Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Ajax had de portemonnee moeten trekken voor Tadic'

Laatste update:

Ajax haalde op de laatste dag van de zomerse transfermarkt Lerin Duarte binnen als opvolger voor Christian Eriksen en hoopte ook nog een vleugelaanvaller te kunnen halen. Frank de Boer zei zondag dat hij vertrouwen had in de komst van een 'Nederlandse vleugelspeler die in het buitenland speelt', maar de gewenste versterking kwam niet. De namen van Ola John en Eljero Elia werden genoemd, maar Marc Overmars slaagde er niet in om een van deze spelers te strikken.

/

Ajax lijkt door het vertrek van Eriksen en Toby Alderweireld een stap terug te moeten zetten, maar 'Mister Ajax' Sjaak Swart maakt zich geen zorgen. Hij voorspelt in NUsport dat er weer jonge jongens zullen opstaan ('zo werkt dat') en verwacht dat Davy Klaassen belangrijk kan worden voor Ajax. "En had Ajax dan echt iemand als Eljero Elia moeten aantrekken? Ik ben blij dat hij niet gekomen is", zegt Swart.

Volgens de voormalig vleugelaanvaller was Elia zes jaar geleden goed, maar heeft men al jaren niks positiefs van hem gehoord. "Dan zie ik liever eigen jeugd de kans krijgen", zegt Swart. "Al is er één speler die Ajax nog wel had moeten halen. Dusan Tadic vind ik een heel mooie voetballer die goed bij Ajax zou passen. Voor hem had de portemonnee getrokken moeten worden."

'Ajax had de portemonnee moeten trekken voor Tadic'

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dan had je het record van Suljemani moeten verbreken en dat gaat Ajax echt niet doen.

6 september 2013 om 11:40

Inderdaad tadic ging voor 7 miljoen naar twente, dus als ajax hem had willen halen had hij minimaal 15 moeten kosten... K vind het juist goed dat ajax zijn beleid blijft doorzetten... Er zitten eindelijk mensen die zich niet gek laten maken door de buitenwacht...

6 september 2013 om 11:54

Het is een duidelijk beleid wat Ajax voert, echter in mijn beleving wil Ajax altijd de hoofdprijs hebben voor hun spelers Maar weigeren ze voor spelers die ze graag willen hebben zoals Elia en Maher op de portemonnee te trekken. Mijn inziens had Ajax 10 miljoen op tafel moeten leggen voor Finbogason. Dit is een spits die bij Ajax past.de huidige spits schiet toch net tekort om het ajax nivo aan te kunnen.

6 september 2013 om 12:01

Finbogason zou het ook moeilijk krijgen bij ajax aangezien de vleugelspelers veel naar binnentrekken.

6 september 2013 om 12:02

@steward: Maar waarom had Ajax de portomonnee moeten trekken voor Maher als toen nog niet 100% zeker was dat Eriksen zou weggaan? Straks had je hem aangetrokken voor 8 miljoen en was Eriksen gebleven en had je een bankzitter van 8 miljoen gehad......
Ajax doet verstandig zaken op dit moment en ben blij dat Ajax geen 15 miljoen zou betalen voor Tadic dat is ook te gek. Tadic had je voor dat hij naar Twente ging moeten halen maar nu is dat gewoon niet meer mogelijk.

En ja je kan wel zeggen Ajax moet de portomonnee trekken maar dan nog heb je geen garanties zie bv. een Narsingh kijk hoeveel hij al gespeeld heeft voor Psv ook al komt dat door blessures maar dat kan dan ook zomaar gebeuren. Nee ik ben juist blij met het beleid gewoon een max bedrag in je hoofd hebben wat je wilt uitgeven en als je de speler er niet voor krijgt jammer dan dan zoeken we wel verder of passen jeugd in en nemen het op de koop toe dat je iets minder bent.

6 september 2013 om 12:03

Voor wie heeft ajax dan de hoofdprijs gekregen? Al jaren gaan ze allemaal voor een appel en een ei weg bij ajax. Ondertussen gaan alle mindere spelers van psv voor de meest gekke bedragen naar het buitenland.

6 september 2013 om 12:21

@jst_

Als je Ajax' grootste transfers van de afgelopen paar jaar jaar bekijkt, krijg je dit

Vertonghen en Eriksen beide voor 13 miljoen, terwijl ze nog maar een 1-jarig contract hadden...
Suarez en Huntelaar, beide ongeveer 26-27 miljoen
Alderweireld, v/d Wiel, De Zeeuw, Stekelenburg, allemaal tussen de 6-8 miljoen
En wat langer geleden had je Babel voor 17 miljoen en Sneijder voor 27 miljoen

En dan vergeet ik er misschien nog een paar, maar hiermee wil ik aangeven dat de (ster)spelers van Ajax echt niet goedkoop weg gaan hoor...

6 september 2013 om 12:22

Had ajax dan een betere links en rechtsbuiten dan Mertens en Lens, hadden ze een betere linkspotige middenvelder dan strootman.

6 september 2013 om 12:26

@ Steward

Finbogason, ben je nou echt serieus?
Hij is precies dezelfde type spits als Sigi. Beiden zijn technisch niet zo denderend maar compenseren dat met hun fysieke kracht.
Enig verschil is dat het @ Heerenveen alleen maar draait om Finbogason en @ Ajax is de spits meer de meevoetballer ipv de echte ster.

De aanvoer @ heerenveen voor een spits is hemels, Bij Ajax daarentegen sta je als spits op een eiland. Hij zal @ Ajax heus niet meer scoren dan Sigi, want wie gaat hem die ballen geven nu Eriksen er niet meer is? Vandaar dat een spits als Suarez zo goed rendeerde @ Ajax, die creëert zijn eigen kansen, die is heus niet zo afhankelijk van de rest.

Voor de rest snap ik totaal niet waarom jij de niets presterende Elia wilde zien @ Ajax? Misschien voor een bezoekje aan het AMC want geblesseerd zal hij ongetwijfeld wel zijn. John was overigens wel welkom geweest maar ja die kon niet komen.

Maher laat nu @ PSV zien dat hij het moeilijk heeft als LM. Hij kan nu niet vrijuit aanvallen (toch wel zijn kwaliteit) en moet zich nu ook focussen op het mee-verdedigen. Iets wat hem gewoon niet ligt. Fysiek komt die Maher ook ontzettend te kort, dan kun je net zo goed Meleg op die positie zetten die technisch net zo verfijnd is als Maher.

6 september 2013 om 12:31

Blij met het beleid ? veel geld beschikbaar, matig team op het veld ? ben je daar blij mee.

Met het beleid tegenwoordig bij Ajax zien fans weinig terug van het geld dat binnenkomt. Ook lekker eerlijk tegenover je seizoenskaarthouders je beste verdediger en beste middenvelder verkopen en dan geen waardige vervanger terug halen.

Plus dat ze ook nog is het saaiste voetbal van de eredivisie spelen.

Nou veel plezier als ajax fan zijnde

6 september 2013 om 12:31

@ Jst

Kijk je alleen naar 1 seizoen of zo?
Zie Toivonen, 1 jarig contract en PSV accepteert circa 6 miljoen.
Ajax had dat never nooit geaccepteerd als zij die Zweed in dienst hadden. Als je 13.5 miljoen kunt ontvangen voor een speler die nog maar een 1jarig contract heeft dan heb je nagenoeg perfect gehandeld als Eredivisie club.

Mertens bijvoorbeeld had veel betere statistieken dan Eriksen en nog een meerjarige contract maar kwam niet in de buurt van het opgeleverde bedrag van Eriksen. Alsof Ajax een vleugel die nog een contract voor 2 jaar had en ieder seizoen 15 goals en assist maakte had verkocht voor 10 miljoen euro.... hahahah in geen miljoen jaar. 18 miljoen euro op z'n minst.

De enige uitschieter @ PSV was die Strootman, als hij niet voor zoveel euro's was verkocht dan piepte je wel anders.

6 september 2013 om 12:33

'' Meleg op die positie zetten die technisch net zo verfijnd is als Maher.''

alsjeblieft zeg. Meleg die nog helemaal niks gepresteerd heeft.

6 september 2013 om 12:39

@ 7_life

Maher wel wil je zeggen?

Jij kijkt ongetwijfeld alleen maar naar jong Ajax @ dit seizoen, nou bemoei je dan ook niet met jeugdspelers van Ajax.
Technisch doet Meleg namelijk niet onder voor Maher. Heeft niets met presteren te maken, want ik heb nergens gezegd dat hij beter is dan Maher. Ik zei alleen dat hij technisch net zo verfijnd is en fysiek ook nog niet de sterkste is.

Als ik zeg dat Lukoki sneller is dan Verhoek praat ik dan ook onzin omdat Lukoki niet zo lang mee gaat in de Eredivisie? Nee toch het is gewoon zo.

6 september 2013 om 12:58

Ajax had gewoon 3,5 mil moeten betalen voor Teemu Pukki. heerlijke speler. precies de spits die Ajax nodig heeft. vind hem uitstekend lijken op Huntelaar betreft zijn spel.

helaas bij Schalke niet echt de kans gekregen en dus maandag vertrokken naar Celtic Glasgow. erg jammer.

en wellicht een leuke speler voor Ajax - Tim Väyrynen. beetje als Zigic haha en boom lang!

6 september 2013 om 13:09

De spelers vn Ajax hadden allemaal een éénjarig contract terwijl de spelers van PSV nog contracten tot 2015 of 2016 hadden. Dat moet je ook meenemen. Bovendien heef Anita Ajax toch flink wat opgebracht. Afellay bijvoorbeeld, heeft PSV ook maar 1,8 miljoen opgebracht.

6 september 2013 om 13:18

Beter dan jezelf in de schulden steken en geen resultaat boeken. Ajax wordt ook dit jaar weer kampioen.

6 september 2013 om 13:22

Maher kan ook prima op de CVM plaats spelen (net zoals bij AZ) dus dan had je middenveld gehad met Maher, Siem en Eriksen ook niet verkeerd lijkt mij.

Wel moet ik zeggen dat ik Duarte moeilijk kan zien als vervanger voor Eriksen eerder voor Siem/poulsen. Dennis Praet die het nu echt goed doet hadden ze voor 7-8 miljoen moeten oppikken. Dan had je jong talent dat nog jaren mee kan gaan en je verdient er ook lekker op. Misschien doen ze het volgend seizoen als Andersen/fischer/serero niet goed functioneert op de AM positie.

6 september 2013 om 13:41

Buitenspelers kun je zeggen dat PSV meer kwaliteit had, al vind ik Fischer niet minder dan Mertens en verwacht ik op termijn meer van Fischer. Lens is geen echte buitenspeler maar vulde die rol goed in.

Een beter linksbenige middenvelder dan Strootman? Ja, Eriksen. Maar daar heeft iedereen een eigen mening over en ik wil geen discussie starten. Maar ik geef antwoord op je vraag.

Ajax verkoopt hun sterspelers misschien voor een appel en een ei maar die hoofdprijzen zijn vaak in termijnen betaald. Dat begrijp ik niet, je koopt een speler en dan betaal je die speler in 1x, en anders zoek je maar verder.

Elke club staat vrij om te vragen wat ze willen, dus ook Ajax en ook Twente. Als Ajax niet het volle pond wilt betalen zoals gesteld word dan is dat ook hun goed recht, lijkt mij.

6 september 2013 om 13:43

Nou als een speler zoals Wtsel al voor 40 miljoen werd verkocht , dan had Sneijder ook wel voor 40 miljoen + verkocht kunnen worden.

6 september 2013 om 13:48

Nee bedankt!

6 september 2013 om 14:54

@sebasjuh

Ze trokken wel de portemonnee voor V/D Hoorn als vervanger van Alderwereld. Waarom dan niet voor Eriksen?

6 september 2013 om 15:09

@ouwe

Witsel ging vanuit Belgie naar Benfica voor acht miljoen. Dat hij later in zijn carriere meer opbrengt, dat doet daar niets aan af. Ajax verkocht Sneijder van 27 miljoen, een heel mooi bedrag.

6 september 2013 om 15:11

@ Scg11

Wat dacht je van iedere positie dubbel bezet @ een club als Ajax.
LCV Moisander en Denswil, en RCV was dus alleen maar Veltman nog over dus dan halen ze nog een Rcv.

Vervanger voor Eriksen is toch echt Duarte dus ik weet niet waar je het over hebt. Maar omdat sommige mensen hem geen ster vinden is hun eigen pakkie aan. Volgen Frank is hij geschikt dus toppie. Tadic is gewoon veels te duur en 15+ miljoen voor een eredivisie is gewoon mega dom.

6 september 2013 om 17:01

@ steward Finnbogason zou ik niet halen en al zeker niet voor zo'n absurd bedrag...veels te traag.

Als Ajax dan al moet gaan shoppen bij Heerenveen dan zou ik zeggen: Ziyech en Pele van Anholt.
Niet dat ze die nu direct nodig hebben, maar beide zeer technische en goede voetballers met heel veel groeipotentie.
Met name in Ziyech zie ik het heel erg zitten...

6 september 2013 om 19:19

Ze hebben duarte toch gehaald? En voor van der hoorn is ook maar 3 miljoen betaalt.

6 september 2013 om 13:13

Ik denk dat sjaak swarts door een veel te rooskleurige Ajax bril kijkt en weinig realistisch nog buiten zijn eigen Ajax wereld kan kijken.

Twente is al jaren helder, wij bestormen de top en laten deze speler niet gaan. Misschien eenmalig voor 20+ hoofdprijs, maar dan wat is de stap omhoog voor Tadic dit seizoen? De zekerheid dat Ajax kampioen gaat worden is nog lang niet duidelijk.

Maar bedankt dit drijft de prijs van onze Dusan alleen maar verder op. We hebben corona en mokhtar die dit jaar gaan verder doorgroeien. Volgend jaar wordt guittierrez onze steekhouder.

6 september 2013 om 16:00

wij bestormen de top, dat gebeurt dan wel in een heel langzaam tempo,
Fc twente is voorbij vriend, het twente van 2005 en 2006 en 2007, is 3 keer zo goed als het twente van dit moment,, dat weet jij dat weet ik, en dat is de keiharde waarheid.
het twente van het kampioensjaar 2010 tel ik nog niet eens mee.

and by the way, het is juist van wereld top, als je je beste spelers aan de concurrent verkoopt en alsnog de concurrent aftroeft.
maar dat gedrag van Munsterman, ik verkoop mijn spelers niet aan Ajax ?
dat is juist de reden waarom de competitie steeds slechter wordt, want iedereen die een beetje leuk voetbal wordt en 1 keer kampioen wordt, die denk gelijk dat hij er is, aan de top komen is makkelijker dan er te blijven.
maar dit alles maakt jouw niet uit, dit gebeurt trouwens overal en is de uiteindelijke reden waarom Bale voor 100 miljoen is verkocht aan Real,
want geloof het of niet dit is uiteindelijk een vicieuze cirkel, want denk je echt dat Ajax ooit nog een speler uitleent of verkoopt aan twente, lijkt me niet, misschien een afgeschreven voetballer.

de indeale wereld,
Tadic wordt verkocht aan Ajax, Ajax wordt beter en twente moet harder hun best doen ( beleid en sportief natuurlijk) om van Ajax te winnen, he wacht even, twente wordt dan ook beter en uiteindelijk ook de competitie, eindconclusie: win-win situatie.

6 september 2013 om 16:25

Twente is zeker niet voorbij. Twente heeft een prima selectie bij elkaar gebouwd voor dit seizoen aan we gaan vol voor de top 5. Europees voetbal is zoals ieder jaar het doel. Daarbij is Twente het stadion aan het afbetalen. Wanneer dat gebeurd is, is Twente de enige ploeg in de Eredivisie met een stadion dat volledig van hen is. Zoals Munsterman al aangaf; wanneer dat gebeurd is hebben we geld om grotere spelers binnen te halen. Dan word er bij Twente volledig gewerkt aan de toekomst om ieder jaar mee te strijden voor de top 3 of zelfs meer. Dat geef ik je nu al op een papiertje!

6 september 2013 om 19:49

@blaugrau

Twente is voorbij? En dat weet jij en dat weet ik? Wat voor onzin heb jij het over? En op basis waarvan???

De ideale wereld is dus dat jij en Ajax alleen zijn en geen enkele club aanwezig is. Dit heet keiharde concurrentie en zulke reacties laten alleen maar zien dat Ajax het aan het verliezen is. Competitie wordt alleen maar sterker als Ajax eens zelf spelers gaat opleiden ipv bij de buren proberen een speler weg te kapen.

Wishful thinking noemen we dat. Maar jij kan en gaat er niks aan doen of afhouden van onze doorlopende groei en wij groeien rustig door en door. Ga je eens verdiepen in de club ipv zinloze kreten hier roepen, lol

Working on a dream!

Oft: met de verkoop van Tadic is onze hypotheek bijna afgelost en zal de begroting nog verder oplopen naar 60m , verontrustende berichten he?

7 september 2013 om 10:03

Dus een competitie is alleen goed wanneer alleen Ajax en PSV kampioen kunnen worden,en in Spanje,met je Blaugrana,barcelona en Real madrid?
Elke speler heeft zijn prijs.
Het is logisch dat Twente niet haar beste spelers aan Ajax wil verkopen,dat wil Ajax andersom ook niet.
Ja,misschien derde keus zoals Koppers.
Maar elke speler heeft dus zijn prijs. En als Ajax die niet wil betalen,moet je ook niet zeuren.
We gaan Tadic toch niet voor 8miljoen verkopen aan Ajax,terwijl die zeker 15 waard is,alleen om zo'n speler in Nederland te houden?
Volgens jouw ideale wereld moet iedereen haar beste spelers aan Ajax afstaan zodat alleen Ajax kampioen kan worden.
En Twente moet dan beter zijn best doen??
Volgens mij heb je het niet helemaal lekker. Ajax haalt Duarte voor Erikssen...en Twente maar Twente moet beter zijn best doen...

Deze Dusan Tadic is een wereldspeler vind ik, ontstijgt het niveau van de Eredivisie en was prima voor Ajax geweest. Alleen wat Overmans al heeft gezegd, Ajax heeft een consequent beleid en houdt dat aan. Ze willen niet weer dezelfde fout maken als bij Sulejmani

6 september 2013 om 11:37

Waarom zou Tadic naar Ajax gaan als hij het niveau van de Eredivisie ontstijgt?
Hij kan beter naar Engeland gaan, veel hoger niveau.

6 september 2013 om 11:39

Omdat hij dan Champions League speelt? En wanneer er geen andere opties zijn had hij dat gerust kunnen doen.

6 september 2013 om 11:40

Spelen voor de titel, en zijn niveau - die dus naar zeggen de Eredivisie ontstijgt - tonen in de CL, 2 belangrijke redenen lijkt mij ?

6 september 2013 om 11:42

Champions League kan ook wel in het buitenland, denk dat in januari/zomer wel CL-clubs voor hem aan de deur staan.
Alsof Ajax zijn enige optie is...

6 september 2013 om 11:44

Weet niet hoeveel hij bij Twente verdiend?
Maar denk dat hij bij Ajax misschien nog wat meer had kunnen verdienen, CL kunnen spelen.

En komen Tadic en Dejan Meleg niet beide uit...servie? als ik het goed heb.

Natuurlijk heel onwaarschijnlijk allemaal, maar dromen mag he.
Hoop dat Dejan Meleg ook snel zijn debut mag gaan maken, leuke speler om naar te kijken.

6 september 2013 om 11:44

Volgens Tadic gaat Twente ook voor de titel dus dat speelt hij al, je hoeft geen CL te spelen om voor een (sub)topclub in aanmerking te komen, zie Chadli.

6 september 2013 om 11:45

In het buitenland heb je als speler van ajax nog altijd meer status dan als speler van een club als twente... De beste spelers van twente (ruiz, de jong, fer) zijn de laatste jaren toch bij kleinere clubs terecht gekomen dan de beste spelers van ajax (eriksen, vertonghen, alderweireld). Zelfde geldt voor de toppers van psv (mertens, strootman). Ajax/psv is nog altijd een stap omhoog tov twente

6 september 2013 om 11:47

Niekhengelo

Denk jij dat Tadic bij een CL club uit Engeland kan spelen momenteel ? - Want daar had jij het over -

6 september 2013 om 11:48

Tadic is volgens mij wel een grootverdiener, maar ik denk dat zijn ambitie in het buitenland ligt waar nog maar geld kan worden verdient.

Ja ze komen uit Servië, maakt dat wat uit dan?

Tja Meleg scoort een keer leuk in de Jupiler League, verder hoor je er weinig van, die Lobotka is wel een goeie trouwens.

6 september 2013 om 11:49

Wie zegt dat Ajax zijn enige optie is? Lees ik nergens. Ben het wel met Swart eens. Tadic zou goed bij Ajax passen. Toch een stap vooruit voor hem en voor Ajax een prima voetballer. En dat er geen buitenspeler als Elia bij is gekomen is beter zo. Jeugd kans geven.

6 september 2013 om 11:51

Fenerist

Ja dat kan hij wel hoor, bij Arsenal zou het een meerwaarde zijn op de flanken, op '10' komt hij niet vanwege Özil.

Bij FC Koop maar raak voor een knaak (chelsea en Man City) krijgt hij geen kans.
En bij Man U hebben ze al goede buitenspelers.

Conclusie: bij Arsenal kan hij in de basis staan.

6 september 2013 om 11:59

@vendial

Volgens mij is de beste speler van Ajax en de beste speler van Twente naar Tottenham vertrokken, dus hoezo kleinere clubs?

6 september 2013 om 11:59

nou bij arsenal heefthij concurrentie van walcott, podolski, the ox en cazorla. Dat zie ik hem niet winnen

6 september 2013 om 12:09

Je vergeet Chadli, of wacht nee die laat je bewust weg. Want Chadli is namelijk naar dezelfde club vertrokken als Ajax toptalent Eriksen. Dat komt je argument niet echt ten goede.

6 september 2013 om 12:12

OX en Poldi zijn blessuregevoelig, en Tadic kan op links makkelijk basis staat met zijn kwaliteiten, Walcott staat rechts, en dan Özil/cazorla op '10'.

6 september 2013 om 12:23

je speelt niet met ozil/cazorla, je speelt met ozil en cazorla. Podolski en the ox zijn helemaal niet blessuregevoelig, maar hebben nu te maken met lange blessures. Maar dat gebeurt niet vaak en ze zijn allebei beter dan tadic waarbij the ox nog veel jonger is!

6 september 2013 om 12:25

Hou op zeg, Tadic bij arsenal die komt net als Ruiz drive en power tekort voor de top en zelfs subtop premier league. Met finesse en technisch vaardigheden alleen red je het niet

6 september 2013 om 12:28

Vertonghen ging naar de Spurt Chadli ook
Aiderwereld ging naar atletico Ola John ging naar Benfica (vind ik hetzelfde Kaliber als AS Roma)dus zoveel verschil zit daar niet in. Van Ajax gaat er tegenwoordig ook niemand meer naar Barca of dergelijke clubs.
Tadic gaat vlgns mij van Twente ook naar een club als Everton of Spurs

6 september 2013 om 12:45

@riche

Omdat er één keertje iemand van Twente naar een grote ploeg is gegaan terwijl bij Ajax elk jaar spelers naar grote ploegen gaan.

Zelfde dat Twente één keertje kampioen is geworden en Ajax 32 keer, zie je het verschil nu wel?

6 september 2013 om 12:56

@speedyafc

Het is lastig om feiten toe te geven blijkt. Ik heb het over dit seizoen, de beste speler van Ajax, de beste speler van Twente, zelfde contractduur, Ajax krijgt een paar miljoen meer maar dat is dan ook het enige verschil.

De tijden dat Ajax spelers aan Real en Barcelona verkocht liggen al lang achter ons, tegenwoordig gaan de toppers van Ajax naar subtopclubs in Europa en datzelfde geldt voor de topspelers van Twente blijkt.

6 september 2013 om 13:06

Speedyafc

Veel spelers van Fct/ajax gaan nog subtoppers, de echte topclubs bellen niet meer.

En dan nog iets: Twente bestaat pas sinds 1965 terwijl Ajax er al is sinds 1900...
En vroeger was het zo dat als je bij SC Enschede goed speelde werd je aan Ajax verkocht, dus Ajax had vroeger weinig concurrentie doordat ze veel kampioen werden.
Nu ligt alles wat dichter bij elkaar.

6 september 2013 om 13:20

@riche

Oh je vergelijkt alleen nu dit seizoen, maar Chaldi is toch einde vorig seizoen verkocht? Of wil je alleen kijken vanaf de verkoopdatum van Chadli?

En de seizoenen ervoor, toen al die Ajaxieden naar Psg, Arsenal, Liverpool, Atletico en Real Madrid gingen wil je liever niet over praten?

En zolang is vier jaar geleden ook weer niet hoor, toen verkocht Ajax nog direct aan Real. Net zoals vijf jaar geleden. En daarna nog aan Arsenal, Atletico (2x), Liverpool, Psg, Tottenham (2x). En Flioretina, Benfica, AS Roma.

6 september 2013 om 14:29

Goh laten Verthongen, Eriksen en Chadli alle drie bij Tottenham spelen. Chadli komt bij Twente vandaan. Geen enkele Ajax speler is de laatste jaren verkast naar een echte kampioensploeg. Wel naar mooie clubs, zoals Vermaelen, Suarez en nu ook Alderweireld. Correct me if i'm wrong maar de laatste 3 waren Sneijder, van der Vaart en Klaas Jan Huntelaar.. Het is bekend dat Ajax een grote naam heeft maar om zo denigrerend over Twente te doen.

6 september 2013 om 14:30

Ja, dus zoals Riche al zei, de tijden dat Ajax aan topclubs verkoopt liggen achter ons. Wat is nu je punt dan met je lijstje?

6 september 2013 om 14:42

Fenerist

Ik zou Tadic graag in een Liverpool shirt zien hoor, op links ligt er nog altijd vacature voor hem

6 september 2013 om 14:47

@speedyafc

Nee, Chadli is dit seizoen verkocht, hij staat zelfs nog op de elftal foto. In het recente verleden heeft Twente ook aan clubs als Bayern, Benfica, Porto en Inter verkocht, dus wat is je punt?

6 september 2013 om 14:58

Als je V/D Wiel als voorbeeld gaat noemen, dan haak ik af. Breukers heeft nog meer talent.

6 september 2013 om 15:30

@scg11

En is Breukers al gekocht door Psg? Zal Breukers ooit een WK finale spelen en zich daar staande houden? Nee, PSG heeft geen interesse in spelers van Twente, PSG zit wederom in Amsterdam op de tribune om van Rhijin te volgen.

@riche

Ajax verkoopt jaarlijks spelers aan grote clubs in Europa, Twente af en toe. Dat is geen schande maar je kan de aantallen totaal niet vergelijken. Ajax heeft nou eenmaal meer aantrekkingskracht op talent en een betere jeugdopleiding.

6 september 2013 om 15:37

@peter 1955,
er komt meer bij kijken om voor een topclub te voetballen dan een beetje leuk voetballen, maar hoezo topclubs ? Huntelaar, Sneijder , gingen toch ook naar Real Madrid ?
wanneer zijn er echt topspelers naar bijv. Barcelona gegaan ? in de tijd van Louis, laat me niet lachen , hahaha
Brian Ruiz wordt gekocht omdat Martin Jol bij Fulham zit, zit Martin daar niet !geen Ruiz, heel simpel, daar hoef je echt geen raketgeleerde voor te zijn.
Geen Wenger, geen Giroud bij Arsenal zo kun je wel door gaan tot in den einde
wat ik wil zeggen is, mijn grote vriend, het voetbal in Nederland is in verval, geen NL trainers bij Barca of Real of Manchester, geen voetballers die daar de kans krijgen, uitzonderingen zoals van Persie nagelaten..

6 september 2013 om 16:16

Deze conclusie trek jij dus zonder enige twijfel, het feit dat Chadli met Twente in een poule zat met Tottenham en ook nog tegen ze scoort en hij voor het belgische nationale elftal voetbalt, (dat schijnt in de wandelgangen toch iets beter te zijn dan Oranje ) dat maakt jou allemaal niets uit kenneljjk, daarboven nog vnd ik deze jongen uitzonderlijk getalenteerd, meer dan Tadic, want Tadic speelt nog bij twente en is bovendien een jaar en 4 mnd ouder, dus die vergelijking gaat al een beetje mank,
en wat het nog oneerljker maakt is dat Tadic waarschijnlijk nooit CL gaat spelen met twente .

6 september 2013 om 16:56

@ Scg11 meer talent niet, een betere mentaliteit hoogstwaarschijnlijk wel...

6 september 2013 om 11:44

Waarom ontstijgt Tadic het niveau van de eredivisie? Begrijp me goed, ik vind het een prima voetballer, maar ook met hem (en Chadli en Fer) kwam Twente vorig jaar niet verder dan de zesde plaats.
Als Tadic nou 6 of 7 miljoen had gekost had Ajax wel een poging gewaagd, denk ik, of eigenlijk hadden ze hem dan indertijd van Groningen over moeten nemen, maar voor meer dan 10 miljoen plus bijpassend salaris kun je aanzienlijk beter op je eigen jeugd inzetten.

6 september 2013 om 11:47

Een wereldspeler? Niet overdrijven he. Dat je top bent in de eredivisie wil nog niet zeggen dat je een wereldspeler bent. Is een mooie speler, die goed is en heel heel goed kan worden.

6 september 2013 om 12:09

Dat je het goed doet in Nederland betekend niet gelijk dat je het in het buitenland niet goed zal doen. Iets wat al jaren wordt bewezen.

6 september 2013 om 18:50

Volgens mij snap jij niet wat ik bedoel. Ik doel meer op et feit dat Tadic geen wereldspeler is, hij kan dat niveau wel bereiken. Maar is dat nu nog zeker niet!

Nu kunnen jullie het kampioenschap vergeten!

6 september 2013 om 11:37

Laatste jaren al vergeten? Ajax begint altijd matig maar eindigt weer bovenaan

6 september 2013 om 11:38

nee hoor, ajax wordt gewoon kampioen.
ze hebben nog steeds kwaliteit
eriksen wordt vervangen door serero of schöne of duarte
alderweireld wordt vervangen door van der hoorn of denswil
en aan de vleugels hebben we fischer, bojan, sana, andersen en eventueel duarte en schöne
dus ik denk dat we genoeg opties hebben om gewoon weer kampioen te worden

6 september 2013 om 11:40

Arrogant mannetje, om weer kampioen te worden... Win eerst maar van PSV en Feyenoord/fc Twente voordat je mag nadenken over een eventueel kampioenschap.

6 september 2013 om 11:44

@niekhengelo

We hebben al gewonnen van Feyenoord.

6 september 2013 om 11:46

Wat een stel hypocriete mensen hier.
Als Psv'ers dat zeggen is het geheel normaal....
Kijk naar wat voor schema zij hebben gehad, dan mag het wel zeker!?
Het is juist naief of te denken dat Ajax geen kampioen word na een matige start tegen clubs waar je tegen kan verliezen/punten verliezen.
Afgelopen 3 jaar vergeten?
Stel simpele gedachtens hier.

En echt fantastisch, 1 iemand zegt het en meteen moet Nykramer 'jullie' zeggen.

Overigens bedoel ik dat eerste als voorbeeld he, probeer geen sneer uit te delen want zulke dingen gebeuren over en weer.
Ajax moet kampioen worden, dat is in principe iets wat er op ajax gedrukt staat.
Die mentaliteit moet er heersen bij de Spelers.
Echter zijn wij wat realistischer geworden de laatste jaren, wij snappen het als we geen kampioen worden... het word ook wel geaccepteerd met Frank aan het roer.
Er zullen nu bepaalde dingen gebeuren, waarvan we later misschien zeggen: gelukkig dat het zo gegaan is.

6 september 2013 om 11:47

Waarom zal je daar van moeten winnen, je hoeft alleen maar meer punten aan het eind van de rit te hebben.

6 september 2013 om 11:53

Speedyafc

We?
Heb jij gewonnen van Feyenoord? ik dacht namelijk Ajax door schwalbe maker Fischer.

Doe nou maar niet zo stoer jongen, Ajax krijgt het zwaar genoeg.

6 september 2013 om 11:56

Als je van ze wint sta je toch 6 punten voor, dat is aardig wat.
En als die clubs tegen elkaar punten verspelen kan je allemaal meer uitlopen, dus daarom moet je van ze winnen.

6 september 2013 om 11:59

Hij had het al aangepast, namelijk 9 minuten eerder dan dat jij je reactie poste.
Oh en winnen dankzij de Schwalbe van.
Ben je even de schwalbe van Janko vergeten in de bekerfinale van 2011?
Pot verwijt de ketel he.
Ajax was gewoon beter dan Feyenoord, het was plan Pelle, iets wat helaas in de eerste helft te veel lukte.
Maar de 2e helft was zeer matig van ze.

Niek hengelo, gedraag je niet als een calimero.
Alsof jou cluppie nooit door middel van een schwalbe gescoord/gewonnen heeft.

6 september 2013 om 12:02

wtf is hier arrogant aan? hij zegt dat we een kans maken..

6 september 2013 om 12:23

Ali ajax, hij zegt Ajax wordt gewoon weer kampioen. Hij noemt het als een feit en hij zegt zeker niet dat ze een kans maken, maar dat ze het worden, hoezo arrogant ?

6 september 2013 om 12:32

ow zie het nu pas lol
maar er wordt echt een ophef over niks gemaakt hier. Een beetje zelfvertrouwen ( en misschien een beetje arrogantie )mag wel een beetje, zeker na drie jaar kampioen worden. Hij weet ook wel dat wij het moeilijk genoeg gaan krijgen.

6 september 2013 om 12:35

niks met arrogant te maken. altijd weer hetzelfde. als we zeggen dat we kampioen gaan worden dan zijn we gelijk arrogant? is het niet gewoon de realiteit.
of kijk eens in de geschiedenisboeken daar kan je ook zien dat ajax meer dan 30x kampioen geweest is.
Nederlands beste en grootste club is gewoon ajax.
Dat je aan andere voorkeur hebt oke.. maar je kan gewoon niet hebben dat jouw clubje niet presteert en ajax altijd wel. en ja momenteel kunnen ze hun draai niet vinden maar is dat niet elk jaar in het begin.
en na de 2de helft van het seizoen verliezen ze niks meer en worden met hun ogen dicht kampioen

6 september 2013 om 12:42

Ndisdenaam

Dankzij die penalty werd het 1-1, dan word het een andere wedstrijd.
Die 'schwalbe' van Janko klopt niet, was een botsing in het voordeel van Twente.

Ik gedraag me niet zo, ik weet ook wel dat Feyenoord wordt geholpen in de Kuip.

6 september 2013 om 12:42

Dat zijn lessen die supporters andere clubs volgens mij standaard leren:

Les 1: Als een Ajacied positief over zijn club praat, noem je hem gewoon arrogant (maakt niet uit of je de betekenis weet of niet)
Les 2: Als iemand van een andere club positief over zijn club is, noem je dat zelfvertrouwen

6 september 2013 om 12:45

Na die geweldige zesde plaats zonder Europees voetbal wordt Twente 'gewoon' kampioen dit seizoen.

6 september 2013 om 13:39

@niekhengelo

Jazeker hebben wij gewonnen, Ajax is namelijk veel meer dan alleen een paar spelers. Ajax is een grote, historische club met heel veel (seizoens) clubkaarthouders. winnen en verliezen doen we samen, met zijn allen. De spelers op het veld, de technische staf op de bank en het publiek op de tribunes. Daarom zingen we ook, wij zijn Ajax, wij zijn de beste en niet Zij zijn Ajax, zij zijn de beste.

En natuurlijk zullen we ook zware momenten kennen, echter ook dan staan we allemaal achter Ajax en slepen we ons er weer door heen. Met bloed, zweet en tranen zullen we ons weer oprichten en uiteindelijk staan wij dan weer met de schaal te zingen, wij zijn Ajax, wij zijn de beste.

6 september 2013 om 13:41

chandor

Het is wel arrogant, 'wij worden wel even kampioen' en dan nu huilen de VZ Ajacieden dat ze geen kampioen worden zonder Alderweireld en Eriksen, je hebt prima vervangers.

We zullen zien wat Feyenoord en Ajax gaan doen dit jaar.

PS: je laatste zin is arrogantie ten top.

6 september 2013 om 13:45

@speedyafc

En daarom is het stadion een stuk leger als het slecht gaat?
Arrogantie: wij zijn de beste... dat is behoorlijk arrogant.
Het zou niet arrogant zijn als anderen mensen van andere clubs dat over Ajax zouden zeggen dat Ajax de beste is, nu de Ajacieden het zelf zeggen klinkt het behoorlijk triest.

Het is doodnormaal dat je je favoriete club steunt in goede en slechte tijden.
Leuk dat je zingt voor Ajax maar doe even normaal, wij zijn beste...

6 september 2013 om 13:59

Calimeroooooooooooooooooooooo!!
Jij bent de gene die stoer loopt te doen Niekhengeloooooooo hengelo -o-o-o
Jij bent nu lekker aan het zuigen opzoek naar een opmerking zoals je die nu van mij krijgt...
dus speciaal voor jou nogmaals Calimerooooooooooooo!

6 september 2013 om 14:11

En dit moet het gedrag zijn van een 35-jarige?
Ga aub weer naar de kleuterschool...
Is het niet zo dat Heracles Almelo zo wordt genoemd? het Calimero clubje van Twente.
En is er wat mis met Hengelo?

6 september 2013 om 14:17

ze hebben al van feyenoord gewonnen

6 september 2013 om 14:19

nee, dat heet gewoon je gezonde verstand gebruiken

6 september 2013 om 16:06

@niekhengelo

Nee het stadion is nimmer leger, ook toen we jarenlang geen kampioen werden, waren de seizoenskaarten gewoon uitverkocht. Ook toen kwam er geen plek vrij, en ik kan het weten want ik zat toen elk jaar te hopen dat ik van de tweede naar de eerste ring kon verhuizen maar helaas, de rest van de fans bleek net zo trouw te zijn.

En ja, wij zijn de beste Nederlandse voetbalclub. Daar is niets arrogants aan, wij leveren jaar in jaar uit de beste prestaties, winnen de meeste titels, hebben de meeste toeschouwers, de hoogste begroting, het mooiste shirt en het beste publiek. Dat zijn gewoon feiten.

6 september 2013 om 16:29

Ik heb het niet over een Calimero clubje... ik heb het over Jou!!
En omdat ik heb ingevuld dat ik van een bepaalde geboortedatum ben betekent natuurlijk niet dat ik ook daadwerkelijk uit dat jaar kom... Misschien heet ik ook wel helemaal niet "sjaakie Wolfs"???
Mijn reactie komt misschien over alsof ik rechtstreeks uit de kleuterklas ben ontsnapt, maar daar was je dan ook wel heel erg naar opzoek he Niek!!

Als laatste ... er is volgens mij helemaal niks mis met Hengelo?? Ik ben er nog nooit geweest, heb er geen reet te zoeken, dus ik kan er niet goed over oordelen en ik heb bovendien ook helemaal niks negatiefs over Hengelo geschreven!!

6 september 2013 om 19:31

Arrogantie?? Vraag een psver wie er kampioen wordt en hij zegt psv. Vraag het een feyenoorder en je kan het antwoord ook wel raden....

Gek he dat als je voor Ajax bent, je er vanuit gaat dat Ajax kampioen wordt....

De laatste jaren hebben bewezen dat de staf die er nu zit instaat is om het vertrek van dragende spelers op te vangen.

Vorig jaar had ook niemand meer vertrouwen na het vertrek van Vertonghen, anita, van der wiel en jansen, maar dat is volgens mij ook weer goed gekomen.

Niet zo gek dus dat wij als Ajacieden vertrouwen hebben in een goed seizoen.

6 september 2013 om 23:03

@speedyafc

Het is toch algemeen bekend dat het stadion bij Ajax leger is bij minder succes dan als ze kampioen zijn? successupporters.
Tja bij Twente zijn de wachttijden ook heel lang, dus ja dat kan gebeuren dat er geen plekken vrij zijn.

Gezien de historie: Ajax is de succesvolste club van Nederland, dat is een feit, alleen de Ajacieden doen er heel interessant over en dat maakt het arrogant.
De laatste 3 jaar bleek Ajax de sterkste te zijn, 32 landstitels is een hoog aantal maar aangezien Ajax al 113 jaar bestaat is dat ook niet zo heel gek.
Meeste toeschouwers omdat het nu goed gaat ja, als het minder gaat vertrekt er een hoop, gebeurd ook bij Twente hoor.
Dat is het punt, de hoogste begroting, niet meer als normaal dat Ajax dan kampioen kan worden, ze hebben meer te besteden.
Mooiste shirt is jouw mening en beste publiek laat me niet lachen...

@sjaakiewolfs

Ik ben ook geen Calimero maar Heracles is Calimero, ik help het je alleen even herinneren.
Waarom zou je je geboortedatum niet normaal invullen? ik ben 18, jij bent dan zeker zo'n 12-jarige snotneus die niet normaal kan reageren en dat je maar 'calimero' gaat roepen.
Ik op zoek? jij zoekt dat zelf op door je zo te gedragen.

Waarom vermeld je Hengelo dan? toevallig omdat er een liedje over bestaat?
Reageer voortaan gewoon normaal, dan is dit helemaal niet nodig.

@vendial

Arrogantie ja, realistische mensen weten dat Ajax en PSV de grootste kanshebbers zijn, ik als Feyenoord fan weet dat Feyenoord geen kampioen gaat worden, dat is gewoon realisme.

Je gaat nergens van uit, je hoopt dat je favoriete club kampioen wordt, maar veel VZ Ajacieden denken wel even dat Ajax kampioen wordt, vind je het gek dat anderen ze arrogant vinden?

Met het vertrek van die spelers krijg je geld zodat je nieuwe aankopen kan doen, dus lijkt me logisch dat ze het kunnen opvangen...

Had het nier meer eens kunnen zijn hier. Eljero Elia heeft al jaren niets meer gepresteerd en had een grote gok geweest voor 4 miljoen euro. Ola John had welkom geweest voor 6 a 7 miljoen euro aangezien ik daar in een grote versterking had gezien.

Maar Dusan Tadic, dat was vorig jaar al een fenomeen maar dit jaar presteert hij zelfs nog beter. Wanneer deze op te halen is voor 15 miljoen. Zoals de geruchten rondgaan qua vraagprijs. Dan had je dat beter vandaag nog op tafel kunnen leggen.

Die man kan linksbuiten, rechtsbuiten en vanaf het middenveld komen. Brengt creativiteit, assists en doelpunten. Is vrijwel nooit echt geblesseerd en heeft een groot loopvermogen. Naar mijn idee gewoon de beste speler van de eredivisie.

6 september 2013 om 11:38

Maar Ajax had Tadic moeten halen toen hij nog bij Groningen speelde. Twente heeft geloof ik 7 miljoen voor hem neergelegd. Dat is nog te overzien. Ik verwacht dat hij nu minstens het dubbele waard is.

6 september 2013 om 11:41

15 Miljoen zijn geen bedragen meer voor een binnelandse transfer.
Ajax zal nooit meer dezelfde fout maken als bij Sulejmani en daarin hebben ze groot gelijk.
Voor dit soort bedragen raakt twente hem echt niet kwijt hoe goed hij ook is
Betaal je 15 miljoen voor hem dan kun je amper nog winst maken op zo'n bedrag. het risico is te groot. Gewoon goed scouten en een beetje geluk hebben, dan kun je zo'n speler voor veel minder binnenhalen als je er maar vroeg genoeg bij bent. Maar daar zijn de Nederlandse clubs al heel erg mee bezig de laatste tijd.

Aan de ene kant voorstander zijn voor de fluwelen revolutie (dat grotendeels ageerde tegen dure/risicovolle aankopen), maar ondertussen wel pleiten voor risicovolle en dure aankopen als Tadic?

Als speler had ik hem uiteraard graag bij Ajax gezien, maar om nou te roepen dat hier de portemonnee voor had getrokken moeten worden vind ik wel erg opportunistisch.

Klaassen... dat is zo'n dramatische voetballer. Hij kan alleen maar diepgaan, is als gevolg daarvan nooit aanspeelbaar, heeft een slecht inzicht en een matige techniek. Ik verheug me al op een middenveld van Poulsen, Siem de Jong en Klaassen.

Het is goed zo er staat wast wel weer iemand op, wat hij al benoemd in zijn commentaar. Gewoon vooruit kijken! Ajax komt er wel weer!

Gelukkig is Frank de Boer er nog

Ach Sjaak, Tadic is voor ons toch helemaal niet te betalen. Zeker niet op de laatste dagen van de transfermarkt en met de wetenschap dat Ajax Eriksen en Aldeirwerelt voor 20 miljoen heeft getransfereerd. Voor Tadic had minimaal 15 miljoen neer geteld moeten worden, en Munsterman kennende had hij Tadic helemaal niet aan Ajax willen verkopen of misschien voor een nog gekkere prijd. En terecht overigens dat Munsterman zo denkt, dat terzijde. Ajax heeft in het verleden ruim 16 miljoen betaalt voor Sulejmani, die transfer is de hoogste binnenlandse transfer in Nederland in de geschiedenis en iedereen weet hoe dit uit heeft gepakt. Niet dat dit met Tadic hetzelfde zou zijn, echter is het risico wat je moet nemen veel te groot. Laten we hopen dat Serero nu op staat en z'n kans pakt, en dat Duarte vriend en vijand verrast en uit groeit tot revelatie van de competitie

Iedereen die kritiek heeft op Ajax is ieder zijn goed recht.
Maar Ajax heeft jarenlang dure spelers gekocht en daarmee is de afgelopen jaren (tot 3 jaar geleden) nooit een kampioenschap uit voortgevloeid.

Ajax houdt gewoon voet bij stuk m.b.t. dure spelers met hoge salarissen. Dat is het nieuwe beleid.
Er komt een nieuwe lichting grote talenten aan in de A1 en Jong Ajax.
Moet je dan nu dure aankopen doen zodat het ontwikkelen van die spelers stagneert?

Ik sta volkomen achter dit beleid en ze laten zich tenminste niet meer zo snel verleiden tot paniek aankopen. Top Marc, Frank & Edwin. Ga zo door!
Wellicht een tussenjaar maar jullie hebben tot nu toe goede zaken verricht ondanks de slechte seizoensstart.

Je kunt zien dat Sjakie geen echte boekhouder is.

Veels te groot risico om diep in de buidel te tasten voor Tadic. Dan moet een Fisscher op de bank? Dat is pas talentvernietiging.

6 september 2013 om 11:39

Die moest afgelopen weekend Sana al voor zich dulden. En op zich terecht, hij moet weer even met beide voetjes op de grond.

Makkelijk praten vanaf de zijkant natuurlijk. Met hem erbij zijn ze kampioenskandidaat nummer 1, maar logisch dat ze er niet voor gegaan zijn gezien het beleid. Daarbij kan hij moeiteloos aansluiten bij een Europese subtopper en dat gaat hij hopelijk ook snel doen. Is de Eredivisie absoluut ontgroeid.

15 miljoen aftikken voor Tadic was belachelijk geweest. Hij is natuurlijk een superspeler voor Eredivisiebegrippen, maar Ajax had hem zelf moeten oppikken bij Groningen.

Nou Jopie had dan echt wel 20 miljoen gevraagd.. en Tadic had dat toch niet gewild, als hij gaat word het echt wel buitenland.

Moet voor die jongen natuurlijk ook een stap vooruit zijn en helaas is dat al niet meer het geval. Enige stap vooruit is het buitenland.

Met afstand de beste speler van de eredivisie die Tadic, echt een geweldenaar.

6 september 2013 om 12:02

Tadic is een goede speler maar niet de beste speler van de eredivisie, zeg ik als supporter van Twente, ik vind hem niet eens de beste speler van Twente, dat is Gutierrez naar mijn mening.

6 september 2013 om 14:59

Ik ben het helemaal met je eens, Guitierrez is een geweldige speler. Die jongen doet werkelijk alles puur op techniek en spelinzicht.

Ha, ha, wel grappig dit. Weer zo'n Amsterdammer die compleet buiten de hedendaagse realiteit staat. Nogmaals, Twente verkoopt geen basisspelers meer aan Ajax. Als ze in het buitenland 15M moeten betalen dan vragen de beleidsmakers bij Twente minimaal 20M aan Ajax voor dezelfde speler. Die tijden zijn geweest, dat spelers zomaar naar Ajax gingen. Alleen bij Theo Janssen is dat gebeurt, maar dat kwam omdat hij als laatste een gelimiteerde transfersom in zijn contract had staan. Spelers die Twente niet perse nodig heeft mogen vast wel naar Ajax maar daar komt Ajax zeker niet voor. Het wordt tijd dat al die voetballers uit het verleden eens ophouden met hun mening te ventileren als ze vast zijn geroest in de jaren 60 van de vorige eeuw!

@nykramer, hij heeft gelijk! ajax heeft zo een type nodig, als ajax er binnen kort uit ligt in de champions league of beker, dan roepen de fans: ja aankopen dit dat.

ajax heeft dom gehandeld, als je als club verder wilt gaan moet je ook een x de porto trekken, want zeg nou eerlijk : duarte is niet goed genoeg en bojan ook niet

Tadic is echt een heerlijke speler, maar Twente zal/zou zeker de hoofdprijs vragen, en ja met dat nieuwe beleid gaat dat moeilijk he.. Neemt niet weg dat het Ajax wel heel erg zou versterken ! Ajax moest hem gewooon oppikken bij Groningen, gewoon de Bayern van Nederland zijn af en toe kan echt geen kwaad hoor.. Zeker als je rond die tijd nog Lukoki had op zijn positie - correct me if im wrong - .

Tjah, maar wat koop je daar voor? In de eredivisie heeft Ajax hem niet nodig om kampioen te kunnen worden. En in de CL gaat Tadic alleen niet het verschil maken tussen de volgende ronde halen of niet. Komt daarbij dat Twente zo'n hoog bedrag zou vragen dat Ajax nooit voldoende winst op die jongen zou kunnen maken.

6 september 2013 om 11:52

Ik had je comment nog niet gelezen, maar ik heb zo'n beetje precies dezelfde comment geplaatst hieronder, dus we denken er blijkbaar hetzelfde over. Ik denk dat meneer Swart wat minder in het verleden moet leven en zich moet realiseren dat Ajax hier niets mee wint.

Het record van Mickey moeten verbreken..? Haha wat een grap!! Zou ik ook zeggen hoor als ik een tukker was!

Is Sjaak niet heel toevallig de zaakwaarnemer van Klaassen? Ik hoor van anderen toch andere geluiden over hem (te traag etc.).

Over Tadic heeft hij gelijk, wereldvoetballer, maar Twente had hem nooit laten gaan aan Ajax, iig niet voor de prijs die Ajax tegenwoordig bereid is te betalen, dus dat is een gesloten boek (hoewel ik denk dat Tadic wel oren had gehad naar een overstap naar Amsterdam).

Ik zie de meerwaarde hiervan niet echt. Natuurlijk is Tadic een versterking voor Ajax, maar kampioen kan je ook wel zonder hem worden. Om dan het transferrecord te breken om de minieme kans dat je overwintert in de Champions League iets groter te maken, lijkt het me niet waard. Ik denk dat Ajax er goed aan heeft gedaan om aan hun beleid vast te houden.

6 september 2013 om 11:53

mooie redenering. Je gaat als club toch voor het hoogst haalbare. Een investering doe je inderdaad alleen als je er beter van wordt, maar dat je toch kampioen wordt en europees niets te betekenen hebt straalt niet echt ambitie uit.

6 september 2013 om 11:55

Natuurlijk ga je voor het hoogst haalbare, maar je moet wel rekening met risk/reward houden. Een investering van 20 miljoen is het op dit moment gewoon niet waard voor Ajax.

Aan de ene kant ben ik het met hem eens. Elia had zeker niet gehaald moeten worden, een speler kopen voor 4 miljoen die al drie jaar niks meer heeft gepresteerd zou een domme zet zijn. Natuurlijk had het goed uit kunnen pakken en was hij waarschijnlijk niet minder geweest dan bijvoorbeeld een Bojan op dit moment. Maar was een onnodig risico geweest.

Tadic is één van de weinige topspelers in de Eredivisie op dit moment en had Ajax daarom heel goed kunnen gebruiken. Maar dan moest Ajax ook wel flink de portemonnee opentrekken. Vandaar ben ik het gedeeltelijk met Swart eens; Tadic had veel kunnen toevoegen aan Ajax, maar als Ajax veel geld aan Tadic had uitgegeven stond dat niet op de lijn die Ajax probeert te trekken met het huidige beleid. En Ajax geeft liever geld uit aan de jeugdopleiding zodat er op den duur jaarlijks jeugdspelers door kunnen stromen naar het eerste team. Iets waar ik een voorstander van ben, maar Ajacieden moeten daarvoor wel geduld tonen uiteraard.

die ouwe heeft wel gelijk

Als Ajax dat had gedaan dan had het niks van de afgelopen jaren geleerd. Punt is juist dat we geen grote bedragen meer voor spelers betalen. Ik zeg jeugd heeft de toekomst. Meleg, Cerny, de Sa of andere talenten geef ik dan liever de kans dan weer te vervallen in oude fouten.

Ik denk dat Tadic niet naar Ajax wilt en ik weet zeker dat Joop hem niet naar Ajax zou hebben laten gaan. Dus dan kan je de portemonnee trekken wat je wilt, maar hij zou toch niet naar Ajax gaan. Sjaak is naief en denkt dat Ajax nog altijd een topclub is, maar Europees gezien zijn ze niet eens een subtop club meer.

6 september 2013 om 12:02

Ik denk dat Tadic wel naar de kampioen wil en CL wil spelen hoor. En Joop had hem vast wel laten gaan want Twente heeft een stap terug moeten doen qua knikkers. En wat je laatste opmerking betreft: jullie spelen helemaal geen Europees...

Tadic zit overigens ook prima bij Twente dit jaar. Goed elftal met veel talent en goed positiespel. Hij kan dit jaar met Twente nog een gooi doen naar de titel en dan vertrekken voor een mooi bedrag.

Natuurlijk willen we weer kampioen worden, maar we moeten het belang daarvan nu ook weer niet overschatten. We hebben 3 titels op rij, hebben 3 jaar op rij als enige CL-deelnemer alle gelden opgestreken, staan er financieel bijzonder goed voor, en dure aankopen komen er toch niet, of je nu wel of geen kampioen wordt. Dus wat is het probleem als je een jaartje geen kampioen wordt en Europa League speelt? Ja, maximaal 6 wedstrijden tegen zeer sterke tegenstanders (cl) worden dan ingewisseld voor 2, 4, 6, 8 of 10 wedstrijden tegen (iets) minder sterke tegenstanders. Is dat verschil nu zo enorm groot?

Nee hoor, Sjakie, voor dat ene titeltje extra gaan wij niet het hele beleid omkeren.

6 september 2013 om 12:08

Het is misschien heelmaal niet slecht als niet Ajax maar bv. PSV of Twente kampioen wordt en Ajax tweede, dan hebben we misschien meer kans op 2 teams in de CL.

Achteraf gezien heeft Marc goed gehandeld Tadic zou op laatste dag onbetaalbaar zijn geweest en ongeveer net zoveel als Sulejmani hebben moet kosten vrees ik. Maar waarvoor zou je hem halen kampioen worden in de Eredivisie is niet zo moeilijk ook met dit team behoren we tot de kandidaten daarbij zou hij Fischer of Andersen in de weg staan. En Bojan op de bank zetten na een paar wedstrijden zal niet gebeuren die krijgt rustig zijn kans en verwacht dat we ook nog wel een betere Bojan te zien krijgen. En tegen Barcalona ben je met 11 Tadicen ook kansloos.

Die ouwe Swart gaat gemakshalve voorbij aan het feit dat Twente en Tadic ook nog iets te vertellen hebben over een eventuele transfer. Bij mijn weten wil Tadic helemaal niet naar Ajax (waarom zou hij ook?) en is Twente niet bereid om haar beste spelers aan Ajax te verkopen of er moeten absurde bedragen worden geboden.

6 september 2013 om 13:43

@riche

spelers willen allemaal graag CL voetbal spelen. Sowieso heb je doordeweeks Europees voetbal nodig om te wennen aan twee, drie wedstrijden in de week. Nu staat hij stil in zijn ontwikkeling en zal hij straks na een grote transfer een grote inhaalslag moeten maken.

6 september 2013 om 13:57

Omdat Twente een jaartje geen Europees speelt? Vorig seizoen heeft Tadic 61 wedstrijden gespeeld meer dan welke speler bij Ajax dan ook. Denk je nu echt dat hij dit seizoen zich niet doorontwikkeld als hij eens wat minder aan spelen toekomt?

Allemaal drogredenen, Tadic wil niet naar Ajax, Twente verkoopt niet aan Ajax maar direct aan dezelfde buitenlandse club waar ook spelers van Ajax naar toe worden getransfereerd, Ajax is een overbodig tussenstation voor spelers die uitblinken bij Twente.

6 september 2013 om 14:06

@riche

Ajax wil helemaal geen Tadic, anders hadden ze hem wel van Gronignen gekocht. ajax koopt ook zelden spelers van Twente omdat ze meestal weinig succesvol zijn. Wel gaan spelers die het bij ajax net niet redden grag naar Twente voor een tweede kans. En daar doet Ajax niet moeilijk over, Twente is namelijk geen directe concurrent.

Ajax scout liever in de jeugd en het buitenland. Die spelers redden het wel en zijn ook succesvol in het buitenland.

6 september 2013 om 14:51

Tuurlijk... Ajax had maar wat graag spelers als Ola John, Elia, Arnoutovic, Ruiz, Douglas, Chadli en Tadic willen hebben, de reden dat ze niet naar Ajax gaan omdat ze een andere stap willen maken en omdat Twente geen spelers aan Ajax wenst te verkopen. Als er iemand met een gelimiteerde transfersom is (janssen, Wielaert) weten ze in Amsterdam niet hoe snel ze de desbetreffende speler een contract moeten voorleggen.

6 september 2013 om 16:12

Zowel Janssen en Wielaert bleken miskopen die veel geld hebben gekost maar weinig hebben opgeleverd. Ajax doet dat niet meer, Ajax koopt alleen talent in of leid zelf op. Dat is nou het nieuwe beleid, vandaar er ook niet op Tadic geboden is.

Ik denk dat een speler als Maher ook een stuk beter bij Ajax zou passen... Tadic is natuurlijk ook een geweldige speler, maar ik zou nóg liever Maher zien.

Tadic?? Ajax had boerrigter en lukoki niet moeten laten vertrekken

Haha! Ouwe Sjakie heeft er nog wel kijk op! Had Tadic zo graag bij Ajax gezien, dan kost hij maar 10-12 miljoen euro, je hebt wel een speler die de kwaliteit heeft om je elftal op sleeptouw te nemen. Nu kan alleen Siem de Jong dat in bepaalde mate, maar die mist toch de echte creativiteit. Had Maher ook graag zien komen overigens, had ook zeker een meerwaarde binnen dit Ajax. Ajax kan nu een heel beroerd seizoen tegemoet gaan aangezien de creatieve motor uit de ploeg is.

6 september 2013 om 12:21

10-12? Tadic mocht alleen bij absurde bedragen vertrekken, lees 15 miljoen+ en het zal me niks verbazen dat een concurrent als Ajax nog meer moet betalen.

6 september 2013 om 12:31

Ruiz is ook vertrokken voor 12 en Ola John voor 9-12 (bonussen), daar ligt toch wel de limiet voor Twente spelers dus, veel meer ga je er echt niet voor krijgen.

6 september 2013 om 12:51

Luuk de Jong voor 15?

Ajax heeft inderdaad gefaald....bij Groningen was hij "by far" al de beste speler van de Eredivisie en op dat moment dus gehaald moeten worden maar ja...toen was 6 a 7 miljoen weer teveel...je kan ook te krenterig zijn......

6 september 2013 om 13:52

Ajax heeft niet gefaald, er was verleden jaar geen ruimte voor Tadic. Twente heeft op tijd haar portemonnee getrokken. Zo gaat dat in het voetbal.

Dat nu Eriksen is vertrokken, Babel vertrokken is, Boerighter vertrokken is, Siem de Jong geblesseerd is en Fischher uit vorm is, maakt de beslissing destijds in ineens slecht.

6 september 2013 om 14:21

Kon je ook wel zien bij de transfer van Mokhtar ...650.000 euri.

Hierbij doe je dus Niks verkeerd. Hij is sinds zijn transfer alweer minimaal 4 mln waard.
Tja , slimme Joop

6 september 2013 om 14:28

Slimme Joop? Ach ja, hartsikke leuk voor je. Wist je dat Ajax Eriksen voor minder dan drie miljoen heeft gehaald, is voor 13,5 miljoen verkocht. En Alderweirld is gratis gehaald, is voor bijna 7 miljoen verkocht.

En Fisscher, Anderssen, Bazoer, Meleg, allemaal spotgoedkoop gehaald en gaan straks ook voor dikke bedragen weg.

Tja, slimme Marc en voorgangers

6 september 2013 om 18:16

Jij wilt Tadic met niveau Boerrigter vergelijken? Begrijpelijk dat we t niet eens zijn.

7 september 2013 om 12:59

Vergelijken met Boerrighter? Waar zie je me die vergelijking dan maken? Denk dat we het niet eens zijn omdat je niet eens de moeite neemt om mijn reacties door te lezen maar kennelijk wel de behoefte voelt om te reageren?

Ik moet eerlijk bekennen, dat Swart wel gelijk heeft, dat Tadic een goede speler voor Ajax zou zijn geweest. Ik als Twente supporter, heb altijd wel een zwak gehad voor het voetbal wat Ajax op de mat heeft gelegd, en dan doel ik niet alleen op de laatste jaren, maar dan ga ik heel wat verder terug in de tijd, tot je bij de tijd van van Basten, Bergkamp, en zelfs de eerste periode van Cruyff bij Ajax. Ajax heeft altijd iets magisch over zich heen gehad, grote en mooie voetballers opgeleid. De laatste jaren mis ik dit wat bij Ajax(op een uitzondering daargelaten natuurlijk), en dat ze wat mij betreft de plank een paar keer hebben misgeslagen, om voetballers zoals Chadli of Tadic niet aan te kopen, toen deze nog bij Agovv en Groningen balde. Hetzelfde zie ik nu weer bij Mokhtar, dat had een echte speler voor Ajax kunnen zijn, technisch goed onderbouwd, en waar nog veel rek in zit, een echte snelle buitenspeler, met veel talent. Ik moet er natuurlijk bij vermelden, dat ik natuurlijk reuze blij ben dat deze spelers in de mooie Grolsch veste aan het voetballen zijn, maar ik geef gewoon als voorbeeld aan dat dit stuk voor stuk voetballers zijn, die bij Ajax niet zouden hebben misstaan. Dus eindconclusie is dat die oude rakker van een Sjakie Swart het wel goed ziet, of heeft gezien. Daarnaast siert het Ajax dat ze niet meer van die absurde transfer bedragen betalen, en de eigen jeugd de voorkeur geeft, met een aanvulling van goede talenten(duarte, van der Hoorn). Daarom ben ik ook erg blij met de ontwikkelingen bij mijn eigen club, dat de jeugd nu echt de voorkeur krijgt, met een aanvulling, van goedkope(corona was dan wel wat duurder) goede talenten, waar nog veel potentie in zit.

Was de beste aankoop geweest die Ajax qua veldbezetting had kunnen doen.
Maar financieel gezien zou het wederom een Sulejmanietje kunnen worden.
Die gozer had echt de hoofdprijs moeten kosten...

Het is maar goed dat hij het niet voor het zeggen heeft, anders ben je de sjaak. We staan dankzij dit beleid weer in de swarte cijfers.

Waarom tadic halen? Dejan Meleg! Die speelt zich binnen een paar weken in de basis en is in potentie 3 klassen beter dan tadic. Wacht maar af, alles komt goed sjakie!

6 september 2013 om 13:04

Als die Meleg zo goed is, waarom staat Jong Ajax dan nog niet riant boven aan in de eerste divisie ? Ajax schijnt alleen maar top talenten te hebben, maar hebben het in de eerste divisie al moeilijk genoeg.

6 september 2013 om 14:00

Barca heeft messi, waarom winnen zij dan niet ieder jaar de Champions League? Wat is je punt?

Ajax heeft niet alleen maar toptalenten, Ajax heeft toptalenten en talenten.
Jij vergeet dat spelers in de eerste divisie vaak 5 tot 10 jaar ouder zijn dan de spelers van jong Ajax, PSV en Twente. Tuurlijk krijg je dan lastige wedstrijden. Dat is alleen maar goed, want daar leert men het meeste van.

Die sjaak toch. En tadic was ook zomaar naar ajax gegaan? Die weet zelf toch ook dat hij van de winter of volgende zomer het echte geld kan gaan ophalen in rusland of engeland. Dus die was nooit naar ajax gegaan. Ajax betaalt ook niet meer van die hoge salarissen. laat staan de transferprijs. Die is gewoon 15 miljoen of meer.

6 september 2013 om 14:02

Die tukkermann toch. Natuurlijk was tadic dolgraag naar Ajax gegaan. Het beleid van Ajax laat dat alleen niet toe.

al had je 12/15 miljoen betaald so what die had je er over 2 jaar wel uit, Kampioenschap levert geld op en dus nog 1 jaar CL levert geld op. plus je had hem ook wel weer voor 20 verkocht...jammer had hem ook graag gezien...

Ik ben het met hem eens dat Ajax de portomonnee had moeten trekken voor Tadic, alleen een paar jaar eerder. Toen hij nog bij Groningen voetbalde

6 september 2013 om 14:20

Of nog eerder? Toen hij in Servië speelde? We hebben met Meleg gelukkig beter gehandeld. Of het ook een goed resultaat (goede speler) op gaat leveren is afwachten, maar deze manier van handelen werkt stukken beter. Minder risico om grote sommen geld kwijt te raken aan één speler. Daarbij zijn spelers als Meleg, Andersen of Bazoer altijd rond hun 20ste nog te verkopen voor enkele tonnen, dus weinig risico.

Nu lijkt het alsof Ajax geen grote namen haalt. Als het goed is heeft Ajax echter die grote namen in de loop van de jaren al binnengehaald; Andersen, Bazoer, Meleg, Cerny, Bay en ga zo maar door.

6 september 2013 om 14:24

Wedden dat Ajax spelers van Twente 'gewoon' kan kopen. Waarom niet? Probleem zal echter zijn dat spelers van Twente voor Ajax erg duur zouden zijn, omdat Twente niet graag wil verkopen aan Ajax. Toch heeft alles zijn prijs.. En daar zit het hem dus ook waarschijnlijk in; Ajax doet daar niet meer aan mee.

Maar met 80 miljoen euro op de bank moet Ajax toch echt wel één speler van Twente kunnen kopen hoor.

Elia, Arnautovic, Stam, Ruiz, Chadli, Fer, Luuk de Jong zouden deze namen Sjaak Swart wat zeggen ?. Misschien dat hij eens zou moeten zoeken naar de overeenkomst van deze spelers. Nou ik zal wel even helpen. Allemaal Twente spelers die rechtstreeks door Twente aan buitenlandse clubs zijn verkocht. Er is ook een hele goede reden waarom ze niet naar een andere Nederlandse club zijn gegaan. En ondanks dat het bestuur van Twente al 1000 keer heeft aangegeven dat het beleid er bij Twente op gericht is om zijn beste spelers niet meer binnen Nederland te transfereren schijnt dit bij Sjaak Swart nog nooit te zijn doorgedrongen. Enkel Theo Janssen konden we niet verhinderen omdat die een gelimiteerde afkoopsom had. Gelukkig had Marc Overmars wel door dat Tadic halen een kansloze missie was, zeker met het nieuwe beleid van zuinigheid bij Ajax.

6 september 2013 om 14:36

Ja, maar ooit moeten spelers in gaan zien dat de stap van Twente naar het buitenland vaak te groot is. Elia, Arnautovic, Luuk de Jong, Stam en Braafheid (was je nog vergeten) zijn (tot nu toe) geen groot succes in het buitenland. Absolute sterspeler Ruiz doet het, volgens mij, goed bij Fulham, maar daar is dan ook alles mee gezegd.. Chadli en Fer mogen het nu nog gaan bewijzen, maar Twente spelers hebben het in het buitenland vaak moeite. Daarbij worden ze vaak gecontracteerd door middenmoters in het buitenland. Braafheid en Arnautovic als uitzondering dan.. Het zijn niet de grote clubs waar ze terecht komen.

Nou is dat bij (bijvoorbeeld Ajax, maar ook PSV en Feyenoord) de laatste jaren ook nauwelijks meer het geval hoor. Dus daar kan het ook aan liggen, maar spelers als Ruiz, Bony, Vertonghen, Strootman, Eriksen en Suarez moeten normaal gesproken naar een absolute topclub kunnen gaan. Die hebben genoeg laten zien in mijn ogen, maar het is blijkbaar niet meer zo..

Ajax had hem kunnen halen.
Maar lees dat in een eerdere reactie dat Tadic meer dan sulemani moet kosten.
Tadic is ook echt niet meer waard dan Eriksen.
Volgens mij wou Twente 12 milj hebben. Ajax had er ook een andere speler bij in kunnen betrekken.
Maar zover is het niet gekomen Zie toch liever eigen jeugd en dat Ajax gewoon een hun weg blijven volgen.

Het schijnt dat sjaak zwart de zaakwaarnemer is van Davy klaasen. Wie weet hier meer van.

Trouwens ik vind die klaasen wel meevallen

6 september 2013 om 18:38

Sjaak Swart is inderdaad de zaakwaarnemer van Klaassen. Vandaar dat hij hem ook zo ophemelt waarschijnlijk, want het niveau van Klaassen vind ik de laatste jaren niet aanzienlijk gestegen. Gaat het denk ik niet meer maken bij Ajax.

Sjaak Swart die is alleen maar uit emotie aan het praten. Tadic is een geweldige speler maar in deze tijd gaat Ajax geen 15 miljoen meer uitgeven aan een speler. Dan krijg je gelijk scheve verhoudingen ten opzichte van de andere spelers. En nooit dat je de bevestiging kan krijgen dat hij dan voor 25 a 30 miljoen wordt verkocht.

Tijd zal uitwijzen of Ajax er goed aan heeft gedaan om geen geld uit te geven. Wanneer Ajax faalt in de CL en ook in de competitie hebben ze misgegokt. En hebben de verantwoordelijke mensen pas gefaald. Time will tell!

6 september 2013 om 13:35

Als ze falen in de CL dan zal dat heus niet alleen komen omdat Tadic niet is gehaald, hoor.

15 miljoen is gewoon teveel en onlogisch om te betalen. Alhoewel Ajax de laatste tijd genoeg heeft opgespaard.

6 september 2013 om 13:35

Het zal me een rotzorg zijn of Ajax nu wel of niet kampioen word. Ik ben geen fan van Ajax. Ik ben wel fan van het Nederlands elftal en van het Nederlandse voetbal in het algemeen. Daarvoor is het van belang dat we ook in Europa gaan presteren. En dat gaat Ajax dit seizoen weer niet doen met deze selectie. Terwijl ze daar wel alle kans toe hadden. Dat is denk de hoofdreden van het "gezeik" van veel mensen zoals jij dat noemt.

6 september 2013 om 13:40

Die kans zit er in inderdaad maar ik durf er mijn hand niet voor in het vuur te steken. Celtic heeft het vorig seizoen genoeg clubs heel zwaar gemaakt.

Grappig en sneu tegelijk dat de media nog denkt dat Tadic naar Ajax wil.
Zelfde competitie en weer vast aan een 3 of 4 jarig contract, terwijl hij eigenlijk volgend jaar een stap hogerop wil.

Ik vind het persoonlijk toch wel zonde. Ajax is onze vertegenwoordiger in de Champions League. Als je het middenveld van Twente ziet staan daar stuk voor stuk spelers om van te watertanden en wat heeft Ajax erin staan ? eeuwig zonde. Een supertalent als Eghan moet dadelijk al op de bank plaatsnemen bij Twente misschien vanwege de zware concurrentie ( hoop het niet trouwens ) terwijl ze bij Ajax eigenlijk van narigheid niet weten wie ze erin moeten zetten. Het beleid van Ajax met de nadruk op de jeugd is wel positief maar het veranderd wel naar het negatieve als je ziet wat een kwaliteitsarme selectie er nu staat. En onnodig ook. Ik hoor hier mensen wel zeggen dat je een Maher niet moet halen voordat Eriksen weg gaat maar dat vind ik onzin. De kans dat Eriksen dit seizoen weg zou gaan was levensgroot en volgend seizoen al helemaal 100. Dan had je je verzekerd van een gelijkwaardige vervanger die nog jonger was en die je met een gigantische winst door had kunnen verkopen. Dus dat je je aan bepaald beleid wil houden is niet verkeerd maar je moet ook onderdeel van je beleid maken dat als je geen toptalenten voor een bepaalde positie hebt dat je die waar mogelijk koopt zeker wanneer daar ruim de mogelijkheid toe is. Een Ajax met een bankrekening van 300 miljoen en een selectie waarin de kwaliteit ondermaats is heeft niemand wat aan. Ook in de topperiode van Ajax had je naast supertalenten altijd een aantal toppers waaraan die talenten zich op konden trekken. Dat is ook van groot belang. Dat lijken ze nu een beetje te zijn vergeten.

Ik vind Tadic een hele overschatte voetballer. Tuurlijk heeft hij hele aardige dingen laten zien maar hij speelt echt maar 5 wedstrijden per seizoen goed. Vorige wedstrijd lag hij alleen maar op de grond en schoot hij iedere voorzet tegen zijn tegenstander aan. Hij kan eigenlijk maar 1 ding en dat is buitenom en een voorzet geven. Vind hem ook niet heel snel..

6 september 2013 om 14:53

Mag ik je aanraden om toch eens langs de opticien te gaan, of misschien eens te babbelen met iemand die verstand van voetbal heeft...

Als je alleen al kijkt naar de statistieken (in competitieverband) van hem is het een uitstekende speler met 7 goals 17 assists in zijn eerste seizoen Groningen, tweede seizoen 7 goals 9 assists (matavz was weg....) en zijn eerste seizoen Twente met 12 goals en 13 assists.

Nee, Tadic is juist een heel goede en nuttige speler die juist niet alleen buitenom kan. Maar wie dat denkt heeft waarschijnlijk onder een steen gelegen en niet meegekregen dat Tadic vorig seizoen vanaf rechts kwam en dus veelvuldig naar binnen trok... Dat hij voornamelijk met links werkt maakt mij niet veel uit, hij heeft namelijk een geweldige trap waar menig voetballer een puntje aan kan zuigen!

ON: Had voor Ajax een absolute versterking geweest en dat was voor Sigthorsson ook een uitkomst geweest. Kijk alleen al hoe goed Matavz en Tadic samen werkte in zijn eerste seizoen bij Groningen. Geweldig duo.

De portemonnee had getrokken kunnen worden, maar het geld was blijven zitten. Het lijkt mij toch niet dat Tadic ajax zijn volgende stap vindt.

Gezien zijn staat van dienst zou Sjaak Swart toch een mooie functie moeten kunnen vervullen binnen Ajax. Telkens als hij zijn mond opentrekt wordt weer duidelijk waarom dit niet het geval is. Niets dan lof voor mr. Ajax maar hij is zelden te betrappen op een zinnige uitspraak. Lekker voetballen met de veteranen en een clinicje hier en daar, zijn verjaardag zullen we ook feestelijk blijven vieren maar Sjakie kan zich beter neit met het beleid bemoeien.

Ze hadden Maher moeten halen, Tadic is een klasbak maar te duur, goed dat ze voor hun principes blijven staan! Maaruh Duarte is ook een goeie aankoop laten we het eerst afwachten

Haha Sjaak... Het is iets om moe van te worden, al die helden uit het verleden (toen onze clubs nog echt wat deden in Europa). Ze kunnen er niet aan wennen dat het niet meer zo werkt als vroeger. Dan heb ik het niet alleen over Sjaak, maar bijvoorbeeld ook van Hanegem en de gebroeders vd kerkhof. Het valt me op dat er uit die generatie maar weinig zijn die realistische en zinvolle dingen zeggen. Een man als Cruijff is daarin voor mij een uitzondering. Je kan een hekel aan hem hebben (als niet ajacied bijvoorbeeld) maar hij heeft in ieder geval een visie die hij onderbouwd.

Neem nou dit als voorbeeld. Wat wil Sjaak nou, dat we Tadic kopen voor wat zal het zijn, 16/17 miljoen? Weet hij dan niet voor hoeveel Twente hem kocht en dat hij dus voor meer dan het dubbele weg zal gaan gezien z'n prestaties? Weet hij dan niet wat het huidige beleid is? In eerste instantie lijkt hij dit met zijn uitspraken te weten, maar dan eindigt zijn verhaal ermee dat we Tadic hadden moeten kopen....

Echt, die oude club helden moeten een beetje uit de media gehouden worden, want hun uitspraken slaan ongeveer de helft van de tijd als een tang op een varken. Dat is zonde voor de helden zelf, hun fans en de clubs.

Denk dat Tadic eerder naar het buitenland wil.

Zucht..... Het nieuwe beleid lijkt me duidelijk. Er worden geen dure transfersommen meer betaald. Indien intern opvangen met jeugd of elders een talent ophalen of iemand halen die wel voor een acceptabel bedrag overkomt. Tadic is een goede speler. Alleen hij moet wss zo'n 15 miljoen kosten. Dan is t niet zo moeilijk om te bedenken waarom Ajax geen interesse toonde!

Oneens, Ajax moet zelf spelers als Tadic scouten en niet wachten tot andere clubs die naar de eredivisie halen die zich dan reeds bewezen hebben. Naar mijn idee ook een reden waarom het niveau van de eredivisie weg zakt.
De topclubs kunnen zelf niet meer scouten en moeten dan de betere spelers uit de eredivisie kopen waardoor de rest zwakker word en geen conqurentie meer kan bieden

Wat een gezeik over en weer. Het ligt toch een stuk eenvoudiger; Swart is een liefhebber en die had graag de beste speler bij zijn beste club gezien. Tadic dus bij Ajax, wat het voetbal zeer waarschijnlijk veel leuker had gemaakt om aan te zien dan nu het geval is.
Dus ja groot gelijk, al die jaarkaarthouders willen een titel maar ook graag 17 x een leuke wedstrijd om aan te gluren.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren