Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ook Feyenoord wil met beloften in Jupiler League: ‘Aansluiten in 2015’

Laatste update:

Feyenoord wil in navolging van Ajax, PSV en FC Twente ook met een beloftenelftal naar de Jupiler League. Momenteel is er een pilot gaande met de drie clubs en na die periode van twee jaar wordt bekeken hoe het verder gaat met eventuele deelname van de beloftenteams. Feyenoord heeft interesse in deelname met een tweede team, maar dat gaat dan wel ten koste van de samenwerking met Excelsior.

/

Dat Feyenoord in eerste instantie niet wilde deelnemen aan de pilot had te maken met de kostenpost van 700.000 euro, zo geeft directeur Martin van Geel te kennen aan het Algemeen Dagblad. “We willen nu wel graag aansluiten in 2015 en hopen dat wij dan ook kunnen worden toegevoegd.”

Volgens Van Geel gaat eventuele toetreding tot de Jupiler League met Jong Feyenoord wel ten koste van de samenwerking met Excelsior. “We kunnen niet én spelers leveren aan Excelsior én spelers opstellen in ons beloftenteam in de Jupiler League. Zoveel spelers hebben we niet eens”, klinkt het.

Beloftenteams in de Jupiler League, een goed idee?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dan zal er binnenkort wel weer een jupilerleagueclub failliet verklaard worden.

8 april 2014 om 18:05

Zou je dan niet juist een soort promotie/degradatiesysteem kunnen maken voor de belofteteams. Ajax, twente en psv spelen nu Jupiler. Het team dat van deze drie het slechtst presteert gaat er aan het einde van het seizoen uit, de kampioen van de beloften komt er indien gewenst bij. Op deze manier hebben de beloftenteams ook iets om voor te spelen. Mij lijkt dat dit zowel de beloftencompetitie als de jupiler ten goede komt.

8 april 2014 om 18:59

Klinkt prima. En dan het 2e elftal de jupiler league in! Vooral die promotie/degradatie regeling moet beter, meer promoties uit hoofdklasses. Ook al willen ze dat niet. De eredivisie mag trouwens ook wel naar 20 teams!

8 april 2014 om 19:03

Ik wou alleen even melden dat ik dit ren geweldig idee vind!

8 april 2014 om 19:03

Maar er zijn 2 beloften competities, dus dan zou volgens jou alleen de beste beloftenteam handhaven? En wat dacht je van de economische onzekerheid? Een club als Den bosch kan hun jeugd team sws niet sturen, en ze kunnen nooit 700 000 neerlegge voor een seizoen

8 april 2014 om 19:08

Een club als Den Bosch speelt zelf al Jupiler League en zou dus nooit met hun tweede elftal kunnen promoveren zolang dat aanhoud.

8 april 2014 om 19:33

Dan klopt ziin theorie hierboven toch niet? Want jong den bosch speelt ook hoogste beloften competitie! Maar het was een voorbeeld over de financiën

8 april 2014 om 22:17

Er is geen hoogste beloftencompetitie. Er is maar 1 beloftencompetitie, die bestaat uit 2 gelijkwaardige poules.
De winnaars van beide poules strijden aan het eind van het seizoen om kampioen van de beloften. Deze zou je dan kunnen laten promoveren naar de Jupiler League.

8 april 2014 om 23:51

Wat Runtelaar zegt. Het zou inderdaad lastig worden wanneer een team als Den Bosch zou promoveren, dat kan dan dus niet. Maar ik vind dat een betere oplossing dan het huidige systeem waren in Jong ajax, twente en psv eigenlijk voor spek en bonen mee doen in een competitie die voor de andere ploegen van groot belang is. Door dit systeem in te voeren zullen de beloften teams ook iets hebben om voor te strijden.

9 april 2014 om 00:22

Nou ja, gelijkwaardig, volgens mij heeft Poule B sterkere teams dan Poule A.

Maar ik hoor verder niemand over de verplichte promotie/degradatie van en naar de Jupiler League vanuit de Topklasse. Die gaat er met ingang van 2015 toch echt komen, dus wat moeten we dan?

Twee verschillende promotie/degrdatie systemen aanhouden omdat de profs graag hun talenten op hoger niveau willen blijven ontwikkelen? Gaat toch nergens over!

Beste oplossing is gewoon de beloftenteams in de beloftencompetitie, de grootste talenten verhuren aan clubs in de Jupiler League/eredivisie (zo maken zij ook minuten en ontwikkelen zij zich ook en doen zij veel meer ervaring op dan nu het geval is). De promotie/degradatie doorvoeren tussen de Jupiler League en Topklasse waardoor je vers bloed krijgt en de clubs zonder (eigenlijke) bestaansrecht niet langer onnodig in een competitie gehouden worden zodat zij weer opnieuw met een schone lei kunnen gaan bouwen. Daarnaast moet de Topklasse dan wel een semi-profstatus krijgen vind ik, nu is de competitie officieel nog volledig amateur.

Dan ook normale licentie-eisen voor de Topklasse, zoals nu ook al hebben mbt bijvoorbeeld de accommodatie van een club. Maar de regels omtrent belastingen (loonbelasting etc.) mogen wel aangescherpt worden. Dan gaan ook die clubs professioneler en efficiënter aan de slag.

Die clubs moeten wel bewogen worden om ook water bij de wijn te gaan doen, want zoals een voorzitter van AFC (arrogante kwal is het) over promotie praat, dan kunnen we nog heel lang wachten en die tijd hebben we niet meer. Het Nederlandse voetbal is achterhaald, mede door de gesloten competitiestructuur, waardoor we door de jaren heen financiële doorrot hebben gekregen in de onderste regionen.

Het voetbal is ziek en de beloftenteams zijn vooralsnog niet het medicijn gebleken. Tijd om die clubs op hun plaats te zetten en het op een andere manier op te lossen.

Dag later: "ook ADO Den Haag wil met beloften naar Jupiler League: Aansluiten in 2015."

9 april 2014 om 09:36

Ja, en Heracles, RKC en Willem II draaien ook geweldig mee in Beloftencompetitie poule A en poule B.

Knvb moet in zien dat zij dit jaar geweldig de plank mis hebben geslagen met die beloftenteams.
Beloftenteams horen niet in de Jupiler League, maar in de beloftencompetitie. Wegwezen ermee, competitievervalsing!

9 april 2014 om 12:06

Mooi verwoord. Ben er helemaal mee eens!

ik ben tegen de beloften team in de jupiler league.
Het is gewoon pure competitie vervalsing. De ene week speelt dordrecht tegen een sterk elftal met spelers die regelmatig in 'het grote ajax' spelen en de week daarna speelt willem 2 tegen een B-elftal. (voorbeeld)

8 april 2014 om 17:49

Ik ben er opzich niet tegen dat er beloften teams in de JL spelen, maar dan moet de opzet veranderd worden. Van tevoren een vaste selectie inscrijven, die alleen in de winterstop gewijzigd kan worden.

8 april 2014 om 18:05

Dat is inderdaad de meest faire oplossing, zo gaat dat ook in Spanje en Duitsland. Maarja, zullen de beloftenelftallen wel niet mee akkoord gaan.

8 april 2014 om 18:05

ja inderdaad, maar dat zorgt er voor dat spelers die herstellende zijn van een blessure niet geen ritme meer kunnen opdoen..

8 april 2014 om 19:01

Ik ben in dat geval, voor het idee dat je na een blessure, waarin iemand langer dan een maand afwezig is, men 2 wedstrijden ritme mag opdoen.

8 april 2014 om 19:04

Ik ben het een met Ivo, want ik vind de beloften er wel juist thuis horen. Het tweede niveau hoort in alles het tweede niveau te zijn, dus als je beloftes goed genoeg zijn voor dat niveau laat ze daar dan ook spelen, helpt het niveau omhoog. Zoals Ivo voorstelt is het allemaal wat eerlijker en wat betreft skes14, dat moeten dergelijke spelers maar in het eerste doen. Wat wel lastiger is dat men minder makkelijk bij blessures je een jeugdspeler kan inbrengen, bv als je 2 linksbacks uit de roulatie zijn.

8 april 2014 om 19:13

als je zegt dat ze dat maar in het eerste moeten doen dan snap je het hele idee van ritme opdoen niet.
Verder snap ik je mening wel en met de nodige aanpassingen zou het een stuk eerlijker kunnen worden. Dat moet dan wel gebeuren want op deze manier is het simpelweg niet fair.

8 april 2014 om 19:51

Ze zouden er ook de voorwaarde in kunnen brengen dat spelers van Jong wel bij het eerste mee mogen doen (een max. aantal keer), maar spelers van 1 niet bij Jong. Zo voorkom je dat teams de ene week tegen Siem de Jong komen te staan, en de andere week tegen van den Boomen

9 april 2014 om 00:17

Nou, je zou ze gewoon rustig wat speeltijd kunnen gunnen. Gewoon kwartiertje eerst, dan een helft, dan 60 min en dan vol? Dat zou ook kunnen ipv wedstrijdjes bij de beloftes

8 april 2014 om 19:26

klopt als een bus!pak de opstellingen van jong ajax aan het begin van het seizoen er maar bij. Bijvoorbeeld cillesen en veldman speelde toen in jong ajax en beide zijn ondertussen international geworden. Totaal niet fair.

Ik vind het een goed idee dat we in Nederland zo intensief bezig zijn met de jeugd erbij, maar ik vind dat we dan als land nog een 3de liga erbij moeten doen voor profclubs, kijk maar naar de Bundesliga, daar spelen de 2de elftallen ook en zo kan je meerdere jeugdelftallen de profwereld in sturen, ik las een artikel dat ook AZ de Jupiler league in wil, dit is allemaal wel leuk en moeten we zeker toejuichen, maar wel een extra niveau erbij, zo is de Jupiler ook spannend aangezien we een degradatie-effect toevoegen.

8 april 2014 om 18:03

Hoe wil je in Nederland nog een 3e niveau voor profclubs invoeren als in de 2e divisie al geen cent te makken is?

8 april 2014 om 18:05

Dat is inderdaad het kutte, misschien dat we anders de jeugdteams bij de topklasses doen, of hoofdklasse. (wat is het hoogste niveau voor amateurs in nl? haal die 2 altijd door elkaar)

8 april 2014 om 19:29

Topklasse is het hoogste niveau voor amateurs in NL.

9 april 2014 om 10:18

Ook wel aardig, maar de zaterdagamateurs van Ajax spelen reeds in de hoofdklasse en kunnen zelfs nog promoveren naar de topklasse, krijg je hetzelfde probleem.. Daarbij zijn de spelers bij Jong Ajax wel allen fullprof, dus dat is ook oneerlijk tov de tegenstanders..

8 april 2014 om 18:10

Ik ben het met je eens dat je moet kunnen degraderen uit de jupilerleague maar een 3de divisie betaald voetbal erbij maken gaat wat te ver. Er zijn genoeg clubs die nu al niet aan de eisen voldoen en er komen maar weinig mensen op af. Dat zal nog erger worden als er een 3de divisie bij komt. Nederland is als land te klein voor 60 BVO's. Je kan natuurlijk wel semi profs weer gaan invoeren maar zal dat goed zijn voor het niveau???
Duitsland is een stuk groter dan Nederland waardoor er op het derde niveau ook de stadions volzitten maar ik betwijfel of dat in Nederland zal gaan lukken.

8 april 2014 om 18:29

Ik denk dat semiprofessioneel voetbal toestaan de redding is voor de jupiler league. Dan kunnen de uitstekende spelers uit de topklasse hetzelfde een biveau hoger gaan doen. Nu kan je er geen baan bij hebben op het tweede niveau omdat je prof moet zijn. Veel spelers verdienen niet genoeg dan omdat de clubs het niet kunnen betalen. Dus kiezen ze voor de Topklasse en een baan ipv full prof zijn. Voor de clubs is het ook ideaal omdat ze van de verplichting van 16 full profs af zijn en daardoor makkelijker rondkomen en dus minder snel failliet gaan. Heb je ook die afzichtelijke beloftenelftallen niet meer nodig en de overgang tussen Topklasse en Jupiler League is minder groot.

8 april 2014 om 18:32

Vind ik al jaren dan kan je evt nog een derde divisie erbij doen

8 april 2014 om 18:46

Beste reactie in dit topic. Gewoon zorgen voor een gezonde voetbalpiramide.

8 april 2014 om 19:06

Ik zou alle belofteteams samen voegen met de Bvo's en semiprofs tot aan de eredivisie. Ze spelen grotendeels op hetzelfde niveau. Weg met die rare beloftencompetities. Introduceer 3 prof leagues en 1 semiprof. Allemaal met degradatie en promotie.

Dit is ook wel wat voor heerenveen vind ik die doen het de laatste jaren volgens mij best goed in beloftencompetities, dus lijkt tijd voor een stapje hogerop

8 april 2014 om 18:17

Heerenveen speelt vaak in Duitsland oefenwedstrijden met de beloften voor meer tegenstand

8 april 2014 om 19:05

Heerenveen wilde zelf niet een belofteteam in de jupiler league vorig jaar, daardoor is jong psv toen toegevoegd.

8 april 2014 om 22:28

Klopt, was toen financieel niet haalbaar.
Maar misschien ook in 2015, net als Feyenoord nu aangeeft.

Logisch, het niveau wat er overgebleven is bij de beloften is niet hoog genoeg.
Met Excelsior wordt er toch nog amper samengewerkt. Zullen de Excelsior supporters ook blij mee zijn aangezien ze dan geen Feyenoord 2 meer genoemd worden.
Qua niveau moet Feyenoord ook wel meekunnen in de JL. Ze zullen zeker niet minder zijn dan Twente, Ajax of PSV aangezien we tegen die tijd waarschijnlijk ook een wat bredere (en betere) selectie hebben. Ook komt er weer genoeg jeugd aan.

Al vind ik het allemaal wel een beetje zonder voor de Jupilerclubs. Eigenlijk horen de tweede elftallen van Bvo's hier niet thuis.

Het is oneerlijk want jupiler clubs kunnen wel promoveren maar hun niet. Maar ze kunnen ze wel punten afsnoepen in de weg naar de top. Terwijl ze zelf niks hebben aan die punten. Het is dat ze veel rouleren en proberen maar eigenlijk zijn ze toch van een heel ander niveau

8 april 2014 om 20:04

Het is ook oneerlijk dat er verschillen JL clubs zijn die zich BVO noemen maar hun zaken zo slecht voor elkaar hebben dat ze gedurende het seizoen failliet gaan.

Dit is geen ideale situatie maar het is ook iets wat de JL clubs over zichzelf hebben afgeroepen. Daarnaast is het een pilot en er zal verder moeten worden gezocht naar een format waarmee zowel de JL clubs als de beloftenteams tevreden mee kunnen zijn.

Dág, de drie die er nu zitten zijn er al drie teveel. Van mij mogen ze ze na dit seizoen regelrecht naar de beloftecompetitie gooien allemaal.

Pfft jaja nog effe en heel de JL bestaat uit beloftenteams. Het slaat helemaal nergens meer op. Niet omdat het niet Fyenoord is, maar gewoon in zn totaliteit. Leuk hoor dat het zo goed zou zijn voor de ontwikkeling van de jonge spelers maar we moeten er ook rekening mee houden dat dit niet ten koste gaat van de huidige JL clubs die niet failiet moeten gaan hierdoor!!!

Weg met die nepteams. Dit verpest de eerste divisie. Als die clubs hun spelers ervaring op willen laten doen, moeten ze die maar uitlenen.

8 april 2014 om 19:12

Eind volgend seizoen is de pilot voorbij en gaan er conclusies getrokken worden.

Moeten niet vergeten dat de Jupiler teams nu ook meer centen ontvangen via Fox, juist omdat Twente, PSV en Ajax eraan mee doen.

Zullen afwachten of de andere JL clubs op deze wijze verder willen, of dat ze graag wijzigingen zien.

Vind het voor de jonge spelers van Twente, PSV en Ajax een zeer nuttige ervaring, om nu al ervaring op te doen op een hoger niveau dan ze gewend zijn.

Het is goed om te zien dat er veel van ze gevraagd wordt om een goed resultaat neer te zetten, vind het persoonlijk wel een succes en leuk om naar te kijken.

8 april 2014 om 19:22

Ik kan me voorstellen dat je het als Ajacied een succes vindt, maar ik vind het persoonlijk maar niks. 200 man op de tribune bij Ajax of Twente, 40 verschillende selectiespelers in een jaar en niet mogen promoveren of mee mogen doen om een periodetitel. Dan vind ik dat je de competitie gewoon ontregelt.

En zoals gezegd, die spelers kunnen beter bij andere eerste divisie teams aan de slag. Dan leren ze meteen hoe het is om voor echte fans te spelen.

Maargoed, we zullen het inderdaad zien.

8 april 2014 om 19:31

Mja, we krijgen centen van Fox, en geven die - en meer - uit aan de wedstrijddagen dat de Jong-teams komen. Wel 3x stadionhuur/personeelskosten/electriciteit, niet 3x fijne inkomsten omdat er geen hond op afkomt. + de verslechterde sponsorinkomsten doordat regionale zenders geen samenvattingen meer mogen laten zien..

Of ze nu bij Excelsior spelen of Jong Feyenoord in de Jupiler league ik vraag me toch af wat beter is voor de spelers.

8 april 2014 om 18:08

Er zullen zowel voor- als nadelen aan zitten.

Voordelen:
- spelen met elkaar samen, zullen elkaar ook sneller vinden in het eerste team
- moeten zelf alle verantwoording dragen, er zijn geen ervaren spelers die hun ergens doorheen zouden kunnen slepen.
- je kan meer spelers kwijt
- kan de spelers ook nog in je eigen selectie opnemen.

Nadelen:
- niemand met ervaring
- waarschijnlijk niemand die evengoed fysiek is als de 'volwassen' kerels uit de JL (kan ook een voordeel zijn, zullen alles voetballend moeten oplossen)
- als spelers eerste seizoenshelft basisspeler waren in het eerste team, maar er daarna niet mee aan te pas komen kan je ze niet meer in je beloftenteam gebruiken (ongeveer gevalletje bakkali)

En dit zijn er nog maar een paar, net uit mijn duim gezogen. Dus als je al deze dingen op één rijtje (eigenlijk twee rijtjes) zet en ze vergelijkt kan je je conclusie zetten.

Mij lijkt het voor Feyenoord zelf het gunstigst als ze in het beloftenteam spelen.

8 april 2014 om 18:19

Het grote verschil is dat je niet meer in een gespreid bedje met je vriendjes zit, maar een brok ervaring opdoet met presteren onder andere omstandigheden.

Gewoon doen, dit seizoen zag je al de eerste resultaten bij jongens als Denswil, Veltman, Hendrix, etc. Die speelden in augustus nog in de Jupiler League en kijk waar ze nu staan. Dan kun je situaties als die van Rodney Kongolo voorkomen door zo'n toptalenten van het grote werk te laten proeven in de JL.

8 april 2014 om 18:21

Ooit gehoord van verhuren? Zoals het normaal ging. De goede jongens deden ervaring op bij andere clubs in de JL.

8 april 2014 om 18:29

meer salaris krijgen ze er niet door dus denk dat de keuze dan nog steeds hetzelfde zou zijn? geld is geld en voor veel moet je in het buitenland zijn daar gaat een jupiler league niets aan veranderen. Je denkt toch niet dat hij voor zn ontwikkeling naar het buitenland gaat? Feit is dat de spelers die gebleven zijn zich beter hebben ontwikkeld dan degenen die naar een PL club zijn gegaan.

8 april 2014 om 21:41

@edenhazard, Voor 300 mensen op een trainingsveld spelen heeft weinig met het grote werk te maken. Voor het niveau van bepaalde spelers zal het allemaal goed zijn maar zelfs Telstar uit heeft meer charme dan op bezoek gaan bij de beloftenteams.

Ik vind dat de Knvb zich heel goed moet gaan beraden over de opzet van de JL in combinatie met de beloften teams. De enorme competitie vervalsing die er nu plaatsvind mag niet aanhouden. En dan maar zeuren over eventuele matchfixing. Wat er nu gaande is even erg.

Ajax, twente, feyenoord, psv moeten zoiets alleen doen. Top 4 grote clubs in nederland
Dan heeft rotterdam 3 clubs in de JP spelen wel grappig

8 april 2014 om 18:50

Meh, liever de 3 clubs in de Eredivisie. Hoop overigens niet dat het doorgaat, is pure competitievervalsing. Anderzijds, als de knvb besluit dat de beloftenelftallen blijven, dan mag Feyenoord er ook wel bij ja. Maar ik hoop dat de beloftenelftallen weer 'gewoon' in hun eigen competitie gaan spelen

Altijd leuk al die reacties hier op die jeugdteams. De meeste die erop reageren zijn vaak fan van een grote club en vinden het leuk voor hun eigen club dat het jeugdteam zicht ontwikkelt. Maar je hoort bijna nooit iemand van die personen kritisch.

Er is helemaal niks leuks aan die jeugdteams voor echte fans van jupiler leauge clubs. Niemand wilde ze hebben maar er zat niks anders op i.v.m. met de financiën/bonus van fox. Ik heb nog geen fan van een jupiler club gesproken die de jeugdelftallen wel een goed idee vind. Hier voor mij de voor en nadelen op een rij.

Nadelen: - Ze spelen voor +-100 man.
- vaak gedoe over uit supporters wel of niet mee (vooral Psv)
- kunnen niet degraderen/promoveren. spelen dus nergens voor
- wekelijks veranderende selecties
- nooit 1 uit supporter mee
- geen toegevoegde waarde qua wat dan ook

Voordelen: - leuk voor de ontwikkeling voor hun eigen club
- ?

Dat fox de 100.000 euro heeft opgehoest voor de clubs is dan ook de enige reden dat ze mee doen.
Ook vind ik het vaak minachtend hoe hier gedaan wordt over de jupiler leauge, vooral door fans van de grotere clubs. Het is misschien leuk voor de talentjes, al vraag ik me dat af als je ziet hoevaak ze wel niet gefrustreerd rond sjouwe op het veld.

Als ze de jeugdteams serieus willen gaan laten meedraaien dan vind ik dat er nog wel wat regels mogen komen. Bijv. een vaste selectie alleen tijdens transfer periode spelers wissellen. Beginnen in de laagste klasse, en zo je zelf opmhoog werken naar eventueel jupiler leauge. Verplichte promotie en degradatie, en dat ten aller tijde alle uitsupporters welkom zijn.

8 april 2014 om 19:05

Het geld dat FOX heeft opgehoest ben je ook weer kwijt aan stadionhuur en personeelskosten voor die wedstrijddagen, want die dagen leveren qua toeschouwers nauwelijks iets op.

8 april 2014 om 21:44

Precies, en dankzij fox mag er regionaal ook niks meer worden uitgezonden. Waarom zou je als regionale sponsor dan nog in een club investeren? Het kost de Jupiler league clubs meer dan het oplevert.

Als Feijenoordsupporter zou ik dit liever niet zien.

De Jupiler League hoort geen competitie te zijn voor belofteteams, die niet eens kunnen promoveren. Hoewel het voor Feyenoord waarschijnlijk prima is, tref je alle andere clubs en supporters in de JL er mee. Dat is het niet waard.

8 april 2014 om 19:26

Supporter van Feyenoord die niet eens de naam van zijn club kan spellen....

Hoe groot moet de Jupiler League straks wel niet worden om al die beloftenteams die er willen spelen te herbergen? Ajax, Twente en PSV spelen er al en Vitesse, AZ en Feyenoord willen er al bij.

Er blijft straks geen ruimte meer over voor de normale clubs waar die divisie voor bedoeld is. Straks krijg je dat de JL gewoon de beloftencompetitie wordt en dan zijn de clubs dus helemaal niets opgeschoten.

We moeten gewoon de degradatie en promotie van de JL naar de Topklasse, verplicht maken en de beloften teams allemaal in de voetbalpiramide dumpen. Bepaalde ploegen zouden dan kunnen opteren om de amateurtak en het beloften elftal samen te voegen (nec bijvoorbeeld). Maar er moet bij de beloften dan wel gewoon met vaste teams gewerkt worden en dat ik mogelijk wel een probleem.

Het zou zo moeten zijn dat deze ploegen een vaste selectie hebben en je alleen binnen de transferperioden spelers verplaats kunnen worden (van de A-selectie)NAAR het beloftenelftal toe(vanuit de jeugd mag natuurlijk wel). Jammer voor spelers die terugkomen van blessures, maar dit zal nu eenmaal moeten. Naar boven moet wel kunnen, in het geval van blessures, vanaf dan 10 wedstrijden bij de A-selectie mogen ze niet meer terug(zoals nu ook met 15 en bij Hoesen het geval was).

Het verdere probleem is de Knvb, die moeten amateurclubs juist ondersteunen, in plaats van af te kraken bij het ontbreken van specifieke sponsor borden, Knvb zou de eigenaars van de tv-rechten moeten betalen voor het eerste jaar, of 2 totdat deze clubs dat zelf kunnen betalen, een soort voorgeschoteld bedrag, eventueel gewoon als lening.

Iedereen nu in de Hoofdklasse/topklasse invoegen.
18-20-18(2x)-16(x6)
Dit brengt volgens mij het algehele niveau omhoog van de Nederlandse competities, maar de uitvoering hiervan is natuurlijk een stuk ingewikkelder door de voetbalcultuur van zaterdagen en zondagen.

Hopelijk komt er ooit wat van want de meeste beloften teams zijn van hoog niveau en aandacht voor alleen maar de beloften competitie gaat ook nooit iets worden.

Grappig trouwens hoe veel mensen 'against Modern Football' zijn, maar wel hun belofteteams willen zien voetballen boven JL clubs en deze constructie die het gat tussen kleinere en grotere clubs groter maakt toejuichen .

Niet zeker of ik het goed begrepen heb? Kan Ajax 1 tegen Ajax 2 spelen? En wat als Ajax 1 zijn laatste competitiematch tegen Ajax 2 moet winnen om kampioen te worden?

Lijkt mij oneerlijk als het werkt zoals ik het in mn hoofd heb.

8 april 2014 om 19:45

ze mogen niet in dezelfde comp spelen (op de knvb-beker na dan)

9 april 2014 om 10:36

Ook in de beker niet, Jong Ajax, -PSV en -Twente waren uitgesloten van bekervoetbal..

9 april 2014 om 10:40

oke dat wist ik niet, weet wel dat jong ajax een aantal jaar geleden de halve finale had gehaald. Maar toen speelde ze nog in hun eigen comp. vandaar mijn verwarring

8 april 2014 om 19:47

Nee, Jong Ajax kan nooit naar de Eredivisie. Ze kunnen überhaupt niet promoveren of degraderen.

8 april 2014 om 21:10

Ok thanks, dacht dat met Jupiler League de Eredivisie bedoeld werd..

Ja leuk, nog meer nietszeggende belofte wedstrijden. En dan straks alle echte JL club failliet. En dan? Kijk je dan vrijdagavond naar wat eerste de belofte competitie was en nu dus de JL. Daar schiet je veel mee op.

Wat een drama die beloften teams in de JL. Bij een 4e klasser staat nog meer publiek langs de lijn als bij de beloften teams in de JL. Zo snel mogelijk afschaffen, ik vind het een belediging voor de andere teams om betaald voetbal voor nog geen 200 man te moeten voetballen.

Het is wacht op de A1 in de Topklasse en de B1 in de Hoofdklasse. Naar verluidt wil Barcelona B volgend jaar meedoen in de Europa League.

Gisteren werd het ook weer aangehaald bij VI door Johan Derksen. Ik deel zijn mening volkomen. De teams voegen helemaal niks toe in de Jupiler League. Het is puur eigen belang wat de grote clubs hier nastreven. Hun goed recht natuurlijk, want de spelers kunnen zich zo veel sneller ontwikkelen dan tegen leeftijdgenoten van mindere goden uit de Eredivisie. Desalniettemin heeft dit systeem desastreuze gevolgen voor de opzet van de Jupiler League. Het hele play-off en periodekampioen systeem is al enorm ingewikkeld, maar de beloftenteams maken het alleen maar ingewikkelder. De 'jong' elftallen mogen nergens aanspraak op maken en vormen dus alleen maar een probleem binnen de structuur van de competitie.

Om dan weer terug te komen op dat eigen belang van die topclubs. Dat ze willen dat die regels rond de selecties worden versoepeld slaat werkelijk nergens op. Daarmee krijgen ze nog meer vrij baan in het vervalsen van de Jupiler League. Zo speelt tegen de ene tegenstander een veredeld Ajax b-elftal en tegen de andere een Ajax A1 elftal. Zolang ze maar kunnen oproepen wie ze willen in gevallen van blessures of wat al niet vormen deze teams alleen maar een bedreiging voor de competitie. Ik vond het voorstel wat Hans Kraay Jr. gisteren aan tafel deed wel aantrekkelijk mochten deze beloftenteams deel blijven uitmaken van de Jupiler League. Een maximum van een aantal spelers van boven de laten we zeggen 20/21 en de rest jonger. Zo krijgen de topclubs toch nog hun zin door hun talenten te laten ontwikkelen en beperk je het risico van steeds wisselende selecties tijdens het seizoen.

8 april 2014 om 20:46

Ze kunnen beter het eerste naar de Jupiler L sturen . Kunnen ze eindelijk eens kampioen worden. En met zn allen naar de coolsingel

9 april 2014 om 10:40

Die beperking is er al, volgens mij 3 spelers + een keeper boven de 23..

De enige reden dat 58% voor de belofteteams is, is omdat de meeste mensen Ajax/twente/psv supporter zijn. Het is alleen voor die clubs een leuk speeltje, voor de Jupiler League fans en clubs is het een drama.

8 april 2014 om 21:42

Inderdaad. 1 groot drama!

8 april 2014 om 21:46

Als ze het zo geweldig vinden waarom gaan ze dan nooit kijken?

Dan zou de Knvb met een promotie / degradatie systeem moeten gaan werken apart voor de beloftenteams die in de JL willen uitkomen.
Overigens moet de Knvb eerst nog maar eens kijken hoe ze verder willen met de beloftenteams in de JL. Veel om te doen geweest dit seizoen. Misschien een idee om de resultaten van de wedstrijden van en tegen de beloftenteams volgend seizoen niet mee te laten tellen? Of minder zwaar?
De situatie hoe die nu is, mag van mij part in ieder geval veranderen. Neigt teveel naar competitievervalsing met de wisselende elftallen van de beloftenteams.

Beter voor Nl talenten zo wordt de jeugd sterker en uiteindelijk de Eredivisie en Nl voetbal

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren