Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Als we tegen Ajax drie punten pakken, ziet de wereld er heel anders uit'

Laatste update:

Feyenoord gaat zondag op zoek naar de eerste thuiszege van dit seizoen. De ploeg van Fred Rutten won niet van sc Heerenveen, FC Utrecht en Willem II, maar hoopt in de Klassieker wel aartsrivaal Ajax opzij te kunnen zetten. "Als we tegen Ajax drie punten pakken, ziet de wereld er voor ons weer heel anders uit", zegt Fred Rutten op de website van zijn werkgever.

/

Rutten heeft aangegeven dat hij dit seizoen met Feyenoord wil meedoen om het kampioenschap, maar na vijf speelronden staan de Rotterdammers op een zeer teleurstellende veertiende plaats. Het loopt nog niet bij de ploeg van Rutten: donderdag werd er in de Europa League ook vrij kansloos verloren van Sevilla. Dat betekende de vijfde nederlaag in de eerste tien officiële wedstrijden.

Rutten denkt dat zijn ploeg gewoon pech heeft: "Vaak is het een kwestie van een bal binnenkant of buitenkant paal, wat medebepalend is voor het resultaat", vertelt hij. "Daardoor kan het tij ook zomaar keren. We kunnen veel beter, dat hebben we in eerdere wedstrijden ook aangetoond. Uit tegen Besiktas bijvoorbeeld was ons veldspel goed, net als tegen FC Twente, alleen hebben we onszelf toen niet beloond."

Denk je dat Feyenoord zondag gaat winnen van Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

En als mn moeder een pieleke had gehad, was t mn vader geweest. Gaat niet gebeuren Fredje. Als Ajax zo speelt als de 2e helft in de CL, dan kan Feyenoord t schudden.

19 september 2014 om 17:52

Als Ajax net zo speelt als in de eerste helft, dan wordt het een makkie voor Feijenoord.

19 september 2014 om 18:02

Nou ligt eraan of feyenoord dan weer speelt zoals tegen willem 2

19 september 2014 om 18:15

Dan is het nog steeds geen makkie voor Feyenoord hoor dan wordt het 0-2 en andere waarschijnlijk 0-5.

19 september 2014 om 18:31

Ja, want zoals Ajax in de eerste helft speelde, hoe slecht ook, daar had CL titelkandidaat PSG een makkie aan..... PSG kreeg niet eens een fractie van de kansen die Sevilla gisteren kreeg, en Sevilla is niet van het niveau van Psg. Hoe je het went of keert, een team dat een ploeg als PSG slechts 5 minuten per wedstrijd kan vastzetten en domineren, kan voetballen.

Als Ajax 90 minuten lang zo speelt als in de eerste helft van het duel tegen Psg, heeft Feyenoord een kans, maar als Ajax beter speelt dan dat, wordt het een hele vervelende middag voor Feyenoord. Doch Ajax heeft dit seizoen nog geen vastigheid getoond, dus het kan alle kanten op met de vorm.

19 september 2014 om 18:50

Ajax en Feyenoord overtuigen dit seizoen allebei totaal niet. Zie geen rede op dit moment dat Ajax over ons heen walst. Zijn jullie na een redelijke tweede helft alweer vergeten hoe Ajax speelde tegen Psv, Groningen en Heracles?
Kan best een erg armoedige klassieker worden als je naar de vorm kijkt van beide teams.

19 september 2014 om 22:02

Had in de Arena ook gewoon al 0-4 kunnen staan bij rust. Bovendien staat Sevilla een stuk hoger op de coefficientenlijst dan PSG. Das een verzameling dure voetballers, geen team.

We zullen het zien zondag, maar van dit Ajax hoeft Feyenoord niet ongerust te zijn. Al vergeet het zich al jaren te belonen in die wedstrijden, dat dan weer wel.

19 september 2014 om 23:26

@frgiooo, Ik snap niet dat je zo optimistisch bent, want tussen Feyenoord dat niet goed speelt en Ajax dat niet goed speelt zit een wereld van verschil. Bij Ajax zit er meer voetbal in en de spelers zijn beter. Is ook niet zo gek, want bij Feyenoord speelt een half nieuw team van mindere spelers door het succesvolle WK van Nederland. We moeten gewoon reeel zijn. Feyenoord moet een goede dag hebben en Ajax een offday wil Feyenoord kunnen winnen. Zelfs Jantje Boskamp heeft er geen vertrouwen in, dat wil wel wat zeggen. Ajax speelt dit jaar weer om de titel en Feyenoord moet hopen dat het geen seizoen wordt als in 2010/2011, meen ik echt.

@wisconsin, 0-4 in de rust,hoe verzin je het. Maar als die gedachten je hoop geeft, zou ik het vooral geloven.

En misschien moet je de Uefa coefficientenlijst er eens bijpakken, dan zie je dat PSG hoger staat dan Sevilla. Neem daar ook in mee dat PSG pas de afgelopen twee seizoenen punten is gaan pakken. Dat is ook niet zo gek, want Qatar is pas in 3 jaar geleden begonnen met bouwen aan een nieuw team met de aankopen van Pastore en de echte stroom aan aankopen kwam pas in 2012 op gang toen het raamwerk van het huidige PSG werd neergezet. Sevilla staat al achter PSG en het moet echt heel gek lopen wil Sevilla er nog voorbij gaan zolang PSG in handen is van het koningshuis van Qatar.

20 september 2014 om 03:16

Wisconsin, niet belonen? Feyenoord heeft Ajax de laatste jaren, geen eens overlopen in de Kuip. Realisme.. Mm

19 september 2014 om 17:58

Je bedoeld die kleine 20 minuten in de tweede helft? Ajax stelde niet zo veel voor hoor, op wat kleine aanvallen en een lucky goal na

19 september 2014 om 18:02

Ajax stelt niet veel voor maar in vergelijking met Feyenoord is het een wereldploeg. Wat een armoede sinds Rutten er zit met zijn anti-voetbal.

19 september 2014 om 18:03

Die lucky goal is nog meer dan fey gisteren heeft laten zien

19 september 2014 om 18:06

Nee feyenoord stelde veel voor. Kansloos verliezen van sevilla b

19 september 2014 om 18:12

Lucky goal hou op man fr heeft niks te vertellen gehad

19 september 2014 om 18:35

Lucky goal? Gewoon een uitstekend genomen vrije trap, waar de keeper geen antwoord op had. Prima naar de hoek gekruld, de keeper was gewoon compleet kansloos op die inzet.

19 september 2014 om 18:51

Wou net zeggen Ajax had vooral afstandschoten en kwam niet door de verdediging heen, PSG creëerde wel nog een aantal grotere kansen in de tweede helft. Gelijkspel ging PSG voor na de 1-1, zei Ibra ook nog na de wedstrijd.

19 september 2014 om 18:59

Ja vandaar ook dat ze aanvallend gingen wisselen. Natuurlijk gaat psg in de eerste wedstrijd voor een gelijkspel

20 september 2014 om 23:19

Hahaha dit meen je toch niet serieus?? Hij wilde hem in de kruising schieten, dat lukte al niet.. Het werd iets uit het midden vd goal, in de hoek waar de keeper stond. Ik kan heel veel keepers opnoemen die dat balletje gewoon pakken. Wees realistisch, het was Dramatisch slecht gekeept

19 september 2014 om 18:12

Tja als je het elftal aan t spelen krijgt wel,maar dit begint op Been taferelen te lijken,geen idee in t elftal in principe was dat ook al met Koeman maar Pelle verbloemde dat redelijk. Toch raar als alle jeugdelftallen bijna kampioen worden en het in t eerste dan ineens stagneert.

19 september 2014 om 18:27

Het is wel logisch dat je Been taferelen krijgt als je praktisch al je kwaliteit de deur uit doet en dat niet adequaat aanvult. Daar kan een trainer niet zo veel aan doen. Het is nogal logisch dat jeugdspelers en goedkope spelers van buitenaf dat niet kunnen opvangen. Het is niet elk jaar feest met toevalstreffers à la Guidetti en Pellè.

Misschien worden ze bij de pupillen, die regionaal spelen bijna altijd kampioen, maar bij de junioren die landelijk spelen, worden de jeugdelftallen van Feyenoord helemaal niet bijna allemaal kampioen. Daarnaast zit er een enorm gat tussen jeugdvoetbal en seniorenvoetbal. Slechts een à twee jongens per elftal kunnen de stap naar het eerste maken.

19 september 2014 om 20:06

Of gewoon de kans geven. Een Wilkshire hoef je niet te kopen als je Cabral hebt. Die is toch 18 of 19 al? Kan je er gewoon inzetten hoor, is echt niet minder. Verder ken ik weinig talenten van Feyenoord maar zij zullen toch vergelijkbare talenten als wij bij Ajax hebben (als ik die jeugdopleiding prijs serieus kan nemen). Ik ga er dus van uit dat dat zo is en dan kan je die gasten moeiteloos inbrengen in de Eredivisie. Dat je 16/17 jarige nog niet brengt oke maar 18,19,20 kan gewoon in de eredivisie. Ik vind dat je juist eerder moet waken voor teveel oudjes dan om te weinig ervaring.

Edit: Ik heb het gelezen, Cabral is geblesseerd maar ze moeten haast wel meer talenten hebben toch?! je krijgt niet voor niet 5 jaar op rij die prijs lijkt mij.

Ja. En als mijn Smart morgen een Ferrari is ook (net zoveel kans)

Feyenoord zal Ajax wel weer goedkope puntjes weggeven want het voetbal van Feyenoord is niet om aan te zien

Minimaal een gelijkspel voor Ajax. Ik zie ze 10x spelen, en geen 1x zal Feyenoord winnen

Ze zullen wel moeten anders komen ze op een grote achterstand. Maar als Ajax met Zimling begint gaan we winnen Vermeer kan de druk niet aan.

Feyenoord zal een absolute topdag moeten hebben, want zelfs dit matige Ajax gaat anders gewoon makkelijk winnen.

Feyenoord is gewoon nog geen team.
Ze kunnen de wil wel hebben en erin gaan, maar dat heeft Ajax ook alleen gaat het erin beuken bij de Amsterdammers met beleid.
Ik hoop wel op winst van Feyenoord, want dat gun im ze gewoon heel erg.
Tevens hoop ik dat Vermeer de man word, want die heeft genoeg "shit" over zich heen gehad.

als als als ! ik word er zo langzamerhand stront f*cking ziek van ! dat gelul met als we dit winnen of als we dat winnen, tot op heden hebben we 2x schandalig in eigen huis verloren en werden we volledig overklast door Sevilla, die godzijdank mede dankzij Vermeer niet veel scoorde !

Ga nou maar eerst eens de komende 4 wedstrijden winnen en dan praten we daarnaa wel of er geen wolkje aan de lucht is !

19 september 2014 om 18:06

Overklast worden door sevilla is geen schande. Hebben een sterk team. Maar thuis verliezen van Willem 2 dat is een schande. Ajax pakt zondag een overwinning zelfs zonder schöne

19 september 2014 om 18:17

Verliezen van Sevilla is geen schande, totaal niets in te brengen hebben wel. 0 kansen 1 schot op de paal en geen fatsoenlijke aanval opgezet slaat nergens op.

Nog steeds het zelfde hoor Fred. Of gaan we ook maatschappelijke verandering met Fred krijgen? Ik denk dat ie bloed nerveus straks wordt. Die gaat het niet worden hoor bij Feyenoord.

19 september 2014 om 18:09

Ik zou het een mirakel vinden als Feyenoord ook maar in de buurt van een driepunter komt, a.s. zondag. Koeman bracht rust & zelfbewustzijn bij de spelersgroep, en heeft in 3 jaar tijd ook maar één keer gewonnen.
Fred Rutten is nu al zo verschrikkelijk in de stress, die spelers staan onder 220 volt

Mocht Feyenoord verliezen Zondag. Moeten ze gewoon het hoofd omhoog houden en doorgaan. En in de winter een verdediger erbij halen. Geef ze wat tijd! Maar ook miet teveel off course.

As is verbrand turf
As me tante een pikkie had gehad dan wassie me oom gewees.
As ik een wijf had gewees had ik leggend mn geld verdiend.

Kortom als zegt niets, geen woorden maar daden Fredje anders ben ik bang dat jij niet heel lang trainer van Feyenoord bent, al ben je natuurlijk niet 100% verantwoordelijk.

Als Als Als........
Als je verliest dan mag je vertrekken.

19 september 2014 om 18:38

Inderdaad. Fraser mag van mij wel komen maar ik zou het ook prima vinden als ze Van Gastel naar voren schuiven. Hij kan dan aan het elftal bouwen. Denk dat hij heel goed met jonkies om kan gaan.

19 september 2014 om 18:44

Die heisa om Rutten slaat nergens op, van gastel en fraser gaan het met hetzelfde materiaal echt niet beter doen. Geef fredje eens wat tijd. Als je iemand de bons wil geven moet je die van geel hebben. Niet goed ingespeeld op het spitsen probleem en backs gekocht, waar je prima met jeugd uit de voeten kan. Boularouz en wilshere dure ervaren krachten, dat geld had hij beter kunnen spenderen. Met rutten eeet je dat je een opbouwtrainer in huis haalt. Als daar de tijd niet voor is, dan waarom stelt van geel hem aan. Het feyenoord van nu begint te lijken op het feyenoord met de clerq etc..

19 september 2014 om 18:51

Lopes-Cabral is geblesseerd en verder hebben wij geen rechtsback. Wilkshire is daarom gehaald en expres met een 1-jarig contract. Als er een talentvolle rechtsback klaar is om in Feyenoord 1 te spelen dan laten wij Wilkshire gaan.

Hetzelfde geldt voor Boulahrouz. 1-jarig contract zodat de talentvolle spelers zich rustig kunnen ontwikkelen. Zodra zij er klaar voor zijn dan laten we de oudere spelers weer weggaan. Ik vind het dus niet op de periode van De Cler etc lijken.

Spits ben ik het met je eens maar Kazim krijgt een kans en dan zullen we het zien.

En over de tijd geven. Dat kan niet bij een club die mee wilt doen om de bovenste plekken. Rutten heeft trouwens een 1-jarig contract dus zoveel tijd heeft hij niet. Verder maakt hij telkens aparte keuzes en zijn houding in de media bevalt me ook niet. Verder vind ik Rutten trouwens geen trainer voor Feyenoord maar dat zei ik al vanaf dag 1.

Qua spel is het bedroevend. Wij trainen, maar ik zie niet waarop. Er zit totaal geen gedachte achter. Het is de bal naar voren peren en dan lekker rennen.

Trouwens 1 punt in 3 thuiswedstrijden terwijl dat er 9 moeten zijn . Dat is gewoon om te schamen. En dan maakt het niet uit of je een elftal moet opbouwen of wat dan ook. Daar hebben Heerenveen, Willem ll en Utrecht ook mee te maken.

19 september 2014 om 19:07

Van geel heeft ook traag en niet goed gehandeld. Het is niet alleen rutten. Fraser en van gastel gaan het echt niet beter doen.

19 september 2014 om 19:28

2 van de laatste 10 officiële duels gewonnen. Denk dat ze het al snel beter doen. Maar goed, laten we eerst zondag en eventueel de bekerwedstrijd nog maar even afwachten.

ajax wint gewoon met of zonder schone.

elghazi is beter dan schaken
veltman beter dan beek
moisander beter dan mathijsen
boilesen gelijk aan kongolo
vrhijn beter dan wilkshare
klaassen beter dan toornsta of immers
zimling gelijk aan ahmadi
sigi gelijk aan colin
milik beter dan tevrede
clasie is gewoon beter dan hele middenveld van ajax

uiteraard de boer beter dan rutten

19 september 2014 om 18:10

Ahh ik haat dit soort rijtjes

Ajax gaat winnen door het sterkere collectief.

Belangrijker dan jouw vergelijking van de basis teams is een vergelijking van de bank. Feyenoord wordt er met het wisselen gewoon altijd slechter op waar Ajax even sterk blijft.
Dit lijkt elk jaar zo te zijn tegenwoordig.

19 september 2014 om 18:15

Dit seizoen vind ik dat wij een redelijke bank hebben

19 september 2014 om 18:38

Is dat zo? Bank bij ajax is ook weleens sterker geweest. Heerlijke objectieve meningen hier ook.

19 september 2014 om 18:20

@huntelaar32 Wat een kansloze reactie. Om te zeggen ajax wint gewoon en dan alle spelers gaan vergelijken. Deed je dit ook bij Groningen ajax? Dus die hebben dan betere spelers volgens jou redenatie. Waarom verliest Nederland dan van Tsjechië, en waarom verliest real Madrid dan al 2x in de competitie. Leg die spelers is naast elkaar dan. We zullen zien hoe het zondag loopt.

19 september 2014 om 18:48

Zijn van die lijstjes waar je geen reet mee kan. Zo n lijstje uit de mond van een supporter van de tegenpartij is ook zo heerlijk objectief. Jammer maar als gezegd, je kunt er niets mee.

19 september 2014 om 18:51

Hij heeft zimling een paar minuten zien spelen en acht hem op gelijke hoogte met El Ahmadi. Leeft in de waan van de dag.

19 september 2014 om 19:48

ik geef mijn mening mag dat , dit is een vrij land dus mag zeggen wat ik wil en beledig niemand dus , met je kansloze reactie , kan ik zeggen jij heb een kansloze reactie .

ajax is beter!!!!!!!!!!!!!!!! punt

19 september 2014 om 19:52

zimling heb ik vaker zien spelen dus.

19 september 2014 om 23:12

Als jij dat een mening vind, dan mag jij daar de definitie van op gaan zoeken. Maargoed heb liever dat jij dat zegt als iemand met zijn volle verstand

Rutten denkt dat zijn ploeg gewoon pech heeft:
Zal ik je ff uit de droom helpen? Het enige schot op doel gisteren ging idd op de paal, maar er hadden er aan de andere kant wel 4 in kunnen gaan.
En zonder hulp van Makelie had je bij ADO ook 1 of misschien 0 punten gehaald.

19 september 2014 om 18:18

Helaas heb je gelijk.

Dat gaat helaas niet gebeuren ben ik bang voor.ik gun het Rutten wel hoor.daar niet van!

Die man is toch niet meer serieus te nemen,ik snap dat hij de ploeg niet wil afvallen maar het is toch gewoon een matig elftal.

Gisteren heeft hij zelfs kansen gezien voor Feyenoord,nou ik denk dat hij de enigste was want buiten die bal op de paal was er niks te zien.

19 september 2014 om 18:46

We hebben geen matig elftal.hij laat ze matig spelen.dat is heel wat anders.

19 september 2014 om 19:31

Nou spelen ze inderdaad matig,maar ik vind het ook een kwalitatief matig elftal.

Als je een basis elftal heb met namen als Schaken,mathijssen,el Ahmadi,te vrede,wilshire en in iets mindere mate Basacikoglu dan heb je gewoon een matig elftal en dat is te zien.

Ik vind het niet gek aangezien de beste spelers zijn verkocht,en de vervangers nou niet dermate top zijn omdat op te vangen.

19 september 2014 om 20:01

Schaken en Mathijsen horen helemaal niet in de basis.daar horen Kongolo en Basasiqoglu te spelen.basasikoglu is wel een goeie hoor.die heeft het bij Heerenveen echt uitstekend gedaan.en Kongolo ging zelfs mee naar Brazilie.maar ja.....rutten ziet dit waarschijnlijk anders.

Laatste keren kwam ajax telkens goed weg in de kuip. Het verschil was niet groot. Denk dat het verschil nu ook niet groot zal zijn. We zijn niet onder de indruk van Feyenoord, maar ook niet van dit Ajax. Feyenoord speelde in Enschede een goede pot en daar zag je echt wel dat ze in staat zijn tot meer. Hetzelfde dat voor ajax tegen psg gold, met het publiek erachter ben je altijd in staat meer te geven.

Zoveel berichten over Feyenoord en Ajax, we gaan het wel zien zondag. Twee teams die aan elkaar gewaagd zijn en allebei uit vorm. Hopen dat we aan de goede kant van de score staan.

Nou staat een klassieker altijd op zich en heeft Ajax het zelden makkelijk in de Kuip, maar Feyenoord is absoluut nog niet in vorm en heeft slechts twee keer gewonnen dit seizoen, beide zelfs nog met een hele hoop geluk (ado Den Haag uit en die 4-3 thuis in de El).
Ajax speelt ook nog niet geweldig maar is absoluut verder als team en kan dus zeker winnen in Rotterdam.

Ik heb donderdag de 2e helft gezien tegen Sevilla, wat een armoedig zootje! Ik heb er geen andere woorden voor. Heeft niets met geluk te maken. Niet 1 speler straalt een beetje vertrouwen, brutaliteit uit. Elk duel werd verloren, bal werd na 3 seconden weer ingeleverd. Wat een enorm niveau verschil, ik schrok er echt van! Ik heb Feyenoord nu al zo'n 40 jaar zien spelen, maar zelden zo slecht! Geen enkel idee in het spel zichtbaar.
Rutten straalt angst uit en dat straalt uit naar het elftal. Talenten worden onzeker en veranderen daardoor in veredelde amateurvoetballers, hoe spijtig ook om te zien. Vilhena, Manu, Nelom, Schaken: Totaal onzichtbaar, eredivisie onwaardig op dit moment.
Ik vrees voor Rutten en hoop voor Feyenoord dat er snel iets gebeurt.........zie bijvoorbeeld graag Ron Jans komen of een andere goede trainer met lef en een visie.

19 september 2014 om 19:28

Je moet ook een klein beetje geluk hebben. Bij Ajax gaat een slecht ingeschoten vrije trap er in. Bij Feyenoord een onthoudbare vrije trap er uit via 2x de paal geraakt te hebben. Neemt niet weg dat Ajax momenteel veel verder is, maar met een beetje meer geluk en zondag kan alles er anders uit zien.

19 september 2014 om 19:42

Een slecht ingeschoten vrije trap Lol,,,die was technisch als de pest man die bal,hij kiest bewust om die bal in de korte hoek te draaien waar alles en iedereen de lange hoek verwacht.

Verders heb je gelijk hoor met dat je ook geluk moet hebben,maar je haal er helaas wel een verkeerd voorbeeld voor aan om je punt te maken als je het mij vraagt:

Als er morgen een hele grote meteoriet inslaat op de aarde ziet de wereld er ook heel anders uit voor heel veel mensen.
Maar goed de klassieker is toch een wedstrijd apart ook al speel je zo belabberd ervoor op die voetbaldag komt het er meestal wel uit bij een slecht draaiend elftal omdat er dan wel 100% inzet getoond wordt.

Ben benieuwd zou toch voor Ajax erg lekker zijn om het gat naar Feyenoord nog verder te vergroten.

19 september 2014 om 20:20

@ AFCAdickster: Ik heb de vrijetrap van Schone tijdens het schakelen gezien. Mijn gevoel was hij in arm lengte van de keeper, dus dacht ik makkelijk houdbaar. Maar goed, schijnbaar onhoudbaar zoals jij beweert en is mijn vergelijking slecht gekozen. Bedoelde alleen maar aan te geven dat niet altijd de beste wint maar dat je ook een beetje gelukkig moet zijn. Soms zijn de verschillen zo klein dat dat net het verschil maakt. Al ben ik bang dat wij (Feyenoord) zondag wel heel veel geluk moeten hebben. Eerste gelukkige moment hebben we vermoedelijk al voor de klassieker, Immers geblesseerd.

Volgens VI vanavond is Feijenoord brandhout , nat brandhout wel te verstaan , denk dat ze behoorlijk gelijk hebben en krijgen , Ajax maakt ze totaal in , dit feijenoord mag inderdaad blij zijn wanneer ze bij de eerste 5 eindigen .
Het probleem zit hem vooral in de zeer slechte verdedigers en aanvallers , middenveld is goed,

Fred Rutten heeft gelijk. En als ik morgen de hoofdprijs in de Staatsloterij win ziet de wereld er ineens ook anders uit.

19 september 2014 om 22:31

Fredje gelooft ook nog in Sinterklaas

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren