Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Vermoedelijke opstelling Ajax: Steijn grijpt terug na afgang in Enschede

Donderdag, 21 september 2023 om 17:15Mart Oude Nijeweeme • Laatste update: 13:31

Ajax staat donderdagavond voor de eerste poulewedstrijd in de Europa League. In de eigen Johan Cruijff ArenA is de ploeg van trainer Maurice Steijn gebaat bij een goed resultaat tegen Olympique Marseille. Het experiment met twee defensief ingestelde middenvelders pakte tegen FC Twente niet goed uit, waardoor Steijn teruggrijpt op Kenneth Taylor naast Benjamin Tahirovic.

De keuze voor Sivert Mannsverk pakte tegen FC Twente heel slecht uit, zag ook Steijn. "Vanwege het diepteloopwerk van FC Twente hebben we heel bewust voor twee controlerende middenvelders gekozen. Maar misschien waren die middenvelders (Tahirovic en Mannsverk, red.) daar op dat moment nog niet klaar voor. Dat kan en kunnen we onszelf kwalijk nemen", stak de Ajax-trainer de hand in eigen boezem.

In de achterhoede worden geen wijzigingen verwacht ten opzichte van het duel in de Grolsch Veste. Dat betekent dat Jay Gorter het doel verdedigt en Devyne Rensch, Josip Sutalo, Jorrel Hato en Borna Sosa de laatste linie vormen. Taylor en Tahirovic worden op het middenveld gesteund door Steven Berghuis. De Oranje-international begon ook tegen FC Twente op de 10-positie.

'Klaar om te spelen'
Sosa, die onderwerp van gesprek werd deze week, werd door Steijn kort apart genomen. "Uiteraard had hij ook het een en ander meegekregen, maar hij is klaar om te spelen. Wij vinden hem een prima speler en dat is waar het om gaat. Ja, het lijkt me wel dat zulke berichtgeving bij zo’n speler aankomt. Al komt hij rustig over. Borna is ook een ervaren prof en een Kroatisch international. Hij heeft prima getraind en gaat starten."

De plek waar het meest om te doen is bij Ajax is de rechtsbuitenpositie. Waar tegen Twente Chuba Akpom rechts voorin begon, is die eer nu toebedeeld aan Carlos Forbs. Brian Brobbey is de spits van dienst, Steven Bergwijn start vanaf de linkerkant. Het duel tussen Ajax en Marseille vangt om 21.00 uur aan en is onder meer live te zien bij ESPN.

Vermoedelijke opstelling Ajax: Gorter; Rensch, Sutalo, Hato, Sosa; Taylor, Tahirovic, Berghuis; Forbs, Brobbey, Bergwijn.


Poll

Ajax - Olympique Marseille:


Gerelateerd

Meer sportnieuws

96 reacties (laatste reactie door london calling)

Voor Ajax ook geluk dat het bij de tegenstander ook een bende is..
Maar ben benieuwd naar vanavond hoe dit uit gaat pakken

21 september 2023 om 09:38

Lucky Ajax. De club wordt gegeiseld door een malafide directeur, heeft een degradatietrainer die totaalvoetbal moet uitvinden en is in september al zo goed als uitgeschakeld voor CL deelname volgend jaar. Maar wat hebben we een geluk. Wat is dat toch dat velen alleen naar tegenstanders kunnen kijken? Ajax verliest doorgaans zulke wedstrijden van zichzelf.

21 september 2023 om 09:43

Het is toch fijn dat je tegen club speelt die ook dramatisch presteert...

21 september 2023 om 09:45

Niet als je daarvan kansloos verliest Migi. Ik had liever tegen een grootmacht gespeeld. Net als dat ik De Klassieker komend weekend meer dan prima vind, je hebt dan echt niets te verliezen.

21 september 2023 om 09:52

Huh. Juist een overwinning (in Europa) kan het moreel toch ten goede doen? Al krijg ik het idee dat vele liever willen dat ze vanavond en zondag verliezen zodat er volgende week nieuwe mensen worden gepresenteerd. Persoonlijk een Europees succes is financieel ook lekker en de spelers die blijven krikken wat vertrouwen op.

21 september 2023 om 09:52

Dat zeg je nu wel myvision maar als je dit weekend thuis verliest tegen de grote rivaal dan gaat dat uiteraard gewoon gemor opleveren. Dus niets te verliezen ben ik echt niet met je eens. Waarschijnlijk betekent dat dan wel het eind van Mislintat en Steijn, daar zou jij geloof ik maar wat blij mee zijn haha.

21 september 2023 om 09:55

Een Ajacied die zegt niks te verliezen te hebben tijdens de Klassieker.

Brrr, twilight.

21 september 2023 om 09:56

@myvision wat zegt jouw gevoel? Het moet en het kan niet anders, ze moeten nu beide partijen winnen. Het kan niet meer slechter dus 6 punten uit 2 wedstrijden.

21 september 2023 om 11:01

Wat is dit dan myvision? Wilt toch gewoon zondag winnen van Feyenoord? Ja de Rotterdammers zijn beter op dit moment maar betekent niet dat we zomaar mogen verliezen...

21 september 2023 om 12:31

Laat je niet zo kennen zeg MyVision. Hoe kan je het zeggen dat je het prima vind om de klassieker komend weekend te verliezen. “We” gaan gewoon achter onze ploeg staan natuurlijk en hopen dat er gewonnen wordt. De ellende die nu speelt hebben we toch geen invloed op.

21 september 2023 om 13:01

Ik zeg nergens dat ik wil verliezen - ik zeg dat we niets te verliezen hebben.

21 september 2023 om 13:38

Dramatisch presteert? Ze staan 3e en hebben in 5 wedstrijden nog niet verloren. Tis maar wat je dramatisch vindt.

21 september 2023 om 13:39

"“we” gaan gewoon achter onze ploeg staan natuurlijk"

De volle 60 minuten

@myvision
Hoe kun je nou beweren dat je niets te verliezen hebt???
Je kunt het gat met je aartsrivaal verkleinen naar 3 puntjes met een wedstrijd minder gespeeld, of je laat je aartsrivaal uitlopen naar 9!!! punten met een wedstrijd minder gespeeld.

Volgens mij heb je alles te verliezen. (hoop ook dat het gebeurt, maar dat is mijn supporters hart.)

Bizar dat je nu de handdoek al in de ring lijkt te gooien. Wat dat betreft kun jij je wel identificeren met deze spelersgroep denk ik? Die laten hun koppies ook redelijk snel hangen.

21 september 2023 om 09:40

Nu staan zij in de competitie na 5 wedstrijden wel gedeeld derde. Waarbij ze wel pas 2x gewonnen hebben en 3x gelijk gespeeld (doelsaldo 7-4). Benieuwd wie vanavond het minst slechte voetbal laat zien.

21 september 2023 om 09:44

Op verliespunten staat Ajax ook 6e. Dat potje minder doet de stand ook geen goed haha.

21 september 2023 om 10:09

Volgens mij sta je op basis van verliespunten en doelsaldo dan nog steeds maar 9de. Go Ahead en Heracles hebben beide minder verliespunten en Sparta blijft Ajax op doelsaldo voor.

21 september 2023 om 10:13

Iets van de lamme tegen de blinde. Daar lijkt het wel op. Al hebben ze bij de tegenstander wel actie ondernomen. Iets waar we bij Ajax met smart op zitten te wachten.

Tsja prima. Dit seizoen lijkt weer een groot experiment te worden. Opzich goed dat Steijn leert van een slechte wedstrijd, probleem is dat hij teruggrijpt naar een samenstelling uit een andere slechte wedstrijd. Er is totaal geen daadkracht bij Ajax. Niet op bestuurlijk vlak, niet op sportief vlak. Mislintat had er allang uit moeten zijn, de RvC had al op moeten bokken. Laat Steijn dan nu maar ineens iets doen wat niemand had verwacht bij een club dat zo hevig in de fik staat: presteren met goed voetbal. We hebben toch niets meer te verliezen.

21 september 2023 om 09:39

Wat mij betreft toch een rare opstelling. Ik zou Berghuis gewoon op rechtsbuiten zetten in plaats van Forbs en van den Boomen naast Tahirovic. Dan zou Taylor op 10 kunnen of je zet daar Mikautadze op 10. Indien je gaat spelen met Taylor naast Tahirovic dan speel je met een man minder omdat Taylor zich steeds verstopt aan de zijkant van het veld waar hij dan de opkomende Sosa in de weg loopt. Taylor kan belangrijk zijn als hij dicht op Brobbey kan spelen en dicht op de zestien van de tegenstander.

21 september 2023 om 10:08

Daar pleit ik ook voor. Berghuis heeft sowieso de meeste speeltijd/ ervaring als rechtsbuiten van de selectie. En je hebt twee spelers aangetrokken die als spits of erachter kunnen spelen. Maar nu op verkeerde posities gebruikt worden.

21 september 2023 om 10:16

In Berghuis zit het meeste voetbal, daarom speelt hij in de as.

21 september 2023 om 11:14

Het middenveld hangt als los zand aan elkaar. Berghuis daar vervangen voor een schaduwspits zou in mijn ogen een heel slecht idee zijn.

21 september 2023 om 11:18

Maar Taylor op 10 is ook nooit echt een succes gebleken. Eerder dit seizoen stond hij daar tegen Heracles en dat was ook kommer en kwel, in een wedstrijd die Ajax nog wist te winnen was hij zonder twijfel de minste speler op het veld. Dan liever Mikautadze/Akpom op 10 met Berghuis vanaf rechts.

21 september 2023 om 12:04

Denk ook dat hij het driehoekje Berghuis, Brobbey en Bergwijn intact wil houden. Die kennen elkaar immerd al langer. Vandaar beter Berghuis op 10 i.p.v. vanaf rechts.

21 september 2023 om 12:44

Wat ik niet begrijp is dat hij Berghuis niet gewoon op rechts gooit en Akpom op 10 wat ie zo goed deed in de championship.

Berghuis schoot ze er van vrijwel iedere hoek in op rechtsbuiten bij Feyenoord.

Die Forbs kan echt precies helemaal niets.

21 september 2023 om 18:12

Akpom speelde wel als schaduwspits in een (verkapte) 4-4-2, dat is heel anders dan hoe bij Ajax de 10-positie ingevuld wordt.

Je hebt wel gelijk dat je spelers volgens mij gewoon op hun natuurlijke positie moet laten spelen, zeker als ze 27 zijn en dat de enige positie is waar ze het goed gedaan hebben, maar dan moet je een verkapte 4-4-2 gaan spelen met Brobbey als kapstok en Akpom daar omheen. Dan zou je Berghuis een wat vrijere rol als rechtermiddenvelder kunnen geven en een middenvelder op linksbuiten, maar dan vul je wel je hele elftal in om Akpom te laten renderen. Wel zou een 4-4-2 met een halve tien op linksbuiten die het middenveld in loopt waarschijnlijk Sosa goed laten renderen, maar dat is allemaal niet des Ajax natuurlijk. Mikautadze is overigens ook een tweespitsensysteem gewend, dus dat zou je kunnen afwisselen met Akpom.

21 september 2023 om 16:33

Deze opstelling is toch gewoon een gokje of niet ? Ik verwacht wat anders

Oh bruh, Manssvek is echt een meer dan prima voetballer. Niet voor niets een van de beste en talentvolle middenvelders van Noorwegen. Ik denk niet dat Taylor een verbetering zal zijn. Maar goed we gaan het zien. Ik hoop voor Ajax gewoon dat ze winnen om alle negativiteit een beetje te onderdrukken. Die negatieve spiraal moet eruit.

Ik had rensch en liever uit zien gaan...

21 september 2023 om 09:35

Je hebt afgelopen zondag zeker niet gezien? Mannsverk wist niet waar hij moest lopen, staan, passen, was een grote ramp. Die moet nog wennen aan het systeem en samenspelen met Tahirovic, want die twee waren overduidelijk niet op elkaar ingespeeld.

21 september 2023 om 09:38

Taylor was zondag in alle opzichten een verbetering t.o.v. Mansverk.

Als je nu weer met Mansverk gaat spelen en hij gaat weer op zijn snuit ben je hem voorlopig kwijt. Logisch om hem nu even uit de wind te houden.

21 september 2023 om 09:51

Hij had mannsverk gewoon in z’n vertrouwde rol moeten laten debuteren. Niet met nog een 6 naast zich.

21 september 2023 om 10:07

Daar valt wel wat van te zeggen inderdaad. Je zag het bij ons aan de start van het seizoen ook met het Zerrouki - Wieffer experiment, het is gewoon veel te statisch.

Verwacht zelf veel van Mannsverk, had hem eigenlijk liever zien komen dan Zerrouki als was het maar omdat hij 600% goedkoper was.

21 september 2023 om 11:35

Feyenoord moest ook 6 tot 8 miljoen aftikken afgelopen winter volgens insiders. De voornaamste reden om het niet te doen. Die 1,5 lijkt me een sterk verhaal of is van 2 jaar geleden.

Verschil met Zerrouki is dat deze er gelijk staat als ie moet invallen, zo'n Mannsverk heeft een half jaar nodig (en is verdedigend echt heel wat minder).

21 september 2023 om 12:22

Staat er gelijk? 😂 Hij heeft zijn eerste fatsoenlijke invalbeurt/wedstrijd/minuten pas vorig weekend tegen Heerenveen gemaakt. Kom nou.

Wat betreft Mannsverk: dat kan. Begin seizoen werd 4.5m genoemd. Als Ajax 6m heeft betaald zou Feyenoord hem wel voor 4m hebben weten binnen te hengelen gok ik zo.

Had alsnog liever Mannsverk gezien.

Als ik geld kon inzetten op een wissel in de rust zou ik alles op Gaaei voor Rensch zetten, meest doorzichtige wissel als Rensch weer zo dramatisch speelt (zoals zo vaak)

Hopelijk wint Ajax tegen Marseille, zodat ze Steijn niet ontslaan voor de Klassieker. Zelden zo'n onzekere trainer meegemaakt bij Ajax. (maar Mislintat), ja whatever, ze voldoen allebei totaal niet.

21 september 2023 om 09:43

Als Steijn voor de Klassieker ontslagen had moeten zijn, was hij al ontslagen he. Dat gaan ze nu niet meer doen. Daarbij lijkt het me niet dat een interim, ook al is het Louis van Gaal, de boel even in 3 dagen kan repareren waardoor we Feyenoord even wegvagen.

21 september 2023 om 10:16

Dat is wel de enige coach die volgens mij, en vrij, en capabel is om Ajax in ieder geval weer als een elftal te laten spelen. Want onder de huidige technische staf, dus inclusief wonderkind Maduro, is er nog geen glimp van een geheel ontstaan. Alleen maar van kwaad tot erger. Dus Steijn vliegt er als verantwoordelijke terecht uit. Liever vandaag dan morgen.

21 september 2023 om 11:05

Helemaal met je eens wbt Steijn. Die moet ook zo snel mogelijk de deur gewezen worden. Dat komt echt niet goed meer, en ik wil niet een tweede Schreuder scenario dat we nog een aantal maanden aan lopen te kloten.

Ik weet alleen niet of Van Gaal de kracht nog heeft om elke dag op het veld te staan eigenlijk. Ik denk het eerlijk gezegd niet. Hij is nog steeds (ernstig) ziek.

21 september 2023 om 11:12

Denk dat Steijn een prima trainer is maar gewoon niet opgewassen tegen de huidige situatie en dat het daarom ook moeilijk wordt om een vervanger te vinden die het wel kan omdraaien.

Als je Van Gaal kan halen dan zou ik dat doen maar als je een andere gok moet nemen dan zou ik Steijn lekker laten zitten.

Met Maduro en Bakkati heb je volgens mij prima veldtrainers dus ik denk dat Van Gaal ook als een manager erboven kan staan en niet heel intensief op het veld hoeft te staan.

Kan me hier wel in vinden, vraag me alleen af waarom Godts de kans niet krijgt op rechts? Die vond ik in de voorbereiding toch wel redelijk.

Van der Boomen heb ik overigens ook liever dan Tahirovic. Zeker tegen deze ploeg. En daarnaast verstaan 8 van de 11 elkaar gewoon. (sosa, Sutalo en Forbs niet)

Rensch zullen veel mensen wel wat van vinden. Maar vooralsnog heb ik ook van Gaaei nog niets gezien waarvan ik denk dat dat nou beter moet zijn.

21 september 2023 om 09:50

Gaaei liet zondag al bij z’n eerste actie alleen al zien 10 keer beter en feller te zijn dan Rensch.

21 september 2023 om 10:52

Verdedigend misschien niet, maar aanvallend toch wel? Rensch kan echt niets

21 september 2023 om 10:58

Rensch kan van beide helemaal niks en die heeft al 3 jaar de kans gekregen. Hoe kan je dat vergelijken met Gaaei die niet eens de kans heeft om meerdere wedstrijden in de basis te mogen starten. En zijn invalbeurten waren meer veelbelovend dat wat Rensch heeft laten zien. Ook weer een flauwekul dat mensen Rensch zogenaamd sterker vinden verdedigend terwijl die daar er ook niks van bakt...

21 september 2023 om 11:08

Forbs speelt spreekt na 7 jaar Manchester zelfs met een Engels accent en Sosa spreekt 7 talen hoorde ik in de video van zijn presentatie. Daar zal Engels er vast 1 van zijn. Dus denk dat alleen Sutalo van die 11 geen Engels spreekt.

21 september 2023 om 12:28

Ik vond Godts zowel in de voorbereiding als in de minuten die hij eind vorig seizoen en begin dit seizoen kreeg prima. Ik denk alleen dat we op de rechtsbuiten plaats eerst alle andere alternatieven (akpom, Mikautadze, Bergwijn, Berghuis, Forbs) gaan zien voordat ze tot de conclusie komen dat hij daar misschien wel de beste optie is.

Ik begrijp de keuze voor Tahirovic ipv Van der Boomen wel. Die laatste heeft een fantastische lange bal. Hij heeft alleen 0 loopvermogen of sprint snelheid (ik denk oprecht dat hij langzamer is dan Blind). Dat was ook de reden dat hij nooit door is gebroken bij Ajax. Die traptechniek had hij vroeger ook al, maar hij kwam voor die laatste stap fors te kort in de duels en in zijn loopvermogen, al is zijn duelkracht er wel behoorlijk op vooruit gegaan sinds die tijd. Geef hem tijd en ruimte en hij legt die bal op iemands stropdas, alleen gaat hij dat juist in deze wedstrijd niet krijgen denk ik.

21 september 2023 om 18:16

Ik denk het ergens ook wel, maar toch is dat raar. Alle genoemde aankopen zijn eigenlijk geen rechtsbuitens. De enige die daar gepresteerd heeft en een heel groot gedeelte van zijn carrière gespeeld is Berghuis, maar dat is bij Ajax ook al jaren niet zijn beste positie meer. Godts vind ik inderdaad ook een heel groot talent en lijkt een koele kikker, iets wat in het huidige onstuimige Ajax ook wel van pas kan komen.

Van de Boomen als enkele 6 kan sowieso niet, dus dan zou hij met Mannsverk naast zich moeten spelen. Echter doet Tahirovic het tot nu toe beter dan Mannsverk en dan moet Van de Boomen concurreren met Taylor; waar Steijn nu wmb een prima uitleg heeft waarom Taylor daar staat.

21 september 2023 om 19:52

Los van deze huidige situatie rond Mislintat is het natuurlijk nog even afwachten hoe goed of hoe slecht de spelers zijn die hij heeft gehaald. Er zitten veel jonge talenten tussen, 7 van de 11 zijn tussen de 18 en 22, dus het zou zelfs best kunnen dat we volgend jaar pas zien hoe goed ze zijn (niet dat Ajax daar nu iets aan heeft natuurlijk).

Maar loop buiten Nederland ergens een sport cafe binnen en iedere voetbal volger waar ook ter wereld kan je vertellen dat Ajax 4-3-3 speelt. Het ontbreken van een rechtsbuiten in de selectie is wat dat betreft iets wat je Mislintat ook nu al wel aan mag rekenen.

21 september 2023 om 13:37

Ja dat vraag ik me ook af Godts deed het verdienstelijk op de rechtervleugel tijdens de voorbereiding.

21 september 2023 om 14:54

Haha wat is deze reactie van Shenkie dan, letterlijk elke zin slaat nergens op.. Forbs kan gewoon heel goed engels, en Sosa is iets van 4 of 5 talig.

Gaaei heeft 1 of 2x mogen invallen, hoezo heb je daar nog niks van gezien? Hij heeft ook nog amper gespeeld.

Godts is meer linksbuiten, onbegrijpelijk daarom ook dat Forbs is gehaald gezien die in principe ook linksbuiten is, net als Bergwijn.

Tahirovic speelde zijn eerste zwakke wedstrijd maybe met een nog slechtere mannsverk naast zich, en een niet ingespeeld team. Maar zelfs dan nog van der Boomen viel ook zo lekker in he tegen Twente, vooral bij die 3-1...

21 september 2023 om 15:15

Eerste zwakke wedstrijd? Tahirovic was tegen Fortuna al zeer matig. En verder heeft hij vaak net een 6je gehaald. Tegen Augsburg viel hij ook door de mand bijvoorbeeld. Als tegen Heracles zijn beste wedstrijd was zegt dat best veel vind ik.

het is al lang en breed, meerdere keren, gezegd door van alles en iedereen.
maar ajax heeft momenteel niet de selectie om 4-3-3 te spelen.
met verkapte rechtsbuitens die niet op hun natuurlijke plek spelen is het gewoon met 10 man voetballen. je maakt het jezelf zo moeilijk jammer genoeg.

ik snap overigens ook wel dat het geen spelletje is, en je zomaar even van formatie gaat veranderen als je al zoveel nieuwe gezichten hebt. maar als ik alle spelers op een rij zet dan zou ajax toch veel meer gebaat zijn bij een 5-3-2 of 3-5-2 (ligt eraan of je wel/geen balbezit hebt)... maar goed, hoop dat het een leuke wedstrijd wordt

21 september 2023 om 09:45

Brobbey met Akpom er omheen in de spits lijkt me idd veel beter. Geef je Berghuis de vrijheid op het middenveld en zet je er ter compensatie mannetje extra neer..maar goed, mag niet, Ajax in 442.

21 september 2023 om 09:49

Systeem zal mij een worst wezen. We moeten weer omhoog krabbelen. Als dat met 4-4-2 is prima. Dat is toch alleen op papier zo.

21 september 2023 om 10:07

Erik ten Hag deed het ook in het laatste halfjaar toen Antony geblesseerd was. Ging moeizaam, maar haalde wel de punten binnen. En ik denk oprecht dat iedereen met een Ajax-hart het worst zal wezen als je zelfs besluit Catenaccio te spelen; punten halen is nu de prioriteit.

En dit is dus precies wat schreuder ook deed hè. Hele tijd husselen. Mannsverk is een groot talent maar laat hem dan wel debuteren in een vertrouwde rol alleen op 6 en niet met nog een 6 naast hem. Nu heb je hem in het diepe gegooid en denken mensen oh weer een miskoop.

Opzich wel prima opstelling. Ik denk alleen dat het cruciaal is dat Rensch vervangen gaat worden, dat is misschien wel de zwakste schakel. Ook de vleugels zijn wel matig, van wie moet Brobbey de aanvoer gaan krijgen?

Weer Rensch gaan gebruiken terwijl je weet dat hij 9 van de 10x toch weer gewisseld gaat worden omdat hij een belabberde pot speelt. Snap echt niet hoeveel kansen je nog mag hebben. Ook dus weer Forbs op rechtsbuiten tja. Blijft vreemd waarom je constant 4-3-3 wil gaan spelen als je daar de middelen niet voor hebt.

21 september 2023 om 10:29

Rensch lijkt een soort van carte blanche te hebben inderdaad…

21 september 2023 om 12:35

Ik vind het echt bizar dat Rensch überhaupt nog minuten krijgt, is eigenlijk al sinds vorig seizoen constant 1 van de slechtste spelers op het veld. Vorig seizoen heeft Sanchez maar mijn mening nooit een echt eerlijke kans gekregen om zich te bewijzen en werd Regeer compleet genegeerd en nu lijkt Rensch weer, ondanks zijn werkelijk dramatische prestaties verzekerd van een basisplaats .

Ik weet niet wie er vanavond bij Marseille vanaf de linkerkant zijn directe tegenstander is, maar die krijgt in ieder geval een makkelijke avond met Rensch die standaard op drie meter afstand aan het verdedigen is.

21 september 2023 om 12:53

Sanchez heeft genoeg kansen gehad. Rensch was namelijk een periode geblesseerd en toen liet Sanchez niet bepaald zien een goed niveau te hebben.

21 september 2023 om 14:03

Sanchez heeft maximaal 5 wedstrijden achter elkaar in de basis mogen beginnen, dat vind ik niet bepaald een eerlijke kans als ik kijk naar het niveau dat Rensch wel wekelijks mag laten zien. Daarnaast is het natuurlijk ook niet zo dat ik Sanchez nou een goede speler vind, maar daar zat in ieder geval nog wat pit in en een goede drive naar voren in tegenstelling tot Rensch die alles op wandeltempo doet.

21 september 2023 om 15:18

Wat is dan wel een eerlijke kans? 10 wedstrijden in de basis ook al presteert hij in geen van die wedstrijden? Hij is er weer uit gehaald na die 5 basisplaatsen voor een reden, namelijk dat hij er nog minder van kan dan Rensch. Regeer had pas een eerlijke kans moeten krijgen, de enige back die dit niet kreeg vorig seizoen.

Rensch is zeker ook niet goed aan het spelen, maar Sanchez was voetballend nog beperkter. Met zijn pit stapte hij vaak als een blind paard in. Beide niet het niveau wat je moet willen op dit moment, maar daar twijfel ik bij Gaaei ook aan. Gooijer zie ik nog de meeste potentie in op dit moment, maar dat gaat Steijn nooit doen.

Had Bergwijn op de tribune laten zitten , brengt niets extra meer en loopt erbij alsof hij het allemaal wel goed vindt. Ok je mag slecht spelen maar toon tenminste nog inzet en vechtlust maar ook dat brengt hij niet. 4-4-2 is op dit moment de best mogelijke opstelling al zijn veel supporters daar tegen.

Rensch en Taylor er weer bij. Een cocktail voor mislukking. Al weet ik niet wie je op het middenveld moet posteren, want daar is geen kwaliteit voor ingekocht. Rensch kan je door Gaaei vervangen. Zo simpel is dat probleem ietsje minder erg.

21 september 2023 om 10:39

Branco speelde een prima voorbereiding en ook tegen Heracles was het zeker niet slecht. Bij Excelsior vervolgens heel matig en het is gelijk klaar. Taylor toont al bijna 1,5 jaar aan het niveau niet te hebben en zit pas sinds de laatste weken op de bank. Zelfde verhaal wat betreft Sanchez en Rensch. Sommige hebben eindeloos krediet, en sommige zijn na 2 potjes afgeserveerd

21 september 2023 om 11:26

In de voorbereiding gaf Branco een aantal leuke passjes op Kudus maar hij had toen ook al geen idee hoe hij moest drukzetten en een te lage handelingssnelheid.

De derde goal van Twente was exemplarisch hij draaide veel te traag open (had natuurlijk ook gecoacht moeten worden) wil er achteraan rennen maar ziet dan dat Sutalo in duel gaat voor de bal. In plaats van druk op de bal te zetten en Sutalo in het duel te helpen óf de vrijgekomen Unuvar te dekken stopt hij met rennen om te kijken wat er gebeurd.

Daarna begint hij op zijn gemak erachteraan te joggen. Als je net in het veld staat verwacht ik een sprint alsof je leven er vanaf hangt.

Ben het met je eens dat Taylor Vos en Mannsverk waarschijnlijk de oplossing (nog) niet zijn maar die hebben in ieder geval de potentie om beter te worden.

21 september 2023 om 13:47

Ik zag v.d. Boomen tegen FC Twente invallen, en daar werd ik niet vrolijk van. Begon met een mislukte vrije trap en eindigde met het inleveren van de bal aan Unuvar, leidend tot de 3-1. Nee, positief is dat hij gratis was op te halen bij Toulouse. Maar die jongen komt zo veel te kort voor Ajax. Alleen al zijn handelingssnelheid - better is traagheid - is al een probleem. En naast de ook al niet sterke Tahirovic, of nog erger, Taylor, krijg je dus het huidige niet functionerende middenveld.

21 september 2023 om 19:54

Toevallig speelt Taylor de laatste tijd wel beter dan Tahirovic, je mag daarin best eerlijk zijn.

Moet je nou wel vasthouden aan Gorter? Zo bijzonder keept die niet. Kan je nou niet beter die nieuwe keeper de kans geven, ook al was je het niet eens met zijn komst?

En hoelang krijgt Rensch nog de voorkeur boven Gaaiei?

21 september 2023 om 11:03

Gorter nu alweer passeren zou een knap staaltje mismanagement zijn. Juist deze wedstrijden moet hij de kans krijgen, want dit zijn de echte tests voor hem. Heeft nu even 1 mindere wedstrijd gespeeld.

Laat die Ramaj eerst even een paar keer in Jong keepen.

Forbs.. ja… volgens mij zou hij met dit rendement aan acties en dribbels ook bij Jong Ajax niet moeten spelen. Wat een miskoop.

Waarom spreelt vd Boomen niet? Was best wel een goed duo met Tahirovic in de voorbereiding.

21 september 2023 om 10:59

Duo Van den Boomen - Tahirovic is veel te statisch, hebben we meerdere keren gezien. Hij zou alleen samen met Taylor geprobeerd kunnen worden nog. Dan moet de verdediging wel extra goed staan, maar aan de bal zul je dan overwicht kunnen krijgen.

Als we nu al terug moeten vallen op pure middelmaat als Rensch, Taylor en Gorter dan zegt dit helaas veel over de aankopen. We lijken wel een liefdadigheidsinstelling zeker wat betreft die eerste twee. Wanneer gaan er eens harde knopen doorgehakt worden. Deze jongens komen te kort. Gaan we het nu eindeloos proberen tot ze een keer wel uit de verf komen?

21 september 2023 om 10:52

Precies begint wel belachelijk te worden bij met name Rensch en Gorter. Die 2 zitten al jaren te bungelen en toch staan ze erin ondanks vele aankopen. Snap er eigenlijk niks van. Ook van een Taylor ben ik geen fan van maar die kerel laat tenminste wel wat zien bij Jong Oranje. Bij die andere 2 zie je gewoon letterlijk niks speciaals...

21 september 2023 om 11:01

Tja, Taylor, of je hem goed genoeg vindt of niet, blijkt gewoon beter te zijn dan de alternatieven op zijn positie. Dan moet je wel. Gorter nu alweer passeren zou natuurlijk onzin zijn na een mindere wedstrijd. Hij moet het nu juist laten zien, een nieuw examen voor hem. Rensch of Gaaei vind ik allebei net niet momenteel.

Rensch weer? Waarom dan? Die heeft nog nooit een goede wedstrijd gespeeld en is verdedigend gewoon heel erg zwak en voegt aanvallend ook helemaal niet toe.
Berghuis moet gewoon een vrije rol krijgen als rechtsbuiten en Taylor kan je beter op 10 zetten. Daar heeft hij meer waarde dan als verdedigende middenvelder. Zet Van den Boomen dan naast Tahirovic zoals tijdens de voorbereiding. Dan heb je een beetje vastigheid. Maar ja….. de chaos is waarin we momenteel moeten leven bij Ajax. En daar doet de trainer lekker in mee!

21 september 2023 om 12:55

Dat middenveld met blok Tahirovic - Van den Boomen en Taylor op 10 is echt heel matig. Daarmee ga je zeker niet winnen. Ten eerste omdat dat blok veel te statisch is en ten tweede omdat Taylor geen 10 is, maar een 8. Dat middenveld is meerdere keren opgesteld en heeft geen 1x gewerkt. Taylor - Van den Boomen/Mannsverk - Berghuis lijkt mij een stuk beter.

Volgens mij maakt het niet zoveel uit wie je naast Tahirovic zet. Ze komen op dit moment allemaal tekort om de achterste twee van een driemansmiddenveld te zijn.

Heb het al eerder genoemd maar ik denk echt dat de kerstboom 4321 van Adriaanse de oplossing is. Dan kun je 3 spelers voor de verdediging zetten om druk te zetten wat nu met twee maar niet lukt. Je kunt dan de ruimte die de opkomende backs laten liggen ook opvangen met de extra middenvelder. Berghuis en Bergwijn krijgen dan als dubbele 10 meer ruimte omdat ze naar de flanken kunnen trekken. Ook zou je 1 van de dubbele nummer 10’s kunnen vervangen door Akpom of Mikautadze die naar wat ik gelezen heb vaker goed als 9,5 hebben gespeeld.

Als Steijn echt ballen heeft dan gooit ie Vos en Misehouy gewoon voor de leeuwen. Samen met Taylor of Tahirovic op het middenveld. Bergwijn-Berghuis als flankspelers en Brobbey spits

21 september 2023 om 13:35



Dit zou ik ook graag zien inderdaad. Het is toch een ontwikkelingsjaar en deze boys doen niks onder voor de anderen. Die Vos en Misehouy hebben tenminste klasse en spelen des Ajax. Zou mooi zijn als ze de kans krijgen om het te laten zien.

Godts op rechtsbuiten en Mannsverk in plaats van Tahirovic. Tahirovic is gewoon een matige speler, onderschept nooit een bal als “6” wat ook terug te zien is in statistieken en is aan de bal geen meerwaarde. Mannsverk kan dat veel beter ondanks dat hij tegen Twente wel slecht was. Forbs is gewoon geen rechtsbuiten en Godts kan tenminste makkelijk een mannetje passeren. Is in mijn ogen een veel geschiktere speler voor Ajax.

Als Rensch nog altijd basis staat ben ik al mijn geloof in de kunde van de technische staf van Ajax verloren. Gaaei is echt stukken beter en kan tenminste aanvallen. Nee wacht hij kan tenminste rennen.

Steijn geeft met deze opstelling ook z'n fouten toe. Als hij dat nu eens wat eerder had bedacht: spelers op hun eigen positie en vastigheid creëren door mensen die net nieuw zijn niet allemaal tegelijk te laten spelen. Het lijkt zo simpel maar soms doen trainers echt de domste dingen voor een buitenstaander. Ja Mannsverk trainde goed... ongekend. Nou is Forbs op rechts nog steeds niks maar daar kan Steijn weinig aan doen, looking at you herr Sven.

21 september 2023 om 17:26

Steijn kan ook Godts daar neerzetten. Die kan echt verrassen daar ben ik van overtuigd, zeker in vergelijking met de andere opties.

Mannsverk opstellen vind ik niet eens zo gek want die heeft echt wel kwaliteiten, maar niet naast Tahirovic want dat is teveel van hetzelfde type waarbij ik Mannsverk beter vind normaalgesproken.

21 september 2023 om 18:01

Zeker, Godts had ook een optie geweest. Maar dat heeft Steijn zelf onmogelijk gemaakt door hem zo weinig speeltijd te geven, net zoals de rest van de jeugd. Mannsverk an sich was niet gek, maar wel als het weer een nieuwe naam is die er net bij is in een team dat al weken telkens wisselt en niet draait.

21 september 2023 om 19:51

Ik vind het vooral gek dat hij kiest voor twee dezelfde type spelers en beide spelers zijn nieuw. Kies dan voor óf Mannsverk óf Tahirovic.

433 lukt onder de laatste 4 trainers niet en nu met een team uit vorm zonder echte rechtsbuiten zal het ook niet lukken. Kijk eens naar je team en spelers en ga op basis daarvan een formatie maken.

Ik heb er een goed gevoel over ! Lets gooo zin in !

Reageer