Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

De Boer oneens met oordeel bondscoach: ‘Ik denk dat dit te makkelijk is’

Laatste update:
/

Nederland verloor woensdagavond voor de vierde keer in vijf wedstrijden, sinds Guus Hiddink terugkeerde als bondscoach. Na eerdere nederlagen tegen Italië, Tsjechië en IJsland ging het dit keer in Amsterdam mis tegen Mexico (2-3). Na afloop bekritiseerde Arjen Robben de achterhoede van Oranje en Hiddink deed vervolgens hetzelfde. Ronald de Boer deelt de mening van de bondscoach echter niet.

De heersend opinie na afloop was dat de defensie van Nederland niet gewend is aan internationale topwedstrijden en daarom zichtbaar tekort kwam. In gesprek met de NOS reageert De Boer echter afwijzend. “Dat vind ik niet, want ze hebben een WK gespeeld en hebben voldoende internationale ervaring. Ik ga niet akkoord met zijn opmerking. Ik denk dat dit te makkelijk is”, zegt hij.

“We hebben deze verdedigers tot onze beschikking en het zijn prime verdedigers vind ik”, aldus de oud-international. De Boer wijst erop dat er wel gewoon een strijdplan moet zijn bij balbezit én bij balverlies. Dat miste hij juist tegen de Mexicanen. “Je moet die jonge jongens handvatten geven. Ik denk dat die handvaten niet duidelijk zichtbaar zijn voor deze jongens.”

Het verlies tegen Mexico kwam vooral door de verdediging van Nederland

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Tja als je Veltman en Willems in de verdediging zet dan wil je ook tegendoelpunten hebben.. Zet van Dijk er eens neer!

13 november 2014 om 20:08

Van Dijk die wekelijks tegen spelers van het niveau Roda JC spelen erin zetten, terwijl Veltman ervaring heeft tegen spelers als Messi?
Die van Dijk-hype moet eens stoppen, als Van Dijk zo goed was, dan had PSV of Ajax hem wel opgepikt van Groningen.
Als Van Dijk zo goed was dan had Hiddink of van Gaal hem erbij gehaald ipv. Bruma/rekik/kongolo(wk)/veltman etc.
Om aan te geven, Celtic heeft één minder tegendoelpunten als PSV in minder wedstrijden, tegen mindere tegenstanders met een keeper die niet 3 blunders heeft gemaakt...

Edit: Celtic heeft één tegendoelpunt minder zie ik nu (8 om 9)

13 november 2014 om 20:14

Veltman speelt wekelijks aardig tegen ploegen van het niveau Eredivisie, maar ook niet meer dan dat. Tegen wereldspelers als Messi zakt hij keer op keer genadeloos door het ijs.

Slechte beredenering dus.

13 november 2014 om 20:16

Van Dijk heeft net zo goed ervaring met het spelen van wedstrijden tegen het kaliber-Messi. Kul-argument dus.. Net als de volgende van je: 'als Van Dijk zo goed was, pikte Ajax of PSV hem wel op'. Ja joh, want zij hebben het altijd bij het rechte eind met hun aankopen! (van der Hoorn...) Verder kun je zeggen over Van Dijk wat je wil, maar hij is wel groot, sterk, snel en kan een bal naar een medespeler passen. Daarnaast uitgeroepen tot speler van het jaar van Celtic, dan ben je echt geen koekenbakker hoor. Dat Veltman,bruma en Rekik worden opgeroepen komt puur omdat ze in Nederland voetballen, schijnt een hoger niveau dan Schotland te zijn.. Ja, Nederland een topcompetitie!

13 november 2014 om 20:18

Psv en ajax wouden van dijk ook maar die boden lager

13 november 2014 om 20:22

@fct 4 ever
Vorig jaar in de wedstrijd tegen Barca die ze wonnen hield hij Messi in de tang (tot zijn rode kaart) en hij heeft tegen Balotelli ook gewoon twee keer aardig gespeeld.
Dus hij heeft sowieso al goede wedstrijden tegen wereldtoppers gespeeld, van Dijk heeft dat nog niet gedaan.

@atl_madrid
Messi heeft één wedstrijd tegen Messi en één tegen Balotelli gespeeld.
Veltman heeft al een stuk of 4, wedstrijden tegen Messi, twee tegen Balo, een tegen Zlatan etc. etc.
Het lijstje van Veltman is veel langer dan dat van Van Dijk (terwijl Veltman ook een aantal jaartjes jonger is).
Ajax en PSV hebben het niet altijd goed bij aankopen, maar als de lat van PSV bijvoorbeeld ligt bij Bruma en Van Dijk ligt daaronder, dan kan je toch wel concluderen dat Van Dijk gewoon niet goed genoeg is (was).
Groot en Sterk zegt niet altijd veel, anders moeten we ook maar Bulthuis oproepen.
Speler van het jaar van Celtic, nou nou. In een competitie waar Melvin Platje topscoorder wordt, speler van het jaar bij een club.
Verder is het niveau van ploegen tussen Nederland en Schotland net zo groot als tussen Spanje en Nederland.
Leuk dat Aberdeen doorgaat tegen Groningen, maar als zo'n wedstrijd midden in het seizoen wordt gespeeld dan wint Groningen dat zonder problemen.

13 november 2014 om 20:25

en Veltman wordt niet gehyped zeker? Ik vind dat toch echt een van de slechtste verdedigers in Nederland wat er op dit moment rondloopt. Oh wacht sorry het is natuurlijk een van ajax dus dan is hij natuurlijk de beste verdediger van Nederland..

Van Dijk heeft interesse van verschillende clubs uit de Premier League, heeft Veltman dat ook? Volgens mij niet. Daar komt nog eens bij dat van Dijk net zo goed ervaring heeft met spelers als Messi en Ronaldo.

Daarnaast komt er ook nog eens bij dat Celtic over het algemeen verder komt dan ajax in de Champions / Europa league. Maar daar zal van Dijk vast niks mee te maken hebben. Die schopt elke bal mis en ramt ze regelmatig in het eigen doel. Daarom staat hij vast ook basis..

// Gokje, ajax supporter toevallig?

13 november 2014 om 20:32

@yamiown

Hou toch op want je maakt jezelf belachelijk. Veltman zakt nagenoeg elke keer door het ijs waneer ze tegen een internationale ploeg moeten..... en Veltman speelt regelmatig tegen spelers als Messi? Niemand in deze wereld speelt regelmatig tegen spelers als Messi tenzij je bij Barcelona speelt. Volgens mij speelt Celtig ook regelmatig internationaal voetbal en de Schotse competitie is niets minder dan de Mickey Mouse competitie waar Ajax in speelt.. Je vergelijking met de tegendoelpunten van Celtic en PSV is helemaal lachwekkend...
Van Dijk was twee jaar geleden het niveau van BMI en of de vrij al ontgroeid. Veltman kan daar nu nog niet eens aan tippen.... het wachten is op een bondscoach die eindelijk een verder durft te kijken dan zn neus lang is... die uit die tunnelvisie kan komen waar vele coaches aan lijden en het beste voor heeft met Oranje en wel voor de kwaliteit gaat in plaats van te kijken naar zogenaamde grote clubnamen die tegenwoordig echt helemaal niets meer voorstellen.

13 november 2014 om 20:33

@FCT
Veltman door de mand gevallen tegen Messi? Misschien moet je wedstrijden kijken voordat je een ondoordachte en belachelijke mening geeft. Dat hij Messi verkeerd afstopte en zn tweede geel kreeg staat los dat hij samen met Moisander een zeer sterke partij speelde.

13 november 2014 om 20:33

Natuurlijk wordt Veltman gehyped, maar hij heeft veel meer potentie dan Van Dijk. Als we dan maar één fatsoenlijke verdediger hebben (die internationaal het niveau aan kan, Vlaar dus), dan maar degene met het meeste talent ernaast en dat is Veltman. Als je Veltman overigens één van de slechtste verdedigers in Nederland noemt dan ben je niet goed wijs, bij Ajax doet hij het in de Eredivisie goed en is het juist Moisander die vaak slecht speelt.

Er wordt gezegd dat er clubs in de markt zijn voor Van Dijk, een paar jaar geleden werd ook gezegd dat Ac Milan interesse had in Manolev. En wanneer heeft van Dijk dan tegen Ronaldo gespeeld? En hoe vaak heeft van Dijk tegen Messi gespeeld en hoe vaak Veltman? Spoiler Alert: Deze resultaten zijn allemaal in het voordeel van laatstgenoemde.

Celtic komt verder dan Ajax?
(2014 Dit jaar): Celtic haalt Champions League niet door verlies tegen Maribor
2013: Celtic wordt laatste in de poule, de poule waar Ajax derde (net geen tweede) wordt.
2013 was het eerste jaar voor Van Dijk in Glasgow. Dat jaar speelde hij één wedstrijd tegen Messi en de andere stond hij er niet in (blessure geloof ik).

Overigens ben ik PSV-supporter, als je één klikje meer had gemaakt dan had je dat geweten, maar aangezien je ook alleen maar onzin gooit in je bericht, betwijfel ik of je überhaupt wel statistieken hebt opgezocht.

13 november 2014 om 20:36

Haha statesoktje. Je hebt het juist! Spelers van Ajax zijn inderdaad de beste! Zonder gekkigheid, ik vind Veltman ook niet de beste verdediger. Doet het gewoon aardig, maar Ajax is denk ik wel zijn max haalbare.
Ik moet je wel nageven. Laat Van Dijk een paar keer spelen. Kan hij inderdaad laten zien dat hij NIET goed genoeg is.

13 november 2014 om 20:37

@yamiown ik lees je post niet eens verder, je lult wat uit je nek, "toen ze tegen barca wonnen hield hij messi in de tang", messi speelde niet mee...

overigens, het is belachelijk dat veltman te kort komt, tegen psg heb ik ibracadabra niet gezie. als je tegen messi het dan niet goed doet, is niet raar als hij tegen jongens als nesta maldini pepe ramos kompany etc heeft gespeeld. er zijn genoeg verdedigers geweest die niet groot waren, puyol en de boer zelf. hij kan het niet veel slechter dorn dan de heer indi en de vrij, die ook kinderlijke fouten maken (vooral indi).

13 november 2014 om 20:39

@martinus69
Veltman heeft vorig jaar sterk gespeeld tegen de steraanvallers van Barca toen ze wonnen, zijn rode kaart doet er niet van af. Daarnaast heeft Veltman dit jaar ook erg sterk tegen Zlatan gespeeld. Tegen welke internationale spelers heeft Van Dijk het goed gedaan?

Regelmatig bedoelde ik in voetbaltermen. Als je twee keer per jaar tegen dezelfde tegenstander speelt is dat regelmatig. Begrijpend lezen noemt men dat.

Net zoals dit jaar, waar Celtic tegen internationale topploegen zoals Maribor af ging? Celtic speelt dit jaar niet eens Champions League en werd vorig jaar ver laatste in de poule in de Champions League (onder Ajax!).

Nederland is véél en véél verder dan Schotland. Of ben je vergeten dat Utrecht een paar jaar geleden Celtic vernederde? Dat Aberdeen in de eerste week van het nieuwe seizoen van Groningen wint is net zo'n incident als Utrecht (wat ik hierboven noemde). Daarnaast was dat de nummer twee van Schotland tegen de nummer zeven(!) van Nederland. Ploegen als Ajax, Psv, Twente, Feyenoord en op dit moment Zwolle zijn veel sterker dan alle ploegen (behalve Celtic) in Schotland.

Als Van Dijk dat ontgroeid was had hij wel bij oranje gezeten, of is het een complot van Hiddink en van Gaal (die nota bene met extra verdedigers speelde en hem nog niet goed genoeg vond). Van Dijk traint regelmatig mee met Nederland, maar telkens wordt hij niet goed genoeg bevonden. Ik denk dat mannen als Hiddink en van Gaal een betere kijk erop hebben dan jij. Maar misschien heb jij ook een CV waar de Europa Cup 1/champions League op staat.

13 november 2014 om 20:40

@rkaka015, dan was het Neymar, Pedro of één van die andere aanvallers die meer waard zijn dan heel de selectie van Psv/ajax/celtic/feyenoord (etc.) bij elkaar.
Ik noem Veltman overigens nergens te kort.

13 november 2014 om 20:45

@ yamiown misschien wat zorgvuldiger vertellen, want messi en neymar en pedro zit ook wel een verschil in... en ik was een enter vergeten, over wat vaak over hem verteld word.

13 november 2014 om 21:03

Sinds wanneer zegt ervaring hoe goed je bent? Melvyn platje heeft bijvoorbeeld ook veel ervaring

13 november 2014 om 21:06

Als dat zoveel voorstelde was hij wel naar een pl club gegaan na dat jaar celtic.

13 november 2014 om 21:15

Was genoeg intresse, celtic hield het tegen

13 november 2014 om 21:24

Veltman ..... die echt echt niets in te brengen had tegen Mexico .... die moet gewoon in amsterdam blijven en echt nooooit meer opgeroepen worden !! Je kan een keer een mindere wedstrijd hebben .. maar dit ?? Willems .... Willems...... Als je dacht dat het niet erger kon .. krijg je Willems.
Dit is de slechtste partij van het Ned. elftal .. zeker qua verdediging.. die ik ooit heb gezien!!
Van Rhijn..zeer matig !
Wat een voorstelling was het gisteren.

En dan durf jij te zeggen dat van Dijk ... maar niet opgeroepen moet worden!!???
Omdat jij vermoedt dat hij wel eens niet goed kan zijn (je ziet hem niet wekelijks spelen toch?? .. en omdat het geen Ajacied is!!? hahaha
Zet je zelf nou niet zo voor schut ... wat een redenatie .... ik hoop niet dat jij een al te verantwoordelijk baan hebt!!
Natuurlijk moet je .. zeker nu .... van Dijk oproepen .. en minimaal een paar wedstrijden gunnen... 1 1=2

13 november 2014 om 21:25

Tegen Barca speelde Joelletje Veltman prima, op die rode prent na.

13 november 2014 om 21:37

Martinus69

Jij maakt jezelf belachelijk, ikzelf en tal van andere leden hebben je gevraagd met goede steekhoudende argumenten te komen waarom Van Dijk zou moeten starten. Maar dan krijg je geen reactie, of dan laat je je Groningen hart spreken.

Overigens totaal geen aanval naar jou, maar ik bedoel van zowel Ajax, Feyenoord, Psv, Louis van Gaal en Guus Hiddink. Zien het blijkbaar (nog) niet zitten in hem, of hij tikt niet het juiste niveau aan op de trainingen. Denk je het echt serieus beter te weten dan hen allemaal?

Ik beweer overigens niet dat Veltman, De Vrij, Indi of wie dan ook beter zijn. We hebben gewoon geen Jaap Stam meer.

13 november 2014 om 21:39

Yamiown

Helemaal eens met je betoog, snap dat geroep om Van Dijk nooit. Kan geen toeval zijn dat zowel Ajax, Psv, Feyenoord, Van Gaal en Hiddink het blijkbaar niet in Van Dijk zien zitten.

13 november 2014 om 21:40

En waarom denk jij dan dat van Dijk niet door het ijs zakt tegen Messi, Ibrahimovic etc. Dus jou beredenering klopt ook niet. Van Dijk speelt voor Celtic die het wekelijks opnemen tegen clubs als Kilmarnock, Motherwell en St. Mirren. Dit zijn clubs van heel laag niveau, het soort dat kick and rush voetbal speelt. Het is gewoon een feit dat van Dijk tegen mindere tegenstanders speelt, daar ben je het toch met me mee eens? Ook spelen ze in de europa league en kunnen daar niet winnen tegen een club als Astra Ploiesti. Hij speelt tegen een mindere tegenstanders, en kom nou is met argumenten waarom hij beter is dan Veltman? Meer body zegt miij niks. Je hoeft geen bodybuilder te hoeven zijn om goed te kunnen voetballen.

13 november 2014 om 21:47

Matje71

Wat een zwaktebod weer dat je Yamiown probeert te pakken op Ajacied zijnde te zijn, maar hij is een Psver dus die vlieger gaat niet op.

Van Rhijn was nog de minst slechste van iedereen, en wat betreft de rest. Niemand doet onder voor elkaar, we hebben helaas geen Jaap Stam meer.

13 november 2014 om 21:50

OOh Yamitown..!! Zit het zo ????

Dus omdat hij ooit eens een prijs heeft gewonnen ... zoals zovelen ... heeft hij het altijd goed en doet hij nooooit wat verkeerd..???
Probeer inhoudelijk wat te melden .. en niet met een cv; tje aankomen .. wat dat onderbouwt Niets .. en het is zo simpel !

13 november 2014 om 22:02

Tegen Messi en co speelde hij anders een prima pot.
En door het ijs zakken tegen die zou nog altijd minder erg zijn dan een matige pot tegen Aberdeen etc.
Het feit dat je zegt ''keer op keer'' terwijl hij toch echt 2 prima potten heeft gespeeld tegen hem, en dan genadeloos er bij om het aan te dikken.
Geeft aan dat je niet bepaald weet hoe hij speelt.

Snap dat het voor sommige moeilijk is om te zien, als je op hem let in een wedstrijd zie je dat hij altijd de voetballende oplossing zoekt, dat zie ik graag maar het is niet altijd ideaal, soms moet je die bal gewoon wegrossen.

Waar ik me aan irriteer bij de criticasters is dat sommige mensen hem arrogant noemen, en volgens Frantsen zelfs een egoist(die is niet serieus te nemen)
Die jongen is zo nuchter als wat, hij is nooit ''het'' talent geweest, hij werkt er keihard voor, qua body word het ook steeds beter, vergelijk hem eens met 2012 waar hij zijn debut maakte tegen NEC(12-13).

Heb alle vertrouwen in hem, vooral als hij geen balbezit heeft stelt hij zich altijd goed op, dat is de verdienste van De Boer, onder wie hij lang heeft getraind.

13 november 2014 om 22:03

Ik wil me echt volledig aansluiten bij Yamiown en Sulejmanii. Van Dijk wordt zo ontzettend veel beter gemaakt dan hij is door mensen die hem amper hebben zien voetballen. Ik heb heel wat wedstrijden gezien van Celtic in de competitie en daar was te zien dat van Dijk het daar heel aardig doet, maar absoluut minder is dan spelers als de Vrij, Martins Indi, Veltman en Kongolo.

Zo stond onze geweldenaar te slapen en greep het in als een wijf bij de goal van Adam Rooney. Ja dames en heren, de topspits van Aberdeen. Of de goal van Enache in de Europa league, stond hij ook al zo lekker op te letten. Zo zijn er nog zat voorbeelden.

13 november 2014 om 22:57

Van Dijk heeft volgens mij gewoon bij de selectie of de voorselectie gezeten. En geen indruk gemaakt, terwijl zijn concurrentie bestond uit al die jonge gastjes die er zogenaamd niks van kunnen. Kans gehad, niet gegrepen.

En al die interesse van premier league clubs... Tijdens transferperiodes is er zoveel "interesse" in iedereen, zou me niks verbazen als ikzelf opeens aan Manchester United wordt gelinkt.

14 november 2014 om 00:07

tjonge jonge. Veltman heeft tegen messi gespeeld... Zozo.

Van Dijk heeft ook tegen Messi gespeeld, sterker nog volgens mij hebben ze toen ook gewonnen/gelijk gespeeld en heeft hij nog een goal gemaakt.

Maar verder ben ik het met Robben eens, onze verdediging zijn gewoon middelmaat..

Van gaal stelde er niet voor niks 5 op met daar ook het liefst 2 controleurs..
Dat al die verdedigers zoals de vrij en indi en janmaat een leuk wk hebben gehad is mooi, maar het zijn nog steeds geen top verdedigers!
De vrij werd onder koeman nog bestempeld als te lief en nu zou hij opeens de Serie A aankunnen? Nee, en net als met Janmaat, die gaat het niet redden in Engeland net als BMI het niet gaat redden.

Overschatte spelers door een wk met heel veel geluk ( niks mis mee hoor, maar het kwartje viel toen elke x goed en nu net niet ) ver zijn gekomen, maar het erge is nog, die spelers geloven zelf ook nog dat ze wereld top zijn.

Volgens mij werd de Vrij zelfs hier door sommige neergezet als beste verdediger van het Wk.. Dat zouden vele statistieken uitgewezen hebben.
Maar jongens, denken jullie nou echt dat de Vrij ooit het niveau heeft gehaald van verdedigers van bv het Duits elftal? Het niveau van Lahm bv? Houd toch op man..

Nederland is niet veel beter dan Mexico, ik denk als we er 10 x tegen spelen dat we met moeite 6x zouden winnen. Niks mis mee maar accepteer het gewoon.

14 november 2014 om 00:39

Keepertoob..Van Dijk heeft 6-1 en 1-0 verloren van Barcelona dus sla geen onzin uit. "Volgens mij" drogredenering is ergerljjk, vooral als je de feiten niet kent. Daarbij stond Ajax tegen absolute top de afgelopen jaren zeer goed te voetballen. Dat zie ik Celtic niet zo vaak doen.

14 november 2014 om 00:42

En je eigen aannames zijn geen feiten hè. Zowel Janmaat als BMI hebben vertrouwen bij hun clubs dus op dit moment heb je zeker niet het gelijk aan je zijde. "Gaan het niet redden", uitspraken nergens op gefundeerd als feiten laten voordien..zeer ergerlijk.

14 november 2014 om 01:53

Yamiown. Hou je wel bij de feiten hé. Veltman is helemaal niet 'een aantal jaartjes jonger'. Veltman is slechts een halfjaartje jonger. Van Dijk: drie seizoenen basis op het hoogste niveau, Veltman één seizoen basis op het hoogste niveau. Tel uit je winst.

14 november 2014 om 07:04

fct 4 ever, onzin, veltman heeft wk gespeeld, CL gespeeld en ook goede en slechte wedstrijden daar gespeeld. Hij is een jongen die fouten maakt, maar heeft het lef om ze te herstellen, soms met een rode kaart als volgt, willems die was nu de schmiegel met betrokkenheid bij de twee goals.
Ik ben het met R. de Boer eens, dat ze zon jongens handvatten moeten geven, direct erop zitten. Niet met zachte hand en eigen verantwoording behandelen. Eigen verantwoording moet je wel hebben, maar ik ben van mening als je coach bent, moet je er ook staan voor de jongens of het een ster is of niet.
Heb het niet zo op van Gaal, maar hij heeft met de zelfde jongens wel kunnen doordrukken. Daar zag het in het begin ook niet goed, omdat hij steeds wisselde van spelers, maar toen eenmaal het elftal stond, hebben ze doorgedrukt tot de derde plaats, zij het met wat geluk, maar ook met zijn hand erin.

14 november 2014 om 07:10

rkaka015, deed niet mee, messi, dan heb je verkeerd gekeken. Hij bedoeld de laatste wedstrijd, of stond daar messi zijn tweeling broer, waar we geen weet van hebben dat die een broer heeft.

14 november 2014 om 08:04

Ik denk zelf dat je het anders moet bekijken. Wanneer was Jaap stam Top?
Niet toen hij 22 was. De verdedigers waar we de keus uit hebben hebben allemaal die leeftijd. Alleen vlaar is ouder en steekt erbovenuit. Maar dat is niet al jaren Vlar steekt er nu pas 1 a 2 jaar bovenuit. Kijk naar zijn leeftijd.

De verdedigers die er nu staan gaan echt nog stukken beter worden echter zal je toch geduld moeten hebben.vanaf 26 gaan ze echt top worden. We hebben geen tussenstop van oude veerdedigers naar nu dus zullen we moeten roeien met de riemen die we hebben.

En op dit moment zal dat de vrij,veltman ,kongolo ,van Dijk ,En ik zal er best nog een paar missen maar dit zal het een betje zijn.

We moeten dus geduld hebben

13 november 2014 om 20:34

Nou willems was deze wedstrijd goed bezig paar goeie voorzetten

13 november 2014 om 20:52

Tjah. Het is dat we een geweldenaar als coach in de naam LVG hadden op 't WK. Anders waren we er ook veel eerder eruit getrapt. Dat komt vooral omdat LVG tactisch een geweldenaar is. Plus Ron beton die enkele idioot belangrijke reddingen had gedaan.

Maar LVG zag ook dat de verdediging niet al te best was van NL. Anders zou hij nooit een verdediging opstellen met 5 verdedigers. Willems, Veltman en Van Rhijn waren drama..
VDW in plaats van V.rhijn en De Vrij in plaats van Veltman en we zijn al een stuk sterker. Wat er met Willems moet gebeuren is afwachten, want Blind op LB is ook om te huilen.
Verder als De Jong en Strootman er weer bij zijn is 't middenveld ook gelijk een stuk sterker. Hopelijk haalt Strootman zijn oude niveau weer. Dan speelt hij sowieso in de basis

13 november 2014 om 21:10

Het zou beter zijn om douglas of van dijk naast vlaar te zetten en kongolo op links en op rechys van der wiel

14 november 2014 om 08:52

Snapt dan helemaal niemand dat het juist niet om de poppetjes gaat? Verdedigen is tactiek, het uitvoeren van afspraken. Het functioneren van een verdediging hangt van de gehele ploeg af. Ja, met een middenveld waar een Sneijder staat te wachten op die ene leuke bal en Afellay het druk met zichzelf heeft zie je Blind zwemmen en de verdediging als los zand eronder hangen. Begin eens met fatsoenlijke afspraken. Gooi die luie Sneijder eruit, laat Afellay banken en ga bouwen aan een stabiel middenveld. Wedden dat dezelfde verdedigers weer (net als op het WK) uitstekend gaan presteren.

13 november 2014 om 21:53

Het is uiteindelijk collectief falen. Huntelaar maakt ook 5 prachtige kansen niet, krijgt de verdediging een goal tegen, kijken we alleen naar de verdediging. Ik hoor niemand over Huntelaar terwijl hij voor een lege goal miste en zat opgelegde kansen kreeg. Van Dijk is op dit moment één van de meeste overschatte spelers. Hij speelt tegen Jupiler League spelers en is daar aardig, dan zal hij het echt niet veel beter doen dan onze eredivisie spelers. Nederland moet niet zeuren, maar voetballen!

14 november 2014 om 08:33

Helemaal met je eens PSV fan. Collectief gefaald, hooguit Robben speelde dikke voldoende.

13 november 2014 om 23:22

Ronald de Boer is sinds het begin een van de aanjagers wat betreft het bekritiseren van Hiddink. Misschien moet hij met zijn grote mond maar de nieuwe bondscoach worden?

14 november 2014 om 00:51

Ronald de Boer heeft m.i. gewoon gelijk. Van mij hoeft Hiddink niet per se op te stappen, maar hij is om te beginnen nooit de juiste trainer voor deze groep geweest. Te oud, te weinig ambitie : hij is letterlijk en figuurlijk volgevreten. Bovendien mist hij ditmaal ook nog eens de juiste assistenten.

Het is te makkelijk om de schuld aan de jonge, relatief onervaren spelers achterin te geven. Toegegeven, er worden met regelmaat (grove) fouten gemaakt door o.a. Willems, Veltman, De Vrij, Martins Indi etc. Maar anderzijds : verdedigen doe je met het hele team. Wanneer je tegen een redelijk sterke tegenstander als Mexico, die bovendien gebrand waren op een overwinning (revanche voor het Wk), slechts een defensieve middenvelder opstelt (blind) -die ook nog eens pure verdedigende kwaliteiten ontbeert- en daarnaast Afellay en Sneijder opstelt, waarvan met name laatstgenoemde nooit meeverdedigt, dan vraag je gewoon om problemen. De druk op de defensie wordt dan groot en de huidige verdedigers zijn niet goed genoeg in de één tegen één situaties. (alleen Vlaar beheerst dit goed) Types als De Jong en Strootman zijn daarom onmisbaar tegen de sterkere opponenten.

Hiddink werd vaak geroemd om zijn zogenaamde tactische meesterbrein, maar zijn bijnaam was niet voor niets Guus Geluk. In 1996 (ek) was hij verantwoordelijk voor een afgang met een team dat grotendeels bestond uit (8) Ajacieden die onder Louis van Gaal de hele wereld veroverden met sprankelend voetbal. Voeg daarbij goede spelers als Bergkamp, Seedorf en Jordi Cruijff en je kunt concluderen dat Hiddink faalde, gezien het resultaat (en de dramatische partijen tegen Engeland en Schotland)

Op het WK 1998 werd er goed gevoetbald en Nederland had wellicht recht op de titel in Frankrijk, maar van de gebroeders De Boer, Bergkamp en in mindere mate Davids en Overmars begrepen we al dat Hiddink de spelers op tactisch gebeid weinig heeft bijgebracht. Kortom, de man wordt schromelijk overschat.

Ik denk dat er meer kans op succes is wanneer déze opstelling wordt gehanteerd.
(robben en Afellay mogen en moeten dan regelmatig wisselen van positie)

Cillessen
v.d. Wiel
De Vrij
Vlaar
Blind
Robben
N. de Jong
Strootman
Afellay
Huntelaar
v. Persie

Beetje makkelijk om de schuld te leggen bij de verdediging, terwijl geen enkele aanvaller iets klaar heeft gespeeld tegen een verdediging die qua niveau hetzelfde is.
Ik vind het ook uitermate zwak van zowel Robben als Hiddink om Willems dan ook eruit te pikken (zeker omdat Robben ook geen zak heeft klaargespeeld) terwijl heel het team verantwoordelijk was.

13 november 2014 om 20:48

Dat bedoel ik dus ook.
Wat heeft de aanval goed gedaan gisteren?
Beide goals werden nota bene door middenvelders gemaakt.
IK gebruikte Willems als voorbeeld, omdat hij na de wedstrijd meteen kritiek kreeg op zijn persoon.

13 november 2014 om 21:03

Kritiek op Willems is toch ook gewoon terecht? Iedere simpele ziel kan zien dat hij goed kan aanvallen en absurt slecht kan verdedigen? Geld ook voor van Rhijn die beide onderdelen niet heel goed beheerst.
Gaat allemaal wel goed komen als Strootman terug komt.

13 november 2014 om 21:49

Kritiek op Veldman, Depay, Promes, Blind etc. etc. is ook terecht, maar die wordt amper gegeven.
Je verliest als een team, om als coach/aanvoerder er daarna één iemand specifiek uit te pakken is zwak.
Dan laat je zien dat niet iedereen gelijk is in het team.

14 november 2014 om 08:41

Met je eens yamiown. Niet sterk van Robben en Hiddink. Beetje spelers afvallen, laat dat maar aan ons op VZ over

13 november 2014 om 20:50

Willems is natuurlijk makkelijk omdat zo ongeveer heel Nederland buiten Eindhoven en omstreken vindt dat hij er niets van kan. Deze wedstrijd liet enkel zien hoe belangrijk Hendrix voor PSV is aangezien hij er voor zorgt dat Willems en Arias mee naar voren kunnen. Willems heeft deze wedstrijd echter geen rushes gemaakt of goede passes gegeven doordat Sneijder er steeds tussen stond. In plaats van de tandem Willems-Depay eiste Sneijder elke bal van links op om er vervolgens niets mee te doen.

13 november 2014 om 22:07

Verdedigen kan hij ook niet goed, maar er is geen enkele Nederlandse back die kan verdedigen.
En vorig jaar was inderdaad heel Nederland niet over hem te spreken, zelfs mensen uit Eindhoven.
Dit seizoen zal je weinig mensen horen die vinden dat hij er niks van kan.

13 november 2014 om 23:01

Hij heeft zijn ups en downs wbt verdedigen. Over dat laatste valt te discussiëren, volgens mij zijn er nog steeds maar weinig mensen die vinden dat hij er iets van kan.

13 november 2014 om 23:49

Willems doet me in alles aan Drenthe denken, leuk als het opkomt en aanvalt maar na ongeveer 70 wedstrijden in de Eredivisie, interlands en Europese wedstrijden etc weet hij als back nog steeds niet dat je als eerste je man gewoon voor je moet houden en als je uit positie staat je nooit zo'n achterlijke nutteloze bal naar het midden mag geven.

Nou dan leer je het ook nooit ben ik bang want het zit er helaas gewoon niet in, dat heeft verder niks met leeftijd of ervaring te maken.

14 november 2014 om 00:17

Willems speelde slordig en arrogant. Het is echt niet zo'n kunst een man voor je te houden. Hij zal er de volgende wedstrijd staan, dat weet ik zeker.

14 november 2014 om 01:01

Grootste probleem was niet Willems, Veltman of Van Rhijn, maar de tactische keuze van Hiddink om met slechts één defensieve middenvelder te spelen (blind) die bovendien niet beschikt over verdedigende kwaliteiten.

Tel daarbij op een Afellay en een Sneijder die nooit meeverdedigen (vooral Sneijder niet) en je hebt een verdediging die bij balverlies continu onder druk staat. Als je dan voornamelijk jonge, relatief onervaren jongens achterin hebt staan, is het vragen om problemen. Daar komt ook nog eens bij dat de kwaliteiten van Van Rhijn en Willems voornamelijk bij balbezit tot uiting komen (willems is aanvallend sterk en snel), puur verdedigend zijn ze vrij zwak.

De schuld bij de verdedigers neerleggen is daarom inderdaad niet fair. De Boer heeft hierin gelijk. Willems wordt nu beoordeeld op zijn zwakke punten en niet benut op zijn sterke punten. Sneijder is niet meer van het vereiste niveau en spelers als De Jong en Strootman zijn het noodzakelijke cement tussen de stenen. Daarnaast maak ik me ernstig zorgen over de spitsen. Huntelaar en Van Persie zijn goede spelers, maar beide heren raken op leeftijd. Met het oog op het EK 2016 (en WK 2018) zou ik zo nu en dan Luuk de Jong in laten vallen.

14 november 2014 om 07:19

ze hadden nu ook luuk gewoon kunnen laten invallen voor bv de hunt, dit was een wedstrijd geweest om te kijken hoe hij het deed.

13 november 2014 om 22:13

Mensen onderschatten de impact van de uitspraak van Guus Hiddink op de jongens.
Je kan als trainer je lot verbinden aan een eventuele nederlaag, maar dat ga je niet in de media roepen. Het is min of meer een motie van wantrouwen aan je spelers.
Deze man moet dan gewoon de eer aan zichzelf houden en opstappen.

Is onzin wat je zegt Ronald. Verdedigers stellen internationaal niks voor. Op het WK hebben ze internationaal niveau opgedaan door een bus te te parkeren en puur countervoetbal spelen. Natuurlijk zijn het andere trainers. Guus en Louis, maar om nou te zeggen dat het daaraan ligt. Nee. Selectie is wat uit elkaar gevallen en gebeurtenissen tussen RVP en Huntelaar waren voorheen niet. Waarschijnlijk gebeurt nu hetzelfde als bij EK 2012. De groep valt uit elkaar en er wordt niets klaargespeeld. Iets wat op het hoofdtoernooi in 2010 en 2014 niet gebeurde.. Hoe het kan weet ik niet maar het gebeurt..

13 november 2014 om 22:19

Psvglorie

Weet je hoe dat kan ?
Dat ligt aan degene die bondscoach is.

In 1996, ik heb dit niet bewust meegemaakt zeg ik eerlijk, was Hiddink ook bondscoach en toen waren er ook problemen tussen spelers op het Ek.
Ik weet zeker dat dit onder van Gaal niet was gebeurd.

13 november 2014 om 23:43

Ja want in 2001/2002 draaide Oranje zo lekker met van Gaal en hadden alle spelers het geweldig gezellig samen.

14 november 2014 om 01:11

@myronfaro : Ik heb het wel bewust meegemaakt en in mijn ogen heeft Hiddink daar destijds niet tijdig op geanticipeerd. Er was sprake van spanningen tussen de spelers onderling. Blind en de gebroeders De Boer versus Davids en ruziemaker Bogarde.
Op een gegeven moment verweet Davids (de man die altijd 100 % geeft) Hiddink zijn hoofd teveel in de reet van Blind te steken en hij had hier deels ook gelijk in, al hij dat natuurlijk veel beter binnenskamers kunnen zeggen. (en wat genuanceerder)

Ook Seedorf irriteerde zich aan de houding van Blind, die bij de donkere jongens bekend stond als hielenlikker. Daarnaast voelden spelers als Davids en Bogarde zich ondergewaardeerd t.o.v. (o.a.) de gebroeders De Boer, die bij Ajax een veelvoud van het salaris dat zíj verdienden opstreken. Al met al zorgde dit voor een negatieve sfeer. E.e.a. werd nog wel uitgesproken voor de wedstrijd tegen Frankrijk, maar het leed was toen al geschied. Hiddink wist onvoldoende wat er in de groep leefde en stond dan ook vooral bekend als een aardige vent, die echter wat lui en gemakzuchtig was.

Hij heeft overigens wel geleerd van deze fout. Want in 1998 was de sfeer perfect en het spel van Oranje was ook goed. (ook onder Hiddink) Bovendien is Hiddink wel bereid zijn ego opzij te zetten en legde hij de ruzie met Davids bij. Davids speelde vervolgens, net als Bergkamp, de gebroeders De Boer, Overmars, Cocu en Numan een geweldig Wk.

14 november 2014 om 01:16

@freshzone : In 2001 / 2002 waren de resultaten ook dramatisch, maar de situaties waren niet te vergelijken. In 2001 / 2002 bestond de selectie uit gelouterde spelers die vrijwel allemaal bij Europese topclubs onder contract stonden. Op dit moment kun je alleen Robben tot de absolute top rekenen. Wellicht dat spelers als Van Persie, Huntelaar, Strootman, Blind en De Jong daar dicht bij in de buurt komen, maar spelers van het kaliber Kluivert, Davids, Stam of de gebroeders De Boer zijn er op dit moment niet. Ook was de selectie destijds meer in balans qua ervaring / leeftijd.

Probleem in die periode was dat de spelers al te veel hadden gewonnen en vedetteneigingen kregen. Overeenkomst was dat zowel toen als nu niet de juiste trainer voor de groep stond. In 2001 had Hiddink het beter gedaan dan Van Gaal vermoed ik. Andersom was een jonge trainer als Koeman of De Boer nu een logischere keuze geweest dan Hiddink.

14 november 2014 om 01:35

Myronfaro,

Er zijn bijna altijd problemen tussen spelers onderling. Dat komt m.n. door het vedette-syndroom. Miljoenen mensen kijken naar je en voor de wedstrijd staan ze allemaal voor de spiegel om zo knap mogelijk het veld op te willen komen en tijdens de wedstrijd proberen ze zich in de kijker te spelen, vanwege al die scouts en dames die kijken. Spelen voor je vaderland bestaat gewoon niet meer.

“dat vind ik niet, want ze hebben een WK gespeeld en hebben voldoende internationale ervaring. Ik ga niet akkoord met zijn opmerking. Ik denk dat dit te makkelijk is”

De Boer heeft wel een punt maar Van Rhijn en Willems waren er niet bij en Veltman heeft niet gespeeld. Enkel Vlaar en zijn vervanger De Vrij.

Maar Hiddink heeft inderdaar geen idee wat hij aan het doen is. Wel mooi dat De Boer dit gewoon zegt.

13 november 2014 om 20:20

Veltman heeft gespeeld teven messi neymar zlatan dus dat is ook best wel internationaal.
Ik vind het vooral als team matig.
Wat de boer zegt er is geen plan en dus geen team.
En daar is Guus voor verantwoordelijk.

Een middenveld met die slappe daley blind , sneijder die ver over de top is en niet voor niets bij een middelmatig elftal als galatasaray speelt en een Afellay die 2 jaar geblesseerd is geweest is het logisch dat de verdediging in de problemen komt . totaal geen duelkracht de tegenstander kan zo doorlopen de verdediging is inderdaad ook nog niet eens geweldig zie dit voorlopig niet goedkomen misschien als de jong en strootman weer terug zijn en hopen dat strootman ze niveau weer haalt .

13 november 2014 om 20:42

Hier ben ik het mee eens. Het probleem lag overduidelijk op het middenveld. Sneijder en Afellay horen niet in de basis thuis. Sneijder eist van alles op, van vrije trappen tot voorzetten van bijvoorbeeld Depay, maar doet er helemaal niks mee. Heeft af en toe eens een pass en scoort dan gisteren, maar dat is zijn eerste goede actie sinds het wk. Afellay is nog steeds een postbode die nooit de bal afgeeft en het spel vertraagd met zijn vreemde passes en acties. Blind is okee, je ziet dat hij beter is sinds hij bij United is, maar is helemaal geen breekijzer. Met Strootman, de Jong terug gaat hij gewoon op de bank zitten.

De enige middenvelder die gisteren goed speelde was Wijnaldum. Middenveld Strootman-Wijnaldum-de Jong zou ik eens mee beginnen. De Jong loopt altijd tussen of zelfs achter het centrale duo, dan lijkt het ook net of Veltman kan verdedigen.

13 november 2014 om 21:11

Klaassen, de Jong en Sneijder dat moet het middenveld gaan worden komende maanden. Hiddink moet zijn achterlijke voorkeur van alleen maar psvers achterwege laten. We hebben veel keuze zowel nationaal of internationaal.

13 november 2014 om 21:19

We hebben veel keuze en dan kom jij hier mee aan. Ieder zo zijn mening, maar geen Strootman? Klaassen in de basis is nu nog niet verstandig, over een jaar hopelijk wel. Sneijder hoef ik niet meer te zien, hopelijk gaat een van de creatieve 10's die we hebben zich ontwikkelen.

14 november 2014 om 01:24

Strootman zou, mits fit en in vorm, altijd in de basis moeten staan vind ik.
Sneijder is over zijn top heen. Klaassen of Wijnaldum verdienen een kans naast De Jong en Strootman. Dit team heeft in mijn optiek meer behoefte aan een sterk middenveld en goede buitenspelers als Robben en Depay, dan aan een nummer 10 die niet meeverdedigt en nauwelijks rendement heeft, doordat hij steeds voor eigen succes gaat. (sneijder) Voordeel is dan ook dat zowel Huntelaar als Van Persie samen in de spits kunnen spelen. De kinderachtige strijd tussen deze 2 heren verdwijnt hiermee ook en dat zal de sfeer en het spel ten goede komen. (mits ze elkaar de bal gunnen natuurlijk)

Sneijder kun je eventueel ook vanaf de bank gebruiken. Van Persie kan de vrije trappen gewoon voor zijn rekening nemen, samen met Robben.

Hij heeft gewoon gelijk Ronald. Niet zogenaamd de slimme uithangen. Enige ervaring was Vlaar. Die ging eraf en toen was de enige De Vrij. Ok van Vlaar verwacht ik wel dat ie de leider kan uithangen en de verdediging goed te laten positioneren , maar niet van De Vrij. Verder had je Veltman die alleen een paar minuten meedeed dus niet echt topervaring heeft met 'grpte wedstrijden' en dan had je Willems en Van Rhijn. Dus mond houden Ronald.

13 november 2014 om 20:16

O ja en deze vier/vijf speelden voor het eerst of na lange tijd met elkaar dus heeft ook met communicatie te maken.

14 november 2014 om 01:35

De Vrij en Veltman zijn min of meer dezelfde types. Ik zou afhankelijk van de vorm waarin beiden verkeren een keuze maken. De Vrij is sterker in de lucht, maar Veltman heeft m.i. meer uitstraling en durft wat steviger de duels aan te gaan, hoewel ze in defensief opzicht allebei niet uitblinken. Ze zijn wel essentieel voor een goede opbouw van achteruit. Er moet wel een type Vlaar naast hen staan. Veltman én De Vrij vind ik een ongelukkige combinatie en ook Martins Indi is de laatste tijd niet erg overtuigend naar mijn mening. In alle gevallen zijn de verdedigers gebaat bij types als Strootman en De Jong voor hen. Deze jongens zou ik dan ook te allen tijde opstellen.

Robben is een onbetwiste basisspeler en voorin zou ik Huntelaar en Van Persie laten spelen. De overgebleven positie kun je dan invullen met Wijnaldum / Klaassen / Afellay / Depay / Boetius of Van Ginkel, afhankelijk van de tactiek en/of de vorm op dat moment.

De Vrij viel me gisteren heel erg tegen, vond hem op het wk erg sterk spelen en ook bij feyenoord was hij een van de beteren

13 november 2014 om 20:36

De Vrij ded het aardig met een 5-mans verdediging.... maar ja... dan kan je net zo goed een CV van een hoofdklasser opstellen....

14 november 2014 om 01:38

De constatering in je eerste zin klopt Martinus69, maar de tweede zin slaat nergens op. Hiermee doe je De Vrij ernstig tekort. Waarschijnlijk ben je een van de zogenaamde ''kenners'' die Virgil van Dijk graag in Oranje zien. Enig idee waarom zowel Van Gaal als Hiddink hem nooit hebben laten debuteren ? Omdat hij Kwaliteit tekortkomt !!!

14 november 2014 om 08:13

Want bij Feyenoord speelde hij ook altijd in een 5mans verdediging toch?

14 november 2014 om 07:27

timmert, geef ik je geen gelijk in, hij speelde niet slecht, niet het wk waar hij zeer sterk was, maar kan ook niet altijd zo zijn. De ene wedstrijd is de andere niet. Ik blijf er bij, er wordt met een te zachte hand gecoach, als je de bank Hiddink, van Nistelrooy en blind zag zitten, gewoon belachelijk. Heb Hiddink of een van de andere heren niet vaak of nooit langs de lijn zien staan, bij de goal van D. Blind kon er nog geen gejuich vanaf.

Iedereen doet wel zijn best om de schuld ergens te leggen, maar dat is dus totaal irrelevant. Dan is het weer oude Guus die seniel is, dan weer de verdediging en een enkele keer viseren ze wel een individuele speler.

Deze selectie is gewoon niet goed genoeg. Meer is dat niet.

Ja, 3de plek op een WK heb je er mee gehaald. En dan? Grotere landen met een beduidend betere selectie waren al na de 1ste ronde naar huis. Maar de mensen willen gewoon niet aannemen dat zo'n 3de plek geen bal voorstelt. Ja, rij gerust met een sticker op je Ford Capri of Opel Manta rond " Wij waren 3de op het Wk". Als dat je gelukkig maakt: doen!

Er zit gewoon nog te veel ED kwaliteit in deze groep. Maar dat lost zichzelf wel op.

13 november 2014 om 20:32

3e worden op een WK met zo'n beperkte spelersgroep is gewoon zeer knap, Van Gaal heeft gewoon een wereldprestatie geleverd.
Ik ben een Psv'er en een Hiddink fan, maar genoeg is genoeg; Hiddink is te oud voor dit vak. Hiddink is niet meer de man die hij 10 jaar geleden was bij Psv, Hiddink is een oude man geworden.
En ruik ik daar wat Belgische afgunst?

13 november 2014 om 20:50

bootsjungen,

Zeer knap? Was het zeer knap dat Denemarken en Griekenland EK kampioen werden? Was het zeer knap dat België de halve finale haalde in Mexico?

Echt niet. En die hadden allemaal ook maar een matig team.

Louis heeft helemaal geen wereldprestatie geleverd, Louis had gewoon veel geluk. En dat mag.

Guus te oud? Die Louis, die volgens jou zonet nog een wereldprestatie heeft geleverd, is amper jonger.

Belgische afgunst? Op wat dan? Op die 4 nederlagen in 5 wedstrijden? Op de beduidend minder kwaliteit die in jullie selectie zit? Of gewoon omdat jullie och arme 1 ronde verder zijn geraakt op het afgelopen WK? Zal dat wel zijn. Ja hoor, afgunstig dat ik ben.

14 november 2014 om 01:57

Ik probeer je redenering te begrijpen, maar het lukt me niet. ''echt niet. En die hadden allemaal ook maar een matig team''. Wat betekent dit? Als je met een matig team een EK of WK wint (of heel ver komt) is dat toch zeer knap? Dat je met een groep van 23 matige spelers van modale clubs precies op het juiste moment (tijdens een eindtoernooi, waar het allemaal om draait in het landenvoetbal) een bepaalde saamhorigheid en winnersmentaliteit weet te creëren waardoor de ploeg opeens tot veel meer in staat is dan normaal, tijdens een doorsnee kwalificatiepotje, is toch zeer knap? (En dat je daarbij dus ook een bepaald geluk afdwingt.)

Verder ben ik het wel met je eens dat Oranje weinig kwaliteit heeft en dat zeiken op alles en iedereen daar verder weinig aan verandert.

14 november 2014 om 03:32

Streepan,

Nou neen. Er zijn van tijd tot tijd wel eens écht sterke teams, Nederland heeft er zo diverse gehad, die met dominant voetbal gewoon hun wil op leggen. En niet alleen tijdens een exceptioneel geslaagd EK of Wk.

Dat vind ik knap.

Maar je hebt ook teams die met een matige selectie ook al eens ver kunnen komen. België (WK 1986), Griekenland, Denemarken en recent Nederland hebben het meegemaakt.

Dat vind ik minder knap, maar wél leuk.

Als je wél een sterk team hebt en de resultaten vallen tijdelijk niet mee, dan mag je moord en brand schreeuwen.

Als je een matig team hebt niet. Je zet die jongens alleen maar meer onder druk, waardoor ze nog slechter gaan spelen.

Die spelers lezen ook kranten, zitten op Twitter en sommige lezen zelfs onze onzin op VZ en andere fora. Overal worden ze afgemaakt. Genadeloos.

Niet nodig. Gewoon relativeren en er vanuit gaan dat over een jaar of 2 deze ' ED' selectie, dan meer ervaring heeft in een topcompetitie. Die kerels gaan 'vanzelf' beter worden en dat zal vroeg of laat zich ook wel doorzetten in het nationale elftal.

Je moet gewoon minstens 3de worden en dat zal Nederland wel lukken.

14 november 2014 om 09:38

"zeer knap? Was het zeer knap dat Denemarken en Griekenland EK kampioen werden? Was het zeer knap dat België de halve finale haalde in Mexico?"

Ik vond dat inderdaad zeer knap van Belgie, Denemarken en Griekenland. Die laatste versloegen gewoon Portugal in eigen huis en daar viel weinig op af te dignen (tegen Tsjechie hadden ze mazzel maar dat heb je altijd nodig). Daarnaast waren ze ongeslagen in de kwalificatie. Waarom zou je dat niet knap mogen vinden?

13 november 2014 om 20:35

3de plek stelt niks voor? Wat dacht je dan van de 1e plek? Die ploeg draait nu ook niet best...

13 november 2014 om 21:14

Precies. En daarom moet je zo'n WK echt eens gaan relativeren.

Een WK dat zijn maar een paar wedstrijden.

Het is alsof we een reguliere competitie zouden stop zetten na 6 of 7 wedstrijden om te duiden wie top en flop is.

Neemt niet weg dat je best wel mag genieten van een landenteam dat het goed doet op een WK. Waarom niet? Hecht er alleen niet te veel waarde aan.

13 november 2014 om 20:37

Nee uiteraard stelt zo'n lullig toernooitje niks voor, we kunnen er beter mee ophouden.

13 november 2014 om 20:51

Dat nu ook weer niet. Maar het is een beetje dwaas om prestaties aldaar te gaan correleren met de waarde van een team.

Wie echt drama was? Het grote talent Depay! Wat een afknapper.

13 november 2014 om 20:28

ronaldo en messi speelde niet goed op het WK. Wat een afknappers.... pfff

13 november 2014 om 21:09

U verwacht van een jonge kerel, die net komt kijken, dat die het elftal gaat dragen en dat deze bovendien geen enkele individuele mindere prestatie mag leveren?

Denk je dat jongens met beduidend meer kwaliteiten altijd er staan? Echt wel niet hoor.

In de wedstrijden zonder Depay was het ook al niet erg miauwkes, aan hem zal het wel niet liggen.

Wel aan het geheel.

14 november 2014 om 01:29

Depay was keer op keer verantwoordelijk voor balbezit voor Mexico, want hij leverde de ballen bijna allemaal in.

14 november 2014 om 03:22

En hoe zat het in de vorige verlieswedstrijden, Hootch30?

Vermeer
Blind-Vlaar-Kongolo-Janmaat
Wijnaldum-Strootman-Vejinovic
Robben-Van Persie-Depay

Kortom, meer balbezit, rust vanuit achterin en druk naar voren!

14 november 2014 om 01:46

Vermeer, Kongolo en Vejinovic in de basis bij Oranje ? Zit je aan de heroïne ofzo ?!?

Vermeer i.c.m. met rust van achteruit ?!? Vermeer is niet constant genoeg om eerste doelman van Oranje te zijn. Kongolo heeft absoluut talent, maar ik denk dat Vlaar en De Vrij een stapje verder zijn in hun ontwikkeling. Vejinovic is -met alle respect- slechts een speler van Vitesse. Hij is voor eredivisiebegrippen best aardig en misschien kan hij zich ooit bij een grotere club wel verder ontwikkelen, maar het Nederlands Elftal is echt veel te hoog gegrepen op dit moment.

Wat was die veltman zwak zeg, goed voor de eredivisie maar absoluut niet voor het Nederlands elftal. En dan Wllems aanvallend geniaal maar hij moet echt leren verdedigen! Van Rhijn was wel oké zelfde geld voor de Vrij.

Op het middenveld vod ik het wel redelijk staan blind vult die controlerende rol redelijk in, affelay en sneijder deden het naar behoren.

Dan hebben we Memphis die speelde een ongelukkige wedstrijd daar waar ik robben wel goed vond spelen(mom aan de kant van Nederland) Huntelaar die speelde echt onder zijn niveau jammer als je een kans krijgt moet je die met 2 handen aanpakken en dat miste ik bij hem. Volgende wedstrijd gewoon van persie erin.

13 november 2014 om 21:14

Wat was die Willems een absolute drama, was schuldig aan alle drie de goals echt een drama. Veltman word hier gewoon genaaid omdat Willems niet goed nadacht bij wat hij deed. Van Rhijn en Vlaar waren nog wel okay.

Onderbelicht blijft de afwezigheid van De Jong op het middenveld. Die speelt zo slim en doortastend dat de helft van de passes van de tegenstander eruit wordt gehaald. Dat gebeurde nu niet, want Blind vult die positie anders in. Niet slechter, maar anders en daardoor moet de achterhoede anders ingesteld staan. Er is nu meer ruimte tussen de linies en daarom komen Vlaar en Veldman in moeilijkheden door doorschuivende middenvelders. Verder moeten de backs nu meer verdedigend denken dan met de 5-mans verdediging van het WK. En laat dat nu net het zwakke punt van Willems zijn. Ik denk dat je met deze lichting anders moet gaan spelen. Ieder land, behalve een paar hebben de defensie als hun zwakste linie. Je moet er dus voor zorgen dat je de bal dus bij hun verdediging hebt en houdt. En dat deed Mexico beter dan Oranje.

Natuurlijk zag iedereen dat de verdediging fouten maakte, maar dit gold ook voor de rest van het elftal. Het hele elftal wisselde goede met slechte momenten af. Dan kun je je afvragen of je kunt bepalen wie er schuld is aan dit verlies. Is dit Huntelaar omdat hij een open kans er niet eens in krijgt ? Of een jonge verdediger die verkeerd breed speelt. Natuurlijk is het goed om Willems te wijzen op zijn fouten, maar het is belachelijk dat hij er nu alleen uit gepikt wordt als schuldige.

Gewoon lekker weer on Nederlands gaan spelen, en resultaat pakken. Van Persie en Huntelaar in een twee spitsen systeem voor op daarachter Robben in een vrije rol en een stevig blok en een diepgaande middenvelder, dan kunnen Willems en vd Wiel doen waar ze goed in zijn opkomen. Op doel gewoon weer Cillissen want die is keepend gelijk aan Krul en veel rustiger met de bal aan zijn voeten.
Dit is een opstelling met de huidige selectie, en dan speelt Wijnaldum samen met Blind vm Promes is de komende man. En wanneer Vlaar opties dit is Veltman eruit.

Wanneer iedereen fit is zou ik met de Jong ipv Wijnaldum en Strootman op de plaats van Promes.

Cillissen
Vd Wiel
de Vrij
Veltman
Willems
Wijnaldum
Blind
Promes
Robben
van Persie
Huntelaar
14 november 2014 om 01:50

Met deze opstelling zul je van vrijwel ieder land dat in de top-20 van de FIFA-ranglijst staat met flink wat tegendoelpunten verliezen. De backs hebben geen verdedigende kwaliteiten, met Veltman en De Vrij heb je 2 dezelfde types (die het ook nog eens niet van hun defensieve kwaliteiten moeten hebben) en ook Blind is defensief niet geweldig. I.c.m. Wijnaldum, Promes en Robben zie ik geen rol van betekenis voor Oranje weggelegd. Waarom zet je Promes überhaupt in je basisopstelling ? En waarom Robben achter de spitsen i.p.v. op een van de flanken ???

14 november 2014 om 11:37

Robben in een vrije rol zoals ik in de tekst aangeef, en Promes heeft meer loopvermogen dan Sneijder en zal dus in staat zijn zowel naar voren als naar achteren meer arbeid te verrichten.

De opstelling is op basis van de huidige selectie, wanneer iedereen fit is zijn Vlaar Strootman en de Jong natuurlijk een zekerheid.

En dan ben ik het zeker niet eens met je dat je schrijft dat we tegen elk top 20 land in de problemen komt, maar dan behoor je gewoon tot de beste 6 landen van de wereld.

Benoem nou allemaal eens waar het om gaat.
We hebben jonge, nog deels onervaren spelers. Veel erger is het dat we een waardeloze bondscoach hebben, een tactische onbenul en een al even slechte staf.
Kappen met deze te oude man!

13 november 2014 om 21:11

Ja, Guus kent er niks van. Heeft nooit wat gewonnen in zijn leven. Of toch niet veel.

Alleen maar dit:

1986-1987 Landskampioenschap (PSV)
1987-1988 Europacup (PSV)
1987-1988 Landskampioenschap (psv)
1987-1988 KNVB beker (psv)
1988-1989 Landskampioenschap (psv)
1988-1989 KNVB beker (psv)
1989-1990 KNVB beker (psv)
1998 wereldbeker (real Madrid)
1998 wk 1998 4e (nederland)
2002 wk 2002 4e (Zuid-Korea)
2002-2003 Landskampioenschap (psv)
2004-2005 Landskampioenschap (psv)
2004-2005 KNVB beker (psv)
2004-2005 Rinus Michels Award
2005-2006 Landskampioenschap (PSV)
2005-2006 Rinus Michels Award
2009 fa Cup (chelsea)

Ja, moet wel een waardeloze coach zijn. Kan niet anders.

13 november 2014 om 22:04

Dus omdat hij prijzen heft gepakt in het verleden is hij op dit moment de juiste bondscoach?
Je ziet toch zelf wel dat Guus geen enkel strijdplan heeft en tactisch niets bijzonders heeft laten zien toen dat nodig was,

13 november 2014 om 22:42

Iedereen komt

Hiddink is een goede coach voor een ploeg die discipline heeft uit zichzelf.
Voorbeeld zuid Korea, daar spelen jongens die zeer gedisciplineerd zijn, zit ook in de Aziatische cultuur.
Zet je Hiddink voor een ploeg die die discipline niet heeft om welke redenen dan ook heeft hij geen succes.
Hij laat spelers te vrij terwijl van Gaal er boven op zat met alles en dat heeft dit nl elftal nodig.

13 november 2014 om 22:42

iedereen komt, U ziet toch ook dat Hiddink slecht presteert. Hiddink beschikt over hetzelfde materiaal als Van Gaal maar slaagt er niet in Oranje te motiveren. U ziet toch ook dat de scherpte bij Hiddink verdwenen is en dat de huidige Hiddink geen schim meer is van de Hiddink uit een ver verleden.

13 november 2014 om 23:25

Dat is exact wat ik bedoel.
Respect voor zijn prestaties in het verleden, maar dat biedt nu geen enkele garantie voor nieuwe prestaties. Je ziet hem als een bang vogeltje acteren in de media, maakt ronduit een zwakke indruk en maakt overduidelijk vekeerde keuzes.
Bovendien hou ik me vast aan mensen die met hem hebben gewerkt in '98 en het als geen ander kunnen weten. Die gaven laatst aan dat het een mensen mens is en geen tactisch sterke trainer.

13 november 2014 om 23:27

juist petterson... de scherpte ontbreekt.. op het WK ging iedereen voor 105% niemand verzaakte. Nu oh mexico...ijsland.. tjechie... Die geven 100% altijd. Dan verlies je dus veel duels.. zoals bijv. 2 goals uit corners... penalty tegen...
Goal 2 van Mexico zegt alles.. Willems wacht te lang.. zachte pass op blind.. Blind klapt er als een doetje in... Van Rhijn komt aanlopen en steekt alleen een been uit ipv van vol te tacklen... 3 foute momenten! Guus krijgt die spelers nog niet Scherp.. Roze wolk van 3e worden op het WK oa...

14 november 2014 om 03:14

Rohan7,

Ja zeker, het verleden is een graadmeter. Een coach met een proven track record heeft in ieder geval al bewezen dat hij het kan.

Geen strijdplan, tactisch niet goed? Allemaal gewauwel in de marge.

Dat strijdplan en die tactiek van Louis leek ook nergens op. Maar hij won, dus was het goed.

14 november 2014 om 03:16

Myronfaro,

Nederland heeft zoveel coaches gehad die geen soldatencultuur meebrachten en ook resultaten haalden.

Hiddink heeft gewoon pech dat de kwaliteit van dit elftal niet zo goed is.

Maar dat durft u niet zeggen. Daar wil u niet aan denken. Dus kies je voor een makkelijker doelwit: de coach.

14 november 2014 om 03:19

Pettersson1963,

U zag toch ook dat Nederland onder Louis ook maar matig voetbal bracht?

Het enige verschil is, dat Louis meer won en daarvoor ook al eens door het oog van de naald moest kruipen.

Ik weet niet dat Guus niet meer kan motiveren, niet meer scherp is en nog maar een schim is van zichzelf. Ik zit niet in de kleedkamer. Maar u vast wel?

Wellicht niet. U ziet Nederland verliezen en verzint gewoon wat excuses.

Niet dat uw reactie zo raar is, bijna iedereen doet het.

Mijn club, AA Gent, is al 20 jaar een Belgische subtopper.

2 seizoenen geleden zei de toenmalige coach, Trond Sollied " Deze selectie is niet goed genoeg". Dat zei hij voor de start van de competitie. En daar zat wel iets in, het bestuur had te veel toppers verkocht en vervangen door onbekende jeugd.

Vervolgens presteerde de ploeg niet goed, gedroeg zich plots als een middenmoter. En wie kon gaan? De trainer natuurlijk.

Een aanzienlijk deel van de supporters vond het een faaltrainer. Was nochtans ook eentje met een proven track record. Ik beschouw hem als één van de beste trainers die we ooit hebben gehad.

We hebben na hem nog 3 trainers versleten en telkens tig nieuwe spelers aangekocht. Pas sinds dit seizoen zit alles terug min of meer op koers.

En wat zeggen ze nu? Hein Vanhaezebrouck is een toptrainer.

De mensen linken gewoon resultaat met de trainer. Als je wint ben je top, als je verliest dan bak je er niks van als coach.

Slechts zelden zeggen ze: we hebben maar matige spelers.

Het is bij het Nederlandse elftal niet anders.

14 november 2014 om 09:46

Je spreekt jezelf wel erg tegen nu. Eerst loop je te verkondigen dat de 3e plaats van Nederland niets voorstelt en dat de prestaties van Belgie (1986), Denemarken (1992) en Griekenland (2004) niet knap zijn.

Vervolgens ga je nu Hiddink verdedigen met 1 Europacup, 1 Wereldbeker,1 FA Cup en 4 KNVB-bekers . Allemaal prijzen waarvoor je maar een paar wedstrijden hoeft te winnen. Om over die 4e plaatsen van Zuid-Korea en Australie maar te zwijgen.

14 november 2014 om 11:28

Ruudos,

U verzwijgt de vele kampioenstitels en eveneens wil u geen rekening houden met sequentie.

Eén keer ver geraken in een tornooi met een zeker lotto-gehalte, dat kan met puur geluk en toeval.

Wanneer het meerdere keren lukt, dan heb je toch iets, wat de rest niet heeft.

Gewoon Vlaar met kongolo in het centrum zetten. Heb je kracht en snelheid. Janmaat en Pieters als backs opstellen. Houden zich goed staan in Engeland.

14 november 2014 om 01:54

Verdedigend sta je dan zonder meer een stuk beter, toch ben ik geen fan van jouw voorstel. Er zit dan namelijk totaal geen voetballend vermogen van achteruit in de ploeg. De kans is dan groot dat er een (groot) gat tussen verdediging en middenveld ontstaat. Een combinatie van kwaliteiten is beter in mijn ogen. Bijvoorbeeld : Van der Wiel, De Vrij, Vlaar, Pieters. Of : Janmaat, Veltman, Vlaar, Blind

Tuurlijk de Boer verdedig die prutser Veltman nog maar een keer. Veltman snel vervangen door van Dijk en het is een stuk solider. Ook zo onlogisch om Veltman uberhaupt te selecteren die hoort gewoon niet in Oranje net als Cillisen.

13 november 2014 om 21:16

Zienderdal, Cillissen en Veltman zijn een en al oranje. Willems, Kongolo, Clasie, janmaat, Bruma dat zijn alles behalve oranje spelers.

13 november 2014 om 21:44

Zet je Ajax bril af. Je ziet gewoon dat Cillisen en Veltman helemaal niet Oranje waardig zijn en zullen ze het nooit worden ook. Van dijk, Vlaar, van der Wiel, Vermeer dat zijn wel Oranje waardige spelers.

13 november 2014 om 22:00

Jij bent niet helemaal goed wijs. Cillissen is de beste keeper van het land gaat nog een heel mooie transfer maken. Veltman is nog zoekende die jongen, speelde 13 maanden geleden nog jupiler league. Kampioen, champions league, wk zijn genoeg trainers die het in hem zien.

13 november 2014 om 22:33

jij bent zelf gestoord met je partijdige ajax gezwets. cillisen is wk onwaardig en kleuter kampioen. en als hij echt zo goed is had hij echt niet bij ajax gespeeld. het blijft een leuk keepertje maar niet het niveau wat oranje moet nastreven. en veltman zal ik maar geen woorden over vuil maken daar is al teveel over gezegd. hopelijk krijgt vermeer een kans om zijn waarde te laten zien en van dijk en douglas. dan staat het achterin een stuk beter.

13 november 2014 om 22:54

Cillessen hoort wel bij de selectie maar niet in de basis.
Veltman komt op alle vlakken te kort.
Kongolo is nu al veel beter dan Veltman en wordt alleen nog maar beter.
Clasie hoort ook in de basis en Janmaat en van der Wiel vind ik ongeveer even goed.
Willems speelt goed bij PSV maar viel gister wel flink door mand en Bruma is een net niet speler maar wel beter dan Veltman.

13 november 2014 om 23:18

zienderdal, Vermeer en Cillessen ontlopen elkaar niet zoveel qua niveau. Je vergeet dat Cillessen in Brazilié een uitstekend toernooi heeft gespeeld. Dat Cillessen momenteel bij Ajax speelt wil natuurlijk niet zeggen dat hij er niets van kan. Van Breukelen was ook een goede keeper en heeft zijn hele carrière in Nederland gespeeld.

14 november 2014 om 02:01

@zienderdal : Wat een onzinnig anti-Ajax geleuter in jouw reactie op Observatie ... En dan noem je hem ook nog ''partijdig'' ??? Cillessen is WK onwaardig volgens jou en ''als hij echt zo goed is, had hij niet bij Ajax gespeeld'' geef je aan. Waarom noem je dan wel Vermeer ?!? Volgens mij was die namelijk tweede doelman áchter Cillessen en speelt hij nu ''maar'' bij Feyenoord. Volgens jouw redenatie zou Vermeer dan op zeker niet goed genoeg moeten zijn voor Oranje. Ajax staat immers hoger op de ranglijst dan Feyenoord. Vervolgens noem je Van Dijk en Douglas als centraal duo. Ik vrees dat ik je daarom niet meer serieus kan nemen ...

14 november 2014 om 02:06

@fransen : Bruma is naar mijn mening niet beter dan Veltman en heeft ook nog eens een misselijkmakende arrogante houding zowel óp als buiten het veld.

Kongolo is niet beter dan Veltman, behalve op het fysieke vlak. Clasie als basisspeler is een lachertje. De Jong, Strootman en Blind zijn betere opties op die positie. Bovendien hebben deze spelers meer internationale ervaring. Clasie is een sympathieke voetballer en speelt aardig, maar slechts -met alle respect- in de eredivisie. In Europa speelt hij weinig klaar. Janmaat is inderdaad niet veel minder dan Van der Wiel, al verdient laatstgenoemde de voorkeur o.b.v. assists.

En wie is volgens jou dan beter dan Cillessen ? Vermeer ?!? Krul ?!? Zoet ?!?
Lijkt mij van niet. Kun je jouw keuze beargumenteren ?

14 november 2014 om 11:42

Van Breukelen heeft na fc Utrecht 2 jaar in de PL bij Nottingham forrest gespeeld, van daar kwam hij naar Psv.

Maar ik ben het met je eens Cillissen is op dit moment gewoon de beste en meest constante.

Ik ben het wel eens met de Boer, het is wel makkelijk om alles bij de verdediging neer te leggen. Wat wil met een selectie, waarin Promes, met alle respect, moet invallen dan is je selectie echt te dun. Hij is leuk bij Twente, maar niet Oranje-waardig, nog niet
Als je zo'n smalle selectie hebt en geen echt plan, dan is he risico dat je de "bietenwagen" op gaat. Jongens in de verdediging zijn mede afhankelijk van het middenveld. Dat is al jaren bekend, dan moet je niet alleen afgeven op de verdediging. Willems was ook dramatisch! Maar die had te lijden onder een heel zwak spelende Memphis. Zij twee voelde zich helemaal in de wolken, de hemel in geprezen, door pers en iedereen, maar nu staan ze er niet. Willems is een middenvelder, dat blijkt nu des temeer. Memphis is niet zo goddelijk als iedereen hem weleens beschrijft. Dat ter illustratie van de samenhang binnen een team. Het hele team was zwak en de bank ook te zwak om daar iets aan te veranderen, Want de Luuk de Jong, "of all people" is toch niet de spits die je zoekt als invaller, net als Promes. Slechte selectie, te smal. Maar het hele team heeft gefaald en ik denk dat Hiddink een plan had moeten hebben dat goed paste bij het team, daar heeft hij gefaald.

Handvatten ..... handvaten. Juist ja

13 november 2014 om 22:58

Nee het zijn juist handvatten! Maar dan staat het er toch een keertje goed!

Van de verdedigers die gister in de basis begonnen heeft alleen Vlaar een goed WK gespeeld.
Veltman is een paar keer ingevallen en van Rhijn en Willems waren helemaal niet mee.
Dus wat de Boer zegt slaat nergens.
Met Veltman, van Rhijn en Willems is het vragen om problemen.

Ik mag Ronald de Boer wel. Niet bang voor een uitgesprokln mening.

Helemaal met De Boer eens. Als je op het WK 3e kan worden met het aanwezige spelersmateriaal, moet je nu opeens niet gaan zeuren dat de spelers niet goed genoeg zijn, maar kritischer kijken naar de coach en/of de speelstijl.

13 november 2014 om 23:30

onzin fluffy

Alleen Robben en Sneijder hadden een basisplaats op het wk volgens mij...

13 november 2014 om 23:54

klaasd, Fluffy heeft gewoon gelijk. Hiddink vist in dezelfde vijver als Van Gaal. Hiddink presteert ronduit slecht met hetzelfde materiaal en moet gewoon eens in de spiegel kijken.

14 november 2014 om 09:56

Ik bedoel wat gisteren in de basis begon in vergelijking met het wk, dat zijn alleen Robben, Sneijder, Blind, Vlaar/vrij. Op 7 plekken andere spelers.

Mee eens dat Hiddink er geen team van maakt dat er 100% voor gaat,
Hiddink gaat ervan uit dat het spelers eigen is.

Zonder types als Kuijt, Vlaar, de Jong, Strootman die het voorbeeld geven zal het moeilijk worden. Hiddink is niet zo, gaat ervanuit dat spelers dat zelf doen en dat is eerder de Knvb te verwijten dan Hiddink.

Voorin achterin middenin wat maakt het uit het is 1 team. De schuld wordt wel te vaak naar achteren gwschoven terwijl het voorin niet veel beter is.

Zal wel aan mij liggen maar als die jongens wel voldoende ervaring hebben volgens de Boer, mag je toch wel verwachten dat je niet met alles hun handje hoeft vast te houden.

We hebben het over het grote Oranje hier...... Het gaat niet fout omdat ze hele ingewikkelde dingen moeten doen ofzo het gaat fout bij hele simpele dingen die je al vanaf jongs aan leerd zoals man voor je houden en coachen als je iemand aanspeelt met zijn man in de rug. Ook al geef je die 1000 handvaten, maakt niet veel uit hoor. Je gaat niet altijd zoveel mazzel hebben als op het WK waar het steeds wel goed viel.

Het is gewoon kwaliteit te kort en halfslachtig vast houden aan een ouderwets systeem en speelwijze.

Je mist gewoon Ron Vlaar. De leider van onze defensie, hij zet alles neer. Dan speelt De Vrij ook een stuk beter. Zolang je defensie niet staat, de basis, loopt de rest ook niet. Wijnaldum of Klaassen, Sneijder of Strootman, je kan het dan allemaal zo invullen. Zelfs met een roulatie systeem.

Verder is De Jong als slot op de deur ook ontzettend belangrijk, wat Blind mist, dat meedogenloze heeft De Jong wel. Een mooi voorbeeld is Brazilie op het WK. Tiago Silva viel weg en Luiz speelde als een clown, eveneens Dante. 2 internationale top verdedigers die zonder Silva niet presteerden. Luiz had bij Chelsea Terry naast zich, ook een leider. Nu bij PSG Silva. Dante speelde alleen goed met Van Buyten of Boateng naast zich, ook 2 leiders. Dat hebben onze verdedigers dus ook, t zijn allemaal nog onzekere jongetjes. Met Vlaar naast zich voelen ze zich veilig en worden ze gestuurd.

Dus het wachten is op Ron, van daaruit de organisatie weer opbouwen, Nigel als controleur en dan maakt de rest niet zo gek veel uit.

14 november 2014 om 02:13

Ben blij dat jij het net zo ziet als ik. Het zijn details die het verschil maken. Spelers als Vlaar, Strootman en De Jong zijn ontzettend belangrijk voor jongens als De Vrij, Veltman en Wijnaldum.
De kwaliteiten van Willems liggen sowieso niet op het defensieve vlak, maar goed, dat weet je ook voordat je aan de wedstrijd begint. Je moet hem dus benutten op zijn kwaliteiten. En domme fouten, daar kun je als teamgenoot of bondscoach weinig tegen doen. Wel moet een bondscoach voor een goede balans in een elftal zorgen en tegen Mexico was die balans er niet.

Wat een onzin dat naar beneden halen van van dijk. Frank de boer heeft meermaals publiekelijk toegegeven van dijk te willen hebben, maar ohnee hij kon niet naar ajax..

Dan dat onzin geluk van hij speelt in schotland.. Hahahaha, waar spelen de "topverdedigers" uit nl tegen dan? Met alle respect, Nac, heracles, go ahead en ga zo maar door. Dan spelen ze met ajax champions league waar ze elke keer kansloos worden uitgeschakeld, geen schande maar doe nou niet of de nederlandse competitie zoveel beter is. Heel misschien iets, maar niet veel.

Zij genoeg clubs die interesse hebben, de geruchten worden steeds meer en sterker, dan zit er een kern van waarheid in. Maar goed.

Virgil van dijk, volg hem eens voordat je hem afkraakt. Was bij groningen al de beste verdediger van de eredivisie. Is in schotland al meermaals tot beste speler uitgeroepen, en kom niet met je wow schotland, als je als verdediger wordt uitgeroepen tot beste speler zegt dat wel wat, hoe vaak wint een verdediger de gouden bal bijvoorbeeld? Altijd zijn het juist aanvallers die geprezen worden, verdedigers zelden. Zegt wel iets als je als verdediger verkozen wordt.

En ja ik heb celtic een aantal keer zien spelen, ook in de cl. Als je ziet hoe hij speelt dan praat je wel anders. Hij is beresterk, niet zoals veltman, de vrij, indi, die het jn duels vaak af laten weten. Hij is kopsterk, snel, rustig aan de bal, kan zelfs doelpunten maken. De enige speler die in de eredivisie momenteel evenveel potentie heeft is kongolo, maar die heeft nog wat te weinig ervaring.

Waarom van gaal en hiddink hem niet oproepen is denk ik dezelfde reden als jullie hebben, overhypen van de eredivisie en neerhalen van de schotse competitie, terwijl ze niet veel voor elkaar onderdoen. Je kan hem op zn minst een kans geven, slechter dan veltman tegen mexico kan het bijna niet. Oh nee wacht, veltman is ons grote talent, als dat zo is wordt ik voor belgie, dan hebben we nooit meer wat te zoeken op internationeel niveau.

Zo dat wilde ik even kwijt.

On: het probleem ligt niet alleen bij de verdediging, het middenveld ook. Sorry maar met een middenveld blind, affelay en sneijder heb je 3 matig verdedigende middenvelders. Het komt er dus op neer dat de verdediging compleet op zichzelf is aangewezen. Wat guus moet doen is gewoon spelen zoals van marwijk deed in 2010, 4-2-3-1. Zie opstelling.

Verdedigend sterk, spelers die kunnen verdedigen en niet de opbouw het belangrijkst is.
clasie en strootman in een rol als de jong en v bommel in 2010. Dit betekend dat je in bakbezit van de tegenstander met ern blok van 6 spelers speelt. Clasie een echte bijter, net als de jong, clasie is opbouwend sterker. Strootman als loper, en kan ook goed meeverdedigen.

Van persie als spelmaker, een beetje zoals vroeger in de rol als bergkamp. Technisch begaafd, overzicht, scorend vermogen etc.

Flankspelers die een voorzet kunnen geven en snel genoeg zijn om hun directe tegenstander uit te spelen.

Een killer voor het doel.

Krul
Vd wiel
V dijk
Vlaar
Pieters
Clasie
Strootman
Narsingh
V persie
Robben
Huntelaar

Het zijn allemaal prima voetballers. Alleen het collectief moet beter gemaakt en ontwikkeld worden.
Verder moeten we ook gewoon op de counter kunnen spelen. Die Hollandse school is gewoon onzin waarop tegenstanders zich van tevoren precies op instellen.

Hoe he het ook ziet denk ik dat je gewoon terug moet grijpen naar 5 verdedigers weer. Ze hebben nu meerdere malen laten zien dat 4 te weinig is. Ik de persoonlijk dat je Veltman als laatste verdediger moet zetten met zijn inzicht 2 beesten ervoor zoals v dunk en vlaar en dan goede opkomende backs als vd wiel en links durf ik niet te zeggen miss Blind.

Ik lees overal (niet alleen dit stukje) dat robben harde woorden voor de achterhoede over had, maar robben gaf in het tv interview ook aan dat de aanval in de spiegel moet kijken.
De media vraagt robben naar de verdediging en de media willen graag over de verdediging zeuren maar nu lijkt het alsof robben alleen maar boos is op de verdedigers. Laat deze auteurs lekker een column schrijven als ze zo graag hun eigen mening willen ventileren.

Tja Ronald heeft waarschijnlijk een heel ander WK gezien.
De verdediging tegen Mexico deze week was maar op 1 plek hetzelfde als de verdediging tegen Mexico op het Wk.
Daarmee is alles gezegd en kan de mening van de andere De Boer bij het oud papier/in de digitale pedaalemmer.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren