Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Winst in Europa League-finale levert Ajax 22,5 miljoen euro op

Laatste update:

Voor Ajax staan er woensdag niet alleen sportieve belangen op het spel. Winst in de finale van de Europa League tegen Manchester United levert de Amsterdammers bij elkaar 22,5 miljoen euro op, zo meldt Voetbal International. Bij een zege is Ajax namelijk direct geplaatst voor de groepsfase van de Champions League.

De startpremie voor het kampioenenbal bedraagt twaalf miljoen, terwijl Ajax dan ook vier miljoen aan tv-gelden mag bijschrijven. Het winnen van de Europa League-finale levert daarnaast nog 6,5 miljoen op, terwijl de verliezer 3,5 miljoen ontvangt. Indien Ajax de finale wint, betekent dat dus een financiële meevaller van totaal 22,5 miljoen euro.

Het avontuur in de Europa League heeft tot nu toe al zo’n veertien miljoen euro opgeleverd. Winst van het toernooi betekent overigens ook dat er voor Ajax nog een wedstrijd voor de Europese Supercup wacht. Daarin zouden de Amsterdammers het dan opnemen tegen Juventus of Real Madrid, die op 3 juni de finale van de Champions League spelen.

Gaat Ajax de Europa League winnen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zou een mooi bedrag zijn. Hopelijk blijven Dolberg en Sanchez. Klaassen kun je het beste verkopen. Hij is toe aan een stap hogerop. Ajax heeft voor Klaassen; Nouri, van der Beek en Frenkie de Jong als ideale vervangers, dus wat dat betreft is de verkoop van Klaassen geen gemis voor Ajax. Voor de ontwikkeling van die tweetal is het ook beter als Klaassen vertrekt, maar voor de rest moeten ze iedereen behouden en een bod van bijvoorbeeld 25 miljoen op Dolberg of Sanchez durven af te wijzen.

23 mei 2017 om 11:05

De clubs die Dolberg en Sanchez willen kunnen inderdaad meer uitgeven dan 25 mil. Ik hoop dat Ajax nu een keer nee durft te zeggen want deze jongens zijn echt goldenboys en in mijn ogen gezien hun leeftijd en groei al meer waard en als Ajax zich wil manifesteren in de Champions League dan zijn ze van een nog grotere waarde. Tevens zou het behouden van goede spelers ook meer aanzien hebben en zouden ze de zelfde weg inslaan als de Portugese competitie waarin clubs weten dat ze gewoon flink moeten lappen, wat dus ook goed is voor de Nederlandse competitie.

23 mei 2017 om 11:11

Precies! Al komt er een bod van 35 miljoen op Dolberg of Sanchez.. Gewoon afwijzen! Aangezien deze spelers alleen maar meer waard worden en ook heel belangrijk gaan zijn in de CL met Ajax.

Klaassen kun je wel verkopen voor zo'n 25 miljoen, want voor hem staan de vervangers al klaar en Klaassen verdient ook een stap hogerop.

23 mei 2017 om 11:45

alleen is het dan niet te hopen dat het een droomclub is voor een van de 2 spelers, want dan kunnen ze via een procedure natuurlijk nog wel die transfer zelf afdwingen. positie verbetering en salarisverbetering

23 mei 2017 om 11:52

@juweel, hoezo een procedure?? Als Ajax de spelers wil behouden, dan mag dat gewoon!! Contract = Contract! Zo zijn de regels. Als Ajax die 2 spelers niet wil verkopen, heeft de speler pech! Alleen als de speler EN Ajax het er mee eens zijn dat die weggaat, dan zal hij gewoon gaan, maar niet als 1 van de 2 tegen is. Bij Locadia was dit eerder ook het geval. Hij wilde weg, maar PSV weigerde dat. Locadia weigerde zelfs mee te trainen 1 dag uit woede.

23 mei 2017 om 11:54

Er zijn weinig spelers die een procedure starten, is ook smet op je CV waardoor je minder interessant kan zijn voor andere clubs. Plus je wil niet gehaad worden door 100.000 man

23 mei 2017 om 12:07

En vervolgens verdraaid Sanchez zijn knie waardoor hij 6 maanden niet kan spelen, wordt Ajax 4e in de CL poule en is de waarde van zo'n speler ineens gedecimeerd. Sommige biedingen kun je niet afwijzen. Ik denk dat 35 miljoen daar dicht bij in de buurt komt.

23 mei 2017 om 12:07

Een contract is bindend ookal wil de speler heel graag. Indien Ajax niets in het contract heeft staan over afkoopsommen dan is Ajax en niet de speler de baas. Bij jeugd en eigen spelers is een afkoopsom sowieso niet wenselijk want nu kan je vragen wat je wil. Stel je zou bij de Ligt een clausule erin hebben gezet van 20 miljoen dan ben je als Ajax de Sjaak.

Edit: Ik weet alleen niet of je als voetballer een ontslag kan aanvragen zoals in het 'gewone' werkleven.

23 mei 2017 om 12:24

Of Sanchez is elke aanvaller de baas en scoort met een hakje in de kruising van de kwartfinale Champions League..

Ajax heeft geld zat, helemaal als Klaassen vertrekt en wij ons kwalificeren voor de Champions League.

23 mei 2017 om 14:36

Een voetballer kan zijn contract afkopen @jarno11

23 mei 2017 om 15:21

@bergkamp

is dat zo, Suarez deed het anders gewoon en die is verre van gehaat. Heeft daarna ook geen enkele invloed gehad op zijn verdere carrière.
Ajax moet juist niet te moeilijk doen, niet te weigeren bedrag en droomclub, laat vertrekken. Zorgt ervoor dat de volgende die in eerste instantie wordt door een topclub wordt gezien als nog niet goed genoeg voor het eerste ook weer voor Ajax kiest.

Dat heb ik 10 keer liever, die net niet gevallen die wil ik hebben bij Ajax. Ik wil namelijk ook de volgende Sanchez, de volgende Dolberg, de volgende eriksen bij Ajax zien. Die twijfelgevallen bij topclubs die net wat verder denken dan alleen de dikke bankrekening en in zichzelf willen investeren om het maximale eruit te halen.

23 mei 2017 om 16:29

Suarez heeft niet gedreigd met een rechtzaak om een vertrek te forceren. Suarez heeft in goed overleg aangegeven dat Liverpool hem wilde hebben en dat hij graag daarheen wilde, het bestuur heeft toen duidelijk gemaakt niet tegen elk bod hem kwijt te willen behalve als Liverpool gewoon een goed geldbedrag voor hem neertelde. Als fan kan je alleen maar begrip tonen voor die houding. Tevens hebben premierleague clubs veel meer te besteden en betalen absurde bedragen voor talentjes. Als ze dan zo nodig iemand willen van Ajax, dan moeten de spelers maar meer geduld hebben want Ajax hoeft niet te verkopen tegen elk bedrag boven de 15 mil.

23 mei 2017 om 18:48

Ik denk dat er bedoelt wordt Suarez bij Groningen, die heeft geprobeert om weg te komen via een arbitrage zaak. toen dat mis ging heeft Ajax het opgelost door fors meer te bieden.

Daarna werd Suarez een van de populairste Ajacieden sinds lange tijd. Tot de dag van vandaag is hij zeer populair, ondanks alle incidenten.

23 mei 2017 om 23:54

Heb t ook niet over toekomstige aanhang. Daar hebben ze hem wss ook uitgekotst (groning)

23 mei 2017 om 12:13

Minimaal 50 miljoen vragen. Je weet dat Real een 16 jarig joch koopt voor 45 miljoen, die nog helemaal niets heeft bewezen.. Sanchez en Dolberg staan mijlenver boven dat jochie.

23 mei 2017 om 13:00

Het vertrek van Klaassen zou wel degelijk een groot gemis zijn voor Ajax. Die verzet bergen werk, ook zonder bal en is een heel slimme speler. Dat niveau kunnen zijn beoogde opvolgers nog lang niet aantikken. Ondergewaardeerde speler.

23 mei 2017 om 13:00

Het feit dat er vervangers klaar staan voor Klaassen betekent natuurlijk niet automatisch dat een verkoop van Klaassen geen gemis zal zijn. Die jongen is zo ontzettend belangrijk (geweest), dat hoef ik niemand hier denk ik uit te leggen. Niet onvervangbaar, maar zeker niet direct inwisselbaar.

Wat gebeurd er eigenlijk met de CL voorrondeplek die Ajax door tweede te worden verdient heeft? Schuift die door naar PSV of veranderd die gewoon in een definitieve CL plek?

23 mei 2017 om 11:03

Nee die verdwijnt, dus Ajax en Feyenoord groepsfase CL, en psv EL

23 mei 2017 om 11:03

Die gaat naar iemand anders. Was sprake van Frankrijk als ik me niet vergis

23 mei 2017 om 11:04

OGC Nice gaat dan naar de play-off ronde CL. Hierdoor krijg je een even aantal plekken in de 3e voorronde CL en spelen er in totaal 10 clubs in de play-off ronde CL league route.

23 mei 2017 om 11:05

Ik dacht dat ajax dan alleen gekwalificiteerd voor de poule fase is veder veranderd er niks maar dat weet ik niet zeker , zal toch mooi zijn als ajax morgen wint ik gun het ze echt ze hebben dit jaar het nederlandse voetbal met hollandse school voetbal weer op de kaart gezet

23 mei 2017 om 12:19

Dit is wel oneerlijk voor het land. Scheelt je volgend jaar gewoon extra team in Europa die voor coëfficiënten kan spelen.
Het moet gewoon zo zijn dat ongeacht de winnaar van de CL en EL het aantal plaatsen voor Europa en playoffs vast blijft en niet zoals nu wordt geswitched naar andere landen. NL twee CL plaatsen dus ongeacht wat de EL winnaar is. Nu wordt mogelijk Nice beloond omdat Ajax Lyon heeft uitgeschakeld.
In Italië hetzelfde verhaal indien Juventus CL wint. De Coppa plek is al naar Milan. Ik vind dat zowel Roma als Napoli groepsfase dienen te spelen en Lazio krijgt CL voorronde etc etc. Dus Inter dan voorrondes EL. In Spanje kan je beetje zelfde verhaal houden

23 mei 2017 om 14:54

Eerlijk gezegd vind ik dit geeneens een slechte zaak. Financieel gezien is dit voor Psv natuurlijk een tegenvaller, maar in de EL hebben ze wel meer kans om ver te komen. Ook voor de co ef punten is dit gewoon veel beter, aangezien we wel mogen verwachten dat PSV minimaal de groepsfase moet overleven.

23 mei 2017 om 16:44

Het is juist voordelig, want de extra club is meestal het zwakste, waardoor die clu normaliter minder punten pakt dan gemiddeld waardoor de coefficient lager gaat uitpakken. Terwijl wij in Nederland dachten dat Utrecht en Vitesse een goede ploeg hadden, werden ze in Europa ontluistert weggezet door de nr 4 van Luxemburg en Petrolul, subtopper uit Roemeniã«.

Daarnaast zou PSV ongeplaatst zijn in de playoffs CL, waardoor het zou gaan loten tegen Sevilla, Liverpool, Roma/napoli en nog 2 onbekenden van goed kaliber. Vrij lastig.

Daarnaast moeten we ook niet zeuren, want de EL winnaar krijgt eigenlijk een CL playoffs ticket, tenzij de CL winnaar al een ticket krijgt via zijn land. Omdat Juve en Real beiden reeds een CL ticket hebben behaald, is de EL winaar direct geplaats. Merk ook op dat Spanje en Italiã« geen extra CL plaats afdwingen wanneer dat land de CL winnaar voortbrengt. Dat was alleen het geval geweest als de CL winnaar 5e of lager was geworden.

Het zou geweldig zijn als we morgen die EL op onze naam mogen schrijven! Een financiële meevaller en de naam die je weer opbouwt en zo grotere talenten/spelers in de toekomst kan verleiden tot een avontuur bij onze club!

Ik ben ook van mening dat de EL winnen betekent dat onze beste spelers nog een jaartje willen blijven, met deze groep en deze spirit staat ons nog een hoop plezier te wachtten!

Ik kan niet wachtten tot het morgen is! Maar wat er ook gebeurd ik ben trots op deze ploeg en heb genoten van het voetbal de laatste maanden!
X
X
X

23 mei 2017 om 15:01

Eerlijk gezegd hoop ik wel dat we dit team mogen aanscherpen met wat kwaliteit en de mindere spelers verkopen. Veltman mag van mij bijvoorbeeld vertrekken. Tete en Riedewald zullen naar alle waarschijnlijkheid ook vertrekken. Dan heb je sowieso minimaal twee aankopen nodig voor de defensieve linie. Daarbij zie ik Klaassen ook wel vertrekken, al hoeven we daar niet per se iemand voor terug te halen. Aangezien we daar al van de Beek, de Jong en Nouri hebben rondlopen (en daarachter nog Eiting). Voorin vertrekt Traoré en misschien zelfs Younes. Ook daar heb je al twee vervangers voor met Kluivert, Cerny en Neres. Alleen heb je daarachter niemand meer lopen. Dus een vervanger zou geen overbodige luxe zijn. Je hebt dan wel nog Cassiera en een nog een aantal spelers die terug komen van verhuur periodes (El Azzouzi, Menig, Muric en Zivkovic), maar deze jongens zie ik niet als directe versterking voor de voorhoede.

Die wedstrijd moet verzet worden natuurlijk.
Mocht United winnen dan vieren ze feest op het veld en in de kroegen van Manchester terwijl kinderen in het ziekenhuis staan te vechten voor hun leven.
Belachelijk als de Uefa het door laat gaan. Speel het volgende week woensdag.

23 mei 2017 om 11:13

Of Ajax wint 'gewoon', dan is het geen issue.
Het kan wel een aparte situatie opleveren inderdaad.

23 mei 2017 om 12:24

In Amsterdam liggen ook mensen te vechten voor hun leven in het ziekenhuis. In Madrid en Turijn ook. Je kan nou eenmaal niet alles evenementen af lasten door een aanslag (helaas). Zijn ook gewoon duizenden mensen uit Nederland en Engeland toe gereist die volgende week niet zomaar weer even naar Stockholm kunnen gaan.

23 mei 2017 om 13:09

Het is in Stockolm en in manchester houden ze zich heus wel rustig.

23 mei 2017 om 11:25

Hoe sneu het ook is, op het moment dat je dergelijke evenementen gaat verplaatsen of afzeggen, dan geef je terroristen meer macht dan ze zouden moeten hebben. Respect tonen en stilstaan bij deze gebeurtenis, meer kan je niet doen.
Daarnaast zou het de winnaar sieren als ze een gedeelte van het prijzengeld doneren aan de slachtofferhulp die nodig is naar aanleiding van deze aanslag.

23 mei 2017 om 11:38

Onzin, jij viert kerst terwijl er dieren daarvoor gestorven zijn, (een vorm van dierenmishandeling)

Ook zijn er mensen die helemaal geen kerst vieren bij u in het dorp, geen familie, vrienden of wat.

Ik wil het nog schever trekken, jij zit op de bank te eten terwijl je net een reclame ziet van honger in Afrika.

23 mei 2017 om 12:08

Bedankt voor deze vergelijkingen...

23 mei 2017 om 12:14

wow ... gewoon wow ... wat een vergelijking ... dit is wel heel respectloos

23 mei 2017 om 12:34

Wat een onzin allemaal weer. Dit heeft niks met voetbal te maken. Dit zou juist goed zijn. Hebben ze teminste afleiding. De africa cup werd toch ook niet stil gezet toen er een aanslag was op de spelers bus van togo.

23 mei 2017 om 12:43

Als ik het goed heb werd de wedstrijd van Dortmund een paar maanden geleden ook niet afgelast na de aanslag op de spelersbus.

23 mei 2017 om 14:17

Klopt dus zou gewoon moeten kunnen.

23 mei 2017 om 12:42

Je bedoelt het goed, maar ik zie dit niet gebeuren. Het is een enorm groot evenement waar maanden planning in heeft gezeten en natuurlijk ook bakken met geld heeft gekost. Dat kan een dag van te voren gewoon niet meer verplaatst worden. Er zijn zoveel verschillende partijen die dan ingeschakeld moeten worden, gebeld moeten worden en aangestuurd moeten worden. Dat is zo goed als onmogelijk en gaat ook veel geld kosten.

Daarnaast vind ik ook niet dat je het moet verschuiven en mensen gewoon door moeten gaan met hun normale leven. Natuurlijk moet er rekening mee gehouden worden en een minuut stilte plus rouwbanden gedragen worden, maar dit verplaatsen gaat ten eerste niet lukken en ten tweede doe je gewoon dingen die de terroristen graag zien met het eventueel verplaatsen van zo'n evenement.

Daarnaast zijn er al duizenden Nederlanders, Britten en andere Europeanen in Stockholm die veel geld hebben uitgegeven aan hotels, vervoer en tickets om daar te mogen zijn. Deze mensen kunnen niet zomaar alles opnieuw boeken of weer vrij vragen voor volgende week.

23 mei 2017 om 18:59

Natuurlijk gaat de wedstrijd gewoon door, de Europa cup 1 finale werd zelfs gespeeld nadat er doden waren gevallen in het Heizeldrama in Brussel.

Aanslagen zijn helaas een onderdeel van ons leven. Dat is altijd al zo geweest. In de jaren zeventig hadden we een treinkaping en werd een school met kinderen gegijzeld. Toch werd er gewoon gevoetbalt in het weekend.

Bom aanslagen van de Eta, de IRA en de RAF waren er in heel Europa. Vliegtuigen werden opgeblazen door o.a. Palestijnen en Libiers. In Nederland werden er aanslagen gepleegd door de IRA in Maastricht en door de actiegroep Rara o.a. op het huis van de staatsecretaris en Nato doelen. Nimmer heeft dat ooit geleid tot het uitstellen van evenementen.

Zelfs op de dag van 9/11 werd er CL voetbal gespeeld. Toen Feyenoord de EL won, gingen de supporters in Rotterdam eerst Pim Fortyn herdenken, die net vermoord was voordat ze feest gingen vieren.

Uitstellen heeft ook weinig zin, volgende week kan het zomaar raak zijn in Amsterdam of Stockholm. Dit houdt verlopig niet meer op, er is altijd wel een groepering die naar het middel van aanslagen grijpt.

Wel is het goed om te beseffen dat de kans om getroffen te worden extreem klein is, zelfs in de Manchester Arena is maar een tot drie promille van de bezoekers getroffen door deze afschuwelijke aanslag. Het is afschuwelijk maar helaas wel een gewoon onderdeel van ons leven geworden. Als je eraan gaat toegeven, dan wordt de impact van dergelijke aanslagen alleen maar groter.

Qua opbrengsten wel ja, maar het kost natuurlijk ook wat.
Zelfs Sinkgraven heeft een optie in z'n contract dat Heerenveen 8 ton krijgt mocht Ajax winnen. Dat zal bij meer spelers het geval zijn, naast een winstpremie voor de spelers zelf.

23 mei 2017 om 11:27

Had ergens anders wel gelezen dat Sinkgraven dan wel minuten moest maken in de finale en hij zit niet bij de selectie. Maar wellicht dat er bij andere transfers ook dergelijke afspraken zijn gemaakt.

En wat krijgen ze per wedstrijd en als ze de poule overleven in de CL ?

23 mei 2017 om 13:03

Startgeld groepsfase: 12 miljoen
Overwinning in groepsfase: 1,5 miljoen
Gelijkspel in groepsfase: 0,5 miljoen

Plek achtste finale: 5,5 miljoen
Plek in kwartfinale: 6 miljoen
Plek in halve finale: 7 miljoen
Verliezend finalist: 10,5 miljoen
Winnaar: 15 miljoen

+ dat al je spelers 30% meer waard worden, want ja, als ze United aankunnen, waarom andere europese topploegen dan niet?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren