Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘VAR zou rode kaart gesteund hebben, maar ik snap dat het geel bleef’

Laatste update:

Clint Essers kreeg zondagmiddag tijdens de met 5-0 verloren wedstrijd tegen PSV binnen veertig minuten twee keer een gele kaart, maar de rode kaart voor de verdediger van Fortuna Sittard was niet de enige die in dat duel getrokken had kunnen worden. Donyell Malen voerde na twaalf minuten al een forse charge uit op de enkels van Mark Diemers en mocht opgelucht ademhalen toen Kevin Blom het incident bestrafte met een gele kaart.

Scheidsrechtersbaas Dick van Egmond is van mening dat het kwartje beide kanten op had kunnen vallen: “Ik twijfelde een beetje. Je ziet dat hij niet met gestrekt been inkomt en Malen raakt zijn tegenstander niet met de noppen op de enkel. Hij veegt hem meer onderuit”, reageerde hij bij FOX Sports.

De voormalige arbiter is van mening dat de tackle van Malen ‘ertussenin’ zit: “Ik denk dat de VAR het enthousiast had gesteund als hier een rode kaart voor was gegeven. Maar ze besluiten om het bij een gele kaart te houden. En dat snap ik ook. Of dit een schoolvoorbeeld van 'discutabel is acceptabel' is? Ja”, vervolgde hij zijn verhaal.

Iemand die het niet eens is met de beslissing van Blom is Kevin Hofland. De assistent-trainer van Fortuna sprak zondagmiddag via Twitter zijn ongenoegen uit over het incident: “De VAR? Ik snap er niks meer van helaas. Zelf niet goed gezien tijdens de wedstrijd, maar volgens mij is dit rood”, liet hij weten in een reactie op de beelden.

Vind jij dat Donyell Malen een rode kaart had moeten krijgen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Was zeer discutabel. Maar als je dan besluit om deze niet te geven, dan zou die 2e gele ook nooit gegeven moeten worden, die sloeg nergens op.

4 februari 2019 om 08:09

Hij gaat toch gewoon bewust met de hand naar de bal, om zo een aanval er uit te halen? Volgens mij gewoon een terechte gele kaart. Die van Malen zou ik zelf rood voor hebben gegeven, geen kans op de bal en neemt een groot risico om iemand te blesseren.

4 februari 2019 om 08:12

"maar als je dan besluit om deze niet te geven, dan zou die 2e gele ook nooit gegeven moeten worden, die sloeg nergens op."

Natuurlijk wel. Hij helpt een aanval van PSV om zeep door de bal te stoppen met z'n onderarm. In welk universum is dat geen gele kaart?

4 februari 2019 om 08:26

Klopt. Staan los van elkaar. Wel beide rood

4 februari 2019 om 09:33

Niks discutabels aan. Was gewoon rood.

Als aanvaller van Fortuna zo op een verdediger/middenvelder van PSV was ingevlogen dan had ik oom om rood geroepen. Nu ook.

4 februari 2019 om 10:38

Super dat je dit van je eigen club zegt, zei het gelijk al dat het rood was. Of het nu opzettelijk is of niet, het is een tackle langs achteren. Snap ook de frustratie van Buijs vorige week, dat het wel vaak de kant van de grote clubs op valt, en dan krijgt hij daar ook nog geel voor. Maar als dit het enige geval was dit weekend, nee de penalty die Utrecht tegen kreeg was er ook buiten, blijf de var een raar iets vinden, er is nog steeds geen eenduidige lijn in te zien. De scheidsrechters zien het ieder nog steeds op hun eigen manier. En gek vinden dat spelers en coaches gefrustreerd reageren, wat ik ook niet goed praat. Wat Bazoer deed kan niet door de beugel, maar de reactie van de 4e official was ook buiten proportie.

4 februari 2019 om 10:53

Het lijkt wel alsof het voetbal bang is om de goeie dingen uit andere sporten over te nemen is.

Geef gewoon de coaches 3 challenges, laat het niet in handen van Weer een andere scheidsrechter waar vervolgens niet naar geluisterd word door sommige scheidsrechters.

Ik ben fan van de Var, het voetbal zelf is veel 'eerlijker' geworden, er zijn minder nasty tackles. De willekeur van Advocaat begrijp ik echter ook goed. Geef de coaches maar de verantwoordelijkheid over de VAR en laat in alle gevallen de uitspraak van de VAR bindend zijn in zo'n geval. Opgelost.

4 februari 2019 om 11:21

Zou de aanvoerder de mogelijkheid geven voor de challenges ipv de coach. Zit er dichter op en kan het daardoor vaak beter beoordelen. Bovendien zijn de afstanden naar de aanvoerder om te overleggen vaak veel kleiner dan naar de coach. Voor de rest helemaal met je verhaal eens. En uitspraken van de VAR bindend maken idd ook goed, alleen is er bij voetbal vaker wat voor interpretatie vatbaar dan bijv bij hockey.

4 februari 2019 om 11:31

Captain is inderdaad ook een goeie!

Ja, juist omdat er ruimte voor interpretatie is zou ik het antwoord van de VAR binden laten zijn..

"jij wil de VAR gebruiken? Prima, maar dan doe je het ook met wat de VAR zegt!"

Ik denk dat het een kwestie van tijd is voordat we deze kant op gaan, in andere sporten werkt het prima.

4 februari 2019 om 12:41

Ben het helemaal met jullie eens, gewoon net als bij de hockey je hebt recht op 3 momenten. Is het correct dan behoud je dat moment. Maar dat geld ook bij commentaar op de leiding, gewoon gelijk bestraffen met geel en niet bang zijn voor de 2e kaart te trekken. Maar waarom moet het spel stil liggen voor een blessure, kijk maar bij rugby daar loopt de verzorger gewoon het veld in terwijl dat het spel nog bezig is. Wat zullen er veel minder blessures voorkomen. En in Engeland word een schwalbe na de wedstrijd nog beloond met 2 of 3 wedstrijden schorsing, mogen ze in de wedstrijd dan ook wel gewoon rood voor gaan geven.

4 februari 2019 om 14:20

@psvdaclub, challenges geloof ik niet in. Dan zul je zien dat coaches hun challenges in de laatste minuten gaan gebruiken om tijd te rekken, of om de aanhoudende pressie van de tegenstander te ontregelen.

4 februari 2019 om 14:27

@mt87, ook dit kun je tackelen door met werkelijk speeltijd te gaan werken, zit de 4e official ook niet voor Jan Lul aan de zijkant. Gewoon 2 x 35 minuten werkelijke speeltijd. Zodra de bal stil ligt tijd stil, denk persoonlijk dat je dan nog 2 uur in het stadion zit.

4 februari 2019 om 14:49

@gruppo, zuivere speeltijd zou echt fantastisch zijn. Dan ben je in een klap van die spelsaboterende acties af. Van alle grote veranderingen bedacht voor het voetbal (en krampachtig tegengehouden door het conservatieve wereldje) is zuivere speeltijd de grootste verbetering. Hoop dat we het nog mee mogen maken.

4 februari 2019 om 15:30

Plus je kan een time-frame hangen aan de Challenges.. Niet in de laatste 5 minuten en de blessuretijd..

Dit zou overigens ook voor wissels moeten gebeuren..

@dick van egmond, nodig je ons even uit om met jullie te brainstormen? Je ziet wat we willen..

4 februari 2019 om 16:08

Hulde voor jou psvdaclub. Het vermogen tot relativeren en inlevingsvermogen bestaat dus toch nog op VZ!

De kaart van Malen vond ik roodwaardig maar ik snap ook dat je hem niet geeft. Wat ik niet snap is die tweede geel voor Essers. Kevin Blom geeft zichzelf vast wel een cijfer 9 als hij zichzelf moet beoordelen maar die man weet echt niet hoe je een wedstrijd moet aanvoelen. Hij strooide gister met kaarten voor overtredingen waar elders in Europa niet eens voor gefloten word.

4 februari 2019 om 08:56

Actie Malen was niet zo bedoeld, maar had rood moeten zijn. 2e geel Essers was terecht, slaat naar de bal en haalt de aanval er daarmee uit. Pereiro had imo ook een penalty moeten krijgen eerste helft. Vond Blom zeer matig fluiten.

Dit is gewoon het goed praten om het goed praten. Speler komt met twee benen van achter en dat is gewoon rood. Vierde keer in vijf wedstrijden daf Fortuna geen steun krijgt van de scheidsrechter / var. Maar het is PSV een topclub, dan geven ze die niet zo gauw.

Hopelijk spelen deze dwalingen geen rol in de wedstrijden die er echt om gaan, zoals volgende week tegen Excelsior.

4 februari 2019 om 12:44

Want je bent voor Excelsior? Anders snap ik niet zo goed waarom deze wedstrijd er echt om zou gaan

4 februari 2019 om 13:37

Je kon zeker rood geven aan Malen inderdaad. Maar je had ook een penalty aan PSV kunnen geven na die charge op Luik. Blom floot gewoon een matige wedstrijd aan beide kanten, niet perse in het voordeel van PSV vind ik

Als voetballiefhebber is het wel wat zuur om te zien dat bij psv het kwartje wel heel vaak voor hun de goede kant op valt.
Kan me geen wedstrijd meer herinneren waarin ze door een scheidsrechtersfout 1 of meer punten zijn misgelopen.
En kan er zo 5 herinneren waarin de scheidsrechter psv heeft bevoordeeld en aan punten heeft geholpen met een discutabele beslissing.
En dat is jammer want het vertekend ook de ranglijst en maakt de competitie minder spannend.
Met een terechte rode kaart was dit een hele andere wedstrijd geworden, nu kon psv blijven profiteren van een man meer en van thusfluiter Blom.
Van Egmond bekent ook kleur, wel bij Ajax Heerenveen gozbuyuk afbranden en nu de kool en de geit sparen.
Jammer hoor dat dit soort miskleunen al een aantal jaar teveel invloed hebben op de ranglijst. Zowel aan de top van de ranglijst als aan de onderkant. Clubs degraderen door een reeks blunders van scheidsrechters (roda jc) en clubs lopen het kampioenschap mis doordat blunders een beslissende invloed hebben.
Zeker als de verschillen klein zijn bepalen dit soort fouten teveel de eindstand.

4 februari 2019 om 08:51

Roda is niet gedegeadeerd door de scheids he. Meer omdat er geen beleid zat.

4 februari 2019 om 09:05

Sparta daarentegen

4 februari 2019 om 08:53

Ik weet niet of het een kwestie is van het kwartje de goede kant op vallen, maar het zit ze ook wel erg mee.
Tegen Heerenveen, Fortuna, Vitesse en Heracles vroege rode kaarten, waardoor er eigenlijk in die wedstrijden al geen sprake meer was van echte weerstand.
Het waren terechte rode kaarten, maar daardoor was de overwinning ook gelijk zeker.

Ik zie PSV dit seizoen als goed team, waar in de competitie verder ook alles mee zit qua scoreverloop (blessuretijd) en domme tegenstanders (onnodige vroege rode kaarten).

4 februari 2019 om 08:59

Emmen uit? Goal zeer discutabel afgekeurd waar Dumfries eigenlijk niks verkeerd doet. Iedere club heeft nu eenmaal keer dingen mee en dingen tegen in het seizoen. Doe je niks aan.

4 februari 2019 om 09:58

Verkeerd voorbeeld: hinderlijk buitenspel.

4 februari 2019 om 11:20

Verkeerd voorbeeld. Terecht afgekeurd wegens hinderlijk buitenspel.

4 februari 2019 om 09:29

Rode kaart kun je over discussiã«ren, zoals je ook kan discussiã«ren over de niet gegeven penalty (voordeel wat geen voordeel was) en de niet gegeven vrije trap op de rand van de 16. Allebei in de eerste helft, allebei 100 scoringskansen ontnomen, waardoor de score er in de eerste helft heel anders uit had gezien. Op dat moment had niemand meer gekraaid over de wel of niet gegeven rode kaarten omdat de wedstrijd sowieso gespeeld was.

4 februari 2019 om 09:38

Wat een zelf aangepraatte onzin zeg. Je mag een club niet mogen maar ongefundeerde zooi spuwen slaat natuurlijk nergens op. Alle clubs krijgen af en toe beslissingen mee, en dan weer tegen. Een aantal jaar terug bleef zelfs dat Vitesse notabene "het meest lucky" was maar al met al over een heel seizoen zou men niet een groter verschil zien dan hooguit 2 punten.

Dat scheidsrechters dingen anders bepalen houd je omdat je met mensen werkt. Geen situatie is hetzelfde. Feit is alleen wel dat kleinere clubs vaak lomper zijn. Grotere clubs meer aan de bal en meer aanvallen. Ofwel die gaan altijd meer overtredingen mee krijgen.

4 februari 2019 om 11:28

Keyboardheld, het is natuurlijk heel lastig te voorspellen toch wat er gebeurd zou zijn als.... Want als je een rode kaart krijgt aan het begin vd wedstrijd heeft dat veel meer invloed dan aan het eind. En ligt er ook aan bij welke tegenstander, wat de stand is, uit of thuis. Is dat allemaal meegenomen in dat onderzoek waar je het over hebt? Want het is zo lastig te voorspellen wat voor invloed een slechte beslissing heeft. On: dit was natuurlijk allebei rood. Maar je kan nooit voorspellen wat er gebeurd zou zijn als Malen rood had gekregen de eerste helft. Misschien had Fortuna dan nooit rood gehad, was PSV achteruit gaan leunen, was Bergwijn nooit geblesseerd geraakt etc etc. Het is gebeurd, de 'als dit, als dat' gaat meestal niet op, want je krijgt vaak een heel andere wedstrijd, spelsituaties etc

4 februari 2019 om 09:56

Het is geen geheim dat Psv, en zeker Ajax, heel vaak de arbiter 'mee' hebben thuis. Het idee dat je bij een topclub fluit en er een groot stadion achter de club staat lijkt ergens toch mee te werken.

Echter kan ik mij ook nog een Emmen - PSV zeer kort geleden nog herinneren. Een wedstrijd waar PSV juist keihard is benadeeld..want ik heb bij PSV in veel mindere mate het idee dat zij de scheidsrechter mee hebben dan dat het bij Ajax het geval is. Neemt niet weg dat zij hem beiden wel erg vaak mee hebben en dat zoiets logischerwijs weerstand opwekt bij de andere clubs

4 februari 2019 om 11:23

Noem eens concrete zaken. Emmen uit werd het doelpunt terecht goedgekeurd. Bij Ajax zie ik alleen een onterecht onthouden pingel maar verder geen beslissingen die ervoor gezorgd hebben dat Ajax 1 0f meerdere punten cadeau kreeg. PSV heeft al een aantal seizoenen een forse meewind.

4 februari 2019 om 12:14

Als beide scheidsrechters in Zwolle en Amsterdam tegen Heerenveen een beetje ballen hadden dan hadden ze nu wellicht 9 punten achter gestaan i.p.v. 5

4 februari 2019 om 12:23

PSV een aantal seizoenen forse meewind? Hahaha. Wow... Geef eens wat voorbeelden. Je bedoelt in het seizoen dat jullie het kampioenschap verspeelde tegen de graafschap waarin een zeker team een onterechte penalty kreeg in de wedstrijd tegen Utrecht? Oh wacht, dat waren jullie...

4 februari 2019 om 13:33

Waarom wordt die wedstrijd altijd genoemd? Ten eerste was die penalty terecht aangezien Milik eerder werd geraakt dan de bal. En ten tweede werd bij Ajax in die wedstrijd onterecht een doelpunt afgekeurd. Je doet je nickname eer aan, brainfart.

4 februari 2019 om 15:23

Er werd helemaal niets onterecht afgekeurd. En bij dat penalty moment blokte Janssen de bal eerst met zijn dijbeen vóórdat hij Milik toucheerde. Elke voetballiefhebber, voetballer en analist zag dat het onterecht was behalve een handvol Ajacieden hahaha.

4 februari 2019 om 16:36

Jawel, het doelpunt van Younes werd afgekeurd vanwege zogenaamd buitenspel. Wat het dus niet was.

En de situatie met Milik werd inderdaad door heel veel mensen, waaronder jij, verkeerd ingeschat.

4 februari 2019 om 10:22

Scheidsrechters blijven toch mensen en bewust of onbewust worden Ajax en PSV relatief vaak bevoordeeld, zeker als ze thuis spelen. Anders dan bijvoorbeeld een sport als tennis is in voetbal moeilijk om techniek aan te brengen om dit uit te bannen.

4 februari 2019 om 10:29

Euhh, de wedstrijd er voor nog... 2 goals afgekeurd (hands dat naar mijn idee geen hands was omdat de speler geen beweging naar de bal maakt) en een buitenspel goal waarbij Dumfries de bal helemaal niet raakt.

4 februari 2019 om 11:26

Svp leer lezen ik heb het over beslissingen die punten opleveren of kosten. Als je met 1-0 van psv wint is het jammer als er een beslissing in je nadeel valt maar je hebt de 3 punten toch al te pakken.

4 februari 2019 om 11:29

Dumfries stond echt wel in de lijn van de keeper. Die vond ik minder discutabel 😉.

4 februari 2019 om 10:36

@soccersupp

Volgens mij valt het allemaal wel mee. Ik ben voor Ajax en baal enorm van al die wedstrijden die PSV in de slotfase over de streep heeft getrokken, maar dat doen ze meestal gewoon zelf, en niet door de scheids. En kijk inderdaad bij Ajax - Heerenveen, daar had Heerenveen gewoon een pingel moeten hebben en hebben wij dus een punt gestolen dankzij de scheids. Elke ploeg heeft dat weleens. We hebben zelf de neiging om de meevallers snel te vergeten, en de tegenvallers enorm uit te vergroten. Dat zie je bij Feyenoord ook vaak gebeuren.

Daarnaast is elke situatie gewoon anders. Je kan dingen niet tegen elkaar wegstrepen. De ene overtreding is nog net discutabel, en dan kan je geluk of pech hebben. De andere overtreding is niet meer discutabel, en dan is het gewoon rood.

Bovendien vind ik dat de scheidsrechters ook gewoon fouten moeten kunnen maken zonder dat we ze eindeloos doorzagen. Er worden elke wedstrijd tientallen zeer matige passes gegeven en grote kansen gemist, verdedigende blunders gemaakt, etc. Die vergeten we meestal snel weer. Maar als de scheids een keer een fout maakt, dan gaan we daar maanden over doorzeuren.

4 februari 2019 om 10:46

Zeer nette reactie, klasse!

4 februari 2019 om 11:30

Psv trekt wedstrijden vaak over de streep waarvoor hulde. Het gaat erom dat er bij een aantal wedstrijden momenten zijn dat psv het moeilijk heeft en dat dan het kwartje vaak net de goede kant opvalt.
En nee ik zie geen complot. Maar ik hoop dat psv supporters dit ook onthouden en niet aan het eind van het seizoen gaan mauwen als het wel een keer tegenzit.
Als liefhebber had ik liever gezien dat het verschil tussen psv en Ajax wat kleiner was zodat het net zo adembenemend spannend is als voor de winterstop.

4 februari 2019 om 11:33

Vind ook dat en PSV en Ajax vaak het voordeel krijgen. Maar niks menselijks is ook een scheidsrechter vreemd. En interpretaties hou je altijd. Het valt me wel vaak op dat de clubvoorkeur van supporters ook de reactie op een beslissing van een scheids beïnvloedt. Ook logisch, maar iets meer realisme zou fijn zijn in de emotie. Maar dat is lastig ben ik bang (betrap mezelf er ook op hoor 😉)

5 februari 2019 om 11:07

@formus

Ja ik ben me daar ook zeer van bewust maar natuurlijk helpt dat niet 100%, niemand is echt objectief als het teams zijn waar je een voorkeur voor hebt of juist het tegenovergestelde. Het is wel leuk om te kijken naar competities waar je zelf echt neutraal in staat. En dan kijken hoe de discussie gaat tussen supporters. Zo kan de hele premier league me echt heel erg weinig schelen, ik heb hooguit hele kortstondige voorkeuren omdat teams op dat moment leuk, aantrekkelijk voetbal spelen. Maar als je dan de volstrekt partijdige reacties ziet van supporters is dat echt heel grappig.

4 februari 2019 om 12:20

Zeker een Ajax fan? Vergeten hoe jullie door de scheids/var gematst zijn tegen Venlo en Heerenveen? Anders had je beide wedstrijden verloren. Dit was geen scheidsrechtersfout dus wat een onzinverhaal. Veel zure ajacieden blijkbaar gezien het aantal plusjes dat je krijgt. Het was inderdaad een veeg, en geen tackle met gestrekt been of noppen op het lichaam. Niet zo miepen man.

4 februari 2019 om 14:25

Een veeg? Wow! Zoals al gezegd: je doet je naam eer aan. Als jij dat een veeg noemt, wil ik niet weten wat jij een tackel noemt.

4 februari 2019 om 14:26

Sommige reacties zijn zodanig, dat je twijfelt of je wel of niet reageren moet. Mensen kunnen zich met hun eigen woorden al onderuit halen...
Nee ik ben geen Ajax fan maar een Liverpool fan. In Nederland volg ik de wedstrijden van de top3 met soms een leuke subtopper match.
Dus voel me niet aangesproken door je foutieve aanname.
Heerenveen is hierboven al duidelijk benoemt en daar had Ajax geluk mee, hoewel uitslag nog alle kanten op kon,
Bij vvv is Ajax benadeeld zoals later door Zeist is aangegeven, vvv had een rode kaart moeten krijgen. Dus verkeerd voorbeeld...
Ik weet niet wie duimpjes geven, jij hebt een glazen bol en kan zien dat dit zure Ajacieden zijn. Ik ken wel zure bommen, en vorige week een aantal verdrietige Ajax collega’s.
Dit soort acties van achteren zijn gewoon rood, alleen wou van Egmond Blom niet te hard afvallen. Maar als je goed begrijpend leest zegt van Egmond ook gewoon dat dit rood is. Ik ken gelukkig ook sportieve psv supporters die gewoon toegeven dat dit rood was, en dat ze dit seizoen niet te klagen hebben over de arbitrage, maar je houdt er altijd mensen bij due vooral met oogkleppen op kijken.
Al met al is vooral jouw reactie erg zuur, en vol van onterechte aannames.

4 februari 2019 om 15:28

@kyle66. Ik weet niet wat jij een tackel noemt, maar volgens mij bestaat zoiets niet

4 februari 2019 om 15:28

@soccersupp. Haha pretendeer niet een neutrale fan te zijn, wanneer je doet alsof PSV al 5 keer is bevooroordeeld door de scheids/var waardoor ze punten hebben gekregen. Noem er maar eens vijf dan. Fortuna hadden ze sowieso wel verslagen, ongeacht of jij die gele kaart rood vond of niet. Je kletst uit je nek jongen..

Willekeur. Malen niet, Emanuelson wel. Stevie Wonder had dit zelfs gezien.

Ajax, PSV en Feyenoord zwijnen best vaak met de scheidsrechter. Ik durf bijna zeker te zeggen dat andersom de rode kaart wel getrokken zou worden tegen de topclub. Jammer dat de willekeur er zoveel is, het scheidsrechterskorps is gewoon echt niet best.

Ze zullen het er tijdens de winterstop in Zeist (lees; zonnig vakantieoord) er bij de knvb over hebben gehad, maar na de winterstop is de var echt een drama!!!
3x fortuna pech (Feyenoord in de beker, thuis tegen Vitesse en nu psv) Psv-Groningen natrappen Pereiro! Psv 2x geluk dus. Lamprou maaide lammers toch duidelijk omver bij Ajax-hee. En dit zijn slechts de wedstrijden die ik gezien heb...

4 februari 2019 om 08:49

Je vergeet Groningen en AZ thuis nog. Sinds december VIJF WEDSTRIJDEN(!) GENAAID.

Bij Utrecht was het rood geweest ! Daar worden ze voor minder gegeven (overeem / Urby)

Discutabel?

Het is discutabel omdat het een PSV shirtje betreft. Waren de rollen omgedraaid had geen haan ernaar gekraaid.

Het is verre van discutabel en gewoon rood met een zwart randje. Niets meer, niets minder. Punt. We moeten in Nederland echt stoppen met de grote clubs te pamperen. Ze missen weerstand. En dat breekt ze in Europa op. Die weerstand die ze wel hadden gehad als hier correct was besloten ten nadele van de grote club. Dan was het namelijk een zeer moeilijke wedstrijd geweest. Uiteraard stond meneer Blom vervolgens te trappelen om Essers rood te geven voor iets uitermate kinderachtig. De KNVB en haar bevooroordeeld favoritisme is een van de teloorgang van het Nederlands voetbal. Noem elke speelronde voortaan maar de Naai Fortuna weken. Kut koekenbakkers.

4 februari 2019 om 09:28

Als Ajacied vind ik volledig te billijken dat Malen geel kreeg voor die onhandige overtreding en dat Essers geel kreeg voor die handsbal.

Denk dat de emoties je een beetje beletten hier objectief te oordelen.

4 februari 2019 om 09:56

Een tackel van achter is toch altijd rood?
Gestrekt been of niet.
En die tweede gele ben ik met je eens is gewoon zeer dom handelen van Essers.

4 februari 2019 om 10:43

emoties zijn niet zo gek na een opeenstapeling van onterechte en twijfelachtige beslissingen die in het nadeel van Fortuna uitvallen. Er zitten daar 1000 man van Fortuna in het uitvak die een leuke middag wordt verstierd.

4 februari 2019 om 10:48

Haha, en die middag is door de scheidsrechter verpest? Dus anders waren die 1000 man met een punt, of zelfs 3 punten naar huis gegaan?

4 februari 2019 om 14:36

Als er adequaat was gehandeld. Ergo PSV eerst rood. Dan was het was heel anders gelopen ja.

Discutabel is acceptabel. Willekeur noem ik het

Niet lang erna maakt Malen een overtreding die geel was, niet gegeven. Waar de var bij andere teams voor de zelfde situatie rood geeft wordt voor psv gebruikt om ze juist vrij te pleiten.

4 februari 2019 om 10:40

Helemaal eens, ik kan leven met de rode kaart voor essers en dat de eerste overtreding van malen een oranje kaart was. Maar malen onderbreekt voor rust een veelbelovende aanval en krijgt niets. Die twee overtredingen samen waren zeker rood, maar die blonde nicht marchandeert gewoon.
Tevens wil ik nog melden dat ik de KNVB een stel zichzelf ophemelende onbenullen vind die niks kunnen en dat de var het merendeel van de tijd bezopen achter het scherm zit.

4 februari 2019 om 10:43

Exact dit.

4 februari 2019 om 10:51

Toevallig feitje dat jullie beide Fortuna in jullie naam hebben staan. En Fortuna54, stel je niet aan man, fortuna had niks te vertellen in Eindhoven en zouden tegen 9 man van PSV nog verliezen.

4 februari 2019 om 11:12

Daar gaat het mij niet om Frans, die nederlaag kan ik mee leven, die is terecht en zouden we waarschijnlijk ook met 11 man geleden.
Ik word alleen kriegelig van dat continue gemarchandeer van al die hopeloze scheidsrechters en het feit dat de KNVB erin slaagt om zelfs zo'n simpel systeem als de var nog tot een complete mislukking te maken.
In de Bundesliga zie ik dit oeverloze gepruts toch niet met hetzelfde systeem.

Wat is dit voor een kwats uitleg van van Egmond.

Malen raakt alleen de tegenstander. Waarvan van achter. (Opzich al rood) En waar de bal al weg is.

Hij kan met deze actie de speler erg blesseren. Dus is het een rode kaart. Gestrekt been of niet. Hij komt gewoon onbesuisd in.

Dit kun en mag je gewoon niet goed praten.
Gebeurd het volgende week ergens anders. Dan wordt er geheid rood getrokken.
Alleen in Engeland is dit (misschien) geel.

De VAR is in alles een voordeel voor de topclubs (ajax, PSV en Feijenoord) . Over het algemeen worden er meer overtredingen gemaakt tegen de bovenliggende partij en dat zijn de topclubs meestal. Dus is de kans dat een overtreding nu niet over het hoofd wordt gezien groter.
Waar ik mij meer aan stoor is de willekeur van de interpretatie van de regels. Als het Feijenoord, Ajax en PSV tegen elkaar spelen mag er veel meer want dan willen we een mannelijke topper. Dat is toch vreemd? Dezelfde actief bij PEC-NAC (om een voorbeeld te noemen) worden dan wel gestraft maar die bij Ajax-Feijenoord niet bestraft worden. Dit is voor voetballers toch niet meer te volgen?

Ik zei meteen die krijgt zeker rood, maar tot mijn stomme verbazing trok meneer Blom slechts geel.......
Toen dacht ik dat de VAR wel zou ingrijpen en alsnog zou besluiten om geel om te zetten in rood, maar de VAR deed helemaal niets ?!?!?!?!?!

Dicky had helemaal gelijk de VAR is gewoon willekeur.....helaas

4 februari 2019 om 11:46

Vvv, waren zijn benen gestrekt dan was het rood

4 februari 2019 om 13:17

Dus op het moment dat je een tackle in zet van achter, zonder ook maar een kans te hebben de bal te spelen, maar je trekt je benen in is het dus geen rood.
Toch denk ik dat wanneer deze actie andersom was voorgekomen dat meneertje Blom hier direct rood voor had getrokken.

Hoe vaak heeft een tegenstander van PSV inmiddels rood gekregen? Is dit toeval?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren