Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Clublegende twijfelt aan Blind: ‘Goede speler, maar is het een middenvelder?’

Laatste update:
/

Ajax en Manchester United maakten zaterdagochtend bekend een akkoord te hebben gesloten over de transfer van Daley Blind naar Engeland. United betaalt Ajax zo’n 17,5 miljoen euro voor de 24-jarige verdedigende middenvelder en praat dit weekend met Blind over zijn eigen voorwaarden: daarna wordt hij medisch gekeurd. Paul Scholes is benieuwd hoe de transfer zal gaan uitpakken voor the Red Devils.

Scholes kwam van 1992 tot 2013 uit voor United en zag in die twee decennia tal van spelers komen en gaan. Zaterdag schoof hij aan bij BT Sport voor de analyse van de wedstrijd Burnley-Manchester United en werd hij meteen geconfronteerd met het nieuws dat United en Ajax akkoord zijn over Blind. “Ik ben er niet zeker van op welke positie hij zal gaan spelen bij de club”, reageerde Scholes. “Ik denk niet dat hij sterk genoeg is om als linksback te gaan spelen in Engeland.”

“En de enige andere plek waarop we hem kunnen gebruiken lijkt het middenveld te zijn, centraal. Hij is een hele goede voetballer, maar is hij ook het antwoord op de huidige problemen? We zullen geduld moeten hebben, we zullen het wel zien. We weten eigenlijk niet echt goed wat zijn positie nu is. En United kan zich geen risico’s permitteren: ze hebben degelijke, goede centrale middenvelders nodig. Blijkbaar hebben ze daar niet naar gezocht of hebben ze die niet gevonden. Blind is een goede voetballer, maar is het wel een centrale middenvelder?”, vraagt Scholes zich hardop af.

Snap jij dat Paul Scholes twijfelt aan Daley Blind?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Blind is een uitstekende speler voor het tweede elftal van United. Mooie deal voor hem en Ajax.

30 augustus 2014 om 13:28

Lekker denigrerend, denk dat blind het niet slechter zal doen dan carrick etc.

30 augustus 2014 om 15:05

Ik denk dat je carrick onderschat. Hij zal her ook niet beter doen dan Herrera, dus dat zijn al twee concurrenten die beter zijn.
Ook zal als Shaw fit is linksback zijn en niet blind.

Misschien had blind maar bij Ajax moeten blijven voor nog een jaartje

30 augustus 2014 om 15:34

Carrick is oud. Jones speelt ook wel is op CVM en is fysiek echt een beest maar voetballend is hij matig. Ik denk dat je blind best goed kan gebruiken tegen het rechter rijtje van Engeland. man U heeft dan meer balbezit en dan is Blind op z'n sterkst. Tegen de goede clubs wordt hij denk ik overlopen.

30 augustus 2014 om 16:03

Carrick is 32, kan nog minimaal 2 jaar mee en als je naar Scholes keek kan hij nog langer mee, want Scholes tot zijn 37e.

Vergeet niet dat Carrick 2 seizoenen geleden de beste middenvelder van de PL was.

30 augustus 2014 om 13:29

Ik denk dat Blind zich wel kan aanpassen aan het niveau van de PL, dat heeft hij immers ook voor de Eredivisie gedaan. Ik denk dat Blind gaat verrassen bij Manchester, het is hem in ieder geval gegund!

30 augustus 2014 om 13:32

Precies. Hij redt zich misschien wel daar, ik hoop het van harte want het is een sympathieke jongen. Er is altijd aan hem getwijfeld, maar ook tegen de beste spelers hield hij zich goed staande afgelopen zomer. Daley, succes!

30 augustus 2014 om 13:41

Aanpassen voor eredivisie niveau is wel iets anders als BPL.

30 augustus 2014 om 14:20

percies, als je ziet wie hier een succes zijn geworden.., en in het buitenland een flop..

30 augustus 2014 om 15:39

Psv-Ado

Ach Suarez, Vertonghen, Eriksen etc. konden ook gelijk op dat niveau mee, denk dat Blind er ook wel klaar voor is.

30 augustus 2014 om 16:05

Met alle respect maar Spurs en Liverpool zijn geen clubs die elk seizoen voor het kampioenschap strijden, United heeft hogere verwachtingen en ook al gaat het nu niet niet zo lekker, United "hoort" altijd boven Spurs en Liverpool.

30 augustus 2014 om 13:31

En wat wil je nu? dat mensen gaan happen op je getroll?

Ontopic: Ik ben ook zeer benieuwd hoe ze hem daar gaan gebruiken, gaan ze weer terug naar een drie mans middenveld Blind-herrera-Di Maria? of gaan ze hem toch als verdediger gebruiken? Van Gaal zal zijn ideeën al wel hebben.

30 augustus 2014 om 13:33

Waar zou je Mata in dat geval laten?

30 augustus 2014 om 13:42

hmm dat is waar, misschien zo dan? Alle nieuwe spelers zouden zo het best ingepast zijn en ook voor Rooney en RVP een goede opstelling.

gea
Rafael
Jones
Rojo
Shaw
Blind
Herrera
Di Maria
Mata
Rooney
RVP
30 augustus 2014 om 13:48

Ja dat lijkt mij een prima opstelling! Ik ben benieuwd wat van Gaal van plan is, die heeft altijd weer zijn eigen geniale ideeën.

30 augustus 2014 om 13:59

In welke opstelling je het ook neerzet, Blind zal daar niet in staan. Die gaat banken bij united en hoogstens de bekertoernooien spelen. Zoals Scholes al aangeeft is hij te zwak voor de LB in engeland en op het middenveld gaat hij het ook niet redden met zijn te lage handelingssnelheid.

30 augustus 2014 om 14:06

Ik verwacht dat hij ook de cultuur van United wil handhaven. Spelen met 2 mensen op de zijkant. Een 2 spitsen systeem en 2 controlerende mensen centraal.

Van Persie in de punt.
Rooney Mata en Di Maria voor de 3 plekken erachter.
Blind en Herera centraal.

30 augustus 2014 om 14:23

Gewoon 3-5-2 met Shaw en di maria op de flanken, blind en Herrera centraal, mata achter rooney en van persie. Achterin rojo Jones en smalling. Man united moet alleen nog een sterke verdediger halen, een leider achter, dan kan smalling eruit

30 augustus 2014 om 14:46

Op 10 achter RVP en wazza

30 augustus 2014 om 14:08

Blind is nauwelijks een antwoord op Uniteds problemen. Blind heeft een goede pass en overzicht maar komt qua snelheid en tackle gewoon tekort. Hopen dat Vidal nog lukt.

30 augustus 2014 om 14:28

Gezien alle blessures bij United is hij de ideale twaalfde man, maar kwalitatief gezien komt hij op iedere positie te kort om basisspeler te worden. Maar ach wie weet heeft Louis nog een verrassing in petto.

30 augustus 2014 om 14:30

Ik wordt wat moe van iedereen die als eerste snel een reactie meer zet bij alle stukken over blind om snel te zeggen dat hij te kort komt en dit in zo'n beetje alle gevallen niet onderbouwt.

Waarom gaat hij dan bij het tweede spelen, 18 miljoen lijkt me wat veel voor een speler voor het tweede en waarom denk je dan dat hij niet in het eerste kan spelen, komt hij te kort en waarom denk je dan dat hij te kort komt.

30 augustus 2014 om 15:45

Hy komt tekort gozer ik gun het hem ook maar hy komt echt op zoveel punten tekort ...mooie deal voor ajax over 2 jaar speelt die ook bij southamton

30 augustus 2014 om 13:30

Bij PSV blijft Depay, bij Feyenoord blijft Clasie en bij ons zijn net Siem en Daley vertrokken, Eto'o komt niet.. geweldig weer hoor!

Mijn leven lang ben ik Ajax fan , heb Jopie in de Meer zien voetballen , en dan weet je dat je voor altijd verkocht bent. Maar de club wordt nu stelselmatig kapot gemaakt door een stel ziekelijke geldwolven ( Overmars en vdsar , die alleen maar aan geld kunnen denken). Er wacht straks weer een overvette bonus omdat de financiële resultaten van het bedrijf ( een voetbalclub is het allang niet meer ) weer geweldig zijn . Intussen is het voetbal werkelijk van een onthutsend niveau en wordt je als supporter gedwongen om naar spelers als Andersen, vdr Hoorn, Serero, Duarte, Sigthórsson etc te kijken. Schöne is nu de held, de kinderhand is snel gevuld. Natuurlijk wordt Blind verkocht , geld gaat voor alles. Ik zeg niet dat Blind niet te vervangen is , maar daar zit dus het probleem: er wordt geen speler gekocht die ook maar een beetje in de buurt komt . Alles staat op de bank ( door Marc Netto ), meer dan 100 miljoen , terwijl het ooit zo was , dat het kapitaal op het veld diende te staan . Verwacht ook niets van de Rvc, wat dat zijn ook louter zakkenvullers uit het bedrijfsleven , ook voor hen zijn alleen de financiën relevant. Grootste teleurstelling is nog v. Duijvenbode, niets hoor je van die man. Wim Jonk , de eenzame ziel , wilde een paar miljoen voor de jeugdopleiding ( waar we eindelijk de eerste vruchten van zien ) , maar die wordt afgescheept met een fooi , en eigenlijk een lastpost gevonden. Ajax heeft de laatste decennia aan diverse ziektes geleden , bestuurlijk en technisch, maar het huidige beleid heeft de voetballiefhebber helemaal niets meer te bieden. Een schande en ik heb er werkelijk verdriet van.

30 augustus 2014 om 13:35

@vdvaart: wie moet Ajax nu dan nog gaan kopen? De vervanger is al in huis met Viergever. Maar ben het met je eens dat ze wel eens wat risico mogen nemen. Beter een echte aankoop dan drie halve (viergever, Duarte en vd Hoorn). Allemaal behoorlijk prijzige net-niet spelers. Het is ook triest als -met alle respect- Schöne de beste speler is. Maar jullie worden 4x kampioen dusja, zo erg is het toch niet?

30 augustus 2014 om 13:36

Ach bij Feyenoord zijn ook pelle, janmaat, de vrij en bmi vertrokken... Dus zo slecht hebben jullie het niet met een speler die altijd geblesseerd is en blind die vertrekken voor te veel geld

30 augustus 2014 om 13:37

Ik deel je mening volledig. Ajax stelde al niet veel voor en ieder jaar tegen einde augustus nog minder. Moeilijk om je weer op te peppen en weer een wedstrijd te kijken. Vrees dat het weer kromme tenen werk wordt voorlopig.

30 augustus 2014 om 13:37

Het Glas is altijd half leeg he. Jezus, het is ook nooit goed. jullie zijj 4x op rij kampioen geworden, met beleid waar menig club jaloers op is. Dat de beste spelers weggaan, is toch logisch als je de eredivisie bekijkt. Voor 30 miljoen verkocht, prima resultaat, en 100 mil op de bank. Wie moeten ze volgens jou kopen dan?

30 augustus 2014 om 13:42

Ik snap je niet helemaal hoor. De resultaten onder dit bestuur zijn er, 4 x kampioen en concurrerend in de CL (al was het iedere keer nét niet). De sfeer in de ArenA is nog nooit zo goed geweest.
Jonk heeft trouwens de helft gekregen wat hij gevraagd heeft en er zal volgend jaar waarschijnlijk weer hetzelfde bedrag in gestoken worden.
En de kwestie van het geld uitgeven: het is ook nooit goed, eerst wordt er geklaagd over scheve verhoudingen in de kleedkamer door de hoge salarissen en belachelijke transfer sommen en nu doen ze er wat aan en zijn ze voorzichtiger en is het wéér niet goed...

30 augustus 2014 om 13:43

Er word idd overdreven aan het beleid gehouden van eigen jeugd en verstandige aankopen...
Dan heb ik het liever zoals PSV. Jeugd en wat gaten opvullen met aankopen

30 augustus 2014 om 14:06

@vd.vaart...

Ik roep het al weken inderdaad.. Ik kon het niet meer eens met je zijn.

30 augustus 2014 om 14:20

Het is jammer dat de topspelers inderdaad altijd weg gaan, maar ik heb er vertrouwen in dat het voor een hoger plan is: stadion kopen bijvoorbeeld en dat is op de lange termijn alleen maar goed! Scheelt 12 miljoen huur per jaar, kan je salarishuis vergroten en kan je dus als club daadwerkelijk groeien. Andere manieren zijn er voor Ajax niet om te groeien.. Dus niet te kortzichtig, Vd Sar Overmars en de Boer willen niets dan het beste voor ons aller Ajax!

30 augustus 2014 om 15:36

@Vdvaart: als supporter is het logisch dat sportieve aspect voor alles gaat, je bent immers niet fan van een bepaalde commissaris. Helaas is Ajax naast een voetbalclub een beursgenoteerd bedrijf dat haar aandeelhouders tevreden moet houden. Als Manchester United langskomt met bijna 18 miljoen euro, dan verkoopt ieder weldenkend mens Blind direct. Dat Ajax er niet op vooruit gaat op sportief gebied is in dit geval uitstekend te verantwoorden met de gespekte bankrekening. Daarnaast is er met Viergever een prima vervanger in huis gehaald.

Ik kan altijd wel genieten van de sceptische houding van Scholes in de media.

Ben het volledig met Scholes eens, hij is duidelijk niet goed genoeg voor linksback. Ik denk persoonlijk dat hij hem gebruikt als LWB in zijn 5-3-2 systeem, dan kan hij uit de verf komen. Als centrale mid is hij niet goed genoeg qua handelingssnelheid en pure power en snelheid.

United moet basismateriaal kopen want Blind is niet de speler die wedstrijden voor ze gaat winnen tegen City en Chelsea laat staan de CL volgend seizoen mocht United in de top 4 eindigen.

Ik vind blind een hele goeie speler maar ik weet niet of hij echt die speler is die de wedstrijden verandert

Blind kan goed verdedigen, is positioneel erg sterk, heeft goed inzicht én is een erg goede passer. Ik denk dat hij nog wel wat mensen gaat verbazen wanneer hij op de CVM komt te spelen Bij united, maar verwacht tegelijkertijd dat hij wel wat tijd nodig zal hebben om zich aan het niveau van United en de PL op te trekken

30 augustus 2014 om 13:29

Zoiets had ik ook in gedachten. Waarschijnlijk wordt hij eerst het pispaaltje van de selectie, en snoert daarna weer iedereen de mond. Dat pad lijkt gewoon voor hem weggelegd, waar die ook komt. Bij Ajax was het zo, bij het Nederlands elftal ook en het verbaast me niet als het bij United ook zo wordt.

30 augustus 2014 om 13:32

Goed verdedigen? Ik vind totaal van niet.

30 augustus 2014 om 13:36

@majestics

Ok. Ik zal mijn mening bijstelling omdat jij dat niet vindt, niet om de wedstrijden die ik zelf van blind zie

30 augustus 2014 om 14:22

Zo geweldig verdedigt Blind niet hoor, Blind is vooral goed in positie kiezen, passen en met een keer raken. Maar verdedigen? Nee... Of zal ik ook maar mijn mening bijstellen omdat jij vindt dat ie goed verdedigt en niet kijken naar de keren dat ie op snelheid wordt geklopt door buitenspelers?

30 augustus 2014 om 16:28

@roduboss
Jij hebt het over blind op LB en ik heb het over blind op Cvm. Dat zijn heel andere manieren van verdedigen.
Buitenspelers komt hij daar niet tegen en juist inzicht en posities kiezen (wat we beiden aangeven als 1 van zijn kwaliteiten) zijn hier essentieel.
Dus ja...ik zou me mening bijstellen ja

30 augustus 2014 om 16:39

Niks tegen jou threelions, hierin verschillen we van mening maar ik krijg telkens de indruk dat andere mensen hele lage standards hebben tegenwoordig. Een Van Dijk wordt helemaal opgehemeld maar die werd juist aan alle kanten voorbijgelopen in de CL bijvoorbeeld.

30 augustus 2014 om 13:36

Goed verdedigen? Afgelopen zomer was er een wk in Brazilie. Daar werd hij juist vaak van de bal gezet.

30 augustus 2014 om 13:37

Hoe vaak?

Heel Spanje was drama op het WK, maar ik zou toch blij zijn als ze oa Ramos, Iniesta naar manchester zouden halen

30 augustus 2014 om 14:20

Werd een aantal keren van de bal af gezet. En makkelijk.

30 augustus 2014 om 15:59

@ arepa

Klopt, maar dat gebeurde bi de Vrij, Janmaat en Martens Indi ook. Wat dat betreft waren alle Eredivisie spelers wisselvallig.

30 augustus 2014 om 16:07

Afca_leeds

Als je goed had gelezen zag je dat ik reageerde op threelions. De discussie ging alleen over Blind.

Je heb wel gelijk dat die andere ook wisselvallig waren.

30 augustus 2014 om 14:04

Ik denk dat hij vooralsnog vooral op de plek van Ashley Young gaat spelen (linkshalf/linksback).

Blind is zo traag als een amateur voetballer, kan me niet voorstellen dat hij zal slagen bij United. Als er 1 competitie is waar je explosiviteit nodig heb dan is het de premier league wel..

30 augustus 2014 om 14:20

Zo traag als een amateur voetballer... natuurlijk zijn alle profs sneller dan de amateurs van Lienden het 6e...

Blind is een controleur. Je zou hem eventueel als CM kunnen gebruiken, maar ik weet niet of hij daar genoeg loopvermogen voor heeft. Eenzelfde soort rol als Pirlo had onder conte zou misschien kunnen, maar ik heb niet zoveel vertrouwen in de spelmakende kwaliteiten van Blind.

Ik snap het wel want hij word als linksback erefivisie er al uitgelopen kan je nagaan pl. Hij is op meerdere posities goed maar nergens ECHT goed.

Linksback sowieso niet daar viel de me altijd al tegen, op het middenveld prima in de eredivisie waar je 10 seconde langer de tijd krijgt dan in de PL. Dus moet het allemaal nog maar zien of die het daar gaat redden..

Blind verspeelt hier zijn plek in Oranje mee. Van Gaal redt op deze manier de kerst niet bij het zwalkende United.

Mist handelingssnelheid.

Hij speelt te veel in één tempo voor het absolute topniveau. Ik denk dan ook niet dat Blind een belangrijke speler voor Man Utd kan gaan worden. Van Gaal heeft er wel een handje van om spelers uit de Nederlandse competitie naar grote buitenlandse topclubs te halen, zonder dat ze echt wat toe kunnen voegen. Bij Bayern was dit met Pranjic en Braafheid namelijk ook het geval.

Ik ben net als Scholes benieuwd wat Van Gaal met Blind van plan is. Als linksback mist hij snelheid en als middenvelder handelingssnelheid. Maar goed, ik heb me wel eens eerder vergist in de potentie van Blind.....

30 augustus 2014 om 13:39

Maar het kan ook zijn dat Blind een gevalletje Müller word, Van Gaal heeft wel een kijk op spelers waar hij van weet dat ze kunnen groeien; Braafheid was inderdaad minder maar Blind heeft ook al bewezen dat hij zich heeft kunnen aanpassen aan een hoger niveau en ik hoop dan ook dat hij dit ook in de PL waar kan maken.

30 augustus 2014 om 13:45

@ bootsjungen

Van Gaal is goed met de eigen jeugd bij een club. Echter, de aankopen van Van Gaal zijn vaak minder fortuinlijk. Daar zit hij nogal eens volledig mis. Ik heb mijn twijfels bij Blind en denk niet dat hij echt een belangrijke speler voor Man Utd kan worden. Ik hoop het uiteraard wel.

30 augustus 2014 om 13:57

Zeer realistische kijk op Daley. Ik vind het absoluut geen slechte voetballer, maar vind hem ook enorm gehyped na het WK. Na die twee leuke lange passen (waarvoor hij enorm veel tijd had omdat er totaal geen druk gezet werd) was hij opeens een wereldspeler.
Echter bleek ook gelijk dat hij als LB een extra man in zijn rug nodig heeft (5-3-2)om zijn gebrek aan snelheid en positionering te compenseren, en hij op het middenveld gewoon zwaar onder de maat speelde vanwege zijn lage handelingssnelheid.
Weggegooid geld, helaas...

30 augustus 2014 om 14:31

Hij heeft ook cocu, kluivert naar barca gehaald, had ook robben naar Bayern gehaald. Wat je zegt slaat dus nergens op.

30 augustus 2014 om 15:56

@ Marrieaandebal

Robben ging niet vanuit de Eredivisie naar Bayern Munchen, maar kwam van Real Madrid. Kluivert en Coco, dat is meer dan een decennia geleden en toen kon het Nederlandse voetbal zich nog meten met de internationale top. Kijk eens naar het recente verleden en dan met name naar zijn aankopen bij Bayern Munchen. Pranjic en Braafheid haalde hij daarheen en beiden hebben het niet gered.

Dit gaat helemaal goed komen. Blind is technisch erg goed en speelt simpel. Natuurlijk zal blind niet snel de persoon zijn die qua creativiteit dingen veranderd, maar hij zorgt wel dat de bal goed rond gaat en dat niet alle looplijnen verpest. Onderschat het niveau van ajax niet, fysiek zijn de nederlandse clubs niet, maar wel erg goed in het positiespel. Blind gaat waarschijnlijk op links spelen tot shaw terug is en dan centraal, komt helemaal goed.

Scholes heeft er wel een prima kijk op, lijkt me. De beste middenvelder die ik de afgelopen 15 jaar heb zien spelen, wat een inzicht en passing. Alleen jammer van zijn "inability to tackle".

Blind wordt bij een satellietclub van Manchester United als huurling gestald..anders is de transfer niet te verklaren.

miskoop nummer..... heeft 1 goede bal gegeven op het WK en daar deze transfer mee verdient... komt fysiek te kort en laat zich vaak kinderlijk eenvoudig weg zetten... afgelopen weekend nog bij het 3e doelpunt van PSV

Axel Witsel lijkt me overigens wel een goede cm voor United.

Voor de verdediging moeten ze Van Dijk nog even binnenhalen. 😏

Blind wordt gehaald voor die 5-3-2/3-5-2 opstelling van Van Gaal. Hij gaat zeker aan de zijkant spelen en soms als controleur. Ik ben benieuwd naar 't resultaat.
Ik denk niet dat hij het slecht zal doen, maar ook niet heel fantastisch ofzo, met andere woorden, hij zal het probleem niet oplossen.

Wel vraag ik me af waarom Luke Shaw werd gehaald.

30 augustus 2014 om 14:42

Omdat het een goede jonge back is?

Grappig dat iedereen blijft roepen dat blind traag is..kan me nog wel een artikel herinneren waaruit bleek dat ie 1 van de snelste was van de selectie ( 2 jaar geleden ofzo) hij heeft alleen geen startsnelheid. Maar zinn handelingssnelheid ,positionering en passing zijn prima in orde en heeft ook nog een zeer goede tackel in huis! Denk wel dat ie eerst naar de subtop had moeten gaan maar blind blijft mij verbazen met de stappen die ie zet dus waarom nu niet?

Ik had dan liever gezien dat ze de Jong hadden gehaald. Blind heeft in principe voor zijn kunnen een goed WK gespeeld, maar ik wil er wel even bij vermelden dat hij achter zich nog Bmi, Vlaar had en naast zich de Jong die het een en ander nog voor hem konden compenseren. Daarnaast heb ik Blind, op een paar momenten na, niets meer zien doen dan tikkie breed of tikkie terug.

Verder denk ik dat Shaw in potentie wel de betere linksback is en als centrale middenvelder moet ik ook maar afwachten of Blind het niveau aankan. Maar goed, hij heeft me in ieder geval verrast op het WK en hopelijk doet hij dat nu weer bij United.

Lijkt me sterk dat hij linksback gaat spelen. Hij heeft niet de snelheid die daarvoor nodig is, zeker in de Premier League. Bovendien kunnen Shaw en Rojo daar ook spelen. Sowieso komt hij beter tot zijn recht in de positie van een controlerende middenvelder, dat heeft hij de laatste seizoenen bij Ajax wel laten zien. Hij moet het toch meer hebben van zijn passing en zijn tactisch inzicht.

Blind is een goede voetballer, maar hij kan niet tegen de kracht en snelheid van de Engelse competitie op. Hij rendeert uitstekend bij Ajax omdat hij het speltempo kon betalen.

De goal die Mexico maakte tegen Nederland geeft echter precies het probleem van Blind weer. Hij liet zijn man lopen en kon het qua snelheid en fysiek niet compenseren. Meestal staat hij uitstekend gepositioneerd, maar wanneer dat niet gebeurt levert het meteen een enorm probleem op. United heeft meer een killer nodig.. De verdediging is namelijk niet betrouwbaar genoeg..

Ik vind het knap wat Blind gepresteerd heeft, maar ik zie hem nou niet heel veel toevoegen aan United eerlijk gezegd. Als je van Vidal naar Blind gaat is dat toch wel even slikken. Prima speler en haakte vrij goed aan op het WK, maar United mikt toch meestal op betere spelers zou je denken. Ben heel benieuwd.

Overigens is het WK wel een zegen geweest voor onze competitie en het aanzien daarvan. Eerst werden we niet serieus genomen en nu kopen ze blind voor 17 miljoen en ook spelers als Depay en Wijnaldum zijn opeens veel meer waard. En clubs durven de gok te nemen omdat ze op het WK hebben kunnen zien dat spelers uit de eredivisie best aan kunnen haken.

Oke hierdoor vertrekken dus wel al onze goede spelers maar als je er dit soort bedragen voor krijgt kun je daar toch weer verder mee. Wat een geld voor Blind zeg. Ik hoop dat Ajax niks terughaalt, dan stijgen de kampioens kansen voor PSV aanzienlijk

Van Gaal gaat er wat van maken en blind gaat aanhaken op het niveau.

Ajax daarentegen levert enorm veel kwaliteit in. Viergever op 6 is gewoon matig. Doet het leuk, maar op die positie met het speelstijl van Ajax heb je iemand anders nodig. Die jongen van Heerenveen die mogelijk nog komt is volgens mij een aanvallendere type.
Ajax heeft veel geld, als er al een goede basis aan talenten staat, zou ik toch eens twee spelers van 15 miljoen opkopen, spelers die direct wat toevoegen en nog een restwaarde hebben en die voor minimaal 15 miljoen weer zullen vertrekken. Anders maak je nooit stappen vooruit.

Blind heeft de handelingssnelheid niet voor het middenveld niet ben ik bang. Ook geen idee waarom van Gaal hem haalt. Het beste zou hij nog passen als LCV in het WK systeem, dat voerde hij goed uit en daar ligt ook wel een kans bij United. Linksback kan uiteraard ook, maar daar heeft van Gaal er al 2 van gehaald.

Het is de vraag of ie wekelijks een hoog niveau kan halen. Het is een goede cvm. Die nu gaat leren om soms de beuk erin te gooien

Blind is een prima speler maar ik ben bang dat hij als linksback fysiek tekort komt. Het middenveld zou voor hem wel moeten kunnen.

Deze slome slak kan niks in de PL, overklaste speler.

Daar gaat Man U dan met hun "top aankopen"...

Van een top verdediging naar middelmaat en misschien nog net eronder... Verdedigend middenveld ook min of meer hetzelfde verhaal.

Ik weet niet hoeveel ze nu in totaal hebben uitgegeven voor die handvol spelers die ze hebben gekocht. Maar voor dat was ze voor Shaw en Di Maria hebben betaald hadden ze toch echt 3-4 toppers kunnen halen. Shaw is dan wel voor de verdediging gehaald.. Maar hij zal echt niet de oplossing voor de problemen achterin zijn.
Di Maria was eigenlijk helemaal niet nodig aangezien het op aanvallend gebied echt niet zo dramatisch is. Of hij bij Man U ook dat gaat brengen wat hij bij Real deed? Dat is ook nog maar de vraag.

Ik ben benieuwd wat ze er dit seizoen van zullen maken... Als ze het Europees voetbal weer mislopen dan kunnen ze volgend jaar ook de eventuele toppers vergeten.

Precies dezelfde reacties over Blind als in zijn beginperiode bij Ajax. Als iemand zich wel heeft bewezen is het Blind wel. Haalde nooit een onvoldoende bij het Nederlands Elftal. Blind, bewijs het maar!

Scholes slaat de spijker op z'n kop. Blind is geen LB en zal ook geen antwoord zijn op de problemen die Man Utd op dit moment kent.

Scoles is niet van gisteren.ik vind ook dat van Gaal met vuur speelt door zulke matige spelers aan te trekken en vast te houden aan zn 3-5-2 systeem.

Blind is al Lb gehaald omdat Rojo centraal gaat spelen wat hij ook deed bij Sporting en bij Argentinie
Daarnaast is Shaw nog niet klaar voor een heel seizoen Pl (premier league)

Wanneer Shaw klaar is voor de vaste LB positie zal Blind naar het middenveld verhuizen de nummer 6 is (CVM) is de zwakste positie bij Man U

30 augustus 2014 om 14:45

waarom is Shaw niet klaar voor een seizoen premier league maar blind wel. Tot dusver heeft Shaww heel wat meer wedstrijden dan blind in de PL gespeeld

De heer van Gaal zal wel iets meer verstand van voetbal hebben dan de meeste hier op VZ. Als Blind niet goed genoeg is, had Van Gaal Blind niet gehaald. Hij haalde Muller ook van de amateurs op (als ik me niet vergis) bij bayern. We moeten het maar zien wat Blind bij Man U gaat doen, ik denk dat hij het wel gaat redden.

Paul je hebt gelijk . Ajax heeft de hoofdprijs. En jullie niet het antwoord op de probleem. Blind is niet dat speler

Blind is een totaal andere speler dan Scholes. Maar heeft ook andere kwaliteiten. Ik denk dat hij gekocht is om Rooney en van Persie te lanceren. Hij heeft nu eenmaal een goede pass.
Mocht het daar niet lukken met hem, dan is hij altijd weer welkom bij Ajax!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren