Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Nogmaals, hij heeft nog steeds de intentie om bij Ajax te blijven'

Laatste update:
/

Het is de laatste dagen onrustig rond Christian Eriksen, ook al heeft de middenvelder aangegeven dat hij nog minimaal een seizoen in dienst van Ajax wil blijven. De Deens international wordt met onder meer Manchester United in verband gebracht en zaakwaarnemer Martin Schoots erkent dat er volop belangstelling is.

"Ik kan geen informatie prijsgeven over met welke clubs wij contact hebben", vertelt Schoots aan Deense media. "Christian wil bij Ajax blijven. Het is niet meer dan logisch dat hij ooit bij Ajax zal vertrekken. Elke goede speler wil hogerop, maar op dit moment heeft hij niet de intentie om te vertrekken."

"Ik kan niet in de toekomst kijken en ik weet dus ook niet wanneer hij wel bij Ajax vertrekt. Nogmaals, hij heeft de intentie om bij Ajax te blijven." Het contract van de twintigjarige Eriksen loopt medio 2014 af.

Christian Eriksen blijft uiterlijk tot medio 2013 bij Ajax

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

als ze er 20+ voor kunnen krijgen, moet hij worden verkocht. Ik vind Eriksen toch een beetje overhyped, heeft het nog steeds nooit Echt laten zien. En met dat geld kan ajax natuurlijk weer wat leuke dingen doen

17 juli 2012 om 16:58

Voor de helft vind ik dat je ook al ernstig moet gaan nadenken. Precies wat je zegt, overhyped. Goede speler hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar 20+ gaat veel te ver.

17 juli 2012 om 20:13

jobforbgrunn..

Ik hoop dat je dit zegt om te provoceren want anders heb je er in mijn optiek totaal geen verstand van.

Kan je mij daarom uitleggen waarom Ajax ernstig moet nadenken als een club 10 miljoen biedt voor Christiaan Eriksen van 20 jaren oud met een contract van nog twee jaar?
Dat jij, en een aantal anderen die duidelijk niet opletten of kijken tijdens of naar wedstrijden van Ajax Eriksen geen bijzondere voetballer vinden, zegt mij natuurlijk niets. Ontzettend veel grote clubs hebben Eriksen bekeken en een aantal al serieus interesse getoond de afgelopen jaren. Je kan aan alles zien dat deze jongen groot gaat worden en dus is 20 miljoen niet ondenkbaar....

17 juli 2012 om 20:23

Ik heb die jongen vaak genoeg zien spelen en vind dat hij goed kan voetballen, maar daar houdt het wel mee op. Ik besef me heel goed dat de jongen nog maar 20 is. Maar ik acht de kans dat clubs 20 miljoen gaan betalen net zo groot als dat clubs 10 miljoen gaan betalen.

Het risico om 20 miljoen te betalen is veel te groot aangezien hij het nog niet constant laat zien. Misschien is 10 te weinig, maar 20 zeker teveel en ik hoor ook alleen Ajacieden die dat een normaal bedrag vinden. Maar goed, de toekomst zal uitwijzen wat er gebeurt. Ik zeg dat er geen club 20 miljoen gaat betalen en ik denk serieus dat Ajax hem bij een bedrag rond de 13/14 miljoen euro wel laat gaan.

17 juli 2012 om 21:05

Dat is iets anders dan dat Ajax ernstig na moet denken over een bod van 10 miljoen

10 miljoen is inderdaad te weinig. Veel te weinig voor nu, aangezien hij nog een contract heeft van twee jaar. Voor Ajax is het zaak om dit contract zo snel mogelijk te verlengen. Die transfer komt er wel voor Eriksen, dus hij kan best bijtekenen en alsnog vertrekken. Dan kan Ajax er een prijskaartje van 20 miljoen aanhangen en zal je uitkomen op een bedrag van rond de 16 miljoen. Mocht hij niet bij willen tekenen, dan zien de zaken er heel anders uit, dat is waar, maar voor nu is 10 miljoen echt te weinig..

17 juli 2012 om 17:01

Chill, ik nodig u uit om een filmpje van Eriksen op Youtube genaamd ''christian Eriksen, de Parel van Ajax'' te zoeken. Geloof mij, u zal verbaasd zijn. Houdt in het achterhoofd wel dat de beste 20 jaar is, en dus nog vele jaren te geen heeft. Nog niet overtuigd? Zoek dan ''chirstian Eriksen - Wonderkid Hd''.

17 juli 2012 om 19:34

Zo'n youtube filmpje zegt niks, iedere speler kan er goed uit zien op zo'n montage. Je moet dat ''versus'' filmpjes opzoeken waar ze zo'n montage maken wat ze 90 minuten in een wedstrijd doen bijv ''christian Eriksen vs England'' dat was pas een goed wedstrijd van 'm.

17 juli 2012 om 20:56

Er zitten schitterende dingen bij, maar hij moet het constanter laten zien, want bij Ajax heeft hij een aantal hele matige wedstrijden gespeeld. Ook een aantal wat onopvallende wedstrijden, en dan had hij zo af en toe een goede pass of een goede assist, maar als hij het constanter laat zien kan hij nog dreigender worden, en dan kunnen die 17 assists naar 27 assists en die 8 goals naar 20 goals. Dat weet ik zeker

19 juli 2012 om 15:52

Karpervisser.

Als je kijkt naar de assists van hem, heeft hij enorm veel potentie. Het constante deel zal pas over drie insluipen, hij is pas 20 jaar. Het jammere is dat men (te) hoge verwachtingen van Eriksen hebben. Men moet meer geduld hebben en niet vergelijken met de wereldsterren als Xavi en Iniesta. Hij heeft wel die stijl, maar inderdaad, hij speelt niet op een constant niveau.

17 juli 2012 om 17:04

Eriksen is een verstandige jongen. Hij beseft zelf ook dat hij het eerst bij Ajax moet laten zien voordat hij klaar is voor een grote stap naar het buitenland. Ik denk ook dat Ajax hem voor 20+ miljoen wel kwijt wil, maar ik weet niet of hij zelf wel weg wil.

17 juli 2012 om 17:20

Alsof er een club is die 20+ miljoen voor Eriksen gaat neertellen. Zeker niet als ze iets noordelijker Maher kunnen ophalen voor de helft.

Daarbij moet Eriksen nog gewoon 1 a 2 jaar bij Ajax blijven.

17 juli 2012 om 17:22

Daar heb je gelijk in. Vind het niet zo'n "oh zo'n geweldige speler" wat de meeste mensen zeggen. Zo af en toe zie je hem leuke dingen doen. En helaas is dat niet zo vaak.
Het is niet echt een speler die er boven uit steekt.
Als hij constant blijft dit seizoen, dan kan hij best de stap maken. Denk dat hij wel bij Manchester United past. Heerlijke pass in de benen. Maar eerst moet hij wat fysieker (oid) worden en zich meer laten gelden.

17 juli 2012 om 18:35

Hij stak er toch aardig uit qua assists in 2011 (meeste van alle eredivisie spelers). Daarbij had hij vorig seizoen 7 doelpunten en dat is, mede gezien zijn leeftijd (maar ook zonder daarnaar te kijken), een goede prestatie.

Daarbij; waarom meer laten gelden? Zie jij Scholes zich constant gelden bij Manchester United en is hij, als oude speler die zelfs een half jaar gestopt is, fysiek veel sterker dan Eriksen?

Eriksen is een hele slimme speler die fysieke duels vaak heel goed weet te voorkomen. Hij weet vaak precies wanneer hij de bal maar beter af kan spelen en lijd daardoor bijna nooit balverlies.

Hij heeft het niet in zich om zo dominant te spelen als bijvoorbeeld Sneijder in zijn Ajax tijd en de ballen bijna door het net te jagen, maar maakt dat hem een veel slechtere speler?

17 juli 2012 om 21:35

Scholes is nog steeds beter dan Eriksen sorry maar jij onderschat nu Scholes heel erg mede dankzij Scholes kwam United steeds dichter bij de Titel heb je neit gezien na zijn terugkomst is maar 1 BPL verloren gegaan en dat was tegen City.

17 juli 2012 om 22:16

Natuurlijk heb ik dat gezien en sindsdien ben ik hem echt veel meer gaan bewonderen. Ik bedoelde ook niet te zeggen dat Eriksen beter is, maar Eriksen de potentie heeft om het niveau te halen van Scholes.

Scholes is, ondanks of misschien juist door zijn leeftijd, ontzettend slim geworden in het positiespel. Net als Xavi kijkt hij altijd om zich heen wat er gebeurd, wie er lekker in de wedstrijd zit en hoe de looplijnen van spelers zijn. Hierdoor komt hij zeer zelden in de problemen, hoeft hij weinig te lopen en weet voor hij de bal krijgt al waar de bal heen moet.

Eriksen heeft dit nog niet zoals Scholes dat wel heeft, maar heeft in mijn ogen zeker de potentie. Mensen zeggen dat Eriksen nog niet klaar is voor een transfer naar een club als Manchester United, maar als ik Eriksen zie spelen denk ik dat hij wel bijna klaar is in Amsterdam. Het kost hem zo weinig moeite. Een nieuwe uitdaging zou nu al goed zijn voor zijn ontwikkeling.

17 juli 2012 om 18:28

Jij onderschat hem.

Het irriteert mij soms, en in de geval zeker, dat mensen alleen spelers goed vinden die ze zien scoren of echt uit zien blinken en domineren. Eriksen speelt zo verschrikkelijk kalm, bijna nooit balverlies, meeste assist in 2011 van de eredivisie op zo'n jonge leeftijd, heeft al aardig wat interlands achter zijn naam staan en heeft de potentie om nog veel beter te worden.

Als je echt op gaat letten op Scholes van Manchester United zie je hem op het eerste gezicht ook niet veel boeiends doen met de bal op een enkele keer na. Als je dan zijn statistieken erbij pakt zie je dat hij toch vaak bij het spel betrokken word, bijna nooit balverlies lijd en het spel in alle rust verdeelt. Hij word ook pas de afgelopen jaren echt gewaardeerd, maar daarvoor waren het altijd andere spelers die veel meer aandacht kregen.

Eriksen eist die aandacht op het veld ook niet op, maar dat zegt niet dat hij niet belangrijk is voor Ajax.

17 juli 2012 om 21:36

DIt is een prima reactie. Helemaal gelijk Scholes is een geweldenaar wat hij nog allemaal kan onvoorstelbaar

komaan ajax, verlengen of verkopen. en wel nu, niet volgende jaar.

17 juli 2012 om 16:56

Helmaal mee eens, voor een bedrag van 15-20 miljoen liever vandaag dan morgen.
Groot talent maar niet onvervangbaar. Opvolgers hebben wij al in huis en je moet altijd maar afwachten hoe het verder verloopt met Eriksen. Ajax is en blijft een opleidingsinstituut.
Het middenveld bij Ajax is overbevolkt mocht je mooi bod krijgen adios Christian...

17 juli 2012 om 17:31

Verlengen dus. Nu zal zijn prijs niet maximaal zijn en Eriksen mag best het vertrouwen in zichzelf hebben dat dat wel nog komt. Bovendien zal hij ook volgend jaar niet voor de basis gehaald worden door bv. Utd als hij geen grote sprongen maakt komend jaar. Dan is bijtekenen voor alle partijen het rustigst.

17 juli 2012 om 20:59

@ Afcfokke

Hoe weet jij op zijn prijs niet maximaal zal zijn? In de zomer van 2010 wilde ik niet dat vd Wiel verkocht zou worden , het scheen dat Bayern 17 mln op hem had geboden. Ajax deed het niet. Zie nu nog maar eens 10 mln te krijgen voor Vd wiel die een matig seizoen heeft gedraaid(mede door blessures, voor zijn blessure kende hij een sterke periode), en de slechtste oranjespeler op het Ek was. Toch heb ik nu ook liever dat Eriksen blijft, maar ik durf niet te beweren dat Ajax hem ooit voor meer dan 20 mln verkoopt

Als ajax zijnde moet je of nu verlengen of nu verkopen, anders heb je straks weer een 1 jarig contract over waardoor je 8 milj krijgt ipv minimaal 15 milj

Hoop dat Eriksen dit jaar een bepalende speler zal worden. Hij komt mijns inziens nog te kort voor de top. Eerst dan zou ik een transfer naar een mooie topclub maken. Lijkt me nu nog te vroeg voor deze jongen.

Hij moet gewoon naar AS Roma komen, want dat is de club war hij fan van is. Dat zou de ideale tussenstap zijn om vervolgens naar een absolute topclub te gaan. De Serie A is een betere competitie om je verder te ontwikkelen.

17 juli 2012 om 16:56

Ik weet niet, maar ik zie een stap van Ajax naar Roma.. eigenlijk echt niet als een grote stap hogerop..
Behalve de salarissen dan..
Premier league past veel meer bij hem.

17 juli 2012 om 16:59

De Serie A is een betere competitie om je als speler verder te ontwikkelen dan de Eredivisie. Als je bij AS Roma speelt speel je tegen clubs als Juventus, AC Milan, Napoli, Inter Milan en Udinese. Daar kun je als speler erg veel van leren.

Let op, ik zeg ook niet dat Ajax slechter is dan AS Roma, maar AS Roma speelt in een betere competitie.

En daarnaast krijgt hij nog de kans om met zijn grote idool Totti te spelen.

17 juli 2012 om 17:04

Het enige waarin ajax beter zou zijn is dat hij dan in ieder geval een aantal potjes CL speelt. Maar ik denk niet dat de serie A de beste competitie is voor een aanvallend talent om zich te ontwikkelen. Dan is de Primera of de PL toch zeker beter dan de Serie A. Daarnaast heeft de competitie door vele incidenten de laatste jaren toch glans verloren. Omkoping, racisme. Al met al denk ik dat je als jonge aanvallende speler gewoon niet in de Serie wil zitten nu.

17 juli 2012 om 17:10

Ik denk dat je als aanvallende speler juist beter ide Serie A kunt voetballen dan in de PL.

En rascisme komt helaas in elke competitie voor. Of ben je de incidenten Suarez/evra en Terry/ferdinand alweer vergeten?

17 juli 2012 om 21:01

@ Tottinr10

Ik denk dat Arsenal straks een hele mooie club voor hem is, alhoewel, speelt Wilshire niet ongeveer op dezelfde positie? Hoe dan ook lijkt Arsenal me wel een mooie club voor hem. Of united, maar bij Arsenal speelt hij sowieso, zie halen niet zomaar een andere speler als een speler even de vorm niet heeft, bij clubs als bv Real doen ze dat wel.

Als Eriksen weg gaat dan kan Ajax het kampioenschap op de buik schrijven.
Met het vertrek van Vertonghen kunnen ze het niet aan om ook nog is Eriksen kwijt te raken.

17 juli 2012 om 16:57

Onzin als je een middenveld hebt met De Jong'janssen en Anita sta je er gewoon daarachter talentvolle jeugdspelers en een Lasse schone,

17 juli 2012 om 17:00

De 3 namen die je nu noemt vind ik niet dat je een sterk middenveld hebt.

17 juli 2012 om 17:04

Ik denk dat het met spelers als; Serero en Schone.. het erg goed zouden kunnen opvangen hoor.
Vooral op die positie.

17 juli 2012 om 17:06

Geen sterk middenveld? Tocht echt kampioen geworden met dit middenveld..wat vind jij dan een sterk middenveld clasie, "noorse Iniesta"en Ruudje vormer?
Fer, Janssen en landzaat?
Ik vind de Jong bij Ajax belangrijker dan Eriksen op 10. Maar goed meningen verschillen...

17 juli 2012 om 17:08

serero ben ik persoonlijk niet zo kapot van maar als je ziet wat voor middenvelders Ajax heeft voor 3 posities kun je eriksen best wegdoen voor een bedrag van 15-20 miljoen

17 juli 2012 om 16:58

Erriksen is zo ontzettend makkelijk op te vangen. Anita Janssen De Jong is toch geen gek middenveld dacht ik zo met back-ups Serero,enoh,klaassen,schone

17 juli 2012 om 17:00

we konden het ook niet aan om huntelaar kwijt te raken we konden het niet aan suarez kwijt te raken. het kan zomaar zijn dat alderweireld zijn verantwoordelijkheid op gaat eisen en dat het vertrek van vertonghen daarvoor nodig was. eriksen kan belangrijk voor ajax worden maar als hij vertrekt dan staat een ander op.

Eriksen is een erg verstandige jongen.
Geldt eigenlijk voor bijna alle Denen die bij Ajax hebben gespeeld.

Hij weet gewoon dat die nog zeker aantal dingen moet leren en bestuderen om een stap hogerop te kunnen maken en Ajax is en blijft het juiste adres om jezelf daar beter in te ontwikkelen.

Ach ja, we zien wel of hij vertrekt. ALS hij vertrekt zal Ajax wel 20 of 25 miljoen willen vangen maar of hij het waard is? Mag weleen talent zijn maar tot nu is het er nog niet echt uitgekomen. Ook op het EK heeft hij niks laten zien. Ik ben ontzettend benieuwd. voor 25 zou ik zeggen: strik erom en doei! Er zijn toch zat middenvelders!

Als je hem voor 20 - 25 miljoen kan verkopen móet je dat natuurlijk doen mar liever dat hij zijn contract verlengt met 3 jaar ofzo dan kunnen we na dit jaar er ook nog een hoge transfersom voor vangen.

17 juli 2012 om 17:03

Wat een belachelijke bedragen denken jullie aan dat eriksen echt 20 25 mil opgaat brengen zal ik jullie uit je Amsterdamse droom halen er is echt geen club die zomaar 20 mil voor overhypte Eriksen gaat betalen hooguit 10 mil en volgend jaar met een noch 1 jarig contract kan je er 5 mil voor krijgen hoor

17 juli 2012 om 20:11

Van een dag hard werken wordt ik soms minder moe dan van sommige opmerkingen hier. Het is steeds hetzelfde liedje.
Als het een speler van je favoriete club betreft dan is het een superheld waarvoor buitenlandse clubs met grote dankbaarheid vele miljoenen in de clubkas mogen storten. Betreft het een speler van een andere club dan is het een overhypte flapdrol en mag je blij zijn als er uberhaupt een club komt die wat grijpstijvers jouw richting in gooit. Eriksen is het soort speler waarvoor je naar het stadion komt en dat soort spelers vind je ook bij andere clubs. Dat is blijkbaar iets dat veel mensen nogal moeilijk vinden om toe te geven.
Als je niet de moeite neemt om je gekleurde clubbril af te zetten, kun je nooit een zinnige opmerking maken over een van de prachtige spelers die de moeite neemt om in onze competitie te spelen.

17 juli 2012 om 17:20

Inderdaad. Absurde bedragen zal Ajax niet laten lopen. Anders zullen Ajax en Eriksen zelf er goed aan doen om nog een tijd met elkaar verder te gaan. Met een verlengd en verbeterd contract.

17 juli 2012 om 17:25

20-25 miljoen? Waar slaat dit nou op? Ventje speelt niet bijzonder bij ajax, speelt matig voor zijn land, en dan 20-25 miljoen? Gaat toch helemaal nergens over?

17 juli 2012 om 21:04

Toch schijnt united 22 mln over te hebben.

17 juli 2012 om 21:27

Nou, ik hoop dat dit onzin is, maar als het waar is doet ajax geweldige zaken. Ik zeg niet dat hij niet goed is hoor, maar dat uitzonderlijke talent waar iedereen hem van verdenkt weet hij verdomd goed te verbergen lol

Hij moet niet naar Manchester gaan want dan staat hij alleen maar in te vallen en dat is niet goed voor z'n ontwikkeling ik denk dat hij net zo'n tussen stap als Verthongen moet maken zoals clubs als Sevilla Valencia ofzo

Zeker nog 2 jaar bij Ajax blijven om vervolgens naar een club als Arsenal gaan.

Manchester United heeft Eriksen helemaal niet nodig. Hij is niet beter dan de huidige middenvelders en heeft ook niet de potentie om op,korte, termijn beter te zijn dan de spelers die op zijn positie spelen.

Bovendien is het door Ajax gevraagde bedrag mijn inziens veel te hoog. Als je in de Eredivisie nog geen constante dragende kracht bent, dan ben je absoluut geen 20+. Bij vlagen toont Eriksen zijn kunnen. Dat is echter niet voldoende om voor een megabedrag naar Man United te verkassen.

We don't need him(at the moment)

17 juli 2012 om 17:06

Eens!! Ik vind hem niet dwingend genoeg in de Eredivisie en bij het Deens elftal. Oogt lui, heeft 1 moment per wedstrijd. En als Ajax dan 20 miljoen gaat vragen voor deze middelmaat kan United dat geld beter besteden.

17 juli 2012 om 17:18

Hij kan het niveau van United misschien nog niet aan heb je helemaal gelijk in. Wel zit je erg fout dat je zegt dat hij lui oogt. Eriksen was vorig jaar van de 34 competitie wedstrijden in 26 de man met de meeste meters. Zijn uitstraling doet misschien anders denken maar lui is hij zeker niet.

17 juli 2012 om 17:33

Oh ik vind hem altijd zo ongeïnteresseerd rondlopen...maar goed misschien ligt dat aan mij. Blijkbaar loopt hij toch wel ver;

17 juli 2012 om 17:45

Dat is dus onzin , Eriksen speelde de hele kwalificatie echt geweldig voor het Deense elftal, dat het er op het EK niet uit kwam komt door vermoeidheid dat is al vaker aangegeven.

Ik denk zeker dat Eriksen dit jaar kan uitgroeien tot de belangrijkste speler van Ajax, hij laat op bepaalde momenten zijn klasse zien en als hij dat elke week weet te doen is een bedrag van 20 miljoen een mooi bedrag voor dit grote talent.

Cristian Eriksen moet gewoon nog een jaartje bij Ajax knallen en een transfer afdwingen naar een Europese topclub. Dit is toch een van de jongens die ook komend voor Ajax het verschil moet maken met name in de champions league. Ben benieuwd hoeveel assists en doelpunten hij weet te produceren.

Wat ik hier lees bevestigd mijn gedachte, supertalent heeft ie, maar komt er nog niet echt uit.
Verder lees ik ook dat het waarschijnlijk een verstandige jongen is die goed nadenkt over zijn stappen, dit is voor ajax gunstig en ongunstig.
Gunstig omdat hij waarschijnlijk nog wel een jaar blijft, ongunstig omdat ik verwacht dat hij niet gaat bijtekenen.

We zullen het zien, in potentie een schitterende voetballer naar mijn mening.

Edit: Ajax heeft toch al een vervanger in de vorm van Schone?
Of is die voor de bank gehaald, gezien velen hier de Jong noemen...

Wat ik vreemd vind van de zaakwaarnemer "ga niet prijs geven met welke clubs we contact hebben" Waarom contact hebben met clubs als de speler bij ajax wil blijven??? Vreemde uitlating.

Tevens hoor ik bij de groep mensen die vinden dat hij nog nauwelijks iets bij Ajax heeft laten zien. Dus waar dat bedrag van +20 vandaan mag komen.

Vind hem niet echt overtuigen in zijn spel, maar zijn cijfers liegen er niet om.
17 Asissts in totaal dit seizoen volgens Ajaxshowtime.

Denk wel dat hij beter gaat spelen na zijn rustperiode, maar zou er een bod komen boven de 20 miljoen dan moeten we hem toch laten gaan denk ik.
Voor hetzelfde geld presteert hij gewoon niet dit seizoen en is zijn waarde alweer minder.
En voor het geld wat er in de media wordt geroepen kan je een leuke speler voor terugkopen.
Maher zou kunnen.
Of iemand uit het buitenland.

Dit wordt wel een beetje het jaar van de waarheid. Dit jaar moet hij gewoon 10x scoren en minstens 10 assists geven. Als het dit jaar tegen gaat vallen, vang je er volgend jaar hoogstens 7 a 8 miljoen voor. En dat is toch beneden de verwachting. Veel langer zie ik hem niet blijven.

Ajax moet eigenlijk zo snel mogelijk het contract van Eriksen verlengen en er dan een minimale afkoopsom in laten zetten , anders zal Eriksen sowieso zijn contract niet verlengen en zal hij volgend jaar met een 1 jarig contract relatief weinig opleveren.

De intentie is er maar dat betekent dus niet dat hij sowieso gaat blijven , als een grote club zich daadwerkelijk meld staat Eriksen er waarschijnlijk wel voor open.

17 juli 2012 om 17:29

Verlengen met afkoopsom of vertrekken. Nu nog een tweejarig contract, zonder bijtekenen volgend jaar 1 en dan levert het veel te weinig op. En als hij vertrekt is het ook niet erg, want dan zet je De Jong/fischer/serero/klaassen/schone neer

Toen Eriksen debuteerde onder Jol werd hem het stempel wonderkind gegeven. Dit kwam omdat hij destijds de absolute smaakmaker was in de jeugd op de nederlandse velden. Toen werd er al gezegt dat mensen nog niet overtuigd waren en meer rendement van hem wilden zien. Afgelopen seizoen geeft hij 17 assists en nog 6/7 doelpunten als ik me niet vergis en mensen vinden hem nog overschat. Kijk eerst is even welke speler over de afgelopen jaren op deze leeftijd (20) een Wk,ek,el en CL gespeeld heeft. Dan komt er ook nog eens bij dat hij 2 seizoenen kampioen is geworden met Ajax. Tuurlijk heeft hij nog een aantal punten waar hij beter in moet worden, maar daarvoor is hij toch nog een talent? Hij heeft samen met Maher de grootste potentie in mijn ogen om over een aantal jaar het spel van een topclub te dicteren. Ik ga er ook van uit dat hij nog een seizoen blijft en hij is wel zelfbewust dat er een aantal dingen verbeterd moeten worden. Zoals meer doelpunten, meer aanwezig zijn en bepalender op momenten dat het ertoe doet. Fysiek kunnen er ook een aantal stappen gezet worden want als ik Maher soms zie bikkelen op het veld , zou Eriksen dat ook eens moeten doen.

off; Hoop dat Ajax zo speelt volgend seizoen. Er zal dan gerouleerd moeten worden om Janssen ook te laten spelen, of de Boer moet iets bedenken om ze allemaal in een elftal te laten spelen met 2 vleugelspelers.

Vermeer
van Rhijn
Alderweireld
Vier/Muniesa
Boil/Dijks
de Jong
Anita
Eriksen
Sulejmani
Sigthorsson
Boerrigter
17 juli 2012 om 17:32

Dit is gewoon een erg sterke opstelling. En als Van der Wiel toch nog blijft kun je nog een beetje rouleren ook.

Op basis van wat ie laat zien is ie nog geen 10 miljoen waard. Zo overhypt, deze jongen. Op het EK ook al weer niks laten zien, en bij Ajax ook maar wisselvallig. Er ontbreekt iets aan deze jongen voor de absolute top. Passie en beleving.

17 juli 2012 om 17:52

Als Ajax hem nu verkoopt dan krijgen ze er echt wel meer voor dan 10 miljoen en dat weet jij ook wel. Maar je hebt wel gelijk dat hij overhypt is, niet alleen door de Ajacieden maar ook vooral door de media. Er mist inderdaad iets aan deze jongen. Maar toch zou ik gewoon het maximale eruit proberen te halen als je hem nu verkoopt of hij het nou waard is of niet, maar dat lijkt me logisch

Waar rook is is vuur, de kans dat die straks in augustus weg is wordt naar mijn mening erg groot.
Ajax kan het ook niet weigeren volgend jaar nog 1 jaar contract dus dan zit je als Ajax zijnde weer met het mes op de keel te onderhandelen zoals dit jaar met Vertonghen.
Het begint er toch wel op te lijken dat Ajax een tussen jaartje in last naar 2 titels op rij.
Ze weigeren te inversteren en alles is te duur.
Alle duren contracten worden in rap tempo weg gewerkt om zo een gezonde club te krijgen.
Die over een paar jaar door de aanstormende jeugd en op jong gescoute spelers van 16.17,18 jaar echt een sprong vooruit moet gaan maken.
Voor dit jaar zal je bijna al zeggen Psv gefeliciteerd met de titel.

Mensen onderschatten hem teveel. Het is niet zo dat in Spanje spelers nooit fouten maken of slechte wedstrijden spelen, dat kan hem ook overkomen. Dat kan iedereen overkomen. Ik zeg dat iedereen even goed naar zijn spel moet gaan kijken en daarna over hem gaan oordelen. 50% van de mensen kijkt nooit Eriksen-wedstrijden of überhaupt wedstrijden van Ajax, en dan maar oordelen over hem.

Zwaar overschatte speler voegt al hele tijd niks toe op t EK ook door t ijs gezakt je blijft geen talent hè en op een paar acties na vind ik t niet veel dus verkopen als t kan .

Ik heb Eriksen een hele lange tijd verdedigd maar ik moet de kritische mensen toch wel een beetje gelijk geven. Deze jongen heeft het net niet op dit moment. Tuurlijk heeft hij geniale steekballen en ben ik zijn aantal assist niet vergeten maar aanvallend gezien kan het allemaal nog veel beter. Ik vind zijn schot maar matig ( weinig kracht ) Laat regelmatig gewoon zijn mannetje lopen, doet nauwelijks aan mee verdedigen. Af en toe veel te nonchalant. Als Ajax er een mooi bod voor kan krijgen zou ik er toch over nadenken. Zeker als je ziet wat we allemaal nog hebben voor op het middenveld.

Eriksen is verstandig als hij minimaal 1, en in mijn ogen zelfs nog 2 jaar bij Ajax blijft. De positie (10) waarop hij speelt is namelijk een uiterst complexe. Er zijn nauwelijks topteams die met een echte 10 spelen, en als ze dit doen zijn ze al voorzien van wat beters. Hij zal in mijn ogen dus toch als een wat grotere meneer ergens binnen moeten komen wil hij serieuse kaas maken op (voldoende) speelminuten.

Hij zit gewoon op de perfecte plek.

En aangezien Man U ook al Kagawa heeft gehaald, die een soortgelijke speler genoemd kan worden, zie ik daar op het moment niet de toekomst van Eriksen liggen.

Eriksen verkopen voor 15 miljoen en maher halen voor 5 , Ik vind maher zelfs een groter talent.

17 juli 2012 om 19:22

@ Roel_v

Yeah right en AZ laat Adam Maher ook echt gaan voor 'slechts' 5 miljoen euro? Wanneer Christian Eriksen 15 miljoen euro zou opbrengen dan mag Adam Maher ook wel 10-12 miljoen euro kosten!

Het kan best wel zijn dat een heleboel mensen hem overschat vinden(eingelijk ikzelf ook), maar dat maakt niet uit. De Europese topclubs zien wel heel veel potentie in Eriksen en die zijn op dit moment echt wel bereid om een leuk bedrag voor Eriksen te betalen. Bij de europese topclubs is hij een hype. Dus als er een club komt die nu meer als 12 miljoen zou willen betalen zou ik hem gelijk verkopen. Na dit seizoen heeft hij nog maar een 1 jarig contract en ontvang je natuurlijk een heel stuk minder.

Dan lijkt me vanuit Ajax' optiek handig om Eriksen nu te laten verlengen tot bijv. 2016.
Op die manier kan hij nog makkelijk tot 2014 blijven zonder dat de topclubs een goedkope speler ruiken, en dan krijg je ook niet dat argument van nog 1 jaar contract.

Speelt dit nog steeds? Eriksen heeft zelf al gezegd dat hij geen weet had van interesse uit Manchester.

18 juli 2012 om 00:24

@ Deem.

Inderdaad maar het maakt niet uit hoevaak hij zegt dat hij het nog geen tijd vind om te vertrekken. Journalisten zullen het hem toch elke keer weer vragen zodra er ergens een gerucht opduikt.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren