speelde toen leuk, maar zoals je weet heeft elke jonge speler wel een terugslag.
Ajax had toen ze hem haalde hem gelijk terug moeten verhuren aan Heerenveen.
Ziyech heeft inmiddels al een jaar of 4 in de eredivisie gespeeld, waarin hij de laatste 2 jaar absoluut heeft uitgeblonken.
In 2 jaar 30 goals en 30 assists maken bij een middenmoter is gewoon buitengewoon, op zo´n ben je er gewoon echt klaar voor.
Ziyech is ook 4 jaar ouder dan Sinkgraven.

Verder is het zeker niet zo dat als je tegen team speelt die inzakken creatieve spelers zich niet kunnen laten zien.
Kijkend naar spelers als Eriksen, Van der Vaart, Sneijder en bijvoorbeeld Perez lieten dat wel structureel zien.
Als je echt exceptionele kwaliteiten dan kan je het in de kleinste ruimtes laten zien.
Ziyech is in mijn ogen absoluut zo´n speler. (hij is ook een speler die een team bij de hand kan nemen). Sinkgraven is dat op dit moment nog absoluut niet.

31 augustus 2016 om 13:53

Ja oke wat betreft Sinkgraven heb je een punt.

''in 2 jaar 30 goals en 30 assists maken bij een middenmoter''.
Maar je doet nu alsof het bij een middenmoter zo indrukwekkend is. In tegenstelling tot wat veel mensen denken is zoveel scoren bij Ajax veel lastiger dan bij een zwakker team.
Vleminckx scoorde ook erg veel voor Nec.
Sigthorsson ook bij AZ, bij Ajax werd het niks.
Natuurlijk zijn dat aanvallers en Ziyech een middenvelder, maar het punt is dat goals echt niet per se hoeft te zeggen dat je klaar bent voor een stap hogerop.

Eriksen kon dat wel ja, maar die was verder ook erg compleet. Verdedigde mee, had veel loopvermogen, verzette ongelooflijk veel werk. Daardoor blonk ie ook uit. Hij had natuurlijk wel steekpassjes, maar zo veel ook weer niet,
Vd Vaart en Sneijder en Perez idd ja, maar dat is al een hele tijd geleden. Kleinere teams zijn in de loop der jaren steeds vaardiger geworden in de bus parkeren, en de verschillen zijn ook kleiner geworden.
Bovendien kwamen de meeste daarvan vanuit de Ajax jeugd doorbreken. Ziyech speelt bij Twente en op basis daarvan concludeert men dat ie inzakkende teams aan kan, dat kan je gewoon niet zeggen want dat is nog nauwelijks getest.
Die goals die hij afgelopen week bijv maakte zijn een stuk lastiger te maken als je bij Ajax speelt (kijk hoeveel ruimte hij nodig heeft).

''hij is ook een speler die een team bij de hand kan nemen''
Wat bedoel je daarmee? Dat ie zo'n geweldige persoonlijkheid heeft? Ik denk dat het juist eerder een speler is die je kan laten stikken, als je naar zijn quote van gisteravond kijkt.

Als hij 3weken eerder was gekocht, hadden we het geld nu al terug verdient inclusief zijn salaris voor komende jaar

Dit kan je wel als een paniek aankoop bestempelen.

Het is heel interessant om te zien hoe dit gaat lopen. Ziyech is een geweldige voetballer, maar kan hij dat ook waar maken bij Ajax. Het is vaak voorgekomen dat spelers in de subtop het aardig doen, maar bij de top ineens niet aanhaken. Verder wordt hij nu binnengehaald als de man die alle problemen bij Ajax zal moeten oplossen. Terwijl Ajax verdedigend nog heel veel steken laat vallen. Daar zal Ziyech niets aan kunnen veranderen.

Eindelijk, het bericht!!!
Top! Super blij dat Ziyech in ons shirt te bewonderen is. Kan niet wachten op de volgende wedstrijd.

De op één na duurste aankoop van Ajax, ik dacht dat zo'n bedragen nooit meer werden uitgegeven voor spelers en vooral niet voor spelers in de Nederlandse competitie? Hoe vaak zijn al niet spelers bij Ajax binnengehaald met een hoop bombarie (nja eerlijk gezegd worden zelfs 15 jarige talenten met een hoop ophef binnengehaald), en zijn daarna via de achterdeur vertrokken? Twee weken geleden werd er nog keihard geroepen dat Ziyech niet nodig was, en nu staat hij met een Ajax shirtje op de foto.

Daarbij word er meteen weer vanuit gegaan dat Ajax weer titel favoriet nummer één is, dit de beste speler is (loopt nu in Ajax shirt), meer dan de helft van de aankopen van Overmars zijn gefaald maar blijkbaar mag je daar niets over roepen.

Ik gun het Ziyech wel, hoop ook dat hij het goed gaat doen, maar we hebben te vaak "toppers" meegemaakt in de eredivisie die het na een transfer naar Psv, Ajax of Feyenoord niet gemaakt hebben, en daar zaten spelers bij die hoger stonden aangeschreven dan Ziyech.

30 augustus 2016 om 19:22

Wil niet zeggen dat Ziyech ook mislukt

30 augustus 2016 om 19:26

Wil ook niet zeggen dat hij slaagt.

30 augustus 2016 om 19:38

Dat is het risico met elke transfer he

30 augustus 2016 om 19:26

Heel Nederland schreeuwde om een transfer van Ziyech, eerlijk gezegd kan ik me niets over Sulejmani herinneren alleen dat van Basten hem wou hebben. Zo populair was Sulejmani nooit geweest. Ik vond het ook heel onverwachts dat Ajax toen 15 miljoen euro neertelde.
Dat is echt 1 grote scam geweest.
Ajax had 2 seizoenen geleden Berghuis moeten aantrekken, dat zijn ook van die gemiste kansen maar wat ze nu met Ziyech doen is echt perfect. Ik zie in Nederland nog zoveel talenten die aan kunnen komen. Ajax had ook gelijk Haps moeten kopen als ze Ziyech toch gehaald hebben. Zulke spelers horen kwalitatief gezien bij Ajax.

30 augustus 2016 om 21:37

Het lijkt mij toch wel aardig voor de hand liggen, dat de kans dat Ziyech bij Ajax slaagt een stuk hoger is dan bij Sana of Zimling?

30 augustus 2016 om 23:20

Forza Sittard, ga je in iedere Ajax topic je anti Ajax gevoelens laten botvieren?

Als Ziyech zijnde zou het beter zijn om naar Swansea te gaan, denk ik, als die nog geinteresseerd waren.

Swansea speelt best aardig voetbal.
In de PL heb je betere tegenstand.
Je hebt misschien zelfs al meer aanzien wanneer je daar goed speelt.
Je verdient daar meer.
En wanneer hij faalt, kan hij altijd nog naar Nederland.

30 augustus 2016 om 19:19

Ja maar Twente wilde wel direct geld ontvangen voor Ziyech. En daar staat Swansea nou niet echt bepaald bekend om.

30 augustus 2016 om 19:36

Juist niet.

Hij zal daar aankomen als een nobody. Een speler die het leuk heeft gedaan met een team die vorig seizoen in het rechterrijtje eindigde. Bij Ajax kan hij zowel in de Eredivisie als in de EL laten zien hoe goed hij is. Als hij daar goed presteert zou hij volgend seizoen zomaar opgepakt kunnen worden door club van het niveau Dortmund.

Daarnaast is het nergens zeker of Swansea het bedrag wil betalen dat Twente wou hebben.

En als we een paar maanden verder zijn zul je vast wel verhalen horen van: als Ziyech zou meedoen tegen Rostov had Ajax ze makkelijk verslagen. Een goede aankoop van Ajax, maar zeer ongeloofwaardig als in een eerder stadium door Overmars geroepen werd dat Ajax al genoeg middenvelders heeft die een boven hunzelf stijgende Russische middenmoter niet konden kloppen. Feyenoord deed dat vorig seizoen ook met Kramer. Die was eerst zogenaamd niet nodig toen een Arabische club interesse in hem had maar toen Kramer er niet uit kwam met die club was hij ineens wel nodig. Enige verschil is natuurlijk dat Ziyech een flink aantal klassen beter is dan Kramer, dus daar zal Ajax veel plezier aan beleven. Ik hoop dat er nog een spits wordt gehaald aangezien Traore dat blijkbaar niet kan en Dolberg pas net komt kijken. Huur een spits die een carriere heeft in de richting van Guardado. Ajax heeft daar het geld voor en zulke spelers zouden heus wel in Amsterdam willen spelen en er wonen.

30 augustus 2016 om 19:31

Tja dat Overmars vorige week zegt dat we hem nog niet nodig hebben hoeft niet te zeggen dat hij daar de waarheid sprak. Ook weet jij niet wat er nog staat te gebeuren bij Ajax. Ajax heeft zich de tweede wedstrijd bijhoorlijk verkeken op die stugge Russen daar had Ziyech weinig aan veranderd op dat moment denk ik. Bijna iedereen dacht na de eerste wedstrijd dat er wellicht wat mogelijk was. Niet heel gek toch? Uit zijn ze blijkbaar een stuk sterker maar dat wist jij natuurlijk al

30 augustus 2016 om 19:32

Met Ziyech erbij had Ajax thuis echt wel gewonnen! Uit is misschien een ander verhaal. We zullen het nooit weten, maar deze transfer komt gewoon veel te laat!

30 augustus 2016 om 20:08

Waarom zou Twente hem 2 weken geleden al verkopen. Hij was echt niet voor 11 mil gekomen dan.

30 augustus 2016 om 20:39

Waarom Traore al afschrijven als spits na 3 wedstrijden? Het enigste puntje van kritiek is dat hij nog niet gescoord heeft, wat ook eerder mag worden aangeschreven als pech dan onkunde. Speelde thuis tegen Rostov fantastisch in de eerste helft, draaide makkelijk weg, kon een bal vasthouden, had meerdere passeer acties in huis, en schoot vanuit aardig wat hoeken op de goal.

Nee, voor mij staat duidelijk vast dat we geen andere spits nodig hebben. Ik zie Traore er wel gewoon 20 goals inschieten dit jaar.

30 augustus 2016 om 20:51

Omdat Bosz hem afgelopen weekend als rechtsbuiten heeft neergezet? Je gaat hem daar niet neerzetten als hij voldoet in de spits, lijkt me.

30 augustus 2016 om 21:23

Leek me vooral een statement richting El Ghazi, die in Rostov werkelijk waar belabberd speelde. In zijn eerste wedstrijden speelde Traore wel gewoon in de spits, en daar is hij tenslotte ook voor gehaald.

30 augustus 2016 om 21:34

Je moet niet een speler gaan verplaatsen omdat iemand anders op rechtsbuiten niet presteerd. Dan moet je een nieuwe rechtsbuiten kopen.

30 augustus 2016 om 22:00

Speler verplaatsen? Traore kan gewoon op beide posities uit de voeten. Spelers als Riedewald, Veltman, Sinkgraven, Viergever spelen ook op meerdere posities dit seizoen..

Goede aankoop en ook zonder doorverkoop percentage?? Verbaast me wel, goed onderhandelt in ieder geval aan de kant van Ajax. Heerenveen pikt ook nog aardig wat centjes mee.

Ziyech heeft hoogspersoonlijk FC Twente in de eredivisie gehouden.

ik vind dat al een grote prestatie, jij wilt dat hij ze ook nog naar de europa league plaatsen loodst.

je vraagt dan wel teveel van 1 speler.

wat ik wel zeker weet is had Ajax deze aankoop 3 weken geleden gedaan stonden ze over 2 weken CL te spelen.

Welkom Ziyech, ik hoop dat we van je kunnen gaan genieten. Ik had je liever 4 weken eerder gezien, maar beter laat dan nooit!

Op het begin van de transfermarkt was ik nog benieuwd waar ziyech heen zou gaan. Had het echt niet verwacht dat hij in nederland zou blijven, maar mij hoor je echt niet klagen. Top aankoop!

Met Ziyech Klaassen Riedewald heb je een geweldig middenveld. Alleen nog een nieuwe centrale verdediger/linksback

Ik moet bekennen dat Ziyech voor 11 miljoen een uitstekend bedrag is. Toch nog een (kleine) pluim richting Overmars, al kon dit dus ook een stuk eerder, kan me niet voorstellen dat Ziyech een maand geleden duurder was dan nu.


Maargoed, gefeliciteerd Ajaxieden met jullie topaankoop. Jullie zijn weer een club om rekening mee te houden

Goede aankoop. Ik ben benieuwd wie er nog moet vertrekken. Bazoer, Schone of Sinkgraven?

30 augustus 2016 om 19:50

Schöne zeker, heb en mis je niks aan! Sinkgraven verhuren zou voor hem beter zijn en Bazoer verkopen zou desastreus zijn voor hem en Ajax!

30 augustus 2016 om 20:01

Schone is een van de meest waardevolle spelers geweest bij Ajax de afgelopen jaren.

30 augustus 2016 om 20:13

Misschien wel geen, Serero zou ik nog verkopen en dan misschien wel alle drie behouden, destemeer omdat Sinkgraven en Schone ook op de flanken kunnen en dat dun bezet is.

Super aankoop echt super! Ik hoop dat ze Marc nu eindelijk met rust laten van de media. Paniekaankoop geloof ik niet want volgens mij wist Hakim allang dat ze hem heel graag wilde hebben....roepen dat ze hem niet nodig hebben was strategie om psv zand in de ogen te strooien (haalden nu Ramselaar) Alleen moest hij eerst een middenvelder slijten alvorens hij kon kopen...en dat is nog niet eens gebeurt! Dus hij heeft niet alleen PSV voor de gek gehouden maar ook de rvc. Hulde Overmars!

Ik denk ook dat het goed is voor het team. Ik mis bij Ajax altijd de goede pass, een vrije trap, een goede corner enz. Daar is Ziyech perfect voor. Daarbij denk ik dat Appie, Donny en Frenkie veel van hem kunnen leren.

Op een of andere manier, zegt mijn gevoel, dat deze jongen het moeilijk gaat krijgen bij Ajax.
Dit is geen jaloezie, maar de ervaring leert, dat het Ajax spel en de cultuur bij Ajax toch enige aanpassing vergt.
Ik ben benieuwd, wie er naast komt te staan, of dat hij nu wel op een buiten positie wil spelen.
Als ik Ziyech was, zou ik een rechtsbuiten positie accepteren, indien daarom gevraagd wordt.
Het seizoen is lang en er zullen altijd wel schorsingen of blessures zijn, maar een volledige beschikbare selectie betekent dat zoals altijd, dat er concurrentie is.
Dus er zullen spelers teleurgesteld worden.

Overmars heeft de Ajaxsupporters hun lollie gegeven, zodat ze even voor een moment stil zijn. Zijn(ziyech) uitspraak over het niet mee verdedigen bij Twente, omdat hij er geen zin meer in had, gaat er bij mij niet in. Wat een oetlul om dat zo te brengen naar je oude ploeggenoten toe. Ben benieuwd of hij net zo collegiaal is naar zijn nieuwe ploeggenoten.
Dit is geen wrok posting, voordat er weer reacties komen. We zijn blij in het oosten, want deze transfer schept ons lucht en mijn sympathie naar Ajax toe is van een groot gehalte, maar die uitspraak vind ik jammer en wekt boosheid.
Succes Ajaxsupporters met deze aankoop, want voetballen kan die.

30 augustus 2016 om 20:07

Had hij dat gezegd? Dat zou er bij mij ook niet ingaan.
Als ie dat niet eens kan opbrengen dan vraag ik me af of hij wel geschikt is voor een niveau hogerop, waar er nog veel meer van je gevraagd wordt.

Als Ajax een goede verdediger had gehaald in plaats van Westerman dan had ik de kansen van Ajax voor het kampioenschap hoog ingeschat.

Maar ik zie het al voor me. Ziyech lijdt balverlies. De Ajax verdedigers zijn klunzen en laten zich aftroeven en vervolgens krijgt Ziyech de schuld in de media.

30 augustus 2016 om 19:51

Ja inderdaad, omdat Riedewald nu op 'zes' speelt, was een goede CV heel belangrijk! Westermann is nu al een miskoop.

30 augustus 2016 om 19:57

Is het een koop, of kwam hij transfervrij?
Heitinga heeft het ook niet gered.

30 augustus 2016 om 19:58

Klink misschien gek maar hopelijk kan de Ligt snel doorschuiven. Riedewald kosten wat kost op het middenveld.

De beste van die drie op de foto staat in de midden.
Die andere twee staan voor mismanagement bij Ajax.
Hoezo selectie op orde? Wel naar de defensie gekeken?
Zit maar 1 goede verdediger tussen, namelijk Tete.
Zowel Tete als de rest kan helemaal niet aanvallen -
handelsmerk van Ajax verdediger, b.v. Maxwell, Trabelsi,
Chivu. Daarnaast kan behalve Tete ook niemand fatsoenlijk
verdedigen. Of zijn er echt mensen die Veltman of Dijks goede
verdedigers vinden? Snel even de wedstrijden tegen Rostov
(en Willem 2, Roda JC) afkijken. Ja, dan wordt het even slikken.
Met Ziyech heb je voor het eerst een fatsoenlijke kwaliteitsinjectie
aan de selectie gegeven. En uit paniek geboren. Zowel Marc O.
als Edwin van der Sar zijn als de dood dat een aanstaande
crisis het vertrek van beiden zou betekenen. Voor Ajax zou dat
een prima situatie zijn, maar de RVC steunt deze brokkenpiloten.
En dat zegt dan weer genoeg over die Rvc. Het lijkt als twee
druppels water op de huidige situatie bij de Knvb. Ook hier sprake
van voortdurend mismanagement. Met van Oostveen en van Breukelen
als het duo Jut en Jul. We zitten er maar mooi mee opgescheept,
alhoewel van Oostveen na ernstig aandringen toch de weg naar de
uitgang heeft gevonden......wie volgt?

Sanchez
Cassierrra
Traore
Krul
Ziyech
(Westermann)

Niet slecht en dan ook nog +30 milj. Transferresultaat

Top top top eindelijk pffff nu el gazi weg schone weg sinkgraven weg en hopen dat nuri en en de andere talenten van klaassen en ziyech zullen leren go ajax

Goeie deal voor ajax. Maar snap twente echt niet. Deze jongen is toch meer waard dan milik en janssen en dat soort gasten?

Overmars is gewoon goed bezig. Ik weet echt niet precies hoe het daar binnen Ajax gaat. Of Overmars eerst toestemming moet krijgen van de RvC of wat het ook allemaal is daar? Ik verdiep mij er niet in en heb daar ook geen zin in.

Wel heeft Overmars al diverse goede spelers binnen gehaald zoals Milik en Younes. Tevens Bazoer, Cerny & Dolberg (of was hij er toen nog niet?)

Nu ook nog Ziyech voor een aardig bedrag...

Daarnaast zijn die twee Colombianen in mijn ogen ook weer eens andere spelers dan voorheen en heb ik bij hun ook goede hoop....

Enige waar ik mij ernstig zorgen om maak is dat Ziyech verpest gaat worden. Ik hoop dat Ziyech een vrije rol krijgt als ''10'' of een vrije rol op de rechter vleugel.

Benieuwd wat er met Sinkgraven gaat gebeuren. Toch één van de weinige creatievelingen op het middenveld buiten Ziyech en eventueel Nouri op het moment (vd Beek, Bazoer, Gudelj en Klaassen zijn geen creatievelingen in mijn ogen)

Ik hoop persoonlijk op deze opstelling, maar ben bang dat dit niet gaat gebeuren.
Klaassen zal wel blijven spelen. Is de captain, maar ondanks zijn scorend vermogen ben ik niet overtuigd van (voornamelijk) zijn voetballende kwaliteiten. Gudelj vind ik defensief de sterkste van de 3 die er op dit moment op staan en degene die het meeste de balans op het middenveld brengt. Tevens is Bazoer een groot talent, maar momenteel zit hij in een aardige dip...

De defensie is flink door elkaar bij mij. Sanchez is de grotere CV, Tete is de pure verdediger die wel (helaas) kleiner is. Echter vind ik Veltman aanvallend beter en denk ik dat Tete als CV goed tot zijn recht zou komen. Tevens Riedewald op de back omdat ik gewoonweg niet overtuigd ben van Dijks die wel veel mee opkomt, maar (de wedstrijden die ik gezien heb) weinig bruikbaars met de bal doet of bruikbare voorzetten geeft... Riedewald kan dat in mijn ogen net zo goed, zo niet beter en heeft in mijn ogen meer potentieel!

Krul
Veltman
Tete
Sanchez
Riedewald
Gudelj
Klaassen/Baz
Traore
Ziyech
Younes
Dolberg
30 augustus 2016 om 23:18

Ben het wel met je eens over dat Tete centraal moet.
Echter zal je er dan altijd een ervaren centrale verdediger naast moeten hebben die de boel aanstuurt en meeneemt.
Veltman zou daar goed geschikt voor zijn, maar dan zou je geen rechtsback meer hebben."
Naast Tete zou ik daarom kiezen voor Viergever. Geen geweldige verdediger maar wel een jongen met ervaring en in de eredivisie kan het prima (zie laatste seizoenshelft).

In mijn ogen moet Ajax met Klaassen en Ziyech als twee aanvallende middenvelders spelen.
Ziyech kan dan zorgen voor de creativiteit en passen naar voren, Klaassen is degene die voor de goal komt en de meters op en neer maakt.
Daarachter zal ik inderdaad altijd voor Gudelj kiezen. Een jongen die er altijd bovenop zit en het goed neer zet. Hij is altijd nodig in deze ploeg, zeker voor deze vrij matige defensie.

Voorin vindt ik dat je sowieso met Traore in de spits moet beginnen. Ik denk dat hij daar met nu Ziyech achter zich veel beter aan voetballen zal komen.
Hij is ook enorm afhankelijk van goeie steekballetjes en mensen met wie hij kan combineren.
Enigste probleem vormt dan eigenlijk nog de rechtsbuiten.
Ik hoop echt oprecht dat Overmars morgen nog met een goeie rechtsbuiten aan komt zetten.
Met El Ghazi en Cerny zit je nu echt te krap en ook voor Younes is er niet echt een goede back-up. Op dit moment zou ik dan toch kiezen voor El Ghazi maar vindt echt dat Ajax daar nog een speler nodig heeft.

Ik denk dat je in het begin van de zomer wellicht tussen de 16 en 18 miljoen was kwijtgeweest voor Zyiech. Wat dat betreft is het goed werk van Marc. Een garantie voor CL is hij natuurlijk ook niet.

mooi! nu sinkgraven naar de buitenpositie en je hebt een prachtige selectie. met ziyech hebben we weer wat meer mogelijkheden, als je ziyech, klaassen, traore, younes en el ghazi van scoren moet afhouden heb je je handen vol. ik zou de voorhoede dan ook met deze 5 samenstellen, tenzij je wat meer kracht (casseira) nodig hebt en dan heb je schone (vrij ervaren), dolberg, sinkgraven.

een variant met klaassen in de spits, traore en younes op de flanken en ziyech, bazoer en gudelj op het middenveld is ook een optie. riedewald zie ik graag op lcv maar moet wel vaak het middenveld in duiken.

voor iets meer kracht achterin kun je ook kiezen voor sanchez.

Krul
Tete
Veltman
Riedewald
Dijks
Klaassen
Gudelj
Ziyech
El Ghazi
Traore
Younes

Dit moest overmans eerder halen een gien ze nog cl speelde😔

30 augustus 2016 om 20:47

Met Ziyech er bij ben je gelijk nog geen kampioen.
Ziyech kan wel het verschil maken, net als tegen Willem ll bijvoorbeeld..

En al die prachtige talenten staan nu te trappelen om weg te komen. Mijn hemel, wat een paniekaankoop.

30 augustus 2016 om 20:53

Wat een onzin, in principe is Dolberg tweede spits, Cerny tweede rechtsbuiten, Nouri en van de Beek de 5de en 6de middenvelder, is de rechtsback positie dubbelbezet in mijn ogen door Zeefuik en staat Onana voorlopig op de goal.

Een blessure, schorsing en twee spelers na de afrika cup en je gaat iedereen nog hard nodig hebben, kansen en ruimte zat voor de talenten. Er is een half elftal aan spelers verkocht namelijk.

En al die prachtige talenten staan nu te trappelen om weg te komen. Mijn hemel, wat een paniekaankoop.

Wens Ziyech veel succes toe bij Ajax.
Ben blij dat hij nog in de eredivisie blijf voetballen dat gebeurt niet zoveel met zulke,
klasse spelers.

Veel Voors en Tegens, maar zo rolt Ajax en zo rollen de Ajacieden.

Eerst tot de Winterstop aankijken en wellicht tot de conclusie komen dat Ajax wel verdomd goed aan het ballen is. Op kop, zo niet top 3, en door in Europa. Dat zou voor vuurwerk zorgen na de winterstop.

Maar als Ajax geen kampioen wordt, zijn we toch weer boos he... het is namelijk nooit goed genoeg. Behalve 95/96 dan. Toen konden we als Ajacieden niets om meer vragen. De top was bereikt.

Het zou kunnen.

30 augustus 2016 om 21:36

Zo niet top 3? Jij neemt genoegen met top 3 hahaha wat een gast.

Top onderhandelingswerk van Overmars! Een relatief laag bedrag eruit gesleept met 11 miljoen en dat zonder bonussen en doorverkooppercentage!
Mocht Ziyech bij Ajax slagen verkoopt Ajax hem over 2-3 voor het driedubbele door.

imo heeft overmars zijn woord gehouden .. hij beloofde twee kanonnen en we kregen er vier : Krul Sanchez Ziyech(wao) en Traore !!!

30 augustus 2016 om 21:08

Die kanonnen beloofde hij helemaal niet, dat was Mike Verweij, dus dat zelfs niet. Hij heeft wel gewoon weer goed werk geleverd.

Daar hebben we hem dan eindelijk! hopelijk gaan we hier veel plezier aan beleven de komende jaren.... Iedereen is maar negatief over mark maar hij heeft een hoop geld binnen geharkt ...

En het is hem gelukt om spelers die eigenlijk tegen vielen (duarte, Vd Hoorn, sana en in zekere zin andersen toch ook weer verkocht )

Als je puur financieel kijkt dan moet meneer overmars toch wat krediet hebben zou je zeggen...
Grof gerekend staat hij qua transfer 30 mil in de plus ?

En als je naar de afgelopen periode kijkt dan is westermann risico loos want hij was transfervrij, en en de Colombianen zijn een gokje maar dat hou je toch ....

Overmars heeft wat hij wilde, namelijk het publiek aan zijn kant krijgen! Lees geen negatieve reactie meer over het beleid van Ajax, terwijl de meeste Ajax supporters vorige week nog moord en brand schreeuwde over de directie. Ik had bij mijn Ajax maten al voorspelt dat Zihech ging komen na het verlies tegen Rostov.

30 augustus 2016 om 21:10

Ja dat is Ajax, ik hou daar niet zo van dat wisselende, ik sta altijd al achter het huidige beleid, Overmars was al de hele tijd bezig met een transfer voor de flanken ook voor Rostov. Nu gekozen om Sinkgraven door te schuiven en Ziyech aan te trekken, goede keuze.

Volgens de Overmars van vorige week kan hij nu wel de talenten De Jong en Nouri afschrijven. Dat blijft toch wel zeer opmerkelijk dat hij een week later 180 graden is gedraaid, nu haalt hij Ziyech wel.

30 augustus 2016 om 21:12

niet mee eens, als hij sinkgraven naar la schuift om het tekort op de vleugels op te vangen, wat ziyech ook kan op ra overigens dan heeft hij daarmee gewoon weer de nodige ruimte gecreeerd.

met gudelj, klaassen, ziyech, bazoer, nouri, van de beek en de jong heb je dan 7 middenvelders voor drie posities. nog steeds iets te ruim, maar het kan wel, zeker als je weet dat je ziyech in januari niet kan gebruiken. je kunt er beter teveel dan te weinig hebben zou ik zeggen.

30 augustus 2016 om 22:06

Grappig. Nouri speelt op een andere positie dan Ziyech en Nouri kan nu rustig in de luwte worden gebracht.
Verder denk ik dat Nouri prima met Zitech kan samenspelen.

30 augustus 2016 om 22:21

Dat gaat Ajax niet doen als ze niet ruim op voorsprong staan. Zowel Ziyech als Nouri verdedigen niet tot amper mee.

Mooi dat hij voor 5 jaar getekend heeft kan hij 2/3 seizoen goed spelen en dan kan hij nog een vermogen waard zijn. Ben heel benieuwd hoe hij het gaat doen bij Ajax dit was samen met Traore de aankopen die ik ook wilde dus ben er erg blij mee. Misschien nog een verdediger erbij nu Riedewald op het middenveld speelt.

Domme Zyech, zal door die club totaal veranderen als speler en is de negende middenvelder.

Die van de Sar is toch ook een lange vent zeg.
Super aankoop van ons aller Overmars.
Dank dat Ajax hier veel plezier aan zal hebben. Technisch en creatief een directe versterking voor de voirhoede of het middenveld

Iedereen weer berichten sturen over een speler die naar Ajax gaat dit was maandag al lang bekend.

Mega mooi Enzo maar hebben we niet genoeg Middevelders? Verkoop er is een man

31 augustus 2016 om 13:52

Serero,schone en misschien Bazoer vertrekken.

Kan je allemaal hier lezen..

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren