Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Van Persie en Clasie eensgezind: ‘Als hij het zegt, dan pak je dat op’

Laatste update:

De voorbije twee jaar bestond de staf van Nederland onder meer uit Louis van Gaal, Danny Blind, Frans Hoek en Patrick Kluivert. Na het WK 2014 verdwenen drie man uit dat kwartet en kwamen onder meer Guus Hiddink, Ruud van Nistelrooij en Patrick Lodewijks erbij. Robin van Persie en Jordy Clasie zeggen dat de samenwerking met Van Nistelrooij hen vooralsnog goed bevalt.

/

De 38-jarige oud-spits stopte drie jaar geleden als international en wist zelf ook aardig ver te komen in het klassement topscorers: hij eindigde op 35 doelpunten. Bovendien speelde Van Nistelrooij in de absolute top van Europa, dus kan Van Persie zeker wat van hem leren. “Hartstikke leuk”, zegt de aanvaller van Manchester United via de officiële kanalen van de KNVB. “Ik ben een bevoorrecht mens dat ik met zoveel goede trainers, assistent-trainers en stafleden heb mogen werken.”

“Iedereen kent Ruud als voetballer en die was heel erg gedreven”, aldus Van Persie. “Als hij iets ziet dat in zijn ogen beter kan, dan zal hij dat zeker zeggen. Na die wedstrijd tegen Italië zaten we een half uurtje samen en kwamen de meest fantastische details naar voren. Hoe ik het beste iets kon maken van een situatie. Ik vind dat wel mooi.” Teamgenoot Jordy Clasie vindt het ook fantastisch werken met Van Nistelrooij, zegt hij. “Met zulke mensen op het veld staan, dat moet je denk ik koesteren.”

“Of ik vroeger opkeek tegen Van Nistelrooij? Ja, ik denk iedereen wel. Hij heeft alles meegemaakt, bij elke topclub speelde en scoorde. Zijn manier van werken ken ik nog niet goed, maar ik denk dat iemand is die zegt waar het op staat. Ik verwacht niet dat-ie je verrot zal schelden, als je een fout maakt. Maar hij zal wel zeggen hoe je het anders kunt doen. Als zo iemand het zegt, pak je dat op”, aldus Clasie. “Ik zal bijna alles van hem aannemen.”

Ruud van Nistelrooij is de ideale assistent-bondscoach voor Oranje

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Met alle respect voor Rvp, maar met zijn leeftijd en ervaring zou hij toch eigenlijk al moeten weten waarin hij hoort te verbeteren? Het is goed dat Ruudje hem dingen uitlegt, maar RvP kan zelf toch ook situaties inschatten als hij in het veld staat?
Misschien doet RvP weinig aan zelf-analyse, gezien zijn matige spel in Oranje kan ik mij dat goed voorstellen.

7 oktober 2014 om 17:33

Inderdaad. Al kan ik me best inbeelden dat hij dingen bijleert maar of dat ook tot uiting komt op het veld en nog nuttig is voor Van Persie is maar de vraag.

Van Persie is niet meer de speler die hij was bij Arsenal en al helemaal niet de speler die hij was toen hij United kampioen maakte. Ik denk dat het komt omdat hij niet 100 procent fit is en nog wat last heeft van kleine kwaaltjes wat invloed heeft op alles.

Van Persie blijft in de spits staan omdat hij '''''''er op los scoort'''''' in Oranje. Ik heb het al eerder gezegd maar zijn statistieken geven een vertekend beeld weer. Scoort amper tot niet in grote wedstrijden (bij Huntelaar die mijn voorkeur draagt is dit ook niet het geval) dus wat heb je er aan? Enige reden die je hoort is dat hij goed kan mee voetballen en beweegt, lekker dan. De geweldenaar die je bij Arsenal/united zag hebben we nooit bij Oranje gezien.

7 oktober 2014 om 17:34

Je zult je eigen spel nooit zo kunnen beoordelen als mensen die langs de lijn staan, doordat je in het veld met de wedstrijd bezig bent en niet met details. Als speler mis je het overzicht van het totale veld. Daarbij komt dat van Nistelrooy andere kwaliteiten heeft dan RVP en hem dus andere oplossingen in bepaalde situaties kan aandragen.

7 oktober 2014 om 17:35

Omdat jij hem slecht vind spelen beschuldig je hem van onproffessioneel gedrag, terwijl je dat al jaren juist niet bij hem hoort. Het zijn natuurlijk 2 andere types en rvp is veel meer gemaakt als spits

7 oktober 2014 om 17:44

@wouter

waar zeg ik onprofessioneel gedrag?
Ik stel mijn vraagtekens mbt het in hoeverre hij op deze leeftijd, met deze bagage, zelf niet situaties kan inschatten en zichzelf verbetert.

Los van het feit dat langs de zijlijn altijd andere kijk hebben, zou RvP toch wel verder moeten zijn mbt deze "kwaliteiten"

7 oktober 2014 om 19:06

weinig zelf-analyse vind ik toch wel onprofessioneel.
Sowieso is jouw post belachelijk negatief over de topscorer aller tijden van Oranje.
Het is juist heel positief dat hij nog bereid is om dingen aan te nemen van een voormalige topspits.
Daar blijkt juist veel zelf-analyse uit.

7 oktober 2014 om 19:08

@ Wouter
Van Nistelrooij was veel meer een echte spits dan van Persie bedoel je waarschijnlijk?

7 oktober 2014 om 23:01

Je bent nooit te oud om te leren. Daarbij leer 80% door te doen en 20% van anderen.. Ook op de leeftijd vN rvp

7 oktober 2014 om 17:38

Vergeet niet dat v. Persie een "gemaakte spits" is hij heeft met name bij Oranje op andere posities heeft gespeeld in tegenstelling tot v. Nistelrooij, die volgens mij bij Heerveen definitief in de spits is gaan spelen.

7 oktober 2014 om 18:58

Rvp is nooit de spits geweest en zal ook nooitnde spits worden die RVN was, RVN was zowat de beste United spits ooit, met een moyenne die nog hoger lag dan die van Henry. Had alles wat een spits moet hebben, daarom.

7 oktober 2014 om 19:03

Hij had hele andere kwaliteiten als Robin.
En juist daarom kan Robin nog veel van hem leren.
Bovendien ben je nooit te oud om te leren, ik vind dat juist een positief punt.

7 oktober 2014 om 22:25

@stofwolk

Er is juist niks mis mee om aan jezelf te twijfelen en naar andere te luisteren omdat die misschien wel een andere invalshoek op jou spel hebben en iets zien dat jij niet ziet. Je weet zelf niet alles perfect en daarom is het soms zo goed om naar andere te luisteren die ook kennis van zaken hebben en de nodige dingen daarvan op te pikken. Het grote deel zal hij zelf wel weten maar zoals RvP zegt in de tekst: "kwamen de meest fantastische details naar voren." kun je afleiden dat Ruud details ziet waar hij zelf niet aan gedacht heeft.

Naar mijn idee heb je gewoon wat te klagen nodig op Robin van Persie, want in de tekst staat toch niks verkeerd?

Van Nistelrooij heeft er wel kijk op geloof ik. Bij de NOS is hij soms analist en dan zegt hij prima dingen. Hij mag zich wel iets minder gedeisd houden, hij was namelijk op zijn best toen hij samen met Youri Mulder het hart op de tong droeg.

In die wetenschap lijkt het me dat hij Guus even zal aanstoten en hem influisteren dat Huntelaar in de spits moet.

7 oktober 2014 om 17:40

Jaha mooi verwoord, zie het al voor me dat ruud dat zo influistert bij guus. Hoop ook dat klaas een echte serieuze kans krijgt.

7 oktober 2014 om 19:13

Ik denk juist dat van Persie weer bij van Nistelrooij aan het lijmen is om weer in de spits te komen.

7 oktober 2014 om 22:30

Zucht Ruben... Denk je echt dat Nederlands topscorer aller tijden moet slijmen om zijn basisplaats te behouden?

9 oktober 2014 om 22:34

Dat denk ik wel ja hij is dat alleen omdat hij er steeds in werd gezet. Anders was een andere betere spits topscoorder geweest maar dan met nog meer doelpunten.

7 oktober 2014 om 17:44

Je eerste en laatste zin zijn paradoxaal.

7 oktober 2014 om 17:45

Je weet dat een paradox een schijnbare tegenstelling is he? Schijnbaar, dus niet daadwerkelijk een tegenstelling.

7 oktober 2014 om 17:48

Betekent ook gewoon tegenstrijdig grapjas.

7 oktober 2014 om 17:57

Geert

Paradoxaal betekent gewoon tegenstrijdig hoor. Bovendien betekent een paradox ook dat er iets niet klopt in je redenering.

7 oktober 2014 om 18:09

@ Thebigshow en Jordinhoo,

Zoek eerst eens iets op voordat je iets doms zegt. Google paradox maar.

7 oktober 2014 om 18:14

Google paradoxaal en kijk eens verder dan je neus lang is.

7 oktober 2014 om 18:15

Jullie hebben beide gelijk het betekent beide haha ff woordenboek erbij en je weet t dus Geert had gelijk in dit geval.

Ot,heb t gevoel dat de spelers meer positief zijn over RvN dan over Hiddink.

7 oktober 2014 om 18:48

Hmm ik zie nu ook sites waar er letterlijk de betekenis "tegenstrijdig" aan wordt gegeven, maar zo heb ik het vroeger niet geleerd. Het zal wel in de volksmond zo overgenomen zijn, jammer.

7 oktober 2014 om 18:54

Zijn ook sites waar t staat zoals jij t zegt Geert woorden-boek dus niet echt belangrijk toch

7 oktober 2014 om 18:58

Als Huntelaar maar in de basis mag spelen maakt het mij niet uit

7 oktober 2014 om 17:52

ja, denk je dat?
Het Nl elftal speelt met van Persie beter als met Huntelaar, dat hij niet zoveel opvalt heeft meerdere oorzalen, maar een ervan is, hij speelt in dienst van het elftal en laat anderen voetballen en pikt zo af en toe zijn goaltje mee.

7 oktober 2014 om 18:08

Dan heb je niet op zitten letten. Huntelaar voetbalt uitstekend mee.

7 oktober 2014 om 18:19

@ Geert Vs

Wanneer is de laatste keer geweest dat we echt een spits hadden bij Oranje die deed wat hij moest doen voor een hele lange periode? Ruud van Nistelrooij zelf dan toch denk ik. Van Persie en Huntelaar hebben nauwelijks gebracht wat zij zouden moeten brengen bij Oranje. Veel scoren in oefenduels en kwalificatiewedstrijden, maar wk en ek nauwelijks. Maar dan heeft Van Persie het nog wel beter gedaan dan Huntelaar. Bovendien was Van Persie afgelopen WK goed voor 4 doelpunten...

Statistieken
Van persie
WK en EK wedstrijden: 24
Doelpunten: 9

Huntelaar
WK en EK wedstrijden: 11
Doelpunten: 3

7 oktober 2014 om 18:36

Zet het anders even af tegen de gespeelde minuten bij beide heren, en goals p/minuut...

Appels met peren vergelijken op deze manier. Iedereen weet dat RvP meer minuten heeft gemaakt op een eindronde dan Kjh.

7 oktober 2014 om 19:07

Van Persie
1474 minuten op WK, 6 goals
491 minuten op EK, 3 goals
Totaal 1965 minuten en 9 goals, gemiddeld 1 goal elke 218 minuten.

Huntelaar:
107 minuten op WK, 2 goals
237 minuten op EK, 1 goal
Totaal 344 minuten en 3 goals, gemiddeld 1 goal elke 115 minuten.

Bron: Transfermarkt.

Lijkt me duidelijk dat Huntelaar minder minuten nodig heeft per doelpunt. Eigenlijk scoort hij gemiddeld bijna elke wedstrijd terwijl Van Persie gemiddeld 2 wedstrijden droog staat.

7 oktober 2014 om 19:19

Precies Huntelaar heeft dus een twee keer zo hoog rendement!
Maar hij is sociaal een iets mindere goede slijmerd.

7 oktober 2014 om 19:22

De mening van de bondscoaches is misschien dat een spits meer moet kunnen dan scoren, daarnaast is het typerend dat elke analist na elke wedstrijd zegt dat van Persie veel meer ballen moet krijgen. Het lijkt zeker met Sneijder niet te klikken en dat helpt niet echt mee.

7 oktober 2014 om 21:04

Tsja Sneijder is niet de minste speler lijkt mij. Straks gaat Van Persie nog eisen dat zijn maatje Afellay per se moet spelen.

Ik geloof hier helemaal niks van! Van Persie is net zo grote spits als van Nistelrooy is geweest dus onzin als van Persie daar nog van moet leren. Van Persie heeft meer landen toernooien gespeeld en dan zal Ruud even vertellen wat hij nog moet verbeteren?
Dat de jonge spelers er van leren dat is natuurlijk logisch!

7 oktober 2014 om 18:59

Dit is niet waar, RVN op zijn best was een niveau hoger.

7 oktober 2014 om 19:05

Ben ik niet met je eens. Ik schat van persie hoger in. Zeker gezien de voetbalkwaliteiten, van nistelrooij was een afmaker en voetballend minder

7 oktober 2014 om 19:06

Ik ben het met ajaxcunian eens.. Begrijp me niet verkeerd van persie is een goeie voetballer maar ik denk dat hij nog grotere legende zou zijn als hij zn leven lang achter de spits had gespeeld met een cvm achter hem. RvN was gewoon een beest voor het doel bij psv bij man utd en bij real madrid ook nog hoge cijfers. Nee sorry ik zou liever RvN in topvorm nemen dan RvP

7 oktober 2014 om 19:09

@Profer
Je onderschat van nistelrooij zijn techniek volgens mij. Robin heeft meer pleintjes techniek. Maar er is een reden dat van nistelrooij en bij psv en bij man utd en bij real madrid hoge cijfers heeft. Robin van persie zal nooit bij barca of real meekunne hij zou gewoon banken!

7 oktober 2014 om 19:20

Techniek is leuk maar keiharde trefzekerheid en effectiviteit is beter!

7 oktober 2014 om 19:24

Dat maakt je geen betere spits, voetballend goed zijn is voor een spits bijzaak, of vind jij RVP nu beter dan Gerd Muller?

7 oktober 2014 om 20:31

Nee maar als je je team beter laat voetballen wel. Dat doet van persie wel, is een echte teamspeler. Dat is ook belangrijk

9 oktober 2014 om 22:37

Absoluut niet. Gerd Muller was veel beter. Hij scoorde ook veel meer.

7 oktober 2014 om 19:13

@san90 heeft van persie ook 25 in NL BPL en LPF gescoord? Kijk even hoeveel van nistelrooij ook heef gescoord in de champions league ;-) hij staat best hoog. Ik zeg niet dat van persie slecht is maar ook al heeft hij meer dan RvN gescoord in oranje ik zal van nistelrooij altijd als een grotere speler zien dan van persie, daarvoor moest robin niet pas op zn 28e beginnen met scoren.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren