Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Zenit slaat opnieuw toe en betaalt veertig miljoen voor Witsel

Laatste update:

Zenit Sint-Petersburg heeft ruim een uur na de komst van Hulk van vijftig miljoen euro ook Axel Witsel vastgelegd. De Russische grootmacht meldt maandagavond dat de Belg voor vijf seizoenen heeft getekend. De middenvelder komt, volgens Portugese media, voor een bedrag van veertig miljoen euro over van Benfica. As Águias deden nog nooit een speler voor zoveel geld van de hand.

/

Witsel liet maandag de training van de Belgische nationale ploeg in Neerpelde aan zich voorbijgaan om de deal met Zenit af te ronden. De dertigvoudig international gaf te kennen een transfer naar Zenit als een stap voorwaarts te zien en de Russen waren bereid om aan de transferclausule van veertig miljoen te voldoen. De Rode Duivel gaat in de Premjer Liga rugnummer 28 dragen.

Witsel, die op vijftienjarige leeftijd nog in de belangstelling stond van Feyenoord, speelde slechts één seizoen voor Benfica. Hij kwam tot 29 duels in de SuperLiga, scoorde één keer en leverde drie assists. De Luikse smaakmaker kostte Benfica vorig jaar negen miljoen; de Portugezen maken dus circa dertig miljoen winst op Witsel. Eerder kwam hij vijf jaar uit voor Standard Luik.

Axel Witsel speelt ooit voor een echte Europese topclub

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

gazprom doet het weer

3 september 2012 om 22:13

Gazprom Gazprom Gazprom...

Zenit wil ook ff meedoen met football manager

van mij mogen ze zoveel neertellen als tog iedereen het doet...

3 september 2012 om 22:15

Hier komen weer de 200 berichten, dat het voetbal kapot wordt gemaakt en dat de Financial Fair Play snel moet komen... Ik vindt dit minder erg dan schulden. Hier worden de mensen niet de dupe van omdat het met geld wordt betaalt dat er ook echt is.

3 september 2012 om 22:18

FFP kan je vergeten...

geloof mij maar die clubs vinden altijd een andere manier!

3 september 2012 om 22:19

Dus volgens jou zijn de grootste bedrijven ter wereld ook schandalig slecht omdat ze schulden hebben? Schulden zijn nodig om te groeien. Leer daar mee leven, net zoals de critici die constant lopen te janken over de FFP omdat het voetbal kapot gaat door torenhoge bedragen. Leer er mee leven.

3 september 2012 om 22:29

Schulden zijn niet erg maar als wij er de dupe van worden en dat er 5 miljoen werkloze spanjaarden zijn is dat best slecht ja..

3 september 2012 om 22:51

Er wordt hier geld besteed aan iets frivools als een speler voor ene voetbalclub terwijl dit geld eigenlijk toehoort aan de mensen van Rusland aangezien het geld verkregen is vanuit de verkoop van de bodemschatten die Rusland rijk is.

3 september 2012 om 22:56

@Smk88: je weet niet waar je over praat. Schulden kunnen niet te groot worden en je kan niet meer salaris uitbetalen dan er omzet is. Daar ga je als gewoon bedrijf aan kapot. Dit gebeurt wel bij clubs als Zenit, Chelsea, Man City en PSG. Dat heeft niets met gezonde bedrijfsgroei te maken. Nu worden alle gaten gedicht door een oliesjeik of andere miljardairs. Op de lange termijn is dat schadelijk voor de club en werkt zeer nadelig voor de concurrentie omdat zij zich wel aan de strengere regelgeving houden.

OT: belachelijke bedragen in een dag. In totaal 90 miljoen voor 2 spelers. Lang leve de FFP!

4 september 2012 om 01:51

Verdiep je eens in de FFP zou ik zeggen. Je mag best schulden hebben, het gaat meer om de jaarlijkse omzet. Niet meer uitgeven dan dat je binnenkrijgt. Een consument kan toch ook niet zomaar een huis van een miljoen euro kopen (hypotheek = schuld) terwijl zijn maandelijks inkomen 2500 euro bruto is? Er komen nu richtlijnen die de clubs gezond moeten houden (glasgow Rangers?) en de competitie eerlijk.

3 september 2012 om 22:45

Het geld is dan eerlijk verdient, de overheid heeft 50% belangen in Gazprom, voor dat geld hadden ze wel wat beters kunnen doen, dan 2 voetballers halen die uiteindelijk net zoals de rest daar in het oosten leven als rijken, maar wegkwijnen op sportief gebied.... In deze tijd, waar de crisis volledig om zich heen slaat, geeft een club 90 miljoen!!! uit aan voetballers, we zijn gek geworden in deze wereld!!

4 september 2012 om 03:15

Jammer dat de beste speler van de Belgische ploeg naar Zenit gaat. Ik had hem liever bij Real gezien.

Ongelofelijk, wat voor bedragen voor Hulk en Witsel worden betaald.

Schandalig. ff in een uurtje 90 miljoen aftikken, waar gaat het verdorie over? Dit is werkelijk belachelijk!

3 september 2012 om 22:09

Kan je 2 falcao,s voor halen.

3 september 2012 om 22:13

Waarom zou je een speler 2x halen Hulk en Witsel zijn echt wereldaankopen ja voor beide 15 miljoen te veel betaald. Maar hiermee heeft Zenit zich echt gruwelijk versterkt en omdat ze voor 12 uur zijn aangekocht kunnen ze meedoen in de champions league.

3 september 2012 om 22:14

Nee hoor, Falcao heeft vrijdag zijn waarde boven de 60 miljoen getild.

4 september 2012 om 02:52

hulk 50 mil falcao 90 mil

3 september 2012 om 22:12

Zolang ze het geld hebben mag je er mee doen wat je wilt.. of t verantwoord is een 2e maarja ze(vooral Gazprom) hebben t ook zelf verdiend he!

3 september 2012 om 22:46

Nouja, ze hebben het zelf verdiend, maar de olie- en aardgasmaatschappijen hebben tegenwoordig zoveel macht dat ze iedereen kaal kunnen plukken, en de prijzen zo hoog houden als ze zelf willen.

Wij betalen Hulk en Witsel indirect, realiseer je dat wel..

3 september 2012 om 23:52

Daar kies je zelf voor, je kan ook op de fiets springen of de trein nemen.

4 september 2012 om 01:56

Gazprom is een staatsbedrijf en zij verdienen geld met het delven van bodemschatten (gas, olie etc). Dat zij investeren in de sport vind ik niet zo raar maar als al dit geld bij hun vandaan komt dan is dat absurd te noemen. Waarom? De gemiddelde Rus heeft het helemaal niet zo makkelijk er waren dus genoeg andere, betere opties voor dat geld.

4 september 2012 om 09:01

Hahaha ja inderdaad en dan nog of hij ze nou een peperdure auto voor zichzelf on peperdure spelers. moeten ze toch zelf weten.
De leningen zoals Real en Barca die word pas door de mensen zelf betaald.

4 september 2012 om 09:10

@thereddevil: en zeker stoken en koken op hout? erg realistisch. De eerst volgende keer dat jij ergens over klaacht moet je ook eens nadenken want...jij bepaald toch!!!

De bedragen die er in het voetbal omgaan zijn kompleet belachelijk. Natuurlijk mag iemand die iets uitzonderlijks doet goed betaald krijgen maar....hoeveel spelers kunnen nu echt iets uitzonderlijks.... De meeste spelers verdienen veel te veel. Als jij in het bedrijfsleven iets kunt wat pak weg 200 anderen ook kunnen en wat heel veel mensen ook wel zouden willen doen verdien je niet zo veel. Laat staan dat je weg gekocht wordt voor 40 of 50 miljoen.

Het is geld uitgeven wat je over de ruggen van andere hebt verdiend. Kennelijk hebben ze bewust de prijs hoog gehouden en geven ze het liever aan een speeltje uit dan aan hun klanten. Dat zecht wat over de moraal van die mensen.

4 september 2012 om 09:10

@thereddevil: en zeker stoken en koken op hout? erg realistisch. De eerst volgende keer dat jij ergens over klaagt moet je ook eens nadenken want...jij bepaald toch!!!

De bedragen die er in het voetbal omgaan zijn kompleet belachelijk. Natuurlijk mag iemand die iets uitzonderlijks doet goed betaald krijgen maar....hoeveel spelers kunnen nu echt iets uitzonderlijks.... De meeste spelers verdienen veel te veel. Als jij in het bedrijfsleven iets kunt wat pak weg 200 anderen ook kunnen en wat heel veel mensen ook wel zouden willen doen verdien je niet zo veel. Laat staan dat je weg gekocht wordt voor 40 of 50 miljoen.

Het is geld uitgeven dat je over de ruggen van andere hebt verdiend. Kennelijk hebben ze bewust de prijs hoog gehouden en geven ze het liever aan een speeltje uit dan aan hun klanten die in vele gevallen de rekening moeilijk kunnen betalen. Dat zegt wat over de moraal van die mensen.

3 september 2012 om 22:18

@atl_madrid

Tja is het belachelijk veel. Alleen op deze manier wordt in een slechte economie toch veel geld het voetbal in gepompt. En al dit geld wordt weer in de Europese economie uitgegeven. Dus laat die oleisjeiken lekker geld uitgeven, uiteindelijk worden wij er allemaal beter van ;

3 september 2012 om 23:47

Voor 60 miljoen euro waren een heleboel arme kindertjes in de wereld wel erg geholpen!

4 september 2012 om 09:05

Ja dat is waar maar je moet niet zomaar iets roepen als je er niks van weet, want Gazprom geeft vele male meer dan die 90 mln aan ontwikkeling landen. Dus die werken wel degelijk mee aan het verbeteren van de wereld en nemen hun eigen verantwoording. Mogen ze daarnaast niet investeren in hun "hobby".

3 september 2012 om 22:58

Hoezo belachelijk? Ik vind het wel leuk. Nu heb je teams als Zenit, Psg, City, Malaga en Anzi die straks tegen de echte toppers zoals Barca, Madrid, United etc gaan strijden. Best mooi om te zien. Zeg maar de oude tegen de nieuwe generatie clubs.

Zo Platini clubs konden toch niet meer uitgeven dan er binnen kwam, ik wist niet dat Zenit 90 miljoen aan inkomsten had

edit:

Oow ja, het gaat pas in 2014 in zodat de clubs alvast met miljoenen konden smijten.

3 september 2012 om 22:44

Gazprom, een van werelds rijkste bedrijven investeert enorm in de Russische sport, en zijn ook eigenaar van Zenit. (ook shirtsponsor Schalke)

3 september 2012 om 23:05

Dat wil niet zeggen dat de omzet van Zenit zo groot is... De sponsor is rijk.. Zenit voldoet gewoon totaal niet aan de komende FFP...

3 september 2012 om 23:40

Sponsor? Gazprom bezit sinds 2005 70% van de club, en als je dan bedenkt dat voetbalclubs ook maar bedrijven zijn.. dan is Zenith gewoon een dochteronderneming van Gazprom, en zijn ze gewoon weg stinkend rijk, en voldoen ze op een soort manier met gemak aan de Ffp.

Real Madrid wil bijv. investeren in een gigantisch attractiepark waardoor ze winstgevender worden dan ze al zijn. Dit is alleen de omgekeerde weg een bedrijf haalt Zenith erbij voor meer naambekendsheid, inplaats van dat de club geld investeert om meer geld te creeren.

4 september 2012 om 01:58

@woestijnvis
Als je dan bedenkt dat Gazprom een staatsbedrijf is die geld verdient met het delven van Russische grondstoffen. Dan vraag ik me af of dit wel verantwoord is ten opzichte van het Russisch volk. Ik ga er dan wel vanuit dat deze transfers door Gazprom zijn gefinancierd.

gekke russen met hun gazprom toch vreemde stap van witsel..; had ik niet verwacht van hem.

3 september 2012 om 22:47

Zeker niet. Dit was toch het laatste jaar van zijn contract bij Benfica of niet?
Anders kon hij volgend jaar gewoon zijn club kiezen...

3 september 2012 om 22:49

vamos dit was pas zijn eerste seizoen bij benfica...

3 september 2012 om 22:48

Inderdaad een vreemde stap van Witsel. Natuurlijk heeft hij het financieel nu perfect voor elkaar. Een paar jaar in Rusland voetballlen, en dan lekket de rest van je leven met een cocktail op de Bahamas gaan liggen. Maar ik mis één ding. Ambitie. In Rusland valt sportief niks te halen. Er zit nauwelijks eer aan het winnen van de competitie. Witsel besloot niet voor zijn sportieve toekomst te gaan, een jaartje te wachten en dan naar bijvoorbeeld Manchester United te gaan. In plaats daarvan koos hij voor het snelle geld, een sportief niet heel sterke competitie, een rotklimaat en spelen tegen kleine ploegjes voor 800 man.dat valt me toch een beetje tegen van Witsel. Die kan vele malen beter.

4 september 2012 om 00:06

Ach, zijn ambitie kan zijn dat ie voor het kampioenschap gaat met Zenit. Overal is wel een ambitie te vinden. Al ga je in Luxemburg spelen. Feit is wel dat het killing is voor zijn carriere. Wie gaat straks meer dan 40 miljoen neerleggen voor hem? Straks moet ie minimaal 50 miljoen kosten om over te nemen. Niemand die het neerlegt.

4 september 2012 om 08:35

Qua competitie en leefomstandigheden valt Rusland misschien tegen, maar ik denk dat een team als Zenit in Europees verband alleen maar groter en groter gaat worden. Volgens mij winnen ze binnen de 5 jaar de Champions League wel eens hoor. En als je hoort dat Witsel 8 miljoen per jaar zou verdienen... Dat zegt genoeg zeker? En geef hem maar eens ongelijk.

In ieder geval: als je ziet dat Zenit in dezelfde Cl-poule als Anderlecht zit, dan staat de voetbalwereld toch gewoon op zijn kop. Anderlecht zit waarschijnlijk dagenlang te twijfelen of ze nu 2,5 of 2,6 miljoen euro durven betalen voor een Nuytinck, en Zenit legt in één dag eventjes 90 miljoen op tafel. Los van het feit dat dat waanzinnig veel geld is, is het ook relatief gezien (tov bijvoorbeeld een Anderlecht) belachelijk veel meer. Hoe kan je nu ooit verwachten dat "normale" ploegen daar nog mee concurreren?

4 september 2012 om 16:32

@wazza
Ik denk niet dat het zijn ambitie is om de Russische competitie te winnen. Ik ken weinig niet-russen die als grootste droom hebben om ooit met Zenit de Russische competitie te winnen. Ik geloof niet dat Witsel een van de uitzonderingen is.

4 september 2012 om 16:34

@antwerpfan
Zenit zal zeker groter worden in Europa, maar ik zie ze de eerste 5 jaar nog niet echt iets winnen. Je weet natuurlijk nooit wat ze nog gaan kopen, maar de echte absolute topspelers blijven nog weg. Ik denk niet dat ze de CL gaan winnen. Die 8 miljoen is zeker veel, maar betaalt United nou echt zoveel minder? Wat is eigenlijk het verschil tussen 7 en 8 miljoen als je al zoveel geld hebt. Hij kan beter voor zijn sportieve toekomst kiezen.

Zo.. Milan gaat hevige concurrentie krijgen om de eerste plaats op deze manier.. Dit gaat nog lastig worden, Hulk alleen al koste meer dan onze basis elf.

3 september 2012 om 22:15

Dat is juist beter.. we moeten Zenit alsnog makkelijk kunnen hebben. Zo niet, dan hebben we niets te zoeken in de CL.

3 september 2012 om 22:38

denk dat milan dit seizoen niemand makkelijk kan hebben!

3 september 2012 om 22:17

Milan gaat gewoon 2de worden zo sterk is hun selectie nou ook weer niet

3 september 2012 om 22:19

Ik vind dat altijd grappige uitspraken. Hoe het uberhaupt mogelijk is dat een 7-voudige winnaar altijd word gezien als de underdog.. dat maakt niet uit.. des te makkelijker we het krijgen.

3 september 2012 om 22:24

Onderschat Zenit nou niet. Die halen gewoon 9 punten thuis. Het hangt er dus van af hoe ze het uit zullen doen. Anders zie ik ze gewoon als poulewinnaar hoor.

3 september 2012 om 22:24

In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst . Je moet gewoon kijken naar de huidige teams, en zo slecht is Zenith niet dat je ze bijna kansloos acht tegen Milan.

3 september 2012 om 22:25

@ Ac_milan22, 3 september 2012 om 22:19:

In het verleden behaalde resultaten.... ;

3 september 2012 om 22:27

@ Ac_milan22

Je weet dat je jezelf compleet belachelijk maakt? Dat is een gelul argument of wordt Ajax ook makkelijk 2de in de poule omdat ze in 1995 de CL hebben gewonnen en zelfs in de jaren 70.

3 september 2012 om 22:28

Een 4-voudig winnaar wordt ook gezien als underdog terwijl ze in een poule zitten met 2 teams waarvan een voormalige cl winnaar en andere heeft nog nooit 1 gewonnen.

Hoe zou dat nou komen...

3 september 2012 om 22:29

Ja.. in 95 ja.. Milan heeft de laatste 10 jaar nog 2 gewonnen.. dat kunnen weinig clubs zeggen, ik denk alleen Barca?

Ze komen ook elk jaar heel ver.. dat kan je van een Ajax niet zeggen..

Maar goed.. het verleden is natuurlijk geen garantie, maar het zegt wel heel veel dat Milan altijd ver komt.

3 september 2012 om 22:33

Nu ja zeg die groep met Milan-zenit-malaga-anderlecht moet toch niet veel onderdoen voor de groep des doods als je die transferbedragen ziet. Alleen de namen spreken minder tot de verbeelding.

3 september 2012 om 22:37

Ajax heeft de CL vaker gewonnen dan Dortmund en Man City samen als ik het goed heb. Dan gaat Ajax met gemak tweede worden

Dus dat gaat niet helemaal op wat je zegt. Milan is niet meer het Milan van jaren geleden. Ze hebben geen Kaka', Maldini, Pirlo meer of een Inzaghi die regelmatig voor Milan uit het niets scoorde en zo over een dood punt in de wedstrijd hielp. Vind het erg pijnlijk om te zien dat Milan zo achteruit gaat en dat
er steeds meer andere clubs in opkomst zijn door het grote geld

On-topic:
Twee geweldige aankopen voor belachelijk veel geld. Wanneer al het oliegeld uit het voetbal zou verdwijnen ziet het er opeens heel anders uit.

3 september 2012 om 22:41

@tonymonty

Elke pot is minder dan de poule van Ajax man.. alleen heel misschien Ajax niet.

@spelregel86

Komt spuit 11 weer met Ajax. Hoelang geleden zijn jullie al uberhaupt door naar de volgende ronde? Wij elk jaar!!! Dat is toch echt anders..

3 september 2012 om 22:45

2de of 1ste maakt niet uit als ze maar doorgeraken binnen de 6 maanden zullen ze alsmaar sterker worden in de knock out fase kan elke ploeg eruit gaan zelfs barca en real kunnen er uit liggen kijk maar naar chelsea vorig jaar niemand had kunnen denken dat ze die beker gingen winnen alles kan gebeuren in de knock out fase met de 12de man in san siro zullen hier heel veel ploegen het lastig krijgen gelof me maar ik heb er de volste vertrouwen in. Forza Milan

3 september 2012 om 22:59

@ Ac-milan22

Serieus, dat kun je toch niet met elkaar vergelijken? Of heeft Ajax soms net zo'n suikeroom die Berlusconi heet?

On: ben benieuwd of Zenit nog een topaankoop gaat doen. Het lijkt mij logisch dat Benfica op zoek gaat naar een vervanger.

3 september 2012 om 23:05

Zie jij Liverpool dan als favoriet voor de PL? want die hebben de PL toch ook vaak genoeg gewonnen. Het verleden is leuk, maar t heden dat telt.

3 september 2012 om 23:12

Heb ik gezegd dat Milan favoriet is voor de hele CL? Liverpool is vorig jaar niet eens in de CL geweest en al jaren niet. Wanneer Milan 1 jaar niet uitkomt in de CL of in de groepsfase eruit gaat zal ik direct stoppen met het verwijzen naar het verleden. We komen er al jaren elke keer uit. Zolang we eruit blijven komen blijf ik erin geloven. We zien het wel.. ook al worden we 2e, dan nog is dat niet erg. We gaan iig strijden om de 1e plek.

3 september 2012 om 23:15

@ac_milan22

Ik wil alleen aangeven dat het geen maatstaaf is als je kijkt naar het aantal behaald Champions League bekers. Tuurlijk snap ik ook wel dat Ajax een iets ander kaliber is dan Milan

Maar door de opkomst van clubs zoals Chelsea en Man City en de verzwakking van Milan zie ik het in de toekomst niet meer zo snel gebeuren. Al gun ik het Milan veel meer dan die koopzieke clubs met die rijke eigenaar.

3 september 2012 om 23:57

ac_milan22

Het is prima dat je erin gelooft maar wordt nou niet te naïef door te denken dat Milan een soort magische kracht heeft die ze altijd ver laat komen. De afgelopen jaren kamen ze ver maar hadden ze ook gewoon geweldige spelers. Kaka, Pirlo, Gattusso, Seedorf, Zlatan, Silva, Nesta en nog een paar waren gewoon voor een belangrijk deel verantwoordelijk voor de resultaten. Nu moeten jullie het doen met spelers die ofwel minder ervaring hebben, ofwel minder kwaliteit hebben, of een combinatie hiervan. Jullie hebben momenteel geen speler in de selectie die zowel kwalitatief als wat betreft ervaring veel betekent. Je noemt vaak Robinho en Pato. Pato is in potentie zeker zo'n speler maar is zo wisselvallig als maar kan. Robinho zou ik nooit scharen in het rijtje dat ik hierboven neerzet. El Sharaawy en Bojan hebben ook veel talent maar of ze zich kunnen meten met de top van Europa of een team op sleeptouw kunnen nemen? Ik betwijfel het. Misschien dat de Jong, Montolivo en Nocerino iets kunnen betekenen als ze een hoog niveau halen. Verder hebben ze pover genoeg enkel de ervaring van Ambrosini en de kwaliteit van Boateng.

Ik geloof nooit dat ze immer ver kwamen op status. Er stond altijd een selectie aan grote namen en wat dat betreft is het nu heel mager. Tenzij er een bijzonder collectief van wordt gesmeed waarin de nieuwe garde boven zichzelf uitstijgt zoals bij Juve vorig jaar zie ik Milan ver komen. Anders wordt het denk ik simpelweg afzien voor jullie.

3 september 2012 om 23:57

Liverpool heeft de premier league nog nooit gewonnen.

3 september 2012 om 22:17

jullie kunnen alsnog Zenit pakken hoor

word kapot mooi
Boateng vs Hulk! muahahah

Straks halen ze ook nog Ronaldo

On: Dit is natuurlijk wel opmerkelijk te noemen. Ik had niet verwacht dat ie spelers naar Rusland zouden vertrekken, maar als er eenmaal geld is, dan kan alles gebeuren.

Benfica heeft wel lekker gecasht zeg. Vorig jaar nog gekocht voor 9 miljoen.

3 september 2012 om 22:45

Kan nog tot 12 uur.

das nondenju veel geld..

4 september 2012 om 02:56

haha das zeker veel geld wij zijn AL blij als we een miljoen daarvan konde vangen hoeveel zijden ze allebij in russland verdienne?

Ondanks dat Benfica lekker heeft kunnen cashen hebben ze nu wel een probleem. Ze hebben geen verdedigende/controlerende middenvelders meer nu Witsel en Javi Garcia weg zijn.

3 september 2012 om 22:21

De transfermarkt in Portugal is nog tot 21/22 september open.

3 september 2012 om 22:31

Klopt dat was ik vergeten. Maar mogen ze alleen in competities kopen die ook nog open zijn of elke competitie? I.i.g. ze kunnen wel een goeie vervanger kopen van die 60 miljoen die ze gekregen hebben.

3 september 2012 om 22:38

Volgens mij alleen in de competities die nog open zijn, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

3 september 2012 om 23:09

Nee, ze kunnen overal vandaan kopen. Daarom kon Zenith bijvoorbeeld Lasovic midden in het seizoen weghalen bij PSV een aantal jaar terug.

3 september 2012 om 23:18

Net als Anzhi Boussoufa hier kwam wegkapen in Maart net voor de start van de play offs, wat toch een kleine rel hier in Belgie was.

3 september 2012 om 22:46

Als ik Brands was had ik naar Lissabon gebeld en gezegd dat je Matavz + Engelaar + strik voor 10 Miljoen kunt ophalen.

3 september 2012 om 23:18

Klopt! Wel konden ze echter zelf niet beslissen of deze transfer al dan niet doorging. Zenit betaalde de transferclausule, men was dus verplicht hem te verkopen.
OK wel een recordverkoop voor hen en echt stévige winst daar. Op lange termijn goed bezig dus

Man man man, hij kon naar Real en zowat de rest van Europa en dan kiest die voor Rusland?

Leek mij de perfecte man voor het middenveld van Utd.

3 september 2012 om 22:22

De perfecte middenvelder voor United is in mijn ogen Boateng. Een echte box-to-box middenvelder. Beschikt over veel loopvermogen, verdedigende en aanvallende kwaliteiten. Hierdoor past hij precies in het Engelse voetbal en ik zie hem veel liever komen dan Witsel. Kost ook geen 40 miljoen en is op dit moment gewoon beter.

Veertig miljoen voor Witsel, dit slaat toch nergens op....

3 september 2012 om 22:20

Mee eens, die man heeft net 1 jaar op een fatsoenlijk niveau gespeeld. Maar Benfica hoor je uiteraard niet klagen. Die tikken nu dus even 25 miljoen netto binnen.

40 miljoen vind ik wel wat overdreven tegenwoordig ben je gek als je een speler verkoopt tussen de 5 miljoen tot 15 miljoen als je toch een bedrag van 40 miljoen zou kunnen ontvangen waarom dan voor zo goedkoop je spelers verkopen, ik vind het absurd al die prijzen vroeger moest je al blij zijn als je 20 miljoen kreeg.

Zo zonde, deze jongen kan naar de internationale top in grote topcompetities. Desalniettemin heeft die jongen straks een dagobert duck pakhuis!

90 miljoen voor 2 spelers het moet echt niet gekker worden... man man wat dood zonde van je centen maar goed rusland. liever voor paar miljoen minder lekker in portugal of spanje bruin bakken

3 september 2012 om 23:17

Daar kan je 180 sana van halen van die 90 mil

4 september 2012 om 08:17

Meer zelfs, maar om nu zoveel wisselspelers te hebben

5 september 2012 om 18:11

ja haha ;-)

De gekte wordt steeds groter: 40 miljoen voor Witsel!! Wordt tijd dat de recessie ook in het internationale voetbal toeslaat: terug naar meer normale bedragen!

Zag hem liever naar AC Milan gaan , Zenit is eigenlijk geen vooruitgang vergelijken met Benfica maar misschien omdat Hulk ook gegaan is ?

3 september 2012 om 22:15

AC Milan was te gierig om een jaar geleden 13 miljoen voor hem te betalen.. toen zei elke fan het ook.. nu kunnen ze hem niet eens betalen.

Anzhi heeft geen kans meer.

Het gaat ook helemaal nergens meer over tegenwoordig...

Tjonge Tjonge Strax over een uur plukken ze nog Messi weg bij barca.
ik vind het wel een beetje overdreven 40 miljoen voor witsel, die speler is minstens 25 hooguit waard.

3 september 2012 om 22:27

@gekkejonga,
Die snap ik niet helemaal, hij is minstens 25 hooguit waard? Daar klopt helemaal niets van volgens mij.

3 september 2012 om 22:32

Kan kloppen die tekst komt van gekkejonga.

3 september 2012 om 23:02

Ik had ook niet verwacht dat Witsel zo veel zou opbrengen, zat toch meer te denken aan een bedrag van om en nabij de 30 miljoen!

Off: Sinds wanneer zijn Peter Griffin avatars zo populair?!

3 september 2012 om 23:23

@tukkerdrums
Valt wel mee hoor tot nog toe zijn wij de enige twee. We zoeken elkaar alleen graag op.

Grom,
beter gaat de Eredivisie zo'n kunstje ook een paar keer flikken, hebben we dat FFP niet eens meer nodig.

Het voetbal wordt serieus waar gewoon kapot gemaakt. Dit kan toch niet meer. Ik had ook echt niet verwacht dat Witsel naar Zenit zou willen gaan. Die jongen kan veel beter, maar als hij zijn toekomst daar ziet moet ie lekker daar gaan voetballen.

3 september 2012 om 22:16

Het voetbal gaat kapot? Helemaal mee eens, maar dan vind ik dat je de andere kant ook moet belichten. Real Madrid doet dit namelijk al jaren, maar daarover wordt bijna niet gesproken. Een beetje hypocriet zijn je uitspraken dus wel! Voordat je over Barcelona begint, ik keur het idiote gedrag van onder andere Rosell helemaal af met aankopen á la Alexis en Song.

3 september 2012 om 22:23

En van de voorganger dan? De aankopen Ibrahimovic etc. dat keur je wel goed? Je kan zoveel over Madrid praten als je wilt, maar Barca doet altijd al hetzelfde... maar die camoufleren het door elke week op te scheppen over eigen jeugd.

3 september 2012 om 22:23

Even een vraagje heh, waarom kom je bij Real aan? als je zogenaamd de andere kant wil belichten noem dan ook je eigen clubbie? of is dat wel gewoon normaal omdat het Barca is? Barca haalt Cesc, Song en Ibra voor ongeveer 130? miljoen euro.. Of wordt hier het voetbal niet kapot gemaakt?

ON: ik vind het persoonlijk beetje domme zet van beide.. van Porto naar Zenith vind ik niet echt een stap vooruit of ligt het aan mij? Qua team is Porto toch wel sterker hoor.. Maargoed geld wint het zoals altijd.. Wel hele goede aankopen van Zenith! die denken natuurlijk Anzi is bezig dus wij moeten meegaan haha.. AC Milan gaat het heel erg zwaar krijgen in de poule zeg..

Herstel: Witsel speelde natuurlijk bij Benfica excuses.

3 september 2012 om 22:26

Och, je moet weer gal spuien over Real Madrid in een totaal ongerelateerd topic. Vroeger plaatste je nog wel 'intelligente' opmerkingen, maar je bent nu een beetje een triest figuur aan het worden.
Ik ben het overigens ook niet altijd eens met de dure aankopen van Perez, maar het is altijd nog minder 'voetbal kapotmaken' (wat ik sowieso een kromme opmerking vind) dan wanneer clubs uit de 'mindere' competities dat doen, dwz, deze goede spelers raken uit beeld. Bij real gebeurt dat niet...

3 september 2012 om 22:26

Real doet dit al jaren? Real heeft zoveel geld dat het kan. Als daar spelers gekocht worden hebben ze vervolgens geen lening nodig om de salarissen te betalen. Dat vind ik nog veel erger dan het kopen van een speler van 94 miljoen, die zijn transfersom al in het eerste seizoen terugbetaald had.

Mooi dat je het afkeurt, maar je opmerking richting Real is erg ongepast.

3 september 2012 om 22:29

Wat zeg ik nou? Ik keur aankopen á la Alexis en Song volledig af! Daaronder vallen dan ook Ibrahimovic en Chygrynskiy die voor idiote bedragen worden gehaald. Gelukkig doet die Financial Fair Play hopelijk wonderen in het transferbeleid van Barça.

En trouwens, misschien is inderdaad de opmerking over Real Madrid wat provocerend maar ik heb wel gewoon gelijk. Misschien ook niet nodig om het op dit moment aan te dragen.

3 september 2012 om 22:40

@joostvans

Weet je nou wat het verschil is tussen al die clubs en Real Madrid? Real Madrid doet het met hun eigen geld. Zij verdienen dat geld met merchandersing, tv en stadion- inkomsten. Andere club zoals PSG en City doen dit met een suiker oom. Zenit Sint-petersburg heeft nu ook volgens mij nu z'n geldschieter met het olie bedrijf Gazprom.

Verder staat Barcelona 4x in de 30 duurste transfers. En Barcelona betaald gemiddeld het meest salaris van elke voetbal club. Daarbij heeft het geen enkele nut om Real Madrid hier bij te halen maarja.

3 september 2012 om 22:48

Allemaal eigen geld? Waarom werd er dan door de gemeente 500 miljoen voor een trainingsveldje betaald? Eigen geld amehoela. Maar nu even niet meer over Real Madrid, ik had het niet eens aan moeten halen.

3 september 2012 om 22:55

Ik zeg toch ook: Mooi dat je het afkeurt. Echter was je opmerking gewoon ongepast. Je gaat af zitten geven op Real Madrid, terwijl het bij Barcelona nog veel erger is. Die hebben omgerekend 70 miljoen - waarde Eto'o + transfersom - betaald voor Ibrahimovic, dat jaar er na komt Fabregas voor enorm veel geld en ook Alexis komt. Vervolgens moeten ze lenen om salarissen te kunnen betalen. Dan is dat toch nog een stap verder dan wat Real doet? Die betalen 150 miljoen voor twee spelers en hebben aan die twee spelers alweer 150 miljoen verdiend in hun eerste jaar. Daar ging het mij dus om. Ik weet ook wel dat Real veel uitgeeft, maar als Barcelona fan dat aanduiden is niet helemaal eerlijk.

3 september 2012 om 22:57

Joost, ik heb je dat al eens uitgelegd. Maar nu doe ik het weer. Een quote van Juanitomaravilla.

""oh ja die zogenaamde subsidie, waar destijds veel commotie om was. Het ligt echter wel wat genuanceerder dan jij het wil doen voorkomen. Het gaat hier dus om het gebied Ciudad Deportiva. Er werd altijd geloofd of gesproken over een directe transactie tussen de gemeente Madrid en de club Madrid zelf, maar dat is niet waar.

In 2000 werd er gestemd om het gebied te renoveren, wat toentertijd nog een non-commerciële zone was. De Partido Popular, Izquierda Unida stemde voor en Psoe (spaanse socialistische arbeiders partij) stemde tegen. Real Madrid en de gemeente hadden een overeenstemming bereikt dat Real een deel van de Spaanse grond moest afstaan aan de gemeente en in ruil daarvoor zou de gemeente bedrijven vinden die met een grote smak geld het hele stuk over willen nemen. Uiteindelijk waren dit Repsol Ypf, Mutua Automovílistica de Madrid, Sacyr Vallerhermoso en Obrascón Huarte Lain (ohl). Hiervoor kreeg Real Madrid 480 miljoen euro. Deze vier bedrijven zijn al sinds 2006 bezig met immens grote wolkenkrabbers te bouwen, dat hun eigen hoofdkantoren worden.

Anonieme clubs deden nog een verzoek bij de Europese unie om de zaak uit te zoeken, maar de EU heeft geen bewijs gevonden en heeft geconstateerd dat alles legaal is gegaan.""

Verder lenen ze natuurlijk (soms) bij de Spaanse banken maar dat betalen ze met rente weer terug.

3 september 2012 om 23:44

@ Joostvans

Ik vind het niet erg dat er zoveel betaalt word maar het is volgens mij gewoon erg jammer dt hij naar Rusland gaat.. Barcelona heeft altijd al spelers gekocht, ze waren vroeger zelfs een koopclub. Zonde van Witsel dat hij naar Rusland gaat hij kon het beter afslaan bij Benfica blijven en in Januari alsnog de stap naar de top maken.

Zenit weet wel hoe ze de transfermarkt moeten benutten! Witsel én Hulk, wat een topversterkingen zijn dat! Die gaan duidelijk voor alleenheerschappij in Rusland en kunnen met zulke aankopen natuurlijk ook hoge ogen gooien in de Champions League. Met Danny, Bruno Alves, Hulk, Witsel en vooral Denisov zou het me niet eens verbazen ook.

3 september 2012 om 22:36

En Shirokov natuurlijk.

wow... O_o
een gekke team wordt dat

Oooh man man, wat gaat Benfica hem missen zeg. Snap dat er 1 speler verkocht moest worden, maar na Javi Garcia nu ook wistel is voor de balans van het team dodelijk. Waarschijnlijk hadden ze Javi niet verkocht als ze van tevoren wisten dat Zenith even kwam shoppen. Het is veel geld maar dit doet me echt pijn

3 september 2012 om 22:14

Same here!

4 september 2012 om 00:46

Het vervelende voor Benfica is dat de druk nu erg groot wordt om een nieuwe speler te halen die het goed doet en past bij de club...

3 september 2012 om 23:37

Ik vind dit verschrikkelijk jammer. Ik genoot vorig jaar van Benfica en had gehoopt dat ze zich dit jaar verdedigend iets gingen versterken en een beetje dat team zouden behouden. Maar helaas. Ik had zo graag dat frivole Benfica met Aimar en witsel tegen Barca zien voetballen. Zucht.. dit is zoooo stupide.

4 september 2012 om 01:43

Same here too. Was toch een van de smaakmakers met Aimar

Wat een zaken doet Benfica toch maar weer: 30 miljoen winst op een jaar tijd!

De overstap snap ik echter niet helemaal. Benfica en Zenit zijn min of meer gelijkwaardig, dus waarom weggaan als het al goed gaat?

Zenit betaalt 100 miljoen en neemt Ronaldo over!

Nu serieus, dit is niet normaal meer, 90 miljoen? Ik wist niet dat Zenit dat zomaar kon uitgeven. Benfica, mooi gehandeld, halen er dikke winst uit telkens net als Porto met Falcao. Zoiets noem ik pas een beleid. En ja Benfica, eerst Javi weg en nu Witsel, worden zwakker net als Porto maar deze 2 clubs kennende zullen ze er geweldige spelers voor terughalen om ze dan weer te verkopen met 20 miljoen winst.

3 september 2012 om 22:31

Ik zou er niet eens rouwig om zijn, mocht dat gebeuren.
Benfica wordt nu idd een stuk zwakker in de strijd om de landstitel, maar dat geldt ook wel voor Porto. Ik snap die spelers niet; allebei konden ze naar absolute topclubs, gaan ze naar het triestige en kille Rusland.

3 september 2012 om 22:41

Je kan zelf toch ook even nadenken en inzien dat de clubs ermee akkoord gaan en ze min of meer dwingen, en de echte top clubs kunnen/willen hun niet kopen.

3 september 2012 om 22:45

Ik kan zelf idd ook nadenken, maar ik denk dat als Witsel had gezegd dat hij graag bij Benfica wilde blijven, dat ook wel gebeurd was.

Vind het jammer dat zo'n goede speler als Witsel naar Zenit* gaat. Hij kon naar Utd,chelsea,arsenal en Real.. vind het wel jammer.

Gazprom doet het wel weer. Gazprom maakt Zenit gewoon de beste ; Als Ahnzi wilt tippen aan Zenit moeten ze nu flink gaan inkopen want anders wordt het heel moeilijk.


Edit: Typo bij de *. Fixed! Thnx Pacogento.

3 september 2012 om 22:32

Hij is natuurlijk naar Zenit ; typfoutje.

4 september 2012 om 01:44

Rusland maakt Zenit de beste, Gazprom is een overheidsbedrijf.

4 september 2012 om 13:06

Waar bleven die aanbiedingen van Arsenal, Chelsea, Real etc. dan? Word zo ongelooflijk moe van kinderen die maar blijven roepen 'hij kon daar en daar heen' terwijl er nooit een officieel bod kwam van die clubs en hij er dus helemaal niet heen kon.

wat jammer dat rusland zich mengt met de transfers, die spelers gaan alleen op het geld af . Ik zou ze liever in spanje engeland of italie zien. dan het onbelangerijke en onsmaakvolle russische competitie

3 september 2012 om 22:39

Deze reactie raakt kant noch wal.. Ooit een wedstrijd uit de russische competite gezien? Ga voor je gemak is kijken naar CSKA - spartak.. Gewoon 80.000 man op de tribune ; en je hebt er gewoon 6/7 clubs die voor het kampioenschap spelen elk jaar..

Nederlandse clubs moeten dat ook doen als al die andere teams zoveel willen van een speler. Bijvoorbeeld , Clasie , Eriksen , Willems , Maher ! Gewoon 20/30 mil vragen , er is amper verschil tussen NL competitie en Braziliaanse !

3 september 2012 om 22:27

Behalve dan dat wij hoogstens 2 mil aan salaris betalen, topspelers nooit hun contracten willen verlengen en ze bij ons altijd in de media gaan huilen dat ze weg willen als er interesse is van een club. Eriksen ga je trouwens wss geen 20 mil meer voor vangen. Die heeft met al z'n verstand getekend tot 2014 met de gedachten dat hij in 2012/13 een topseizoen zou spelen en in de zomer van 2013 voor een relatief goedkoop bedrag weg mocht.

3 september 2012 om 23:07

Ik denk dat er in de Braziliaanse competitie grotere spelers rondlopen dan in Nederland. Dat is al een verschil op zich. Daar komt nog eens bij dat Hulk en Witsel niet uit de Braziliaanse competitie over genomen zijn, maar uit de Portugese. Ook daar lopen grotere spelers rond dan in de Eredivisie, dus is het ook makkelijker geld verdienen.

In Nederland zal nooit iemand lopen met de kwaliteit van een Hulk, Moutinho, Falcao, Aimar, Cardozo en dergelijken.

4 september 2012 om 02:41

Van Basten, Koeman, Gullit, Rijkaard, Ronaldo, Romario, Van der Sar, Seedorf, Davids, Stam, Bergkamp, Kluivert, Van Nistelrooij, Robben, Zlatan, Sneijder, Suarez....?

Nederland kent door de jaren heen en al voor een lange tijd een competitie waar grootheden spelen en hebben gespeeld, spelers die in het buitenland vervolgens tot de wereldtop behoren.

Van Portugal kan je niet zo'n indrukwekkend lijstje maken hoor.

4 september 2012 om 16:29

Leuk dat we die door de jaren heen hebben gekend, maar ik had het toch echt over het heden. Zie jij nu nog zulke grote spelers in Nederland? Ik namelijk niet. Fijn dat je je verhaal bij me kwijt kon, maar het heeft totaal niets te maken met mijn reactie.

Dit is heerlijk! Er zijn hier veel mensen die Witsel het liefst bij een club in West-europa zien en niet dachten dat hij voor het 'geld' zou kiezen. Zenit is een club die ambitieus is, veel geld kan en wil uitgeven. Als dit soort transfers dan doorgaan is het gewoon heerlijk. Geen Hulk bij Chelsea geen Drogba bij een Europese topper en nu ook niet Witsel (die volgens veel van jullie naar Real of een andere grote club moest gaan). M. City, PSG en Zenit misgunners wen er maar aan want in de loop van de jaren zie ik dit ook gebeuren met bijv. Falcao

Ben bang dat Zenit nu weer met groot verschil kampioen gaat worden.

Schandalig! Werkelijk schandalig!
Vind je het gek dat bijna financieel gezonde clubs uitgeschakeld worden door dit soort clubs.
Hier moet snel opgetreden worden.

3 september 2012 om 22:41

Haha waarom krijgt deze man thumbs down, terwijl die zwaar gelijk heeft. :
Ik weet alvast wie ik vaak zal kiezen op fifa. Nee dit is echt zwaar belachelijk, waar gaat het naartoe met het voetbal.

4 september 2012 om 17:00

Haha ik geef niet zo om die duimpjes joh.
iedereen deelt een andere mening, daar mag je het mee eens zijn of niet.
Ben blij dat jij mijn mening deelt, samen met Psg is het inderdaad een ideaal team op fifa;

Wow dit is bijna zinloos. 40 miljoen is Witsel never nooit waard. Hulk is ook geen 50 miljoen waard. Ik had ook niet eens het besef dat Zenit dit zou kunnen bekostigen.

Nu Falcao nog en ze zijn binnen. Dit gaat werkelijk nergens meer over. 90 miljoen in 1 uur?! Belachelijk, het voetbal gaat hierdoor kapot. Zenit koopt nu een topteam en kan langzamerhand een bedreiging vormen voor de Europese Top. Tenminste, als het eenmaal gaat lopen. Je ziet dat nu ook bij Psg dat het langzamerhand op gang komt.

Op eens is Zenit gewoon een kwartfinalist in de Cl.
Ik vind dit echt een geweldige voetballer de perfecte moderne voetballer.
Witsel, Danny, Hulk, Kherzakov zozo sterk team.

Hulk & witsel zijn naar zenit gegaan, om daar lekker eens jaartje te gaan cashe.
denk je nou echt dat ze wat gaan betekenen voor de club.
alles Draait om geld de laaste tyd?

Zonde zonde, geldbak daar, al is de competitie wel in opkomst maarja hij kon ook naar mooiere grotere clubs in engeland/spanje denk ik dus is dit toch wel een pure geldtransfer

Echt zonde dit....voor Witsel. Nu gaat hij daar verpieteren ergens in het Oosten van Europa. Wilde hem een stap hogerop zien maken en vindt dit dus echt een domme zet van hem. Nu is de vraag of hij dit zelf wel wou of dat Benfica hem gewoon wilde doorverkopen voor de flinke winst.

3 september 2012 om 22:58

Zenit betaald gewoon de afkoopclausule, Benfica heeft dan geen poot om op te staan. Aangezien Witsel in Rusland waarschijnlijk minimaal het dubbele gaat verdienen is het cirkeltje snel rond

Komt wel een ijzersterk elftal te staan nu, met witsel en hulk erbij!

Malafeev
Anyukov
Alves
Lombaerts
Chrisito
Denisov
Danny
Witsel
Hulk
Kerzhakov
Lazovic
3 september 2012 om 22:21

lekker sterk zeg betaal je gvd 90 miljoen euro voor 2 spelers terwijl barca of madrid dit zenith nog steeds met een nulletje of 4 naar huis sturen

3 september 2012 om 22:30

Maar die teams zijn ook nog altijd 4 of 5 keer zo veel waard als zenit.
Maar ik sla dit zenit nu hoger aan als clubs als AC Milan, Valencia en Arsenal.
puur omdat ze op bijna elke positie een betere speler hebben lopen.

3 september 2012 om 22:47

Lazovic past eigenlijk niet meer tussen zulke grote namen.

4 september 2012 om 14:04

Ze hebben geen betere speler voor die positie, vorig seizoen hadden ze daar arshavin voor gehuurd bij arsenal maar die wou een te hoog salaris volgens mij

Hahaha bij Zenit hebben de bestuurders een paar steekjes los zitten. 40 miljoen voor iemand die net 1 jaar op een fatsoenlijk niveau heeft gespeeld. Maar zo te zien regeren de olie en gasroebels nog steeds helaas.
En Witsel die vindt dat Zenit een stap vooruit is van Benfica is ook gek. Maar ik vind het niet erg, nooit mijn favoriete voetballer geweest. Zeker niet na zijn interview na de wedstrijd met zijn gruwelijke overtreding.

3 september 2012 om 22:24

Gouden schoen in België + een van de dragende "krachten" bij het Belgisch elftal dat toch stevig in opmars is + een van de dragende krachten van het Standard dat bijna elke ploeg aan kon (beetje overdreven maar je snapt men punt wel..). 40 miljoen is zeker een overdreven bedrag maar hij speelt wel langer dan 1 jaar op een fatsoenlijk niveau.. En Zenit is weldegelijk een stap vooruit dan Benfica. Benfica heeft leuk gespeeld vorig seizoen maar daarvoor was het ook al een tijdje geleden dat ik leuk voetbal van hen heb gezien (niets tegen die ploeg hé..). Zenit is een ploeg die élk jaar wel meedoet in Europa, al dan niet om prijzen..

3 september 2012 om 22:48

Een gouden schoen in een competitie als Belgie of Nederland zegt helemaal niks. Bovendien is presteren bij een club als Standard niet een fatsoenlijk niveau. Standard is niet eens Europese subtop. En 40 miljoen is zeker overdreven. Hij is simpelweg als je naar vergelijkbare spelers kijkt niet meer dan 25 miljoen waard. En dan bekijk ik het positief.
En hoezo presteert Zenit beter in Europa? In het belangrijkste Europese toernooi heeft Benfica de laatste jaren toch veel beter gepresteerd dan Zenit. Sterker nog Zenit heeft slechts 1 keer zichzelf geplaatst voor de knock-out fase van de Champion's League. En raad eens wie toen de sterk was, juist Benfica.

3 september 2012 om 23:02

De Russische competitie is ook gewoon sterker dan de Portugese.

Ik begin me nu wel een beetje zorgen te maken of Twente Fer dit seizoen nog wel kan behouden. Ze hadden al interesse en nu kunnen ze veel meer bieden. Tot hoelang is de transfermarkt in Portugal nog open?

3 september 2012 om 22:40

Fer blijft denk gewoon bij Twente, gewoon lekker dikke bedrag zeggen 20 miljoen zeggen ze nee? Zeg je adios en bekijkt het maar.

Transfermarkt is open tot 23 september als ik goed had in Portugal, zeer belachelijk waarom daar zo lang.

3 september 2012 om 22:49

Nou als ze 20 miljoen bieden denk ik niet dat Twente nee zegt. Hoe goed een speler ook is, voor dat geld moet je hem bijna wel laten gaan. Maar ik lees volgens mij net dat ze hem niet kunnen kopen op dit moment.

3 september 2012 om 23:12

Dat bedoelt hij niet. Hij bedoelt dat Twente ze een keuze geeft: '20 miljoen of ga maar weg'. Als ze dan 20 miljoen geven, natuurlijk doet Twente het dan.

En maar zeggen dat niemand verkocht zal worden volgens de President, en de spelers maar zeggen dat ze van Benfica houden hahahaha! Heerlijk

3 september 2012 om 23:03

Als de afkoopclausules worden betaald en de spelers veel meer kunnen gaan verdienen is het snel gedaan.
Weet je wat ik trouwens heerlijk vind, het feit dat porto en Benfica elk jaar spelers met dikke winst verkopen en alsnog om het kampioenschap spelen. Dat kan je van jou club niet zeggen, ondanks de aankopen van jullie Chinese suikeroompjes is het niks en zal het niks worden.

Hoe twee basisspelers verliezen in vier dagen zonder vervangers te kopen. By Luis Felipe Viera.
Ongelooflijk. Nu heeft Benfica maar drie middenvelders voor minstens 4 maanden... drie!
Één van de drie is voortdurend geblesseerd, de andere kan moeilijk twee keer in vier dagen de 90 minuten spelen en de andere is een aangepaste verdedigende middenvelder.

Is dit je sportieve mandaat Vieria? Die je belooft had? Één titel in drie jaar? En de vierde begin je zonder middenvelders? Fantastisch beleid man. Schaam je.

Voor de clausule vertrokken... kan je daar op zich Vieira niet beschuldigen (wel op het feit dat je geen vervangers koopt) Witsel is een teleurstelling. Wist dat Benfica het moeilijk had, maar vertrekt toch. Moderne voetbal... rot op met je miljoenen.

En waarom sluit de transfermakrt later in bepaalde landen? Welke idioot heeft dit beslist?

Maar goed, geen probleem... Op de laatste dag heeft Benfica Lima gekocht! Een 29 jarige aanvaller voor 4.5 miljoen! Fantastisch! Lost alle problemen op!

3 september 2012 om 22:25

Prachtig neergezet, ik dacht het en jij schreef het voor me
Het is veel geld maar hier is inderdaad niet goed nagedacht over de gevolgen. En met CL al over 2 weken vrees ik het ergste. Voor de competitie kunnen ze nog spelers halen aangezien de markt nog de hele maand open is. Maar dit is echt klote!

3 september 2012 om 22:32

Bereid je op een mega-vernedering in eigen huis tegen Barcelona. Herinner je Vigo nog? Dit wordt erger.

Hoezo is de markt nog open?

3 september 2012 om 22:32

Benfica kan dus geen vervangers meer halen nu?

3 september 2012 om 22:39

Zover ik weet niet. Lees net bij iemand anders dat de markt open is, raar.

3 september 2012 om 22:42

@shakhtar

23 sept gaat die sluiten

3 september 2012 om 22:43

Het kan misschien dat binnenlandse transfers nog wel mogelijk zijn, dat is direct mijn volgende vraag aan iemand die hier antwoord op kan geven

3 september 2012 om 22:47

Nee, er kunnen alleen Speler gekocht worden door Frankrijk of Rusland andersom niet

3 september 2012 om 22:47

Nooit kopen Portugese clubs na 1 september. Wat ik wel al heb zien gebeuren, is contract aanbieden aan spelers zonder club.

3 september 2012 om 22:51

Reo-coker heeft nog geen club, is een CVM volgens mij ;

4 september 2012 om 08:41

Eigenlijk moeten wij compensatie krijgen net als bilbao. Die mag ook nog de 40mil van martinez uitgeven.

3 september 2012 om 22:46

Toch logisch dat hij die 40 miljoen voor Witsel niet kon laten gaan hoe slecht dat ook is voor het team? Je concurrent is een nog belangrijkere speler ook kwijt, dus in dat opzichtvook nog eens slim gehandeld.

3 september 2012 om 22:52

Zoals gezegd, voor de 40 miljoen bekritiseer ik hem niet. Wel voor het aantrekken van geen andere spelers, terwijl het zo duidelijk was dat je spelers kwijt ging spelen.

De concurrent heeft inderdaad een belangrijke speler verloren. Maar in tegenstelling tot Benfica, is dat ze al op voorhand andere spelers hebben die in de plaats kunnen spelen. En hebben ze geen elftal met spelers tekort op bepaalde posities.

3 september 2012 om 22:56

Hopen op spelers zonder club. Of spelers die hun contract afkopen. Of jeugd?

3 september 2012 om 23:05

Jesus zou nooit iemand van de eigen jeugd opstellen. Zijn kostbare Argentijnen en Brazilianen zijn teveel waard om ze op de bank te zetten.

Real Madrid heeft bevestigt dat er een bod op CR7 is uitgebracht ! P$G heeft 85 mil geboden

3 september 2012 om 22:50

Heel grappig, Messi voor 500 miljoen naar Anzhi. Kregen ze adraino er gratis bij.

Wat een aankopen zo in een uur tijd. Twente won vorig jaar nog van Zenit in de Europa Leageu, maar als ze zulke aankopen gaan doen word het erg lastig voor Nederlandse clubs tegen deze clubs te gaan concurreren.

het zijn allemaal corrupte clubs daar in dat Rusland eerst hulk voor 50 mil en daarna witsel voor 40 mil.

Mooi voor Witsel aangezien de Russische competitie ondertussen een echte topcompetitie is.

Ik zie Fer wel naar Benfica gaan als opvolger.gewoon een kwestie van speler zijn hoofd op hol zetten.
En een spits zie ik ze ook nog wel halen uit de eredivisie genaamd Bony.

Het is belachelijk t.w dat er spelers vanuit de eredivisie naar Portugal gaan ,dat terwijl de portugese competitie net als de Nederlandse competitie gewoon een B competitie zijn.

3 september 2012 om 22:32

Nou vriend je laatste 2 zinnen zijn echt compleet Gelul

3 september 2012 om 22:47

Waarom dan?dat is nou eenmaal het lot van kleine landen als Nederland en Portugal.
Het Niveau van de eredivisie en de Portugese competitie zijn van B niveau niet meer niet minder.clubs als Porto/benfica zijn nog wel beter dan de Nederlandse topclubs ,maar daar is ook verder alles mee gezegd.twente en PSV zijn wel gelijkwaardig aan Sporting Lissabon en Sporing Braga.

3 september 2012 om 23:16

Wat zeg je me nou? Inderdaad de Portugese is niet van het niveau van de Spaanse of de Engelse. Maar om nou te zeggen dat het niveau hetzelfde is als de Nederlandse competitie gaat echt te ver.

Dit is iets wat ik regelmatig teruglees hier op VZ. Ik zou zeggen, kijk naar de afgelopen jaren wat de Portugese en Nederlandse teams hebben gepresteerd op Europees niveau....

Sterker nog, kijk alleen al naar dit seizoen wie er Europees mogen spelen.
3 Portugese teams in de CL! Wanneer heeft de Nederlandse competitie dat voor het laatst gepresteerd?

Als we kijken naar de middenmoter van beide competities dan ben ik ervan overtuigd dat ook hierin de Portugese teams niet zullen teleurstellen... Maar goed, dit is allemaal speculatief gezien deze teams het zelden tegen elkaar opnemen.

3 september 2012 om 23:52

Slbprasempre Het niveau in Portugal zal misschien ietsjes hoger liggen dan Nederland, maar het niveau van de hele portugese competitie bij elkaar is een B competitie de Spaanse/engelse/italiaanse/franse/duitse competitie zijn allemaal sterker dan zowel de Portugese als Nederlandse competitie .En dat is echt geen schande het zijn beiden maar kleine landjes met veel minder inwoners.
Het is nou eenmaal de realiteit dat een Nederlandse of Portugese club de champions leauge niet meer kunnen winnen,wel incidenteel een keertje ver komen kwartfinale/halve finale.zoals het nu gaat zie ik kunnen alleen clubs uit Engeland/duitsland/italie/spanje en PSG uit frankrijk en in de komende jaren ook zeker wel een Rusissche club de champions leauge winnen.
De Europaleauge kan een Portugese club wel winnen ,wat een Nederlandse club niet zal lukken.
Verder zijn het wel altijd dezelfde clubs die het voor Portugal doen, Fc Porto,benfica,sporting,braga.

Ik denk dat de Russische Premjer League zo'n beetje de vierde competitie van Europa is. Natuurlijk 2 toptransfers voor Zenit. Ze waren al kampioen maar ik denk dat Zenit met deze twee jongens erbij dit jaar weer de sterkste is.

En ja al dat gezeur over het gaat alleen maar om geld dat is toch prima. Zeg nou zelf wie gaat er in deze tijd nou niet voor geld? Dat soort hypocrieten die dat zeggen moeten eens bij zichzelf te raden gaan of zei van baan zouden wisselen als ze ergens anders 4x zoveel kunnen verdienen. Geld hoort er nou éénmaal bij vroeger gingen dit soort spelers alleen naar Man Utd, Real Madrid, Bayern München of Barcelona. Nu komen er alleen maar meer topclubs bij in Europa (man City, Paris SG en wat Russische clubs) wat bijvoorbeeld de CL ook weer interessant maakt.

3 september 2012 om 22:37

Dat is wel zo nu zullen er meer clubs bij komen die de Champions leauge kunnen winnen.

3 september 2012 om 22:51

Haal Bayern Munchen maar weg uit dat rijtje. Ik mis de jaren 90 eigenlijk wel. Toen ging alles en iedereen naar Italie. Nedved, Zidane, Ronaldo, etc. Die tijden lijken voorgoed voorbij.

3 september 2012 om 23:28

Nou ja inderdaad speelde er toen weinig grote buitenlanders in München. Bayern was toch wel een toonaangevende club waar heel veel spelers graag zouden spelen. Zo bedoelde ik dat meer.

Ja Nedved en Zidane horen ook niet in dat rijtje van jou thuis. Zidane en Nedved waren nog geen wereldsterren toen ze naar Italië gingen. Die zijn in Italië wereldster geworden. Nu zouden dat soort jongens gelijk voor Engeland, Spanje, Duitsland, Frankrijk of Rusland kiezen.

Ik vrees voor het Italiaanse voetbal dat zei de komende jaren nog ver gaan terugzakken. De stadions zitten al nauwelijks vol en ploegen als Inter, AC Milan en AS Roma zijn flink aan het bezuinigen. De enige ploeg die nog redelijk uitgeeft is Juventus.

3 september 2012 om 23:41

Nedved en Zidane waren wel enorme talenten. De Eden Hazard van toen zeg maar. Hoewel Nedved wel de enorme ster van Lazio was. Ook zulke spelers kiezen niet meer voor Italie. Maar in pak m weg 1988-2002 was Italie toch wel de sterkste competitie. Sterren of toptalenten gingen toen niet naar Engeland maar naar Italie.

inderdaad real madrid heeft een eerste bod binnen gekregen van PSG 85 miljoen euro, denk dat psg 120 moet bieden dan laat real hem gaan

Die Portugezen zijn wel wat slimmer dan wij hier in benelux
gewoon de hoofdprijs vragen
gewoon 30 miljoen winst in een jaar , in belgie zullen ze wel balen
kan Benfica weer gaan shoppen in Belgie en NL

3 september 2012 om 22:40

Bij ons zijn de jochies te verwend. Die gaan meteen huilen als de club er de hoofdprijs voor vraagt, of spannen arbitrage zaken aan.

3 september 2012 om 22:47

Witsel stond afgelopen seizoen wel bijna in de halve finale CL, als er in Nederland spelers zijn die dat bereiken dan kunnen de clubs uiteraard 30 miljoen vragen. Ik zie geen speler in de Eredivisie die ook maar in de buurt komt van Witsel's kwaliteiten.

3 september 2012 om 23:13

Ik denk toch dat het aan de slimmigheid van die Portugezen ligt
ja Witsel is goed maar 40 miljoen?
Hij speelt net 1 jaar op dit nivo
Zijn Fer en Maher dan ook nu al '25 waard?

dat hij bijna halve finale cl speelde zegt niks
Braafheid speelde 2 jaar geleden wk finale

3 september 2012 om 23:39

@ yello

FC Porto en Benfica zijn fantastische onderhandelaars. Die durven aan een vraagprijs vast te houden. Of zoals bij Hulk een belachelijke vraagprijs te vragen (100 miljoen) en hem dan alsnog voor de hoofdprijs de deur uit doen. Echter is het verschil in kwaliteit tussen ploegen als Ajax, PSV en FC Twente tegenover FC Porto en Benfica ook wel groot aan het worden hoor.

Neem bijvoorbeeld een Porto dat verkocht de afgelopen 10 jaar gewoon voor in totaal meer als 700 miljoen aan spelers. Kortom die krijgen gemiddeld per jaar minimaal 70 miljoen binnen alleen al aan transferinkomsten. Ajax heeft het afgelopen zomer al fantastisch gedaan met 28 miljoen.

Het is een combinatie van onderhandelen, lef en scouten. Neem een Witsel. Die halen ze voor 9 miljoen op uit België. Wat toch een redelijke prijs is voor een middenvelder van Standard. Die is daar al tientallen keren bekeken en ze weten precies wat ze binnenhalen en weten precies dat ze die jongen met winst zullen verkopen. Natuurlijk is 9 miljoen veel geld (lef) maar door goede scouting wordt dat lef een zekerheid. En als je er dan nog aan de onderhandeltafel ook nog alles uit haalt ben je een succesformule.

Helaas beschikt geen enkele Nederlandse club over deze succesformule.

Wat een bizarre bedragen zeg. Daar leggen ze even 90 miljoen neer voor twee spelers. Je gaat toch niet 40 miljoen betalen voor Witsel.

Ongelofelijk! 90 miljoen euro binnen een uur uitgeven! Waar gaat het heen? Wat zonde dat spelers als Hulk naar zo'n(met alle respect) competitie gaan. It's all about the money... Ach natuurlijk zou bijna geen van ons nee zeggen tegen zo veel geld. Maar je speelt toch ook graag in een mooie competitie? Voor een echte topclub? Het geld loopt de spuigaten uit bij de clubs met de sjeiks en dergelijke. Er worden belachelijke bedragen uit gegeven. Maar goed we zullen er aan moeten wennen...

90 miljoen? Konden ze niet 90 miljoen op Ronaldo bieden nu die toch weg wilt?

3 september 2012 om 22:37

Komt morgen voor 160 miljoen met salaris van 25 miljoen per jaar.

3 september 2012 om 22:50

En jij denkt dat Real het accepteert? Ronaldo is voor geen enkel bedrag te koop.

Wat een zonde van een speler als Witsel, jammer zeg. Stom dat hij niet naar Man Utd ofz ging.

Tot wanneer loopt de transfermarkt in Portugal? Ik heb zo het donkerbruine vermoeden dat er binnen nu en niet al te lange tijd een fax binnen komt in Enschede voor Fer

3 september 2012 om 22:38

23 september...

3 september 2012 om 22:49

Binnenlandse transfermarkt, of kunnen ze ook spelers van buitenaf halen?

3 september 2012 om 22:51

Ik geloof ook buitenlandse. Benfica wilde dacht ik nog een bod op Matavz uitbrengen?

3 september 2012 om 22:53

Binnenlands EN buitenlands. Belachelijk als je het mij vraagt.

3 september 2012 om 22:57

Nou lekker dan. Ik durf mijn hand in het vuur te steken dat er een bod komt op Fer. Ik hef mijn account zelfs op, mocht dit niet gebeuren.

3 september 2012 om 23:07

Zat ik ook aan te denken, Benfica had al eerder interesse. Twente kan dan wel de absolute hoofdprijs vragen want het is niet meer mogelijk om een vervanger voor Fer te halen.

witsel weg....had ik na de verkoop van Javi Garcia niet verwacht. De 60 miljoen is natuurlijk zeer welkom maar het blijft jammer! Ben benieuwd hoe Matic het gaat doen op de plek van Javi. Op de plek van Witsel hebben we nog altijd Aimar, als deze genoeg rust krijgt is Witsel goed op te vangen door Carlos Martins, Gaitan en Bruno Cèsar deze kunnen allemaal ook op 10 spelen. De nummer 6 positie baart me wat dat betreft meer zorgen....

3 september 2012 om 22:46

De nummer 6 positie hoef je geen zorgen te maken. Jesus is dol op het 4-2-4 systeem. Of dankzij het aantal gaten in het middenveld ook bekend als het 4-0-6 systeem. Geen nummer 6 nodig. Matic en Aimar spelen. Of Matic en Carlos. En wanneer Bruno Cesar en Gaitan op de 10 positie lijken het amateur voetballers.

Tjonge dat gaat toch nergens meer over. Kan ook echt niet geloven dat die gasten daar heengaan als je voor ietsje minder ook naar een mooie traditionele engelse of spaanse of italiaanse club kan met een mooie historie in een mooie competitie.

Phoe, wat een geld zeg. Zenit krijgt wel een heerlijk team zo.

Ondanks dat ik het achterlijk vind moeten ze het zelf weten die hele competitie bulkt van het geld. Alleen de kleinere geloof ik niet. Dus echt competitie vervalsing zal het daar wel niet zijn. Wel als het in een competitie gebeurd waar nauwelijks geen geld is.

Blijf zeggen Rusland kan een hele mooie competitie krijgen maar er is wel 1 voorwaarde dat ze wel gaan uitbreiden naar minimaal 18 clubs zo niet wel 20 clubs.

Zenit kan nog wel is gaan verrassen op deze manier.

Nogmaals het bewijs dat Roland Duchatelet wanbeleid voert bij Standard. Witsel was veeel bepalender dan Fellaini enkele jaren geleden, maar werd voor de helft minder verkocht. Met Luciano D'onofrio zou dit nooit of te nooit gebeurt zijn. Hij heeft voor Witsel meerdere biedingen afgeslagen van rond de 12 miljoen. Echt sneu dat zulke bedrijfsdirecteuren zo een prachtige club naar de vaantjes helpt.

Ze betalen voor een speler als witzel net zo veel ans een fabregas en een modric.
Belachelijk zeg.

Waarom zegt Sir Alex F. Niks. Paar weken geleden zeuren voor Lucas en nu niks, ik snap er niks van.

De Russische competitie is wel in opkomst zeg!!

Kans om bij een top team te spelen, carriere te maken aaaaaaanddd its goneeee.. Gaat waarschijnlijk gewoon voor het geld daarheen..

Haha, geweldig die Portugese clubs. Gewoon lekker 50 miljoen voor Hulk en Witsel voor 40 miljoen verkopen. Ik zou eerder voor een Europese top competitie kiezen dan Rusland. Maar Rusland is gewoon ook een goede competitie. Je kan er goed verdienen en het niveau is ook lang niet zo laag als de meeste mensen denken.

Maar ik vind het toch jammer voor Witsel. Die zou ik echt bij een Europese topclub willen zien schitteren. Hij was bij Real Madrid van harte welkom. Hopelijk kan hij vanaf Zenit St. Petersburg de stap maken naar de absolute top in Europa. Hij is ook nog maar 23 dus dat komt (waarschijnlijk) wel.

Dit gaat echt nergens over. Hulk en Witsel hadden voor een Engelse topclub moeten spelen, niet in Rusland... Twee geweldige spelers, ben vooral een enorme fan van Witsel had hem graag in de Engelse top gezien. Nu zien we niks meer van hem

Wat een bedragen zeg, in een uur tijd 90 miljoen uitgeven moet niet gekker worden! Ben nu wel benieuwd hoe ze het in de CL gaan doen.

Off: @VZ Galatasaray heeft een akkoord bereikt met verdediger Cris. En Fener heeft Raul Meireles binnen.

Waarom staat er geen nieuws dat Raul Meireles naar Fenerbahce is vertrokken( ongeveer voor 10 miljoen). Ben geen Fener fan maar Raul is wel hele goede aankoop. Fener wordt steeds maar beter. Deze zoner hebben ze paar topaankopen gedaan zoals : Dirk Kuyt, Krasic en Raul Meireles.

3 september 2012 om 22:52

Nu de prestatie nog. Die zijn niet te koop...

4 september 2012 om 00:08

Staat er gewoon op hoor..

4 september 2012 om 20:39

Na een Kwartier ofzo dus niet veel praten

bah zonder, had Hulk zooo graag bij Chelsea zien voetballen, ik volg Zenit normaal nooit en Russische competitie al helemaal niet.. Jammer had ze graag ergens anders zien spelen, maarja.

Wauw wat zonde. Witsel stond in de belangstelling van wereldtopclubs en gaat nu naar Rusland Had hem echt graag voor een Real ofzo zien voetballen.

Niet dat ik iets tegen Rusland heb, geweldig land en geweldige competitie. Maar het is niet van het niveau Spanje/engeland qua voetbalcompetitie en daar had ik zowel Hulk als Witsel graag gezien.

Dat geld verdienen ze natuurlijk nooit terug... Wat een idiote bedragen, een heel simpel Europees middenmoot clubje tikt even 90 miljoen af voor twee toppers... Waar gaat dit in hemelsnaam over?

3 september 2012 om 22:55

Over het moderne voetbal vrees ik.

Dit is eigenlijk niet meer leuk voor het voetbal en Zenith heeft in één uur 90 miljoen aan twee spelers gegeven wat natuurlijk te bizar is. Hier mag er wat tegen aan gedaan worden en het liefst heel snel.

Dus voor elk uurtje later haalt Zenit er 10 miljoen vanaf. Hopelijk melden ze zich nog binnen een uur voor Ebecilio.

On: geweldige speler die Witsel, leuk dat die Belgen nu zoveel goede spelers hebben. Jammer voor de Portugese competitie, maar daar hebben ze een neusje voor talent, dus ze vinden wel weer een goede opvolger.

Mooie transfer voor Zenit, ze worden er echt sterker op met Hulk én Witsel...maar eeuwig zonde dat ze dan naar Rusland gaan voor het geld, van Hulk kan ik het nog een héél klein beetje begrijpen maar Witsel; Waarom?!...ik weet ook wel dat het met geld te maken heeft, maar waarom jongen?! als je gewoon nog één seizoen de sterren van de hemel had gespeeld bij Benfica dan had hij écht de topclubs voor het uitkiezen. Tegenwoordig bestaat ambitie niet meer bij jonge voetballers, die kiezen eerder voor het geld terwijl ze al miljoenen op de bank hebben staan.

Nogmaals mooi transfers voor Zenit, en het maakt de competitie ook aantrekkelijker om te kijken op een Zaterdag ochtend rond 10:00 of 11:00 zoiets...maar ze hadden beide veel betere transfers kunnen maken vooral over Witsel ben ik teleurgesteld.

Dit is alln maar goed voor het nederlands voetbal natuurlijk. De nog wat ruwe diamanten waar je geen 40 50 miljoen voor moet betalen lopen hier rond dan denk ik aan strootman en fer bijvoorbeeld die 2 zijn zo dynamisch groot loopvermogen denken een stap vooruit en kunnen beslissend zijn strooman meer controlerend mss en fer beslissend al denk ik na dit dat fer als 1st weggaat benfica heeft 40 miljoen binnen gekregen en musterman zal heus wel 20 miljoen vragen nu al klopen ze aan en wrs wordt dat bedrag nog neergelegd ook moet je nagaan 44 miljoen haalt twente dan binnen op 3 spelers daar kunnen ze aardig mee door lijkt mij. En in de toekomst dan met strootman clasie indi de vrij willems narsingh eriksen die jongens beginnen allemaal bij nationale selecties door te komen van de 1ste 6 weet ik dat ze allemaal nog minimaal een 4 jarig contract hebben eriksen weet ik niet precies maar daar kan je voor vragen wat je wil helemaal al spelen ze op internationaal niveau mee.

Maar dat zenit gaat hoge ogen gooien op dit moment al meester in rusland dat wordt alleen maar erger!

40 miljoen euro voor een lopende middenvelder die 1 goed seizoen heeft gespeeld. Waar gaat dit over?????????

Totaal ontspoord.. in deze tijd, bizar!

Goede speler hoor die Witsel maar een simpele hardwerkende dynamische middenvelder die zelden beslissend is.....40 miljoen?!?!??!

3 september 2012 om 23:00

Ik vind dat jij hem onderschat. Witsel is zeker 25 miljoen waard voor zijn kwaliteiten. Maar 40 miljoen blijft belachelijk.

4 september 2012 om 09:18

Witsel haalde bij Standard ook al een heel hoog niveau in de europese wedstrijden, net als bijv een Fellaini en Defour. Maar dat heb jij waarschijnlijk nooit gezien als ik dit zo zie...
Stond vroeger al vaak in de belangstelling van onder meer Arsenal en Manu

Over die 40 miljoen, tja kwestie van vraag en aanbod.

Ik vind het vooral jammer dat hij niet naar Real of Manu vertrekt, zijn toch mooiere clubs.
Alhoewel Zenith nu een potentiele CL winnaar is.

Financial Unfair Play noem ik dit. En dan mag je als Ajax en Feyenoord zijnde wel 1 van de beste jeugdopleiding op aarde hebben, maar wat doe hier aan? Goed beleid wordt niet beloond.

Het is een totaal andere sport, maar in de NBA kunnen de grote teams door een salary cap niet gewoon alle sterspelers naar ze toe trekken(en transfersommen bestaan niet, alleen ruilen). Deze maatregel was getrokken zodat er meer concurrentie plaatsvond. Nou is deze regel ook niet perfect en is de concurrentie nog steeds niet ideaal, ze proberen het.

Ik zeg niet dat we in het voetbal dezelfde regels moeten hanteren, maar het is toch raar dat er zolang al helemaal niks gedaan wordt? Nee, volgens mij vinden de Fifa en de Uefa dit wel goed zo.

Nou Uefa laat die financiële fair play regels maar komen! Dat gaat toch helemaal nergens meer over, 90 miljoen voor twee spelers. Daar kun je als fatsoenlijk handelend Nederlands eredivisieclubje toch niet tegen opboksen?? Daarnaast gebeurt het ook nog eens op een tijdstip dat de meeste transferdeadlines al zijn verstreken. Maar in Portugal en Rusland (en Frankrijk) mogen ze dan weer andere data hanteren....

40 miljoen voor witsel, 50 miljoen voor hulk vind ik tog iets te veel.

Vooral hulk vind hem niet echt een wauw, liever 70 miljoen falcao en 20 miljoen voor een andere spits dat was veel en veel beter geweest

Wie is Witsel? Wij hebben tenminste Poulsen en die is gratis.

Das is pas business doen!!

1 seizoen benfica.... 29 wedstrijden, gvd 1 goal en 3 assists en dat is 40miljoen waard? Alsjeblieft zeg, wat een lariekoek. Wat kan de media spelers maken zeg, deed het een paar potjes aardig, krijgt kwaliteiten toe bedicht die hij helemaal niet heeft, er wordt gedaan of hij beter is dan modric etc en zenith legt doodleuk 40miljoen neer, belachelijk.

3 september 2012 om 23:20

haha idd mediamensen kan een speler maken of breken.

Als ik al die geluiden hoor van de media (oa man met snor) Heb ik een schatting gemaakt dat Buttner 45 miljoen euro moet gaan kosten. En niet te vergeten "de beste linksback van de wereld"

Mooie transfer voor Benfica, 40M voor een speler die er maar de helft waard is.

Ik hoop dat jullie door hebben dat 90 miljoen voor een bedrijf als Gazprom helemaal niks is.

4 september 2012 om 08:43

Ik hoop dat je door hebt dat 90 miljoen voor iedere club *) belachelijk veel geld is. Hoeveel geld het voor een russisch staatsmonpolie is interesseert me niet. Ik ben fan van voetbal, niet van de fossiele brandstoffen-markt.
En als je dan nog 90M uitgeeft aan wereldtoppers, dan snap ik dat nog, maar dat zijn deze twee (nog) niet.

*) Uitgezonderd: Manc, Real, Barca, Psg, Anzhi.

4 september 2012 om 12:12

Dus alleen zij mogen meer dan 90 miljoen uitgeven?

4 september 2012 om 12:54

Nee, alle clubs mogen dat, alleen zijn dit de clubs die dat bedrag fluitend neertellen. Voor (vrijwel) alle andere clubs is 90M een obsceen bedrag.

Hoop dat ze verzuipen in t geld!!! Snap niet die 2 op zo'n jonge leeftijd al voor t geld kiezen terwijl ze bij elke andere Europese topclub kunnen spelen en minstens zoveel kunnen verdienen! Sukkels!

4 september 2012 om 08:51

"minstens zoveel kunnen verdienen! "

Is dat zo? Volgens mij zijn er grofweg twee redenen waarom een speler een overstap maakt: financieel en sportief. En ik denk niet dat ze deze overstap maken om sportieve redenen. De Russische competite is denk ik wel wat beter dan de Portugese, maar als jij gelijk hebt dan zouden ze hetzelfde kunnen verdienen in sportief interessantere competities. En als dat zo is, dan denk ik dat ze dat gedaan zouden hebben.
Dat ze dat niet gedaan hebben, en het feit de Russen veel te veel transfergeld neerleggen zegt me dat ze waarschijnlijk ook een belachelijk goed salaris betalen aan de heren.
Maar, als je aannemelijk kunt maken dat grote westeuropese competities een hoger salaris zouden kunnen bieden een deze twee, dan lees ik het graag.

4 september 2012 om 19:27

Clubs als porto en benfica zijn sterker dan welke russische club dan ook. En braga en sporting portugal zouden ook mee kunnen draaien in de top van rusland.
Wat t salaris betreft; ik kan niet in de beurs kijken van europese topclubs maar je mag wel stellen dat clubs als city, united, chelsea, barca en madrid zulke salarissen zeker kunnen betalen. Dus deze 2 spelers kunnen zeker ergens anders net zoveel verdienen als daar in rusland. Probleem is alleen dat er niemand is geweest met concrete interesse wat betreft Witsel. Dat maakte voor hem de overstap naar rusland makkelijker aangezien hun wel als enige conreet waren. Alleen ik vind dat mede door deze keuze dat die voor t geld kiest en niet voor t sportieve gedeelte. Want ga maar na. Clubs als porto, benfica, braga en sporting portugal komen zowat ieder jaar minimaal in de kwartfinales van respectievelijk de CL en de EL. En Rusland? Volgens mij is alleen Cska moskou de laatste jaren ver gekomen. En nu zelfs al uitgeschakeld. Spartak moskou komt nooit ver in europees verband. Alleen Zenith heeft een keer kunnen stunten in de uefa cup. Maar daarna hebben ze europees ook weinig meer laten zien. Door dit alles ben ik sterk van mening dat dit zeker geen sportieve vooruitgang is. Alleen financieel is t aantrekkelijk voor beide spelers. Ik vind het dan ook m'n goed recht deze spelers voor geldwolven uit te maken. Bovenstaande zegt genoeg..

Deze bedragen zijn echt volledig over de kop. 40 voor Witsel? 50 voor Hulk? Zijn beide uitstekende voetballers maar dit slaat echt compleet nergens op. Als zulke spelers al voor zulke bedragen verkocht gaan worden is echt het eind zoek. Een jaar geleden was Witsel nog 9 miljoen waard. Wat heeft hij in hemelsnaam laten zien dat hij nu het vier dubbele moet kosten, dat kan toch niet. Die jongen is niet eens echte wereldtop. Nu zit hij vast bij Zenith, er is geen club die ooit meer gaat betalen voor hem en bovendien is zijn salaris ook nauwelijks te overtreffen. Precies hetzelfde geld voor Hulk trouwens. Blijkbaar is dit toch de toekomst van het voetbal. Een stuk of vijf zes clubs betalen belachelijke bedragen waar niemand aan kan tippen en kopen alle topspelers op. De rest hobbelt er wat achter aan in de hoop incidenteel een jaartje mee te kunnen doen. Jammer maar helaas. Ik weiger in ieder geval te juichen voor een club die gerund word door olie geld.

4 september 2012 om 00:03

helemaal mee eens, ik hoop dat de fifa of de uafa zsm het financial fair-play systeem in gaat voeren..... vreselijk

Nou PSV bereidt je maar vast voor op een bod op Matavz!!

30 miljoen voor een speler die 1 keer gescoord heeft en 3 assists? Intressant... Maar die Gazprom weet ook niet van ophouden zeg, 90 miljoen euro in 1 uur tijd!

Zenith heeft wel een super ploeg nu met deze 2 aankopen. Witsel is in mijn ogen een echte topper had hem liever in Engeland zien spelen.

iedereen maar zeuren en zeuren....
dit is juist goed voor de economie...clubs staan vrijwillen hun transfer bedragen af aan Portugezen staat.
Bam iedereen blij Portugal uit de problemen ;

Zo de tering, de economie in Portugal is vandaag ook weer helemaal op gang gebracht!

Echt goed gehandeld van Benfica, Witsel hadden ze vorig jaar nog maar gekocht voor 8-9 miljoen, dus een mooie winst van 31 miljoen en dat op 1 jaar. Weet iemand of Standard nog een percentage van dat bedrag ontvangt?

40 miljoen voor een waterdrager als Witsel? Het is niet eens een beslissende speler qua assists of goals.

FC Porto en Benfica zijn fantastische onderhandelaars. Die durven aan een vraagprijs vast te houden. Of zoals bij Hulk een belachelijke vraagprijs te vragen (100 miljoen) en hem dan alsnog voor de hoofdprijs de deur uit doen. Echter is het verschil in kwaliteit tussen ploegen als Ajax, PSV en FC Twente tegenover FC Porto en Benfica ook wel groot aan het worden hoor.

Neem bijvoorbeeld een Porto dat verkocht de afgelopen 10 jaar gewoon voor in totaal meer als 700 miljoen aan spelers. Kortom die krijgen gemiddeld per jaar minimaal 70 miljoen binnen alleen al aan transferinkomsten. Ajax heeft het afgelopen zomer al fantastisch gedaan met 28 miljoen. En wat nou het leuke is. FC Porto verkoop nu Hulk voor 50 miljoen en halen zo de 4 grootste talenten uit Brazilië of Argentinië. 2 daarvan mislukken en worden weer voor 2/3 miljoen terug verkocht naar Brazilië en 2 slagen en worden weer voor 30/40 miljoen doorverkocht.

Het is een combinatie van onderhandelen, lef en scouten. Neem een Witsel. Die halen ze voor 9 miljoen op uit België. Wat toch een redelijke prijs is voor een middenvelder van Standard. Die is daar al tientallen keren bekeken en ze weten precies wat ze binnenhalen en weten precies dat ze die jongen met winst zullen verkopen. Natuurlijk is 9 miljoen veel geld (lef) maar door goede scouting wordt dat lef een zekerheid. En als je er dan nog aan de onderhandeltafel ook nog alles uit haalt ben je een succesformule.

Helaas beschikt geen enkele Nederlandse club over deze succesformule.

Financial fair-play invoeren!!!! En aub zo snel mogelijk meneer Platini, deze ontwikkeling is verschrikkelijk.....

Ze hebben het geld ervoor, waarom niet? Chelsea heeft één miljard euro(!) aan transfers uitgegeven in de afgelopen 10 jaar. Manchester City komt ook in de buurt.

Zelf vind ik 40 miljoen voor Witsel iets aan de hoge kant.

Een goede stap voor luxe, maar niet voor je carriere. Zie straks maar eens in een echte topcompetitie te raken. Vind maar een club die meer dan 40 miljoen neerlegt om je te verlossen uit Rusland. Killing voor je carriere!

Ik had dit ook nooit verwacht van Witsel, maar ja als er meer toppers die kant op gaan wordt het vanzelf wel een topcompetitie.

Konden ze die 50 plus 40 niet bij elkaar doen en bij real madrid aankloppen aangezien cristina toch ongelukkig is mischien dat ie dan in rusland weer gelukkig wordt samen met z'n russische vriendin

Benfica gaat met dit nu zeker weten Matavz halen van Psv, schijntje natuurlijk nu

4 september 2012 om 01:14

Denk dat ze Matavz niet halen, ze hebben net spits Lima van Braga gekocht. Fer van Twente lijkt mij waarschijnlijker.

De een zegt dat Benfica nu niets meer kan kopen uit het buitenland, de ander weer van wel? Nou ja, als ze voor Fer gaan vraagt Munsterman een absurd bedrag (20 miljoen) ofzo. Dat deed hij bij De Jong ook. Fer was trouwens groot voorstander voor de komst van Cabral, dus zou het wel raar zijn mocht hij nu ineens vertrekken. Benfica zou Biglia moeten halen, in mijn ogen iets verder in zijn ontwikkeling en Argentijn (past goed in de groep).

Misselijkmakend die transfers... Fifa / Uefa doe er nu eens iets aan!!!

die bedragen zijn echt zo belachelijk.....

1 goal en 3 assists en daar 40 miljoen voor neerleggen. Vond hem in de wedstrijd tegen NL ook erg zwak spelen. Bizar dat een club zoveel geld voor zo een speler neerlegt.

4 september 2012 om 09:28

zwak spelen?? Sneijder en De jong raakten geen pepernoot, en waren boverdien 20 keer voorbijgelopen door een Witsel die idd geen al te sterke wedstrijd speelde. Wat moet het dan zijn als hij op z'n normale niveau acteert??
Mourinho wou hem er graag bij , dat zegt al genoeg zeker

4 september 2012 om 10:26

Geen al te sterke wedstrijd is toch een eufemisme voor zwak spel?

En Mourinho wilde ook Altintop erbij hebben, dus dat zegt ook niet alles.

Jammer jammer jammer. Garcia weg. Witsel nu ook. 63 mil rijker maar eenkampioenschap armer

4 september 2012 om 09:24

Is de Portugese transfer deadline al dicht dan? want zelfs met voor 1/4 van 63 miljoen kan je aardig shoppen!

40 millie voor Witsel? Ben ik nou gek ofso? Hij is niet slecht, zeker niet...maar 40 millie?! Die jongen heeft een goed seizoen gehad bij Benfica en is gewoon vaste waarde geworden. Maar zijn waarde op 40 millie schatten vind ik echt gevalletje Caroll (ja, Witsel is beter!) Overdreven. Maja wie ben ik!? Kan je voor dat geld ook niet veel betere geroutineerde, meer ervaren spelers halen of zelfs 2 mischien?!

Off: Dan ook nog eens 50 millie aftikken voor Hulk! En deze mensen in de bloei van hun carriere zeggen dat je in Rusland (!) gaat spelen en het voor 't sportief aspect doet (het is geen slechte competitie, maar allerminst sportief aantrekkelijk lijkt me persoonlijk), maak je mij niet wijs! De wereld is ziek man. Groot kans dat Hulk niet meer in beeld komt bij Brazil, daar de sterren van Shaktar als Willian en Fernandinho tot nu toe altijd rechts zijn gelaten. Daarentegen heeft Hulk wel al zijn strepen verdiend. Ik ben benieuwd.

Is dit niet trouwens die Zenith die geen negers aanneemt? Ze zijn niet bepaald donker, maar ook verre van Ariers ofso...of is dit uitzondering ofso? Snap 't niet. Iemand?

Kapot veel geld! De Russen maken binnen no time Portugal zwak.. Hulk was jarenlang killer in Portugal en Witsel stond nog in de picture van Real.. Goeie aankopen hoor, jammer vind ik het niet. Die portugezen kopen altijd goed in, dus maak ik me daar geen zorgen over. Porto had zich allang ingedekt met de komst van Jackson Martinez ofz iets. Weet iemand waar Javi Garcia heen is gegaan, heb t niet meegekregen dankuu

4 september 2012 om 10:28

Manchester City

zelfde verhaal als bij Hulk, jaja de Russische competitie is in opmars en ja hij gaat heel veel meer geld verdienen blablablabla! Blijf het jammer vinden dat dit soort top spelers daarheen gaan! Zonde!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren