Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Blind selecteert vijf spelers die worden weggespeeld door PSV'

Laatste update:

Ajax staat weliswaar bovenaan in de Eredivisie, maar de Amsterdammers overtuigen niet. Critici begrijpen dan ook weinig van het selectiebeleid van bondscoach Danny Blind, die voor de EK-kwalificatiewedstrijden tegen Kazachstan en Tsjechië liefst vijf Ajacieden heeft opgeroepen. Jasper Cillessen, Kenny Tete, Jaïro Riedewald, Riechedly Bazoer en Anwar El Ghazi mogen zich melden.

/

Bij Studio Voetbal werden daar zondagavond vraagtekens bij gezet. “Blind selecteert vijf spelers die worden weggespeeld door PSV, dat is natuurlijk wel een beetje gek”, zei tafelgast Sjoerd Mossou, verslaggever van het Algemeen Dagblad. Volgens Co Adriaanse had Blind best Jorrit Hendrix van PSV kunnen oproepen in plaats van Bazoer. Laatstgenoemde werd zondagavond laat bij de groep gehaald, als vervanger van Davy Klaassen, die een hersenschudding heeft opgelopen.

In de afgelopen week was er ophef omdat Blind wel met Frank de Boer zou praten over zijn selectiebeleid, maar niet met Phillip Cocu. Volgens gespreksleider Tom Egbers heeft Blind aangegeven dat hij Cocu drie keer heeft geprobeerd te bellen, maar de coach van PSV zou zijn telefoon niet hebben opgenomen.

Danny Blind heeft te veel Ajacieden geselecteerd

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
5 oktober 2015 om 08:26

Lekker makkelijk scoren dit van de 'analisten' van Studio Voetbal. De selectie was al bekend voor Ajax - Psv. Hij selecteert dus gewoon 5 spelers van de club die op dat moment bovenaan staat. Of hij de juiste selecteert is natuurlijk de vraag. Enige andere speler ipv Riedewald die ik kan verzinnen is v Beek van Fey, maar die maakt ook nog niet echt een gelukkige indruk en heeft wat pijntjes gehad. Tete zou je ook wat kunnen vinden, maar vd Wiel en Karsdorp zijn geblesseerd en Janmaat is er weer bij, Verhaegh zien ze het blijkbaar niet zo in zitten enz.

Voor alles is wat te zeggen, maar bij PSV is alleen Bruma op dit moment een bruikbare verdediger. Op het middenveld zal iedereen het eens zijn dat Maher niet goed genoeg is op dit moment en dat Propper goed meevoetbalt, maar op 1 of andere manier zie ik hem dat nog niet in het NLs elftal doet. Hendrix deed het gister heel goed, maar is nog niet eens onbetwist basisspeler bij Psv. Hem of Bazoer oproepen is om het even, waarbij Bazoer meer kracht uitstraalt (persoonlijk denk ik dat ze beiden beter zijn dan bijv Anita). Narsingh heeft nu twee keer opzichtig gefaald in Oranje en Luuk de Jong is geblesseerd.

Heel makkelijk scoren dus van de heren van Studio Voetbal (ik heb de uitzending trouwens niet gezien dus geen idee hoe dit gezegd is).

5 oktober 2015 om 10:11

Ajax faalt Europees en in de topper in de eredivisie. Vind Nederland het gek als ze het EK niet halen met deze middelmaat. Ook een Elia die overal in het buitenland het niet haalde en zelfs bij de reserves van Feyenoord terecht kwam wordt na 3 redelijke wedstrijden tegen eredivisie laagvliegers geselecteerd.
Gewoon een belachelijk selectie proces van de Knvb.

5 oktober 2015 om 10:22

Je hebt goede argumenten op je Elia verhaal na dan. Je weet dat Elia niet bij de reserves terecht kwam vanwege zijn niveau of inzet. Gvb heeft meerdere malen aangegeven dat ze Elia langzaam wouden brengen En heeft daarom eerst wedstrijden bij de reserves mogen spelen

5 oktober 2015 om 11:17

Eens hoor dat Ajax opzichig faalt, maar je moet ook kijken wat is het alternatief? Bovendien faalde PSV ook opzichtig in Moskou, speelt Fey geen Europees en kunnen die dus alleen maar stralen of falen in de competitie.

Ik denk dat er op dit moment gewoon niet veel beter is.

5 oktober 2015 om 16:19

Elia had zijn beste tijd bij Twente maar werd pas op geroepen na dat hij deze club had verlaten. Hij heeft 27 interlands caps voor oranje, 28 jaar oud maar Feyenoord wil hem langzaam brengen? 3 leuke potjes is bij Feyenoord genoeg om voor oranje te spelen. Dat zelfde geldt voor Ajax spelers.
Wat een puinhoop met deze selectie methode om de top 3 te laten verdienen aan transfers. .
En waarom huren ze nu alleen de arena voor een bak met geld? Is de Knvb bang dat ze stoeltjes tekort komen voor dit oranje?

Alternatief kan met Narssing en Ferr en in de verdediging een van Dijk ,douglas'
De Knvb gooit zijn eigen ruiten in met dit beleid, ze vermoorden het Nederlands voetbal door de vriendjes politiek
.KNVB- UEFA-FIFA. Het is een corrupte bende.

Waarom gek ?
Bij Oranje hebben ze wel routiniers (sneijder, Van Persie, Huntelaar, Blind etc) om me samen te spelen.

In Amsterdam laten ze de ervaren krachten op de bank of op de tribune..

5 oktober 2015 om 07:21

Moet je je voorstellen als die youngsters van PSV met die routiniers samenspelen? Zou het helemaal een topelftal worden!

5 oktober 2015 om 07:26

Over welke NL youngsters heb je het dan bij PSV ? Ik kan alleen Hendrix opnoemen en ja die had er beslist bij kunnen zitten.

5 oktober 2015 om 07:32

Sorry als mn doel van de opmerking niet duidelijk was, want idd zijn er niet meer. Het gaat me meer om het feit dat je er nier per definitie vanuit kan gaan dat de youngsters van Ajax dan wel ineens een goed niveau halen. Het kan ook gewoon dat ze niet goed genoeg zijn.

5 oktober 2015 om 09:22

Even uit mijn hoofd: Zoet, Bruma, Hendrix, Propper, Locadia, Brenet en Narsingh (waarvan alleen die laatste een lager niveau haalde).

5 oktober 2015 om 09:42

Van de spelers die jij noemt zijn alleen Hendrix en in mindere mate Locadia en Brenet te betitelen als youngsters in mijn ogen, respectievelijk 20, 21 en 21 lentes jong. Al zijn de laatste 2 bijna jarig. Bruma wordt in november 24 en heeft al jaren ervaring en de rest is al 24 of zelfs al 25 (Narsingh). Niet te vergelijken dus met de 'youngsters' van Ajax.

Verder ben ik het er mee eens dat er bizar veel kanttekeningen te plaatsen zijn bij het idiote selectiebeleid van de huidige incapabele bondscoach.

6 oktober 2015 om 00:04

Tete is beter dan Brenet. Klaassen is beter dan Pröpper. Cillessen is beter dan zoet. Riedewald is even slecht als bruma..

Ieder geval: je kunt stellen dat Psv beter is dan Ajax momenteel, maar dat komt zeker niet door de (betere) jonge spelers die ze hebben. Maar door routiniers (die worden opgesteld)

6 oktober 2015 om 14:18

Altijd mooi om te zien dat Ajax volgens bepaalde Ajacieden altijd op elke positie beter is dan PSV maar ondertussen wel op 1-2 en op 17 punten in de competitie eindigen.

5 oktober 2015 om 10:52

sorry hoor........van Persie is hopeloos uit vorm, en komt ook niet meer terug ben ik bang, bovendien is hij nu een bankopwarmer..huntelaar is ook een zeer beperkte speler...misschien als je met goede vleugels speelt kopt hij er 1 in....maar met Depay die ook hopeloos uit vorm is en altijd naar binnen trekt,en erg egocentrisch is geef ik hem weinig kans.....blind heeft gisteren tegen Arsenal laten zien dat het echt hoge niveau te hoog voor hem gegrepen is(dat wat iedere voetbalkenner eigenlijk al wist).....en dan hebben we Sneijder....ja die laat nog wel eens wat zien maar wordt er bij Galatasaray ook niet beter op......nee ik ben het niet eens met Fcbogarde, ...de ajax jonkies zijn nog te jong, hebben te weinig ervaring en zullen het echt niet doen voor Oranje...maar gelukkkig zijn er vast wel 5 plekjes op de bank voor ze....zelfs al spelen ze met Messi, Ronaldo, Ibra en Aquero.....zullen ze nog steeds niet goed genoeg zijn.

Non nieuws, je kunt ook gewoon zeggen dat Blind 5 spelers van de koploper heeft opgeroepen.
Of moet we na die geweldige eerste helft tegen Cska nu ook geen psv-ers meer? Of als Newcastle weggespeeld wordt geen Janmaat, Wijnaldum en Anita.

5 oktober 2015 om 07:27

Hoe je het ook noemt, ik vind het meerendeel echt niet goed genoeg voor oranje. Niet dat het mij uitmaakt nu nadat Nederland wel klaar is internationaal. Dan vind ik het alleen maar goed dat ze worden afgemat extra.

5 oktober 2015 om 07:34

Na de laatste 2 wedstrijden zou ik El Ghazi en Riedewald ook niet oproepen. Maar goed, Bmi, Janmaat, Narsingh en van der Wiel faalden ook allemaal opzichtig dus er blijft weinig over.

5 oktober 2015 om 12:04

Ja dat is makkelijk praten. Want noem dan eens spelers die wel de kwaliteiten en de vorm hebben? Nederland heeft gewoon weinig goede voetballers die in vorm zijn. Ik zou De Jong (Nigel) bijvoorbeeld nog oproepen, maar veel verder kom ik ook niet. Of Van Beek misschien? Cillessen Tete Bazoer daar valt weinig over te zeggen. Die spelen gewoon best goed dit seizoen en staan bovenaan in de eredivisie. El Ghazi is topscorer dus is toch ook niet zo gek, alhoewel hij wel uit vorm is de laatste weken. Riedewald vind ik dubieus, die heeft dit seizoen veel fouten gemaakt en kan beter naar Jong Oranje.

5 oktober 2015 om 10:15

Non nieuws. Blind heeft een raar oneerlijk en vooral slecht selectiebeleid. Dit is geen nieuws meer. Dit komt nooit meer goed. Hopelijk snel een andere bondscoach zodat we weer mogen hopen op betere tijden.

5 oktober 2015 om 11:20

Ik hoor veel mensen over oneerlijk selectiebeleid. Ik zet ook mn vraagtekens bij een aantal namen, maar als ik het zo hoor is de halve selectie ten onrechte geselecteerd.

Wie anders dan? Dat is de vraag. Commentaar geven is makkelijk maar wat zijn de alternatieven en oplossingen?

5 oktober 2015 om 11:48

Spelers als Lens, Rekik en van Dijk zijn in mijn ogen onterecht genegeerd, maar zitten er nu ineens weer bij. Pieters en Nigel de Jong horen er gewoon bij, maar worden keer op keer niet opgeroepen. Verder laat hij ongegeneerd zijn ajax voorkeur zien door bij twijfel altijd voor een ajax speler te kiezen. Niet alleen bij het oproepen (riedewald, anita, tete, hier zijn op zijn minst gelijkwaardige andere spelers voor te bedenken), maar ook in de basisopstelling. Klaassen boven Wijnaldum kiezen was de laatste interland een rare keuze aangezien wijnaldum in topvorm was. De voorkeur voor zijn eigen zoon is ook belachelijk, Daley faalt keer op keer, alleen als CV zie ik in hem een speler van het niveau NL elftal.

5 oktober 2015 om 12:08

Tsja, die spelers die je opnoemt vind ik nou niet bepaald duidelijk beter. Nigel de Jong had ik opgeroepen. Van Dijk is door Van Gaal en Hiddink ook genegeerd, dus misschien is Blind de eerste die het wel juist ziet? Pieters, tsja, is die nou echt zoveel beter? Ik vind dat je op de selectie van Cillessen Tete en Bazoer weinig kan aanmerken. Tete bij gebrek aan beter. El Ghazi is wel gewoon topscorer. Alleen Riedewald snap ik niet, gezien zijn cruciale fouten in moeilijkere wedstrijden voor Ajax.

Het eind is in zicht met deze blind. Wat een bende maakt hij ervan. Een voorbeeld is Janmaat. Vorige wedstrijden was hij uit de picture en nu is hij weer de eerste rechtsback. Waar is Pieters gebleven? Waarom geen Hendrix? Fout die hij maakt met zyech.

Stekelenburg
Janmaat dijk blind Pieters
Van ginkel Sneijder Hendrix
Elia Huntelaar depay

Dit is op dit moment het beste team zonder Robben strootman de vrij Willems

5 oktober 2015 om 09:16

Redelijk mee eens. Ik zou alleen Cillessen kiezen, want na 2010 heeft Stekelenburg niets meer laten zien. En van Persie in plaats van Huntelaar, want met zulke buitenspelers komen er weinig voorzetten van de flanken en zou ik voor de betere voetballer kiezen

Gewoon doen Danny, des te eerder ben jij weg bij Oranje....het kost een EK deelname, maar dat moet dan maar.

5 oktober 2015 om 12:05

Dat het oranje het EK kost daar heeft guus hiddink ook een zeer groot aandeel aan omdat hij perse anders wilde spelen dan van gaal.

Is dit nieuws? Dit lijntje was vooraf toch al bekend. Nederlands elftal is één grote farce met deze man aan de leiding.

De enige die er onterecht bij dit is naar mijn mening riedewald. Zoet of cil lijkt me toch logisch? Bazoer of Hendrix is maar wat je voorkeur heeft. Zo vaak vroeg men zich namelijk af waarom Bazoer er niet bij zat. Kenny speelde zoals het gehele seizoen tot nu toe prima. El ghazi of narsingh, dan kies je voor de minst slechte en dat lijkt me el ghazi.
Klaassen is nu dan geblesseerd (hoe is het toch mogelijk dat je met een hersenschudding door blijft spelen), maar Klaassen komt ook tekort voor oranje.

5 oktober 2015 om 08:56

Eens. Bazoer is een supertalent, Tete momenteel de beste rechtsback in de eredivisie met Karsdorp. De ene is echter aanvallend goed en de andere juist verdedigend weer beter. Als je beide types in je selectie wil hebben is Tete een zekerheid en moet je kiezen tussen Janmaat en Karsdorp. Die keuze snap ik nog.

El Ghazi is een twijfelgeval, maar als het alternatief Narsingh is dan snap ik het wel. Cillessen vind ik geen topper maar Zoet is sowieso minder. De keepers ontlopen elkaar sowieso heel weinig. Enige die inderdaad niet geselecteerd had moeten worden is Riedewald. Dat Adriaanse met Hendrix op de proppen komt is lachwekkend.

5 oktober 2015 om 10:45

En waar was hij tegen CSKA? Man man we doen alsof Hendrix de verlosser is.. Kleurloze voetballer. Doet weinig fout, maar om hem nou te bestempelen als uitblinker? Denk dat niemand in het buitenland ooit van Hendrix heeft gehoord. Prima talent hoor maar het hypen van een Nederlands talent is alweer begonnen.

ik denk dat ons grote probleem is dat alle goede voetballers in zoveel verschillende competities spelen dat de speelstijlen gewoonweg niet bij elkaar passen.
Volgens mij kun je nog beter de solide voetballers uit de eredivisie selecteren dan overal de vedettes uit te zoeken.
Wat dat betreft heb ik geen moeite met het selecteren van Elija en Bazoer.

Je kunt best een leuk Eredivisie elftal op de mat zetten denk ik. Inclusief spelers met techniek, inzet en passie.

Adriaanse die denkt altijd een beetje extreem. Bazoer is degene die straks in de wereldtop speelt en Hendrix zn top ligt bij Psv.

5 oktober 2015 om 07:38

Dan volg jij PSV niet. Na gisteren heeft Hendrix Maher definitief uit de basis gespeeld. Die jongen kan zowel verdedigen als een fatsoenlijk pass versturen (dat laatste kan bij Ajax geen enkele middenvelder). Erg onderschatte speler.

5 oktober 2015 om 07:43

Ik onderschat hem niet maar Bazoer vind ik gewoon de betere speler. Denk ook dat 99% van de trainers Bazoer verder zien komen dan Hendrix hoor.

5 oktober 2015 om 07:50

Ik moet het nog maar zien, de grootste kwaliteit van Bazoer tot nu toe is dat iedereen te pas en te onpas maar verklaard dat hij zo geweldig is. De grootste kwaliteit van Hendrix? Die speelt geweldig en heeft geen amsterdamse lobby achter zich.

5 oktober 2015 om 08:21

Hahaha die Baardgramus toch. Jij bent al niet serieus te noemen maar als je Bazoer zijn echte kwaliteiten niet kan opnoemen waarom reageer je dan op dit onderwerp. Zelfs gisteren in het dramatisch slecht spelende Ajax was Bazoer weer goed.

Verder zeiden ze gisteren dat ze het juist wel kunnen begrijpen dus stukje is uit zijn verband gehaald. Daarnaast speelt geen enkel team nog goed voetbal in de ED.

5 oktober 2015 om 08:52

Ik zeg niet dat Bazoer slecht is, maar die halve zaligverklaring vanuit Amsterdam neem ik niet serieus. Gisteren was hij volledig de grip kwijt op het middenveld, en dat gebeurt elke keer tegen serieuze tegenstand. Wist je vorig seizoen nog tegen Feyenoord, toen verzoop Bazoer ook volledig. Noem mij eens een wedstrijd tegen een goede tegenstander waarin Bazoer overeind bleef of zelfs uitblonk? Hij is nog zo jong, dus kunnen we het hem kwalijk nemen? Ik twijfel, maar laten we hem in vredesnaam niet voor Oranje oproepen, je ziet aan alles dat hij hier nog niet klaar voor is.

5 oktober 2015 om 09:38

Helemaal mee eens. Lees hier veel dat Bazoer gister de enige was die overeind bleef. Dan heb ik toch echt een andere wedstrijd gezien. Hij speelde leuk mee maar is me totaal niet opgevallen. Blonk nergens in uit en maakte ook gewoon flinke fouten.

5 oktober 2015 om 10:48

die zaligverklaring komt ook helemaal niet alleen uit Amsterdam. Sorry hoor, maar heel Nederland ziet en zegt dat deze knul een ongelofelijk talent is. Ik heb zelf veel Feyenoorders zien zeggen dat ze blij zijn met zijn oproep.

5 oktober 2015 om 09:06

En Bergwijn speelt straks waarschijnlijk ook in de wereldtop, terwijl Elia's top blijkbaar in de eredivisie ligt. Betekent dat dat we momenteel Bergwijn boven Elia moeten verkiezen?

Neemt verder niet weg dat Bazoer een groter talent is dan Hendrix in mijn ogen, echter doet Hendrix het momenteel gewoon beter. Ook zie ik Hendrix nog wel verder komen dan Psv, hij is een speler die zich moeiteloos aanpast aan het hogere niveau van de spelers(ook tegenstanders) om zich heen, een beetje ala Strootman wat dat betreft.

Cillessen is gewoon logisch, iedereen zou hem oproepen denk ik. Tete kan nog wel al zou ik gewoon vd Wiel en Janmaat hebben gekozen, Riedewald had ik als ajacied ook niet opgeroepen, Bazoer werd juist niet weggespeeld door psv, die was gewoon goed en hij verdient zeker een kans in oranje. El Ghazi komt te kort voor oranje maar wie anders? Lens, Depay en Promes moeten er zeker bij, Robben is geblesseerd en dan is er nog een plaats vrij. Affelay? Narsingh? Ik ben ook niet echt overtuigd van die 2.

Dat hij nu Bazoer oproept als vervanger van Klaassen geeft aan dat hij toch echt alleen naar Ajax kijkt. Had dan Hendrix opgeroepen, die staat er bijna altijd als het er om gaat en was gisteren 10 klasses beter dan De Boer.
Na gisteren gezien te hebben vraag ik me ook af wat die Riedewald in Oranje moet. Of gaat hij proberen om met het jongste oranje ooit in de geschiedenisboeken te komen?

5 oktober 2015 om 09:42

Je ziet dit zowat bij elke bondscoach. Hiddink bijvoorbeeld viste vooral in de Psv vijver. Ik denk dat het verder allemaal vrij weinig uitmaakt op dit moment. Als de discussie gaat over Hendrix of Bazoer dan zou het om Jong Nederland moeten gaan. Dat dit soort jongens geselecteerd worden voor het grote Oranje, zegt wat over het niveau van het Nederlandse voetbal.

5 oktober 2015 om 10:28

Hoewel ik het gezeik, geklaag en gemopper ook wel snap moeten we wel snappen dat we in een dal zitten en dat het al met al niet veel uitmaakt wie er opgeroepen worden en wie de coach is. Niet veel trainers gaan van dit elftal op korte termijn een wereldploeg maken. Dan zie ik mensen roepen om gasten als Pieters die bewezen middelmaat zijn. Dan denk ik: wil je settelen voor bewezen middelmaat of bouwen aan een elftal dat over 4 jaar weer meedoet in de top?
Nu ben ik absoluut geen fan van Blind maar hij komt wel op een rotmoment binnen en moet verversen.

5 oktober 2015 om 11:08

Ben ik met je eens. We hebben nu gewoon een mindere lichting en daar valt niet veel aan te doen. Dat Van Dijk er nu voor het eerst bij zit verbaasd me dan weer wel. Maar ook dat zou geen enorme verschillen maken natuurlijk. We hebben exceptionele talenten zoals vroeger Sneijder en Robben nodig.

5 oktober 2015 om 10:50

Typisch weer de waan van de dag. Nu is Hendrix na 2 goede wedstrijden onze 'verlosser'. Het is wel heel triest gesteld met het Nederlands voetbal. Hendrix is pas sinds Manchester thuis echt basisspeler terwijl Bazoer dat al bijna een jaar is.

Ff serieus dit slaat totaal nergens op. Ajax speelt 1 wedstrijd ongelooflijk slecht en ineens is het allemaal weer troep. Dit bewijst maar weer hoe ongelooflijk opportunistisch de voetbalwereld is. Bazoer speelt al het hele seizoen en een groot deel van vorige 2e seizoenshelft weergaloos goed en heeft deze oproep meer dan verdiend. Cillessen is de minst gepasseerde keeper vd eredivisie en al ruim anderhalf jaar de onomstreden 1e keus bij Oranje, Riedewald werd tot gister volop geprezen voor zn sterke spel zowel verdedigend als aan de bal. Tete was de enige ajacied gister die naar mijn mening zn niveau haalde met een aantal hele sterke tackles, bovendien behoren ze tot de verdediging die pas in 2 van de 8 wedstrijden goals tegen kreeg. El ghazi is gewoon de topscorer van de eredivisie en ondanks dat zn spel nog niet altijd even constant is schiet hij ze er wel gewoon in, dus voor alle 5 deze jongens is de oproep gewoon meer dan verdiend.
Die jorrit Hendrix speelde gister een geweldige pot maar dat was ook zn eerste geweldige pot van t seizoen en op basis daarvan word je niet geselecteerd.

5 oktober 2015 om 07:42

Ajax speelde gisteren niet zijn eerste slechte wedstrijd. Afgelopen donderdag was het ook niet veel (tegen een zwak Molde), net als de eerdere Europese wedstrijden.
Hendrix daarentegen speelde gisteren een geweldige pot, maar doet dat in topwedstrijden bijna altijd. Tegen Machester was hij ook geweldig en hij wordt steeds beter.

Ik zeg niet dat Hendrix in Oranje moet, maar als je Bazoer selecteert en kun je beter Hendrix selecteren. Beiden vind ik op dit moment nog niet geschikt voor oranje.

5 oktober 2015 om 07:48

Rapid Wien, Molde, Celtic en Psv. Laten dat nu net de belangrijke wedstrijden zijn. En verder was het allemaal degelijk maar zeker niet goed.

Riedewald werd idd volop geprezen (zoals elke speler van Ajax die 10x een bal overspeelt naar een medespeler tegen clubs als Roda..).

Verder heeft Hendrix meerdere goede wedstrijden gespeeld. Tegen United speelde hij ook heel goed.

5 oktober 2015 om 09:05

ik heb ajax dit seizoen nog niet 1 echt goede party zien spelen alleen maar slechte en wat jorrit betreft die heeft elke wedstrijd die hij speelde of inviel op 1 na een goede party gespeelt iets vaker naar de wedstrijden kijken van psv voor je een oordeel geeft en ja ook bij ajax zitten er misschien 2 of 3 die wel een redelijk nivo haalde tijdens die bagger wedstrijden van ajax

Cillessen en el Ghazi is terecht, die anderen kan je inderdaad over steggelen. Ik vond Riedewald gister een grap van een verdediger, beide goals was hij betrokken in negatieve zin en buiten die blokkende tackle was het beroerd. Tete is verdedigend goed, maar voetballend voor mij van te laag niveau, natuurlijk verdedigen is belangrijk, maar in Nederland hebben we ook het idee dat iemand voetballend wat moet kunnen brengen, en daarvoor is tete niet geschikt. En Bazoer, tja, Hendrix liet gisteren meer zien. Hij ziet er goed uit, groot en sterk voor zijn leeftijd, maar als je sec naar hem keek gisteren dan hield ook hij geen stand. Geen wonder ook met slechts 18 jaar. Danny Blind doet precies wat iedereen al vreesde toen we hoorden van zijn aanstelling, hij kiest opzichtig voor ajacieden die nou niet bepaald uitblinken. Aan de andere kant, hij kiest ook voor spelers van de koploper, hoeveel ze hondsberoerd voetbal spelen pakken ze wel punten. Maar iedereen ziet dat de nadruk wel erg ligt op ajacieden, spelers als Karsdorp, Hendrix, Van Beek, Ziyech en nog wel wat waren al lang en breed international als ze in Amsterdam hadden gevoetbald. En riedewald, tete en Bazoer hadden blij mogen zijn met jong oranje als ze niet bij ajax onder contract stonden.

5 oktober 2015 om 08:06

Jij bent gewoon anti-Ajax. Iedereen die ziet dat Bazoer de betere speler is dan Hendrix. Het is Bazoer die straks in de top speelt. Niet Hendrix. Tete is een echte rechtsback en Karsdorp niet al had Karsdorp van mij best opgeroepen mogen worden ipv Janmaat. Maar ja he? Men moet nou eenmaal een hekel hebben aan Ajax dus gaat er wel meer logica overboord. Van Beek moet de concurrentie aan met Bruma en van Dijk en mits fit natuurlijk de Vrij. Maar ja he. Dat zijn geen Ajacieden dus wordt van Beek vergeleken met Riedewald die gister slecht speelde. Riedewald moet je vergelijken met Bmi, Rekik, Blind. Nou ik ben erg blij dat die pannekoek van een BMI er niet meer bij zit. Alleen de linksback positie is een beetje raar bezet met evt Blind en Kongolo wat helemaal geen back is. Je zou Pieters kunnen oproepen maar die zie ik nooit spelen. Als je Pieters zou oproepen dan zou je 1 van deze 3 thuis moeten laten. Riedewald, Rekik of Kongolo. Nou wie is de Ajacied. Ah Riedewald dus laten we die thuis. Althans volgens jouw logica. Maakt niet of Kongolo of Rekik er iets van bakt maar Riedewald is een Ajacied dus tja.. jammer voor hem.

Dat gezegd te hebben vind ik Danny Blind een mega slechte coach hoor. Vind alleen de kritiek op de selectie en de logica die erbij wordt neergelegd helemaal nergens op slaan.

5 oktober 2015 om 08:27

Jij bent gewoon pro-ajax. Iedereen die ziet dat Hendrix momenteel beter in vorm is dan Bazoer. "bazoer die straks in de top speelt", waar koop jij die glazenbol? Karsdorp was logischer geweest dan Tete, Hendrix was logischer geweest dan Bazoer. Die andere 3 zijn voor nu terecht. Gezien blessures en de rest nog zwakker is.

5 oktober 2015 om 08:35

Nee ik ben niet gewoon anti-ajax, heel sneu van je dat je dat meteen zo stelt, dan kan ik de rest al haast niet meer serieus nemen. Toch ga ik het proberen, ondanks die pathetische jij-bak waar je jouw betoog mee begint Ansjo.

Bazoer en Riedewald voldeden nou niet bepaald gisteren, en dat was misschien voor het eerst in de eredivisie (alhoewel, voetballend voldoet ajax nog nauwelijks dit jaar) , maar hebben we al vaker gezien in Europa. Hendrix blijft heel aardig overeind, op een middenveld dat qua niveau wel wat verder is dan dat van Ajax, met Guardado, Pröpper en dan nog Schaars en Maher op de bank. Dat is natuurlijk wel een stukje beter dan Sinkgraven, Klaassen, Serero, Gudelj en Bazoer (en evt nog Schone).

Dat je Riedewald met linksbenige verdedigers moet vergelijken kan wel kloppen (al vind ik het in dit geval niet zo handig om per se een links- en rechtspoot te selecteren), maar dan nog komt hij er voor mij niet geweldig uit. Van Dijk speelt bij Southampton als linker centrale verdediger en is in alles beter dan Riedewald op dit moment. Hield dit weekend nog Chelsea vrijwel van scoren af, terwijl Riedewald Pereiro twee keer aan een goal hielp.
Je begint over Pieters, wat mij betreft een zelfde soort back als Tete. Voetballend zijn ze erg beperkt, maar tegenhouden kunnen ze wel, maar hebben we dat nodig tegen Kazachstan? Karsdorp is licht geblesseerd, maar voetballend natuurlijk op elk vlak de meerdere tov Tete, zijn drive, zijn snelheid, zijn passeerbeweging en zijn geweldige voorzet, allemaal zaken waar Tete slechts van kan dromen dat hij ooit op dat niveau komt aanvallend.

Ten slotte, nogmaals, moet je niet zo kinderachtig doen met je 'jij bent anti-ajax gesputter'. Ik ben inderdaad voor Feyenoord, maar heb daarmee niet ineens iets voor Psv. Ik kijk gewoon voetbal en zie de spelers van PSV Europees op een hoger niveau presteren, afgezien van de eerste helft in Moskou ook overeind blijven, terwijl die van ajax het nog lastig hebben tegen de zwakste broeders van Europa. Gisteren zag ik een directe confrontatie en werd Ajax aan alle kanten overklast, ik dacht dat Feyenoord beroerd speelde tegen Psv, maar dit was minstens zo erg. Ik wil gewoon het beste voor Oranje, en dat zijn de ajacieden op dit moment gewoon heel duidelijk niet. Ik houd hier geen pleidooi voor een Feyenoorder in oranje, ik vind gewoon dat het de meeste ajacieden duidelijk aan niveau ontbreekt om al international te worden. Dat riep ik (en met mij miljoenen mensen die wekelijks voetbal kijken) ook al twee jaar over Veltman en kijk nou, zelfs Blind met de blik vast op Amsterdam passeert hem. Probleem is dat we met Riedewald van de regen in de drup komen.

5 oktober 2015 om 09:28

Tete is een betere rechtsback dan Karsdorp verdedigend gezien en is sterk, fel en snel. Enige waar Karsdorp beter in is dat is een voorzet. Er wordt al jaren gesnakt naar een back die kan verdedigen dus laten we dan vooral degene opstellen die goed kan verdedigen. Zet je vraagtekens eerder bij Janmaat.

Bazoer was een kwestie van tijd voordat hij geselecteerd zou worden. Dat ziet iedereen. Hendrix mag blij zijn als hij straks na zijn loopbaan 12 interlands achter zijn naam heeft staan.

Ik vind Danny Blind ook een zeer matige coach maar dat hoeft nog niet gelijk te betekenen dat al zijn keuzes slecht zijn.

Enige zaken waar ik echt mijn vraagtekens bij zet is de linksback positie. Waarom speelt Pieters niet? Is die zoveel minder dan Kongolo? En op het middenveld met Anita en Afellay. De rest vind ik behoorlijk logisch.

5 oktober 2015 om 09:46

Ik vind dat je nogal selectief je pleidooi houdt Ansjo, ineens willen we een beperkte voetballer als rechtsback zodat hij de linksbuiten van Kazachstan kan opvangen? Terwijl we in Nederland nou niet echt ons succes hebben behaald met Verhaegh, Boulahrouz etc als rechtsback, backs die vooral konden verdedigen. Spelers als Karsdorp, vd Wiel (al lang niet meer), zelfs Kuijt en Janmaat passen veel meer in de traditie van de opkomende back die wij in Nederland kennen. Zeker met Robben op rechts moeten we een back hebben die erover heen kan komen en die een voorzet kan geven. Als we voor Narsingh kiezen snap ik Tete nog enigszins, maar met een naar binnen trekkende rechtsbuiten is het geen logische keuze.

En vervolgens vind je Kongolo een rare keuze? Een verdediger pur sang, aanvallend niet geweldig (al brengt hij gerust wel wat) maar voor jou een vraagteken? Niet erg consequent.

En over Hendrix tja, ik kan de toekomst niet voorspellen, maar ik ga er vanuit dat hij wel boven de 12 interlands komt. Hij speelt Champions League, houdt zich goed staande en functioneert in een middenveld superieur aan dat van ajax. Dat het een kwestie van tijd was voordat Bazoer erbij kwam weet iedereen, dat geldt voor elke ajacied met een Nederlands paspoort sinds Blinds aanstelling helaas, maar ik vind het rijkelijk vroeg. In de toppers kon Bazoer zich niet onderscheiden, en dan denk ik aan die pot tegen Feyenoord en die tegen Psv. Misschien was hij niet de hoofdschuldige, maar hij kon ook niet het verschil maken. Als verdedigende middenvelder overeind blijven tegen Ado of NEC vind ik niet zo imponerend, maar zelfs in Europa lukt het hem niet.

5 oktober 2015 om 11:42

Ja neem je grootje in de maling met je sneu. Je zit bijna voor elke Ajacied die erbij zit een constructie te verzinnen om m vooral niet te selecteren. Ik ken jou bovendien niet anders dan anti-Ajax.

Riedewald heeft gewoon niet veel concurrentie op zijn positie. BMI daar ben ik dolblij mee dat die niet is opgeroepen en Rekik is ook niet veel beter. De bondscoaches selecteren al jaren op linkspoot en rechtspoot. F.de Boer/stam, Hofland/stam, Mathijssen/ooijer, Mathijssen/heitinga. Daarna is het behelpen geweest met BMI of Vlaar als beste oplossing. Nu hebben we Rekik, Riedewald en Blind voor centraal waar Riedewald en Blind beide op de back kunnen spelen en Blind ook op het middenveld. Als Willems fit wordt dan zal er weer geschoven worden en iemand buiten de boot vallen. Wellicht sluit Dijks ook nog aan later in het seizoen als 2e linksback mocht Pieters nog steeds genegeerd worden.

De 2 rechter centrale verdedigers zijn Bruma en Van Dijk bij ontbreken van de Vrij. Daarachteraan komen van Beek en Veltman.

Bazoer is het grootste talent. Alleen omdat PSV gister goed speelde en Ajax slecht moet Hendrix er ineens bij. Kom op hee. Het was toch gewoon wachten wanneer Bazoer erbij zou komen?

En Tete is zeker verdedigend gezien de betere rechtsback. Heb t hieronder al een keer gezegd maar dat was iets waar we naar snakten dus laten we die vooral opstellen. Karsdorp heeft alleen een betere voorzet. Maar de bal veroveren en inleveren bij onze aanvallers is ook een aanvallende actie. Qua verdedigende kwaliteiten kunnen we juist alles gebruiken. Heb niets tegen Karsdorp en van mij had hij erbij gemogen ipv Janmaat.

Het grootste manco van de Ajacieden op dit moment is hun trainer Frank de Boer. Die doet maar wat laatste anderhalf jaar. En voor Oranje natuurlijk Blind wat gewoon een slechte coach is. Maar qua selectie vind ik het alleen raar dat er geen echte linksback bij zit zoals Pieters of Dijks en Afellay en Anita. De rest vind ik redelijk normaal.

5 oktober 2015 om 11:57

Anjo, probeer eens niet op de man te spelen. Eerst probeer je mijn argumenten weg te zetten door me voor 'anti-ajax' te verslijten, en te zeggen dat je me niet anders kent dan anti-ajax. Zal ik jou eens wat vertellen? Je kent me helemaal niet, zinnen als 'neem je grootje in de maling' geven voor mij wel aan dat je door je argumenten heen bent en het op een ordinaire scheldpartij wil laten uitlopen. Ik vermoed dat dat een veld is waarin jij je weet te onderscheiden. Helaas voor jou Ansjo, ik ga daar niet in mee, ik ben hier om over voetbal te discussiëren en schuw daarbij niet om een en ander scherp neer te zetten, maar zit niet te wachten op een persoonlijke robbertje moddervechten met Ansjo uit Dordrecht.

Ik zeg het je nog een keer, kijk eens Southampton, en kijk eens op welke positie Van Dijk speelt. Dan is het raar om hem in Oranje rechts te zetten, enkel omdat hij rechtsbenig is. Hij doet het erg goed links centraal, en wij hebben op die positie weinig keuze (riedewald, BMI voldoen niet en Blind is twijfelachtig) . Dan stel je hem in Oranje toch ook gewoon daar op? Of denk je dat Kazachstan het feit dat een rechtspoot op links centraal staat achterin beter weet uit te buiten dan Chelsea?

5 oktober 2015 om 12:07

Tete is een echte back. Karsdorp en Kongolo niet. Tete is helemaal geen beperkte voetballer. Karsdorp is een aanvallende middenvelder die naar rechtsback is verhuisd waar hij het best goed doet. Verhaegh is een nietszeggende speler waar niemand het over gehad zou hebben als Blind m niet had opgenomen in de vorige selectie. Boulahrouz is een centrale verdediger. Janmaat liet zijn verdediging te vaak in de steek. Van der Wiel is een verzaker. En vraagteken bij Kongolo is omdat hij wordt geselecteerd als linksback terwijl hij dat eigenlijk niet is. En Pieters bv dus wel al boeit me dat niet heel echt omdat het allemaal niet zoveel voor elkaar onderdoet. Maar neeeeee daar mag je dus geen vraagtekens over hebben want Kongolo is geen Ajacied.

En dan heb jij het over selectief je pleidooi houden. Hoe lang wordt er niet al gezeken over het gebrek aan verdedigend kwaliteit in de defensie? Nu hebben we er eindelijk 1 in Tete. Maar nee dat kan niet want dat is een Ajacied. "hoe kan ik de discussie dan zo vormen dat Karsdorp daar moet spelen? Aha! Door te zeggen dat voor een verdediger het belangrijker is om goed te kunnen aanvallen dan te verdedigen!"

En je argument tegen Bazoer en voor Hendrix geeft gewoon gelijk goed weer dat je het niet uit kan staan dat er Ajacieden worden geselecteerd. Bazoer is 1 van de grootste talenten van Nederland en heel Ajax speelde gister een kutpot. Dat betekent dus niet ineens dat Hendrix beter is dan Bazoer. En dit is het laatste wat ik over zeg want het is altijd hetzelfde liedje met lui zoals jij.

5 oktober 2015 om 12:39

Ansjo jij weet als enige op welke positie spelers thuis horen. Maar weet je dan ook dat Tete eigenlijk een centrale verdediger is? Als rechtgeaard ajacied zal je dat toch wel weten? En Karsdorp zei toch echt een rechtsback te zijn en geen middenvelder, koud twee weken terug, maar jij vindt toch nog dat het een middenvelder is? Hoeveel wedstrijden heb je hem dan wel als middenvelder zien spelen? En Kongolo speelt zonder tegenzin op linksback, is op die positie al meegegaan naar het WK en brak hij door bij Feyenoord, maar jij weet zeker dat het een centrale verdediger is? Zo kan je alles wel recht praten wat krom is. Het lijkt me inderdaad goed dat dit het laatste is wat je erover zegt, want je draagt weinig bij op deze manier. Ik vind het grappig dat je Kongolo afschrijft als linksback (want dat is ie volgens jou niet) maar dat je hem toch niet opneemt in je rijtje opties voor links centraal achterin. Zie je nu waar onder andere de mist in gaat Ansjo?

5 oktober 2015 om 12:45

Diepe zucht, ok nog 1 reactie dan:

Als van Dijk het links goed doet mag hij van mij in de opstelling ook op links. Ik ben fan van Dijk en heb Overmars verdoemd dat ze destijds niet voor van Dijk zijn gegaan maar voor van der Hoorn. Ik geef alleen aan dat ik de huidige selectie van verdedigers niet vreemd vind. Als er 1 ding vreemd is aan de verdedigers is dat er geen 1 echte linksback in staat. En ja Kongolo is dat ook niet maar daar wordt dan niet over gediscussieerd want geen Ajacied.

Daar erger ik me mateloos aan. Maar het kan dan gewoon gezegd worden hier want er is altijd genoeg bijval van andere naar mijn mening niet objectieve Ajax haters. Karsdorp en Kongolo zijn gemaakte backs. Tete en Dijks zijn al jaren backs en doen het gewoon goed. Maar desondanks moet iedereen het normaal vinden dat Karsdorp en Kongolo worden geselecteerd terwijl ze beiden geen echte backs zijn. Rara hoe kan dat? Ik vind het niet erg dat Dijks nog geen oproep heeft gekregen maar Kongolo als back daar kan je net zo goed je vraagtekens bij zetten.

En ze spelen een zaadpot tegen PSV en ineens is Bazoer niet meer het grootste talent op het middenveld van Nederland en moet de degelijke Hendrix erbij worden gehaald. Ja dag. En ja ze hebben meer zaadpotten gespeeld maar ze staan nog wel bovenaan. Alsof PSV die niet heeft gespeeld.

Blijft staan dat Danny Blind een enorme flutcoach is. Maar niet doordat hij spelers van Ajax selecteert. Ik verdedig hier Blind ook niet maar wel de spelers die hij selecteert.

Daarbij vind ik de huidige vorm van Ajax grotendeels de schuld van Frank de Boer die tactisch eigenlijk best wel slecht is. Ik weet eigenlijk al dat ik dat niet mag zeggen van de Ajax-haters want hun komt het beter uit om te zeggen dat Frank de Boer een hele goede coach is maar de spelers juist slecht. Want alles moet verdraaid worden om Ajax in een slecht daglicht te stellen. Maar de Boer dat is weer een hele andere discussie. En natuurlijk is het ook weer een schande om te vinden dat de Boer weg moet want als je 4x op rij kampioen wordt moet je respect hebben bladiebla. Het is maar net hoe de wind waait hier.

Cillissen
Tete
van Dijk
Blind
Riede/Kong
Wijnaldum
Bazoer
Sneijder
El Ghazi
Dost
Memphis
5 oktober 2015 om 13:39

Ik weet niet hoe lang Tete al rechtsback speelt, maar weet wel dat hij zichzelf nog steeds beter acht centraal.of dit terecht is weet ik niet, qua spel zie ik er ook meer een centrale verdediger in. Dat ze in de jeugd op andere posities spelen zegt mij niet zo veel, als je een beetje weet hoe het er aan toe gaat in de jeugd dan weet je ook wat dat de beste spelers in de as staan. Karsdorp was de beste middenvelder van de A junioren landelijk, het was gewoon een groot talent bij Feyenoord en kreeg de 10 rol daarom. Geen jeugdtrainer zet zijn beste speler rechtsback. Maar nu blijkt hij misschien wel beter op rechtsback, nou prima toch? Onze beste backs uit Oranje maakte de switch naar back nog veel later. Denk aan Gio, Numan en Reiziger en er zijn er nog wel meer. Zo gek is dat helemaal niet, Van Persie brak door bij Feyenoord op de flank, maar zou als spits topscorer worden van Engeland. In het jeugdelftal heb je met een beetje mazzel 4 spelers die doorbreken als betaald voetballer, die 4 spelers spelen in de jeugd vrijwel allemaal in de as, of als flankspeler aanvallend.

Ik denk dat je eens af moet van die gedachten dat je de wereld kan indelen in twee groepen, ajax-haters en de rest. Zo is de wereld helemaal niet man. Ik heb helemaal geen hekel aan Ajax, ben geboren Amsterdammer, heb er later nog gestudeerd en gewoond en ben geregeld bij Ajaxwedstrijden geweest. Bij de finale in Wenen heb ik zitten juichen, net als bij de recentere successen tegen Man City of Barcelona (al kon ik deze incidenten wel op waarde schatten). Ik volg de club ook al jarenlang op de voet en voel in al die jaren niets van haat. Wel zie ik het verval voetballend heel duidelijk, en erger ik me aan het hoogdravende gezever over 'het ajaxspel', de 'ajax-spits' en meer van dat. Alsof men buiten Amsterdam niet weet hoe je een bal moet trappen. Hier zeg ik, ook op de site, iets van als dat relevant is. Daarnaast heb ik me vreselijk gestoord aan de inmenging van Cruijff, de media-aandacht die daarbij kwam en vind ik zijn 'revolutie' eigenlijk een schande op menselijk vlak. Ik zal daar nu niet verder op ingaan, maar dat is zo'n beetje het verhaal. En oh ja, ik stoor me aan het gedrag van Cillessen, vind het veruit de beste keeper van Nederland, maar in zijn gedrag vind ik het net het ondervoede broertje van Olivier Kahn. Tot zover mijn "ajax-haat".

Bazoer is inderdaad een groot talent, maar ik vind zijn selectie te vroeg komen. Al zijn er nu natuurlijk wel een hoop blessures en kunnen Clasie en De Jong niet meedoen en Strootman natuurlijk ook niet. Datzelfde heb ik ook met Tete en Riedewald, toevallig ajacieden, maar ook bijzonder snel geselecteerd voor Oranje. Waren ze Feyenoorder of Psv'er was het ook vroeg geweest. Nogmaals, Ansjo, de wereld is niet zwart/wit en bestaat echt niet alleen uit ajax-haters en ajax-liefhebbers. Er zijn ook mensen die gewoon voetbal kijken en daar hun oordeel over geven, ja ze zien misschien een bepaalde club liever winnen, maar kunnen hun oordeel ook los maken van die clubvoorkeur.

Hopelijk is het je zo wat duidelijk en hoef je hier niet diep van te zuchten. Even goede vrienden verder, maar ik laat me niet wegzetten voor ajax-hater, alsof mijn argumenten alleen daarop gestoeld zouden zijn.

Wat een ophef je word niet op basis van 1 wedstrijd geselecteerd.

5 oktober 2015 om 08:41

Dat is dus precies de reden van de ophef. Ik heb alleen nog maar matig en sloom spel gezien van Ajax, dat geluk heeft dat de meeste Nederlandse kleintjes allergisch zijn voor goede positionering van de tegenstander. Wanneer een tegenstander wat meer lef heeft en druk naar voren geeft, gaat Ajax direct de mist in. In Europa is er nog maar één duel gewonnen, terwijl er al 66 potjes op zitten. Allemaal tegen tegenstanders 'waarvan iedereen kan zien dat ze minder zijn dan Ajax'.

Blind is nog nooit ergens succesvol geweest als trainer dus snap ik z'n aanstelling niet. Z'n selectiebeleid zegt ook alles over Blind en maakt gelijk duidelijk waarom hij nooit succesvol geweest is als trainer. Blind is geen persoonlijkheid en loopt altijd achter iedereen aan en nu hij zelf verantwoordelijk is en niemand heeft om achteraan te hobbelen neemt hij de meest onzinnige beslissingen.

Ziyech had klaassen moeten vervangen.. Met dit selectiebeleid steek je je voorkeur niet onder stoelen of banken.. Weerzinwekkend

5 oktober 2015 om 08:11

Hij gaat voor Marokko spelen dus dat kan niet.

5 oktober 2015 om 08:15

Je hebt wel door dat Ziyech vorige week voor Marokko definitief heeft gekozen?

Ik vind het toch niet helemaal onterecht, van de fitte Nederlanders bij PSV zijn alleen Bruma, Hendrix en Propper het overwegen waard. Riedewald is denk ik verkozen boven Bruma omdat hij linksbenig is en ook als back kan spelen. Hendrix of Propper in plaats van Bazoer had gekund maar ik denk niet dat dat heel veel uitmaakt en daarbij heeft Bazoer sowieso de meeste potentie van de 3.

5 oktober 2015 om 08:19

Bruma zit er gewoon bij hoor. Blind roept gewoon 2 rechtsbenige centrale verdedigers op met Bruma en van Dijk en een clubje spelers die op links centraal en als back uit de voeten kunnen. Riedewald, Rekik, Blind en Kongolo.

5 oktober 2015 om 08:40

Van Dijk speelt toch echt links centraal bij Southampton.

5 oktober 2015 om 16:55

Dan heb ik me daarin vergist, dacht even dat De Vrij er bij zat.

5 oktober 2015 om 09:20

Even uit mijn hoofd:
Zoet, Bruma, Hendrix, Propper en Locadia. En Brenet speelde verder ook niet minder dan de door Blind geselecteerde Ajacieden.
Narsingh speelt idd wel even beneden zijn kunnen.

5 oktober 2015 om 16:56

Maar Zoet, Locadia, Brenet en Narsingh zie ik niet eens als opties. Zoet eventueel als derde doelman maar sowieso niet als eerste doelman.

5 oktober 2015 om 19:45

Dat is jouw persoonlijke kijk. En die van Blind.

Cocu maar liefst drie keer gebeld en Cocu heeft niet de moeite genomen de gorte Danny Blind terug te bellen? Dan snap ik het wel dat je hem nooit meer belt over belangrijke zaken zoals je selectiebeleid vlak voor twee cruciale wedstrijden. Wat een vent zeg.

Ik vind zijn selectiebeleid geeneens het ergste trouwens. Hij is gewoon niet capabel, dat kan gebeuren.

5 oktober 2015 om 09:09

Inderdaad, als je elkaar écht wilt spreken is dat gewoon te regelen. Cocu heeft toch wel voicemail? Of WhatsApp? Stuur hem dan even een appje waarover je hemt wilt spreken en of hij daarover even terug kan bellen of een afspraak kan maken voor een bakje koffie.. Zo moeilijk is dat toch niet?

5 oktober 2015 om 09:21

Wellicht heeft Blind z'n nummerherkenning uitstaan en denkt Cocu dat ze van de Ziggo maar weer eens bellen voor een abonnement.

5 oktober 2015 om 09:36

Blind heeft helemaal niet gebeld, en probeert door dit te zeggen de publieke opinie bij te sturen.

5 oktober 2015 om 10:08

@enriqued

Kan, maar mij lijkt dat Cocu en Blind elkaar wel in hun contacten hebben staan, nietwaar?

@robarco1

Lijkt me raar dat Blind zoiets zou verzinnen. Dan hoor je gewoon eerlijk te wezen en te zeggen dat je weinig contact met Cocu hebt gehad.

Tja 5 man van Ajax tegenover 0 van Psv.

Wie had Blind dan op moeten roepen als je de posities letterlijk tegenover elkaar zet:

Cillessen - Zoet : Zitten er allebei bij.
Kenny Tete - Arias: schijnt Zuid-Amerikaans bloed te hebben
Jaïro Riedewald - Moreno: schijnt een Mexicaan te zijn
Riechedly Bazoer - Pröpper: We kunnen allen concluderen dat qua potentie Bazoer meer in zijn mars heeft dan Propper. Er wordt nu gezegd dat Hendrix opgeroepen had moeten worden, maar Klaassen is een totaal andere speler dan Hendrix. Bazoer is wat dat betreft een speler die te vergelijken is. Neemt niet weg dat Hendrix een oproep had verdiend, maar niet ter vervanging van Klaassen.
Anwar El Ghazi - Narsingh: Vond Narsingh nou niet bepaald spectaculair tegen Ajax. Niet dat El Ghazi dat wel was. Dus dat is om het even... Qua ervaring had Narsingh een streepje voor moeten hebben, dat wel.

Dus dit hele verhaal van Moussou slaat kant noch wal. Blind had best wat spelers van PSV op kunnen roepen, maar feit is dat voor de posities waar een Ajacied kan spelen of voor is opgeroepen, er geen veel betere Psv'er te vinden is of die Psv'er zit er 'gewoon' bij (zoet, Bruma ipv Veltman..).

5 oktober 2015 om 09:07

Bazoer vind ik meer op Hendrix lijken dan op Klaassen hoor, kunnen beide ook achterin uit de voeten en beide verdedigende middenvelders.

5 oktober 2015 om 09:55

Maar Bazoer kan ook zonder problemen voor de CVM spelen in een controlerende rol centraal op het middenveld. Hendrix heeft daarvoor veel te weinig drang naar voren en techniek. Bazoer is gewoon breder inzetbaar, waar Hendrix een zuivere CVM is. Als CV acht ik ze gelijkwaardig, al was Hendrix in de jeugd een betere verdediger.

Als CVM denk ik dat Hendrix in betere vorm is, maakt ook minder overbodige meters. Daarnaast had ik persoonlijk Pröpper graag gezien ipv Klaassen. Maar het is duidelijk dat de lijntjes die Blind met Ajax heeft een stuk beter zijn dan die met Psv. Er is toch niemand die gelooft dat Blind probeert om Cocu aan de telefoon te krijgen over zoiets belangrijks en dat dat dan niet lukt. Sorry hoor, maar dat is gewoon onzin.

5 oktober 2015 om 09:10

blind kijkt nog altijd met een ajaxbril naar het voetbal door zijn ajax verleden zoals hiddink naar psv keek ik blijf erbij ronald koeman was de beste optie geweest inplaats hiddink/blind koeman heeft bij de grote 3 gewerkt als coach dan nog az en vitesse die zou niet zomaar 5 spelers van ajax nemen zonder goede reden lijkt mij

5 oktober 2015 om 09:19

Mooi wat jij zegt! Maar wij kunnen hier makkelijk een antwoord op geven

Riedewald - Hoort er niet bij te zitten komt te kort op een hoogste niveau
Tete - brengt voetballend te weinig daar moet je Verheagh voor oproepen.
Bazoer - Propper - Meer potentie owh is dat de nieuwe criteria voor het Nederlands elftal je hoeft niet 2 a 3 seizoenen een goede ontwikkeling te laten zien om geselecteerd te worden je moet gewoon een aantal wedstrijden erbovenuit stijgen en dan is het goed. Onzin dus Propper brengt meer op dit moment maar een 6 vergelijken met een 8 vind ik niet een goed voorbeeld doe maar Hendrix die speelde beter gisteren als Bazoer, en laat zien dat hij meer potentie heeft.
El Ghazi - Narsingh - Als het over 1 wedstrijd gaat zoals gisteren Narsingh , El Ghazi is een beetje in vorm crisis maar in goede vorm niet goed genoeg.

Hahahaha! Blind heeft Cocu 3x proberen te bellen, Cocu neemt niet op en Blind gaat maar lekker met de Boer bellen?

Komop, wat een slap excuus dat bellen. Hebben ze nooit gehoord van een voicemail inspreken of een appje sturen? Als Blind Cocu echt zo graag wilt spreken is dat echt makkelijk te regelen.

Van Bronckhorst was overigens maar 1x gebeld door Blind, een hele tijd terug..

Verder, tja je kan Hendrix ook oproepen ipv Bazoer. Maar beide spelers zijn gewoon (nog) geen Oranje-materiaal. Volgens mij loopt er ene Nigel de Jong rond in Italie...

Wie moet je anders selecteren. PSV 'ers die twee weken geleden nog van Herackes verloren en vorige week de eerste helft werden weggespeeld, Feyenoorders die eigenlijk hadden moeten verliezen van De Graafschap. Het Nederlandse voetbal ia niks meer en zal voorlopig ook niks meer zijn. Je moet al blij zijn dat de overschatte Klassen geblesseerd is. Wat een drama allemaal. Trouwens de eerste paar wedstrijden werden verloren met een grote groep oud Feyenoorders

Blind, lapzwans die je bent. Er gaan weken vooraf aan een interlandperiode en nog lukt het je niet om contact op te nemen met Cocu. Je hebt nota bene van Nistelrooy als assistent, die vaak, net als Cocu, op de Herdgang te vinden is. Het lijkt mij eigenlijk ook niet echt nodig om een trainer te bellen, of het moet om de fysieke gesteldheid van een speler gaan. Maar kom dan niet met zo'n belachelijke excuus. Bondscoach onwaardig.

Ik vind het erg jammer dat deze selectie bijna altijd hetzelfde is. Ik weet niet of spelers als bel hassani ziyech en tannane al interlands voor marokko hebben gespeeld maar als ze dat niet hebben verdienen ze het om opgeroepen te worden. Verder weet ik niet hoe douglas het doet maar de laatste keer dat ik een artikel over hem las leek hij het erg goed te doen. Ik heb echt het gevoel dat het nederlands elftal niet durft te vernieuwen. Deze kern spelers staan zo goed als vast ik hoef niet eens de selectie te zien want ik weet al dat bmi geselecteerd is van dr wiel blind etc etc. Dat is geen goede zaak en vooral niet als e het zo slecht doet in de kwalificatie.

5 oktober 2015 om 09:57

Tannane
Jij spoort niet. Die gast is gestoord en heeft bij lange na het niveau niet.

En Ziyech heeft vorige week heel duidelijk gemaakt dat hij voor Marokko kiest. Jammer, want hij was voor mij de gedroomde opvolger van Sneijder.

Wel Tete, geen Karsdorp. Wel Riedewald, geen Van Beek. Wel El Ghazi, geen Elia(in eerste instantie dan he)

5 oktober 2015 om 09:58

Tete boven Karsdorp lijkt me logisch, die is gewoon beter. Dat van Beek niet is opgeroepen is een schande, dat meen ik echt. Riedewald is nog niet half zo ver als van Beek en dit toont overduidelijk de bias van Blind.

El Ghazi en Elia vind ik momenteel om het even, al verdient Elia het natuurlijk op basis van het verleden iets meer. El Ghazi staat er gewoon te vaak niet en mist de ervaring.

Er zit natuurlijk wel ergens een kern van waarheid in maar om nou te verkondigen dat je beter Hendrikx dan Bazoer kunt oproepen is wel het meest idiote wat ik gehoord heb.

Laten we de basis eens bekijken waar ben je als bondscoach verantwoordelijk voor.
1. De beste 23 spelers van Nederland selecteren
2. De beste 11 op te stellen.

Nu weten wij allemaal dat Blind een zware voorkeur heeft voor Ajax, het feit dat hij kijkt naar de wedstrijden van Ajax verbaast mij heeft hij het programma van Ajax wel gezien?
Ajax heeft in de competitie nog geen enkele serieuze test gehad op gisteren en Twente uit na.
Groningen, ADO speel je in eigen huis dat is traditioneel 3 punten zoals PSV en Feyenoord dat ook zullen doen. AZ uit krijg je te vroeg in het seizoen totaal nieuw team hebben nog geen vastigheden en teveel belangrijke spelers vertrokken dus Feyenoord en PSV zouden daar ook de punten hebben gepakt.
Daarbij won Ajax deze wedstrijden wel maar met zeer zeer matig voetbal laten we stellen gewoon slecht voetbal. Maar blijkbaar zijn dit soort wedstrijden voldoende voor een uitverkiezing.
De wedstrijden waar Ajax het had moeten laten zien, Celtic, Molde, Jalbonec, Twente, PSV en Rapid Wien.
Maar in al deze wedstrijden vielen meerdere Internationals zwaar door de mand. Wij kunnen stellen Riedewald in al deze wedstrijden werd overlopen.
Jabolnec, veroorzaakt een pingel en bij deze situatie gaat Tete ook dom.
Rapid Wien, Tete en Riedewald en Bazoer werden hier als jochies overdonderd door een middelmatig team uit Oostenrijk.
Celtic, Nou dramatischer kon het niet en Riedewald viel door de mand wederom.
Molde, Geen enkel talent van Ajax gezien dat International waardig was.
Twente, werden overklast in de eerste helft waar de verdedigers wederom door de mand vielen.
Psv, op Bazoer na kan je wel stellen dat ze allemaal tekort kwamen.

Dus op basis van thuiswedstrijden tegen de Graafschap, ADO en Groningen ben je tegenwoordig al international als je tijdens dit soort eenvoudige wedstrijden overeind blijf dan ben je er.
Laten wij eens vergelijken met de beste 23 die er momenteel zijn en dan zie je dat het selectie beleid gewoon nergens op slaat en dat de voorkeur van de bondscoach duidelijk word.
Spelers die al meerdere wedstrijden in de Eredvisie hebben gespeeld en Europees en daar een langere en betere vorm hebben getoond worden gepasseerd door een stel kleuters die tegen middelmatige ploegen in eigen huis goed spelen. De komende weken zal dit meer duidelijk worden met uit wedstrijden tegen Feyenoord, Pec, Vitesse en Fenerbache.
Dat de owh zo geprezen talenten gewoon door de mand vallen want dat word het toch een beetje teveel let maar op.
De beste 23 die al ruim een jaar laten zien dat ze kunnen voetballen en international waardig zijn zowel op Europees niveau hebben gespeeld meer dan 7 wedstrijden.
Keepers : Cilissen, Krul en Stekelenburg - Laatste speelt gewoon goed elke week in de PL
Rechter verdedigers : Janmaat en Verheagh - niet elke week goed maar kijk even in welke competitie
Centrale : van Dijk, Blind, Indi, Verbeek, Rekik - Verbeek speelt wekelijks goed
Links : Kongolo en Blind - Logisch
Middenvelders : Bazoer, Propper, Hendrix, Sneijder, Wijnalbum en beetje vergeten Fer maar QPR speelt hij wekelijks erg sterk
Aanval: van Persie, Hunterlaar, Dost, Elia, Lens, Depay en Lens.

Dat zijn spelers die wekelijks of een goed niveau laten zien ook en dat langer dan tegen een paar middenmoters.
De keuze van Blind laat zien dat hij niet onbevooroordeeld keuzes kan maken dus niet de juiste man is voor dit Oranje.
Dit was natuurlijk al te verwachten als je ziet hoe deze man in contact staat met de andere topclub trainers en selecteert moeten wij dit nog serieus nemen of gewoon het team als een stel zondag voetballers nemen?

Wel lekker opprtunistisch, Hendrix ipv Bazoer. Alleen vanwege gisteren. Bazoer heeft toch al langere tijd meer laten zien dan Hendrix die nog wel wat stappen moet maken. Iedereen kan eens een offday hebben.

Jouses: tegen wie hebben die Feyenoorders het dan laten zien? We hebben geen goede voetballers meer. Overschatte voetballers wel genoeg

Ik vind als 2-1 verliezen als weggespeelt geld er dan wekelijks ploegen worden weggespeelt .
In de eerste helft van Ajax -PSV was er veel strijd waar er in de tweede helft veel fout ging.
El Ghazi zit misschien in een mindere periode, maar is door diens tweebenigheid een potentieel gevaar voor menig verdediging .
Bazoer is Klaassen al voorbij qua ontwikkeling en kan een topper worden.
Tete is op dit moment de beste rechtsback die beschikbaar is.
Riedewald is vervangbaar,maar dan krijg je Rekik als vervangende linkspoot.
Cillissen zit ook in een dipje, maar beter is er niet echt.
Douglas, Fer,pieters en Chery hadden er zo bij gekund .

Hier wordt je toch doodmoe van? Ajax speelt zoals gewoonlijk de laatste tijd zonder enige beleving en wordt afgestraft door Psv. Direct moeten we maar alle talenten van PSV oproepen. What's next? Over 2 weken krijgt PSV een keer flink op de broek van, noem het maar op, Roda JC. Moeten we dan gelijk heel Roda gaan selecteren?

El Ghazi en Veltman hebben helemaal niets te zoeken in Oranje. Riedewald is een groot talent en laat het vaak zien, maar laat het ook nog heel vaak niet zien. Oftewel: de wisselvalligheid van een talent.

Bazoer en Tete zijn duidelijk wel geschikt. Alle Feyenoorders zullen wel gaan schreeuwen om Karsdorp aangezien hij 2 goede voorzetten heeft gegeven, maar Tete is snel, sterk, en heeft een fantastische sliding.

Bazoer hoeven we denk ik niet over te discussieren toch? DIe gozer is 19 jaar en speelt alsof hij al 8 jaar in het eerste speelt. Dat Bazoer toevallig 10 man om zich heen hebben die er gewoon absoluut geen zin in blijken te hebben kan hij ook niets aan doen.

Als dit zo doorgaat zal hij over 1 of 2 jaar ook wel weer weg zijn, en dan geef ik hem nog groot gelijk ook. Je kan in je eentje geen 10 man motiveren, en al helemaal niet als je pas 19 jaar bent.

Overigens wel komisch dat ook de naam van Cillesen in dit verhaal noemt. Zeg het maar jongens, moeten we met Zoet of Vermeer de wedstrijden in gaan? Ik durf eerlijk genoeg te zijn om spelers van andere clubs beter te vinden dan die van Ajax, maar als Cillesen vervangen wordt voor Vermeer of Zoet dan is het dieptepunt toch echt bereikt met het Nederlands elftal.

Wat een kul argument, blind heeft ook psv'ers die werden weg gespeeld door CSKA en slecht speelde tegen heracles, maar dat mag wel?

Niet over iets achter zoeken..

Blind kijkt op een Ajax manier naar het voetbal. Dat zie je terug aan zijn selectiebeleid en erger nog aan de manier waarop het Nederlands Elftal voetbalt. Doodsaai, geen beleving, balbezit is heilig en de keeper heeft zowat de meeste balcontacten.
Van alle Ajacieden vind ik alleen Cillessen Oranje waardig. Naar mijn mening de beste Nederlandse keeper op dit moment, al heeft hij ook nog verbeterpunten zoals zijn matige uittrappen. Maar ik durf te wedden dat hij dat schot van Younes met gemak had tegengehouden, daar hij zich beter positioneert dan Zoet.
Tete, Riedewald, Bazoer en EL Ghazi zijn allemaal goede voetballers, maar nog jong en Oranje is (zeker nu) gebaat aan ervaring. Waarom is Vd Wiel niet opgeroepen of Verheagh? Vd Vaart, Kuijt? Nigel de Jong, Siem de Jong? Daarbij is het natuurlijk ook zonde dat Ziyech niet eerder is opgeroepen, om hem te "reserveren" voor Oranje, maar dat is een ander verhaal.

El Ghazi en Riedewald hebben niets bij het NL XI te zoeken.
Zelfs nu voorlopig niet bij Ajax. Die spelen dramatisch.

Er is en zal ook altijd commentaar blijven komen op het selectie beleid van een bondscoach. In de ogen van feyenoorders moeten hun spelers geselecteerd worden in de ogen van ajacieden moeten hun spelers geselecteerd worden. Als bondscoach doe je het nooit goed helemaal nu enkele belangrijke spelers geblesseerd zijn of niet op hun niveau dan is het met de spelers van de eredivisie lood om oudijzer.

De hele selectie is niet best en dan doel ik niet alleen op spelers van Ajax. Het is ook ellendig dat Elia er na 2,5 goede wedstrijden bij zit.

Misschien hebben we niet veel beter, maar dan had ik voor dit soort wedstrijden toch liever wat meer ervaren spelers gezien. Spelers als Verhaegh, Krul en de Guzman zou ik bijvoorbeeld meenemen.

Uiteindelijk is het allemaal niet zo best wat we hebben lopen. Zonder Robben en de Vrij heb je nog weinig kwaliteit over. Alleen Sneijder en Depay zijn NL elftal waardig naast hen. Verder hou ik mijn hart vast.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren