Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Update: Schreuder laat ‘prima jongen’ voorlopig buiten wedstrijdselectie

Laatste update:

Rasmus Bengtsson zit in een lastige situatie bij FC Twente. De verdediger heeft nog een eenjarig contract en staat daarom te koop, maar Bengtsson heeft aangegeven dat hij alleen wil vertrekken als er een goede club voor hem én zijn gezin langskomt. Wanneer deze vereniging niet langskomt, wil Bengtsson in Enschede blijven en over een jaar transfervrij vertrekken bij Twente.

/

De Tukkers zitten daar niet op te wachten en hopen voor eind september een oplossing te hebben gevonden. Alfred Schreuder rekent ondertussen niet meer op Bengtsson en liet de voormalig aanvoerder dinsdag bij het reserveteam meetrainen. Toen de verdediger na een overtreding die niet bestraft werd demonstratief zijn hesje uitdeed, stuurde Schreuder hem weg van de training.

Na de oefensessie spraken coach en speler met elkaar. "De lucht tussen ons is geklaard. Bengtsson was het niet eens met mijn beslissing, terwijl ik het niet eens was met zijn reactie", aldus Schreuder in De Telegraaf. "Het is een lastige situatie voor Bengtsson. Maar zolang hij bij FC Twente is, moet hij doen wat van hem wordt gevraagd. Al moeten we ook weer niet te zwaar tillen aan dit voorval. Dit soort dingen gebeurt wel vaker."

Update 23 juli 19.35 uur - Schreuder laat ‘prima jongen’ voorlopig buiten wedstrijdselectie
Rasmus Bengtsson zal voorlopig niet tot de wedstrijdselectie van FC Twente behoren. Trainer Alfred Schreuder laat aan RTV Oost weten dat zijn beslissing niets heeft te maken met het incident met de verdediger op de training. Bengtsson wil immers vertrekken en derhalve vindt de oefenmeester het beter om de verdediger, ‘een prima jongen’, tijdelijk niet in te zetten.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Tjah Lachman vind ik ook niet geweldig... dat dat betreft ga je Benggtson missen maar hij is wil kennelijk ook gaan, dus moet er zsm afscheid genomen worden. Martina maar naar het centrum en een rechtsback halen.
En hopelijk stuurt Schreuder Castaignos ook weg, zal wel niet gebeuren want daar is hij nog wel geil op, 2 seizoenen lopen prutsen maar elke wedstrijd in de basis.

23 juli 2014 om 07:47

Wat is er op Lachman tegen, dat is een prima verdediger, maar die Schreuder heeft altijd al een kort lontje gehad. Hij wil laten zien dat hij de baas is , dat uitstralingsloze trainertje,eertst was Corona aan de beurt en nu Benggtsen en wie is de volgende?,zo dat is er uit, ik ga nu lekker een paar weken naar Egypte,ajuuuuuuuu.

23 juli 2014 om 07:51

Ik vind hm tot nu toe niet geweldig, slordig in verdedigend opzicht. Martina vond ik daar een betere indruk maken, smaak.

En toch is het slecht werkgeverschap om een voetballer die gewoon onder contract staat en niets verkeerd heeft gedaan (ik heb het niet over bovenstaand voorval) te degraderen naar de reserves, alleen omdat je er zelf niet in bent geslaagd om hem op tijd te verkopen. Bullying noemen ze dit.

23 juli 2014 om 08:43

Helemaal mee eens. Het is zijn goed recht om te vertrekken na zijn contractperiode. Twente moet er voor zorgen dat ze spelers dan langer vastleggen. Geldt uiteraard ook voor andere clubs.

23 juli 2014 om 09:40

Hij traint mee met het 1e, maar in de parijvorm moest hij aan de kant vd reserves meespelen. Met als zovaak maakt voetbalzone het veel erger dan het is.

23 juli 2014 om 10:18

Hij heeft zelf ook aangegeven dat hij wil vertrekken. Waarom zou hij dan iemand waar speler en club wel mee verder wil in de weg gaan staan?
We willen door met Lachman, Martina en Bjelland, dus het lijkt me logisch dat op hen de focus ligt. Daarnaast was Bengtsson aan het eind van het seizoen ook geen vaste basiskracht meer, dus lijkt het me vrij logisch dat hij bij de reserves kan worden geplaatst (lees: niet de basis-11).

Zwaktebod van Bengtsson dat hij zich laat kennen door demonstratief zijn hesje uit te gooien. Als spelers op deze wijze zichzelf boven het groepsproces stellen, vind ik het logisch dat Schreuder hem naar de kleedkamer heeft verwezen.

23 juli 2014 om 10:36

Als een speler niet wil verlengen, dan is het logisch dat een club speelminuten ed investeerd in andere spelers die wel toekomst bij de club hebben.
In het bedrijfsleven merkt een werknemer het ook als hij een vertrek aangeeft.

23 juli 2014 om 10:38

Anderszijds natuurlijk onbegijpelijk dat Brama meespeelt in oefenpotjes en meegaat op trainingskamp..

23 juli 2014 om 10:52

O jij denkt dat een werkgever een personeelslid met een contract van 1 jaar niet zijn eigenlijke werk laat doen?

Nu is het bij Bengtson een ander verhaal, omdat hij al geen basisspeler meer was, maar normaal gesproken vind ik het niet kunnen.
We roepen altijd met zijn allen als een speler weg wil, hij heeft zijn contract met zijn volle verstand getekend, maar dat geldt natuurlijk ook voor de club, een contract van 5 jaar is natuurlijk niet voor 4 jaar en 1 jaar, we kijken wel wat er gebeurt.
Prima dat Twente hem wil verkopen, maar het kan natuurlijk niet zo zijn dat Twente uit gaat maken aan welke club.
Dat kan pas als ook de speler het er mee eens is

23 juli 2014 om 11:03

Ja, het gebeurt vaak genoeg dat een werkgever, bij iemand wiens contract niet verlengd wordt, diegene niet volledig meer betrekt bij de werkzaamheden. En bij voetbalclubs is het gebruikelijk dat een speler er dan naast komt te staan, keuze van de trainer, toch. Moet je als prof dan gewoon accepteren, want je weet dat het zo werkt.

23 juli 2014 om 11:11

edit @ Jansen Joenite

Nee hoor. Ook Brama wordt net als Bengtsson niet bij de basis ingedeeld, maar omdat er nog altijd kans is op verlenging van het contract, blijft hij onderdeel van de selectie.

Vooral de laatste oefenwedstrijden speelt hij minimaal, om dezelfde reden als Bengtsson eigenlijk. Schreuder werkt naar een basisformatie toe en gezien de wens van Brama om te vertrekken, maakt hij daar momenteel geen deel van uit.

23 juli 2014 om 11:20

Betwijfel dat Royal Antwerper, het gaat over 1 jaar hé, niet over een paar weken.

Denk jij dat Schreuder ook zo flink was geweest als het Tadic zo betreffen? Nogmaals, in het geval van Bengtson is het wat anders, die was al gepasseerd, dus die moet niet zo piepen.

23 juli 2014 om 11:35

Het is heel vreemd dat wanneer iemand geen contract heeft, toch wel onderdeel van een selectie is, ook al bestaat er een kans op verlenging. Zolang hij geen contract heeft vind ik het prima dat hij zijn conditie op peil houdt, maar moet het niet zo zijn dat hij een plek inneemt in de voorbereiding.

23 juli 2014 om 12:01

Er is gewoon een reeele kans dat Brama ook aankomend seizoen bij Twente speelt. Daarnaast heeft Schreuder meerdere malen aangegeven dat hij Brama er graag bij wil hebben.

Beide argumenten zullen behoorlijk meewegen in de keuze om Brama af en toe wat speeltijd te gunnen in de voorbereiding.

23 juli 2014 om 12:10

@wandering Ja, ik organiseer namelijk (ook) workshops voor mensen die geen werk hebben/ hun baan kwijtraken. Viel me op dat mensen, met bijv. nog een half jaar te gaan, van werkgevers alle ruimte krijgen om wat anders te vinden/ al niet meer meegerekend worden ("gaat toch weg". Ook krijgen best veel mensen te maken met situaties waarbij ze niet meegenomen worden in zaken die spelen op de afdeling/ in het bedrijf. Vond het ook bijzonder, maar kom het te vaak tegen in het land om het niet te geloven.

23 juli 2014 om 12:10

*edit Smiley is haakje sluiten.

23 juli 2014 om 21:33

Hij wil niet zomaar vertrekken, zijn vrouw heeft net een tweede kind gekregen. En dan wil je een club waarin hij en zijn gezin veilig kunnen wonen. Schreuder heeft van bovenaf te horen dat rasmus moet vertrekken en te zwaar op de begroting drukt met zijn salaris. En hem buiten de selectie te laten, moet de druk op hem vergroten om een andere club te zoeken. Jaren geleden met alle egards binnen gehaald en nu via de achterdeur vertrekken.

23 juli 2014 om 22:58

@wandering
Je betwijfelt dat ?!
Als een werknemer aangeeft te vertrekken naar bv een concurrent kan hij meestal gelijk zijn spullen pakken en alles auto ed inleveren ondanks opzegtermijn.
Als hij aangeeft binnen een jaar gewoon te vertrekken wordt hij ook nergens meer mee betrokken. Daarnaast kan hij niet meer ingezet worden op projecten ed met een looptijd langer dan een jaar.
Dus heel logisch deze ontwikkelingen met bengston.

24 juli 2014 om 10:11

Het zal wel dan, laat ik het anders zeggen dan, ik heb het nog nooit meegemaakt.
Toch heel wat werkgevers gehad, maar moest echt wel tot de laatste dag mijn werk doen.
En in deze tijd al helemaal niet, je mag al blij zijn dat je 1 jaar contract krijgt

Maar in dit geval was Bengtson al gepasseerd en is eigenlijk maar ruim 1 jaar basisspeler geweest, maar anders zeg ik, ook Twente ging akkoord met dit contract.

23 juli 2014 om 20:05

Leonov: Bij Feijenoord, PSV en ook Ajax doen ze dat niet, toch? Wat een onzin. Je betaalt die spelers toch ook. Dan mag je ook bepalen in welk team je de spelers wel of niet opstelt.

Precies ophef om niks. Dit soort dingen gebeuren . Niks bijzonders

Zie Schreuder hier de stoere harde trainer uithangen. Bah, Bengtsson mee laten doen bij de reserves slaat helemaal nergens op. Zelfde lelijke truc die ze bij psv en ajax uithalen als iemand niet wilt verlengen. Bengtsson is nog steeds een betere centrale verdediger dan Lachman ( al vind ik Martina beter op cv). Naar huis gestuurd worden omdat je karakter hebt , een eigenschap die Twente te weinig heeft. Kortom ben geen fan van Schreuder.

23 juli 2014 om 09:31

Bengtsson traint wel met de eerste selectie mee, maar in partijvorm basis tegen reserves speelde hij bij de reserves. Dus beetje stemmingmakerij dit. Bengtsson wil niet verlengen, dus wil Schreuder met een basiselftal werken waarmee hij verwacht dit seizoen te gaan spelen.

Dan traint hij dus momenteel met Martina-Lachman-Bjelland-Koppers (schilder) als basisverdediging tegen Breukers (Tapia)-Bengtsson-Andersen-Schilder (koppers) als reserveverdediging.

23 juli 2014 om 10:21

Reserves = niet 2de

Ik vind het prima wat Schreuder hier doet. Als een trainer door een beslissing tijdens de training al over zich heen laat lopen, zou dat wel een bijzonder groot zwaktebod zijn. Maar bij sommigen kan Schreuder nooit iets goed doen..

23 juli 2014 om 11:38

Jij kan er niet zo goed tegen als er kritiek op mensen van Twente wordt geleverd hé?

De trainers van Twente doen het behoorlijk, maar ook niet geweldig hoor, het aantal behaalde punten is al een paar jaar rond de 60 a 63 punten, dus niet beter als onder Adriaanse en Mcclaren in zijn 2e periode, wel 10 punten minder als onder Preud'homme en ruim 20 als onder Mcclaren in zijn eerste periode.

De grootste fout vind ik dat hij Schilder maar blijft opstellen, vraag mij werkelijk af hoe het komt dat Schreuder niet ziet wat de rest van Nederland wel ziet.

Als hij Schilder buiten de selectie laat, mag hij van mij iedere wedstrijd Brama in laten vallen

23 juli 2014 om 12:09

Ik vind Schreuder juist een openbaring ten opzichte van Preud'homme en Adriaanse. Vorig jaar was er eindelijk weer (regelmatig) het voetbal te zien waarmee Twente de weg omhoog heeft ingeslagen onder Rutten en waar Mcclaren en ook Preud'homme nog van geprofiteerd hebben.

Helaas is er na de periode Rutten te veel op naam gekocht en te weinig op kwaliteit/mentaliteit. Hierdoor ontstond een scheve verhouding in de selectie en waren de resultaten tussen pakweg 2011 en 2013 een stuk minder.

Vorig jaar is Twente weer de juiste weg ingeslagen met spelers als Ebecilio, Gutierrez, Promes, Martina... Maar vooral door afscheid te nemen van 'lastige' jongens of spelers die niet passen bij het spel dat Twente wil spelen als Fer, W. Janssen, Douglas, Mihaylov, Verhoek...

23 juli 2014 om 12:21

Ben het niet met je eens. Preud'homme heeft het echt geweldig gedaan. Hij heeft Twente echt op een geweldige manier laten voetballen. Het spel was veel beter dan in het kampioensjaar.

23 juli 2014 om 12:32

Resultaten waren heel goed onder Preud'homme, dat ben ik met je eens. Maar vond het voetbal onder Rutten veruit het beste dat ik gezien heb bij Twente. Onder Preud'homme werd er veel directer gespeeld, terwijl onder Rutten (en in de eerste periode van Mcclaren in iets mindere mate) tegenstanders kapot werden gespeeld op basis van positiespel.

Is ook een kwestie van smaak natuurlijk. Vooral onder Adriaanse is het positiespel verwaarloosd. Dus ik ben blij dat het nu weer in opbouw is met een goede voetbalvisie!

23 juli 2014 om 12:46

Wandering, ik kan er goed tegen wanneer er kritiek op mensen van Twente wordt geleverd, maar het zou wel gegrond moeten zijn. Dat is het in meeste gevallen niet.

Tuurlijk sukkelen we al veel te lang met Schilder, en tuurlijk hebben we backs nodig terwijl Schreuder aangeeft niets nodig te hebben. Ook ben ik bang dat een speler als Koppers niet het niveau gaat halen waar Twente op hoopt. Daarnaast de ondoorzichtige financiële situatie, het gedoe rondom de Grolsch, de trainersconstructie vorig jaar, het terughalen van Mcclaren, het vasthouden aan Castaignos, en de plaatsing in cat 1.. het valt niet goed te praten.

Maar als het gaat om een training, dan hoort de trainer gewoon boven de speler te staan. Wat dat betreft heeft Schreuder prima gehandeld. Spelers zijn niet groter dan het team, en al helemaal niet als je nog niet eens een vaste waarde bent (zoals de laatste wedstrijden van afgelopen seizoen).

Wat betreft Preud'homme: onder zijn leiding heb ik echt het leukste voetbal ooit bij Twente gezien. Hij verdiende het kampioenschap echt!

23 juli 2014 om 12:46

De weg omhoog is ingeslagen? Hoe doe je dat als het puntenaantal lager is als wat Preud'homme haalde?
Ben het met De Veste eens, onder Preudhomme was het voetbal geweldig, dominant, aanvallend en heel mooi om naar te kijken.

En Preud'homme nog profiteerde van het werk van Rutten?

Er speelde op Brama na, geen speler in de basis bij Preud'homme die ook bij Rutten in de basis stond. En bij Rutten stond Brama net zo vaak niet als wel in de basis

Let wel, vind Fred Rutten een geweldige trainer en hij heeft de professionalisering bij Twente in gang gezet, maar met de prestaties die Preud'homme heeft geleverd heeft hij voor de rest helemaal niets te maken.

Edit
Het puntenaantal wat Schreuder haalt staat gelijk aan wat de laatste jaren wordt gehaald, muv de 2 eerder genoemde jaren, namelijk die van 2009/10 en 2010/11, daarvoor en daarna schommelt het rond de 60 a 65 punten

Dus ook onder Fred Rutten werden de 60 a 65 punten gehaald

Edit 2 Jansen Joenite, je hebt natuurlijk helemaal gelijk, maar op ongefundeerde kritiek reageren heeft niet zoveel zin, in het volgende Twente topic komen diezelfde mensen weer met dezelfde kritiek.

Edit 3 Eigenlijk is Twente heel constant met die 60 a 65 punten, dus het ligt aan de prestaties van andere clubs die bepalen of Twente wel of niet, en in welk Europees toernooi Twente speelt.

23 juli 2014 om 13:04

Zie dus mijn 2e edit

Snap dat het heel lastig is, en soms lukt het mij ook niet, maar het cliché af en toe tot 10 tellen helpt.

23 juli 2014 om 13:44

Haha, klopt... ik probeer het vaak nog wel om me in te houden, maar het is ook zo dat als niemand ongefundeerd iets zegt, er eigen waarheden worden gecreëerd die verre van realiteit zijn, maar wel door anderen worden gekopieerd.

Even terugkomend op het schommelende puntenaantal. Je moet het ook zien in perspectief van de selectie die je hebt. Ik vind het een knappe prestatie dat je met een hoop jonkies hetzelfde weet te behalen als met bewezen spelers als Chadli, Douglas, Michaylov en Fer. Er stond weer een team in plaats van een stel slappe individuen.

23 juli 2014 om 14:01

Mijn punt is juist dat het m.u.v. van de 2 genoemde jaren het puntenaantal heel constant is, altijd zo rond de 60 a 65 punten is

En wat die bewezen spelers betreft, Douglas, Michaylov en Chadli waren geen bewezen spelers toen ze kwamen, deze hebben zich bij Twente bewezen, net iets langer geleden Elia en Arnautović, of nu Gutierrez en Promes.

23 juli 2014 om 14:03

Ik doelde meer op de weg omhoog ten opzichte van de seizoenen 2011-2012 en 2012-2013. Maar op zich spreek je jezelf tegen, want qua puntenaantal was seizoen 2009-2010 natuurlijk ongeevenaard. Zoveel punten zal Twente niet snel meer halen denk ik...

2010-2011 was een mooi jaar qua resultaten, maar qua voetbal kies ik toch echt voor de periode Rutten. Ik denk dat de periode Rutten onderschat wordt door veel mensen. Toen is er een basis gelegd, waar Twente echt jarenlang profijt van heeft gehad. Een periode ook die Schreuder als speler heeft meegemaakt. Zal wel niet allemaal op het conto van Rutten komen, maar in die periode is iets in gang gezet waar nog altijd de vruchten van worden geplukt.

23 juli 2014 om 14:14

Bewezen, maar vervolgens zwaar door de mand gevallen (michaylov, Fer, Douglas) bij Twente. Laten we niet hopen dat met Guitierez en Promes hetzelfde zal gebeuren nog bij Twente.

Wat als het andersom was geweest Bengtson kan naar een andere club ,Twente is akkoord maar de speler wil niet weg . Ook dan terug zetten ? Heeft gewoon een contract wat van beide zijden gerespecteerd dient te worden. Had Twente het contract maar eerder open moeten breken of accepteren dat speler gratis wegloopt

23 juli 2014 om 10:01

Twente respecteert het contract van Bengtsson toch ook gewoon? De trainer kijkt alleen naar de toekomst en wil daarom kijken of de vervangers van Bengtsson al bijna gelijkwaardig zijn. Wanneer dit het geval is, of wanneer ze door de trainingen en spelen van wedstrijden vrij snel tegen dit niveau aan zitten, dan investeert de trainer liever meer tijd in zijn vervanger dan in Bengtsson. Lijkt me niet meer dan logisch.

Mocht blijken dat Bengtsson een stuk beter is dan zijn vervanger, dan zal hij vast wel spelen.

FC Twente moet gewoon pakken wat ze pakken kunnen, en daarmee de sterkste selectie opstellen. Dus als ze slim zijn stellen ze Bengtsson gewoon op want hier worden beide partijen niet bepaald beter van.

23 juli 2014 om 10:24

Zal vervolgens ook moeten betekenen dat Brama een nieuw contract zou moeten tekenen, zodat hij de tekortkomingen en fouten van Bengtsson weer kan opvangen.
Het is niet voor niets dat Bengtsson richting het einde van de competitie zijn basisplek absoluut niet meer zeker was.

23 juli 2014 om 18:27

Enige probleem is dat bengtsson er geen pepernoot van kan. Geen verdediger in de eredivisie had zoveel persoonlijke fouten. Plek bij reserves is geeoon zijn plaats, heeft niks met contract te maken.

Is Bengtsson geen optie voor Feyenoord? Als de Vrij weg gaat zou ik toch graag ook wel een vervanger halen die kwalitatief gelijkwaardig is. Met nog 1 jaar contract moet de transfersom toch geen probleem zijn?

Het hebben van een contract geeft geen recht op een basis plek. Dat kan ook helemaal niet, tenzij je maar 11 spelers hebt.
Door het weigeren om bij te tekenen en transfervrij de deur uit te lopen maakt zijn handelswaarde 0,0. Dan zet je hem niet meer in de etalage.

24 juli 2014 om 07:30

Eens maar als Schreuder consequent is stelt hij Brama dan ook niet meer op, die wil ook vertrekken. Verder succes Rasmus, kreeg wel alle kritiek terwijl die Deen naast hem ook voldoende fouten maakte.

24 juli 2014 om 09:59

De kans dat Brama alsnog voor Twente tekent is denk ik groter. Bengtson heeft dit pertinent geweigerd.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren