Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Directeur Man United in no time terug uit Barcelona'

Laatste update:

Ed Woodward is maandagavond weinig opgeschoten inzake de pogingen van Manchester United om Pedro aan te trekken, zo verzekeren diverse Spaanse media. De algemeen directeur van the Mancunians vloog naar Barcelona om met de clubleiding over een transfersom voor de aanvaller te praten. De Engelsen houden naar verluidt vast aan een vast bedrag van 25 miljoen euro plus een variabel bedrag van 5 miljoen euro.

/

Barcelona maakte echter meteen duidelijk dat men niet over Pedro wil onderhandelen: de aanvaller mag alleen uit het Camp Nou vertrekken als de transferclausule van dertig miljoen euro op tafel komt. De Catalanen zijn wars van variabele clausules. Woodward keerde zodoende onverrichter zake terug naar Engeland en bleef niet eens om het duel tussen Barcelona en Athletic Club (1-1) te bekijken.

Pedro zelf weet nog niet wat hij wil: het liefst wil hij Barcelona niet verlaten, maar het is maar de vraag of hij dit seizoen vaker in de plannen van Luis Enrique zal voorkomen. De 28-jarige Spaans international kwam in de eerste drie officiële duels van het seizoen in ieder geval binnen de lijnen, maar de afwezigheid van Neymar is daar ook debet aan.

Pedro doet er goed aan om naar Manchester United te gaan

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

From Sergiño, to you | PSV
20 hints ??#voetbal
Reacties

Pff, onnodig reisje dus. Dit kan toch ook telefonisch?

MU: "we bieden 25 + 5 miljoen variabel."
Fcb: "nee, we willen 30."
MU: "oke, dan niet."

18 augustus 2015 om 09:14

We bieden 30, okay prima.
Dat was stuk logische geweest. Di Maria halen voor 70+ en moeilijk doen over 5 miljoen. Ongelofelijk.

18 augustus 2015 om 09:36

Tja ze zullen schrik hebben dat ze als een ploeg als Psg, City of Chelsea aanschouwd zullen worden. Ploegen waaraan je kan vragen wat je wil en ze het toch wel neerleggen. Misschien nog niet zo slecht voet bij stuk houden. Maar ja als je hem voor vijf miljoen misloopt is het natuurlijk ook jammer.

18 augustus 2015 om 10:13

Voor die schrik zijn ze wat laat als je 300 miljoen uitgeeft in 365 dagen.
Maar Barcelona wil heb niet kwijt, dus onderhandelen gewoon niet zonder die 30 miljoen. Logische gedachte en simpeler wordt het niet.

18 augustus 2015 om 10:22

Het ergste is nog dat het geen 5 miljoen hoeft te zijn, weet natuurlijk niet wat die variabelen zijn, maar waarom ze die niet als vast willen zetten, heel apart.

Vind het wel grappig dat velen zoiets heeft van City betaald alles wel, terwijl ze tot dit seizoen niet meer dan zo'n 40 a 50 miljoen voor een speler hebben betaald.

18 augustus 2015 om 10:46

@wandering,

Sterling vergeten?

ON: Verwacht niet dat Pedro nog komt. Als Man UTD daar 30M voor had willen betalen hadden ze dat inmiddels wel al gedaan.

18 augustus 2015 om 11:01

Hij zei tot dit seizoen.. Maar hij vergeet mangala 56 miljoen voor een verdediger

18 augustus 2015 om 10:27

Tjah, stel je eens voor dat Barca er mee akkoord gaat en MU haalt de komende 5 jaar 0 prijzen of wat dan ook. Dan heeft dat ene vliegticket van €70,- je €5.000.000,- opgeleverd. Zoiets wil je persoonlijk doen, niet telefonisch.

18 augustus 2015 om 10:52

Jij denkt toch niet dat de directeur van Man Utd voor 70 euro reist met een low cost carrier?
Business class minimaal.
En daarbij vergeet je even de uren te waarderen die hij kwijt is.

18 augustus 2015 om 14:39

No shit Sherlock, maar je moet ook niet doen alsof half Afrika verhongert om dat ene vliegreisje wat deze bestuurder maakt. Overigens zijn dit ook helemaal geen verloren uren. Dit is deze man zijn werk en als het lukt dan lukt het en anders niet.

Ja want Eddie gaat helemaal naar Spanje vliegen om vervolgens linea recta weer terug te gaan.

Pedro's beste optie is ManUtd. Kan mooi op de rechtervleugel, en je hebt PL, CL, FA Cup. Genoeg speeltijd dus.

18 augustus 2015 om 08:52

Beste optie is toch echt griezzman. Jonger + gaat nog beter worden, kan op de flanken en in de spits. Betaal je alleen wat meer voor, maar dat is geen probleem voor utd.

18 augustus 2015 om 09:10

Griezmann heeft een transferclausule van 80 mln momenteel na zijn verlenging ahaha

18 augustus 2015 om 09:30

@marcorood hij zegt ook niet dat pedro de beste optie is voor man utd, maar dat man utd de beste optie is voor pedro

18 augustus 2015 om 10:02

Griezmann's afkoopclausule was 65 miljoen en is recent verhoogd tot onbekende hoogte. Ergo, Griezmann is onhaalbaar.

18 augustus 2015 om 10:26

Hoe weet je dit

18 augustus 2015 om 10:38

Omdat er meer bronnen dan enkel vz bestaan

Dit lijkt me 'n heel ongeloofwaardig verhaal. Je vliegt helemaal naar Barcelona, om vervolgens weer terug te vliegen, omdat je het niet eens kunt zijn met een verschil van 5 miljoen euro. Die 5 miljoen euro, die je uiteindelijk toch zou betalen door middel van variablelen...

18 augustus 2015 om 09:06

hoezo 'helemaal'. Het is pak em beet 2 uur vliegen vanaf Manchester, de directie van United vliegt met een privéjet en men heeft een volledig kantoor aan boord. Men werkt dus gewoon door terwijl ze in een paar uur heen en weer vliegen.

18 augustus 2015 om 09:39

Inderdaad, ik denk dat vele mensen een verkeerd beeld hebben. Dat hij daadwerkelijk 2u op voorhand op de luchthaven moet zijn. Bagage laten inchecken en oei te veel shampoo bij. Bij aankomst: bagage natuurlijk weg, hai toch.

En mensen die zeggen: waarom niet Skypen of telefoneren? Die hebben nog nooit grote onderhandelingen gevoerd denk ik. Dat gebeurd namelijk aan tafel met een goede fles wijn. Liefst veel wijn, als je het van Uniteds oogpunt bekijkt.

18 augustus 2015 om 09:50

nouja wat zijn grote onderhandelingen een paar miljoen ? ik ken mensen die dat over skype doen maar in het voetbal is het ook tactisch even tonen dat je echt geinteresseerd bent

18 augustus 2015 om 10:04

Toch is het inderdaad wel raar dat je op en neer vliegt als er weinig interesse is om zaken te doen, kan ook wanhopig overkomen en dan moet je dus met nog meer over de brug komen. Verder is het inderdaad ook raar van Utd dat ze die 5 miljoen dan per se variabel willen hebben - als je Pedro per se wil hebben tik je toch gewoon die 30 miljoen af?

18 augustus 2015 om 10:11

In eerste instantie begreep ik dat Woodward die kant op ging om met het management van Pedro te onderhandelen.

Als het een duo-trip is dan klinkt het natuurlijk al een stuk logischer.
Met de speler om tafel en daarnaast nog even proberen gunstigere voorwaarden voor die 30 miljoen te onderhandelen met de club. Een beetje een niet geschoten is altijd mis gedachte.

Als Pedro akkoord gaat dan komt die 30 echt wel op tafel hoor. Daar hoef je niet bang voor te zijn. Een club behoort toch altijd wel te onderhandelen om de meest gunstige voorwaarden op papier te krijgen. In dit geval zal het logischerwijs kansloos blijken om Barca van die 30 mil af te laten wijken.

Engelse media: Woodward naar Spanje voor onderhandelingen. Spaanse media: Woodward naar huis omdat de aanbieding niet voldoet. Conclusie: volgende keer even bellen.

Jammer voor United als deze transfer niet door kan gaan!

Volgens mij heeft United deze speler hard nodig. Als je ziet wat ze aan Falcao kwijt zijn geweest vorig jaar lijkt het me niet zo moeilijk om gewoon 30m af te tikken voor Pedro.

18 augustus 2015 om 12:48

Volgens mij heeft United wel andere prioriteiten dan een vleugelspeler. Goede speler en zou een versterking zijn maar met Depay, Januzaj, Young, Valencia en Mata zijn er genoeg andere opties. Een echt goede verdediger naast Smalling zou wat mij betreft de enige target moeten zijn.

De selectie is compleet en goed genoeg. Een overvol middenveld, goede spitsen en prima vleugels.

Daarnaast verwacht ik dat deze jongen helemaal niet weg wil, dan krijgen we hetzelfde als met Di Maria. Een goede speler die doordat hij niet lekker in zijn vel zit niet optimaal presteert.

Leuke poging van United, maar ja als je bij De Gea zelf je poot stijf houdt moet je ook niet raar opkijken dat een andere (top)club precies hetzelfde spelletje speelt. Ach hij zal wel even van het lekkere weer hebben kunnen genieten.

18 augustus 2015 om 09:26

Wat heeft de Gea hier nou weer mee te maken?

Als United juist iets heeft gedaan de laatste 1,5 jaar dan is het de gewenste en te hoge transfersommen zonder blozen op tafel leggen.

Iedereen weet dat United bakken met geld heeft en daarom betalen ze momenteel constant de hoofdprijs.

18 augustus 2015 om 09:42

Het gaat om de manier van onderhandelen of juist niet onderhandelen, dat is wat ik aangeef. Lezen is toch niet zo lastig of wel?

18 augustus 2015 om 10:08

En wat ik aangeef is dat United het laatste anderhalf jaar juist totaal niet moeilijk heeft gedaan om te gevraagde transfersommen neer te leggen.
Nu spelen ze het 1x hard tegen nota bene de aartsvijand van Barca en dan zou dat de reden zijn dat Barca niet mee wil werken?

Afgezien daarvan is het gewoon niet zo relevant wat Barca wil, zolang Pedro zelf maar naar United wil. Indien dit het geval is zal United wellicht wat gunstigere voorwaarden pogen te bedingen maar als dat niet lukt dan gooien ze gewoon die 30 op tafel en dan is Pedro weg.

18 augustus 2015 om 13:42

Ja, goed. Maar het is toch gewoon naief van Manu om te denken dat Barcelona gaat plooien? De afloopsom van Pedro is al sterk verlaagd en dan zou de club er nog wat van af moeten doen? Een club die hem nota bene niet wil laten gaan. Als ze bij Manu dan toch eens het been gingen stijf houden, hadden ze dat beter bij een andere transfer gedaan. Leg toch gewoon die 30 op tafel en klaar.

18 augustus 2015 om 14:51

Dat gaan ze uiteindelijk ook wel doen, mocht Pedro instemmen met de transfer. Sowieso is dit maar een gerucht, dus je kan je afvragen wat er van waar is.

Afgezien daarvan is er van Woodward zijn kant niets mis met een poging tot besparen. Die clausules hebben ze ook flink wat bespaard bij de transfer van di Maria bijvoorbeeld. Zoals gezegd, niets geschoten is altijd mis. Er zijn voorbeelden van spelers die wegens hun enorme staat van dienst voor een prikkie weg mochten.

Misschien heeft hij het tripje naar Barcelona ook gebruikt om face to face met Pedro en zijn zaakwaarnemer te praten. Dan is het niet helemaal voor niets geweest.

Barcelona wil Pedro niet kwijt, dus als iemand met hem wil onderhandelen, zullen ze met die 30 miljoen op tafel moeten komen. Als je dat niet wil bieden, dan heeft het bijzonder weinig nut om ook maar enige vorm van interesse te tonen.

18 augustus 2015 om 09:33

Als je de 30 mln wil betalen hoef je niet zonodig af te reizen. Ik vraag me af of MU Pedro wel echt wil hebben of dat dit alleen is om aan de supporters te laten zien dat ze er alles aan hebben gedaan...

En Skysports vermeld weer "pedro 'agrees Man Utd terms' ". Nu ben ik in de war.

18 augustus 2015 om 09:31

waarom dan?
misschien mocht pedro van barca vast de persoonlijke onderhandelingen doen.
Als man utd en barca er dan als nog uitkomen, kan de deal snel worden afgerond omdat de club en speler er al uit zijn.
Dit gebeurt zo vaak bij transfers

18 augustus 2015 om 09:48

Aangezien de meeste bronnen zeggen dat ze niet tot een deal zijn gekomen.

18 augustus 2015 om 09:53

dat gebeurt meestal lees bijv ibra's boek hoe hij een soort van verraden is bij de transfer naar ajax waardoor malmo meer transfer fee kreeg

18 augustus 2015 om 09:55

ja barcelona en Manu niet. Pedro en Manu waarschijnlijk wel

Ik snap Barca niet helemaal. Ze willen Pedro niet laten gaan, maar ik kan mij niet voorstellen dat deze jongen zich prettig voelt bij het feit dat hij absoluut niet in aanmerking komt voor een basisplaats bij de topwedstrijden. Iedereen praat over 'msn' maar niemand heeft het over Pedro. En dan wil Barca hem ook nog behouden omdat hij een handige backup is voor een neymar, messi of suarez. Laat deze jongen toch gaan voor een basisplaats bij United, net als Alexis.

als Man United fan hoop ik dat Pedro naar United komt. Heerlijke speler en zeker een toegevoegde waarde voor ons elftal. Die 30 miljoen moet toch het probleem niet zijn lets be honest.

18 augustus 2015 om 13:46

En als Barcelona-fan versta ik niet waarom je van ons een soort liefdadigheidsactie verwacht. Natuurlijk wil de club hem houden. Een club met zo'n status heeft spelers van het niveau van Pedro nodig om in te zetten wanneer nodig.
Ja, als Pedro wil vertrekken en Manu met het geld over de brug komt is het klaar, maar jij verstaat blijkbaar niet waarom we hem niet voor 20 laten gaan.

18 augustus 2015 om 14:03

Nee dat zeg ik niet. Ik zeg dat ik het raar vind dat ze hem niet willen laten gaan, maar die jongen zit negen van de tien keer op de bank. Het is helemaal geen kwestie van 20 of 30 miljoen, United heeft geld zat. Pedro moet gewoon spelen en bij Barca komt hij niet bepaald in aanmerking voor de eerste 11. Leuk en aardig dat spelers als Pedro nodig zijn op de bank, maar als je in aanmerking kan komen voor een basisplaats bij Man U dan had ik het wel geweten.

Ik snap wel waarom barca hem niet wil laten gaan, dont get me wrong, maar ik krijg niet bepaald het idee dat ze kijken naar wat het beste voor pedro is. Snap je me nu een beetje of valt het kwartje nog steeds niet?

18 augustus 2015 om 15:50

Het kwartje komt maar moeizaam naar beneden dwarrelen

Waarom vind je dat Barcelona niet kijkt naar wat het beste is voor Pedro? Ze hebben toch zijn vertrekclausule enorm verlaagd? Dat was al een mooie geste vond ik.
Tjah, Messi, Neymar en Suarez zijn nu eenmaal beter als ze fit zijn, maar ik begrijp best dat de club Pedro achter de hand wil houden. Ik zie niet direct in waarom Barcelona hem zou moeten laten gaan, zelfs al zit hij meer op de bank dan iets anders.

Dat Pedro zelf zou weg willen is weer iets anders, en dat zou ik best begrijpen. Hij wil graag spelen, zoals hij al meermaals heeft aangegeven. Dat Manu hem graag zou hebben, begrijp ik ook. Wat vreemd is, is dat die transfer zo lang aansleept. Ze mogen in Manchester van geluk spreken dat er geen derde hond met het been gaan lopen is.

Manu leg nou die 30 miljoen neer. Ik praat nu of het weinig is maar in deze tijd voor zo'n speler niet.
Die 30 miljoen is hij echt wel waard en moet je niet om die 5 miljoen gaan lopen zeiken.
Zo krijgt Pedro ook niet het gevoel dat manu hem perse hoeven te hebben en wil hij zeker niet komen.
Dus blijf alle concurrentie voor en bied 30 miljoen voor hem en laat hem dan zelf beslissen.

Pedro + een verdediger is nodig bij manu. Betere kans voor zo'n kwalitatieve speler krijg je niet hoor.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren