Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Alleen dan is dit seizoen voor Feyenoord geslaagd'

Laatste update:

Feyenoord verzamelde in de laatste zeven competitiewedstrijden slechts één punt. Ajax en PSV lijken niet meer in te halen en de dolende ploeg van Giovanni van Bronckhorst zal zelfs zijn best moeten doen om als derde te eindigen. Nummer drie Heracles Almelo heeft twee punten meer, terwijl het verschil tussen Feyenoord en nummer negen FC Utrecht maar vier punten is.

/

In de ogen van velen is Feyenoord nog altijd een van de topclubs in Nederland, maar de vraag is of dat etiket nog wel gerechtvaardigd is. “Feyenoord is natuurlijk wel een topclub als je kijkt naar de enorme achterban, het indrukwekkende stadion, de prijzen uit het verleden en de enorme uitstraling. Maar ik hoor spelers in deze inktzwarte periode voor de wedstrijd tegen Ajax letterlijk zeggen: 'We staan toch nog steeds derde en we kunnen de beker winnen'. Dan denk ik: dat past inderdaad niet meer bij een topclub'', zegt John de Wolf in het Algemeen Dagblad.

Pim Doesburg, jarenlang keeperstrainer van Feyenoord, hoopt dat de Rotterdammers de KNVB Beker winnen. “Dan is het seizoen gered. Ik zeg nadrukkelijk niet geslaagd, maar gered.” De oud-doelman weet niet wie verantwoordelijk is voor de sportieve malaise. “De vraag is: zijn de juiste spelers gekocht of komt het er bij die jongens nog niet uit.” Regi Blinker is in ieder geval blij dat Van Bronckhorst nog buiten schot blijft. De oud-aanvaller hoopt dat de oefenmeester de tijd krijgt om het te laten zien. "Maar eerlijk is eerlijk: negen van de tien trainers waren al lang en breed gesneuveld.”

De Wolf ziet de sportieve teloorgang met weemoed aan. De oud-Feyenoorder maakt zich zorgen. “Van Bronckhorst is eerlijk en zegt herhaaldelijk dat hij zich verantwoordelijk voelt. Hij weet dat Feyenoord derde zal moeten worden én de beker moet winnen. Alleen dan is dit seizoen voor Feyenoord geslaagd.”

Eindigt Feyenoord in de top drie?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Mensen met een realistische kijk tenminste. Maar een ander belangrijke vraag/statement: zijn de juiste spelers gehaald?!!

9 februari 2016 om 08:06

Als de juiste spelers waren gehaald hadden ze niet zo in de problemen gezeten. Understatement dus. Feyenoord heeft vooral een brede selectie alleen zijn er te weinig die er boven uit steken. Elia vond ik een goeie aankoop maar valt toch een beetje tegen. Kramer had ik mijn twijfels over en vd Heijden vond ik een leuke als transfer vrije speler. Nooit gedacht dat hij zoveel zou school spelen. Kuyt spreekt voor zich.

9 februari 2016 om 08:18

Ja, maar dat is het ook een beetje feyefeye, er zijn gewoon veel spelers uit vorm. Gustafson heeft geweldige wedstrijden gespeeld, maar dat is nu echt minder (geen wonder, hij heeft geen rust gehad). Kuijt is minder, Elia is onzichtbaar, Kramer maakt ze niet meer. Dan heb je Van Beek die voor het eerst in zijn carrière een terugslag heeft, moesten we een aantal wedstrijden met Nelom op linksback spelen met alle gevolgen van dien en Vejinovic heeft moeite met de rol van Clasie. Karsdorp is de laatste weken minder en El Ahmadi heeft ook betere fases gekend.

Het komt allemaal heel ongelukkig bij elkaar zo na de winterstop, spelers uit vorm en weinig spelers op de bank die zich nu opwerpen. Bilal lukt dat niet, Achahbar krijgt nauwelijks kansen maar vind ik matig meevoetballen als hij speelt, Toornstra scoorde maar zou het misschien kunnen. Wie weet voegt Tapia wat toe (ik vind hem een groot talent, maar ben geloof ik in de minderheid).

We kunnen klagen over de selectie, die is misschien te smal, of kwalitatief niet sterk genoeg, maar er zijn gewoon heel veel spelers uit vorm nu. De enige die volgens velen nog goed speelt is Vilhena. Voor de rest is er geen een (buiten Vermeer) die zijn niveau haalt, dan heb je als Feyenoord een probleem, want je selectie bestaat uit 26 man, waarvan er 17 eigen jeugd zijn of transfervrij zijn aangetrokken, en de spelers die iets hebben gekost waren ook allemaal relatief goedkoop.

9 februari 2016 om 08:35

Met je eens hoor. Als we de polls er hier op Voetbalzone op naslaan was de overgrote meerderheid hier meer dan tevreden over de aankopen Vejinovic, vdheijden (want gratis), Kuyt, Elia, Botteghin en zelfs Kramer. Stellen we diezelfde mensen nu weer de vraag of het goede aankopen zijn dan zakt dat percentage van 85% enthousiasme terug naar 30%.
Geeft alleen maar aan hoe de overgrote meerderheid met alle winden meewaait.
Dat mensen nu enthousiast zijn over Vilhena begrijp ik zelf niet zo goed. Hij passt nog onzorgvuldiger dan Immers, op een positie waar het meer zou moeten zijn. Dan lever je dus veel te vaak onnodig de bal in.
Nu wordt er gewezen naar vgeel terwijl (ook op Fr12) het overgrote deel enthousiast was over de aankopen. Gio gaat met die jongens werken en de boel sodemietert in elkaar en dan blijft Gio buiten schot? Ik heb geen behoefte aan zn stoelpoten te zagen, maar vind wel dat hij dit seizoen (tot nu toe) flink faalt. Ik zie geen idee in het spel, geen lijn. Ik zie wel spelers rondlopen zonder vertrouwen die uit vorm zijn, op zoek naar houvast.

9 februari 2016 om 08:46

Over Vilhena ben ik het helemaal met je eens, ik snap die lofzang niet zo, hij is druk maar voetbalt alleen voor zichzelf lijkt wel. Wat mij betreft gaat hij naar de bank voor de rest van het seizoen, onze beste wedstrijden waren zonder hem (en nee, in de klassieker waren we alle drie de keren lang niet op ons best).

Je kan de huidige situatie denk ik wel vergelijken met PSV ten tijden van de kampioenschappen van Ajax de afgelopen jaren. Cocu was een jonge trainer, er werd wel geïnvesteerd, maar geen top aangetrokken als tegenwoordig (alhoewel, Wijnaldum) en ze eindigden zelfs twee maal onder het armlastige Feyenoord. Willems was helemaal niet goed volgens velen, en Bruma een mislukking. En kijk nu eens. Het heeft gewoon tijd nodig. Bij Feyenoord zal er aankomende zomer weer een schifting plaatsvinden en zal er weer wat nieuws worden aangetrokken. Ik denk bijvoorbeeld dat zo'n Tapia een prima aankoop is, nog maar 20 jaar en vond hem bij Twente tot dit seizoen ook veelbelovend. Het is geen drama dat Vilhena vertrekt als Tapia er voor terugkomt.

9 februari 2016 om 09:02

Welke spelers had Feyenoord dan moeten halen? Vind de spelers namelijk niet zo slecht die gehaald zijn, op Kramer na.

9 februari 2016 om 09:03

ik vind dat, ook in dit geval, te snel wordt gekeken naar de kwaliteiten van een coach. zeker bij van bronckhorst die met zijn eerste seizoen bezig is als hoofdtrainer van het eerste elftal zou je het krediet eigenlijk iets langer op moeten sparen. de aankopen die feyenoord dit seizoen gedaan vind ik kwalitatief ook niet voldoende, maar net zoals velen had ik niet verwacht dat ze zo ver onder hun potentieel zouden zitten. het enthousiasme over vilhena is mij ook onduidelijk, die haalt momenteel nog geen 50 passing nauwkeurigheid.

het is al vaker aangehaald, maar voor feyenoord viel het dubbeltje de eerste seizoenshelft gewoon vaak goed. dan kom je in een heel andere flow terecht wanneer dat dubbeltje niet goed valt. het was voor mij (en ik was zeker niet de enige) al wel duidelijk dat het kwalitatief best wel meeviel hoe sterk feyenoord was, en je kon eigenlijk op een terugval wachten. dat daarmee een negatief clubrecord gevestigd zou worden had ik ook m'n geld niet op ingezet, maar die kant leek het al wel op te gaan. feyenoord eindigde met een hele beroerde tweede helft tegen nec, en dat is het punt wat je van bronckhorst waarschijnlijk wel kunt verwijten. daar had hij het op moeten pakken, en streng moeten zijn. ik ben er niet bij geweest, maar zoals ze de tweede seizoenshelft zijn ingegaan lijkt het alsof ze van de vakantie hebben genoten ipv een tandje erbij hebben gedaan. we weten allemaal hoe ze nu spelen, en voor van bronckhorst is dit ook nieuw. kuyt zal hier ook een belangrijke rol in spelen. het is voor van bronckhorst zaak om de touwtjes in handen te nemen, maar zolang ze in ieder geval nog in de beker zitten lijkt het me vanzelfsprekend dat hij buiten schot blijft.

9 februari 2016 om 09:11

Helemaal met jou eens Spandoek. Zoals we ooit De Vrij, Janmaat, Clasie en Martins Indi hun fouten vergaven, zoals we dat nu doen met Van Beek, Kongolo en Karsdorp, zo moeten we ook met Gio omspringen. Ik denk dat hij het echt in zich heeft om een goede trainer te worden, hoog gespeeld, tactisch sterk, aanvoerder geweest en bovendien een geweldig trainer naar buiten toe. Maar we zullen geduld moeten hebben. Uiteindelijk wilden de gearriveerde trainers er niet instappen, nou dan doen we het zo en gaan we met z'n allen achter Gio staan. We hebben het als Feyenoord altijd zo moeten redden, we waren nooit de rijkste, maar met de steun van het Legioen is erg veel mogelijk.

9 februari 2016 om 09:28

Uhhh Vlaar?
Feyenoord heeft gewoon alle pech.
Doordat de meeste spelers uit vorm waren is het vertrouwen bij de rest ook gedaald naar 0.
Vilhena wordt onterecht opgehemeld en de andere aankopen vallen tegen, wat van te voren niet te voorzien was.
Iedereen was blij met de aankopen en om nu dan te zeggen dat ze niet goed genoeg zijn... Klopt dus niet!
Ook dat gelul altijd in het begin van het seizoen over een eventuele kampioenschap doet de club geen goed. Al jaren roepen ze dat ze het dan dit jaar wel eens zouden kunnen gaan doen en al jaren komen ze zwaar tekort.
Dit geeft ook bij de spelers een vervelende druk en daar kunnen ze blijkbaar niet mee omgaan.
Denk dat Gio het tij niet kan keren. Gio is gewend spelers om zich heen te hebben die weinig tot geen uitleg nodig hebben. Altijd super talenten om zich heen en nu talentjes die zeer kwetsbaar zijn.
Is toch wat anders. Waarschijnlijk zou Gio het bij Barca beter doen. Daar hoeft hij spelers geen voetbal te leren.
Maar goed, die beker kan dan het seizoen redden maar volgend jaar begint die hele soap weer opnieuw

9 februari 2016 om 10:18

Ik heb vanuit Feyenoord weinig gehoord over een titel. De doelstelling was Europees voetbal, daarvoor is er nog geen man overboord. Het is juist de media die altijd zo graag over de titelkansen van Feyenoord wil speculeren, dan bellen ze drie oud-spelers op die roepen dat het zo maar zou kunnen, en dat wordt dan gepresenteerd als 'feyenoord gaat voor titel'.

Je kan een beginnend trainer in zijn eerste seizoen niet de doelstelling titel meegeven, we moeten accepteren dat ook Gio nog moet leren. Dat maakt helemaal niet veel uit, we blijven toch achter de club staan en hebben de laatste jaren genoeg spelers, waar de kenners het nauwelijks in zagen zitten, naar een hoog niveau zien groeien. Met een beetje steun komen deze talenten én Gio er ook wel. Maar geduld is een lastige zaak. Zeker voor de jongere garde die 2002 niet meer bewust hebben meegemaakt, ik heb wat dat betreft makkelijker praten.

9 februari 2016 om 10:52

Dat heet wishfull thinking.
Je kan het ook zo zien.
Venovic zat laatste 5/6 wedstrijden op de bank.
V/d Heiden Waarom??
Kramer ze wilden hem de hele zomer niet en opeens gekocht (paniek) .
Elia deze speker is overal aardig begonnen en weer op de bank/tribune beland.
Kuyt hij bewijst dat ook de beste batterijen een beperkte duur hebben.
Bilal tja
Gustafson heeft 2 leuke wedstrijden gespeeld.
Bottegin is wel een versterking.

Verder is dit wat negatief maar zo kan je het ook bekijken ipv hierboven.

9 februari 2016 om 11:06

De makke van het Nederlandse voetbal in een notendop: het snelle verloop van spelers in de selecties in twee, drie jaar tijd, wat niet meer te ondervangen is door spelers uit jeugdopleiding, die er eigenlijk nog niet klaar voor zijn en financieel haalbare, mindere aankopen bij subtoppers, die een te laag niveau hebben.

Als je ziet wie Feyenoord o.a. allemaal zijn kwijtgeraakt, dat kun je bijna niet fatsoenlijk aanvullen: de Vrij, Martins Indi, Janmaat, Clasie, Pèlle, Boëtius, Bakkal, etc. Zeker voor een rookie als coach wordt opbouwen in korte tijd een moeilijk verhaal.

Ik zie Feyenoord geen derde worden en ook de beker zullen ze niet winnen. Zwolle gaat ze komend weekend alweer punten afsnoepen. En van AZ hebben ze ook nog lang niet gewonnen, ook al spelen ze die thuis..

9 februari 2016 om 08:20

Gelukkig is de wedstrijd tegen AZ al binnenkort...
De beker zullen zij kunnen winnen en zeker met 5 verdedigers. 3e worden gaat heel lastig voor ze worden, maar ze gaan heus wel weer wedstrijden winnen dit seizoen.

Zo lang we nog niet op het niveau zitten van Ajax en PSV financieel, dan zal dit wel eens gebeuren. We hebben ook een aantal seizoenen boven onze financiële mogelijkheden gepresteerd, en nou zitten we eronder, dat heb je weleens. Bij Ajax werd er met weinig vertrouwen gekeken naar Viergever, die met vd Hoorn een duo vormden, terwijl die twee verdedigers al veel meer hebben gekost dan de hele verdediging (8 spelers) én de keepers (5 spelers) van Feyenoord bij elkaar opgeteld. En daar hebben de supporters dan minder vertrouwen in bij Ajax. Het is vervelend dat de vorm weg is en de nederlagen in een serie volgen, maar we moeten daar niet al te veel van in de war raken denk ik. Het is wel zaak dat we PEC pakken dit weekend, en ik heb daar ook wel vertrouwen in, want het tij moet wel gaan keren nu. Maar uiteindelijk is zo'n reeks niet zo'n verrassing, je moet roeien met de riemen die je hebt, Kramer heeft het niet, Elia is uit vorm, Kuijt heeft een beter fase gekend dit seizoen, het middenveld is zoekende. Het is naar om van PSV en Ajax te verliezen, maar zo lang het geld regeert in het voetbal zal je als club met minder geld dan Ajax en PSV dikwijls achter hun eindigen.

9 februari 2016 om 08:12

Feyenoord investeert zelf ook miljoenen in de spelersgroep en als je dat goed doet, kan je veel meer sportief en financieel rendement uit die investeringen halen. Feyenoord steekt het geld echter in oudere spelers, dus financieel rendement is zeer lastig te realiseren (waardoor je op enkele uitschieters nooit aan kan haken bij PSV en Ajax) en het sportieve rendement valt ook tegen.

9 februari 2016 om 08:26

Het geld dat in de selectie is gestoken zit ook in de jongere spelers. Tapia, Vejinovic, Gustafson, Bilal. Toornstra, Botteghin, Kramer en Vermeer zijn wat ouder, maar zelfs op hen zou je nog wel wat kunnen verdienen als ze zich door ontwikkelden bij Feyenoord. El Ahmadi is denk ik de enige speler waar een transfersom voor is betaald (onder de miljoen) die je sowieso niet meer terug verdient.

Het rendement zou Feyenoord op jeugdspelers moeten pakken, en dat lukte de laatste jaren prima, maar er zit een wat mindere lichting tussen en met Boëtius en Vilhena is het er ook niet helemaal uitgekomen. Kongolo, van Beek en Karsdorp zullen echter ongetwijfeld wel geld gaan opbrengen.

Het wordt nu gewoon duidelijk dat zo'n hersteltraject enorm lang is, je kan binnen een seizoen na plek 10 wel tweede worden, maar dat betekent nog niet dat je alweer helemaal terug bent. Er zit nog steeds een gat van tientallen miljoenen, dat is in Nederland gewoon een enorm gat en blijkbaar zie je dat nu ook terug in de prestaties.

9 februari 2016 om 09:35

Tapia en Bilal zijn 20, Gustafson 21. Dat zijn toch eerder jongere spelers in plaats van oudere?

Het gat van tientallen miljoenen vind ik een ruk-argument om minder te presteren als Ajax en Psv. Zie bijvoorbeeld Leicester in Engeland, hun budget is ook véél lager dan de rest, maar ze staan wel eerste met een klein gat.

Dat je uiteindelijk 3e wordt achter PSV en Ajax kan ik mee leven. Maar het gat tussen Feyenoord en Ajax (16 punten) is even groot als het gat tussen Willem II en Excelsior (plek 15 en 16). Dat is toch gewoon waardeloos? Ongeacht je budget?

9 februari 2016 om 11:05

@fr12jules, inderdaad. 3e worden is niet erg, maar in januari al uitgeschakeld zijn voor de 1e en 2e plek kan gewoon echt niet voor een ploeg als Feyenoord.
Ze moeten nu ook echt veel gaan winnen anders kunnen ze zomaar opeens in het rechter rijtje belanden.

9 februari 2016 om 12:43

Dat bedoel ik, maar dat verwacht ik niet. Maar als ze niet oppassen kan dat wel zomaar gebeuren. Belangrijke weken voor de boeg!

9 februari 2016 om 13:03

@ Fr12jules, ja ik hoop echt dat jullie vanaf nu weer gaan winnen en minimaal 4e worden. Moet er niet aandenken dat een Heracles of NEC Europees gaan voetballen :s.
Ik hoop zelf dat Feyenoord of AZ de beker winnen. Degene die verliest mag de 3e plek pakken in de competitie. En dan Vitesse die de laatste Europese plek pakt. Ik denk dat we met die ploegen de meeste kans maken om in Europa weer eens punten te pakken. Alleen dan moet Vitesse wel een keer een gunstige loting krijgen. Die hebben echt de pech dat ze steeds een ploeg treffen waarvan onze top 3 ook zomaar van kan verliezen.

9 februari 2016 om 08:17

Wat een vreemde kijk op zaken heb jij Baardgrasmus. Heb jij ooit een goed gevulde portefeuille een doelpunt zien maken? Bij mij blijft hij meestal gewoon in mijn zak zitten of ligt hij op de keukentafel, sportief is hij in ieder geval zeker niet.
Dat verhaal over het financieel op niveau bij Ajax en PSV zitten begrijp ik dus van geen kant.
De prestaties van afgelopen 6 wedstrijden is erbarmelijk en slaat helemaal niet op het financiële, waarom kon het immers in de eerste seizoenshelft dan wel?
Kom alsjeblieft niet aan met het drukke schema ten opzichte van de breedte van de selectie, want dat zou kant noch wal raken.

Het zit bij Feyenoord tussen de oren, een beetje een minderwaardigheidscomplex welke de trainer er maar niet uit krijgt.
Dat Gio zich verantwoordelijk voelt is terecht. Ik vind overigens niet dat hij erop afgerekend moet worden, maar dat is een ander verhaal.

Om even een mooi voorbeeld te geven; Douglas (DE miskoop van Barcelona) heeft 4 miljoen euro gekost, Als ik jouw redenatie moet volgen dan zou hij best mee moeten kunnen met een topclub in Nederland, hij zou immers een van de duurste verdedigers zijn. Geloof me echter, die gast kan nog niet eens mee op het niveau van zaterdag 4 van vv Zwanenburg.

Geld zegt niets. Mentaliteit zegt alles tijdens een slechte periode als deze.
Als ze meer als team gaan spelen komt alles goed. Als ze maar voor elkaar vechten. Kwalitatief is Feyenoord echt niet minder dan de rest van de Eredivisie (op PSV en Ajax na).

9 februari 2016 om 08:37

Kwalitatief zie ik Feyenoord inderdaad achter de top 2, en voor de rest, dat ben ik met je eens. Precies de plek die je op grond van hun begroting mag verwachten. Dat we een slechte serie neerzetten is vervelend, maar ik sta er niet van te kijken. We begonnen afgelopen jaren steevast de competitie met drie nederlagen, om dat na de winterstop ook te doen. Nu begonnen we goed, maar halen we de serie in na de winterstop. Een speler als Kramer is voor de spitspositie bij Feyenoord niet goed genoeg, maar konden ze een Luuk de Jong halen, of een Pereiro, Lestienne, Moreno ofzo, dan zit je toch in een hele andere gradatie spelers. Een Gudelj kost bijna het dubbele van Vejinovic, dat waardeverschil zal zich meestal ook wel in de prestaties uit betalen. Nee een portefeuille scoort geen doelpunten, net als dat je in een portefeuille niet kan wonen, maar je kan er wel een huis mee kopen.

9 februari 2016 om 08:18

Ik denk dat je niet alles op het geld moet gooien. jullie hebben deze zomer toch ook voor meer gekocht dan Ajax? Het gaat om de echte topsportmentaliteit en die ontbreekt volgens vele insiders bij Feyenoord al jaren. Als ze die niet gaan veranderen, zie ik ze ook geen prijs meer winnen in de toekomst. Spelers kopen is leuk maar als ik de reactie van sommige spelers zag na het 5e verlies op een rij baarde me dat echt zorgen. Het leek net of het de spelers van Cambuur waren die gevraagd werden of het een schande is dat ze 5x achter elkaar hebben verloren in plaats van die van Feyenoord.

9 februari 2016 om 08:51

Ajax heeft in totaal meer uitgegeven, al viel het verschil met Feyenoord deze zomer nog wel mee. Maar een Gudelj voor 6 miljoen, zo'n gok kan Feyenoord nog niet nemen. En dan valt Gudelj eigenlijk nog best wel tegen volgens veel Ajacieden. Dat er niet heel hysterisch wordt gereageerd op 5 nederlagen is alleen maar goed, deze club is te vaak ten onder gegaan aan hysterische reacties. Blijkbaar beseffen de spelers ook wel dat het een langzaam proces is. Gio is voor het eerst met een team bezig, die zal ook nog wel wat moeten leren. Maar zo'n serie als nu, dat is bagage voor Gio waar hij enorm veel van leert en in de toekomst uit kan putten. Jammer dat hij zijn fouten nog moet maken, maar ja, een gearriveerde coach aantrekken, daarvoor moet je hem ook investeringen laten doen. Die coaches zijn niet gek, die weten ook wel dat het lastig kan worden als de verwachtingen die van een topclub zijn, maar de begroting dat nog niet is.

9 februari 2016 om 08:19

Pardon....je moet roeien met de riemen die je hebt? Volgens mij waren de poll en de meningen wel duidelijk tot november.

Ajax zou niet meedoen om de titel, omdat het geen Kuyt of een Guardrado had, geen Elia of een Kramer. Kasdorp en Van Beek waren veel beter dan Tete en Riedewald. .....bla bla...

Het zou tussen PSV en Feyenoord gaan. Vooral de Feynoorders spraken vol Euforie over de coolsingel.

En nu het sneuvelt, ligt het aan het koopbeleid en de centjes?

9 februari 2016 om 08:56

Joh, een poll die kan wel van alles beweren, dikwijls heb ik per ongeluk een vakje aangekruist en gestemd als ik op die app zit van Voetbalzone. Ik zou er niet te zwaar aan tillen. Ik heb niemand horen beweren dat het tussen PSV en Feyenoord zou gaan, ik verwachtte een eenvoudige titel voor Psv. Ze hebben best wel wat punten gemorst eerste seizoenshelft (Ze stonden zelfs achter Feyenoord(!!!)) maar ik verwacht dat ze nu wel eenvoudig op de titel afstevenen. Ik had wel gedacht dat Feyenoord en Ajax qua stand dichter bij elkaar zouden staan en samen zouden strijden om plek 2. Dat valt tegen, al gaven de onderlinge resultaten dit seizoen wel reden om te denken dat ze redelijk gelijkwaardig waren, uiteindelijk is Ajax veel degelijker. Zoiets is niet iets om enorm van in de war te raken verder, zo lang we financieel nog de minste van de drie zijn zullen we ook het vaakst onder die andere twee eindigen.

9 februari 2016 om 08:24

Pec heeft met minder budget de laatste jaren meer resultaten behaald dan Feyenoord. Voor het geld dat Feyenoord heeft gespendeerd mag je veel meer verwachten. Zeker als je de jeugdopleiding er nog bij pakt waar gewoon hele goede spelers worden opgeleid. Kan je wel een begroting van 80 miljoen draaien maar met het huidige scoutingapparaat ga je dan nog steeds de verkeerde spelers halen. Feyenoord is gewoon een zwakke topsport organisatie. Niemand bij Feyenoord gaat tot het uiterste om op alle niveaus en in alle geledingen het hoogst mogelijke niveau te halen. Daar zit de kern van het probleem. Sommige jeugdspelers hebben bij hun debuut een hoger niveau dan een na een naar basis. Dat zegt genoeg over de beleving van het eerste elftal. Gemakzucht en egotripperij is aan de orde van de dag bij Feyenoord.

9 februari 2016 om 10:53

Helemaal mee eens. Ook AZ heeft de laatste jaren een fractie uitgegeven van het bedrag dat wij gespendeerd hebben, en presteren veel beter dan wij. Het is een slap excuus. Het ligt absoluut aan de trainer, aan de directie, maar het ligt ook aan de supporters. Wij eisen niets. Je onvrede mag niet geuit worden, er moet altijd gezongen worden, bla bla bla. Onvoorwaardelijke steun, en geen kritiek Anders ben je een ajacied. Hou toch op. Vroeger werd er gezongen vanwege goed spel, en gefloten als het slecht was. Toen was het nog wel eens goed ja... Nu wordt die sfeer geregisseerd.

9 februari 2016 om 08:27

Dat is leuk die link naar Ajax, maar Ajax verkocht ook voor Alderweirld (7,5), Vermeer (1, foutje, bedankt) en van der Wiel (7). Waarom zo selectief naar de achterhoede kijken? Daarnaast hebben we meer geld, maar is de waarde van de huidige selectie veel hoger dan die van feyenoord en laat Ajax hun opleiding niet in de steek.

9 februari 2016 om 08:58

@baard

Waarom gooi jij alles op het geld? De aankopen die Ajax juist doet en die geld kosten zijn juist weinig toevoegend.

9 februari 2016 om 09:07

Nou ja, niets toevoegend, er spelen er anders best veel waar ooit een transfersom voor is betaald. Afgelopen zondag: Cillessen, Dijks, Viergever, Bazoer, Gudlelj, Younes en Fisher. Maar dat is ook een beetje mijn punt, Viergever en vd Hoorn hebben samen meer dan 5 miljoen gekost en zijn in principe niet eens basisspelers. Feyenoord heeft de hele verdediging en alle keepers voor dat bedrag aangetrokken. En ook Feyenoord doet aankopen die niets toevoegen, Kramer, Toornstra en Bilal, terwijl die wel voor de basis zijn gehaald. Echter in die prijsklasse zit je er af en toe naast. Hoe goedkoper het gokje, hoe kleiner dikwijls de kans van slagen.

9 februari 2016 om 09:12

@baard

Ben ik niet helemaal mee eens. Maar dan moet je het op een andere creatieve manier doen.

Baard ik stel je de volgende vragen. Als jij TD bent van Feyenoord. Dan weet je toch dat Kramer nooit top wordt en Toornstra toch ook? Bilal twijfel geval maar wel heel veel geld. Had jij deze gehaald?

9 februari 2016 om 09:19

Nou wilde de TD ook Kramer helemaal niet halen, maar als de coach aangeeft naast Achahbar en Kazim er nog een spits bij te willen dan heb je een taak. En op basis van vorig seizoen was het geen gekke gedachten. Feyenoord was het team met het meeste balbezit van de eredivisie en Kazim miste veel opgelegde kansen, waar Kramer die er bij Ado wel inschoot. Had ik 'm gehaald? Nee, ik had alles geprobeerd om Locadia te halen, maar dat was niet gelukt ben ik bang (al begon die toen wel te muiten). Punt is, Gio begint als trainer, wat doe je? Willig je zijn wensen in, of hou je je poot stijf?

Toornstra vond ik niet zo gek en was volgens velen een prima aankoop vorig jaar op rechts. Een van de redenen waarom Feyenoord ook zoveel op balbezit kon spelen. Is het een topper, nee dat mag je niet verwachten voor die prijs, maar ik denk wel dat hij nuttig kan zijn. Ik geloof niet dat er een wereld van verschil tussen bijvoorbeeld Schone en Toornstra zit.

Bilal brak door toen, er is veel te veel voor betaald, maar de aankoop toen vond ik niet zo gek. Hij heeft nog niets laten zien echter, en of hij dat nog gaat doen is afwachten. Maar we haalden toen wel een jongen met potentie, die het (weliswaar kort) had laten zien in de eredivisie. Helaas, hij lijkt te kort te komen.

Een topclup die graag derde wilt worden.
Een topclub die 6 x op rij sneuvelt.

Een topclub moet in mijn ogen nogsteeds top kunnen presteren. Sowieso mag je wel, zo nu en dan een kampioenschap naar binnenhalen.

Maar als je topclub bent, vanwege een achterban. Dan ben je voor mij meer een grote club, maar geen topclub.

9 februari 2016 om 08:26

Ok man, weten we dat ook weer.

9 februari 2016 om 09:02

Zo is het toch of niet. Jullie plaatsen jezelf als topclub zijnde maar nemen het genoegen met een verlies of gelijk spel tegen Ajax. Er wordt gepraat of het PEC Zwolle is die na een leuke reeks weer verliest.

9 februari 2016 om 09:13

De doelstelling is Europees voetbal voor Feyenoord, dat zit er nog steeds in. Of dat bij een topclub past, en wat een topclub dan precies is is louter een semantische discussie.

9 februari 2016 om 09:51

Wie is jullie? Wie neemt waar genoegen mee? Wat is de definitie van topclub? Allemaal subjectief joh. Is maar net welke graadmeter je pakt.

9 februari 2016 om 09:22

Wat ik mij weleens afvraag: zijn er of is er wel een topclub in Nederland? Wat is een topclub? Ajax presteert ook heel matig in Europa. De enige die je naar mijn mening dan een topclub kan noemen is PSV. En ja, ik ben een Feyenoorder in hart en nieren, maar als je op basis daarvan zou beoordelen, is Feyenoord idd geen topclub, maar Ajax ook niet.

Als Feyenoorder zeg ik we zijn een tobclub. Ik ben er ziek van, de enige periode die wat licht gaf was onder Koeman. Had Koeman gebleven dan hadden we er beter voor gestaan. We hebben nu 6 competitie wedstrijden op rij verloren, het is een schande en een wonder dat we nog 4e staan. We zijn ver afgezakt en ondanks dat we nu zwarte cijfers schrijven, gaat het echt niet beter. In het begin had Martin van Geel een paar gelukstreffers met Guidetti en Pele maar voor de rest heeft ie alleen maar bagger aangetrokken. Of spelers met potentie die allemaal bagger worden bij Feyenoord. En dan zijn nu al jaren aan het steggelen over een nieuw stadion. Wordt er schijtziek van die malaise jaar in jaar uit. Terwijl Ajax gewoon 5 keer kampioen wordt met eigen jeugd en Psv de landtitels bij elkaar koopt. Feyenoord heeft niks te zoeken in de top 3, al jaren niet meer. 1970 is lang geleden. Bah.

9 februari 2016 om 09:08

@poncke

Onder Koeman had Feyenoord een team wat letterlijk mee draaide met de titel. Op een gegeven hielt het op omdat ze toch links of rechts punt liet liggen. Maar dit wat Gio en de staf aan doet heb ik nog nooit eerder gezien. Na de winterstop in een grote domino effect vallen. Daarnaast lijkt het wel of Feyenoord niet meer een sport klimaat heeft. Waar is die tijd gebleven?

Dit krijg je als je wanhopig het beleid gaat wijzigen vanwege het kampioenschap. Wat een drama. Van Geel is niet alleen de schuldige want hij wilde Kramer niet maar werd onder druk gezet door de VvF. Hij wilde nog een jaar door met Mathijsen. Ik heb hem daarop bekritiseerd maar misschien was dat nog niet eens zo slecht. Hij heeft beter dan vd Heijden gepresteerd. Verder wordt er totaal niet naar mentaliteit gekeken. Anders zou het contract van Nelom niet worden verlengd. Vejinovic en Elia is jammer maar had je amper kunnen voorspellen.

Op dit moment, doet Feyenoord het niet goed.
Maar zoals iedereen weet, als je nu in het subtop groepje zit, dan is er veel concurrentie, die wekelijks punten gaat verliezen.
Kijk maar naar het programma.
Als Feyenoord de draad weer kan oppakken, dan kan het gewoon derde worden.
Makkelijk zal het niet worden, maar als het vertrouwen groeit en de resultaten komen, dan is het mogelijk.
Het zou mooi zijn, als ze de bekerfinale kunnen halen en dan daar ook toeslaan.
Positief blijven denken, maar de realiteit is nu even minder mbt resultaten.

Zo vreemd is het toch allemaal niet? Je koopt stuk voor stuk allemaal subtoppers/middenmoters, dus dan eindig je in de subtop. Meer dan dit kunnen deze spelers niet. Ze hebben een periode dat het meezit en nu gaat het een periode minder. Daarom hebben al deze spelers lange tijd bij subtoppers gespeeld. Allemaal niet zo heel vreemd. Het enige wat vreemd is, is dat men serieus dacht om de titel mee te doen met een Kramer, Vejinovic, Botteghin, v/d Heijden, Gustafson, etc. Allemaal spelers die nooit hebben bewezen dat te kunnen.

9 februari 2016 om 09:42

Vreemd is dat ook niet. Feyenoord maakt weer dezelfde fouten. 1. Middelmaat halen. 2. Jeugd amper een kans geven. Zo blijven we subtop.

9 februari 2016 om 09:50

Jeugd gaat je geen kampioen maken. Van Geel moet beginnen met 1-2 goede spitsen te halen. Die Elia, Kramer en Nelom weg te doen. Woudenberg terug te halen en nog een type Guardado erbij te scouten. Dan kun je volgend jaar eindelijk die schaal pakken.

9 februari 2016 om 09:59

Alleen jeugd niet, moet een paar ervaren spelers bij. Onder Koeman waren we er dichtbij met veel jeugd en een paar ervaren spelers zoals Vlaar en daarna Pelle. Nu hebben wij Vermeer en Kuyt. Met middelmaat wordt je slwieso niet kampioen omdat dit voor hen de max is.

9 februari 2016 om 10:01

Ajax en PSV kopen ook van de middenmoters, maar hebben meer geld tot hun beschikking.
Maar ook Ajax en PSV vissen vaak naast het net.
Van Ginkel, was aardig duur toen hij weg ging bij Vitesse.
Propper is gelukkig nog wel in NL gebleven, zo ook Gudelj.
Buitenlandse talenten zijn duur bij de middenmoters.
Sinkgraven was ook al aardig duur, zo ook de verdedigers van Ajax.
Waar gaat Ziyech spelen?
Feyenoord heeft gewoon minder middelen en worden niet zo geholpen als PSV door de gemeente, om maar iets te noemen.
Wel door particulieren, maar dat is natuurlijk ook een noodgreep.
De selectie is daardoor wel gegroeid en ze hebben natuurlijk Depay en Wijnaldum goed verkocht.
Ajax heeft ook goed geboerd met de verkopen.
Feyenoord had er misschien wel meer uit kunnen halen, maar toch redelijk verkocht.
Dan het gebeuren, met het stadion, dat schiet ook niet op in deze crisistijd.

Feyenoord heeft een goede kans op de beker en de derde plek. De spelers hebben na dit historisch dieptepunt van 6 wedstrijden verlies en weggeven van de titel wel hun les geleerd lijkt me. Dan maar 3e en de beker. Hopelijk haalt Feyenoord eindelijk wat normale aanvallers in de zomer terug.

9 februari 2016 om 09:53

Feyenoord moet intern gewoon grof herorganiseren. Al die troep eruit flikkeren die al jaren middelmaat afleveren en beter personeel terughalen. Scouting, begeleiding, technische directie, is allemaal onder de maat bij Feyenoord.

9 februari 2016 om 10:03

Ze roeien met de riemen, die ze hebben.
Het is een proces, geduld.
Twente zal ook niet veel kunnen de komende jaren, om maar iets te noemen.

9 februari 2016 om 12:29

Het is ook een proces waar je in zit. Daarom frustreert het me dat nu er geld is dat er niet grof geherorganiseerd wordt. Koop die dure contracten af van niet presterende scouts. Investeer in je netwerk. Investeer in je jeugdopleiding. Haal creatieve genieen in je merchandise afdeling zodat die naar een hoger plan kan. Maar nee, Feyenoord gaat op de centen zitten en semi paniekerig gasten als Kramer halen die in principe 4x afgekeurd is als versterking.

9 februari 2016 om 11:08

Ik hoop oprecht voor Feyenoord dat ze de beker pakken

Feyenoord gaat de finale niet eens halen.....

Zelfs al pakken ze beker en plek 3, dan is het seizoen nog niet geslaagd. Doelstelling was lang mee doen om de titel en dat is niet gelukt. Sterker, er is een Feyenoord onwaardige prestatie geleverd.

Ook de marktwaarde van de selectie is eerder afgenomen dan toegenomen dit seizoen. Er zitten geen jongens bij als Clasie en De Vrij die je van de zomer goed kunt verkopen. Al met al een verloren jaar.

9 februari 2016 om 12:31

Dat laatste is natuurlijk gelul. Van Beek zit in een vergelijkbare situatie als waar De Vrij in zat. Verdonk is een type Clasie en kan dat worden alleen moet die wel de kans krijgen. Karsdorp is ook een goede speler maar moet nog stappen maken. Kongolo ontwikkelt zich geweldig maar dat sneeuwt onder met de slechte resultaten.

9 februari 2016 om 14:31

Wil je zeker een nieuwe type Clasie? Je zou toch liever een type hebben met Flair. Ik vond Clasie bij Excelsior veel beter spelen dan bij Feyenoord. Zeker toen hij aanvoerder werd. Toen was ie meer de boel bij elkaar aan het trekken, dan dat hij aanvallend wat meer kon brengen.

En kijk hem nu...zucht. Streef nou eens een x naar een speler met internationale waarde. Ik kan je nu al zeggen, dat als hij niets aan zijn lichaam gaat doen, dat hij binnen 2 jaar weer bij Feyenoord speelt. Maar dat is geen schande.

9 februari 2016 om 15:28

Hoe bedoel je kijk hem nu? De fans van Southampton zijn lyrisch over zijn aanvallende kwaliteiten, op dat vlak vinden ze hem beter dan Schneiderlin. Fysiek moet hij aanpoten, maar normaal gesproken heeft hij met Wanyama iemand naast hem die dat goed opvangt. Clasie is daar ook meer voor de aanvallende pass. Over twee jaar doet hij een stap omhoog helaas voor Feyenoord, ik zou hem dolgraag terug zien, maar dat is niet realistisch.

Dat je hem bij Feyenoord niet zo goed vond verbaast me ook, hij was juist geweldig! Je ziet nu pas hoe belangrijk hij was, we waren vorig jaar de ploeg met het meeste balbezit, en doen het nu op dat vlak veel minder, een belangrijke oorzaak is het verlies van Clasie.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd welke wedstrijden van the Saints je hem hebt zien spelen, want het is de laatste weken juist erg goed, tegen Man Utd ook en tegen West Ham ook.

Zou mooi zijn als ze de beker pakken. Na aantal jaren zonder prijs. Helaas voor Feyenoord geen landstitel.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren