Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Willems doet niet onder voor Marcelo, hij is een back voor Real of Barça'

Laatste update:
/

Aad de Mos voorspelt Jetro Willems een fantastische toekomst. De linksback van PSV is na de winterstop weer terug na maanden van blessureleed en pakt meteen de draad weer op. Nadat eerder coach Phillip Cocu al verkondigde dat Willems toe is aan een stap hogerop, duwt nu ook De Mos de international naar de uitgang. “Hij is een back voor Barcelona, Real Madrid of Manchester United.”

De kwaliteiten van Willems liggen vooral in het aanvallende gedeelte en bij Europa’s grootste clubs komt hij volgens de oud-coach dan ook het beste tot zijn recht. Met zijn voorzet kan hij daar uitgroeien tot een levensgevaarlijk wapen. “Zo'n bal waar een spits alleen maar tegenaan hoeft te lopen zoals Luuk de Jong nu bij PSV. Die backs zijn er amper”, aldus De Mos in het Algemeen Dagblad.

Real Madrids Marcelo is een speler waar Willems zich aan zou moeten spiegelen, vindt hij. “Jetro zou voor hem niet onder doen. Wat je wel ziet: in de Braziliaanse nationale ploeg komt Marcelo veel minder uit de verf. Daar wordt hij meer teruggedrongen, daar moet hij meer verdedigen en worden zijn mindere kanten uitvergroot. Daarom moet hij niet naar pakweg Leicester City of Southampton gaan als die categorie zich zou gaan melden. Daar zou hij het voor hem veel moeilijker zijn.”

Is Jetro Willems goed genoeg voor de Europese top?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Helemaal eens met Aad

5 maart 2016 om 13:21

Ja met zijn vorm van vorig jaar dan kan hij bij een topclub op de bank. Na zijn blessure is hij toch echt nog niet de oude. Ik vind hem wat dik lijken maar dat word met de week beter. In een aanvallend team is Willems een aanwinst. In een verdedigend team kan hij beter niet spelen. Maarja dat is mijn mening :-)

5 maart 2016 om 13:28

Ik neem aan dat dit een grap is. Willems speelt weer fantastisch, als vanouds. Het is ook niet zo raar dat je wat aankomt als je zo lang in de lappenmand ligt met een lichaam dat gewend is aan topsport. En dat hij zogenaamd niet kan verdedigen is ook een fabeltje. Willems is zowel aanvallend als verdedigend top.

5 maart 2016 om 13:38

Tel daarbij op dat hij dan ook langs een wereld verdediging staat die fouten beter kunnen corrigeren als Moreno bruma

5 maart 2016 om 14:11

Als een blind al bij man united kan spelen, dan moet Willems zeker richting barca of real

5 maart 2016 om 14:54

Eens! Maar bij de 3 meest aanvallende clubs spelen al Marcelo, Alba en Alaba is eigenlijk een lb zijn nog allemaal jong.

5 maart 2016 om 17:45

Urby, moet een beetje lachen om jou zure reactie. Urby was een linksback, die verdedigend totaal ongeschikt was. Had alleen oog voor de bal en zijn tegenstanders liepen uit zijn rug weg. Willems had dit in het begin van zijn carrière ook nog een beetje, maar is hierin sterk verbetert en dat zie je niet meer bij hem. Verder is Jetro snel en krachtig, wat hem aanvallend ook 1 van de beste maakt.

7 maart 2016 om 12:09

Willems is helemaal niet te dik, zie de reactie hierop van Bel hassani; Éen en al spier!
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=270537

5 maart 2016 om 13:21

Verbaasd me niets, Willems zou er verstandig aan doen om een tussenstap ala Dortmund. En Shaw en Marcelo, acteren al veel langer op een echt niveau..

5 maart 2016 om 13:25

Dortmund zou inderdaad wel een mooie club voor Jetro Willems zijn. Heeft op absoluut topniveau nog te weinig laten zien om nu al naar clubs als Barcelona of Real Madrid te gaan. Daar gaat hij ongetwijfeld op de bank belanden op dit moment.

5 maart 2016 om 13:53

Tuurlijk....Shaw????

5 maart 2016 om 17:16

Gewoon niet. Er is een Erik Durm die daar speelt en ik vind hem beter dan Willems en is ook pas 23

6 maart 2016 om 14:43

Ja , je bent er van op de hoogte dat Shaw voor Manu bij een andere club speelde?

5 maart 2016 om 13:40

Die Aad echt een goede scout haha is een open deur. Dat kan blinde zien en een dove horen .

ik vind jordi alba toch vele malen beter dan willems, barca gaat het niet worden voor willems en ik zie ook geen reden waarom real marcelo moet inruilen voor willems. alba en marcelo hebben veel meer internationale ervaring. willems kan beter eerst naar de premier league gaan. naar liverpool of arsenal ofzo.
clubs als barca, real, bayern, juventus zijn nog te hoog gegrepen voor willems.

5 maart 2016 om 13:19

En waarin vind je Jordi Alba dan beter? Misschien is hij sneller en trekt hij vaker door naar de achterlijn, maar willems zijn voorzetten zijn echt wel beter.

5 maart 2016 om 13:22

Ja moet zeggen dat ik dat ook niet echt zie hoor. Vind het ook lastig vergelijken, Alba zie je bijna geen spelers voorbij gaan, waar je Willems nog wel een acties ziet maken. Verdedigend, en qua snelheid scheelt het niet veel. Marcelo vind ik persoonlijk niet zo'n sterke back.

5 maart 2016 om 13:27

Qua positiespel, qua verdedigen, qua druk zetten, qua winnaarsmentaliteit, qua internationale ervaring, enz. is Jordi Alba zoveel verder dan Willems.

5 maart 2016 om 13:29

Alba is gezien zijn ervaring op het allerhoogste niveau op dit moment beter, maar ik schat Willems qua potentie hoger in.

5 maart 2016 om 14:25

Winnaarmentaliteit? Noemen we die schwalbes en dat kaarten vragen in dit geval weer zo? Een back bij Barcelona hoeft nooit te verdedigen dus hoe je daar een komt snap ik ook niet helemaal. Verder is internationale ervaring precies dat, ervaring. Dat kan je leren.

5 maart 2016 om 13:22

Ik denk dat de uitspraak "vele malen beter" wel is een van de grootste cliches van voetbalzone kan zijn. Daarna een heel verhaal zonder onderbouwing en wat lukrake clubs

Bij Juventus staat bijvoorbeeld Evra op links, daar kan Willems zonder twijfel mee concurreren.

5 maart 2016 om 13:30

Bij Juventus moet je wereldtop kunnen verdedigen, laat dat nou net het zwakste punt van Willems zijn. Die gaat het niet redden bij Juventus.

5 maart 2016 om 13:30

Juventus heeft ook nog Alex Sandro waar ze onderhand niet meer omheen kunnen. Juventus heeft al boden van 45 miljoen geweigerd voor hem. Sandro heeft een fantastische voorzet, erg snel, zeer balvaardig, constante dreiging en verdedigend staat hij ook erg goed.

5 maart 2016 om 15:43

Voor wereldtop verdedigen heeft Juventus 3 verdedigende wereldtoppers. Ze spelen niet voor niets met een 5 koppige achterhoede.

Elke spits zal blij zijn met de komst van Willems, wat geeft die gast een ballen.

5 maart 2016 om 14:31

Ben ik helemaal met je eens Willems zit nu nog niet op zijn niveau.
Maar bewijs elke week dat hij er aan komt helemaal terug van zijn blessure.
Dus JK-Ajax elke club zit op zo'n speler te wachten.
Marcelo van Real , zo goed zou Willems ook kunnen worden.

Heeft hij tegen Atletico aanvallend iets gebracht?

Zolang hij in dat soort wedstrijden niet in staat is zich te onderscheiden, moet hij lekker bij PSV blijven.

5 maart 2016 om 13:25

Jazeker. Alles was enigzins met aanvallen te maken had kwam vanaf links.

5 maart 2016 om 13:35

Neits dus, want er was geen sprake van aanvallen. Een gelukkige bal voorin noem ik geen aanvallen.

Hij doet me in zijn stijl wel aan Marcelo denken, maar dat is wel een enorm niveau verschil. Dit soort uitsoraken doen zo'n jongen meer kwaad dan goed. In de regel dan hè.

5 maart 2016 om 14:04

Sorry hoor, maar een wedstrijd als tegen atletico is het toch niet de taak van de linksback om de wedstrijd aanvallend open te breken. PSV was de hele tijd aan het verdedigen en dus ook willems

5 maart 2016 om 15:45

En aan zijn kant kwam er ook veel gevaar aan de kant van Atletico. Dan heb je aanvallend niets gebracht, en verdedigend je taken zwak uitgevoerd.

Dan kom je in aanmerking voor clubs als Real, Barca, en doe je niet onder voor Marcelo. Klinkt gewoon als dom opportunisme.

Daarnaast ben ik het niet met je eens. Als je de wedstrijd wilt winnne, of moet winnen, moet je ook aanvallen. Ongeacht welke tegenstander. Wanneer Willems dan één van je sterkste aanvallende wapens is, moet je zorgen dat je hem in die positie brengt. Ophouden met dat kleinzielige gedrag, en een 0-0 tegen Atletico thuis als wereldprestatie kwalificeren. Nergens voor nodig.

5 maart 2016 om 16:31

Andonia, je moet zelf niet zo kleinzielig doen.
Je moet je mening wel met feiten onderbouwen. Het gevaar van Atletico kwam via Arias zijn kant. Willems deed het verdedigend prima

Misschien qua potentie maar nu nog absoluut niet.

Nou nou nou, Aad. Willems is misschien een goede voetballer, maar ik vind hem dus echt niet goed genoeg voor barca. Leuke speler voor tottenham hotspur, maar dab houd het ook echt op. Ik zie deze gast echt niet slagen bij een barca of real.

Omdat Willems een leuke voorzet heeft doet hij niet onder voor Marcelo? Doe ff jou oranje-bril uit Aad. Marcelo is misschien wel de meest technisch begaafde back die er is.

5 maart 2016 om 13:31

Echt he, willems is een goede speler maar wat overdrijven nederlanders vaak zeg.
Hij speelt wekelijks tegen willem 2 en clubs als ado den haag. Teams die in spanje 3de divisie zouden spelen.

Marcello is 1 klasse beter dan willems. wie weet kan hij in de toekomst naar real madrid maar de komende jaren echt niet.

Wat een onzin! Marcelo presteert al jaren in de top van Europa en men denkt dat Willems die even een seizoen of 2 in de eredivisie presteert even goed is.... Why not.. Iedereen hier op vz dacht ook dat Depay ff sterren van de wereld zou spelen bij Man u.

Als ik Willems was had ik eerst na Tottenham gegaan zoiets dergelijks en daar je helemaal de sterren van de hemel spelen en veel minuten maken.

Sorry hoor.
Willems is een prima back en kan zich misschien ontwikkelen tot het niveau van marcelo. Maar op dit moment mag hij zn veters niet eens strikkken

Aadje heeft weer eens teveel gedronken, heeft een seizoen top gespeeld is nu naar lang blessureleed er weer bij, maar om nu al te zeggen dat het een back voor Real of Barça kan zijn is wel erg overdreven. Dan zou die Willems eerst zijn arrogantie en mentaliteit moeten veranderen, dan zou hij het eventueel kunnen redden. Ook vindt ik dat er wel een paar kilootjes van die Willems af kunnen, dit ziet er toch niet uit!

5 maart 2016 om 13:51

aad is de laatste jaren teveel door een psv bril gaan kijken. ook al is hij misschien geen psv fan. het is inderdaad belachelijk om willems nu te linken aan barca of real nu hij pas terug is van lang blessureleed.

Heeft die Aad de Mos toevallig een soort functie bij PSV? Of is hij er naar op zoek? Hij is altijd zo overdreven lyrisch over alles van PSV. Maar dit soort teksten.. waar heeft Willems zich tot nu toe buiten de Eredivisie nou echt bewezen? En dan vergelijken met iemand die al meer dan 10 jaar meedraait in de absolute top. Lachwekkend. Overigens kan Willems in de toekomst wel dit niveau halen verwacht ik, heeft zeker potentie.

Jepp Net zoals Depay voor Ronaldo Xavi als Maher. Ze moeten eens stoppen met die psv talentjes optestoken.

5 maart 2016 om 17:21

Een keer iets anders dan al die mensen uit Amsterdam die ze de hemel in prijzen.

Van alle spelers momenteel in de Eredivisie, verwacht ik ook dat Willems het verst gaat komen. Goede linksbacks zijn vrij schaars en Willems is sowieso al de beste Nederlandse linksback. Komende zomer zullen de topclubs in de rij staan voor dit uitzonderlijk talent. Dat wordt weer een miljoeneninkomst voor Ons Psv.

5 maart 2016 om 14:06

hij heeft nog maar 1 jaar contract in de zomer dus het bedrag kan wel eens erg tegenvallen. en er kunnen wel meerdere spelers in de eredivisie zijn die het verder gaan schoppen dan willems.

Ik snap niet waarom zulke spelers niet een tussenstap maken, wat is daar zo erg aan, is alleen maar beter, hij zou naar een club als Tottenham moeten gaan, of Dortmund dat zijn topclubs, maar niet de absolute top.. Hoop dat hij niet naar een club als Real of City gaat.
Wij verwachten te veel van een speler uit Nederland wanneer hij een seizoen of 2 top speelt..

Schrikbarend dit soort uitspraken. Hoe ernstig kun je kwaliteiten van een speler overdrijven. Is Willems een fantastisch talent met veel potentie? Jazeker, kan hij in de toekomst bij een topclub in Europa mee? Die kans zit er zeker in. Maar om hem dan nu al te vergelijken met een gelouterde back van Real Madrid die ook nog eens zes jaar ouder is, enorm overdreven. Zo leg je tevens zo'n jonge jongen alleen maar extra druk op.

Nu staat Aad de Mos sowieso wel bekend om het feit dat vaker van dit soort opmerkelijk uitspraken doet. Maar ik vraag me dan telkens weer af waarop dit gebaseerd is. Helemaal met het ophemelen van jonge Nederlandse talenten, doe dat nu alsjeblieft niet. We zien dit jaar aan Depay hoe lastig het allemaal kan zijn zo'n eerste jaar in het buitenland, en vorig jaar schreeuwden mensen nog wel dat Depay dezelfde weg als Ronaldo zou bewandelen, nee wacht ... in potentie zou hij zelfs beter zijn. Nou, we zien het hoor, maar niet heus.

Verwachtingen gewoon laag houden, positief zijn mag zeker, bewieroken ook, maar hou het alsjeblieft realistisch. En dit soort uitspraken van de Mos over Willems zijn dat alles behalve.

Willems is nog erg jong, en dat is mooi voor de toekomst. Met hem en Tete heb je twee wereldbacks in spé voor Oranje!

Gaan we weer! Heeft een paar wedstrijden aardig gespeeld maar denk dat PSV de lat is voor deze jongen

5 maart 2016 om 14:29

Deze knaap heeft op zijn 18e al op het EK gespeeld.. Ik kan me maar weinig wedstrijden herinneren dat hij niks inbracht in Eem wedstrijd.. .

dijks en haps doen niet veel onder voor willems. zouden die ook al klaar zijn voor barca of real?

5 maart 2016 om 17:03

Waarin vind jij hen gelijkwaardig aan Willems dan? Wellicht dat ze qua snelheid allemaal dichtbij elkaar liggen, maar daar houdt het ook abrupt op.

5 maart 2016 om 17:22

Dijks hahaha serieus? Ben je blind? Ik denk dat Ajax toch maar al te graag Willems zou willen hebben i.p.v. Dijks

5 maart 2016 om 18:34

Hij is niet Blind, want zelfs Danny doet (nog) geen beroep op Dijks

Jetro Willems is echt een verdediger die volgend jaar al naar een topclub kan.
Ik vind hem meer in de PL passen.
Bruma ook wel, groot lichaam en heeft zich echt ontwikkeld.

Aad de Mos zegt wel vaker dingen maar wat hij uitkraamt is altijd heel extreem soms wel eens tot gekte aan toe! Wanneer wordt die man eens opgenomen! De journalist die wil scoren met zijn verhaal moet toch beter weten! Ten eerste maak je z'n voetballer die dit allemaal hoort hun hoofd slaat helemaal op hol en misschien gaat hij dan denken en wordt daardoor overschat! Wees toch voorzichtig met de jonkies je ziet hoe die allemaal niet slagen door snel te tekenen bij hele grote clubs en komen niet aan voetbal toe!

Als aanvallende back zeker top maar verdedigend vind ik hem gewoon middelmaat.

Iedereen ziet dat dit willems de beste lb van nederland is op dit momment met goeie keuzes kan die een van de beste van de wereld worden op zijn posities zijn traptechniek is gewoon kunst

Beter dan marcelo hahaha. Sorry deze kan toch niet! Marcelo die (mits fit) door verdedigers van top niveau slalomt alsof ze er niet staan. Verdedigend is het verschil wel klein idd maar 1000x liever marcelo (real bril misschien)

5 maart 2016 om 17:05

Marcelo zijn voetballende kwaliteiten worden overschat. Geen goede traptechniek en geen bijzondere passing. Wel blijft hij de hele tijd gaan en is hij slim in de één-twee. Voorzetten of crosspasses zoals Willems die geeft, daar kan Marcelo alleen maar van dromen.

Willems op zijn beurt, kan weer dromen over de felheid van Marcelo. Die moet je twee keer voorbij, in tegenstelling tot Willems, die houdt het na 1 keer voor gezien.

7 maart 2016 om 08:20

Goede analyses geef jij steeds. Ben het helemaal met je eens!

Willems heeft best de potentie om op het niveau van een Marcelo te komen, maar is daar echt nog niet! Ik ben het er mee eens dat Willems nu niet ineens naar Leicester zou moeten vertrekken, maar een tussenstop bij een club als Napoli of Tottenham zou prima zijn om daarna de stap naar de absolute top te maken.

Marcelo is zeker nog wel beter dan Willems, misschien niet als je kijkt naar de specifieke kwaliteiten, maar wel dat Marcelo het al jaren op topniveau laat zien. Willems is pas 1/5 jaar top in Nederland.

Willems heeft zeker potentie om de wereldtop te halen. Hij heeft een fantastische voorzet, zo'n voorzet hebben zelfs Marcelo, Alba en Maxwell niet. Hij is onvoorspelbaar (doet trucjes die je van een aanvaller zo verwachten) en hij is redelijk tweebenig. Bovendien is hij, ook al is hij niet groot (1,69 m), fysiek sterk. Ik hoop dat buitenlandse clubs hun ogen open hebben en hem willen hebben. Barcelona en Real Madrid zullen niet komen, die zitten met Marcelo (27 jaar) en Alba (26) prima met hun linksback. Maar PSG heeft met Maxwell een 34-jarige linksback, terwijl City, Arsenal en zelfs Bayern misschien niet helemaal tevreden zijn met hun linksback (clichy/kolarov, Monreal/gibbs, Bernat).

Is er eigenlijk wel interesse van de Europese topclubs?

Laten we de goede talenten vooral blijven vergelijken met de Europese toppers. Des te harder kunnen ze vallen. Beter eerst een goede subtopper en daarna de laatste stap maken.

Aad vergeet dat het gat tussen eredivisie en europese top te groot is om in 1 keer te overbruggen. Een uitzondering daargelaten natuurlijk

Beter tekent hij nog bij en blijft hij nog een jaartje. Dan kan hij volgend seizoen nog CL spelen bij PSV voor extra ervaring. Dit seizoen heeft hij dat bijna helemaal gemist.

Geweldig dat we in Nederland weer een kwalitatief goede back hebben die kan aanvallen en verdedigen. In mijn tijd had je Heinze, Numan en daarna Giovanni van Brockhorst.

Deze jongen is nog zo jong met zoveel ervaring, dat kan niet fout gaan als hij een vervolgstap maakt naar de (sub) top. Daarnaast zie je weinig backs die zoveel assists geven en zelfs nog goals maken

Wat betreft de NL linkerflank, hebben we daar straks een koppel dat al op elkaar is ingespeeld!

Marcelo wordt weer erg de hemel in geprezen. Fijn voor hem dat ie goed kan voetballen, maar zijn we alweer vergeten hoe hij mede verantwoordelijk was voor het debacle van Brazilië op het WK?
Marcelo die op de meest debiele momenten de middellijn oversteekt, of Willems die de middellijn niet over hoeft om een spits vrij voor het doel te zetten? Dan kies ik inderdaad voor Willems!

? Nee Ad denk eerder man united als louie trainer blijft

Nou nou niet gaan overdrijven Aad! Willems is een prima speler. Maar in de echte top moet hij het nog eerst maar eens gaan bewijzen. Hoop dat PSV nog een lekker bedrag kan ontvangen. Zou hij eigenlijk nog een jaartje moeten gaan bijtekenen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren