Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Vitesse aan de rand van de afgrond: ‘Staan er heel slecht voor, we lopen leeg’

Laatste update:

De kans is heel klein dat Vitesse de deadline van de licentiecommissie van de KNVB gaat halen. Dit stelt interim-directeur Edwin Reijntjes woensdag op een persconferentie. De licentiecommissie heeft laten weten dat op basis van de huidige stand van zaken medio mei over zal worden gegaan tot het intrekken van de licentie, zo werd dinsdag bekend.

"Het is niet vijf minuten voor twaalf voor deze club, maar één minuut voor twaalf", wordt Reijntjes op het persmoment geciteerd door onder meer De Gelderlander. "Partijen beseffen niet hoe slecht Vitesse ervoor staat."

Monsterklus


Vitesse moet de komende weken hemel en aarde bewegen om de licentie te kunnen behouden. De degradant uit Arnhem moet de aandelen van de Russische eigenaar Valeri Oyf overhevelen naar de stichting Vitesse voor Altijd. Dat is een lastige kwestie, daar Coley Parry Vitesse wil overnemen met de Common Group. De licentiecommissie heeft dat voorstel afgekeurd, al heeft Parry inmiddels beroep aangetekend.

Het artikel gaat verder onder de video
Meer video's

"Parry beroept zich op afspraken uit het verleden", verduidelijkt Reijntjes. "De aandelenoverdracht naar de stichting kan dus niet. We zijn in gesprek, maar de kwestie is nog niet opgelost. Wij verliezen alleen elke dag tijd. En tijd hebben we niet."

Problemen


Dat Vitesse in Russische handen is, zorgt voor problemen. Huisbankier ING wil de handen aftrekken van de Arnhemse club. Accountantsbureau BDO is zelfs al teruggetreden. Daarnaast weigert de licentiecommissie van de KNVB om een licentie te verstrekken, zolang er sprake is van inmenging vanuit Rusland.

"Er staan nu veel mensen aan de zijlijn. Ik probeer iedereen te doordringen van het feit dat het er echt heel slecht voorstaat met Vitesse. Financieel vooral. We lopen leeg", waarschuwt de zeer bezorgde Reijntjes.

Vitesse snapt dat de deadline naar voren is gehaald door de licentiecommissie. "Maar de licentiecommissie kijkt naar de competitie van volgend jaar. Door nu de deadline te stellen is er ook nog tijd voor beroep en een eventuele rechtszaak. Dit proces gaat nog echt wel maanden duren", aldus de Vitesse-directeur.

Altijd op de hoogte blijven van het belangrijkste voetbalnieuws? Word nu lid van het Voetbalzone WhatsApp-kanaal!

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Tja dat geroep dat het 1 voor 12 is hoor je al jaren maar er is jaren niks aan gedaan. Heel spijtig maar jaren wanbeleid ten top en maar gokken op inversteerders die het gat dichten. Dus ze kunnen als intrim directie wel blijven roepen maar je kan beter de tijd dat je ook staat te roepen in je club steken. Ben bang dat het weinig effect gaat hebben.

Einde verhaal lijkt mij zo. Die gaan dat nooit binnen 2 weken voor elkaar krijgen.

Echt jammer dat zo’n oude club dreigt te verdwijnen. Als KNVB zou ik ze toch iets langer de tijd geven om de financiën op orde te krijgen ( loodzware klus natuurlijk).
Denk denk dat Ajax,Feyenoord en PSV wel wat langer de tijd zouden hebben gekregen .
Vitesse is niet mijn club maar hoop toch dat ze gered worden .

1 mei 2024 om 18:52

Hoezo langer de tijd. Ze hebben al jaren de zaken niet op orde, hoeveel tijd wil je ze geven? Gewoon dom dat ze er nu pas wat aan gaan doen

1 mei 2024 om 19:34

Je kunt er met de nodige nostalgie naar willen kijken. Feit is dat Vitesse al vele jaren beleidsmatig er echt een potje van maakt. Waarom dan nu meer tijd gunnen? Je moet ergens een lijn trekken. Vitesse komt dit ook met meer tijd niet meer te boven.

2 mei 2024 om 00:00

Leg dat maar eens uit aan RBC, AGOVV, Haarlem en Veendam. Ze zijn al zo lang overeind gehouden en denk maar niet dat dit ineens uit de lucht komt vallen. Ze kunnen al 3 jaar hun financiële status aantonen. Iedere keer hebben ze uitstel gekregen vanwege slechte excuses. Nu is er geen dubieuze Rus aanwezig die deze club kan helpen. Doei!

Accident waiting to happen. Alle louche partijen met teveel geld waren welkom. Eenmaal bij de Russen is t einde zoek, meteen na de sancties hadden ze crisis moeten uitroepen en alles bezuinigen wat je kon. Lopen nog honderden mensen op de loonlijst…
Urgentie gevoel komt een beetje laat.
Einde verhaal. Misschien kunnen ze vrouwenvoetbal gaan spelen ih stadion.

Dit lijkt me toch een beetje flauw. Uiteraard kunnen ze met zelfs met alle goede wil het wanbeleid van de afgelopen 20 jaar niet recht trekken in 1 kwartaal. Dan laat ik er nog buiten dat ze GelreDome hebben gebouwd met provinciegelden en de hoofdsponsor semi overheid was. Dat er nooit een Vitesse supporter naar de herkomst van het geld heeft gevraagd, is ook lachwekkend maar dan nog!

Maar laat ze gewoon met 18 strafpunten beginnen volgend seizoen en dan van de grond alles opbouwen en geef ze 15 maanden om alle licenties op orde te krijgen.

1 mei 2024 om 19:37

Hoe dan? De schuldeisers willen dat hun uitstaande facturen voor de levering van goederen betaald worden.
Dan kan Vitesse toch geen salarissen meer betalen?

1 mei 2024 om 19:41

@Daei16: maar hoe gaan ze spelersalarissen betalen dan? Of de huur van het Gelredome? Ze hebben geen geld.
En dat het flauw is en Vitesse het in 1 kwartaal moet rechttrekken is onzin. Ze zijn hier al meerdere keren op gewezen dit seizoen en de regelgeving mbt russische inmenging was 15 maanden geleden ook al bekend. Er is gewoon geen goed overnameplan gekomen en dit is de consequentie. Hoe triest ook.
Hopelijk is er een doorstart a la Glasgow Rangers mogelijk en zien we ze over een paar jaar weer in de eredivisie

1 mei 2024 om 22:30

Ze konden lang niks, omdat de KNVB een jaar deed om de overname door Parry te checken, dat is pas 2 maand terug ofzo afgerond... Dus echt tijd gehad, nee.

2 mei 2024 om 00:18

Heel flauw! Alsof Vitesse gisteren pas is gewaarschuwd ze kunnen al jaren hun financiële boekhouding niet overleggen. Er was altijd wel iets! Maar leg dit maar eens uit aan de supporters, spelers en bestuur van de andere clubs die voor veel minder op de fles zijn gegaan!

Vooropgesteld dat het de schuld van de club zelf is, maar de KNVB treft wat mij treft toch ook blaam. Die zouden koste wat het kost moeten voorkomen dat clubs verdwijnen. Dit is al de zoveelste en ditmaal een hele grote. Enorm verlies voor het Nederlandse voetbal.

1 mei 2024 om 19:05

Maar hoe moet de KNVB dit voorkomen? Er is geen draagvlak en de schulden worden waarschijnlijk alleen maar groter. De KNVB kan verder niets doen. Die regels zijn er niet voor niets, helaas.

1 mei 2024 om 19:20

De KNVB is de enige reden dat er geen nieuwe eigenaar is. Er was animo, maar de KNVB ging er steeds voor liggen. Wat mij betreft ook een hele aparte regeling, want de KNVB gaat er vanuit dat iedere investeerder dat met verkeerd geld doet en die moet gaan aantonen dat dat niet zo is. In plaats van dat de KNVB onderzoek doet naar de herkomst van het geld en bij problemen aan de rem trekt. Zeker in het geval van een investeringsfonds is de herkomst van het geld vaak niet na te trekken, omdat investeerders niet genoemd willen worden.

1 mei 2024 om 19:38

Je bericht is een beetje tegenstrijdig. De KNVB gast ervan uit dat investeerders met verkeerd geld investeren. Bij een investeringsfonds is dat niet te onderzoeken omdat investeerders niet genoemd willen worden. Waarom denk je dat ze niet genoemd willen worden? Is dat niet juist de reden waarom KNVB moet onderzoeken?

1 mei 2024 om 20:29

Het is de reden dat de KNVB moet onderzoeken. Daar heb ik ook geen probleem mee, dat staat ze vrij. Maar als ze niks vinden, dan moeten ze ook goedkeuren. Nu vindt men niets en moet vervolgens alsnog aangetoond worden waar het geld vandaan komt. Terwijl veel investeerders niet met naam aan investeringen gelinkt willen worden, vandaar dus een investeringsfonds. De KNVB gaat daarin vele malen verder dan bijvoorbeeld de witwasregels voor banken.

1 mei 2024 om 21:26

Beetje omgekeerde wereld. Het is niet de knvb die iets moet verantwoorden. Die moeten idd alleen onderzoeken (ik weet overigens niet eens zeker of dat hun taak is maargoed). Knvb stelt vragen over de herkomst van middelen en poppetjes die achter het geld zitten. Betrokken partijen moeten dan gewoon transparant zijn en alle benodigde informatie aanleveren om aan te tonen dat het allemaal in orde is. Als ze niet volledig kunnen/willen aanleveren wat gevraagd wordt, dan is dat het probleem van die partijen en niet van de knvb.

1 mei 2024 om 22:33

Maar waarom moet de KNVB dan een jaar doen om een uitspraak te doen? Duurt dan mede door de KNVB lang, waardoor Vitesse nu ineens in hele korte tijd shit moet regelen. Ik vind wel dat de KNVB veel eerder uitspraak had kunnen doen, een jaar onderzoeken is belachelijk

1 mei 2024 om 23:07

Uitspraak van de knvb was al in februari dus ze hebben wel iets meer tijd gehad. Sindsdien is er vrij weinig veranderd bij Vitesse.. daarnaast ging het niet alleen om een onderzoek naar Parry maar ook naar die Russen die blijkbaar nog de aandelen in bezit hebben. Dat maakt het nog wat complexer.

1 mei 2024 om 23:14

Marton, het is inderdaad dan het probleem van die partijen, maar dat kun je dan binnen 2 dagen zeggen. Dan zeg je het is niet compleet en we behandelen het niet. Dan laat je er geen jaar overheen gaan. En dat gedoe met die Russen is natuurlijk onzin. Dat onderzoek had toen moeten zijn, nu is het gewoon een verkopende partij. Een partij die overigens verplicht wordt te verkopen.

1 mei 2024 om 23:29

Het feit dat het Russen zijn maakt juist dat het niet "slechts" een verkopende partij is.. en ik heb geen idee hoe meewerkend die zijn geweest mbt het onderzoek. Ik citeer: "De zaak ligt zeer gecompliceerd door het Russische verleden, de geldstromen, de rol van de oligarch Roman Abramovitsj en de Russische sanctieregels."

2 mei 2024 om 00:24

Nee hoor, Vitesse is de club die ‘alle’ regels aan de laars heeft gelapt. Niet de KNVB. Ze kunnen al jarenlang hun eigen boekhouding niet aantonen. Ik denk dat de KNVB vrij coulant is geweest. Vitesse met zijn bestuur had kunnen weten dat ze niet altijd door een dubieuze Rus gered kunnen worden. Ze hebben lang zat de tijd gehad om iets te doen aan hun problemen. Dit is het resultaat.

De uitspraak dat mensen niet begrijpen hoe slecht Vitesse ervoor staat is veelzeggend maar roept ook vragen op. Met name over financiële huishouding en de communicatie met de belanghebbenden . Wat rest is paniek. Ff normaal: je hebt straks geen bankrekening, je accountant loopt gillend weg, banden met Ambramovitch, KNVB voorgelogenn, nu bedelen bij supporters.het houdt een keer op. Sneu voor al die mensen die Vitesse een warm hart toedragen

"partijen beseffen niet hoe slecht Vitesse ervoor staat."

Er wordt ook niet bepaald iets naar buiten gebracht over de exacte situatie, maar ik denk dat de meesten wel een rekensommetje kunnen maken aan de hand van de beschikbare informatie. Het blijft onbegrijpelijk hoe men het zover heeft laten komen. Niet alleen dat vorige bestuur, maar ook de mensen die daarvoor aan het roer waren.

Als zelfs banken niet meer met je in zee willen en je hebt alle externe bronnen uitgedroogd, dan heb je het wel heel erg bont gemaakt natuurlijk. Schijnbaar peinst men er niet over om in te stappen. Vanuit hun perspectief heel begrijpelijk, maar o zo jammer voor voetballend Nederland. Vitesse zou echt een gemis voor het Nederlandse voetbal zijn. Het is in ieder geval wel duidelijk dat die Parry er enkel nog voor z'n centen zit. Dat gelul dat het 'm iets doet is gewoon voor de buhne.

1 mei 2024 om 19:33

Wat zou jij doen als je Parry was? Zonder hem was Vitesse al lang opgedoekt. Hij wil zijn geld terug en voelt zich gepiepeld, geef hem groot gelijk. Vitesse is ondankbaar naar hem toe.

1 mei 2024 om 22:35

De KNVB is ook zaak hierin, hebben een jaar lang over het onderzoek gedaan, wat ook belachelijk is. Parry en Vitesse dachten beide dat het goed kwam, dus beide hebben een aanname gedaan. Alleen dat de KNVB zo lang onderzoek moet doen is echt onbegrijpelijk.

Ze hebben nu een crowdfunding opgestart toch? Wel schrijnend, die passanten hebben de laatste jaren tonnen opgestreken bij Vitesse. En nu moet Jan met de pet de club redden met hun zuurverdiende centen? Ik had het wel geweten. Gewoon weer in de 4e klasse ofzoiets beginnen en weer opwerken. Net als Rangers

1 mei 2024 om 19:40

Met het beleid dat ze voeren? Vitesse is bij lange na geen Rangers, echt in de verste verte niet te vergelijken in grootte en belang voor het nationale voetbal.
Vitesse is gewoon overwegend een middenmotor geweest met onrealistische ambities en plannen.

Wat ik het meest zure vindt aan dit verhaal is dat mensen lijken te vergeten dat Vitesse een bedrijf is en bedrijven die slecht bestuurd worden gaan ook kopje onder. Ook daar werken mensen en bestaat er sentiment.

Vooral sneu voor voetbalzone wanneer Vitesse echt onderuit gaat, nu leveren ze in ieder geval nog artikelen en clicks op.

Vitesse is verleden tijd, dit is een onderdeel van het leven.

1 mei 2024 om 22:26

Ben het met je eens, gewoon failliet laten verklaren. Opnieuw beginnen. Crowdfunding actie. Waar gaat dat geld heen als ze failliet gaan ( iets meer duidelijkheid geven waarvoor dat geld precies is)
Trouwens begrijp nog steeds niet waarom Rangers niet naar de PL zijn gegaan. Had allemaal wat langer geduurd om op hoogste niveau te komen maar financieel en sportief veel interessanter

2 mei 2024 om 19:48

Omdat de BPL andere koek is. Rangers had in de Engelse voetbal pyramide wellicht nooit de Premier League bereikt. Verdiep je eens wat voor een (gigantische) voetbalclubs er in op de tweede en derde niveau spelen in Engeland en je zult snappen dat Celtic en Rangers zich daar nooit aan gaan wagen.

Het is toch te zot voor woorden dat het kabinet Russisch geld blokkeert, maar vervolgens niet bij stil staat dat Nederlandse bedrijven hierdoor omvallen. Dit heeft weinig met ondernemingsrisico te maken.vitesse zou namelijk niet in de problemen zijn geweest wanneer de staat dit niet had gedaan. En ja de redenen zijn goed. Maar dan heb je volgens mij nog altijd de plicht om je Nederlandse bedrijven vooruit te helpen. Desnoods met een gigantische lening zonder rente. 20 jaar geleden zou Vitesse terecht failliet gaan door het geouwehoer met Aalbers en Nuon. Maar nu gaat het gewoon kapot door politiek en oorlogen. Bizar dat iedereen het maar normaal vind.

1 mei 2024 om 19:31

Bizar dat jij het normaal vind dat een club in een mum van tijd 100 miljoen schuld opbouwt, die dan kwijtgescholden wordt… (over ‘gezond’ Nederlands bedrijfsleven gesproken). Dat ze niet in de problemen zouden zijn gekomen zou enkel en alleen toeval zijn, indien ze ook dan weer laatste zouden staan… of is dat ook de schuld van de Nederlandse staat?

1 mei 2024 om 22:38

100 miljoen? De schuld is 20 miljoen, waar haal je die 80 extra weg? Het verhaal van Strandje klopt wel gewoon he. Vitesse heeft een eigenaar die niks meer kan door blokkades, veroorzaakt door een oorlog. Zonder de oorlog was er nu niks aan de hand geweest.

1 mei 2024 om 22:40

Was die schuld zo uit de hand gelopen wanneer er geen oorlog was uitgebroken? Nee. En ik vind dat wij wel eens wat minder uit de hoogte mogen zijn. Zoveel clubs hebben hier staatsteun gehad om veel en veel minder dan een oorlog. Wegens wanbeleid. Constructie PSV bijvoorbeeld rondom de complexen. FC Twente toen het bijna omviel etc etc. En het gaat mij niet om die clubs, of om Vitesse. Het gaat mij om dat het een politiek besluit is geweest om geld te bevriezen. Allemaal begrijpelijk hoor. Maar dan kan je je eigen bedrijfsleven niet laten vallen. En we doen wel allemaal of Vitesse de enige is die buiten haar stand leeft door geldschieters. Maar NEC, Roda, FC Utrecht, FC Den Bosch, ADO Den Haag, Helmond Sport en ongetwijfeld velen meer hebben allemaal een infuus naar een geldschieter. Of het nu Nederlanders zijn of buitenlanders. Roda, NEC, Twente, MVV, VVV, ADO en ongetwijfeld velen meer zijn allemaal gered en hadden allemaal op basis van bedrijfsvoering failliet moeten zijn. Ik kan je 1 ding zeggen, het betaald voetbal zal er niet heel veel leuker op gaan worden.

2 mei 2024 om 09:00

staatssteun mag niet meer, leningen vanuit bijv een gemeente kan misschien nog maar dan moet er wel wat tegenover staan, (zij het bedrijfsleven als achterban die garant staan of een stadion als onderpand) Vitesse heeft geen van beide en heeft in het verleden al eens leningen gehad, en deze zijn nooit terugbetaald maar kwijtgescholden, dus verloren geld van de gemeente dat willen ze nu niet nog een keer en daarom helpen ze vitesse niet.

Ik vind het persoonlijk wel een kwalijke zaak dat partijen de handen van een Nederlandse voetbalclub aftrekken vanwege de opgelegde sancties aan Rusland. Dat heeft in dit geval namelijk helemaal niets met elkaar te maken. Vitesse is namelijk gewoon een Nederlandse entiteit. Stel nu dat een Rus grootaandeelhouder van KLM was geworden voor de oorlog, door de Franse aandelen op te kopen, had men dan ook de handen er vanaf getrokken?

1 mei 2024 om 19:39

Waarschijnlijk wel ja.

Ik heb nu wel het idee dat er juiste mensen aan het roer staan. Deze Edwin Reijntjes komt met teksten die ergens op slaan. Niet zozeer dat een voor twaalf verhaal maar in eerdere berichten kwam hij zeer vakkundig over. Hij wil het in ieder geval niet mooier maken dan dat het is. Ik lees hierboven dat de KNVB hier iets aan zou moeten doen en zichzelf coulant moet opstellen richting Vitesse, daar ben ik het dus niet mee eens. Een club moet zijn zaken op orde hebben en anders moeten ze inderdaad opgeheven worden als prof club. Je moet hiermee een duidelijk signaal afgeven. Het is nou niet zo dat er bij Vitesse pas sinds de jaarwisseling iets speelt, er is daar al jaren en jaren onrust.

Heel triest !! De supporters moeten toch gek worden lijkt me , gun je niemand dit .
Zo zonde , hele mooie club helemaal naar de klote geholpen .

1 mei 2024 om 19:37

Wat vond je mooi aan Vitesse sinds ze met buitenlandse investeerders in zee gingen? Tijdens Monnikenhuize was Vitesse nog mooi, daarna hield het op.

1 mei 2024 om 20:30

Ben ik het totaal niet mee eens! We hebben echt prachtige spelers kunnen bewonderen die we eerder niet konden halen. Bony, Odegaard, Mount, Baker, Rashica etc. Het probleem was… grotendeels was het huur en niks in eigen beheer. We leidde spelers op voor andere clubs en dat levert ons alleen vaak Europees voetbal op maar geen eigen vermogen verder

1 mei 2024 om 21:30

Dus verkeerd beleid, spelers huren met geld wat je niet hebt. Laatste 10 jaar ik geloof het minste verdiend met transfers in de eredivisie. En dan word je elk jaar 5e of 6e. Dat is toch niet bepaald een goede werkwijze

1 mei 2024 om 22:40

Slecht beleid wil ik het niet noemen. Vitesse werkte samen met Chelsea wat hun leuke spelers opleverde. Door een oorlog worden tegoeden bevroren en daar plukt Vitesse nu de vruchten van..

2 mei 2024 om 06:46

Maar ze werkte toch op een manier samen die toen ook niet mocht, gezien de schimmige postbedrijven die er op een eiland ergens moesten worden gezet om de inmenging van Abramovich te verduisteren. Dus nee, ook dat was niet eerlijk en slecht beleid. De onderzoeken gaan niet alleen over dit jaar hè? Dus het is inderdaad slecht en oneerlijk beleid dat ze hebben gevoerd. En ja, dan moet je op de blaren zitten.

Triest voor de supporters van Vitesse. Ik denk dat het al 12 uur geweest is, in plaats van 1 voor 12. Ze hebben zelfs al geen bank meer. Hoe ga je de spelers en andere medewerkers betalen? Wie wil er nu nog goederen of diensten leveren? Als ze nu een advocaat willen inhuren, zal die niet twee maanden wachten met het sturen van een factuur? Zelfde verhaal met de catering, elektriciteit e.d.

Ik zou het niet meer in allerlei obscure geldschieters zoeken. Laat de club failliet gaan en begin helemaal opnieuw op het allerlaagste amateurniveau. Net zoals Glasgow Rangers dat gedaan heeft. Binnen 8 tot 10 jaar kun je terug zijn in de Eredivisie. Lange weg, dat wel.

1 mei 2024 om 19:44

Dat is dus het probleem. Een partij die bijvoorbeeld keer op keer catering geleverd heeft, daar zelf mensen voor ingehuurd heeft, krijgt zijn facturen gewoon niet betaald.
Daar sta je dan als ondernemer die in goed vertrouwen op krediet geleverd heeft.
Maar ja, Vitesse is zielig. Die ondernemer moet maar zijn verlies pakken. En als ie de problemen komt, dan verkoopt die maar zijn huis ofzo.

Maar, als ik het dus goed begrijp heeft Vitesse dus sportief voordeel gehad door het overtreden van licentieregels. Structureel. Jarenlang.

Ik neem aan dat er, zodra alles weer stabiel is, er een solidariteitsvergoeding gaat komen richting de andere eredivisie clubs?

1 mei 2024 om 20:20

Dit moest Twente ook destijds doen kan ik me herinneren niet?

1 mei 2024 om 21:14

Twente heeft idd alle clubs voorzien van een solariteitsvergoeding en een seizon gratis toegang voor uitsupporters. Dit is vervolgens met droge ogen door oa Vitesse aangenomen. Te gek voor woorden eigenlijk

1 mei 2024 om 20:35

Nee, Vitesse heeft jarenlang boven zijn stand geleefd door Russisch geld. Dit was goed gekeurd door de licentiecommissie. Door de oorlog wil niemand meer zaken doen met Vitesse waardoor Vitesse in de problemen is gekomen. Daarbij verkeerde info gegeven aan de licentiecommissie. Dit is pas van de laatste anderhalf jaar. Dus geen enkel voordeel behalve schulden opbouwen en boven je stand leven. Is ook bedrijfsvoering en hebben ze zichzelf mee.

1 mei 2024 om 22:43

Vitesse heeft helemaal niks overtreden. Door een oorlog mocht de eigenaar geen geld meer in Vitesse steken, iets met tegoeden bevroren. Vervolgens bood Parry zich aan en doet de KNVB er een jaar over om het onderzoek van Parry af te ronden....

1 mei 2024 om 23:48

Dit is klinklare onzin! Er zijn jaren vieze spelletjes gespeeld met geld waarvan niet duidelijk is wáár het vandaan komt. Dit doet niets onder voor de ''competitie vervalsing'' van Twente destijds.

1 mei 2024 om 23:51

Verder maak ik mij ook ernstig zorgen over het volgende:

''de licentiecommissie concludeert uit het onderzoeksrapport van Wladimiroff Advocaten dat er aanwijzingen zijn dat Abramovich zeggenschap heeft of heeft gehad over Vitesse en dat er risico’s zijn op overtreding van de sancties en op witwassen en vindt het daarom van belang om het onderzoek van het ministerie af te wachten.''

Gaan we nu zielig doen nadat er bij Vitesse 20 jaar wanbeleid is gevoerd. Ja, 20 jaar want al sinds het aantreden van Karel Aalbers is de zaak belazerd. Niet voor niets hebben provincie en gemeente Vitesse al heel vaak moeten redden, dus ook logisch dat die niets doen. Vanaf het moment dat de Russen aan de macht kwamen is er op nog veel grotere schaal wanbeleid gevoerd. De club heeft bijna zonder uitzondering verliezen geleden en nooit echt structurele maatregelen genomen om die terug te brengen en een normale bedrijfsvoering te voeren. De Vitesse-fans hebben jarenlang het wanbeleid met volle overtuiging verdedigd. Jordania, Chygrinsky, Oyf en ook Parry sliepen op 2-jarige leeftijd allemaal in Vitesse-pyjama volgens die fans. Echte Vitessenaren waren het. Wanneer je er iets van zij dan werd je geschoffeerd kan ik uit ervaring zeggen. Ronduit schandalig wordt het wanneer er nu naar de Knvb, licentie commissie of de overheid gewezen wordt. Vitesse heeft een aantal keren de kans gekregen om orde op zaken te stellen, de laatste keer nadat een volkomen idiote 155 miljoen was kwijtgescholden. Maar nee in Arnhem regeerde de grootheidswaanzin dus moest er weer een investeerder komen. Vitesse is in 2012 al overleden, op het moment dat de Abramovich discipelen instapten. De club was hersendood, maar is kunstmatig in leven gehouden tot op dit moment. Niet de oorlog nekt Vitesse, en ook niet de licentie commissie. Niet de Knvb, maar de enige die verantwoordelijk is, is Vitesse zelf. Jarenlang de kop in het zand gestoken en toen hij er eindelijk uitkwam was het te laat.

Ik zie niet hoe Vitesse nog te reden is, maar ik hoop voor de fans op een wondertje. Maar ga niet zielig lopen doen en naar anderen wijzen.

Eeuwig zonde wat er nu allemaal met mijn clubje gebeurd. Wij als Vitesse supporters hebben echt wel geweten dat het niet helemaal pluis was in het huishouden van Vitesse. We kregen de ene na de andere top talent van Chelsea en daarnaast ook nog Odegaard kunnen bewonderen. Was allemaal niet niks maar die komen ook niet voor een appel en een ei naar Vitesse op huurbasis want er was interesse genoeg. Nu pakte het allemaal wel goed uit want de spelers ontwikkelde zich super goed. Er werd constant een team om hun heen gebouwd (Odegaard, Baker en Mount onder andere). De situatie nu verbaasd ons niet. Helaas is de oorlog tussen Oekraïne en Rusland ontstaan en dat was de nekslag voor Vitesse. Dit zou nooit zo snel aan het licht zijn gekomen als we gewoon netjes onze tekorten betaald hadden dmv een Rus. Abramovich verkocht Chelsea en daarbij was het ook gelijk klaar voor Vitesse. 1+1=2

Ik hoop van harte te Vitesse zijn licentie mag behouden en de KNVB wederom een oogje dicht willen knijpen maar heb er een hard hoofd in. Ik heb overigens ook geld ingelegd voor die crowd funding. Er heerst nog een sprankje hoop in Arnhem. Ik las ook dat een supporter van NEC 25 euro betaald had.. dat vond ik echt waanzinnig tof van die persoon. Die ziet ook in dat het niet alleen een verlies voor Arnhem is maar ook zeker voor de eredivisie/eerste divisie dus ook voor NEC ivm de altijd mooie derby. Laten we hopen op een wonder

1 mei 2024 om 22:46

Vitesse kwam in de problemen omdat onze staat tegoeden blokkeerde van de Russische eigenaar van Vitesse, door de oorlog in Oekraïne. Vervolgens komt Parry en doet de KNVB een jaar onderzoek om die overname ook af te wijzen.... Tuurlijk heeft Vitesse veel wanbeleid gekend, maar dit is niet puur wanbeleid, maar ook beleid wat onze staat ineens is gaan uitvoeren.

Triest van de ING en dat accountantskantoor, puur voor de bühne. En ondertussen een instituut en haar werknemers kapot laten gaan. Had een transitieperiode ingesteld om vervolgens slaafs woke terug te treden. Kan heel slecht tegen die symboolpolitiek. En de hypocrisie. Want de Russische politici zijn niet de enige foute politici. Bovendien belegt ING ook “gewoon” in wapenhandel en dergelijke. Allemaal boter op hun hoofd dit soort partijen en ik kots er van. Heb niks met Vitesse, maar heb wel te doen met de mensen die daar werken en de club supporten. En Vitesse is een club die hoort te blijven bestaan, ze hebben bestaansrecht in tegenstelling tot bepaalde clubs die eerder gevallen zijn.

1 mei 2024 om 22:48

Veel is idd voor de bühne. Vitesse heeft veel wanbeleid gekend, maar dit is nu niet alleen wanbeleid. Vitesse had een Russische eigenaar die keurig betaalde, tot dat niet meer mocht door een oorlog...

2 mei 2024 om 06:53

Nee, die Russische eigenaar (stiekem Abramovich) mocht ook eerder niet, omdat je geen inmenging mocht hebben in verschillende clubs die dezelfde competitie spelen (Chelsea en Vitesse in Europa toen). Daar zijn allemaal schimmige bedrijven voor opgezet en ook dat zijn ze aan het onderzoeken. Het gaat niet alleen over dit jaar hè? En ik denk dat de supporters het toen ook wisten, want als provincieclub krijg je toch nooit zulke spelers anders. Maar niemand die er tegen in ging. En dit is dan het resultaat van dat wanbeleid.
Goed dat er nu iemand aan het roer staat die het beestje wel bij de naam noemt. En nu gaan supporters er wel in mee. En zijn alle voorgaande bestuurders slecht.....hadden ze jaren geleden moeten roepen, dan was het nooit zo ver gekomen. Maar ja, dan had je waarschijnlijk ook geen beker en geen Europees voetbal gehad...

Geweldig nieuws
In Doetinchem en Nijmegen gaat de vlag uit
Mensen in de rest van Nederland moeten begrijpen hoeveel arrogantie deze club decennia richting de andere Gelderse clubs heeft gehad en hoeveel bakken met overheid en semi-overheid geld er door corrupte bestuurders in gepompt is terwijl Graafschap NEC en AGOVV niets kregen
Vitesse moet z'n plek kennen
Degraderen naar 5de klasse en opbouwen naar goede KKD club af en toe eredivisie
Desnoods nieuw stadion bij Papendaal want dat Gelredome eeuwig drama financieel en zielloos

Zonde. Het Nederlands voetbal stelt al weinig voor, en een van de weinige clubs met draagvlak gaat nu ook verdwijnen. Jammer voor Vitesse.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren